Hei
Mietin vaan tuota Järvenpäätä kaupunkina, että onko siellä teidän mielestä kiva asua? Onko kaupunki rauhallinen, jne.
Itse asun tällä hetkellä Helsingissä ja tekisi mieli muuttaa pois täältä pääkaupungin ahdistavasta ilmapiiristä.
Järvenpäätä ajattelin hyvänä vaihtoehtona, koska Järvenpäästä on koht. hyvät kulkuyhteydet esim. helsinkiin..
Kertokaahan nyt jotain!!
Onko Järvenpää hyvä paikka asua?
11
5690
Vastaukset
- Todellakaan
Ei se ole.
- patukka
aina parempi ku kerava...ja ihan kaunista aluetta...palvaluja löytyy...mutta toisaalta myös luonnonläheisyyttä...
- ihan hyvä!
paikka asu mun mielest..:)
- gugge
Muutimme Järvenpäähän Espoosta vuonna 2000. Piti saada isompi kämppä eikä Espoon hintataso oikein enää houkutellut. Pohjoisradan suuntaan katseltiin ja Järvenpää oli oikeastaan ainoa paikka mikä todella kiinnosti. Yhtään ei ole vielä kaduttanut. Samalla rahalla millä olisi saanut Espoosta n 100 neliöisen rivarin pätkän, sai Jäkestä 5 vuotta vanhan omakotitalon!
Päivähoito lapsille löytyi helposti läheltä kotia. Kauppoja löytyy riittävästi. Samoin ainakin lapsille harrastusmahdollisuuksia. Työmatka ovelta ovelle (Helsingin keskustaan) 50 minuuttia. Junalippu on aika tyyris, mutta ainakin vielä siitä saa jotain vähentää verotuksessa.
Onhan Jäkessä varmaan omat vikansa, jos niitä oikein rupeaa etsimään, mutta hinta/laatusuhde on mielestäni aika lailla kohdallaan..... - Jarkko
Fortumi rahastaa meitä törkeillä lämmön- ja sähkön hinnoilla, joten mene Keravalle.
- pepe
Eihän sun ole pakko nykyään maksaa Fortumille sähköstä. Meillä on ainakin H:kin sähkölaitoksen sähköt, koska ne on aika paljon halvemmat.
- ex-jäkeläinen
heippa
olen asunut pienestä asti järvenpäässä. käynyt kouluja, opiskellut muualla, asunut muualla, ja palanut sitten takaisin asumaan pieneen rivariin ja perhe kasvoi. se oli kiva pikkukaupunki elää lasten kanssa. kohtuulliset palvelut...kaikki mitä tarvitset ja silti maaseutu ja hesa lähellä. tosin ne tökkivät junat välillä risoivat...seistiin jos missäkin ja vaikka mistä syistä. jos työpaikkasi on keskustassa jpää on hyvä valinta...keravalle en menisi!mutta jos joudut vaihtelemaan kulkuneuvoja niin mieti vielä. harrastajalle jpää on hyvä. kaikenlainen urheilutoiminta on vireätä ja luontoa löytyy!
sinne vaan....itse muutin sittemmin pois ulkomaille, enkä aio palata enää pääkaupunkiseudun rasittavaan meininkiin lasten kanssa. - jake
järvenpää ei ole mielestäni hyvä paikka asua. kunnallispolitiikka, ja sen mukana kaupunkilaisten asema on kehnohko; en nyt jaksa perustella. itse asustelen sen vuoksi, että asunto jossa asun on edullinen. valmistuttuani kevään kuluessa, haen töitä pk-seudun ulkopuolelta, ja jätän taakseni koko seudun ahdistavan, itsekeskeisen ilmapiirin.
ei katkera, mutta tietoinen, että huomattavasti parempaakin on saatavilla. - GanstaBang
Etenkin Jäken Jamppa rulettaa! No varsinkin jos haluat päästä hengestäsi... Libertad! Kaikki vaan Jäkeen!
- ei!!
Ainakin Järvenpää on tosi sisäänpäin lämpiävä kaupunki. Ulkoapäin muuttaneiden on vaikea tutustua paikkakuntalaisiin, ihmiset on jotenkin helvetin lesoja ja pinnallisia, nuoriso ei tiedä käyttäytymisestä tai sivistyksestä tuon taivaallista. Ei ole vieras näky päälle kymmenvuotiaat humalassa Mac Donalds'in edessä.
Nimim. 9 v. Jäkessä asunut ja onneksi pian pois muuttamassa
- Duunari
En muuttaisi Jäkeen. Olen siellä töissä ja Mäntsälä on sentään jotain, rauhaa ja palveluita senverran, mitä päivittäin tarvii. Luontoa ja rauhaa ja edullista asua. Ratakin tulee ja asema.
Uimahalli on suurin miinus, sitä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803