Oisko jotain gekkoa joka...

Vatelma

...olis kasvissyöjä ja "eläis" päivisin??? Haaveena olis jonkinnäköinen gekko, mut niitten jauhomatojen ja sirkkojen kans pelaaminen kuulostaa ällöttävältä... :) Entä kuinka paljon gekot maksaa? entä terraario? Kiitos kaikille vastanneille...(jos niitä nyt tulee...)

7

1815

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei..

      Ei löydy sellaista gekkoa.
      Gekon ja terraarion hinta riippuu täysin lajista, sen vaatimasta tilasta, ärimuodosta jne.

      Karkea arvio koko paketille
      150-500€

    • lala

      ...kasvisssyöjägekkoja. Usko pois, niihgin sirkkoihin ja jauhiksiin tottuu hetkessä. Eikä niihin tarvitse koskea, jos hankki vaikka sellaiset pitkät pinsetit (meillä käytössä metalliset noin 30cm pitkät).
      Hinta riippuu paljon gekon lajista. Sinun pitää ainakin kunnon kokoisen terran lisäksi hankkia lämpölamppu/-matto, uvb-lamppu, sumutinpullo, ruoka-astia, ruokaeläimille boksit(jonkinlaiset muovilaatikot, kuten faunaboksi tai vaikka karamellilaatikko), lämpömittari, terran sisustus, pohjamateriaali, vitamiini...unohtuiko jotain? Eipä kai. Tosiaan gekkojen hinnat vaihtelevat lajista riippuen. Itselläni on tokeegekko, jota en kuitenkaan suosittele aloittelijalle, koska se puree helposti, eikä kesyynny. Klassinen ja "helppo" aloittelijan gekko on leopardigekko, niitä voi ottaa useammankin.
      Rupesin tuossa laskemaan hiukan hintaa ja se on sellainen 200 euron luokkaa, mitä siihen menee. Aina tietty säästää, jos tekee terran itse.
      Ainoa täysin vegaani lisko taitaa olla iguaani. Sitä ei kannata kuitenkaan ottaa vain sen vuoksi, että se ei syö elävää ravintoa. Loppujen lopuksi psirkoissa sun muissa ei ole mitään ällöttävää =D

      • Vatelma

        kiitos kummallekin. täytyy ruveta säästään...


    • gekkoli

      öö? päiväaktiivinen gekkolaji on mutten juuri muista nimeä :) kasvissyöjiä ei kyllä ole.. :/ mutta niihin kaikkiin ruokaeläimiin tottuu hetkessä! :D itselläni on leopardigekko joka on tosi hauska otus :] gekon hinta riippuu tietty täysin lajista mutta villi veikkaus minulta on 60-20 sataa eruoa. terraarion hinta riipuu kanssa koosta, mutta jtn 50-200 euroa tuokin ;D onne ostolle! :)

    • gekko

      juovapäivägekko on päivä gekko. millasta gekon uloste n??

    • PikkuHarjasGeggo

      PALJONKO HARJASGEGGO MAKSAAAAAAAAAAAA

    • muistaakseni

      Muistaakseni Madagaskarin päivägekko liikkuu päivisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe