Rintaleikkaus

Niisku

Kuka mahdollisesti leikkaa Töölössä, kun kyseessä rintojen pienennysleikkaus? Entä kun pääsee plastiikkakirurgin vastaanotolle, missä vaiheessa selvitetään korvaako Kela leikkauksen vai ei? Mitä vastaanotolla tapahtuu? Mitä käydään läpi?

24

7036

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tissuliini
      • Asko Salmeen pettynyt

        Älä ikinä valitse Asko Salmea! En tiedä toista miestä, jolla on niin alhainen moraali kuin kyseisellä henkilöllä. On todella ikäviä kokemuksia miehestä. Pysy kaukana jos pystyt.


      • tissuliini
        Asko Salmeen pettynyt kirjoitti:

        Älä ikinä valitse Asko Salmea! En tiedä toista miestä, jolla on niin alhainen moraali kuin kyseisellä henkilöllä. On todella ikäviä kokemuksia miehestä. Pysy kaukana jos pystyt.

        vähän valaista sillä toi asia kiinnostaisi,ettei tulisi väärää valintaa


      • Elli
        Asko Salmeen pettynyt kirjoitti:

        Älä ikinä valitse Asko Salmea! En tiedä toista miestä, jolla on niin alhainen moraali kuin kyseisellä henkilöllä. On todella ikäviä kokemuksia miehestä. Pysy kaukana jos pystyt.

        Itse olen käynyt juttelemassa Askon kanssa enkä huomannut mitään ihmeellistä,itse asiassa hän vaikutti kaikkein fiksuimalta kaikista niistä plastiikkakirurgeista joilla olen käynyt, joten mitä vikaa hänessä on?
        Kerro ennen kuin menen leikkaukseen!


      • Piritta
        Asko Salmeen pettynyt kirjoitti:

        Älä ikinä valitse Asko Salmea! En tiedä toista miestä, jolla on niin alhainen moraali kuin kyseisellä henkilöllä. On todella ikäviä kokemuksia miehestä. Pysy kaukana jos pystyt.

        Olis tärkeää tietää vähän enemmän kyseisestä henkilöstä.Voisitko ystävällisesti kertoa.Että ei tulisi väärää valintaa.Kiitos etukäteen.


    • omppu

      Jos sulla on ihan oikeesti oireita suurista rinnoista..siis haittaa muutenki ku psyykkisesti, niin kantsii koittaa tk:n maksusitoumusta saaha toimenpiteeseen..sillon ei jäis itelle maksettavaksi ku 100-200 euroa riippuen kauanko täytys sairaalassa olla tmp:n jälkeen...

      • Niisku

        Entä mitä vastaanotolle todellisuudessa tapahtuu, mitä käydään läpi, kauan kestää,... Onko Plastiikkakirurgi helposti vakuutettavissa rintojen koon aiheuttamasta vaivasta?


      • tissuliini
        Niisku kirjoitti:

        Entä mitä vastaanotolle todellisuudessa tapahtuu, mitä käydään läpi, kauan kestää,... Onko Plastiikkakirurgi helposti vakuutettavissa rintojen koon aiheuttamasta vaivasta?

        vastaanotolla kirurgi mittaa rinnat ja piirtää tussilla uuden nänninpaikan ja tietysti potilas päättä minkä kokoiseksi haluaa rintansa jäävän minulla oli e-kuppi ja kirurgi sanoi,että b-c kuppi olisi hyvä ja nyt kun ne on leikattu niin täytyy sanoa,että nätit tuli
        ja tuosta vakuuttamisesta sen verran,että ei heitä vakuutella tarvitse kyllä ne näkee heti mitä vaivoja niistä on jokapäiväiselle elämälle,että rohkeasti vaan lekurille.


      • Annika

        Kyllästyin terv.keksuksien lähetteiden hitauteen ja fysikaalisiin hoitoihin sekä hartiaseudun hierontoihin, joita jouduin ottamaan useita vuosia säännöiisesti.
        Päädyin Viroon. Nopeus ja leikkauksen edullisuus houkuttelivat.
        Sain kutenkin vaikean infektion ja jälkihoito Suomessa kesti kaksi vuotta korjauksineen. Lopputuloksena on huomattavasti eri suuruiset rinnat. On ryppyjä, kielekkeitä ja poimuja. Toinen nänni on "täsysikuu" ja toinen "puolikuu"! Viikossa on korkeintaan kolme oireetonta päivää...
        Meni rahat ja kukkaro - sananmukaisesti. Kaupanpäälliseksi sain leikkauskammon, joka vaikeuttaa edessä olevaa muun ongelman hoitoa.
        Kannattaa siis kuitenkin odotella pitkiä jonoja Suomessa tai satsata yksityisvastaanotolle.


      • tissi

        Täällä yksi kyllästynyt isotissinen...
        Onko siis todella niin, että jos isoista rinnoista aiheutuu niskakipuja yms. vaivaa, niin voi päästä leikkaukseen jopa 100-200 eurolla (eli yhteiskunta maksaa loput). Täytyykö vaivaa olla hoidettu ensin fysikaalisilla hoidoilla yms, ennen kuin käytetään "järeämpiä" aseita?
        Ja mennäänkö ensin vain terveyskeskukseen oman lääkärin juttusille, joka laittaa sitten eteenpäin kirurgille?

        Oma kuppikokoni on D-E ja alan olla melkoisen kypsä näihin säkkeihin...


      • tissuliini
        tissi kirjoitti:

        Täällä yksi kyllästynyt isotissinen...
        Onko siis todella niin, että jos isoista rinnoista aiheutuu niskakipuja yms. vaivaa, niin voi päästä leikkaukseen jopa 100-200 eurolla (eli yhteiskunta maksaa loput). Täytyykö vaivaa olla hoidettu ensin fysikaalisilla hoidoilla yms, ennen kuin käytetään "järeämpiä" aseita?
        Ja mennäänkö ensin vain terveyskeskukseen oman lääkärin juttusille, joka laittaa sitten eteenpäin kirurgille?

        Oma kuppikokoni on D-E ja alan olla melkoisen kypsä näihin säkkeihin...

        kannattaa kysyä ja se riippu paikkakunnasta kuinka kauan kestää päästä leikkaukseen jos todella on paljon kipuja tissien takia, itsekkin olisin mennyt ja ottanut vaikka lainan,mutta kohtalo puuttui peliin ja toisesta rinnasta löytyi kasvi,mutta onneksi hyvin pieni kysyin vuosi siitä kun oli tehty rinnan osapoisto,että saisiko rinnanpienennyksen kun toinen jäi isommaksi (oli ja e-kuppi) ei mennyt kuin 4 kuukautta ja rinnat leikattiin olen todella kiitollinen, en ottaisi niitä isoja vauvan myssyjä enään takasin.Minut leikkasi plastiikkakirurgi Jussi Rintamäki kuusaalla


      • Heippa
        tissuliini kirjoitti:

        kannattaa kysyä ja se riippu paikkakunnasta kuinka kauan kestää päästä leikkaukseen jos todella on paljon kipuja tissien takia, itsekkin olisin mennyt ja ottanut vaikka lainan,mutta kohtalo puuttui peliin ja toisesta rinnasta löytyi kasvi,mutta onneksi hyvin pieni kysyin vuosi siitä kun oli tehty rinnan osapoisto,että saisiko rinnanpienennyksen kun toinen jäi isommaksi (oli ja e-kuppi) ei mennyt kuin 4 kuukautta ja rinnat leikattiin olen todella kiitollinen, en ottaisi niitä isoja vauvan myssyjä enään takasin.Minut leikkasi plastiikkakirurgi Jussi Rintamäki kuusaalla

        Minulla rinnat pienennettiin 12 vuotta sitten. Lääkäri totesi pienennykselle olleen pätevät terveydelliset syyt: En pystynyt olemaan ilman rintaliivejä, kun tuli kipuja - osittain johtui varmaan aktiivisesta urheilun harrastamisesta. Toinen "hyvä syy" oli sclerodermia-ihottuma-arvista johtuva huomattava kokoero.

        Leikkaus maksoi tuolloin noin 17 000 markkaa. KELA:n korvaus oli 1500 markkaa. Eli vaikka leikkaus korvattiin, minulle jäi maksettavaksi yli 90% todellisesta hinnasta. Kun se korvaus tuli taksa-hinnoista, ja Mehiläisessä laskutettiin ihan snadisti enemmän...

        Asiat voivat tietysti nykyään olla paremmin, mutta epäilenpä...

        Jos rinnoista on oikeasti haittaa, niin sijoita kuitenkin leikkaukseen. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Mutta varaudu myös epämukavuuteen: Leikkauksen jälkeen rinnoissa oli ajoittain pistaviä kipuja usean vuoden ajan. Arvet (olin hyvin nuori, joten arpikudosta kertyi liikaa) olivat niin kovat ja koholla, että näkyivät selvästi uimapuvun läpi pari-kolme vuotta. Imetyskyky menee myös todennäköisesti. Ainakin minua varoitettiin siitä. Mutta tsemppiä, ja toivottavasti kaikki menee hyvin!!


      • uuden edessä
        Heippa kirjoitti:

        Minulla rinnat pienennettiin 12 vuotta sitten. Lääkäri totesi pienennykselle olleen pätevät terveydelliset syyt: En pystynyt olemaan ilman rintaliivejä, kun tuli kipuja - osittain johtui varmaan aktiivisesta urheilun harrastamisesta. Toinen "hyvä syy" oli sclerodermia-ihottuma-arvista johtuva huomattava kokoero.

        Leikkaus maksoi tuolloin noin 17 000 markkaa. KELA:n korvaus oli 1500 markkaa. Eli vaikka leikkaus korvattiin, minulle jäi maksettavaksi yli 90% todellisesta hinnasta. Kun se korvaus tuli taksa-hinnoista, ja Mehiläisessä laskutettiin ihan snadisti enemmän...

        Asiat voivat tietysti nykyään olla paremmin, mutta epäilenpä...

        Jos rinnoista on oikeasti haittaa, niin sijoita kuitenkin leikkaukseen. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Mutta varaudu myös epämukavuuteen: Leikkauksen jälkeen rinnoissa oli ajoittain pistaviä kipuja usean vuoden ajan. Arvet (olin hyvin nuori, joten arpikudosta kertyi liikaa) olivat niin kovat ja koholla, että näkyivät selvästi uimapuvun läpi pari-kolme vuotta. Imetyskyky menee myös todennäköisesti. Ainakin minua varoitettiin siitä. Mutta tsemppiä, ja toivottavasti kaikki menee hyvin!!

        omasta leikkauksestani on nyt kolme päivää ja sitä edelsi monen lääkärin puoltavat lausunnot ja 4vuoden jonotus ja monta unetonta yötä kipujen takia niska ,käsivaivoja ja oikeassa kädessä väärä liikerata Itseäni jäi vaan mietityttämään se kuina vähän minulta itseltäni todella kysyttiin sitten loppumetreillä.ennen 85 tai 90 f tai g ja nyt varmaankin b Kaikki on tietysti nyt uutta ja uskon kyllä että olen tyytyväinen , nyt vaan on tunne että on vaan isoa palleaa. Mutta eiköhän se tästä kun kivut lakkaavat. eli ei tässä muuta kuin uusin rinnoin kohti kevättä.


      • tissuliini
        uuden edessä kirjoitti:

        omasta leikkauksestani on nyt kolme päivää ja sitä edelsi monen lääkärin puoltavat lausunnot ja 4vuoden jonotus ja monta unetonta yötä kipujen takia niska ,käsivaivoja ja oikeassa kädessä väärä liikerata Itseäni jäi vaan mietityttämään se kuina vähän minulta itseltäni todella kysyttiin sitten loppumetreillä.ennen 85 tai 90 f tai g ja nyt varmaankin b Kaikki on tietysti nyt uutta ja uskon kyllä että olen tyytyväinen , nyt vaan on tunne että on vaan isoa palleaa. Mutta eiköhän se tästä kun kivut lakkaavat. eli ei tässä muuta kuin uusin rinnoin kohti kevättä.

        kuka leikkasi?
        Itse olen tyytyväinen ja minulla oli myös todella isot tissit ja nyt b-c välimuoto ja olen laihduttanut itseäni käymällä pyörällä töissä sää kuin sää yhteen suuntaa matkaa yli kuusi kilsaa tsemppiä sulle uusine rintoinesi :))


      • uuden edessä
        tissuliini kirjoitti:

        kuka leikkasi?
        Itse olen tyytyväinen ja minulla oli myös todella isot tissit ja nyt b-c välimuoto ja olen laihduttanut itseäni käymällä pyörällä töissä sää kuin sää yhteen suuntaa matkaa yli kuusi kilsaa tsemppiä sulle uusine rintoinesi :))

        No , minut leikkasi Vesa Juutilainen ( taitta kyllä olla aika hiljainen mies).Ja kyllähän tää tästä. Miten toi painon pudotus sit vaikutta näihin uusiin rintoihin?Mä kyllä kans aattelin itte et jos sais tota painoo pikkasen alas, ja rupeis oikeen tekeen sellasia jumppaliikkeitä et toi pallee saa kyynitiä, niin eiköhän se tästä.


      • tissuliini
        uuden edessä kirjoitti:

        No , minut leikkasi Vesa Juutilainen ( taitta kyllä olla aika hiljainen mies).Ja kyllähän tää tästä. Miten toi painon pudotus sit vaikutta näihin uusiin rintoihin?Mä kyllä kans aattelin itte et jos sais tota painoo pikkasen alas, ja rupeis oikeen tekeen sellasia jumppaliikkeitä et toi pallee saa kyynitiä, niin eiköhän se tästä.

        minut leikkasi Jussi Rintamäki ja nätit tuli minä käyn kuntosalilla ja tee erillaisia rintaliikkeitä niin ne on ainakin minulle tehonnut


      • Pinja
        uuden edessä kirjoitti:

        No , minut leikkasi Vesa Juutilainen ( taitta kyllä olla aika hiljainen mies).Ja kyllähän tää tästä. Miten toi painon pudotus sit vaikutta näihin uusiin rintoihin?Mä kyllä kans aattelin itte et jos sais tota painoo pikkasen alas, ja rupeis oikeen tekeen sellasia jumppaliikkeitä et toi pallee saa kyynitiä, niin eiköhän se tästä.

        Maksoitko itse koko leikkauksen, vai saitko Kelalta korvausta? Mulla on jo lähete leikkausjonoon terveyskeskuksen ja sen jälkeen kirurgin kautta, mutta meneekö tämä nyt automaattisesti Kelan korvattavaksi, vai pitääkö korvausta erikseen hakea?? Kertokaa, jos on tietoa!! Leikkausjono kuulema kuitenkin tällä hetkellä 3 vuotta..


      • tissuliini
        Pinja kirjoitti:

        Maksoitko itse koko leikkauksen, vai saitko Kelalta korvausta? Mulla on jo lähete leikkausjonoon terveyskeskuksen ja sen jälkeen kirurgin kautta, mutta meneekö tämä nyt automaattisesti Kelan korvattavaksi, vai pitääkö korvausta erikseen hakea?? Kertokaa, jos on tietoa!! Leikkausjono kuulema kuitenkin tällä hetkellä 3 vuotta..

        en maksanut mitään sillä sain sen ilmaiseksi kun toinen rinta jäi pienemmäksi kasvin takia ja kun kysyin sitä pienennystä toukokuussa 2003 niin syyskuussa samana vuonna leikattiin eli täällä kymenlaaksossa pääsee leikkauksen nopeasti,mutta ei esim. helsingissä vaikka olisi vastaava tapaus
        tuohon kelan korvaukseen en osaa sanoa mitää,mutta eiköhän lääkäri tiedä kun kysyt tai laita sähköpostia kelalle


      • uuden edessä
        Pinja kirjoitti:

        Maksoitko itse koko leikkauksen, vai saitko Kelalta korvausta? Mulla on jo lähete leikkausjonoon terveyskeskuksen ja sen jälkeen kirurgin kautta, mutta meneekö tämä nyt automaattisesti Kelan korvattavaksi, vai pitääkö korvausta erikseen hakea?? Kertokaa, jos on tietoa!! Leikkausjono kuulema kuitenkin tällä hetkellä 3 vuotta..

        Minulla oli seuraavan lainen kaava . Oma terveyskeskus lääkäri suositteli käsivaivojen takia. Etenin siitä fysiatrille joka puolsi asiaa , sitten tuli kuntoutusta ja käsikirurgin puoltava päätös ( kädelle ei kannata tehdä mitään mutta rintoja olisi hyvä pienentää) sitten plastiikkakirurgi juttusille ja kaikkeen meni 4v leikkausjonossa siitä 3v ja silloinkin sain peruutus paikan kun joku ei voinut tulla.Hintaa kertyi noin 90 euroo eli kela korvasi kaiken ja leikkauksestani on nyt viikoo ja kaikkki tuntuu nyt ainakin hyvältä . Toivottavasti myös jatkossa sittenkun on tikit pois ja voi aloittaa oikean kuntoutumisen. Hei vastatkaa kuinka paljon teiltä jotka olette käyneet leikkauksessa on poistettu rintarauhasta.Multa lähti yhteensä 2.5 kg ja se on kai aika paljon? Ja kyllähän noita tohon jäi vaikka aluksi tuntu et on ihan rusinat.


      • tissuliini
        uuden edessä kirjoitti:

        Minulla oli seuraavan lainen kaava . Oma terveyskeskus lääkäri suositteli käsivaivojen takia. Etenin siitä fysiatrille joka puolsi asiaa , sitten tuli kuntoutusta ja käsikirurgin puoltava päätös ( kädelle ei kannata tehdä mitään mutta rintoja olisi hyvä pienentää) sitten plastiikkakirurgi juttusille ja kaikkeen meni 4v leikkausjonossa siitä 3v ja silloinkin sain peruutus paikan kun joku ei voinut tulla.Hintaa kertyi noin 90 euroo eli kela korvasi kaiken ja leikkauksestani on nyt viikoo ja kaikkki tuntuu nyt ainakin hyvältä . Toivottavasti myös jatkossa sittenkun on tikit pois ja voi aloittaa oikean kuntoutumisen. Hei vastatkaa kuinka paljon teiltä jotka olette käyneet leikkauksessa on poistettu rintarauhasta.Multa lähti yhteensä 2.5 kg ja se on kai aika paljon? Ja kyllähän noita tohon jäi vaikka aluksi tuntu et on ihan rusinat.

        taisi lähteä minultakin,ja en haikaile niiden perään sillä nyt saa ihania liivejä munulla on jo kaappi täynnä :))


      • Anonyymi
        uuden edessä kirjoitti:

        No , minut leikkasi Vesa Juutilainen ( taitta kyllä olla aika hiljainen mies).Ja kyllähän tää tästä. Miten toi painon pudotus sit vaikutta näihin uusiin rintoihin?Mä kyllä kans aattelin itte et jos sais tota painoo pikkasen alas, ja rupeis oikeen tekeen sellasia jumppaliikkeitä et toi pallee saa kyynitiä, niin eiköhän se tästä.

        Kävin Juutilaisella, valitin diabeettisesta infektiosta ja haavoista jaloissa. Mies oli kokoajan ei ei ei.. siis niin turhakallis käynti.


    • XXL

      Onko kokemusta A.Salmen palveluista? Olis kiva kuulla mielipiteitä ennen leikkausta.Kiitos.

    • tuulia

      Jos saan kysyä, niin oletteko ns. normaalipainoisia mennessänne leikkakukseen, vai ylipainoisia? Jos olitte, niin suositeltiinko laihduttamista ennen hoitoa (laihdutushan usein pienentää rintoja jonkin verran, riippuu kilojen määrästä)? Itselläni on kohtuullisen kokoiset rinnat, 90c, enkä harkitse vielä leikkausta koska olen ylipainoinen. Arvelen, että rinnatkin jonkin verran pienenevät kun laihdun.

      • anna

        Onko rintaliiviesi koko tosiaan 90 c? Vai käytätköhän liian pienikuppisia liivejä?
        Noin pieniä rintoja ylipainoisella naisella tuskin kukaan lääkäri edes lähtee pienentämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe