Hei.
Kyselisin vain,mitenkä yleistä on,että tyttöystävä on usein äreä,ilman mitään ihmeellistä syytä.Tiedän,että hormoonit vaikuttaa,ja minulla ainakin todella paljon.
Avomieheni on todellinen rakkauteni,tärkein ihminen maailmassa,ja ongelmaksi on koitunut se,että hän luulee kaiken aina johtuvan hänestä,tai että olen tyytymätön suhteeseen.
Vaikka mitenkä vakuutan,se vain vaikuttaa häneen negatiivisesti.Kyllä minä yritän kovasti hymyilläkin ja olla hyvällä tuulella,ja onnistunkin joskus menestyksekkäästi(viikkojakin),mutta en vain pysty siihen pysyvänä olotilana.Olenko siis vain syntynyt väärinpäin maailmaan tai vain väärä jalka edellä?Onko muita tyttöystäviä samoilla ongelmilla?
Kiukutteleva tyttöystävä
26
3518
Vastaukset
- käytätkö
Mieti, voisiko johtua käyttämästäsi ehkäisystä, esim. e-pillerit ovat yleinen syy pahantuulisuuteen, ja vaikutus voi alkaa vasta pitkän ajan päästä pillereiden aloittamisen jälkeen. Oletko kokeillut vaihtaa merkkiä tai olla ilman?
- Känkkis
Hei,ja kiitos,=),mutta en käytä mitään hormonivalmisteita ehkäisyyn.En ole käyttänyt yli 10 vuoteen.Olen yli 30 vuotias.Joten,ei siis voi siitäkään johtua.
- Kansanparantaja
Naisväen kiukkuisuus ei ole maailmassa ollenkaan harvinaista. Naisten miehiä kipakampi luonteenlaatu johtuu aivorakenteesta, joka eroaa suuresti miesten aivoista. Miesten aivoissa tiedonsiirto eri aivolohkojen välillä on hitaampaa, joten miehet pystyvät kiihtymättä keskittymään pitkäksikin aikaa samaan asiaan. Naisten aivoissa tiedonsiirto aivolohkojen välillä on paljon nopeampaa ja sekavampaa, joten nainen kykenee reagoimaan miestä nopeammin ( usein tarpeettomastikin) pieniinkin elämistä haittaaviin ärsykkeisiin. Tästä aivojen rakenteellisesta erosta johtuu naisten kiukkuisuus.
Naisten kiukkuisuus on yleisintä maailmassa, ja iän myötä tilanne yleensä vielä pahenee. Minäkin olen tuntenut kipakan vaimoni jo 37 vuotta, mutta ei se kipakkuus ja kiukkuisuus ole elämän varrella mihinkään häipynyt. Pikemminkin on käynyt päinvastoin. Onneksi miehet sentään pysyvät rauhallisina, sillä hukka tämän maailman muuten perisi.- Känkkis
Hei,ja kiitos myös sulle ihanasta vastauksesta.
Taitaa se vain niin olla,juuri kuten asian selvitit.Miesten sietokyky vain taitaa vaihdella,ja minulla on käynyt tosi huono tuuri sen suhteen.=(.Välillä vain tunnun olevan pelkkä taakka rakkaani elämässä,vaikka hyviäkin aikoja on,ja jotka sitten ovatkin tosi hyviä.Välillä vaan pelottaa,ettei se riitä. - heh
Miehetkö rauhallisia?? Ja pah! Useimmilla nyrkki heiluu ja suusta pääsee mitä kamalimpia rivouksia! Joo, näinhä se maailma paranee..hohhoijaa.
- M35
heh kirjoitti:
Miehetkö rauhallisia?? Ja pah! Useimmilla nyrkki heiluu ja suusta pääsee mitä kamalimpia rivouksia! Joo, näinhä se maailma paranee..hohhoijaa.
Tässä maassa useimmilla miehillä ei nyrkki heilu ...
mutta useimmilla sinun ja ystäviesi miehillä niin toki voi olla. - Nartut
Valitettavasti näin naisena on myönnettävä, me naiset ollaan usein kärttyisiä, ihan ilman syytä.
Sama pätee eläinkuntaankin, ämmät ne sielläkin riehuu ja urokset ovat nöyrinä.
Itselläni on kaksi narttukoiraa ja kun niillä on juoksuaika, ne meinaavat repiä vastaantulevat urokset riekaleiksi!
Viikon kestävän juoksun aikana vain pieni hetki on sellainen, jolloin narttu päästäisi uroksen puksauttamaan, mutta silloinhan me kävelemmekin ihan kiltisti koirat kytkettyinä..
- Piru
jos vituttaa joku asia. Eri asia on, että onko oikein purkaa kaikki kiukku siihen kumppaniin? Sehän on se helpoin tie, mutta ois varmaa fiksumpaa keksiä jokin toinen kohde.
- Känkkis
Moikka.Puhut asiaa,kaikin puolin,mutta minähän en kuitenkaan ole purkanut kiukkuani suoraan häneen,vaan se on sellaista yksinään pärräämistä,kenkien potkimista kiukulla jalasta,sadattelua,yksinään välillä pillittämistäkin,sun kaikkea muuta pientä.Mutta tietty se näkyy toiselle osapuolelle,eikä siihen voi olla reagoimatta.Ymmärrän siis häntä.Itseäni vaan en.
- Pikku noita-ukko
voi olla jokin syy, vaikkei syytä tuntuisikaan olevan :) Ex -tyttöystäväni kertoi vähän samankaltaisista tuntemuksista eli hän oli kuulemma jatkuvasti äreä ilman todellista syytä. Nyt joku voisi sanoa, ettei tyttö kertonut minulle kaikkia syitä :) No, oli miten oli, jos hormonit kovasti heittelehtii, niin sehän aiheuttaa mielialanvaihteluita (vähän niinkuin murrosikäisllä). Stressi ja krooninen väsymys voivat aiheuttaa äreyttä, voihan se olla jollain tapaa alitajuistakin. Jos et vaikka ole johonkin asiaan tyytyväinen. Ex:äni kohdalla tilanne korjaantui erottuamme - koki suhteen epätyydyttäväksi, muttei sitä jotenkin tiedostanut yhdessäollessa. Tsemppiä, et ole toivoton tapaus etkä väärinpäin syntynyt! :)
- Känkkis
ja kiitos kun vastasit.Ja rohkaisit.
Surullista,että tyttöystäväsi olo helpottui vasta erotessa.Joskus kiukku tuleekin varmasti siitä,että on tyytymätön,ihan tiedostamattaan suhteeseen,mutta enpä usko että itseni kohdalla on kyse siitä.Olen onnellinen,ihan oikeasti,sillä olen ollut myös onnettomassa parisuhteessa.Tiedän siis eron.Kyllästynyt kylläkin välillä,arjen rutiineihin,ja siihen että hänellä on aina kiire(työ).Monta matkaakin on peruuntunut hänen työnsä takia.Ehkä tämä osaltaan vaikuttaa minun kiukutteluuni,välillä.Asialle ei voi tehdä mitään.Velvollisuudet on hoidettava,enkä tiettykään siitä hänelle edes valita.
Tietty olen kai myös sen luontoinenkin,etten ole tasainen.Harvemmin tyytyväinen,vaikka kaikki asiat ovat ihan hyvin ja olen onnellinen pohjimmiltani.Joskus tulee kumman hyvä olo,ihan tyhjästä,sellainen levollinen,ja sen kyllä aina huomaa.Kaikki.Itse nautin niistä päivistä aina suunnattomasti,ahmin oikein,kun tiedän,ettei se jää päälle kuitenkaan.Valitettavasti.
- Omakohtaisia
...ainakin itselläni on joskus ollut sellaisia kausia, että äreys vaivaa ilman näkyvää syytä. Hyvä, jos tiedostat asian, silloin voit tehdäkin sille jotain. En oikein osaa sanoa, miten itse olen äreinä kausina onnistunut lopettamaan turhan kiukuttelun, se on vain mennyt ohi. Silloin on muutenkin ollut sellainen fiilis, että mikään ei tunnu miltään. Joskus etäisyyden ottaminen arjesta ja yksinolo saattaa auttaa, siinä voi miettiä mistä se oma käytös johtuu.
- Känkkis
sulle myös.=)
Taidannet ymmärtää,mistä siis puhelin.
Olen kyllä siis tiedostanut asian,ja pitää kyllä sanoa,että olen itsekin oivaltanut tuon yksin oleilun auttaneen.Pitää ikäänkuin rauhoittua.Pistää itsensä kasaan ja miettiä,miksi vene keikkaa.Joskus löytyy syy,joskus ei,ja kuten sulla,minulla on mennyt jostain syystä myös vaan yksinkertaisesti ohi tuo kiukkukausi,ja juuri sellainen,johon ei ole mitään syytä ollut.Harmittaa vaan,kun se alkaa kestää viikkojakin.Sitten päätän,että nyt,nyt aloitan tämän päivän positiivisella mielellä ja asenteella,ja todistan miehelleni,että osaan olla enkelikin(onneksi olen sentään onnistunutkin),mutta silti vaan mokaa kuitenkin taas jotain,ja menee taas aikaa,kunnes saa langan päästä kiinni,niin että toinenkin uskoo,ettei sen tarvitse koko aika pelätä,milloin tuolla toisella taas pinna katkeaa,ja milloin tuo toinen taas ärähtää jotakin negatiiviseen äänensävyyn.Ei ole helppoa meillä,liian energian omaavilla,mutta pitää vaan sietää itseään jotenkuten.Miehellä vaan alkaa stressikäyrä kohota minun äreydestäni välillä,vaikken suoraan häntä kohtaa kiukuttelekaan.Yksinäni kiroilen.Mieheni takia(ja itsenikin,olisi mukavampi olla),toivoisin säyseämpää luonnetta.Lobotomia tässä taitaa ainoa keino olla? - maikki
Känkkis kirjoitti:
sulle myös.=)
Taidannet ymmärtää,mistä siis puhelin.
Olen kyllä siis tiedostanut asian,ja pitää kyllä sanoa,että olen itsekin oivaltanut tuon yksin oleilun auttaneen.Pitää ikäänkuin rauhoittua.Pistää itsensä kasaan ja miettiä,miksi vene keikkaa.Joskus löytyy syy,joskus ei,ja kuten sulla,minulla on mennyt jostain syystä myös vaan yksinkertaisesti ohi tuo kiukkukausi,ja juuri sellainen,johon ei ole mitään syytä ollut.Harmittaa vaan,kun se alkaa kestää viikkojakin.Sitten päätän,että nyt,nyt aloitan tämän päivän positiivisella mielellä ja asenteella,ja todistan miehelleni,että osaan olla enkelikin(onneksi olen sentään onnistunutkin),mutta silti vaan mokaa kuitenkin taas jotain,ja menee taas aikaa,kunnes saa langan päästä kiinni,niin että toinenkin uskoo,ettei sen tarvitse koko aika pelätä,milloin tuolla toisella taas pinna katkeaa,ja milloin tuo toinen taas ärähtää jotakin negatiiviseen äänensävyyn.Ei ole helppoa meillä,liian energian omaavilla,mutta pitää vaan sietää itseään jotenkuten.Miehellä vaan alkaa stressikäyrä kohota minun äreydestäni välillä,vaikken suoraan häntä kohtaa kiukuttelekaan.Yksinäni kiroilen.Mieheni takia(ja itsenikin,olisi mukavampi olla),toivoisin säyseämpää luonnetta.Lobotomia tässä taitaa ainoa keino olla?Huh, kuulostaapas tutulta noi sun mietteet! Ihan samanlaisia kiukkuja minäkin toisinaan puran ympäristööni, ja tuo miesparkahan niistä eniten joutuu kärsimään kun saman katon alla asuu. Minä vain olen niin kauhea, että pahimmillani puran kiukkuani häneen huutamalla ja sanomalla asioita, joita kadun jälkeenpäin. Toki suuri osa sanoistani on totta, mutta kiukkuisena ilmaisen itseäni hieman liian jyrkästi. Ei, en todellakaan haluaisi olla tällainen "ämmä", mutta mitään en tuliselle temperamentilleni voi. En, vaikka kuinka päättäisin olla kiltti ja kultainen. Yleensä olenkin, mutta vähintään muutaman viikon välein kiehahtaa, ja se aiheuttaa pahaa mieltä pitkäksi aikaa.
Niin, että säyseämpää luonnetta toivotaan täälläkin :) - Känkkis
maikki kirjoitti:
Huh, kuulostaapas tutulta noi sun mietteet! Ihan samanlaisia kiukkuja minäkin toisinaan puran ympäristööni, ja tuo miesparkahan niistä eniten joutuu kärsimään kun saman katon alla asuu. Minä vain olen niin kauhea, että pahimmillani puran kiukkuani häneen huutamalla ja sanomalla asioita, joita kadun jälkeenpäin. Toki suuri osa sanoistani on totta, mutta kiukkuisena ilmaisen itseäni hieman liian jyrkästi. Ei, en todellakaan haluaisi olla tällainen "ämmä", mutta mitään en tuliselle temperamentilleni voi. En, vaikka kuinka päättäisin olla kiltti ja kultainen. Yleensä olenkin, mutta vähintään muutaman viikon välein kiehahtaa, ja se aiheuttaa pahaa mieltä pitkäksi aikaa.
Niin, että säyseämpää luonnetta toivotaan täälläkin :)Heippa taas.
No,jotenkin lohtuhan se o minullekin että tietää muitakin olevan olemassa,ja ukkoparallekin löytyy siis kohtalotovereita.
Mä olen onnistunut kiukkupurkaukseni jo tukahduttamaan,hiillyn siis harvemmin kuin ennen,mutta,ei ole hyvä tukahduttaa.Tarvitsisi keksiä joku keino,millä sain kiukun ulos,ilman että mies häiriintyy tai loukkaantuu.
Mitkään säkin potkimiset sun muut ei todellakaan auta,kun pitäs vähintään repiä taloja alas.
Mutta minulla sama,päätän ja päätän mutta silti menee mönkään.Toki,välillä menee paremmin.
Sulla taitaa olla pitkäpinnainen mies?
Minullapa vaan ei ole.Sille ei sanota yhtään mitään,ja jos niin kuitenkin käy,siitä seuraa kireetä tunnelmaa viikoiksi.Ei kiva.
Uskon siis ,että tuo mielipahan ilmaantuminen varmasti on kaikinpuolin samantapaista kuin meillä,joten koetetaanhan tässä pärjäillä.
Minä pelkään vain mieheni suhtautumista pitemmän päälle,sillä näyttää että alkaa olemaan mitta jo nyt aika täysi,siltikin,vaikka meillä voi olla rauhallista aikaa viikkoja.Ei kuohahduksia eikä muuta negatiivista.On kai saanut tarpeekseen jo siinä määrin,ettei siedä enää mitään.
Toivotaan siis säyseämpiä luonteita,ehkä ikä muuttaisi hieman? Vai paheneeko vaan? - Maikki
Känkkis kirjoitti:
Heippa taas.
No,jotenkin lohtuhan se o minullekin että tietää muitakin olevan olemassa,ja ukkoparallekin löytyy siis kohtalotovereita.
Mä olen onnistunut kiukkupurkaukseni jo tukahduttamaan,hiillyn siis harvemmin kuin ennen,mutta,ei ole hyvä tukahduttaa.Tarvitsisi keksiä joku keino,millä sain kiukun ulos,ilman että mies häiriintyy tai loukkaantuu.
Mitkään säkin potkimiset sun muut ei todellakaan auta,kun pitäs vähintään repiä taloja alas.
Mutta minulla sama,päätän ja päätän mutta silti menee mönkään.Toki,välillä menee paremmin.
Sulla taitaa olla pitkäpinnainen mies?
Minullapa vaan ei ole.Sille ei sanota yhtään mitään,ja jos niin kuitenkin käy,siitä seuraa kireetä tunnelmaa viikoiksi.Ei kiva.
Uskon siis ,että tuo mielipahan ilmaantuminen varmasti on kaikinpuolin samantapaista kuin meillä,joten koetetaanhan tässä pärjäillä.
Minä pelkään vain mieheni suhtautumista pitemmän päälle,sillä näyttää että alkaa olemaan mitta jo nyt aika täysi,siltikin,vaikka meillä voi olla rauhallista aikaa viikkoja.Ei kuohahduksia eikä muuta negatiivista.On kai saanut tarpeekseen jo siinä määrin,ettei siedä enää mitään.
Toivotaan siis säyseämpiä luonteita,ehkä ikä muuttaisi hieman? Vai paheneeko vaan?Exäni nieli alistuen kaiken, miten paljon ikinä hänelle kiukkuilinkaan, ja varmasti suureksi osaksi sen vuoksi suhde sitten hiipuikin.
Nykyiseni puolestaan ärähtää takaisin, jos alan purkamaan pahantuulisuuttani häneen, mutta kyllä nuo mun Suuret Katastrofit kuitenkin selvästi sattuvat häneen. Hän on saanut minut miettimään käytöstäni, ja olenkin todennut olevani kiukkuisena naurettavan akkamaisen lapsellinen. SILTI niitä kohtauksia tulee, tosin harvemmin kuin ennen, ja joka kerta poden jälkeenpäin suurensuurta morkkista. Kyllä, välillä tuntuu, että hänellä alkaa olla mitta täynnä. Kuten itsellänikin. Viimeisimmän kuohahduksen jälkeen hän kuitenkin totesi, että tulisuus on mun luonteenpiirteeni, eikä se koskaan kokonaan häviä, vaan sekä mun että hänen on vain hyväksyttävä se osana minua. Niinhän se on, mutta ainahan itseään voi kehittää parempaan, ja mulla se on juuri tuota rauhallisuuden opettelua :)
Lohduttavaa on, että äitini oli ennen samanlainen tuliluontoinen kiukkupussi, mutta neljänkympin korvilla hän on rauhoittunut huomattavasti. Nykyään kadehdin hänen rauhallista ja huoletonta asennettaan! - Känkkis
Maikki kirjoitti:
Exäni nieli alistuen kaiken, miten paljon ikinä hänelle kiukkuilinkaan, ja varmasti suureksi osaksi sen vuoksi suhde sitten hiipuikin.
Nykyiseni puolestaan ärähtää takaisin, jos alan purkamaan pahantuulisuuttani häneen, mutta kyllä nuo mun Suuret Katastrofit kuitenkin selvästi sattuvat häneen. Hän on saanut minut miettimään käytöstäni, ja olenkin todennut olevani kiukkuisena naurettavan akkamaisen lapsellinen. SILTI niitä kohtauksia tulee, tosin harvemmin kuin ennen, ja joka kerta poden jälkeenpäin suurensuurta morkkista. Kyllä, välillä tuntuu, että hänellä alkaa olla mitta täynnä. Kuten itsellänikin. Viimeisimmän kuohahduksen jälkeen hän kuitenkin totesi, että tulisuus on mun luonteenpiirteeni, eikä se koskaan kokonaan häviä, vaan sekä mun että hänen on vain hyväksyttävä se osana minua. Niinhän se on, mutta ainahan itseään voi kehittää parempaan, ja mulla se on juuri tuota rauhallisuuden opettelua :)
Lohduttavaa on, että äitini oli ennen samanlainen tuliluontoinen kiukkupussi, mutta neljänkympin korvilla hän on rauhoittunut huomattavasti. Nykyään kadehdin hänen rauhallista ja huoletonta asennettaan!Moi taas,ja kyllä vaan,kuin olisin itse kirjoittanut kirjoituksesi.Piti oikeen välillä katsoa nimimerkkiä,jotta voisin varmistua asiasta.=).Sinulla siis samanmoinen mies,kuin minulla.Ärähtää takaisin,ja minä huomaan myös,että se katastrofitilanteet kyllä satuttavat miun miestäni myös todella.Itse melkein pääsen niiden yli paremmin.Mies on myös huomannut,että olen pippurinen luonne,ja tajunnut,ettei se muutu,ja yrittää epätoivoisesti hyväksyä asian,mutta en tiedä pystyykö se siihen ikinä.
Välillä tosiaan pelottaa koko asia.
Muuten,myös mun äitini on ollut varsinainen hirmumysky nuorena,ja tottatosiaan,on myöskin nykyään säyseä ja leppoisa keski-ikäinen.Ihailen myös äitiäni ja se herättelee minussakin toivoa siitä,että kyllä tämä tulisuus tästä vielä tasaantuu.Äitini on yhä "myrskyisä",mutta vain ani harvoin ja tilanteissa,joissa joku yrittää "kävellä hänen ylitseen".Toivotaan,että meistä tyttäristäkin tulisi yhtä ihania.
Itse olen myös miettinyt ja miettinyt kiukkuisuuteni syitä,ja jotain olen keksinytkin.Yksi on turhautuneisuuden tunne.Ei niinkään parisuhteessa,mutta muuten.Minulla pitäisi olla enemmän virikkeitä,mutta mihinkään on vaikea tarttua kun talvi painaa päälle.
Toki luonnekin vaikuttaa.Ja hei,lapsellisuutta tunnen minäkin kun kiukuttelen.En tunne olevani lainkaan täysi-ikäinen,ja se hävettää. - Maikki
Känkkis kirjoitti:
Moi taas,ja kyllä vaan,kuin olisin itse kirjoittanut kirjoituksesi.Piti oikeen välillä katsoa nimimerkkiä,jotta voisin varmistua asiasta.=).Sinulla siis samanmoinen mies,kuin minulla.Ärähtää takaisin,ja minä huomaan myös,että se katastrofitilanteet kyllä satuttavat miun miestäni myös todella.Itse melkein pääsen niiden yli paremmin.Mies on myös huomannut,että olen pippurinen luonne,ja tajunnut,ettei se muutu,ja yrittää epätoivoisesti hyväksyä asian,mutta en tiedä pystyykö se siihen ikinä.
Muuten,myös mun äitini on ollut varsinainen hirmumysky nuorena,ja tottatosiaan,on myöskin nykyään säyseä ja leppoisa keski-ikäinen.Ihailen myös äitiäni ja se herättelee minussakin toivoa siitä,että kyllä tämä tulisuus tästä vielä tasaantuu.Äitini on yhä "myrskyisä",mutta vain ani harvoin ja tilanteissa,joissa joku yrittää "kävellä hänen ylitseen".Toivotaan,että meistä tyttäristäkin tulisi yhtä ihania.
Itse olen myös miettinyt ja miettinyt kiukkuisuuteni syitä,ja jotain olen keksinytkin.Yksi on turhautuneisuuden tunne.Ei niinkään parisuhteessa,mutta muuten.Minulla pitäisi olla enemmän virikkeitä,mutta mihinkään on vaikea tarttua kun talvi painaa päälle.
Toki luonnekin vaikuttaa.Ja hei,lapsellisuutta tunnen minäkin kun kiukuttelen.En tunne olevani lainkaan täysi-ikäinen,ja se hävettää.Voi taivas, niin tuttuja pointteja kirjoittelit! Tuokin, että äidistä löytyy pippuria pitää puolensa, jos joku "yrittää kävellä ylitse"... Ja se, että turhautuneisuus on eräs merkittävä kiukkuisuutesi syy. Sama täällä! Nimenomaan, varsinkaan näin talvella ei oikein tajua tarttua mihinkään, sitten sitä vaan haahuilee eikä saa aikaiseksi mitään "järkevää", ja kun ylimääräistä energiaa oikein kertyy eikä sitä käytä mihinkään, niin turhautuuhan sitä. Turhautuminen kiukuttaa, ja miesparka saa tuta kiukutuksen ensimmäisenä. Ja sekin kiukuttaa, kun mies osaa käyttää energiansa järkeviin asioihin ja on tehokas, ja itse vain lusmuan, vaikka tekemistä kyllä olisi. Joku kateus tai vastaava minussa sitten nostaa päätään, ja syyttelee, kun itse en saa mitään aikaiseksi, jolloin turhautuneisuus kasvaa ja kiukku kehittyy. YRITÄN parhaani mukaan silloin pysytellä rauhallisena ja painua vaikka lenkille tai ryhtyä tekemään jotain järkevää, mutta esim. likainen sukka väärässä paikassa saattaa katkaista kamelin selän, ja myrsky pääsee valloilleen. Sitten on liian myöhäistä yrittää hillitä itseään. Ovet paukkuu ja tavarat lentelee ja huuto kaikuu seinästä toiseen.
Nii-in, todella lapsellista. Järkevä aikuinen ihminen huolehtisi, ettei turhaudu niin paljoa, että täytyy kiukkuilla, ja jos kiukustuukin, niin purkaisi aggressionsa jotenkin muuten kuin raivoamalla. Minä en siis ole aikuinen enkä missään nimessä järkevä ;) Mutta tosiaan, itseään voi aina yrittää kehittää, ja yritys on kova. - Maikki
Känkkis kirjoitti:
Moi taas,ja kyllä vaan,kuin olisin itse kirjoittanut kirjoituksesi.Piti oikeen välillä katsoa nimimerkkiä,jotta voisin varmistua asiasta.=).Sinulla siis samanmoinen mies,kuin minulla.Ärähtää takaisin,ja minä huomaan myös,että se katastrofitilanteet kyllä satuttavat miun miestäni myös todella.Itse melkein pääsen niiden yli paremmin.Mies on myös huomannut,että olen pippurinen luonne,ja tajunnut,ettei se muutu,ja yrittää epätoivoisesti hyväksyä asian,mutta en tiedä pystyykö se siihen ikinä.
Toki luonnekin vaikuttaa.Ja hei,lapsellisuutta tunnen minäkin kun kiukuttelen.En tunne olevani lainkaan täysi-ikäinen,ja se hävettää.Yksi, minkä olen huomannut vaikuttavan, on se, miten paljon elän omaa elämääni. Eli mitä enemmän tapaan muita ihmisiä, sitä paremmalla tuulella pysyn. Mutta jos vain nyhjään kotona, enkä juuri muita näe kuin miekkoseni, niin seinähulluus iskee.
Ja se auttaa, kun juttelee "kohtalotovereiden" kanssa. Jotenkin se, että huomaa muidenkin tuntevan ja ajattelevan samalla tavalla, tekee asioista jokseenkin inhimillisempiä, ja helpommin hyväksyttäviä. Se rauhoittaa. Tällä hetkellä yksikään lähimmistä ystävistäni ei seurustele, joten heille on ihan turha yrittää puhua parisuhdeasioista, heitä kun ei oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa. On siis ollut tosi kiva tässä näin vaihtaa ajatuksia kanssasi, kiitos siitä :) - Känkkis
Maikki kirjoitti:
Yksi, minkä olen huomannut vaikuttavan, on se, miten paljon elän omaa elämääni. Eli mitä enemmän tapaan muita ihmisiä, sitä paremmalla tuulella pysyn. Mutta jos vain nyhjään kotona, enkä juuri muita näe kuin miekkoseni, niin seinähulluus iskee.
Ja se auttaa, kun juttelee "kohtalotovereiden" kanssa. Jotenkin se, että huomaa muidenkin tuntevan ja ajattelevan samalla tavalla, tekee asioista jokseenkin inhimillisempiä, ja helpommin hyväksyttäviä. Se rauhoittaa. Tällä hetkellä yksikään lähimmistä ystävistäni ei seurustele, joten heille on ihan turha yrittää puhua parisuhdeasioista, heitä kun ei oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa. On siis ollut tosi kiva tässä näin vaihtaa ajatuksia kanssasi, kiitos siitä :)meillä taitaa olla!!=) Totta,taas tuli semmoinen olo,kun luin sun kirjoituksia,että meikähän se siinä.Heh.
Minkä ikäinen sinä olet? Minä olen jo 30 paremmalla puolella.Myös meidän äidit tuntuvat olevan ihan identtiset luonteet.Ei ihme,että me olemme sitten myös näin samankaltaisia.=).
Mitä tuohon turhautumiseen tulee,niin sama juttu muuten minulla.Mieheni on myös kiireinen ja paljon puuhaava,ja minulla sama kuin sulla.Lusmuan vain,vaikka olisi kyllä kamujakin joidenka luokse mennä,tai muuta.Salilla käyn kyllä ahkeraan,mutta silti tuntuu,ettei sekään riitä.Tosi on,että mitä enemmän itse puuhaan ja tapaan muita ihmisia,sitä "tärkeämmäksi" tunnen myös itseni.Mieheni kun on tärkeä,niin työssään kuin ystäviensäkin keskellä.Kyllä kai minäkin,mutta kun olen niin paljon laiskempi enkä jaksa olla niin aktiivinen kummankaan suhteen.Sitten iskee se "kateus",jonka mainitsit.Se juuri.Se juuri pistää kiukuttamaan,ja se yhdistettynä turhautuneisuuteen,on aika kamala yhdistelmä.Itsestänihän se on kiinni,tottakai,mutta kun vain toisaalta laiskottaa.Ymmärrän ettei mieheni elä vain minua varten,mutta kun tulee se lapsellisuuskohtaus,unohdan koko asian,jonka kunnon aikuinen kyllä muistaisi ja ymmärtäisi.
Ja taas hävettää.Mun pitäisi ehdottomasti kasvaa isoksi,käydä joku hemmetin henkinen kasvu tai jotain,emmä muuten enää pärjää tässä suhteessa.
On muuten ollut tosdellakin mukava vaihtaa sun kanssa ajatuksia,joten kiitos myös sinulle!=).
Hienoa,että meitä on muitakin,vaikkei se niin upeeta miehiä kohtaan olekaan.Olen mielestäni muuten henkisesti terve,tajuan oikean ja väärän eron,olen rehellinen,sympaattinenkin sekä myötätuntoinen,mutta tämän kiivauden kun vain jollakin lailla saisi kitkettyä itsestään.
Katsomme,mitä aika näyttää.Siihen asti,Maikki,oli tosiaan kiva jutskaa.=) - Maikki
Känkkis kirjoitti:
meillä taitaa olla!!=) Totta,taas tuli semmoinen olo,kun luin sun kirjoituksia,että meikähän se siinä.Heh.
Minkä ikäinen sinä olet? Minä olen jo 30 paremmalla puolella.Myös meidän äidit tuntuvat olevan ihan identtiset luonteet.Ei ihme,että me olemme sitten myös näin samankaltaisia.=).
Mitä tuohon turhautumiseen tulee,niin sama juttu muuten minulla.Mieheni on myös kiireinen ja paljon puuhaava,ja minulla sama kuin sulla.Lusmuan vain,vaikka olisi kyllä kamujakin joidenka luokse mennä,tai muuta.Salilla käyn kyllä ahkeraan,mutta silti tuntuu,ettei sekään riitä.Tosi on,että mitä enemmän itse puuhaan ja tapaan muita ihmisia,sitä "tärkeämmäksi" tunnen myös itseni.Mieheni kun on tärkeä,niin työssään kuin ystäviensäkin keskellä.Kyllä kai minäkin,mutta kun olen niin paljon laiskempi enkä jaksa olla niin aktiivinen kummankaan suhteen.Sitten iskee se "kateus",jonka mainitsit.Se juuri.Se juuri pistää kiukuttamaan,ja se yhdistettynä turhautuneisuuteen,on aika kamala yhdistelmä.Itsestänihän se on kiinni,tottakai,mutta kun vain toisaalta laiskottaa.Ymmärrän ettei mieheni elä vain minua varten,mutta kun tulee se lapsellisuuskohtaus,unohdan koko asian,jonka kunnon aikuinen kyllä muistaisi ja ymmärtäisi.
Ja taas hävettää.Mun pitäisi ehdottomasti kasvaa isoksi,käydä joku hemmetin henkinen kasvu tai jotain,emmä muuten enää pärjää tässä suhteessa.
On muuten ollut tosdellakin mukava vaihtaa sun kanssa ajatuksia,joten kiitos myös sinulle!=).
Hienoa,että meitä on muitakin,vaikkei se niin upeeta miehiä kohtaan olekaan.Olen mielestäni muuten henkisesti terve,tajuan oikean ja väärän eron,olen rehellinen,sympaattinenkin sekä myötätuntoinen,mutta tämän kiivauden kun vain jollakin lailla saisi kitkettyä itsestään.
Katsomme,mitä aika näyttää.Siihen asti,Maikki,oli tosiaan kiva jutskaa.=)Kyllä meitä känkkiksiä on enemmänkin, hyvinkin paljon, mutta luulen, että vaikka olenkin äkkipikainen, en sentään ole sieltä pahimmasta päästä. En kehitä kohtauksia yleisillä paikoilla enkä nalkuta jatkuvasti pikkuasioista, vaan olen normaalisti iloinen ja mukava miehelleni. Mutta ne myrskyt, jotka saattavat iskeä kuin salamat kirkkaalta taivaalta... Ne ovat onneksi vähentyneet, ja vähenevät yhä. Niin, ja sinä taidat siis olla ihan samanlainen :) Me ollaan, kuules, oikein hyviä ja rakkaita naisia miehillemme!
Lueskelen täällä juttuja jatkossakin, ja kirjoittelenkin toisinaan, aina tällä samalla nimimerkillä, joten jos joskus myöhemminkin kaipaat juttuseuraa ja "ymmärtäjää", niin ehkäpä kohdataan täällä "parisuhteessa" vielä uudelleen!
-Maikki, 24v - Känkkis
Maikki kirjoitti:
Kyllä meitä känkkiksiä on enemmänkin, hyvinkin paljon, mutta luulen, että vaikka olenkin äkkipikainen, en sentään ole sieltä pahimmasta päästä. En kehitä kohtauksia yleisillä paikoilla enkä nalkuta jatkuvasti pikkuasioista, vaan olen normaalisti iloinen ja mukava miehelleni. Mutta ne myrskyt, jotka saattavat iskeä kuin salamat kirkkaalta taivaalta... Ne ovat onneksi vähentyneet, ja vähenevät yhä. Niin, ja sinä taidat siis olla ihan samanlainen :) Me ollaan, kuules, oikein hyviä ja rakkaita naisia miehillemme!
Lueskelen täällä juttuja jatkossakin, ja kirjoittelenkin toisinaan, aina tällä samalla nimimerkillä, joten jos joskus myöhemminkin kaipaat juttuseuraa ja "ymmärtäjää", niin ehkäpä kohdataan täällä "parisuhteessa" vielä uudelleen!
-Maikki, 24vHeipähei taas.
Niin,ehkä tosiaan olemme rakkaita miehillemme.Minä tosin kyllä luulen kärsineeni inflaatiosta mieheni silmissä.Hänellä alkaa taas työssään kahden viikon seminaari,ja on näin ollen myös kaksi viikkoa kotoa poissa.
Minua hermostuttaa välillä sekin,kun aikaa on niin vähän.Juuri tänään sanoin,että se asia vaivaa minua.Hän sanoi vain,asian olevan valitettavaa,koska joutuu työnsä kuitenkin hoitamaan.En tiedä,tuntuu,että olemme eron partaalla.Itseänikin väsyttää enää tsempata suhteen eteen.Mieheni on myös liian herkkä kiukuttelujeni suhteen.Myönnän,että voin sanoa joskus asioita niinsanottuun veemäiseen sävyyn,ja hän reagoi siihen oitis.Minulla on jatkuvasti syyllinen olo siitä,millainen olen,ja toivon olevani niin erilainen.
Tuntuu kyllä muuten,että olemme,siis sinä ja minä,kokolailla samanlaisia,sillä sinäkin tunnut olevan hyvin normaali muuten,ja vielä kerroit,että kiukunpuuskasi ovat vähentyneet.Olet onnekas.Meillä on 11 vuotta ikäeroa,ja sinä olet jo "rauhoittumaan" päin.=).Minulla kun tuntuu menevän päinvastoin.Jossakin siis mättää.Rakastan,mutta jotakin puuttuu.Suhteen alkuvaiheessa olin levollinen ja onnellinen,nykyään vain onnellinen.Sana "vain",on kai vähättelyä onnellisuudesta puhuttaessa,mutta kun sisällä velloo,ei se kai riitä.Kaipaan vapauttani,mutta haluan silti olla mieheni kanssa.Jos valitsen vapauden,joudun luopumaan rakkaudesta.Mieheni jo sanoi,että erotaan,jos se helpottaa minua,niin ettei minun tarvitse enää yrittää niin kovasti.
Kuulostaa helpolta(?),mutta tiedän,että hän on oikeassa,eikä se ole todellakaan helppoa.
En edes tiedä,mitä vapaudellani tekisin,sillä kaipaisin vain kuitenkin häntä,ja jos unohtaisinkin,niin jossakin vaiheessa taas ihmistä lähelleni.Vapaus.Se on mulle ollut aina kovin dramaattinen asia.Sisällä repii,ja olen eronnut aikaisemminkin sen takia,mutta silti en ole sillä mitään tehnyt.Ensin se tuntuu kivalta muutaman viikon,mutta sitten vain valittanut yksinäisyyttäni.Haluaisin pitää mieheni,mutta en enää tiedä millä keinoin.Vapaus ja ero ei ole muutaman "kivan" viikon arvoista,mitenkä vain voisin oppia löytämään sen mukavan keskitien,sen jos tietäsi,olisin aika levollinen.
Äkkipikaisuudesta vielä sekin,että minä myös unohdan asian nopeasti ja se menee äkkiä ohi,mutta mieheni taas jääkin sitä pureksimaan vielä ehkä viikoiksikin.Ymmärtää vain voi,että jos noita kohtauksia on paljon,niitä kertyy mieheni päähän niin paljon,ettei sen kapasiteetti enää riitä.Ymmärrän siis miestäni,mutta en itseäni!
Maikki,ihanaa kun kirjoittelit,mä käyn kanssa lueskelemassa täällä välillä,mutta en niinkään paljon kirjoita.Löydän kyllä sinut sitten,jos taas jututtaa.Mä toivotan nyt ainakin kaikkea hyvää teille ja kunnioitan kaikkia pareja,jotka ovat pystyneet pitkiin suhteisiin,ongelmista huolimatta.Minä en ole koskaan.Pisin suhteeni on kestänyt vajaan 3 vuotta.Eli ei hurraamista,ja tämäkin vetelee nyt viimeisiään.Joskus vaan miettii,miksi sitä löytää ihmisen,ja vielä rakastaa,vaikka yhteensopivuus onkin jotakin 0% luokkaa.Elämä on outoa.Jotenkin mietin myös sitä,että alitajuisesti tiedän mieheni lopulta kyllästyvänsä minuun ja yritän nyt vain kiirehtiä asiaa.Väistämätöntähän ei voi kiertää.
Mutta,Maikki,palaillaan ja oli hienoa että olit kirjoittanut tänne!=) Olet oikeassa,olemme kyllä hienoja naisia,loppujen lopuksi.Minulla vain on väärä mies.Teille upeeta jatkoa toivotan!=)
- KlooneyK:lla
Känkkis,
voi miten tuttua, minä olen jo pari vuotta miettinyt mitä teen suhteelleeni,
naiseni vetäisee noin kerran kahteen viikkoon sellaiset herneet nenään,
ettei paremmasta väliä,
kaikkea olen kokeillut,hyvällä ja pahalla, onnexi olen säyseämpi luonteeltani,
muuten tässä menis huonekalut uusixi.
Naiseni on viehättävä, söpö, eroottinen, harrastamme kaikkea yhdessä, nukutaan lähekkäin,
ollaan helliä,
hän tosin tuntuu olevan piirun "läheisriippuvainen" minusta.
Olen häntä vanhempi ja asumme saman katon alla. Kiukkupuuskissaan naiseni
ruotii kaikkea maan ja taivaan väliltä, yleensä siihen liittyy mustasukkaisuuttakin,
pelkää kuulemma, että joku vie hänen klooneynsä, mutta minä olen yhden naisen mies.
Hänen kiukkupuuskansa luovat verhot suhteemme päälle jopa viikoiksi.
Haluaisin antaa samalla mitalla, mutta se ei istu luonteeseeni. Hän pyytää onnexi
aina anteeksi, mutta sekin kärsii ajan mittaan inflaatiota
Osaan olla yksinkin ja toisen kumppaninkin saattaisin löytää.
Olen kuitenkin ainakin vielä jonkin aikaa valmis tsemppaamaan, hänessä on niin paljon
hyviä ominaisuuksia, jotka painavat vaakakupissa enemmän.
Tässä tuli sinulle lisää kysymyksiä, mutta miten olet yrittänyt itse parantaa
kiukkupurkauksiasi,
oletko hakenut apua
oletko lukenut kirjoja kiukunpurkauksen ollessa ovella, mitä teen? - tyylisiä
oletteko yrittäneet löytää yhteisen tavan ratkaista ongelma miehesi kanssa?
Haluatko yrittää itse ?
Tsemppiä t. K- Maikki
Tämä känkkisnainen voisi ainakin omalta osaltaan vastata, että kyllä, joskus tuntuu, että tähän pitäisi hakea apua. Mutta toisaalta olen huomannut, että turhautuminen ja/tai stressi aiheuttaa usein kiukkua, ja sitä lieventää esim. jumppa tai juoksulenkki, tai rauhallinen pitkä kävely: ne selventävät asioita ja tunteita, ja vie tarpeen ilmaista itseään epämääräisellä kiukulla. Myös ajatusten kirjoittaminen auttaa; päiväkirja on pop. Niin, ja rauhalliset, asialliset keskustelut miehen kanssa sekä yhteinen nk. "laatuaika".
Klooney hyvä, ei se vaihtamalla parane. Jos kuitenkin muutoin olet tyytyväinen naiseesi ja suhteeseesi, niin yritä vain kestää naisen känkkistelyt. Hänkin kestää sinun huonoja puoliasi. Kukaan ei ole täydellinen, jokaisessa on jotain "vikaa" - niin sinussa, hänessä kuin minussakin.
Rakkautta :) - Känkkis
Mitähän tuohon,kiva ensinnäkin kun kirjoitit.Ja harmi,että olet myös löytänyt kiukkupussin.
Suhtaudut kuitenkin asiaan mielestäni aika coolilla tavalla,etkä hönkää ihan turhaan ihan joka puuskaa.Tyttöystäväsi on onnentyttö.
On hienoa,että näen naisessasi niin paljon positiivista,kaikesta huolimatta.Sitä toivoisin minäkin mieheni suhteen.Voin vain arvailla.
Jutteleminen on vaikeaa,koska hänellä on aika hevi duuni,ja aina kiire.Kotoa hän toivoisi mahdollisimman vähän stressiä,mutta kyllä me silti joskus puhumme,vaikka se miten ottaakin aivoihimme.Ratkaisuja mihinkään ei ole löydetty,sen kummemmin,kuin että päivä kerrallaan.
Mieheni vain luulee joka kerta kun kiivastun,että olen tyytymätön suhteeseemme,vaikka en ole.
Minun on vaikea vakuuttuaa hänet,sillä hän ei ymmärrä,että pahalla tuulella voi olla muutenkin.Onkohan se kaikilla miehillä sama juttu?
Mitä sinä ajattelet kun tyttöystäväsi vetää herneet nenään? Tulee sinulle semmoinen olo?Vai voitko ymmärtää,että se voi johtua jostain muustakin.Olen myös ajatellut,että ehkä minulla on keskittymishäirö,jota ei kylläkään ole koskaan tutkittu.Tuntuisi oudolta mennä lääkäriin valittamaan,että kiukuttelee usein ja paljon,että tuntee outoa tyytymättömyyttä elämään.Jo koulussa oli vaikea keskittyä ja usein vain piirtelin kun olisi pitänyt tehdä jotain muuta.Tunsin koulussakin virikkeiden puutetta.Kiukun purkauksia tuli jo silloin ja usein juuri silloin kun asiat eivät sujuneet niin kuin olisi pitänyt.
Sama pätee muuten edelleen.Olen järkyttävän malttamaton,ja jos asiat eivät mene niin kuin pitäisi,kiivastun.Asiat pitäisi myös aina sujua nopeasti ja takkuamatta.Äitini on joutunut kyllä ylivoimaisesti eniten sietämään kiukun puuskiani elämäni aikana,mutta muutkin.
Voisiko tyttöystvälläsikin olla jotakin tämän tapaisia taustoja? Kysy häneltä.
Tuo apua hakemine,jota suosittelit,olen sitä itsekin kyllä ajatellut,mutta,niinkuin jo sanoin,se tuntuu ihan hoopolta mennä lääkäriin valittamaan tämmöisistä asioista?Mukavaa jatkoa teille ja voimaa!=)
- kata
onpa tosi ihanaa et muillakin sama ongelma!!!
Musta tuntuu et joku pikkupiru ottaa vallan ja kiukkuaalto lyö yli ja rajusti.
Oon ite huomannu et tää raivotauti helpottuu kuukautisten aikana ja pari viikkoa sen jälestä olen säyseämpi ja sellanen kuin haluaisin olla koko ajan.Sitten munasolu irtoo ja PAM.Pari viikkoa taas kaikkien hermot kireellä.
Mulla iän myötä tää oireistus pahentunu,oon kohta 30 ja kai rauhottavia ruvettava popsimaan jos meinataan järjissä pysyä.Nyt onneks kaks viikkoa taas rauhaisaa,leppoisaa eloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791