Olin tässä keuhkokuumeessa ja leikkauksen jälkeen tuli keuhkoihin vettä, makasin pitkään sairaalassa. Vesi otettiin pois ja sain sitte vielä keuhkokuumeen ja jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että minulla on hiivaa keuhkoissa ja kysyi toiselta lääkäriltä annetaanko lääkitys, joka vastasi ettei tartte antaa. Nyt minua askarruttaa, mitä jos sitä onkin? Onko muilla ollut ja mitkä oireet? Kiitos!
Onko kellään hiivaa keuhkoissa?
3
5167
Vastaukset
- tyttö
Varsinkin kortisonilääkitys voi aiheuttaa hiivaa myös keuhkoihin (inhalaatiot ym.). Luultavasti sinulla on ollut kortisonilääkitys sairaalassa ollessasi? En tiedä onko ruokavaliomuutoksilla kehukojen tilanteeseen vaikutusta? Kuka osaisi sanoa?
- tkl
Tytön logiikalla ajatellen kaikilla astmalääkitystä käyttävillä olisi sitten hiivatulehdus keuhkoissa. Kas ettei ole 15v lääkärin uran aikana tullut koskaan eteen, itsekin astmaa sairastan.
Ihmisen elimistössä on paljonkin hiivasolukkoa ihan normaalistikin ja kuuluu ollakin, myös suolistossa, eikä millään ruokavaliolla sitä täysin pois saa, onneksi.
Onko aloittajalla jotain keuhko-oireita? Jos ei, ole huoleti. Jos on, hakeudu lääkärin vo:lle jossa harkitaan mahd tutkimusten tarpeellisuus.
- Tuuli
Tervehdys!
Kiitos kannanotostasi ensinnäkin ja olen jo yli 50 tyttö, sairastin vakavasti pari vuotta taaksepäin, olin lähellä kuolemaa ja olin teholla pitkään, olin hengityskoneessakin ja leikkauksia tehtiin useita. Jälkitarkastuksessa (ei valmis) lääkäri joka erikoistui, totesi että minulla on hiivaa keuhkoissa ja soitti os.lääkärille ja sanoi, että aloitetaanko lääkitys, ei aloitettu. Samalla reisulla jäi minulle arpityrä mahaan (kuin raskaus) sille ei voi tehdä mitään, on kait kiinnikkeitä niin paljon ja isot leikkaukset, mietinkin miksi näin? Mikä on näkemys, jos olette lääkäri? Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696