Onko mitään N1-luokiteltua farmaria rekisteröitävissä 2 3 pakuksi? Vaikuttaako luokitukseen vain korimalli eli moottori, voimansiirto ja vuosimalli ovat vapaat?
Haluaisin hankkia automaattipakun johon mahtuu koko perhe kyytiin tarvittaessa.
Farkkupaku
27
10783
Vastaukset
- sämpy
l. olen samassa jamassa...
volvo v70 saa 2 2 rekistöröityä
samon passatin saa,
toki vaatii kalaverkon..
kone ei vaikuta vaan auton kantavuus, jolla sitten määrittyy istuinpaikkojen määrä. Kaavan joku voi kirjoittaa...
mutta jos v70 kantavuudella ei saa kuin 2 2, uskoisin ettei 2 3 ole mahd. millekään farkulle tänä vuonna.. Parempaa tietoa..?? jatkakaa..- Yrittäjä
Kalaverkko on pieni haitta siitä ilosta, että voin vähentää ALVit ja muutkin kulut verotuksessa. Tiedossa on halpoja ja mukavia kilometreja!
Lapsia vaan on kolme eikä vaimoakaan voi kotiin jättää.
Laskukaava menee seuraavasti:
Kantavuus /2 /68 =henkilömäärä pilkun vasemmalla puolella. Esim 500 kg/2/68=3,68 mikä tarkoittaa 3 henkilöä kuskin lisäksi. Kakkonen tulee siitä että kantavuudesta puolet tulee olla tavaroille ja 68 kg on laskennallinen matkustajan paino.
Kipurajana tässä on 545 kg, eli 545/2/68=4,01
Siis lopullinen kysymys kuuluu: onko markkinoilla farmariautoa, jonka kantavuus on 545 kg tai suurempi ja jolla on N1-luokitus?
Kyseeseen tulee kaikki farmari- ja tila-autot.
Esimerkiksi joku 7-paikkainen tila-auto toimii kantavuuden puolesta, mutta se N1-luokitus? - apu
juu jos kantavuuden jakaa kahdella ja saadun tuloksen 68 kg saadaan matkustaja määrä eli esim 3,24 tarkoittaa 3 matkustajaa, tämä seuraa siitä että tavaraa täytyy olla enemmän kuin henkilökuormaa koska autohan on päätarkoitukseltaan tavaran kuljettamiseen tarkoitettu. ja vm 95 kuljettaja kuuluu omamassaan ja näin ollen ei vaikuta matkustaja määrään eli siitä tulisi 1 3 henkeä. jos paikkoja on enemmän kuin kantavuus sallii tulee turvavöitä poistaa vaatimuksen mukaan...
ja sitten verkko erottamaan tavarankuljetus tilan ohjaamosta... - Yrittäjä
Yrittäjä kirjoitti:
Kalaverkko on pieni haitta siitä ilosta, että voin vähentää ALVit ja muutkin kulut verotuksessa. Tiedossa on halpoja ja mukavia kilometreja!
Lapsia vaan on kolme eikä vaimoakaan voi kotiin jättää.
Laskukaava menee seuraavasti:
Kantavuus /2 /68 =henkilömäärä pilkun vasemmalla puolella. Esim 500 kg/2/68=3,68 mikä tarkoittaa 3 henkilöä kuskin lisäksi. Kakkonen tulee siitä että kantavuudesta puolet tulee olla tavaroille ja 68 kg on laskennallinen matkustajan paino.
Kipurajana tässä on 545 kg, eli 545/2/68=4,01
Siis lopullinen kysymys kuuluu: onko markkinoilla farmariautoa, jonka kantavuus on 545 kg tai suurempi ja jolla on N1-luokitus?
Kyseeseen tulee kaikki farmari- ja tila-autot.
Esimerkiksi joku 7-paikkainen tila-auto toimii kantavuuden puolesta, mutta se N1-luokitus?No löytyihän se auto kun tarpeeksi etsii.
Vaati kyllä netin selailua, soittoja ja TM:n autosivustoa.
Siis: Ihanne pakufarmari on edelliskoppainen Renault Laguna Break (1994-2001)
Auto on N1-luokiteltu (kiitos Bilia) ja sen kantavuus on komeat 680 kg, jolla se saavuttaa 2 3 paikkaisuuden.
Autosta löytyy dieselmalleja ja muutakin kivaa.
Itse aion hankkia keikka-autokseni täysin varustellun automaatti-Lagunan. Koska auto on työpaikkani, miksei se siis voisi olla mukava sellainen?
Muutenkin Renaultilla on laaja skaala N1-luokiteltuja henkilöautoja, Kangoo, Scenic, ym mutta niiden kantavuus ei riitä 2 3 sarjaan.
- tapsa
Joku sanoi joskus että esim Nissan Terrano olisi tyypitetty pakuksi. Uskoisin että siitä löytyisi myös kantavuutta tarpeeksi tarpeisiisi, Nissanin sivuilta en löytänyt lukemaa :-(.
Lisäksi maasturilla se 100 km/h rajoitus ei rupeaisi jurppimaan, samoin perhe saisi turvallista kyytiä.- juu
juu riippuu minkä ikäinen maastoauto on eli missä verokannassa se on. eli ennen 1.11.83 olivat verovapaita, 31.7.90 asti 30% verokanta,2.5.93 asti 50% verokanta ja sen jälkeen täyden veron alaisia.
eli uudemmat vois saada täyden veron pakuiksi vaikka muut vaatimukset täyttyisi jos löytyy n1 tyypitys.
ja 100km/h nopeus voi pudota 80, mutta jos autossa on abs ja kuljettajalla airbagi niin se saadaan 100km/h. - tapsa
juu kirjoitti:
juu riippuu minkä ikäinen maastoauto on eli missä verokannassa se on. eli ennen 1.11.83 olivat verovapaita, 31.7.90 asti 30% verokanta,2.5.93 asti 50% verokanta ja sen jälkeen täyden veron alaisia.
eli uudemmat vois saada täyden veron pakuiksi vaikka muut vaatimukset täyttyisi jos löytyy n1 tyypitys.
ja 100km/h nopeus voi pudota 80, mutta jos autossa on abs ja kuljettajalla airbagi niin se saadaan 100km/h.Löysinpä kantavuuden ja se on yli tuon 545.
- L-200
No niin.
Oman pajeroni saa 2 3 hlö pakuksi.Asia on selvitetty katsastusmiehen kanssa hyvässä yhteistyössä. Ilmeisesti tuolla autollani saa ajaa tuota 100km/h nopeutta, tosin ABS:it puutuu, mutta bägi on kyllä.
Terveisin.
L-200
- paku
eli mikä on N1 tyypikatsatus onko se josakin eu massa tyypikatsatettu pakketi auto vai?
löyttykö lista mistän esm nettistä.
osaisiko joku kääntä tuon N1 tyypikatsastuksen esm englaniksi niin voisi koitaa hakea netistä.- apu
juu N tarkoittaa tavarankuljetukseen tarkoitettua autoa ja niitä on kolme luokkaa 1, 2 ja 3.
pakettiauto on N1 luokkaa ja kuorma-autot 2 ja 3 luokkaa riippuen niiden painoluokasta(löytyy aken sivuilta jostakin).
ja tyypitys tarkoittaa sitä että valmistaja/maahantuoja voi olla tyyppikatsastanut jonkun tietyn automallin M1(henkilönkuljetus auto 1 8henkeä) ja N1 luokkaan.
myös M luokkia on kolme ja ne menevät henkilö luvun mukaan ja ja sitten niillä viellä alaluokat, riipuen miten istuma/seisomapaikkoja on.
listaa n1 tyypeistä eri malleista ei varmaan löydy, mutta katsastuskonttorin koneelta henkilökunta voi tarkastaa löytyykö tietylle mallille n1 tyypitys. se ltj:n mallisarjatiedoissa. - paku
apu kirjoitti:
juu N tarkoittaa tavarankuljetukseen tarkoitettua autoa ja niitä on kolme luokkaa 1, 2 ja 3.
pakettiauto on N1 luokkaa ja kuorma-autot 2 ja 3 luokkaa riippuen niiden painoluokasta(löytyy aken sivuilta jostakin).
ja tyypitys tarkoittaa sitä että valmistaja/maahantuoja voi olla tyyppikatsastanut jonkun tietyn automallin M1(henkilönkuljetus auto 1 8henkeä) ja N1 luokkaan.
myös M luokkia on kolme ja ne menevät henkilö luvun mukaan ja ja sitten niillä viellä alaluokat, riipuen miten istuma/seisomapaikkoja on.
listaa n1 tyypeistä eri malleista ei varmaan löydy, mutta katsastuskonttorin koneelta henkilökunta voi tarkastaa löytyykö tietylle mallille n1 tyypitys. se ltj:n mallisarjatiedoissa.koska n1 hyväksyntä koskee koko eu aluetta niin mikäli pyytää valmistjalta listan tyypitetyistä autoista niin ne pätevät myös suomessa?
lisäksi voiko siis vaikkka esm vw golf farmari 1995 olla n1 hyväksytty ja täten voisit rekisteröidä sen pakuksi? - apu
paku kirjoitti:
koska n1 hyväksyntä koskee koko eu aluetta niin mikäli pyytää valmistjalta listan tyypitetyistä autoista niin ne pätevät myös suomessa?
lisäksi voiko siis vaikkka esm vw golf farmari 1995 olla n1 hyväksytty ja täten voisit rekisteröidä sen pakuksi?periaatteessa n1 tyypitys pitää näkyä ltj- tietokannassa. golfin tyypistystä en muista, voin tarkastaa
- Make
apu kirjoitti:
periaatteessa n1 tyypitys pitää näkyä ltj- tietokannassa. golfin tyypistystä en muista, voin tarkastaa
Vieläkö niitä farkkuja saa tosiaan rekisteröidä 2 2 pakuiksi? Itselläni ollut sellanen hölmö käsitys että 1 1 pakuja saa ja esim maastureissa Toyotan hj 61 tboD ei saa muuten kuin 1 2 ja sillonkin pitää kattoa korottaa. Korjakkaa nyt hyvät immeiset mun harhaluulo että voin alkaa muutteleen auto pakuksi :)
- Yrittäjä
Make kirjoitti:
Vieläkö niitä farkkuja saa tosiaan rekisteröidä 2 2 pakuiksi? Itselläni ollut sellanen hölmö käsitys että 1 1 pakuja saa ja esim maastureissa Toyotan hj 61 tboD ei saa muuten kuin 1 2 ja sillonkin pitää kattoa korottaa. Korjakkaa nyt hyvät immeiset mun harhaluulo että voin alkaa muutteleen auto pakuksi :)
Todellakin tiettyjä malleja, joilla on N1-luokitus, saa rekisteröidä pakuksi. Esim. Volvo V70:sta saa aika räyhäkkään pakun 2 2 alkuperäisillä penkeillä. Kolmas paikka jää puuttumaan Volvon pienen kantavuuden takia.
Paikkaluku=Kantavuus/2/68.
Lisäksi täytyy asentaa verkko kuskin penkin taakse ja nopeusrajoitus putoaa 100 Km/h.
Vaan tuskinpa poliisin tutka erottaa mikä Volvo on paku ja mikä henkilöauto.
Mikäli autostasi ei ole maksettu täyttä autoveroa asia on mutkikkaampi. - Viki
Yrittäjä kirjoitti:
Todellakin tiettyjä malleja, joilla on N1-luokitus, saa rekisteröidä pakuksi. Esim. Volvo V70:sta saa aika räyhäkkään pakun 2 2 alkuperäisillä penkeillä. Kolmas paikka jää puuttumaan Volvon pienen kantavuuden takia.
Paikkaluku=Kantavuus/2/68.
Lisäksi täytyy asentaa verkko kuskin penkin taakse ja nopeusrajoitus putoaa 100 Km/h.
Vaan tuskinpa poliisin tutka erottaa mikä Volvo on paku ja mikä henkilöauto.
Mikäli autostasi ei ole maksettu täyttä autoveroa asia on mutkikkaampi.Mitä tarkoitti tuo viimeinen lause? Ei kait sitä, että entisiä takseja ei saisi rekisteröityä pakuiksi? Vai missä muusa tapauksessa henkilöautosta ei ole maksettu täyttä veroa?
- L-200
Viki kirjoitti:
Mitä tarkoitti tuo viimeinen lause? Ei kait sitä, että entisiä takseja ei saisi rekisteröityä pakuiksi? Vai missä muusa tapauksessa henkilöautosta ei ole maksettu täyttä veroa?
No niin.
Eli tuo lause tarkoitti sitä, että autosta joka halutaan muuttaa pakuksi jossa on pehmeät penkit myös takana, pitää olla kannettu täysi autovero. Lisäksi autosta pitää olla N1-luokitus, ja edelleen, kantavuuslaskelma määrittää max.henkilömäärän. sama lyhyesti ja karusti, kannattaa ottaa muutostyön kohteeksi iso ja suuren kantavuuden omaava dieselmoottorinen auto.
Lähinnä suurin hyöty tulee nyt maasturien omistajille, joiden autolla on tuo N1-luokitus, mutta hyvin pärjää myös volvot yms isommat farkut.
Että semmoista.
Terveisin.
L-200 - Viki
L-200 kirjoitti:
No niin.
Eli tuo lause tarkoitti sitä, että autosta joka halutaan muuttaa pakuksi jossa on pehmeät penkit myös takana, pitää olla kannettu täysi autovero. Lisäksi autosta pitää olla N1-luokitus, ja edelleen, kantavuuslaskelma määrittää max.henkilömäärän. sama lyhyesti ja karusti, kannattaa ottaa muutostyön kohteeksi iso ja suuren kantavuuden omaava dieselmoottorinen auto.
Lähinnä suurin hyöty tulee nyt maasturien omistajille, joiden autolla on tuo N1-luokitus, mutta hyvin pärjää myös volvot yms isommat farkut.
Että semmoista.
Terveisin.
L-200Miten se oli noiden entisten taksien kohdalla?
- apu
Viki kirjoitti:
Miten se oli noiden entisten taksien kohdalla?
onnistuu, vero jos vero kuoleentunut
- Viki
apu kirjoitti:
onnistuu, vero jos vero kuoleentunut
Heh, heh... olenkos vähän yksinkertainen, sorry. Mutta mitä tarkoittaa se, että taksin vero on kuoleentunut. Autoni on ollut ennen minua ensimmäiset neljä vuottaan taksissa invabussiksi rekisteröitynä, onko siinä vero kuoleentunut?
- passat
Yrittäjä kirjoitti:
Todellakin tiettyjä malleja, joilla on N1-luokitus, saa rekisteröidä pakuksi. Esim. Volvo V70:sta saa aika räyhäkkään pakun 2 2 alkuperäisillä penkeillä. Kolmas paikka jää puuttumaan Volvon pienen kantavuuden takia.
Paikkaluku=Kantavuus/2/68.
Lisäksi täytyy asentaa verkko kuskin penkin taakse ja nopeusrajoitus putoaa 100 Km/h.
Vaan tuskinpa poliisin tutka erottaa mikä Volvo on paku ja mikä henkilöauto.
Mikäli autostasi ei ole maksettu täyttä autoveroa asia on mutkikkaampi.Miten on muuttoauton kanssa???
Voiko vuoden vanhan muuttoauton Suomeen tullessaan
rekisteröidä pakuksi (passat var.)pelkällä väliverkon lisäyksellä??? - 1,9dti
passat kirjoitti:
Miten on muuttoauton kanssa???
Voiko vuoden vanhan muuttoauton Suomeen tullessaan
rekisteröidä pakuksi (passat var.)pelkällä väliverkon lisäyksellä???ei saa pakuksi, ota rek.otteesi mukaan ja marssi katsastuskonttorille ja kysy onko autosi tyypitetty(rekisteriotteessa oleva tyyppikoodi) myös pakettiautoksi.
- masturi
L-200 kirjoitti:
No niin.
Eli tuo lause tarkoitti sitä, että autosta joka halutaan muuttaa pakuksi jossa on pehmeät penkit myös takana, pitää olla kannettu täysi autovero. Lisäksi autosta pitää olla N1-luokitus, ja edelleen, kantavuuslaskelma määrittää max.henkilömäärän. sama lyhyesti ja karusti, kannattaa ottaa muutostyön kohteeksi iso ja suuren kantavuuden omaava dieselmoottorinen auto.
Lähinnä suurin hyöty tulee nyt maasturien omistajille, joiden autolla on tuo N1-luokitus, mutta hyvin pärjää myös volvot yms isommat farkut.
Että semmoista.
Terveisin.
L-200onko siis mahdolista rekisteröidä maasturi paketti autoksi jos sillä löytty n1-tyypitys
ainakin aikaisemin mastureista oli omat säänöt muutettaessa paketiautoksi.
onko tieto jostakin masturista joss on N1 - naku
apu kirjoitti:
periaatteessa n1 tyypitys pitää näkyä ltj- tietokannassa. golfin tyypistystä en muista, voin tarkastaa
Mikä on ltj-tietokanta, eli mistä se löytyy?
- kane
Käsittääkseni tila auton voi helpostikkin rekisteröidä pakettiautoksi.esim.berlingo 1,9d sivuovilla ja väliseinällä =2 3 paikkanen paku.
- apu
juu niinhän se menee jos aikoo tehdä autostaan pakettiauton niin se tarkastetaan nimenomaan tyyppikoodin perusteella onko sillä n1 tyypitys.
tyyppikoodi on otteella ja siinä on 10 numeroa, paitsi tuntiautoissa jotka ovat ns pätkätyypillä jos tarkkaa tyyppiä ei ole voitu varmistaa eli ei ole tiedetty varianttia ja versiota.
eli yleensä silloin on tuontiautoista poistettu kaksi viimeistä numeroa..
tyyppikoodista voidaan purkaa ajoneuvoluokka (esim ha=5) valmistaja (VW= 236)sukupolvi...... jne
ja siitä sitten muodostuu numero 5236.....
ja perusedellytys auton muuttamiseksi pakettiautoksi penkeillä on se että se on täydenveron alainen tai saatu verohelpotus on kuoleentunut ja tietysti lisän tekniset vaatimukset. - selanne
apu kirjoitti:
juu niinhän se menee jos aikoo tehdä autostaan pakettiauton niin se tarkastetaan nimenomaan tyyppikoodin perusteella onko sillä n1 tyypitys.
tyyppikoodi on otteella ja siinä on 10 numeroa, paitsi tuntiautoissa jotka ovat ns pätkätyypillä jos tarkkaa tyyppiä ei ole voitu varmistaa eli ei ole tiedetty varianttia ja versiota.
eli yleensä silloin on tuontiautoista poistettu kaksi viimeistä numeroa..
tyyppikoodista voidaan purkaa ajoneuvoluokka (esim ha=5) valmistaja (VW= 236)sukupolvi...... jne
ja siitä sitten muodostuu numero 5236.....
ja perusedellytys auton muuttamiseksi pakettiautoksi penkeillä on se että se on täydenveron alainen tai saatu verohelpotus on kuoleentunut ja tietysti lisän tekniset vaatimukset.l. tässä tänään selvitettyäni n. 2 h. astra farkku tämä nyk. 99 eteenp. kori saa pakuksi
ainakin 2 2 , kalaverkko ja keskiistuimen vyö pois, pitäisi onnistua sanoo maahantuoja, (vihainen sellainen, eivät pidä näistä kompesiittiautoista, sanoi suoraan..)
berlingo ja partneri muuten saa vain 1 2, koska kantavuus alle, hölmöä tässä tietenkin se että takapenkkiä ei tarvi poistaa vaan siellä vain yksi sakoton paikka. Yaris verso sama juttu, paitsi laiska bensa malli kantaa ilm. 2 2 paikkaa, tosin auto on jo sen verran mopo tolla koneella..
jos tähän lisättävää antaa tulla vaan.. erit. n1 luokitukset uusille korimalleille...
- onnn
Minulla paku voyager. Tarjolla aika vähän mutta löytyy ainakin -99 asti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2077196- 512753
- 1882251
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101613Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1421569Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke191237- 741190
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381133Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241097Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501019