Olen kärsinyt hampaiden värjäytymisestä koko ikäni. Vaikka pesen hampaat aamulla ja illalla, niin silti sitä jostain aina ilmestyy. Ja vielä ärsyttävämmäksi sen tekee kuin suutelen tyttöystävääni nyt ainakin yhtä usein kun pesen hampaitani niin hän saa osan suussani olevista bakteereista (mukaan lukien tuon värjäytymisen aiheuttajan) ;(
Nyt siis kumpaisenkin täytyy käydä vähintään kerran vuodessa hammaslääkärissä vain poistamassa mustat läikät hampaista. Se tehdään sellaisella pyörivällä harjalla jota uitetaan hiekkaiseen tököttiin, ja toimenpiteen jälkeen syljen tunnin verran hiekkaa suustani. Yksityisellä homma kuulemma hoituu jollain hienommalla laitteella mutta siellä en ole koskaan käynyt.
Joskus turhaudun asiaan niin että yritän jynssätä värit väkisin ainakin etuhampaista pois mutta siitä ei tule muuta kuin veriset ikenet, väri ei häviä.
Muutama viikko sitten ostimme tyttöystävän pyynnöstä kalliihkon sähköhammasharjan (Oral B). Sitä nyt pari viikkoa käytettyäni huomasinkin että se värjäytymä onkin alkanut häviämään. Näyttäisi siltä että viikon kuluttua sitä ei ole enää ollenkaan eikä tarvitse tästä lähtien mennä enää hammaslääkäriin tuon takia!!!
Värjäytymän poisto
7
1303
Vastaukset
- MPee
Aivan. Sähköhammasharjalla saa muutenkin hampaat pestyä paljon puhtaammiksi. :o)
- Hammashoitaja
Puhu vähemmän paskaa niin pysyy hampaatkin valkoisempina.
- Oikea hoitaja
Olihan tuo vitsi??
Huumorintajusi on vain erikoinen!
- nallu
Niin tuota, värjäytymiähän eivät aiheuta bakteerit, vaan esimerkiksi kahvi, tee, punaviini ja tupakka. On totta että reikiintymistä aiheuttavat bakteerit tarttuvat suuhun, mutta yleensä lapsuudessa äidiltä. Aikuisella suun bakteerikanta on jo vakiintunut, joten suuteleminen ei aiheuta reikiintymisen kannalta merkittävää bakteerikannan vaihtumista.
Kokeile välillä kuuriluontoisesti pestä hampaasi esimerkiksi Denivit-tahnalla. Se poistaa värjäytymiä.- täti
kyseessä on varmastikin mustapigmentti joka on ilmeiseti jollain lailla tarttuvaa/perinnöllistä (?), koska sitä tavataan perheittäin, sitä en osaa sanoa tarttuuko se vielä aikuisiälläkin. Huolellisella puhdistamisella saa pidettyä sen kurissa, mutta joskus saattaa tarvita ammattipuhdistusta.
- Sss
Meidän perheessä sitä muistaakseni on ollut vain mulla. Joskus skidinä pesin hampaat lomalla siskon harjalla ja sillekkin ilmesty sitä värjäytymää, mutta se hävisi kun hommasi uuden harjan.
Ja eikä tolla mun tyttöystävälläkään sitä ollut ennen kun mut tapasi.
Eli en tiedä mitä se tarkalleen on mutta kyllä se tarttuu.
- Uusi hymy
on kans ollut ongelmia hampaiden värjäytymisestä. Mustiksi ei kyllä ole tulleet mutta harmaan ruskeata pakkia tulee helposti ilmeisesti kahvista ja tupakasta. Sain avun Golgate advanced whitening hammastahnasta. olen laittanut kuivaan harjaa ja sillä harjannut aluksi joka päivä 2-kertaa ja nyt kerran viikossa ja hyvin on hampaat valjenneet ja pysyneet valkoisena. On ihan marketti tavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897