Minulla on oikeasta olkapäästä nivelsiteet
mäsänä ja se tuppaa tulemaan pois
paikoiltaan aina silloin tällöin, kerran vuodesssa, kahdessa. Yhdessä leikkauksessa
käyty mutta korjatut nivelsiteet pamahtivan
pian uudestaan joten eivät tykkää enää leikata sitä. Joten joten..kysyisin
vinkkejä miten saisin lihakset olkapään
alueella mahdollisiman vahvoiksi tms
jotta olkapääni pysyisi helpommin paikoillaan.
Minulla on "säädettävät" käsipainot
kotona, sekä punttisali mahdollisuus,
mitkä liikkeet olisivat hyviä,
mielellän myös jotain vinkkejä ihan
kotioloihin.
olkapäätreeni
6
834
Vastaukset
- Melkein lääkäri
Olkapään sijoiltaanmenon ehkäisyyn on halpa ja yksinkertainen konsti. Vaikka omaan ison ja voimakkaan olkalihaksen ei se estä oikeastaan millään tapaa sijoiltaanmenoherkkyyttä. Tärkeimmät lihakset olkapään paikallaanpysymiseksi ovat pienet tukilihakset joita ei punttisaliharjiottelulla oikein pääse harjoittamaan. Suosittelen käyttöösi voimakasta kuminauhaa (itsekin kyseistä käyttänyt ja olkapääni sillätavoin kuntoon saanut) jolla harjoittelet päivittäin ulko ja sisäkiertoliikkeitä eli pistät sen kuminauhan seinään/ovenripaan tms kiinni, pistät käden 90 asteen kulmaan kyynärpäästä ja kierrät kättä vartalon suuntaan (sisäkierto) tai ulospäin. Ulkokierto voi alkuun tuntua yllättävänkin tuskaiselta mikäli sijoiltaanmeno on tapahtunut vasta. Mutta tällä yksinkertaisella keinolla saanet olkapääsi kuntoon, vaatii vaan reeniä.
- fgf
Niin miten pitää käsi olla..pystyssä eli nyrkki kattoonpäin 90 asteen kulmassa ? Oisko jossain kuvaa ?
- Joo
fgf kirjoitti:
Niin miten pitää käsi olla..pystyssä eli nyrkki kattoonpäin 90 asteen kulmassa ? Oisko jossain kuvaa ?
Tässä jotain : http://familydoctor.org/265.xml
- Arnoldi
niskan takaa punnerruksia, pystysoutua ja niskan taakse ylätaljaa. Pystypunnerrus suht, kapeella otteella, laske vain leukaan asti alas. Muita ei kannata tehdä.
- poika19
eli unohdit myös dipit voivat vahingoittaa olkapäätä
- olkäpäämäsänä
Kiitos kaikille vinkeistä ja neivoista
hyvin paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844