auto leffat

tötsä

keräileekö kukaan vanhoja takaa-ajo leffoja?? mulla on noin 15 kpl mutta en tiiä mistä niitä löytäis! oon ettiny netistä mutta ei viittis tilata ameriikasta asti :p
ne on tosi mahtavia leffoja ja niissä ei oo käytetty mitään nopeutuksia vaan ne ajo oikeesti noin kovaa :o :)

22

3648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bronsu

      Itse ne kuulu varsiaisiin ko. genren keräilijöihin, mutta arvostan kyllä suunnattomasti esimerkiksi Steve McQueenin ohjastaman ylämaanvihreän Ford Mustang 390GTA:n jylinää eräässä elokuvahistorian hienoimmassa takaa-ajokohtauksessa. Barry Newman mekaanisesti ahdettu Challenger elokuvassa "Vanishing Point" lämmittää myös mieltäni. BN näyttelee pääosaa muistaaksni myös McLean-filmatisaatiossa "Fear is the Key", jossa hän päästelee poliiseja pakoon mm. Louisianan pitkospuuteillä - autoa en muista...Ford?

      Ihan uteliaisuudesta pyytäisin sinua luettelemaan oman kokoelmasi sisällön. Ehkäpä siitä löytyy jotain uutta minullekin.

      • JK.

        löytyykös More American Graffiti leffaa mistään?

        Dvd:llä sitä ei taida vielä saada?


      • bronsu
        JK. kirjoitti:

        löytyykös More American Graffiti leffaa mistään?

        Dvd:llä sitä ei taida vielä saada?

        DVD:tä en ole nähnyt. Omani olen nauhoittanut televisiosta. Erinomainen kulttielokuva, jossa Harrison Ford "pahiksena":-)


      • t;ötsä
        bronsu kirjoitti:

        DVD:tä en ole nähnyt. Omani olen nauhoittanut televisiosta. Erinomainen kulttielokuva, jossa Harrison Ford "pahiksena":-)

        sori ku kesti vastata! no en ihan jokaista nuista mutta ainakin nämä löytyvät: Vanishing point (myös uudempi versio), gone in 60 seconds uusi ja vanha, dirty mary, crazy larry, Driver, pellit kasaan ja pakoon, grand theft auto, smokey and teh bandit 1, voin lisätä myöhemmin ne jotka eivät tulleet mieleen!


      • tötsä
        t;ötsä kirjoitti:

        sori ku kesti vastata! no en ihan jokaista nuista mutta ainakin nämä löytyvät: Vanishing point (myös uudempi versio), gone in 60 seconds uusi ja vanha, dirty mary, crazy larry, Driver, pellit kasaan ja pakoon, grand theft auto, smokey and teh bandit 1, voin lisätä myöhemmin ne jotka eivät tulleet mieleen!

        nii ja tuo bullit löytyy myös! 390gta? eikö se oo ihan vaan tavallinen myöhäisen kuuskyt-luvun Mustang fastback (1965?)totta puhut että se kehrää mukavasti, eikä se dodge chargerkaan hassumpi oo!!
        muistin että omistan myös The fast and the furious, taxi 1 ja 2:hden mutta ne eivät ole yhtä mielenkiintoisia koska niissä ajetaan Euro-tuningilla, ei kolahda eurot minuun!
        oletko kuullut semmoisesta elokuvasta kuin: Bad Georgia Road?
        yhdessä V8-magazinessa on thety iso lista elokuvista jossa esintyy muskelijenkkejä!
        löysin videovuokraamosta semmoisen kun Deuce Coupe jossa "pääosassa" on ahdettu 32 ford, suosittelen tätä elokuvaa !!!


      • bronsu
        tötsä kirjoitti:

        nii ja tuo bullit löytyy myös! 390gta? eikö se oo ihan vaan tavallinen myöhäisen kuuskyt-luvun Mustang fastback (1965?)totta puhut että se kehrää mukavasti, eikä se dodge chargerkaan hassumpi oo!!
        muistin että omistan myös The fast and the furious, taxi 1 ja 2:hden mutta ne eivät ole yhtä mielenkiintoisia koska niissä ajetaan Euro-tuningilla, ei kolahda eurot minuun!
        oletko kuullut semmoisesta elokuvasta kuin: Bad Georgia Road?
        yhdessä V8-magazinessa on thety iso lista elokuvista jossa esintyy muskelijenkkejä!
        löysin videovuokraamosta semmoisen kun Deuce Coupe jossa "pääosassa" on ahdettu 32 ford, suosittelen tätä elokuvaa !!!

        Ehei. Lyhyt oppimäärä Mustangeista:

        Mustang-mallisto esiteltiin kesken mallivuoden 1964, jonka vuoksi vanhimpia Mustangeja kutsuttiin 1964 1/2:ksi. Fastbackia sai vuodesta 1965 lähtien, mutta jonka V8-versio tuli
        "289-4V"(niin sanottu A-koodi)-moottorilla, jonka tehoksi ilmoitettiin 225 hv.

        1967 tuli sitten yhdeksi konevaihtoehdoksi Fordin 390 kuutiotuuman "isolohko" jossa tehoa 320 hv. Samalla Fastback-mallin perä muotoiltiin täysin viistoksi ja aiempi porras katosi. Tällaista Fastbackia McQueen ajaa Bullitissa. Jos haluat vertailla eri Mustangien vuosimalleja, käväise kyseisen automerkin harrastajien kotisivuilla.

        Fast and the furiousista olen samaa mieltä kanssasi. Kyse on oikeastaan japanilaisten autotehtaiden ja jonkun paikallisen Bilteman mainosvideosta. Sitäpaitsi elokuvassa täytyy autojen lisäksi olla myös sisältöä!

        Bad Georgia Roadia en valitettavasti ole nähnyt. Myös mainitsemasi "Deuce Coupe" on tuntematon. Täytyy tsekkailla, jospa mahdollisesti löytyisi jostakin. Kiitos vinkeistä.


      • tötsä
        bronsu kirjoitti:

        Ehei. Lyhyt oppimäärä Mustangeista:

        Mustang-mallisto esiteltiin kesken mallivuoden 1964, jonka vuoksi vanhimpia Mustangeja kutsuttiin 1964 1/2:ksi. Fastbackia sai vuodesta 1965 lähtien, mutta jonka V8-versio tuli
        "289-4V"(niin sanottu A-koodi)-moottorilla, jonka tehoksi ilmoitettiin 225 hv.

        1967 tuli sitten yhdeksi konevaihtoehdoksi Fordin 390 kuutiotuuman "isolohko" jossa tehoa 320 hv. Samalla Fastback-mallin perä muotoiltiin täysin viistoksi ja aiempi porras katosi. Tällaista Fastbackia McQueen ajaa Bullitissa. Jos haluat vertailla eri Mustangien vuosimalleja, käväise kyseisen automerkin harrastajien kotisivuilla.

        Fast and the furiousista olen samaa mieltä kanssasi. Kyse on oikeastaan japanilaisten autotehtaiden ja jonkun paikallisen Bilteman mainosvideosta. Sitäpaitsi elokuvassa täytyy autojen lisäksi olla myös sisältöä!

        Bad Georgia Roadia en valitettavasti ole nähnyt. Myös mainitsemasi "Deuce Coupe" on tuntematon. Täytyy tsekkailla, jospa mahdollisesti löytyisi jostakin. Kiitos vinkeistä.

        Jaa luulin että tarkoitit jotain mustanging mallia sillä 390gt:eellä!
        En itsekkään ole nähnyt Bad Georgia roadia mutta sen sanottiin olevan hyvä siinä V8:issa ja se deuce coupe on mahtava leffa, se remmiahdettu ford näyttää kulkevan kohtuulista vauhtia, tosin siinä on myös 1957 chevy joka on kans väkeivoimainen kulkupeli!
        omistatko itse tai oletko omistanut jonkun jenkin?


      • bronsu
        tötsä kirjoitti:

        Jaa luulin että tarkoitit jotain mustanging mallia sillä 390gt:eellä!
        En itsekkään ole nähnyt Bad Georgia roadia mutta sen sanottiin olevan hyvä siinä V8:issa ja se deuce coupe on mahtava leffa, se remmiahdettu ford näyttää kulkevan kohtuulista vauhtia, tosin siinä on myös 1957 chevy joka on kans väkeivoimainen kulkupeli!
        omistatko itse tai oletko omistanut jonkun jenkin?

        Hyyvin paljon asian vierestä - toivottavasti palstan valvoja ei pillastu:

        No virallisestihan auto on kaiketi Ford Mustang Fastback 390, joten kyllähän siinä Fastbackista kyse on. Halusin vaan korjata käsityksesi siitä, että kyseessä olisi ollut "tavallinen" Fastback. Eihän pahiksien ajama HemiChargerkaan mikään kauppakassi ollut:-).

        Itselleni auto merkitsee hurjasti enemmän, mitä pelkästään liikkumista maankuoren pinnalla pisteiden A ja B välillä. Minulla ei kuitenkaan (enää) ole amerikkalaisvalmisteista autoa, vaan huristelen ns. Pystylyhty-Mercedeksellä. hankintalista sen sijaan on näitä pullollaan :-)


      • siis osa 2
        JK. kirjoitti:

        löytyykös More American Graffiti leffaa mistään?

        Dvd:llä sitä ei taida vielä saada?

        internet movie database tunnisti ainakin dvd-version.

        suomessa ei ole leffaa näkynyt. ainankaan silmiin osunut.


      • tötsä
        bronsu kirjoitti:

        Hyyvin paljon asian vierestä - toivottavasti palstan valvoja ei pillastu:

        No virallisestihan auto on kaiketi Ford Mustang Fastback 390, joten kyllähän siinä Fastbackista kyse on. Halusin vaan korjata käsityksesi siitä, että kyseessä olisi ollut "tavallinen" Fastback. Eihän pahiksien ajama HemiChargerkaan mikään kauppakassi ollut:-).

        Itselleni auto merkitsee hurjasti enemmän, mitä pelkästään liikkumista maankuoren pinnalla pisteiden A ja B välillä. Minulla ei kuitenkaan (enää) ole amerikkalaisvalmisteista autoa, vaan huristelen ns. Pystylyhty-Mercedeksellä. hankintalista sen sijaan on näitä pullollaan :-)

        ..tästä tiedosta en myöskään tiennyt ennen että pahiksilla oli Hemi charger :o
        Minä olen samaa mieltä että auto on enemmän kuin Kuljetusvehe a:sta - B:hen itse saan kortin vasta kesällä ja omistan Ford sierran mutta minun tavoitteeni on hankkia jossain elämäönvaiheessa muskelijenkki joka ei vain ole näyttävä vaan myös tarpeen vaatiessa jättää mustaa raitaa taakseen :)


      • projopo
        tötsä kirjoitti:

        nii ja tuo bullit löytyy myös! 390gta? eikö se oo ihan vaan tavallinen myöhäisen kuuskyt-luvun Mustang fastback (1965?)totta puhut että se kehrää mukavasti, eikä se dodge chargerkaan hassumpi oo!!
        muistin että omistan myös The fast and the furious, taxi 1 ja 2:hden mutta ne eivät ole yhtä mielenkiintoisia koska niissä ajetaan Euro-tuningilla, ei kolahda eurot minuun!
        oletko kuullut semmoisesta elokuvasta kuin: Bad Georgia Road?
        yhdessä V8-magazinessa on thety iso lista elokuvista jossa esintyy muskelijenkkejä!
        löysin videovuokraamosta semmoisen kun Deuce Coupe jossa "pääosassa" on ahdettu 32 ford, suosittelen tätä elokuvaa !!!

        mistä vuokraamosta löysit leffan deuce coupe


    • Jenkkilänkkäri

      Sullahan erinomainen tyylilajin keräilykohde on!

      Tuo Bullitt tosiaan yksi parhaimmista, en oikein välitä näistä uudemmista kaahailuista, niissä on nykypätkien tapaan kaikkea liikaa, olo leffan jälkeen kuin olisi syönyt liikaa suklaata.Vanhat kunnon 60/70-luvun dekkarijutut pitävät sisällään paljon mieleenpainuvampia takaa-ajoja.

      Yksi hienoimmista löytyy "McQ-aseketusta" (omaperäinen suomentajan lisäys)eli "McQ", vuodelta 1974, jossa John Wayne kovana dekkarina jahtaa huumediilereitä allaan Pontiac Firebird m-1973, ns.green hornet-malli.Lopun pitkä takaa-ajo hiekkarannalla, missä Wayne painelee pakoon Plymouth Satellitella konnalaumaa joka etenee Cadillacileilla ja Buick Electroilla on kerrassaan upea, ja päättyy kohtalaisen näyttävään tulitaisteluun!!Suosittelen!Etenkin ko.genren ystäville!

      Elokuvan mainosteksti muuten aikoinaan;"John Waynen uusin ja kovin, nyt on alla rautaratsu ja kädessä konepistooli, tuloksena helvetin kova dekkarifilmi".. ;)

      • _J_

        vaikkakin vanhan pierun ohjaamana, nimittäin Frankenheimerin Ronin sisältää erittäin maukasta autoilua. Ei mitään nopeutettua ritariässä-pelleilyä vaan todella namukasta rytinää. Leffa on muutenkin erittäin toimiva jännäri.


      • Jenkkilänkkäri
        _J_ kirjoitti:

        vaikkakin vanhan pierun ohjaamana, nimittäin Frankenheimerin Ronin sisältää erittäin maukasta autoilua. Ei mitään nopeutettua ritariässä-pelleilyä vaan todella namukasta rytinää. Leffa on muutenkin erittäin toimiva jännäri.

        Kyllä-sääntöä vahvistava virkistävä poikkeus.Tykkäsin kovasti.


      • bronsu
        Jenkkilänkkäri kirjoitti:

        Kyllä-sääntöä vahvistava virkistävä poikkeus.Tykkäsin kovasti.

        Ronin oli minustakin kohtuullinen toimintadekkari. Tosin tulvillaan jenkeille suunnattuja Eurooppa-kliseitä. Erityisesti minua miellytti suurikokoisen auton käyttö kovassa "kepityksessä". Audi S8 ei jätä kylmäksi!


      • _J_
        bronsu kirjoitti:

        Ronin oli minustakin kohtuullinen toimintadekkari. Tosin tulvillaan jenkeille suunnattuja Eurooppa-kliseitä. Erityisesti minua miellytti suurikokoisen auton käyttö kovassa "kepityksessä". Audi S8 ei jätä kylmäksi!

        Ja ihan mukavasti kepitteli "pahis" mustalla Sitikan XM:lläkin! Roninissa minua miellytti tavattomasti patsi tuo autoilu, myös katsojaa kosiskelematon tyly ote. Esim amerikkalasisen katsojan järkytykseksi laukun sisältöä ei koskaan paljastettu! Hyihyi.. Eivät minua ne eurooppa-kliseet minua liiaksi haitanneet..


      • tötsä
        bronsu kirjoitti:

        Ronin oli minustakin kohtuullinen toimintadekkari. Tosin tulvillaan jenkeille suunnattuja Eurooppa-kliseitä. Erityisesti minua miellytti suurikokoisen auton käyttö kovassa "kepityksessä". Audi S8 ei jätä kylmäksi!

        Ronin oli minunkin mieleen ja se Audi tosiaanki lähtee!! Ja Smokey and the banditissäkin on 78 trans am ja pallo palaa ilosesti ja se on muutenkin erinomainen leffa!!
        Ja tässä Driverissa pahiksilla on joku Firebird ja päähenkilöllä Chevy pickup jossa on pieni etunoja..rajun näkönen !!


    • Dawson

      Itse en tunne autoja kovin hyvin, mutta haluaisin kovasti kysyä teikäläisten mielipiteitä Medusan Verkosta (eli Bourne Identity, tämä uudempi versio) ja Blues Brothersista. Niissä kun mielestäni kaahaillaan mukavasti autoilla.

      French Connectionin, siis Kovaotteisten miesten, metrojunajahti luetaan myös monesti autoilukohtausten eliittiin - any comments? Minusta se on vielä parempi kuin Bullitin kuuluisa takaa-ajo.

      • _J_

        nimenomaan tämä uusi versio oli erittäin positiivinen ylläri. Olin kuullut hajanaisia kehuja mutta kyseessä oli kuin olikin A-luokan toimintapätkä, jossa varsin maukasta autoilua, vaikkakin minillä. Sille annan neljä tähteä. The Blues Brothersin kaahailussakin on kyllä munaa. Kovaoteiset miehet taitaa olla näkemättä. Pitäisi tuo Bullit kerrata taas...


    • tötsä

      ootte varmaan kuullu että Starskysta ja hutchista tehään leffa!! ois siisti nähä niitä jaksoja mutta siinäpä sitte alkaa ettiin niitä, löytyy varmaan yhtä "helposti ku muitaki vanhoja auto leffoja :(

      • samppa

        Multa löytyy dvd:nä konna & koukku 1 sekä pari kanuunankuularallia ja breaker breaker. lisäksi huonoilla vhs nauhoilla konna ja koukku 2 & 3 sekä Deuce Coupe (tv:stä aikanaan nauhoitettuja...)

        Lakeuden Kutsu-elokuvassa on hyvä kaahauspätkä kun Partasen veljekset ajavat W126 mersulla suburbania tms karkuun ja taustalla Mustajärven Pate puhaltaa mikin takaseinään "Villiksi syntynyt" biisillä.

        http://www.filmifriikki.fi/ löytyy ainakin konnaa ja koukkua yms.


      • projopo
        samppa kirjoitti:

        Multa löytyy dvd:nä konna & koukku 1 sekä pari kanuunankuularallia ja breaker breaker. lisäksi huonoilla vhs nauhoilla konna ja koukku 2 & 3 sekä Deuce Coupe (tv:stä aikanaan nauhoitettuja...)

        Lakeuden Kutsu-elokuvassa on hyvä kaahauspätkä kun Partasen veljekset ajavat W126 mersulla suburbania tms karkuun ja taustalla Mustajärven Pate puhaltaa mikin takaseinään "Villiksi syntynyt" biisillä.

        http://www.filmifriikki.fi/ löytyy ainakin konnaa ja koukkua yms.

        Hei!!

        tiedätkö mistä sais elokuvan deuce coupe?? vastaa sähköpostiin. olen nimittäin etsinyt tuota elokuvaa kauan. se tuli joskus teeveestä, mutta pikkuveli meni nauhoittaa päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe