nivelrikko

kipeät sormet

onko kellää sormissa nivelrikkoa, miten hoidat sitä. kipu on kova kun olen työssä ei aina saa yöllä unta kun sormiin särkee ja nyt on jo varpaissa samanlainen kipu. oletko saanut jostain apua

9

8928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

olen saanut lohiöljyllä kaikki kivut ja jäykkyydet loppumaan pysyvästi, vaati muutaman kuukauden. Muitakin on luontaistuotekaupassa, käy siellä saat kyllä helpotusta.
      Oletko varma, että on nivelrikkoa eikä reumaa?

• nivelrikko

hei. kiitän saamastani vihjeesta.( lohiöljy) käyn ostamassa sitä. minulla ei ole mahdollista vaihtaa työtä odottelen eläkkeelle pääsyä muutaman vuoden jälkeen.

• kkokoooo

...alastasi. Tulisiko kyseeseen alan vaihto? Sairaseläkkeelle tai varhennetulle eläkkeelle jäänti? Mieti miten nykyinen työsi rasittaa entisestään niveliäsi? Voit vaikka työpäivän aikana käydä välillä huuhtomassa käsiä jääkylmän veden alla... kokeile itse eri keinoja. Yleensä jokin tekeminen pitää ajatukset pois siitä kivusta, ainakin päivisin.

• rasmus

Itselläni on todettu alkava nivelrikko polvissa.
        Jos ihmisellä on nivelrikko niin kylmyys tekee pahaa! Älä missään nimessä kylmässä käsiäsi pidä, vaan päinvastoin. Jos olet ulkotyöntekijä, niin aina kuivat hanskat kun toiset kastuu. Harkitse alan vaihtoa jos olet nuori ihminen.
        Olen kuullut ihmisten saaneen kalaöljyn lisäksi apua luontaistuotteesta nimeltä Artidol. Nivelrikkoa ei pysty parantamaan. Pitkälle edenneessä nivelrikossa ainoa kipulääke taitaa olla kortisonipistokset.

• Arja

Kyllä vihersimpukkauute on erinomaista juuri nivelvaivoihin.
      Tammikuun Kotilääkärissä kerrotaan, että vihersimpukkauuteen on osoitettu tehoavan kipuun ja tulehdusoireisiin jopa paremmin kuin käsikauppasärkylääkkeiden.

• Arja

Koska itselläni on niveloireita rasituksen yhteysessä, mutta ei vielä suinkaan niin pahana kuin sinulla, selailin nettiä ja yritin etsiä tietoa. En saanut koottua tietoa tiiviisti, kun sitä oli niin paljon.Toivottavasti koosteestani on sinulle jotain apua.
        Markkinoilla on muutamia tehokkaita ns.ei-steroidisia tulehdus- ja särkylääkkeitä.
        Niiden vaikutus perustuu COX-2-entsyymin estoon.
        Pitkäaikaisessa käytössä on silti omat vaaransa, vaikka nämä uudemmat lääkkeet tuovatkin usein apua nopeasti särkyyn ja tulehdukseen.
        Sen takia on tärkeä käyttää lisänä tehokasta ravitsemushoitoa, joka estää myös LOX-entsyymejä.
        Sytokiineiksi kutsutut yhdisteet yhdessä tiettyjen entsyymien kanssa tuottavat nivelrustokudoksen kollageenia hajottavia välittäjäaineita.
        Erityisesti kaksi sytokiinia, TNF-alfa ja IL-1 beta osallistuvat nivelruston hajottamiseen.
        TNF-alfan esto vähentää niveltulehdusta ja IL-1 betan esto hillitsee ruston hajoamista.
        Tehokkaat lääke-ja ravitsemushoidot hillitsevät nivelrikon oireita ja suorastaan korjaavat syntyneitä vaurioita.
        Sytokiinireittien COX ja LOX yhtäaikainen esto on tehokkainta nivelvaivojen hoitoon.
        COX-2 tuottaa pahoja prostaglandiineja, jotka aiheuttavat turvotusta ja tulehdusta tekeviä paikallishormoneja.
        COX-1 sen sijaan on välttämätöntä mahan ja suoliston limakalvojen suojauksessa.
        Usein särkylääkkeet salpaavat COX-1-entsyymin, joten seurauksena voi olla limakalvovaurioita tai verenvuotoa.
        COX-2-estolääkkeet eivät samallalailla vaurioita limakalvoja.
        Aspiriini sen sijaan estää kumpaakin COX-reittiä.
        Pitkäaikaisen COX-2-estäjien käytön seurauksena on epätasapaino kahden tulehdusvälittäjän TXA2:n ja prostaglandiini 2:n kesken.
        Epätasapaino aiheuttaa TNF-alfa:n ja IL-1 betan(em.tulehdussytokiinit)liikatuotantoa kudoksissa.
        Myös kohonnut TXA2 lisää LOX-reitin tulehdussytokiinin määrää kudoksissa.
        Pitkällä aikavälillä voi COX-2-estäjien käyttö pahentaa tilaa, vaikka aluksi näennäisesti oireet helpottuisivat.
        Ne tutkijat, jota COX-2 reitin keksivät sanovat, että "COX-2-estäjien lyhytaikaiset vaikutukset niveltulehduksessa saavutetaan pitkäaikaisten kudosvaurioiden kustannuksella."
        Niveltä tuhoavan tulehduksen pahimmista sytokiineista TNF-alfa vaikuttaa eniten paikallisesti nivelessä, kun IL-1 tuhoaa rustoa ja luuta koko elimistössä ja estää näin nivelruston paranemisen.
        Uusi erittäin kallis reumalääke estää TNF-alfaa.
        Nivelvaivojen hoidossa tulisi estää TNF-alfaa, IL-1 betaa sekä LOX-reitin entsyymejä.
        Useita erinomaisia luontaistuotteita nivelvaivojen hoitoon on:nokkosuute, inkivääri, vihersimpukka, farmaseuttistasoinen kalaöljy ja nestemäinen hainrustouute.
        Nokkosuute on erinomainen TNF-alfan ja IL-1 betan estäjä.Nokkosuute(ja nestemäinen hainrustouute) suojaavat niveliä myös säästämällä solujen ulkopuolista kudosta, joka ympäröi nivelten soluja.
        COX-2-estäjien TNF-alfan ja IL-1 betan salpaaminen ei ole ainoa ongelma.
        Toinen tulehdusreitti 5-LOX lähtee arakidonihaposta, joka tuottaa tulehdusta aiheuttavia paikallishormoneja.
        Tasapainoinen hoitotapa COX-2-estäjien yhdistäminen TNF-alfan ja IL-1:n estoon ei riitä.
        Myös 5-LOX-reittiä syntyvien tulehdussytokiinien tuotanto tulisi salvata.
        Tämän reitin salpauksessa farmaseuttistasoinen kalaöljy, inkivääri ja vihersimpukkauute ovat erinomaisia luonnonaineita.
        Nivelvaivojen hoidossa saadaan erinomaisia tuloksia yhdistämällä COX-2- ja 5-LOX -salpaajat
        Vihersimpukkauute sisältää rustovaurioita korjaavia luonnonaineita.
        Tulehdukseenhan liittyy aina hapetusstressi, joten samanaikainen antioksidanttien, esimerkiksi karnosiinin käyttö on eduksi.
        Silloin synteettisten lääkkeiden tarve vähenee.
        Ehkei niitä aina edes tarvita.

• Arja
        Arja kirjoitti:

Koska itselläni on niveloireita rasituksen yhteysessä, mutta ei vielä suinkaan niin pahana kuin sinulla, selailin nettiä ja yritin etsiä tietoa. En saanut koottua tietoa tiiviisti, kun sitä oli niin paljon.Toivottavasti koosteestani on sinulle jotain apua.
        Markkinoilla on muutamia tehokkaita ns.ei-steroidisia tulehdus- ja särkylääkkeitä.
        Niiden vaikutus perustuu COX-2-entsyymin estoon.
        Pitkäaikaisessa käytössä on silti omat vaaransa, vaikka nämä uudemmat lääkkeet tuovatkin usein apua nopeasti särkyyn ja tulehdukseen.
        Sen takia on tärkeä käyttää lisänä tehokasta ravitsemushoitoa, joka estää myös LOX-entsyymejä.
        Sytokiineiksi kutsutut yhdisteet yhdessä tiettyjen entsyymien kanssa tuottavat nivelrustokudoksen kollageenia hajottavia välittäjäaineita.
        Erityisesti kaksi sytokiinia, TNF-alfa ja IL-1 beta osallistuvat nivelruston hajottamiseen.
        TNF-alfan esto vähentää niveltulehdusta ja IL-1 betan esto hillitsee ruston hajoamista.
        Tehokkaat lääke-ja ravitsemushoidot hillitsevät nivelrikon oireita ja suorastaan korjaavat syntyneitä vaurioita.
        Sytokiinireittien COX ja LOX yhtäaikainen esto on tehokkainta nivelvaivojen hoitoon.
        COX-2 tuottaa pahoja prostaglandiineja, jotka aiheuttavat turvotusta ja tulehdusta tekeviä paikallishormoneja.
        COX-1 sen sijaan on välttämätöntä mahan ja suoliston limakalvojen suojauksessa.
        Usein särkylääkkeet salpaavat COX-1-entsyymin, joten seurauksena voi olla limakalvovaurioita tai verenvuotoa.
        COX-2-estolääkkeet eivät samallalailla vaurioita limakalvoja.
        Aspiriini sen sijaan estää kumpaakin COX-reittiä.
        Pitkäaikaisen COX-2-estäjien käytön seurauksena on epätasapaino kahden tulehdusvälittäjän TXA2:n ja prostaglandiini 2:n kesken.
        Epätasapaino aiheuttaa TNF-alfa:n ja IL-1 betan(em.tulehdussytokiinit)liikatuotantoa kudoksissa.
        Myös kohonnut TXA2 lisää LOX-reitin tulehdussytokiinin määrää kudoksissa.
        Pitkällä aikavälillä voi COX-2-estäjien käyttö pahentaa tilaa, vaikka aluksi näennäisesti oireet helpottuisivat.
        Ne tutkijat, jota COX-2 reitin keksivät sanovat, että "COX-2-estäjien lyhytaikaiset vaikutukset niveltulehduksessa saavutetaan pitkäaikaisten kudosvaurioiden kustannuksella."
        Niveltä tuhoavan tulehduksen pahimmista sytokiineista TNF-alfa vaikuttaa eniten paikallisesti nivelessä, kun IL-1 tuhoaa rustoa ja luuta koko elimistössä ja estää näin nivelruston paranemisen.
        Uusi erittäin kallis reumalääke estää TNF-alfaa.
        Nivelvaivojen hoidossa tulisi estää TNF-alfaa, IL-1 betaa sekä LOX-reitin entsyymejä.
        Useita erinomaisia luontaistuotteita nivelvaivojen hoitoon on:nokkosuute, inkivääri, vihersimpukka, farmaseuttistasoinen kalaöljy ja nestemäinen hainrustouute.
        Nokkosuute on erinomainen TNF-alfan ja IL-1 betan estäjä.Nokkosuute(ja nestemäinen hainrustouute) suojaavat niveliä myös säästämällä solujen ulkopuolista kudosta, joka ympäröi nivelten soluja.
        COX-2-estäjien TNF-alfan ja IL-1 betan salpaaminen ei ole ainoa ongelma.
        Toinen tulehdusreitti 5-LOX lähtee arakidonihaposta, joka tuottaa tulehdusta aiheuttavia paikallishormoneja.
        Tasapainoinen hoitotapa COX-2-estäjien yhdistäminen TNF-alfan ja IL-1:n estoon ei riitä.
        Myös 5-LOX-reittiä syntyvien tulehdussytokiinien tuotanto tulisi salvata.
        Tämän reitin salpauksessa farmaseuttistasoinen kalaöljy, inkivääri ja vihersimpukkauute ovat erinomaisia luonnonaineita.
        Nivelvaivojen hoidossa saadaan erinomaisia tuloksia yhdistämällä COX-2- ja 5-LOX -salpaajat
        Vihersimpukkauute sisältää rustovaurioita korjaavia luonnonaineita.
        Tulehdukseenhan liittyy aina hapetusstressi, joten samanaikainen antioksidanttien, esimerkiksi karnosiinin käyttö on eduksi.
        Silloin synteettisten lääkkeiden tarve vähenee.
        Ehkei niitä aina edes tarvita.

Itse olen käyttänyt nivelongelmiini Uuden Seelannin vihersimpukkauutetta, E-EPAA ja erilaisia antioksidantteja ja olen saanut huomattavaa apua. Sormieni nivelet eivät ole aikoihin kipeytyneet huolimatta jonkinasteisesta rasituksestakin.

• amuer
        Arja kirjoitti:

Itse olen käyttänyt nivelongelmiini Uuden Seelannin vihersimpukkauutetta, E-EPAA ja erilaisia antioksidantteja ja olen saanut huomattavaa apua. Sormieni nivelet eivät ole aikoihin kipeytyneet huolimatta jonkinasteisesta rasituksestakin.

mistä Uuden Seelannin vihersimpukkauutetta saa ja onko eri vahvuisena saatavana?

• wilma..........

reumakokeiden tuloksia en vielä saanut.Sormien nivelissä on nevelrikkoa ja jalat on kipeät myös..mutta kuvat vielä normaalit.
      Kipua minulla ollut vuosia jo.Vasenkäsi tuli kipäksi ja nimettömän kohdassa säteilevä kipu hälyytti minut lääkärille,lisäksi löysin siitä kyhmyn.Kuukausi sitten vasemman jalan nilkka tuposi ja nestettä siihen tuli.Kipeä monta viikkoa.Olen aamuisin kankea jaloista ja on pari kertaa ollut etten pääse ede kävelemään.Valvotut yöt tekevät elämästäni helvetin silloin kipuilen seuraavan päivän ja olen ärtyinen.Etsin tietoa asiasta itsekkin..netistä jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe