SL500 hankittu

Miksu86

Noniin, tuli sitten valittua muutamasta ehdokkaasta uusi auto. Valintani oli lopulta Mercedes-Benz SL 500 Roadster (326hv) vm. -92 ajettu 69t km. Hintapyynti oli Saksassa 18900€. Audi TT ja BMW Z3 kaatuivat viime hetkillä. Auto on hyvin siistissä kunnossa ja kaikki herkut löytyvät. Ja pitihän sitä heti mennä testaamaan Saksassa eräälle autoradalle. Samalla vähän harjoiteltiin isän kanssa auton käytöstä ääritilanteissa. Kyllä hyvin kumi paloi takana ja perä lähti puolelta toiselle kun kaasun painoi pohjaan. Ja kun kumi sai vähän pitoa tiehen, niin sitten mentiin ja mittarissa oli huomaamatta jo 180km/h. Huulilla leveä hymy.

Samalla isukki kokeili 3-kaistaisella autobaanalla toppeja ja kiihdytys pysähtyi kun seinään 260km/h kohdalla eli 250km/h todellista nopeutta. Resursseja olisi ollut paljon enemmänkin, mutta rajoitin tuli vastaan.

TT:n hylkäsin heti, koska merkillä ei ole aivan yhtä suurta statusta Mersuun nähden. BMW Z3 taas tuntui tosi laiskalta 1,9 moottorilla ja isompaa ei löytynyt. Niinpä valintani oli Mercedes, kolmas Mersu taloon E- ja A-sarjalaisten lisäksi. Isukin mielestä Mersu on ainoa auto maailmassa, muut ovat kulkupelejä. Noh, en kommentoi. :)

ps. inssi meni läpi n. viikko sitten

62

5411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksu86

      Onneksi pääsin eroon siitä autonkoulun Corollasta, ihan kamala auto. :D

      • onnellinen

        täs vaan kirjottelee jotta kulkee 240km/h, harvoin ajelen tuota nopeutta, yleensä se on näin talvella 80km/h.
        Kyllähän noita nopeita autoja löytyy, harvassa vain on niitä jotka niillä ajavat tuota 240 tai kovempaa. Oon vain kuullut että kovan vauhdin jälkeen poikien äidit joutuvat kalsaripyykille. Monelle on pappi sanonut Aamenen.


    • tiedonjanoinen

      Olettaen että tarinasi on totta, niin kertoisitko että miltä tuntuu elää toisten ihmisten(isukkisi) siivellä?

      • Miksu86

        Äiti laittaa ruokaa pöytään ja isi antaa viikkorahaa.


      • Miksu86
        Miksu86 kirjoitti:

        Äiti laittaa ruokaa pöytään ja isi antaa viikkorahaa.

        Näyttää olevan mukavaa kirjoitella toisten nimillä?

        ps. ajokortin saamisesta onkin kulunut jo kohta kaksi viikkoa ja EU-kortin sain juuri ennen Saksan matkaa ja sitä ennen oli tuo väliaikakortti.


    • Ainiin

      Mullapa on tehokkaampi ja vähintään yhtä varusteltu menijä!

      Sainpas muuten ajokortin vuonna -86...

    • Matti

      Valitsit yhden maailman arvostetuimmista autoista. Onneksi jätit uudet riisikuppanat (Type R ja Corolla T-sport) väliin. Noista paskoistakun ei ole mihinkään. Valitsit tuon hintaluokan kolme paras vaihtoehtoa Saksasta. Neljäntenä olisi ollut Mersun SLK. Hyviä autoja kaikki kolme 'finalistia'. Varovaisuutta vain liikenteeseen ja turvallisia kilometrejä. Ajat nyt herrakansan urheiluautolla.

    • KKK

      sillä sun mersun paskallas mun eteen, niin katkasen sen sun tikkuniskas ja irrotan pääs ja pistän sun homofaijas syömään sen.

      • Juhani

        Taidat olla vähän kateellinen Miksulle? Tuollaisten kommenttien kirjoittajat ovat sairaita ihmisiä, joilla on jotain päässä pahasti pielessä. Ilmeisesti sinun vanhempasi ovat epäonnistuneet kasvatuksessa pahasti ja ovat mitä luultavammin juoppoja tai muuten eivät ole ehtineet antaa huomiota lapselleen. Toivottavasti sinäkin, arvoisa KKK saat hyvän elämän ja sellaisen vaimon, joka sinut tuollaisena huolii.

        Miksulle oikein paljon onnea uudesta autosta ja turvallisia kilometrejä vee kasin puikoissa.


      • KKK
        Juhani kirjoitti:

        Taidat olla vähän kateellinen Miksulle? Tuollaisten kommenttien kirjoittajat ovat sairaita ihmisiä, joilla on jotain päässä pahasti pielessä. Ilmeisesti sinun vanhempasi ovat epäonnistuneet kasvatuksessa pahasti ja ovat mitä luultavammin juoppoja tai muuten eivät ole ehtineet antaa huomiota lapselleen. Toivottavasti sinäkin, arvoisa KKK saat hyvän elämän ja sellaisen vaimon, joka sinut tuollaisena huolii.

        Miksulle oikein paljon onnea uudesta autosta ja turvallisia kilometrejä vee kasin puikoissa.

        eli en ole henkisesti vajaa enkä sairas ainakaan omasta enkä lääkäreiden enkä muidenkaan mielestä. no mutta kyllähän sinä juhani sen tiedät varmaankin kuitenkin kaikkein parheiten.


      • juhokusti
        KKK kirjoitti:

        eli en ole henkisesti vajaa enkä sairas ainakaan omasta enkä lääkäreiden enkä muidenkaan mielestä. no mutta kyllähän sinä juhani sen tiedät varmaankin kuitenkin kaikkein parheiten.

        Diagnoosi vain puuttuu, on todella harmi, että tuollaisin ajatuksin varustettuja liikkuu vielä vapaana. Terve ei kirjoittele tuollaista edes leikillään. Moni mielisairas pitää itseään terveenä, moni peittää sen jopa lääkäriltään. Kuten sanoit lääkärisikin on tutkinut sinua ja ihan aiheesta, tosin valitettavaa, että hän ei ole sinua vielä diagnosoinut.


    • jussi

      Etsipä käsiisi tämä yksi kaveri, jolla on se punainen R33 Nissan Skyline GT-R(Ei Helannon R32, vaikka on sekin nopea) ja testaa onko ne kaikki japanilaiset niin paskoja kuin sinä ja varsinkin faijasi ja muut fanisi tunnutte olettavan. Taitaapa vähän saksan ihme jäädä.

      • jaakko

        punainen R33 Nissan Skyline GT-R?


      • SS,

        Suorituskykykö on auton mitta? Teetkö muuten useinkin "haasteita" muiden puolesta?


      • viri viri

        Yksittäiselle nopeimmalle japanilaiselle AIVAN VARMASTI löytyy voittaja yksittäisistä nopeimmista saksalaisurheiluautoista ja muista vastaavista yksilöistä!

        Tehdasvakiot ovat erikseen..


      • jussi
        viri viri kirjoitti:

        Yksittäiselle nopeimmalle japanilaiselle AIVAN VARMASTI löytyy voittaja yksittäisistä nopeimmista saksalaisurheiluautoista ja muista vastaavista yksilöistä!

        Tehdasvakiot ovat erikseen..

        No ei kyllä todellakaan löydy. Skyline GT-R:llä on tehty polttomoottoriautojen nopeusennätys n. 485 km/h jollain lentokentällä(kovempaa olisi päässyt, mutta kuljettaja ei haastattelun mukaan uskaltanut). Vielä merkityksellisempi ennätys on kuitenkin Blitz-tallin Skylinen ajama julkisen liikenteen ennätys 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Se kertoo sekä tehoista että muista ominaisuuksista.
        Paras varttimailiaika, johon olen törmännyt on myös Skylinen 7,75 sek, siitä pyörii videokin ainakin Kazaan käyttäjäpiirissä.
        Tehdasvakioissa nimenomaan löytyy nopeimmat muualta kuin Japanista, koska Japanissa on se 280 hv:n vakioautotehoraja.

        R33:n olen nähnyt Helsingissä Stadionin parkkipaikalla. Komea näky. N. 650 hv, nyt huhun mukaan pajalla lisää viritettävänä.

        Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa, jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista autoyksilöistä on japanilaisia.


      • Ilmari
        jussi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan löydy. Skyline GT-R:llä on tehty polttomoottoriautojen nopeusennätys n. 485 km/h jollain lentokentällä(kovempaa olisi päässyt, mutta kuljettaja ei haastattelun mukaan uskaltanut). Vielä merkityksellisempi ennätys on kuitenkin Blitz-tallin Skylinen ajama julkisen liikenteen ennätys 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Se kertoo sekä tehoista että muista ominaisuuksista.
        Paras varttimailiaika, johon olen törmännyt on myös Skylinen 7,75 sek, siitä pyörii videokin ainakin Kazaan käyttäjäpiirissä.
        Tehdasvakioissa nimenomaan löytyy nopeimmat muualta kuin Japanista, koska Japanissa on se 280 hv:n vakioautotehoraja.

        R33:n olen nähnyt Helsingissä Stadionin parkkipaikalla. Komea näky. N. 650 hv, nyt huhun mukaan pajalla lisää viritettävänä.

        Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa, jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista autoyksilöistä on japanilaisia.

        Skylinet ei oo kyllä ikinä mitää 485 km/h ajanu. ja varttimailiennätyksetki on iha muiden automerkkien nimissä. Ei sinänsä, ettenkö mielelläni ajelisi skylinellä, onhan se ihan siistin näkönen ja nopeekin auto. Huonona puolena ehkä lähinnä se, että siitä saattaa useille tulla mieleen ehkä joku amistuunattu prelude tai vastaava.


      • Miksu86

        Mitäpäs minä tuollaisella autolla edes tekisin? Kyllä minulle 'riittää' tälläinen yli kymmenen vuotta vanha juuri ja juuri katsastuksesta läpimenevä Mercedes. Ja valitettavasti tuo 30 000 - 40 000€ budjetti ei varmaan tuollaiseen ihan riitä. Ja toisekseen, isä sanoo, että kaikki Japanilaiset ovat paskoja romukasoja eikä sellaisia omalle pihalle saa tulla.


      • Hehhee, LOL!
        jussi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan löydy. Skyline GT-R:llä on tehty polttomoottoriautojen nopeusennätys n. 485 km/h jollain lentokentällä(kovempaa olisi päässyt, mutta kuljettaja ei haastattelun mukaan uskaltanut). Vielä merkityksellisempi ennätys on kuitenkin Blitz-tallin Skylinen ajama julkisen liikenteen ennätys 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Se kertoo sekä tehoista että muista ominaisuuksista.
        Paras varttimailiaika, johon olen törmännyt on myös Skylinen 7,75 sek, siitä pyörii videokin ainakin Kazaan käyttäjäpiirissä.
        Tehdasvakioissa nimenomaan löytyy nopeimmat muualta kuin Japanista, koska Japanissa on se 280 hv:n vakioautotehoraja.

        R33:n olen nähnyt Helsingissä Stadionin parkkipaikalla. Komea näky. N. 650 hv, nyt huhun mukaan pajalla lisää viritettävänä.

        Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa, jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista autoyksilöistä on japanilaisia.

        Kakarahan kirjoittelee mitä sattuu sontaa, et kai sä usko itsekään sekojuttujas.


      • SS,
        jussi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan löydy. Skyline GT-R:llä on tehty polttomoottoriautojen nopeusennätys n. 485 km/h jollain lentokentällä(kovempaa olisi päässyt, mutta kuljettaja ei haastattelun mukaan uskaltanut). Vielä merkityksellisempi ennätys on kuitenkin Blitz-tallin Skylinen ajama julkisen liikenteen ennätys 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Se kertoo sekä tehoista että muista ominaisuuksista.
        Paras varttimailiaika, johon olen törmännyt on myös Skylinen 7,75 sek, siitä pyörii videokin ainakin Kazaan käyttäjäpiirissä.
        Tehdasvakioissa nimenomaan löytyy nopeimmat muualta kuin Japanista, koska Japanissa on se 280 hv:n vakioautotehoraja.

        R33:n olen nähnyt Helsingissä Stadionin parkkipaikalla. Komea näky. N. 650 hv, nyt huhun mukaan pajalla lisää viritettävänä.

        Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa, jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista autoyksilöistä on japanilaisia.

        >Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu
        >auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa,
        >jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja
        >ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista
        >autoyksilöistä on japanilaisia.

        Ei mene hyvin, jos netin keskustelupalstan käyttäjät saavat sinut ärsyyntymään.
        Onko Japanilaisen auton omistajalla niin heikko itsetunto?
        Eiköhän se kuitenkin ole suurimmaksi osaksi tätä japsiporukkaa, joka puhuu ennakkoluuloisesti muista autoista - varsinkin jos kyseessä on autojen laatukeskustelu.


      • SS,
        jussi kirjoitti:

        No ei kyllä todellakaan löydy. Skyline GT-R:llä on tehty polttomoottoriautojen nopeusennätys n. 485 km/h jollain lentokentällä(kovempaa olisi päässyt, mutta kuljettaja ei haastattelun mukaan uskaltanut). Vielä merkityksellisempi ennätys on kuitenkin Blitz-tallin Skylinen ajama julkisen liikenteen ennätys 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Se kertoo sekä tehoista että muista ominaisuuksista.
        Paras varttimailiaika, johon olen törmännyt on myös Skylinen 7,75 sek, siitä pyörii videokin ainakin Kazaan käyttäjäpiirissä.
        Tehdasvakioissa nimenomaan löytyy nopeimmat muualta kuin Japanista, koska Japanissa on se 280 hv:n vakioautotehoraja.

        R33:n olen nähnyt Helsingissä Stadionin parkkipaikalla. Komea näky. N. 650 hv, nyt huhun mukaan pajalla lisää viritettävänä.

        Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa, jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista autoyksilöistä on japanilaisia.

        >Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu
        >auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa,
        >jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja
        >ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista
        >autoyksilöistä on japanilaisia.

        Ei mene hyvin, jos netin keskustelupalstan käyttäjät saavat sinut ärsyyntymään.
        Onko Japanilaisen auton omistajalla niin heikko itsetunto?
        Eiköhän se kuitenkin ole suurimmaksi osaksi tätä japsiporukkaa, joka puhuu ennakkoluuloisesti muista autoista - varsinkin jos kyseessä on autojen laatukeskustelu.


      • jussi
        Ilmari kirjoitti:

        Skylinet ei oo kyllä ikinä mitää 485 km/h ajanu. ja varttimailiennätyksetki on iha muiden automerkkien nimissä. Ei sinänsä, ettenkö mielelläni ajelisi skylinellä, onhan se ihan siistin näkönen ja nopeekin auto. Huonona puolena ehkä lähinnä se, että siitä saattaa useille tulla mieleen ehkä joku amistuunattu prelude tai vastaava.

        Perustelepa vähän mitä puhuin paskaa? Miksei olisi totta? Jos kuitenkin tuon julkisen liikenteen ennätyksen uskot.


      • jussi
        SS, kirjoitti:

        >Ja kyllä, on mukavaa tehdä haaste toisen puolesta, kun itsellä niin romu
        >auto. Ärsyttää vaan tuollaiset pennut faijoinensa ja fanilaumoinensa,
        >jotka yhdessä runkkaavat ja puhuvat saksalaisista autoista ja
        >ennakkoluuloisesti muista. Valitettavasti monet maailman nopeimmista
        >autoyksilöistä on japanilaisia.

        Ei mene hyvin, jos netin keskustelupalstan käyttäjät saavat sinut ärsyyntymään.
        Onko Japanilaisen auton omistajalla niin heikko itsetunto?
        Eiköhän se kuitenkin ole suurimmaksi osaksi tätä japsiporukkaa, joka puhuu ennakkoluuloisesti muista autoista - varsinkin jos kyseessä on autojen laatukeskustelu.

        Voi kun olisikin japanilainen auto. Mutta kun on 205.


      • jussi
        Miksu86 kirjoitti:

        Mitäpäs minä tuollaisella autolla edes tekisin? Kyllä minulle 'riittää' tälläinen yli kymmenen vuotta vanha juuri ja juuri katsastuksesta läpimenevä Mercedes. Ja valitettavasti tuo 30 000 - 40 000€ budjetti ei varmaan tuollaiseen ihan riitä. Ja toisekseen, isä sanoo, että kaikki Japanilaiset ovat paskoja romukasoja eikä sellaisia omalle pihalle saa tulla.

        Eihän sun isää kannata siis kuunnella. Tyhmä mies. Näyttäisit sille että on väärässä.


    • anu

      Voi Miksu raukka! Oletteko te tosiaan niin köyhiä
      että teidän täytyy ostaa vanhoja romuja.Haasta vanhempasi oikeuteen,olet oikeutettu korvauksiin.Johan teille nauravat naapuritkin vai oletteko perustaneet automuseon?

    • Realisti

      Esittää varakasta mutta ostaa yli 10 vuotta vanhan louskun.Tökerosti tehty provo joltain mersun-nussijalta,tai sitten vaan Miksu86 on isänsä kanssa vaan tavallista tyhmempää väkeä.

      • Letukka

        Ihan selvä trolli. Näitä kirjoittelee joku mersuista kosteita päiväunia näkevä alaikäinen milloin milläkin palstalla.


      • Mursu
        Letukka kirjoitti:

        Ihan selvä trolli. Näitä kirjoittelee joku mersuista kosteita päiväunia näkevä alaikäinen milloin milläkin palstalla.

        Voihan se olla trolli, mutta olen minäkin käynyt hakemassa vuosimallin -92 urheiluauton saksasta. Ainakin hintapyynnöt ovat tuota luokkaa, mitä mainittiin, joten, jos on tosi, niin onneksi olkoon vaan. Itse hain Jaguarin, ja pääsin yli puolta halvemmalla.


      • jone
        Mursu kirjoitti:

        Voihan se olla trolli, mutta olen minäkin käynyt hakemassa vuosimallin -92 urheiluauton saksasta. Ainakin hintapyynnöt ovat tuota luokkaa, mitä mainittiin, joten, jos on tosi, niin onneksi olkoon vaan. Itse hain Jaguarin, ja pääsin yli puolta halvemmalla.

        on urheiluautoja ruennut tekemään? No onha niillä xjr 15 ja xj 220, mutta tuskinpa sinun hakemasi auto sattui kumpikaan niistä olemaan.


      • Miksu86

        rahaa oli käytössä vain tuo summa, enkä halunnut mitään uutta autoa vaan kunnon urheiluauton. Halusin auton, joka muuttuu avoautoksi, suorituskyky on kiitettävä ja ulkonäkö silmiä hilevelä ja bonuksena SL-Mersun status. Mutta jos sinun mielestäsi ostin vanhan romukasan, niin vertaillaan kesällä 25 asteen lämmössä ajomukavuutta kun ajelen poutasäällä avoautoa...


      • viivalle?
        Miksu86 kirjoitti:

        rahaa oli käytössä vain tuo summa, enkä halunnut mitään uutta autoa vaan kunnon urheiluauton. Halusin auton, joka muuttuu avoautoksi, suorituskyky on kiitettävä ja ulkonäkö silmiä hilevelä ja bonuksena SL-Mersun status. Mutta jos sinun mielestäsi ostin vanhan romukasan, niin vertaillaan kesällä 25 asteen lämmössä ajomukavuutta kun ajelen poutasäällä avoautoa...

        Sovittaisko niin, että kokeillaan paljonko se sinun mersusi kulkee vaikkapa tuossa alkukesästä?
        Kunhan jää sulaa asfaltilta ensin.
        Mennään vaikka moottoriradalle kokeilemaan, jotta on laillista.
        Minä tuon oman ajoneuvoni, sinä tuot omasi.


      • Miksu86
        viivalle? kirjoitti:

        Sovittaisko niin, että kokeillaan paljonko se sinun mersusi kulkee vaikkapa tuossa alkukesästä?
        Kunhan jää sulaa asfaltilta ensin.
        Mennään vaikka moottoriradalle kokeilemaan, jotta on laillista.
        Minä tuon oman ajoneuvoni, sinä tuot omasi.

        Kyllähän minäkin olisin saanut tuolla rahalla vaikka Chevrolet Corvette Stingray:n. Kiihtyy 3,8 sekunnissa sataseen slikseillä ja 4,2 katurenkailla. Katso vaikka nettiautosta. Mutta mitä minä tuollaisella 650hv turvattomalla autolla olisin tehnyt? Mielummin nautiskelen avomersulla kesällä, jossa kaikki turvavarusteet. Minulle tuo kiihtyvyys 0-100km/h 5,9s ja 250km/h huiput riittävät varsin hyvin. (ilmoittivat saksassa ja lisäksi vanhassa saksalaisessa mersuesitteessä lukee nuo arvot) Onhan niitä toki nopeampiakin.


      • Lauri
        Miksu86 kirjoitti:

        Kyllähän minäkin olisin saanut tuolla rahalla vaikka Chevrolet Corvette Stingray:n. Kiihtyy 3,8 sekunnissa sataseen slikseillä ja 4,2 katurenkailla. Katso vaikka nettiautosta. Mutta mitä minä tuollaisella 650hv turvattomalla autolla olisin tehnyt? Mielummin nautiskelen avomersulla kesällä, jossa kaikki turvavarusteet. Minulle tuo kiihtyvyys 0-100km/h 5,9s ja 250km/h huiput riittävät varsin hyvin. (ilmoittivat saksassa ja lisäksi vanhassa saksalaisessa mersuesitteessä lukee nuo arvot) Onhan niitä toki nopeampiakin.

        Olet ilmeisesti saanut autosi kiihtyyvydestä väärää tietoa, sillä kyseinen reilu kolmesataa heppanen, mutta todella painava mersu ei ikävä kyllä kiihdy nuin nopeasti satasen vauhtiin. Oikea arvo automaattivaihteiselle ja noin vanhalle on noin 6,9-7,5 sek.


      • Miksu86
        Lauri kirjoitti:

        Olet ilmeisesti saanut autosi kiihtyyvydestä väärää tietoa, sillä kyseinen reilu kolmesataa heppanen, mutta todella painava mersu ei ikävä kyllä kiihdy nuin nopeasti satasen vauhtiin. Oikea arvo automaattivaihteiselle ja noin vanhalle on noin 6,9-7,5 sek.

        Oliko tuo oma karkea arviosi? Kerro, mistä tuollaista infoa sait? Vuoden 1989 esitteessä mainitaan seuraavaa:


        Beschleunigung 0 - 100 km/h:
        Automatikgetriebe 5,9s

        Höchstgeschwindigkeit in km/h: 250 (elektronisch geregelt)


        Huonolla Saksalla ymmärrän, että automaatilla kiihtyy 5,9 sekuntia sataseen. Joku Saksan lukija voi sitten Suomentaa tuon tarkalleen.


      • Lauri
        Miksu86 kirjoitti:

        Oliko tuo oma karkea arviosi? Kerro, mistä tuollaista infoa sait? Vuoden 1989 esitteessä mainitaan seuraavaa:


        Beschleunigung 0 - 100 km/h:
        Automatikgetriebe 5,9s

        Höchstgeschwindigkeit in km/h: 250 (elektronisch geregelt)


        Huonolla Saksalla ymmärrän, että automaatilla kiihtyy 5,9 sekuntia sataseen. Joku Saksan lukija voi sitten Suomentaa tuon tarkalleen.

        voi poikaa...vai niin siinä 1989 esitteessä mainitaan, eikös se ollutkaan -92 auto? no, jokatapauksessa ei sun poika välttämättä kannata uskoa kaikkea, mikä on kirjoitettu mustalla valkealle. ja niistä lähteistä, niitä voit itsekin etsiä netistä. arvoja varmaan löydät vähän kaikenlaisia ja oma asiasi on mitä niistä uskot. ja toisekseen autosi on jo 12 vuotta vanha ja autotkin kuluvat ja suoritusarvot laskevat iän myötä. jos oisit tuonu sl 600:sen, niin oisit saattanu päästä lähemmäks tota 6 sekunnin kiihtymistä. ja vielä sellanen juttu että automaattipelit ei oo urheiluautoja, niinku ei oo dieselitkään tai muut sellaset.


      • Jussi.P
        Lauri kirjoitti:

        voi poikaa...vai niin siinä 1989 esitteessä mainitaan, eikös se ollutkaan -92 auto? no, jokatapauksessa ei sun poika välttämättä kannata uskoa kaikkea, mikä on kirjoitettu mustalla valkealle. ja niistä lähteistä, niitä voit itsekin etsiä netistä. arvoja varmaan löydät vähän kaikenlaisia ja oma asiasi on mitä niistä uskot. ja toisekseen autosi on jo 12 vuotta vanha ja autotkin kuluvat ja suoritusarvot laskevat iän myötä. jos oisit tuonu sl 600:sen, niin oisit saattanu päästä lähemmäks tota 6 sekunnin kiihtymistä. ja vielä sellanen juttu että automaattipelit ei oo urheiluautoja, niinku ei oo dieselitkään tai muut sellaset.

        Jos automaatit eivät ole urheiluautoja, niin mitäs ne formulat sitten on jos ei urheiluautoja? Ei formuloissa edes kosketa vaihdekeppiin. Vaihtaminen tapahtuu ratista painamalla eli samalla tavalla kuin esimerkiksi uusimmassa Mercedeksen SL:ssä tai Ferrari 575M Maranellossa. Ne jos mitkä ovat urheiluautoja. Nyt en sattumoisin muista, voiko tuossa Miksun ostamassa R129:ssä vaihteen vaihtaa myös manuaalisesti. Laurilla ei taida olla edes käsitystä siitä miten arvostettu SL-Mercedes on? Ensimmäinen tuli tuotantoon jo 50-luvulla.

        ps. luin vanhasta tekniikan maailmasta jutun, jossa oli vuonna 1992 testattu viisi maailman parasta autoa: Ferrari F40, Jaguar XJ220, Lamborghini Diablo, Porsche 911 Turbo sekä Mercedes 600 SL.


      • Ei-hämmentäjä
        Lauri kirjoitti:

        voi poikaa...vai niin siinä 1989 esitteessä mainitaan, eikös se ollutkaan -92 auto? no, jokatapauksessa ei sun poika välttämättä kannata uskoa kaikkea, mikä on kirjoitettu mustalla valkealle. ja niistä lähteistä, niitä voit itsekin etsiä netistä. arvoja varmaan löydät vähän kaikenlaisia ja oma asiasi on mitä niistä uskot. ja toisekseen autosi on jo 12 vuotta vanha ja autotkin kuluvat ja suoritusarvot laskevat iän myötä. jos oisit tuonu sl 600:sen, niin oisit saattanu päästä lähemmäks tota 6 sekunnin kiihtymistä. ja vielä sellanen juttu että automaattipelit ei oo urheiluautoja, niinku ei oo dieselitkään tai muut sellaset.

        Niinhän sitä luulis...
        Tosiurheiluautoissa ja ns. superautoissa sattuu enimmäkseen olemaan AUTOMAATTIVAIHTEET!

        Mitkään diisselit tai farmarit tms. eivät mitenkään voikaan olla aitoja urheiluautoja.


      • Lauri
        Ei-hämmentäjä kirjoitti:

        Niinhän sitä luulis...
        Tosiurheiluautoissa ja ns. superautoissa sattuu enimmäkseen olemaan AUTOMAATTIVAIHTEET!

        Mitkään diisselit tai farmarit tms. eivät mitenkään voikaan olla aitoja urheiluautoja.

        kanssa...no luetelkaas mulle sitten niitä superautoja, joissa on automaattivaihteet ja en tarkoita automaattivaihteilla mitään ferrarin f1 tyylistä systeemiä. ja 92 vuoden sl 500:ssa ei todellakaan ole mitään sellaista....


      • Lauri
        Jussi.P kirjoitti:

        Jos automaatit eivät ole urheiluautoja, niin mitäs ne formulat sitten on jos ei urheiluautoja? Ei formuloissa edes kosketa vaihdekeppiin. Vaihtaminen tapahtuu ratista painamalla eli samalla tavalla kuin esimerkiksi uusimmassa Mercedeksen SL:ssä tai Ferrari 575M Maranellossa. Ne jos mitkä ovat urheiluautoja. Nyt en sattumoisin muista, voiko tuossa Miksun ostamassa R129:ssä vaihteen vaihtaa myös manuaalisesti. Laurilla ei taida olla edes käsitystä siitä miten arvostettu SL-Mercedes on? Ensimmäinen tuli tuotantoon jo 50-luvulla.

        ps. luin vanhasta tekniikan maailmasta jutun, jossa oli vuonna 1992 testattu viisi maailman parasta autoa: Ferrari F40, Jaguar XJ220, Lamborghini Diablo, Porsche 911 Turbo sekä Mercedes 600 SL.

        kyllä taida tietää autoista mitään. jos sun mielestä sl mersut on niin älyttömän arvostettuja autoja, niin miksiköhän niitten arvo on laskenut kuin lehmän häntä ja niitä saa saksasta pilkkahintaan, noita vanhempia malleja. kaikissa noissa muissa listan autoista sen sijaan arvo ei ole laskenut puoliakaan niiden alkuperäisestä arvosta. Ehkä se on joskus silloin ollutkin arvostettu auto, kun uusi malli esiteltiin joskus 80-90-luvun taipeessa, mutta nykyään sitä ei kyllä ulkomailla arvosteta juuri pätkääkään ja suomessakin sillä arvostusta saa lähinnä jos ajat sillä amiksen pihalle.


      • Mursu
        jone kirjoitti:

        on urheiluautoja ruennut tekemään? No onha niillä xjr 15 ja xj 220, mutta tuskinpa sinun hakemasi auto sattui kumpikaan niistä olemaan.

        On totta, että XJS-malli jakaa mielipiteet. Toinen puoli pitää autoa urheiluautona, ja toinen puoli pitää autoa sport-coupe:na. Noh, sanotaanhan Toyota Celicaa myös urheiluautoksi...

        Mutta vastaus kysymykseesi (oikeinkirjoitus: ruvennut, tai paremmin: ryhtynyt) Jaguar on tehnyt urheiluautoja jo aivan alusta lähtien, haaveena olisi joskus ajaa 50-luvun XK 120 tai XK 140 -malleja. Eikä E-type olisi myöskään hassumpi


      • ---
        Lauri kirjoitti:

        kyllä taida tietää autoista mitään. jos sun mielestä sl mersut on niin älyttömän arvostettuja autoja, niin miksiköhän niitten arvo on laskenut kuin lehmän häntä ja niitä saa saksasta pilkkahintaan, noita vanhempia malleja. kaikissa noissa muissa listan autoista sen sijaan arvo ei ole laskenut puoliakaan niiden alkuperäisestä arvosta. Ehkä se on joskus silloin ollutkin arvostettu auto, kun uusi malli esiteltiin joskus 80-90-luvun taipeessa, mutta nykyään sitä ei kyllä ulkomailla arvosteta juuri pätkääkään ja suomessakin sillä arvostusta saa lähinnä jos ajat sillä amiksen pihalle.

        Kirjoitustaidoistasi päätellen olet ammattiopistossa ensimmäistä vuotta ja ajelet -89 corollalla.
        Kuinka paljon olet perehtynyt esimerkiksi R230 mallin arvostukseen ulkomailla ?

        R129 tuli kyllä 80-luvun lopulla, mutta onko se uusin SL -malli ?
        Todellinen tietäjä! Kiitos näistä valaisevista kommenteista.

        (Kateus on paha sairaus)


      • Lauri
        --- kirjoitti:

        Kirjoitustaidoistasi päätellen olet ammattiopistossa ensimmäistä vuotta ja ajelet -89 corollalla.
        Kuinka paljon olet perehtynyt esimerkiksi R230 mallin arvostukseen ulkomailla ?

        R129 tuli kyllä 80-luvun lopulla, mutta onko se uusin SL -malli ?
        Todellinen tietäjä! Kiitos näistä valaisevista kommenteista.

        (Kateus on paha sairaus)

        ostamaan ittelles aivot...eiks me nyt just tost 129-mallist täs olla vähän niinku jauhettu koko ajan??kyllähän nyt uutta sl-mersua arvostetaan aina, mutta ku niitten arvostus laskee iän myötä kuin sun impotenttipikkupippelis, et se siitä. ku taas toisia autoja arvostetaan aina ja iankaikkisesti, niinku esim.ferrari F40, minkä tos joku mainitsi.


      • jone
        Mursu kirjoitti:

        On totta, että XJS-malli jakaa mielipiteet. Toinen puoli pitää autoa urheiluautona, ja toinen puoli pitää autoa sport-coupe:na. Noh, sanotaanhan Toyota Celicaa myös urheiluautoksi...

        Mutta vastaus kysymykseesi (oikeinkirjoitus: ruvennut, tai paremmin: ryhtynyt) Jaguar on tehnyt urheiluautoja jo aivan alusta lähtien, haaveena olisi joskus ajaa 50-luvun XK 120 tai XK 140 -malleja. Eikä E-type olisi myöskään hassumpi

        se xjs ihan sopiva auto varmaankin äidinkielenopettajalle, mutta itse ottaisin mieluummin jonkun urheiluauton.


      • ettttaatse
        Lauri kirjoitti:

        ostamaan ittelles aivot...eiks me nyt just tost 129-mallist täs olla vähän niinku jauhettu koko ajan??kyllähän nyt uutta sl-mersua arvostetaan aina, mutta ku niitten arvostus laskee iän myötä kuin sun impotenttipikkupippelis, et se siitä. ku taas toisia autoja arvostetaan aina ja iankaikkisesti, niinku esim.ferrari F40, minkä tos joku mainitsi.

        Jastot ep a saaaaa

        Syö poika kilo paskaa!


      • Mursu
        jone kirjoitti:

        se xjs ihan sopiva auto varmaankin äidinkielenopettajalle, mutta itse ottaisin mieluummin jonkun urheiluauton.

        Minäkin ottaisin mielelläni Ferrarin, Porschen, kenties Lamborghinin, mutta äidinkielenopettajan liksalla ei sellaisia laiteta. Toisaalta Ferrarilla olisi vähemmän mukava ajaa juuri nyt talvella. Mutta kas, minun äidinkielenopettajana ei tarvitse käyttää konditionaalia, ottaisin, ajaisin, vaan käytän perusmuotoa, ajan. Minä ajan Jaguar XJS:llä. Millä sinä, jone, ajat? Nyt tiedän, millä ajaisit (kunhan kerrot, mitä tarkoitat urheiluautolla).


      • jone
        Mursu kirjoitti:

        Minäkin ottaisin mielelläni Ferrarin, Porschen, kenties Lamborghinin, mutta äidinkielenopettajan liksalla ei sellaisia laiteta. Toisaalta Ferrarilla olisi vähemmän mukava ajaa juuri nyt talvella. Mutta kas, minun äidinkielenopettajana ei tarvitse käyttää konditionaalia, ottaisin, ajaisin, vaan käytän perusmuotoa, ajan. Minä ajan Jaguar XJS:llä. Millä sinä, jone, ajat? Nyt tiedän, millä ajaisit (kunhan kerrot, mitä tarkoitat urheiluautolla).

        Bugatti EB 110 SS:llä. Saatat ehkä bongata sen jos asut täällä ihmisten ilmoilla(helsingin keskusta).


      • Mursu
        jone kirjoitti:

        Bugatti EB 110 SS:llä. Saatat ehkä bongata sen jos asut täällä ihmisten ilmoilla(helsingin keskusta).

        Meinaatko ostaa sellaisen uutena vai käytettynä. Mistä aiot tuollaisen kärryn hankkia? Käytettynä oli saksanmaalla tarjolla muutama EB 110 GT, hintaa -92 -94 malleille oli tuollaiset 250000 euroa. Vai aiotko ostaa peräti uuden. Tuollaisen rahan omistajat eivät taida kirjoitella näille palstoille.

        Tiedätkös lapsikulta, äidinkielen opettaja nyt vähän epäilee, että laskettelet vähän omiasi.


      • jone
        Mursu kirjoitti:

        Meinaatko ostaa sellaisen uutena vai käytettynä. Mistä aiot tuollaisen kärryn hankkia? Käytettynä oli saksanmaalla tarjolla muutama EB 110 GT, hintaa -92 -94 malleille oli tuollaiset 250000 euroa. Vai aiotko ostaa peräti uuden. Tuollaisen rahan omistajat eivät taida kirjoitella näille palstoille.

        Tiedätkös lapsikulta, äidinkielen opettaja nyt vähän epäilee, että laskettelet vähän omiasi.

        on mitä äidinkielenopettaja epäilee. Se kyseinen auto on jo mun, mutta toistaiseksi se on vielä ruotsin maalla ruotsin kilvissä verotuksellisista syistä. Niin...ja mistäs olet sellaisen ajatuksen saanut päähäsi, etteivät rikkaat surffailisi netissä? ja vielä sen verran,että uutenahan noita ei enää saa.


    • ihan

      kaikkea, mitä kersat kirjoittelevat kirjastossa nettiin.
      Älkää nyt olko hölmöjä ja uskoko sentään ihan mitä tahansa.

    • Poju

      Mikäli tää viesti on totta ni:
      Oos ny kaveri sit varovainen äläkä hulluttele. Tollasella kärryllä pääsee helposti hengestään, jos on huolimaton! Vielä kun oot aika tuore kuski. Yks mikä on aika pätevä, ni muista ettei tollasella kärryllä tarvii kisata, kun tietää että sillä voittaa melkein jokaisen kanssa-autoilijan jokatapauksessa ;)
      Mut onnea auton ja kortin johdosta.
      Pidä järki mukana! Ja hyviä ajoja :)

    • Miksu86

      Jos te luuserit täällä ette osaa mitään muuta, ku olla kateellisii toisten menestykselle, niin voitte mun puolesta kaikki painuu vi****. mä ainaski ajelen ens kesänä mun upeella avomersulla kauniitten tyttöjen kanssa, te voitte homehtuu pikkuyksiöissänne niitten tietokoneittenne ääressä.

      • eyelid

        6,5 sek nollasta satkuun ei kyllä ole mikään raketti..


      • Miksu86

        En itse kirjoittanut.


      • Miksu86
        Miksu86 kirjoitti:

        En itse kirjoittanut.

        feikki ala yhtää siel.Mä vaan oikeesti oon kyllästyny ihmisten kateellisuuteen. Siinä tosin olit oikeassa, ettet sä sitä kommenttia kirjottanu, vaan minä, eli alkuperäinen ja oikea Miksu86


      • Asunnon&autonomistaja

        Meinaatko yrittää houkutella tyttöä isin tai äitylin huoneeseen, kun omaa kämppää ei ole?

        Isin vai äitylin tietokoneellako surfaat?


      • SS,
        Miksu86 kirjoitti:

        feikki ala yhtää siel.Mä vaan oikeesti oon kyllästyny ihmisten kateellisuuteen. Siinä tosin olit oikeassa, ettet sä sitä kommenttia kirjottanu, vaan minä, eli alkuperäinen ja oikea Miksu86

        Alkuperäinen Miksu86 hallitsi oikeinkirjoituksen, toisin kuin sinä.


    • Mursu

      Harmittaa, että muut eivät voi iloita siitä, että yksi onnellinen on tuonut itselleen menopelin. Ne, jotka täällä haukkuvat mersua paskaksi autoksi, varmaan kelpuuttaisivat 500 SL mersun omaan autotalliinsa. Vaan kun sitä ei siellä ole, niin pitää yrittää halventaa häntä, jolla sellainen on. Olisit vain Miksu86 kirjoittanut hankinnastasi jollekin muulle palstalle, kuin "yleistä autoilusta"-palstalle. Esim, Mersedes-Benz -palstalle, tai "autojen maahantuonti" -palstalle. Olisi ollut ehkä mahdollisuuksia saada arvoisiasi kommentteja. Onneksi Jaguar-palstalla on minun kanssani samanhenkisiä kirjoittajia, jotka ovat laillani tuoneet daimlerinsa Saksasta.

      Ei muuta kuin onneksi olkoon autostasi, aja varovasti!

    • asd

      kysymyksessä on hieno klassikko.

    • lügen

      No, nyt tämä miksu86 kehitteli näitä juttuja, mutta jäi hieman epäselväksi, että ymmärtääkö "isukki" ( hellyttävää) autoista loppujen lopuksi yhtään mitään.

      25.1-04 hän kertoo:
      "niinpä valintani oli Mercedes, kolmas mersu taloon E- ja A-sarjalaisten lisäksi."

      5.1.04 klo 15.14 tämä sama neropatti kirjoittaa:
      "Isukillakaan ei ole oikeastaan kunnon urheiluautoa ollut ensimmäistäkään. Yksi 70-luvun coupemersu tallissa, ei muuta. Hänkään ei liiemmin näistä asioista tiedä."

      • valehtelevat

        Kukaan idiootti ei osta lapsukaiselleen tuollaista autoa.
        Koko tarina on keksitty, miksi niin monet uskovat tuollaista soopaa.
        Hävettää mersun puolesta.


    • Fiksumpi

      Tod.näköisesti olis ollut järkevämpää ostaa suunnilleen samalla rahamäärällä saman ikäluokan Porsche.

      • vieläfiksumpi

        ei ois tolla summalla kyllä kovin kummosta 90-luvun porschea saanu, niissä ku toi arvo tuppaa säilymään vähän paremmin ku nois mersun paskoissa...sen sijaan ois kylläkin saanu jonku 90-luvun alun maserati ghiblin, joka ois huomattavasti eksoottisempi ja erottuis massasta, toisin ku mersu...ja mikä tärkeintä se ois oikee urheiluauto ja nopeampi ku tollanen 500-mersu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7893
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5627
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4891
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4863
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3637
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2869
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe