Niin onko normaalia ,jos kuukautiset tulee ennen kun liuska on lopussa?Mä oon käsittänyt että kun käyttää pillereitä,vuodon pitäisi tulla taukoviikolla.(mulla on ollu pillerit vajaan vuoden).
Viimeksi mulla alkoi menkat,kun oli vielä seitsemän syömättä...
Vaikuttaako se ehkäisytehoon ja mistä se oikeestaan johtuu?
Kiitos jos joku vastaa.=)
Viimeksi mulla alkoi menkat,kun oli vielä seitsemän syömättä...
Vaikuttaako se ehkäisytehoon ja mistä se oikeestaan johtuu?
Kiitos jos joku vastaa.=)
Vastaukset 7
Vanhimmat
Ainakin mulla ne on joskus yrittänyt alkaa liian aikasin jos oon unohtanu pillerin jossain vaiheessa, mut tuskinpa siitä mitään haittaa on vaikka ne aikasemmin alkaa..
ehkäisytehosta tai muusta en tiedä mut viisaammat saa kertoa jos tietää :)
Vuodon pitäis kyllä aina tulla vain taukoviikolla. Eli jos sulla alkaa menkat ennen liuskan loppua useastikin niin kannattaa jutella lääkärin kanssa, koska se ei ole normaalia. E-pilleritä pitäis pystyä käyttämään esim. kolmekin kuukautta yhteen pötköön ilman menkkoja. En tietenkään sano että se olis suositeltavaa, mutta jos on vaikka jossain pidemmällä reissulla niin ei kannata siellä kärsiä menkoista.
Ja mitä siihen ehkäisytehoon tulee, niin kannattaa lukea se pillereiden mukana tuleva opaslehtinen. Mutta pääsääntöisestihän se on niin, että silloin kun syöt niitä pillereitä, niin raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä.
Voihan olla, että ne pillerit joita syöt, ei vaikka käykään just sulle. Eli kannattaa kokeilla sitten jotain muuta merkkiä.
..Paljon neuvoista!Taidan kysyä lääkäriltä siitä vaihtamisesta ensi kerralla kun meen.
Onko kenelläkään muulla samanlaista kokemusta vai oonko ainut joka ei "toimi"?
Mulla tuli kans menkat "väärään aikaan" viime liuskan aikana. Yleensä noiden välivuotojen pitäis loppua 3 liuskan jälkeen aloittamisesta eli jos ne jatkuu pidempään, sulla jo vuoden, ni kantsii vaihtaa merkkiä.
mä olen syöny diane nova -merkkisiä pillereitä, ja alun hieman huonoa oloa lukuun ottamatta toimineet mulla tosi hyvin. Menkat tulee oikeaan aikaan ja näissä on vähän hormooneja, joten mielialaankaan eivät juuri vaikuta. Joissakin pillereissähän hormooneja on aika runsaastikin, joten voi johtua myös niistä, että menkat tulee liian aikasin. Joku tuossa jo puhuikin klamydiasta, joten sukupuolitaudit on kyllä sellanen juttu mikä kannattaa kanssa sulkea pois laskuista käymällä testeissä.
mulla on nyt justiinsa sama juttu ku sulla...mä oon syöny pillereitä kyllä pari vuotta. mä vähä ihmettelen ja soitinki siitä ehkäsyneuvolaan että mikä juttu tää on. mä olin virtsakokeessa jossa katotaan ettei oo klamydiaa.. sitte jos ei oo mitään niin seurataan ja jos seuraavanki liuskan aikana viä vuoto tulee ennemmin niin olisi hyvä vaihtaa merkkiä.