Viikko atkinsia takana ja 3,5kg kevyempi =)
Ja olo on mitä mainioin, enpä olisi uskonut!
3,5kg viikossa!
46
16355
Vastaukset
- Paula
Teitkö se Heikkilän kirjan mukaan vai miten? Kerro mitä oikeesti söit, paljonko liikuit ja mitkä on lähtölukemat. Kerro! Kiinnostaa valtavasti.
- nanna
..eli olen tutustunut Atkinsin kirjaan, jonka otin kirjastosta lainaan ihan mielenkiinnosta tätä dieettiä kohtaan. Tällä palstallahan on käyty kiivaita keskusteluja ko. dieetistä.
Kirjassa oli paljon kiinnostavaa asiaa ravitsemuksesta, ja päätin ihan huvikseni kokeilla.
Ylipainoa on kertynyt lähemmäs 20kg kaikkien vähärasvaisten dieettien jälkeen.
Nälkää ei tämän kuluneen viikon aikana ole tarvinnut nähdä kertaakaan, olen syönyt esim. kalaa, kanaa, lihaa (kermassa haudutettuina =)), vihreitä kasviksia vähän, munakkaita jne. Ensimmäisten kahden viikon aikanahan hiilareiden määrän täytyy olla todella pieni.
Repsahduksiakin on välillä ollut (tummaa pähkinäsuklaata), joten ketoosi ei ole tainnut pysyä jatkuvasti. En kyllä ole sitä mitannutkaan ketostickeillä..
Liikkunut olen normaalisti, kävelyä jne..
Tiedän kyllä, että nestettä poistuu alussa, ja siitä johtuu noin nopea painonpudotus, mutta kyllä se kummasti motivoi kun vaaka heilahtaa =)
Ja ihan jo tämän hyvän olotilankin takia aion jatkaa samalla linjalla.. - sada
nanna kirjoitti:
..eli olen tutustunut Atkinsin kirjaan, jonka otin kirjastosta lainaan ihan mielenkiinnosta tätä dieettiä kohtaan. Tällä palstallahan on käyty kiivaita keskusteluja ko. dieetistä.
Kirjassa oli paljon kiinnostavaa asiaa ravitsemuksesta, ja päätin ihan huvikseni kokeilla.
Ylipainoa on kertynyt lähemmäs 20kg kaikkien vähärasvaisten dieettien jälkeen.
Nälkää ei tämän kuluneen viikon aikana ole tarvinnut nähdä kertaakaan, olen syönyt esim. kalaa, kanaa, lihaa (kermassa haudutettuina =)), vihreitä kasviksia vähän, munakkaita jne. Ensimmäisten kahden viikon aikanahan hiilareiden määrän täytyy olla todella pieni.
Repsahduksiakin on välillä ollut (tummaa pähkinäsuklaata), joten ketoosi ei ole tainnut pysyä jatkuvasti. En kyllä ole sitä mitannutkaan ketostickeillä..
Liikkunut olen normaalisti, kävelyä jne..
Tiedän kyllä, että nestettä poistuu alussa, ja siitä johtuu noin nopea painonpudotus, mutta kyllä se kummasti motivoi kun vaaka heilahtaa =)
Ja ihan jo tämän hyvän olotilankin takia aion jatkaa samalla linjalla..tssssss minulta lähti 3 kiloo n 2 päiväs tai alle:p
- omkk
sada kirjoitti:
tssssss minulta lähti 3 kiloo n 2 päiväs tai alle:p
miten teit sen????
- KUSETUST
sada kirjoitti:
tssssss minulta lähti 3 kiloo n 2 päiväs tai alle:p
vitut lähti :D
- Kemikaali Ana
Viikossa on helppo ottaa vaikka 5 kiloa nestettä pois, totuus on kuitenkin se että tuon määrän palaminen rasvana vie vähintään 2 kk, vaikka olis miten hyvät lääkkeet.
- Pipa
Kuka sanoi, että rasvaa olisi lähtenyt noin paljon? Kaikki sen tietää että atkinsin ekalla viikolla lähtee vettä... vaan mieluummin vettä kuin lihasta ;-)
Ketodieetillä on mahdollista polttaa maksimissaan 250-280g rasvaa päivässä. Ja se vaatii jo jotain mistä ottaa, huippuunsa hiotun dieetin ja sitä tukevaa liikuntaa. - Paula
Olenko väärässä, kun minulla on sellainen käsitys että myös ylimääräinen neste rasittaa sydäntä?
- minä vaan
ote tiede lehden verkkojulkaisusta:
"Miten paljon ihminen voi laihtua viikossa?
-Kuvitellaan, että ihminen paastoaa, jolloin energiavaje on mahdollisimman suuri.
Keskivertohenkilö kuluttaa energiaa 75 560 kilojoulea viikossa. Koska laihdutusvauhti on kova, elimistö menettää runsaasti varastoimiaan proteiineja ja hiilihydraatteja. Hiilihydraateista hupenee noin 300 grammaa (5 040 kj), proteiineista kuluu peräti 1 950 grammaa (32 760 kj). Loput 870 grammaa (32 760 kj) napataan rasvakudoksesta. Sen lisäksi menetetään hiilihydraattien sitoma vesi, noin 1 200 grammaa. Paaston alussa erittyy paljon natriumia virtsaan, jolloin keho voi kadottaa toisen kilon vettä.
Paino voi siis pudota viikon kuluessa noin viisi kiloa, josta pari kiloa on helposti vettä. Kun paasto on ohi, neste- ja hiilihydraattivarastot täyttyvät ja puolet painosta tulee takaisin. On hyvä muistaa, että rasvakudos ei edes täydellisessä paastossa hupene viikossa yli kiloa.
Koska ihminen ei voi olla täysin syömättä ja juomatta, paino ei putoa yllä olevien laskelmien mukaisesti. Kilo viikossa on suurin suositeltava laihtumistahti, puoli kiloa vielä parempi. Rasvakudoksen osuus painonpudotuksesta on silloin noin 3/4 eli 375 grammaa "
eli kun jättää hiilarit pois myös niiden sitoma neste häviää, maalaisjärjellä ymmärrän näin... mutta kun ihmiskropasta suurin osa on ja kuuluu olla vettä niin onko se sitten pidemmän päälle hyväksi? tiedä häntä...
mutta pliiiiis, varjelkaa teinejä näiltä "5 kiloo viikossa herkkuja syöden" jutuilta! ei alle 20 v. oo vielä tarpeeksi järkee päässä tehdä näin radikaaleja päätöksiä eikä ehkä tehdä dieettiäkään juuri oikein.
puhun kokemuksesta, tuttu nuori tyttö meni huonoon kuntoon elimistöä rasittavalla dieetillä... - nanna
minä vaan kirjoitti:
-Kuvitellaan, että ihminen paastoaa, jolloin energiavaje on mahdollisimman suuri.
Keskivertohenkilö kuluttaa energiaa 75 560 kilojoulea viikossa. Koska laihdutusvauhti on kova, elimistö menettää runsaasti varastoimiaan proteiineja ja hiilihydraatteja. Hiilihydraateista hupenee noin 300 grammaa (5 040 kj), proteiineista kuluu peräti 1 950 grammaa (32 760 kj). Loput 870 grammaa (32 760 kj) napataan rasvakudoksesta. Sen lisäksi menetetään hiilihydraattien sitoma vesi, noin 1 200 grammaa. Paaston alussa erittyy paljon natriumia virtsaan, jolloin keho voi kadottaa toisen kilon vettä.
Paino voi siis pudota viikon kuluessa noin viisi kiloa, josta pari kiloa on helposti vettä. Kun paasto on ohi, neste- ja hiilihydraattivarastot täyttyvät ja puolet painosta tulee takaisin. On hyvä muistaa, että rasvakudos ei edes täydellisessä paastossa hupene viikossa yli kiloa.
Koska ihminen ei voi olla täysin syömättä ja juomatta, paino ei putoa yllä olevien laskelmien mukaisesti. Kilo viikossa on suurin suositeltava laihtumistahti, puoli kiloa vielä parempi. Rasvakudoksen osuus painonpudotuksesta on silloin noin 3/4 eli 375 grammaa "
eli kun jättää hiilarit pois myös niiden sitoma neste häviää, maalaisjärjellä ymmärrän näin... mutta kun ihmiskropasta suurin osa on ja kuuluu olla vettä niin onko se sitten pidemmän päälle hyväksi? tiedä häntä...
mutta pliiiiis, varjelkaa teinejä näiltä "5 kiloo viikossa herkkuja syöden" jutuilta! ei alle 20 v. oo vielä tarpeeksi järkee päässä tehdä näin radikaaleja päätöksiä eikä ehkä tehdä dieettiäkään juuri oikein.
puhun kokemuksesta, tuttu nuori tyttö meni huonoon kuntoon elimistöä rasittavalla dieetillä.....tämä palsta on tarkoitettu myös kokemusten vaihtamiseen eri laihdutusmenetelmistä. Tarkoitukseni ei todellakaan ole yllyttää pikkutyttöjä millekään "ihmedieeteille".
Atkins on nimenomaan ruokavalio, jota on tarkoitus noudattaa kauemmin kuin "5kg viikossa".
Kerroinpahan oman kokemukseni tästä menetelmästä, jota kieltämättä aiemmin itsekin epäilin.
Tosiasia kuitenkin on, että olemme kaikki erilaisia, joten se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä käy toiselle.
Kukin taaplaa tyylillään.. - Atkinssi
minä vaan kirjoitti:
puhun kokemuksesta, tuttu nuori tyttö meni huonoon kuntoon elimistöä rasittavalla dieetillä...Atkinssin ruokavaliota noudattaessa lihasmassa säilyy kaikista parhaiten jos sitä verrataan muihin ruokavalioihin.
"Kilo viikossa on suurin suositeltava laihtumistahti, puoli kiloa vielä parempi."
Mikä ihmeen mantra tämä oikein on? Kaikki ihmiset jotka eivät tunne ollenkaan Atkinssin ruokavaliota hokevat aina samaa! Onko se rikos jos laihtuu nopeammin?
Ei Atkins mikään nesteenpoistodieetti ole, aina kun ihminen rupeaa laihduttamaan niin ylimääräinen neste poistuu, oli laihdutustapa mikä hyvänsä.
Ja voi hellanteltti näitä teinien puolesta pelkääjiä, Atkinssin ruokavalio on täysin kokonaisvaltainen ja turvallinen kaiken ikäisille ihmisille, ja se ei todellakaan rasita elimistöä. Jos tiedät sen rasittavan elimistöä niin voisitko valaista minullekin miten?
Jos sukulaistyttö meni huonolle hapelle niin ei hän ainakaan Atkinssin dieetillä ollut. Se on fakta. Jos tiedät mitä hän söi niin kerro mullekin. - NONI ASIAA
minä vaan kirjoitti:
puhun kokemuksesta, tuttu nuori tyttö meni huonoon kuntoon elimistöä rasittavalla dieetillä...JÄRKEVÄÄ
- Fanny
Myös viikon jälkeen samat lukemat. En olisi uskonut että se tuo näin keveän ja hyvän olon... Olen aina ollut "lihansyöjä" ja tämä siis sopii mainiosti.
Ketostickejä tuli ostettua, sai etsiä koirien ja kissojen kannsa täällä takapajulassa. Lauantaina tuli käytyä viihteellä ja tuli pientä takapakkia mutta heti tiukasti takaisin ruotuun ja vain taivas rajana :)- nanna
..viihteellä tuli käytyä viikonloppuna, pysyttelin kuitenkin punaviinissä ja kevytsiiderissä jotka käsittääkseni ovat sallittuja. Seuraavana päivänä noudatin krapulasta huolimatta ruokavaliota, enkä sortunut pizzaan tms., joten no problems =)
Ketostickejä ei tältäkään paikkakunnalta ikävä kyllä löydy mutta eiköhän tuota pärjää ilmankin..
Tsemppiä sinulle!
- mii..nu.
olen 12 vuotta ja olen 153cm pitkä ja painan noin 49kg olenkoylipainoinen harmittaa kun kaikilla ystävillä tai maika usealla on timmi vatsa ja hoikat jalat kaikki kyllä sanovat että olet laiha ja niin mutta kun en ole minulla on kauheat makkarat ja jenkkakahvat paljonko minun pitäisi laihtua kuinka pääsen nopeasti ja pysyvästi 44kg haluan olla kesällä hyvän näköinen laiha ja että olisi timmi vatsa mikään ei auta olkaa kilttejä ja auttakaa minua
- nsghsr
Et ole ylipainoinen vaan juuri sopiva, jos laihdutat 44kg nii oot melkee alipainonen ja 12 vuotias ei edes kannata ajatella laihduttamista! se on periaatteessa todella vaarallista alkaa laihduttamaan kasvuiän paikkeilla. Jos haluat timmin vatsan jne. ni kannattaa aloittaa joku urheilullinen harrastus kuten esim. telinevoimistelu joka kasvattaa lihaksia ja notkeuttaa... Esim. Mun kaveri aloitti Sirkuskoulun joskus kun oltiin 6 luokalla. Pituutta häneltä löytyi silloin jotaion about 154cm ja paino jotaki 65kg paikeilla. Vuoden sitä harrasti ja 7 luokalla sitten oli ainakin normaalipainoinen ja todella hyvä lihaksisto ja kunto.... (Melkee kateellisia oltiin) Lihas harjoitelulla ja treenaamisella saa hyvän näköisen kropan :) Lihasten kasvaessa tietysti painokin nousee vaikka ei läskisty... kuten sanonta kuuluu "Lihas on läskiä painavempaa" :D mutta tietysti paino voi laskea kanssa, kun kroppa polttaa ylimääräisen rasvan!
- nsghsr
nsghsr kirjoitti:
Et ole ylipainoinen vaan juuri sopiva, jos laihdutat 44kg nii oot melkee alipainonen ja 12 vuotias ei edes kannata ajatella laihduttamista! se on periaatteessa todella vaarallista alkaa laihduttamaan kasvuiän paikkeilla. Jos haluat timmin vatsan jne. ni kannattaa aloittaa joku urheilullinen harrastus kuten esim. telinevoimistelu joka kasvattaa lihaksia ja notkeuttaa... Esim. Mun kaveri aloitti Sirkuskoulun joskus kun oltiin 6 luokalla. Pituutta häneltä löytyi silloin jotaion about 154cm ja paino jotaki 65kg paikeilla. Vuoden sitä harrasti ja 7 luokalla sitten oli ainakin normaalipainoinen ja todella hyvä lihaksisto ja kunto.... (Melkee kateellisia oltiin) Lihas harjoitelulla ja treenaamisella saa hyvän näköisen kropan :) Lihasten kasvaessa tietysti painokin nousee vaikka ei läskisty... kuten sanonta kuuluu "Lihas on läskiä painavempaa" :D mutta tietysti paino voi laskea kanssa, kun kroppa polttaa ylimääräisen rasvan!
joo harrastan cheerleaderiä ja koitan nyt vaan jotain keinoja
- apua auttakaa vähän
nsghsr kirjoitti:
mä oon myös 12 vuotias mut mä painan 54/57kg oonko ylipainoinen helppikää vähän pliis
- auttaja?
apua auttakaa vähän kirjoitti:
mä oon myös 12 vuotias mut mä painan 54/57kg oonko ylipainoinen helppikää vähän pliis
Minun mielestäni noin nuorena ei saa laihduttaa..!!! ^^
Vaikka tuntuisi kuinka ylipainoiselta, niin sä oot silti vielä kasvu vaiheessa. Kun kasvat, niin siinä ne makkarat lähteekin.. Mutta, jos oot todella epätoivoinen, niin kannattaisi harkita pikaruokien jättämistä kokonaan.. - mikaela.r
apua auttakaa vähän kirjoitti:
mä oon hei 11 vuotias ja painan 60 kg, ja mun mielestä sä et oo ylipainonen vaan mä :/
- Kemer
Et ole oikeastaan ylipainoinen,koska olin itse 14-vuotias pituus 157cm ja 48kg.Olet vielä nuori kun vasta 12-vuotias eli ei tarvitse murehtia vielä vaikka olisit parin kolmen kilon päällä.Olisi hyvä liikuntaa esim.2 x viikossa hyvin harrastuksiisi jotain.Olin itse melkein ikästäsi,että en ole ajatellut asiasta olisinko ylipainoinen vaiko en.Siksi tiesin itse,että olin itse aika hieman nuori vasta.Ajattelen lähes koko ajan postiivista asioita.Ymmärrän tunteesi,mutta ehdit kyllä täysi-ikäiseen asti kunnes voisit hyvin hoikkana tai vältät lihomisesta.Jos sattuu lievää ylipainoinen niin ei se minua varmaankin haittaisi,koska se voi liikunnan kanssa apua tai muuttaa ruokavalion kanssa.Ei kukaan sanonut minulle "pakko olla aina laiha" siksi ei kannata ajatella sitä.
- viisas...
oon 15 ja 160cm pitkä painan päälle 60 kiloo! on mullaki mahaa mut oon tyytyväinen itteeni. 12 vuotias kasvaa vielä ja paljon ja silloin hoikkenee huomattavasti:)
3 kiloa vuodessa olisi oikeasti jo kehumisen arvoinen.
- eipidäpaikkaansa
Huvittaa nämä laskennalliset jutut laihtumisesta. Moneen kertan olen itsekin ne osoittanut käytännössä vääriksi. Paino voi joskus tippua hyvinkin hitaasti, mutta senttejä lähtee, joten rasvaa on takuulla lähtenyt enemmän, kuin kilot antaisi ymmärtää. Juuri yhdellä palstalla joku epäili mittojani kun ne yhteen ketjuun kirjoitin. Epäilijä painoi 7kg vähemmän ja oli suurempi mitoiltaan (1cm pidempi kuin minä). Kilot kertoo loppujen lopuksi hyvin vähän siitä miltä näyttää.
Olen aivan varma, että viikossa voi pudottaa rasvaa enemmän kuin em. teksteissä sanotaan. Suurin pudottaja-ohjelmassa joku oli pudottanut 15kg painostaan. Oliko siinä 375g rasvaa ja loput lihasta ja vettä? - Lelle1111
eipidäpaikkaansa kirjoitti:
Huvittaa nämä laskennalliset jutut laihtumisesta. Moneen kertan olen itsekin ne osoittanut käytännössä vääriksi. Paino voi joskus tippua hyvinkin hitaasti, mutta senttejä lähtee, joten rasvaa on takuulla lähtenyt enemmän, kuin kilot antaisi ymmärtää. Juuri yhdellä palstalla joku epäili mittojani kun ne yhteen ketjuun kirjoitin. Epäilijä painoi 7kg vähemmän ja oli suurempi mitoiltaan (1cm pidempi kuin minä). Kilot kertoo loppujen lopuksi hyvin vähän siitä miltä näyttää.
Olen aivan varma, että viikossa voi pudottaa rasvaa enemmän kuin em. teksteissä sanotaan. Suurin pudottaja-ohjelmassa joku oli pudottanut 15kg painostaan. Oliko siinä 375g rasvaa ja loput lihasta ja vettä?Hyvä että joku kirjoitti tuon! Olen aivan samaa mieltä. Puolitoista viikkoa olen syönyt vähemmän ja liikkunut päivittäin ja olen laihtunut jo yhden vaatekoon ja vaa'an mukaan 1,5kg.
- helph
Lelle1111 kirjoitti:
Hyvä että joku kirjoitti tuon! Olen aivan samaa mieltä. Puolitoista viikkoa olen syönyt vähemmän ja liikkunut päivittäin ja olen laihtunut jo yhden vaatekoon ja vaa'an mukaan 1,5kg.
meen kesäloman jälkee vitosel oon 158 cm pitkä ja painan 50 kg kaikki sanoo et oon laiha mut oonko ylipainonen?????
- Tuleepahan mitattua
eipidäpaikkaansa kirjoitti:
Olen aivan varma, että viikossa voi pudottaa rasvaa enemmän kuin em. teksteissä sanotaan. Suurin pudottaja-ohjelmassa joku oli pudottanut 15kg painostaan. Oliko siinä 375g rasvaa ja loput lihasta ja vettä?Se muuten riippuu myös siitä mistä kohtaa mittaa. Jos epäilijä on mitannut vyötärönsä, takapuolensa ja reitensä eri kohdasta kun sinä?
Itse olen niin armoton, että mittaan aina levyämmältä kohdalta vaikka esim. vyötärö "kuuluu" mitata vähän kylkiluiden alapuolelta.
- hannaleenamaria
Ei kannata välittää noista epäilevistätuomaista.Hyvin olet saanu liikkeelle pudotuksen.
Itsekin olin vhh:lla n.puoli vuotta,mutta lopetin kun paino ei vaan tippunut.Alussa lähti 2-3kg parissa viikossa,sitten jäi siihen eikä tippunut enmpää.
Jos sinulla tuntuu pudotus pysähtyvät,koita silti jaksaa jatkaa,minä annoin periksi.
Nyt alkoi taas tuntumaan kun luin kirjoituksesi,että jospa taas aloittaisin vhh:n ja pysyisin sillä :D on nimittäin tullut kevyellä ruokavaliolla kilot takaisin ja muutama ylimääräinenkin:(
Tsemppiä sinulle jatkoon,minä lupaan aloittaa huomenna :D Kirjoittele kuulumisia tänne,seuraillaan mielenkiinnolla.Minäkin voisin laittaa tuloksia tänne,jos nyt ilkeisin huomenissa mennä vaakaan ja nähdä ne kamalat tulokset :/ - kevyempi
mä laihduin ihan saman verran viikossa xtravaganzan pirtelödieetil :)
- vittuteitäpissiksiä
mulla on 3 viikkoa atkinsia takana ja oon 15 vuotias tyttö. 160,5/61
Normaali paino mut paras mittari on peili. Ite teen tätä enemmänkin sen takia ettei tulis ahmittua ja se kuin ihanan kevyt olo tulee vaik on syöny porsas esim. tonnikalaa;D. mut tosiaa huomenna tulee 3 viikko ja hiilari määrä nousee 30g ja on muuten lähteny 4 kiloa pois ilman nälkää.
toisille sopii toisille ei. mulle sopii, eka dietti joka toimii - 243
Ja mitä lähti? Lihasmassaa ja vettä, ja vetelät läskit vain jäi vartaloon.
- <3<3
minulla on taas sellainen juttu että täytän 16v. olen 156cm ja painan 62kg
mielestäni olen ylipainonen ja nyt olen aloittanut portaiden kiipeilyä. aloitin 10.4.11 ja nyt tää on mun kolmas kerta. liikun meidän rapun portaissa
30 min. olen lakannut karkkien syöntiä, sipsien syöntiä, juon rasvatonta maitoa, syön vähän salaattia, ja aloitin ruisleivän syöntiä, mutta minulla on paljon kysymyksiä ja ne ovat että.
1.hyödynkö siitä jos mä teen joka päivä 30 min. vai pitääkö mun lepää jossain vaiheessa esim keskiviikkona?
2. laihdunko yhdessä viikossa yhtään mitään? vaikka yhden kilon. vai pitääkö mun odottaa kahden viikon taikka yhden kuukauden.
3. mistä kohdista laihdun eniten? minulla on itse reidet ja jalat kipeät.
4. pitäisikö mun syodä jotain vielä erikoisempää?
tarvitsen apua en uskalla katsoa vaakaan viikon päästä. Olen etsinyt tietoa kaikkialta enkä löydä mitään tietoo. Olen lukenut yhdestä sivulta että menettää 15-20 min. 74 kcal. mutta ku en tajua kcaloreita. joten kuinka paljon menetän viikossa kun teen joka päivä 30 min. kg:mmoina kiiitos!!
kiitos kun jaksoitte lukea!! - Hiljaa hyvää tulee
1. Portaiden nousu on aika rankkaa liikuntaa, kannattaa pitää pari lepopäivää. Jos kyse on kerrostalon rapusta, niin joku kyllä hermostuu pian tuohon jatkuvaan portaissa ravaamiseen.
2. viikossa ei kannata tavoitella yli kilon painon pudotusta, puolikiloakin viikossa on ihan hyvä tahti.
3. laihtuminen tapahtuu melko tasaisesti kaikesta rasvakudoksesta, sitä ei voi esim. likunnalla kohdentaa tiettyyn paikkaan. sisäelinten ympärillä oleva rasva tuppaa lähtemään helpommin kuin reisissä oleva rasva.
4. syö riittävästi ja monipuolisesti
Jos syö 500kcal vähemmän päivässä kuin mitä kuluttaa, niin laihtuu 0,5g viikossa. Enkä suosittele sinulle tuon suurempaa kalorivajetta, koska et sinä edes ole ylipainoinen, vaan vasta normaalipainon ylärajalla.
Jos laihdutat pari kiloa kuukaudessa, niin sähän olet kesähelteillä jo ihannepainossa. - Kunhan ei nouse
Minusta sinun on paras keskittyä siihen, ettei paino enää nouse. Painon laskeminen ei ole tärkeintä.
1. Ravaa portaita vaan, ja muista heilutella käsiä rivakasti. Jos haluat pitää välipäivän, venyttele, tanssi ("leiki" eri lajeja: latinotanssit, baletti, hiphop, tango) käy ihan tasasella kävelemässä... Tuossa sinänsä ei tarvitse mitään välipäivää pitää, aivan normaalia liikuntaahan tuo.
2. Koska sinulla ei ole varsinaista ylipainoa, on pudotus HIDASTA. Normaalipainoisella voi mennä pitkäänkin, ennen kuin alkaa tippua. Jos olet vasta aloittanut liikkumisen, kerää se myös nestettä lihaksiin ja kudoksiin.
3. Tasaisesti, lopulta. Olemme kuitenkin kaikki eri mallisia. Aikuisia naisia tarkkailemalla voit huomata, että jollakin on todella hoikat jalat ja käsivarret mutta suuret rinnat ja vatsaa. Jollakin taas vaikkapa pikkuruinen yläkroppa ja muutaman numeron suurempi lantio. Alakroppasi on nyt kehittymässä ja muokkautumassa ihanan malliseksi, kun jaksat talsia portaita. Jos haluat, voi myös punnertaa, täyttää vaikka limsapulloja vedellä ja tehdä erilaisia käsilihasliikkeitä. Tai tanssia näiden käsipainojen kanssa.
Tarkastele kesän tanssikursseja, pallopelikursseja, melontaa jne. Ilmoittaudu johonkin liikuntaharrastukseen. Kesällä kannattaa tietenkin myös pyöräillä, uida, kävellä, kierrellä toreja ja puistoja, auttaa puutarhahommissa, tarjoutua aidanmaalaajaksi naapurille, käydä vaunulenkeillä serkun vauvan kanssa, pestä ikkunoita, viedä enon koira piiiiitkälle kävelylle jne jne... Tulee parempi mieli ja kunto kasvaa!
4. Syöthän salaatin ja maidon lisäksi myös juustoa, kananmunaa, kalaa? voisitteko kokkailla perheen kanssa yhdessä kevyitä ruokia? Tarjoudu itsekin joskus tekemään sosekeittoa tai esim. sipulia ja sieniä sisältävää munakasta iltapalaksi. Joudut kuitenkin lähivuosina opettelemaan ruoanlaittoa enemmänkin. Ja tuleepahan tavaksi itse tehdä, eikä aina ostaa eineksiä tai pikaruokaa.
Kaloreita sinun EI TARVITSE osatakaan, keskity matikanläksyihin vaan :) Olet normaalipainon tuntumassa, joten kunhan hieman kevennät syömisiä - paljon keittoja, kasviksia, raejuustoja... - JA liikut enemmän kuin aiemmin, kropastasi muokkautuu ihana nuoren naisen terve ja elinvoimainen vartalo! Silmät ovat kirkkaat ja ryhti reipas. Samaa ei voi sanoa syömättömyydellä itsensä haluttomiksi ja sameasilmäisiksi laahustajiksi hankkiutuneista. Arvaa muuten, kumpi saa helpommin mm. kesätöitä - se jonka olemus on reipas ja terve. - Katjuskaaa..
169 cm löytyy pituutta, 70 kg painoa. Mitäs mieltä ootte, onko liikaa painoa?
Ikää on 14 vuotta.- Ei ole liikaa
Pyri siihen, ettei enää nouse. Olet normaalipainoinen, joten jos on hyvä olla yritä myös säilyttää tuo paino :)
Nauti kesästä nuori nainen!
- toni8561
Alkupaino 109,6 kg -> tilanne nyt ( 1.6. ) 96,1 kg ja tavoite 2 kk. päästä 89,6 kg, 25 v. ja 177 cm pitkä. Vhh-ruokavalio ja kauhee lenkkeily rääkki. Onko mahdollista tiputtaa paino tuolla dietillä 80 kg ?
- Ahdistunut
Oon n. 175cm pitkä ja painan n. 85kg! Oon mielestäni ylipainoinen! Miten voisin laihtua syksyyn mennessä noin 6-7kg?? Meen syksyllä ylä-asteelle enkä haluaisi, että minua kiusataan kokoni vuoksi, sillä sitä on kestänyt jo 7vuotta!!
Auttakaa pliis! Tartten apua!! - alussa lähtee
3kg painon pudotus on aika tavanomainen laihdutuksen ekalle viikolle. Jos on reilusti ylipainoa niin voi lähteä selvästi enemmänkin, mutta ei se läsää ole mikä lähtee vaan suolisto tyhjenee ylensyönnin loppuessa ja nesteitä lähtee pois.
Itse aloitin laihdutuksen viime syksynä. Laskennallinen kulutukseni oli 2800kcal ja aloin syödä 2100kcal päivässä. Laskennallisesti minun olisi pitänyt siis laihtua noin 0,7kg viikossa ja alun jälkeen näin myös tapahtui. Ekalla viikolla lähti 3kg, toisella 2kg ja siitä eteenpäin pääsääntöisesti 0,5-1,0kg, välillä oli viikkoja ettei pudonnut yhtään ja välillä lähti kaksi kiloa.
24 kilon laihtumisen jälkeen tahti hidastui noin yhteen kiloon kuukaudessa ja vielä pitäisi laihtua pari kiloa, kesän aikana saavutan normaalin painon. - daaaaadada
Itellä lähti 5kg viikossa. En ollu kovinkaan ees ylipainoinen. Päivässä en sitten syönytkään kovin paljon. Yritin mahdollisimman vähän rasittaa itseäni, ettei tarvisi syödä enempää. Lenkillä kävin ja näin. Oikeastaan puhun väärässä aikamuodossa, sillä jatkan vieläkin.
- lissu000
Mä oon 170 cm pitkä, painan 49 kg ja oon 14-vuotias. Oonks mä alipainone vai normaali painone??
- Don´t worry
Olet ehkä alipainoinen jo katsotaa BMI:tä, mutta koska olet vielä kasvuiässä, ei sinun tulisi huolehtia painostasi, kunhan vain syöt terveellisesti. Syö aina kouluruoka ja muutenkin sinun tulisi syödä lautasmallin mukaan väh. 4 ateriaa päivässä.
- ei huolta
Älä huoli. Sä oot normaalipainonen :)
- ei huolta
Luin väärin! Taidat olla alipainonen.
- namu6
olen 164,5cm pitkä ja painan 61 .. olenko teidän mielestänne liikalihava .. miten saisin painonputoamaan 5-6kg?
- sara the boss
oon 14 v. ja painan 59kiloo. mielestäni oon normipainonen ku murrosiästä viell puhutaan. Miten mä vaan vatsamakkaroistani pääsisin eroon ku ei pysty ottamaan aurinkoo eikä käyttää mtää napapaitaa tai ym.
mitä teil ois neuvoksi
mielestäni syön hyvin ja terveellisesti käyn kuntosaleilla mutta en muodon takii vaan haluun hyvän kunnon
en syö mtää roskaruokaa paitsi joka toinen viikko ehkä jos tekee mieli karkkia ja suklaata kotona ei edes näy.Mut mten vaan pääsen eroonvatsa makkaroist
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1386032Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843704- 292673
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4672647- 2012335
- 1841968
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291469- 581274
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371274Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721056