tuontiauto pakettiautoksi

lavah

Tällä palstalla kun tuntuu olevan tietäjiä, niin vastaisiko joku. Olen suunnitellut Volvo V70 tai 850 mallin tai jonkin muun ison farmaridieselin hankintaa Saksasta. Suomessa rekisteröisin auton pakettiautoksi. Jotta katsastuksessa ei tulisi ikäviä yllätyksiä, niin onko esim. Volvon 850 sarjan ja V 70 :n kaikki farmarit mahdollista rekisteröidä paketiksi, vai onko se mahdollista vain joillakin. Entä Opelin Omega farmari ja Audin A6 Avant?

4

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikka

Toin itse uudemman mallisen V70:n. Sen olisi
      saanut rekisteröityä pakuksi, mutta kuskin ja
      apparin penkin taaksehan pitää laittaa se älytön
      verkko. Autoverohan ei ole sen halvempi kuin henkilöautossa, mutta kiisseliverossa säästää
      about 500€ /vuosi. Itse en sitä verkkoa halunnut,
      joten nyt maksan täyttä dieselveroa.
      Eli kaikki uudet farmarit joissa N1 vai oliko se N2 luokan tyyppihyväksyntä, voidaan rekisteröidä
      pakuksi, jos tuon verkon vaan asentaa. Verkkoa ei tarvitse asentaa, jos ratin ja takapenkin selkänojan välinen matka on lyhyempi kuin tavaratila. Muistaakseni sääntö meni noin.. Mutta harvemmin tavaratila on pidempi..

• arska

Samoja asioita mäkin olen pähkäillyt. Pakuksi rekisteröinti perustuu tänä päivänä autonvalmistajien omiin tyypityksiin. Mä otin selvää tyypityksistä katsastuskonttorilta ja sain selville sen ettei esim MB 250 TD:tä ole tyypitelty rekisteröitäväksi pakuksi, eli tuonti tyrehtyi siihen. Volvolla suurin osa farmareista on tyypitetty pakuiksi soveltuviksi. Opel Omega ja Audit taas ei. Helpommin tyypityksistä saa selville merkkiliikkeistä ja maahantuojilta.

• pate

onnistuukohan terranosta tehdä pakua (tuonti tai suomi mallista) ja kuinka korkea verkon pitää olla ennen väliseinän piti olla 60 cm korkea lattiasta vieläkö tämä sääntö pätee.

• Wili

Väliseinävaatimus on yksiselitteinen: verkko (silmäkoko max. 50 x 50 mm) lattiasta kattoon ja kiinnitettävä sivuilta, lattiasta ja katosta. Myös plexi käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe