saatana tällä hetkellä tämän maailman valtias kun täällä on niin paljon pahaa? Salliiko Jumala saatanan aiheuttamat vääryydet ja pahan? Vai eikö Jumala pysty estämään tätä vääryyttä mitä tässä maailmassa on? Loiko Jumala saatanan? Vai onko saatanakin semmonen että kukaan ei ole luonut sitä niinkuin kukaan ei ole luonut Jumalaa?
Tämän maailman hallitsija?
25
691
Vastaukset
- me tiedämme sen
1. Joh. 5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta,JA KOKO MAAILMA ON PAHAN VALLASSA.
- tiäksitä
Saatana elää ihmisen suostumuksella. Saatanan ainoa toimintatapa on ihmisten kautta toiminen.
- taivaan avaruuksissa
Jumala asuu taivaassa. Saatana ja 1/3 taivaasta karkotettua enkeliä asuu ihmisten seassa täällä maan päällä. Demonit ja riivaajat on saatanan olomuotoja ja antikristuksen henki.
- Diana-ad-rem
Mutta, mitään saatanaa ei ole olemassakaan. Maailma on ihmisen vallassa, koska ihmiselle on annettu valta hallita täällä. Jumala on pannut meidän eteemme seka hyvän, että pahan, koska hän antoi asioille kaksi muotoa. Ihmiselle hän antoi vapaan valinnan, valita joko hyvä tai paha. Ihmisellä on taipumus pahaan ja siksi tapahtuu pahoja asioita. Yleensä ne kuitenkin kukistetaan, ja oikeat asiat voittavat aina lopulta. Ehkä se oikean lopullinen voittokin joskus saavutetaan, se vaatii kuitenkin ihmisten omaa oivallusta, vastuunottoa, alistumista Jumalan tahtoon, eikä vastaan kapinointia.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Diana-ad-rem kirjoitti:
Mutta, mitään saatanaa ei ole olemassakaan. Maailma on ihmisen vallassa, koska ihmiselle on annettu valta hallita täällä. Jumala on pannut meidän eteemme seka hyvän, että pahan, koska hän antoi asioille kaksi muotoa. Ihmiselle hän antoi vapaan valinnan, valita joko hyvä tai paha. Ihmisellä on taipumus pahaan ja siksi tapahtuu pahoja asioita. Yleensä ne kuitenkin kukistetaan, ja oikeat asiat voittavat aina lopulta. Ehkä se oikean lopullinen voittokin joskus saavutetaan, se vaatii kuitenkin ihmisten omaa oivallusta, vastuunottoa, alistumista Jumalan tahtoon, eikä vastaan kapinointia.
//Ihmiselle hän antoi vapaan valinnan, valita joko hyvä tai paha.// - Tämä lause,,hmmmm, olen aina ihmetellyt tuon ajatuksen behavioristisen drillin mukaista toistamista. Mietipä nyt esimerkiksi sitä että, mikä on sinulle ehdottomasti "hyvää"[Israel is real] on jollekin toiselle totaalista "pahaa"[Palestiinan kansan puolustajat]. Ja tuon "vapaasti valitsemisen" kanssa on myös niin ja vähän näin,kuten varmaan ymmärrät? Ja jos "oikeat" asiat voittavat lopulta, et voi olla ainakaan maailmaamme esimerkkinä tarkoittamassa. Pidätkö länsimaista kulutus-nautinto-hysteriaa,jonka otamme kaikkien muiden pers'nahoista "hyvänä" ja kehitys-maiden köyhyyttä "pahana" [oma vika kun suksi ei sannassa luista]? Tiedät varmaan,että kaikki nuo riistämämme köyhät vaihtaisivat heti paikkaa kanssamme ja takuulla ilman epäröintiä ja suurempia tunnon'tuskia. Eli,jos ja kun ihminen on tekijänsä kuva, niin saatana on todella olemassa [alku-syynä] ja hänen yli 6-miljardia [seuraustaan]lastaan ovat pikku-perkeleinä myös täyttä todellisuutta.
- Diana-ad-rem
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Ihmiselle hän antoi vapaan valinnan, valita joko hyvä tai paha.// - Tämä lause,,hmmmm, olen aina ihmetellyt tuon ajatuksen behavioristisen drillin mukaista toistamista. Mietipä nyt esimerkiksi sitä että, mikä on sinulle ehdottomasti "hyvää"[Israel is real] on jollekin toiselle totaalista "pahaa"[Palestiinan kansan puolustajat]. Ja tuon "vapaasti valitsemisen" kanssa on myös niin ja vähän näin,kuten varmaan ymmärrät? Ja jos "oikeat" asiat voittavat lopulta, et voi olla ainakaan maailmaamme esimerkkinä tarkoittamassa. Pidätkö länsimaista kulutus-nautinto-hysteriaa,jonka otamme kaikkien muiden pers'nahoista "hyvänä" ja kehitys-maiden köyhyyttä "pahana" [oma vika kun suksi ei sannassa luista]? Tiedät varmaan,että kaikki nuo riistämämme köyhät vaihtaisivat heti paikkaa kanssamme ja takuulla ilman epäröintiä ja suurempia tunnon'tuskia. Eli,jos ja kun ihminen on tekijänsä kuva, niin saatana on todella olemassa [alku-syynä] ja hänen yli 6-miljardia [seuraustaan]lastaan ovat pikku-perkeleinä myös täyttä todellisuutta.
En usko saatanoihin, koska minua ei mikääm ulkopuolinen voima pane tekemään yhtään mitään, en myöskään ulkoista omia vääriä valintojani, vaan kannan seuraukset itse. Ei niistä kukaan muu ole vastuussa. ( Pallestiinan kansan puolustajat ), oikessa vai väärässä? Väärä tapa ajaa asiaansa: Raketit, itsemurhapommittajat, terrorismi, lasten kasvattaminen pienestä saakka vihaan, Toisen kansan ajaminen mereen, juutalaisuuden hävittäminen......etc. Onko tämä oikea tapa ajaa asiaansa? EI; se on väärä, ehdottomasti...VÄÄRÄ
- sörenok
Diana-ad-rem kirjoitti:
Missä Jumala antoi ihmiselle vapaan valinnan mahdollisuuden? Anna se jae, missä Jumala näin sanoo. Kuinka ihmisen vapaa valinta käy yksiin syntiinlankeemuksen kanssa? Jokainen ihminen syntyy synnin siemen sisällään, eikö niin. Minä en usko, että jumalaton ihminen pystyy mihinkään vapaaseen valintaan: hänen on pakko tehdä syntiä. Kerro Diana yksikin teko, joka ei ole sinun itsekkyytesi, syntisyytesi, pohjalta lähtenyt. Minä uskon, että vasta synnintuntoon herännyt Jeesukseen uskova ihminen on kykenevä vapaaseen valintaan, mutta ei hänkään ilman Pyhää Henkeä pysty hyvää valitsemaan.
Diana-ad-rem kirjoitti:
En usko saatanoihin, koska minua ei mikääm ulkopuolinen voima pane tekemään yhtään mitään, en myöskään ulkoista omia vääriä valintojani, vaan kannan seuraukset itse. Ei niistä kukaan muu ole vastuussa. ( Pallestiinan kansan puolustajat ), oikessa vai väärässä? Väärä tapa ajaa asiaansa: Raketit, itsemurhapommittajat, terrorismi, lasten kasvattaminen pienestä saakka vihaan, Toisen kansan ajaminen mereen, juutalaisuuden hävittäminen......etc. Onko tämä oikea tapa ajaa asiaansa? EI; se on väärä, ehdottomasti...VÄÄRÄ
Ehdottomasti väärää? Miten Juutalaisten pois ajaminen on väärää heitä pois'ajavien mielestä,ei mitenkään,se on heistä "pyhää". Ehdotonta valinnan vapautta? Sinun kuten minunkin puolesta on "valittu" niin valtavasti asioita jo ennen meidän syntymiä,että ne vaikuttavat myös omiin valintoihimme. Ja vaikka näennäiseen valinnan vapauteen liittyy vapaus toimia näennäisesti oman mielen mukaan, niin tulokset koetaan hyvässä ja pahassa ja tämä hyvä ja paha ei rajoitu vain itseen,se vaikuttaa myös muihin ja heidän valintoihinsa ja niiden vapauteen. Henki-maailman-opeista sen verran, että en nyt tiedä mitä oppeja tarkalleen tarkoitat ja kritisoit,mutta katson itse että on viisasta ettei "lasta ei heitetä pesuveden mukana pois". Saatanasta--> se on idea,josta muokkautuu mielentila. Toistuvista kielteisistä ajatuksista syntyy mieleemme väistämättä toinen luonto ja jopa olennoituminen. Tällöin mieli luo oman ajatusolennon, joka pyrkii toteuttamaan itseään valtaamalla yhä enemmän tilaa ja on mahdollista, ettei mieleen enää mahdu muuta. Ja vaikka persoonallinen paholainen on keksitty ihmisten pelkohallintaa varten ja vallankäytönvälineeksi, näyttäytyy elämänkokemuksen takana positiivisissa että negatiivisissa kokemuksissa ne ideat joita kannatamme ja jos ne ovat liiaksi tilaa vieviä ja todella negatiivisia,voi paha jopa personoitua. Pikku-perkeleet ovat siis pakkomielteisiä ihmisiä. Niitä joiden mielen on täyttänyt jokin alku-idea, esimerkiksi fanaattinen uskonnollinen oikeaoppisuus ja erilaiset ismit,raha,kansallismielisyys jne. Nämä ideat ovat siis itse pää-perkeleitä, jotka täyttäessään ihmisten ajatukset tekevät heistä alku-ideoidensa kuvajaisia. Tämä tekee sellaisista robotteja,ohjattavia, tunnottomia marjonetteja ja siksi suosittelen nyky-hetkistä tietoisuutta ja tarkkaa harkintaa miten ja mitä ajattelee, sillä mitä tilaa sitä saa ja siksi tulee.
- Diana-ad-rem
Ehdottomasti väärää? Miten Juutalaisten pois ajaminen on väärää heitä pois'ajavien mielestä,ei mitenkään,se on heistä "pyhää". Ehdotonta valinnan vapautta? Sinun kuten minunkin puolesta on "valittu" niin valtavasti asioita jo ennen meidän syntymiä,että ne vaikuttavat myös omiin valintoihimme. Ja vaikka näennäiseen valinnan vapauteen liittyy vapaus toimia näennäisesti oman mielen mukaan, niin tulokset koetaan hyvässä ja pahassa ja tämä hyvä ja paha ei rajoitu vain itseen,se vaikuttaa myös muihin ja heidän valintoihinsa ja niiden vapauteen. Henki-maailman-opeista sen verran, että en nyt tiedä mitä oppeja tarkalleen tarkoitat ja kritisoit,mutta katson itse että on viisasta ettei "lasta ei heitetä pesuveden mukana pois". Saatanasta--> se on idea,josta muokkautuu mielentila. Toistuvista kielteisistä ajatuksista syntyy mieleemme väistämättä toinen luonto ja jopa olennoituminen. Tällöin mieli luo oman ajatusolennon, joka pyrkii toteuttamaan itseään valtaamalla yhä enemmän tilaa ja on mahdollista, ettei mieleen enää mahdu muuta. Ja vaikka persoonallinen paholainen on keksitty ihmisten pelkohallintaa varten ja vallankäytönvälineeksi, näyttäytyy elämänkokemuksen takana positiivisissa että negatiivisissa kokemuksissa ne ideat joita kannatamme ja jos ne ovat liiaksi tilaa vieviä ja todella negatiivisia,voi paha jopa personoitua. Pikku-perkeleet ovat siis pakkomielteisiä ihmisiä. Niitä joiden mielen on täyttänyt jokin alku-idea, esimerkiksi fanaattinen uskonnollinen oikeaoppisuus ja erilaiset ismit,raha,kansallismielisyys jne. Nämä ideat ovat siis itse pää-perkeleitä, jotka täyttäessään ihmisten ajatukset tekevät heistä alku-ideoidensa kuvajaisia. Tämä tekee sellaisista robotteja,ohjattavia, tunnottomia marjonetteja ja siksi suosittelen nyky-hetkistä tietoisuutta ja tarkkaa harkintaa miten ja mitä ajattelee, sillä mitä tilaa sitä saa ja siksi tulee.
pidä tekemän niinkuin meille hyväksi näkyy, vaan tehkäämme niinkuin Jumala käskee. Hyvän ja pahan on Jumala kullekin maksava ansionsa mukaan. 5. Moos. 32:39
- Diana-ad-rem
sörenok kirjoitti:
Missä Jumala antoi ihmiselle vapaan valinnan mahdollisuuden? Anna se jae, missä Jumala näin sanoo. Kuinka ihmisen vapaa valinta käy yksiin syntiinlankeemuksen kanssa? Jokainen ihminen syntyy synnin siemen sisällään, eikö niin. Minä en usko, että jumalaton ihminen pystyy mihinkään vapaaseen valintaan: hänen on pakko tehdä syntiä. Kerro Diana yksikin teko, joka ei ole sinun itsekkyytesi, syntisyytesi, pohjalta lähtenyt. Minä uskon, että vasta synnintuntoon herännyt Jeesukseen uskova ihminen on kykenevä vapaaseen valintaan, mutta ei hänkään ilman Pyhää Henkeä pysty hyvää valitsemaan.
että Jumala on perunut alkuperäisiä puheitaan. 5 Moos. 30:15
- ekstiä
Diana-ad-rem kirjoitti:
Pidätkö Tex Willeriä oikeuden palvelijana? Kuolema varkaille.
- Diana-ad-rem
ekstiä kirjoitti:
Pidätkö Tex Willeriä oikeuden palvelijana? Kuolema varkaille.
Valitettavasti.... mutta voithan kertoa, mitä hän teki.
Diana-ad-rem kirjoitti:
pidä tekemän niinkuin meille hyväksi näkyy, vaan tehkäämme niinkuin Jumala käskee. Hyvän ja pahan on Jumala kullekin maksava ansionsa mukaan. 5. Moos. 32:39
//Ei meidän pidä tekemän niinkuin meille hyväksi näkyy, vaan tehkäämme niinkuin Jumala käskee.// - Jokainen biologinen olento pyrkii säilyttämään olemassaolonsa ja pitämään siitä kiinni loppuun saakka, sen me näemme ainoastaan hyväksi. Toiseksi Jumalan käskyt löytyvät mistä? Tiedät varmaan, että auktoriteettiin vetoamista ei ole ikinä pidetty hyvänä keskustelutaktiikkana? //5. Moos. 32:39
- Diana-ad-rem
//Ei meidän pidä tekemän niinkuin meille hyväksi näkyy, vaan tehkäämme niinkuin Jumala käskee.// - Jokainen biologinen olento pyrkii säilyttämään olemassaolonsa ja pitämään siitä kiinni loppuun saakka, sen me näemme ainoastaan hyväksi. Toiseksi Jumalan käskyt löytyvät mistä? Tiedät varmaan, että auktoriteettiin vetoamista ei ole ikinä pidetty hyvänä keskustelutaktiikkana? //5. Moos. 32:39
Kaikki-idea. Oleellinen, olennainen...Olen.....nainen...niinkö :) Astarte---> Istar---> Venus Meni varmaan ohi sinun ajatuskuviosi, mutta menköön. Ei kannata tehdä yksinkertaisista ja selvistä asioita liian monimutkaisia, niistä tulee ainoastaan, kuten sanotaan:
Diana-ad-rem kirjoitti:
Kaikki-idea. Oleellinen, olennainen...Olen.....nainen...niinkö :) Astarte---> Istar---> Venus Meni varmaan ohi sinun ajatuskuviosi, mutta menköön. Ei kannata tehdä yksinkertaisista ja selvistä asioita liian monimutkaisia, niistä tulee ainoastaan, kuten sanotaan:
//Kaikki-idea. Oleellinen, olennainen...Olen.....nainen...niinkö :) Astarte---> Istar---> Venus// - Juuri niin. Jahve on feminiini voima, jonka 'idean olla' yksi pää-nyanssi on sexuaalisuus[yhtyminen viittaa 'Yhteen' kaukaisesti] siitä seuraavine synnyttämisineen,siis uuden luominen ja lisääntyminen moni'naisemmaksi' itsekkään nautinnon kautta, kuten alussa laajempana ideana irtoaminen Yhdestä/Kaikesta. Rakkaus[Kokonaisvaltainen/Kaikenkattava] on Itsessään ["Olematon"] Syntymätön Voima, siis ainut ON. Rakkaus[=Korkein] ei tarvitse mitään tuekseen,kontrakseen ollakseen olemassa["Olematon"], toisin kuin viha/negaatio/"saatana", joka tarvitsee aina Rakkautta kontraksi ollakseen. Onko feminiinillä yleisesti tässä suhteessa yhtymä-kohtaa tähän "akseliin"? Mielestäni on, sillä feminiini tarvitsee käytännössä huomioijan, jotta tuntee täysin olevansa ja elävänsä tyytyväisenä, huomaatko tässä vihjeen menneisiin asioihimme--> "Minä teen kaikista maskuliineja"? //Meni varmaan ohi sinun ajatuskuviosi, mutta menköön. Ei kannata tehdä yksinkertaisista ja selvistä asioita liian monimutkaisia, niistä tulee ainoastaan, kuten sanotaan:
- Diana-ad-rem
//Kaikki-idea. Oleellinen, olennainen...Olen.....nainen...niinkö :) Astarte---> Istar---> Venus// - Juuri niin. Jahve on feminiini voima, jonka 'idean olla' yksi pää-nyanssi on sexuaalisuus[yhtyminen viittaa 'Yhteen' kaukaisesti] siitä seuraavine synnyttämisineen,siis uuden luominen ja lisääntyminen moni'naisemmaksi' itsekkään nautinnon kautta, kuten alussa laajempana ideana irtoaminen Yhdestä/Kaikesta. Rakkaus[Kokonaisvaltainen/Kaikenkattava] on Itsessään ["Olematon"] Syntymätön Voima, siis ainut ON. Rakkaus[=Korkein] ei tarvitse mitään tuekseen,kontrakseen ollakseen olemassa["Olematon"], toisin kuin viha/negaatio/"saatana", joka tarvitsee aina Rakkautta kontraksi ollakseen. Onko feminiinillä yleisesti tässä suhteessa yhtymä-kohtaa tähän "akseliin"? Mielestäni on, sillä feminiini tarvitsee käytännössä huomioijan, jotta tuntee täysin olevansa ja elävänsä tyytyväisenä, huomaatko tässä vihjeen menneisiin asioihimme--> "Minä teen kaikista maskuliineja"? //Meni varmaan ohi sinun ajatuskuviosi, mutta menköön. Ei kannata tehdä yksinkertaisista ja selvistä asioita liian monimutkaisia, niistä tulee ainoastaan, kuten sanotaan:
Minä en tarkoittanut Jahvea feminiininä, vaan sinun ideastasi lähti tuo sana-yhdistely liikenteeseen. Jahve ei ole kumpikaan, ei mies eikä nainen, hän on henki, ymmärrätkö?....ikuinen ja muuttumaton henki. Se, että vertauskuvana on joskus käytetty sitä, kuinka pienelle lapselle äidin syli ja rinta on kaikkiriittävä, siinä on elämä, siinä on ravinto, siinä on onni/onnellisuus, lepo ja rauha. Äidin rakkautta pidetään myös ihanteena, koska se tekee kaiken puhtaasta antamisen ilosta, ei pyydä itselleen mitään, vaan hänen onnensa tulee toisen onnellisuudesta, eli lapsen hyvästä olosta ja hymystä. Mies ei pysty tällaiseen. Mutta Jumala on myös sitä. Se, että kirjoittajat/miehet, ovat ymmärtäneet asioita näin, osoittaa vain sen, että ei ole kysymyksessä ollenkaan tyhmemmät oliot. Juutalaiset ilmeisesti ymmärtävät asioita eri tavalla, näkevät suuria syvällisyyksiä sielläkin, missä muut näkevät pelkästään ruokailun(imetys). Jos sinulla on jokin naistrauma, niin se johtuu kenties omista kokemuksistasi, tai muista menetyksistä. Ei silti pitäis yleistää, että kaikki naiset esim. ovat jotain;
Diana-ad-rem kirjoitti:
Minä en tarkoittanut Jahvea feminiininä, vaan sinun ideastasi lähti tuo sana-yhdistely liikenteeseen. Jahve ei ole kumpikaan, ei mies eikä nainen, hän on henki, ymmärrätkö?....ikuinen ja muuttumaton henki. Se, että vertauskuvana on joskus käytetty sitä, kuinka pienelle lapselle äidin syli ja rinta on kaikkiriittävä, siinä on elämä, siinä on ravinto, siinä on onni/onnellisuus, lepo ja rauha. Äidin rakkautta pidetään myös ihanteena, koska se tekee kaiken puhtaasta antamisen ilosta, ei pyydä itselleen mitään, vaan hänen onnensa tulee toisen onnellisuudesta, eli lapsen hyvästä olosta ja hymystä. Mies ei pysty tällaiseen. Mutta Jumala on myös sitä. Se, että kirjoittajat/miehet, ovat ymmärtäneet asioita näin, osoittaa vain sen, että ei ole kysymyksessä ollenkaan tyhmemmät oliot. Juutalaiset ilmeisesti ymmärtävät asioita eri tavalla, näkevät suuria syvällisyyksiä sielläkin, missä muut näkevät pelkästään ruokailun(imetys). Jos sinulla on jokin naistrauma, niin se johtuu kenties omista kokemuksistasi, tai muista menetyksistä. Ei silti pitäis yleistää, että kaikki naiset esim. ovat jotain;
//Minä en tarkoittanut Jahvea feminiininä, vaan sinun ideastasi lähti tuo sana-yhdistely liikenteeseen.// - Mutta itse tarkoitin Jahvea juuri feminiininä ideana. //Jahve ei ole kumpikaan, ei mies eikä nainen, hän on henki, ymmärrätkö?....ikuinen ja muuttumaton henki.// - Luotuhan "hän" on ja vieläpä nimellinen'idea tuo Jahvesi. Tässä geississä ja ideassa seuraus on tehnyt syyn, eli minä-maailma on luonut minun-laiseni epä-jumaluuden minälleen ja takuulla katoavan sellaisen. Ja tuo epä-jumaluus on nimenomaan feminiini. Vaikkakin raamatussa voima-tasa-paino kehittyy ja vaihtelee matriarkkaalisen kautta patriarkkaalisesta Jeesuksen lanseeraamaan suku-puolettomaan Rakkauden-Voimaan, on taustalla isällinen äiti-maa tyyppinen maa-jumalattaren kokonaisuus[Hell]. Tämän voi hahmottaa myös konkretian luonteesta, epä-jumaluuden idean kuvajaisesta,eli juuri synyttävyydestä. Kaikki lisääntyy,maailmankaikkeus laajenee kuin äidin masu,tosin tässä maailmankaikkeus lienee lopulta maho. Maailma on naisten. Likipitäen kaikki perustaa energiansa naisten haluamiseen[halu=kärsimys], miehet ainoastaan suorittaa naisten toivomat, eli heidän haluamansa. Mies perinteisesti valmistaa talot,kehittää ja suunnittelee koneet, sotii perheen takia, eli laittaa kaikki naisen ja lasten vuoksi likoon [tullen monesti lopulta hylätyksi kaiken tehtyään], miksi, siksi että feminiini on systeemi ja parhaiten sen systeemin kanssa pärjää samaa oleva,se osaa niksit laittaa vastavoimankin liikkeelle halujensa toteuttamiseksi. //Jos sinulla on jokin naistrauma, niin se johtuu kenties omista kokemuksistasi, tai muista menetyksistä.// - Puhutaanko esimerkiksi islamin nais-asemasta ja sen "ongelmallisuudesta"? Nimittäin faktaa on sielläkin ollut se, että mies on kyllä se pää, mutta nainen on faktallisesti se kaula, joka pään on haluamaansa suuntaan kääntänyt. Esimerkiksi sulttaanien takana on ollut mieli-nainen[ja kaapin takana kenties toinen], joka on ollut paljolti harjoitetun politiikan, sotien ja yhteiskunnalle määritetyn suunnan takana, tämä on historiallista faktaa. //Se, että vertauskuvana on joskus käytetty sitä, kuinka pienelle lapselle äidin syli ja rinta on kaikkiriittävä, siinä on elämä, siinä on ravinto, siinä on onni/onnellisuus, lepo ja rauha. Äidin rakkautta pidetään myös ihanteena, koska se tekee kaiken puhtaasta antamisen ilosta, ei pyydä itselleen mitään, vaan hänen onnensa tulee toisen onnellisuudesta, eli lapsen hyvästä olosta ja hymystä.// - Myytit murtuu tässäkin, johtuneeko se osaltaan siitä, että heti kun isät ovat alkaneet osoitaa omaa tapaansa siihen, kuinka lapsista voi huolehtia, on äiti-myytistä osa romahtanut oitis? Naisten tulo johtaviin asemiin ei ole tuonut yhtään "hellempää" otetta yhteiskuntaan, päin'vastoin sen tarkemmin ja itsenäisesti ajattelematta pyrokratiaa,ohje-sääntöjä,puolue-kirjaa noudattavia ihmisiä ei ole keksittykään, kuin asiaansa perehtyneet naiset. //Mies ei pysty tällaiseen.// - Imettämään? No ei tosiaan vaikka nännit onkin ja kuulemma jotain niistä erittyykin kun perheeseen lapsi syntyy[itsellä 5 lasta enkä kyllä huomannut,enkä tarjonnutkaan nännejäni lasteni suuhun :D]. "Vain miehet lapsiaan rakastaa, äidit vain kaiken pakastaa,ei ne jaksa rakastella,lastensa kanssa lopulta edes leikkiä lasketella". //Mutta Jumala on myös sitä.// - Jos ei puhuta isrelin aavikko-jumaluudesta, niin kyllä Korkeimmassa on oltava tosiaan Kaikki, tämähän on luonnollista, ettei Kaiken ulkopuolella voi olla mitään, Kaikki on vain Kaikki. Mies ja nainen ovat vasta-voimia, ne ovat olemassa siksi, että niin ne tarvitaankin täällä. Aina kuitenkin periaatteen; "niin ylhäällä kuin alhaalla" mukaan, nämäkin täysin kaksi erillaista, mutta yhteen ja yhdessä täydemmän tekevää pyrkivät silti yhdistymään. Aivan samoin kuten maailmankaikkeus lopulta "romahtaa" eli palaa takaisin yhteen pisteeseen, josta se on lähtenyt leviämään erillisyydeksi kaikki palajaa takaisin Iättömäksi--> katoavan kadotessa ja Katoamattoman pysyessä ["olemattomana" versus "näin olemiseen" nähden]Iättömyydessään.
- Anonyymi
Diana-ad-rem kirjoitti:
Näinhän tämän maailman hallitsija saatana haluaa mahdollisimman monen uskovan:
- sen, ettei häntä ole olemassakaan.
- että Luojamme (Jumala) on paha ja valehtelija ja salailija, josta eroonpääsy on onni.
- sen, että ihminen onnistuu kyllä hoitamaan asiat ilman Luojansa apua.
Koska Saatana on verhonnut totuuden epäuskoisten mielistä, ihmiset etsivät turhaan ratakisuja ongelmiin. Jumala ei puutu kaikenaikaa maailman menoon, koska koko kaikkeuden silmä- ja korvaparien tulee vakuuttua siitä, ettei Saatanan esittämä kapina ja väite Luojastamme pidä paikkaansa.
Jos rukoilet vilpittömästi apua Jumalalta hänen tahtonsa mukaan, niin hän paljastaa kyllä sen, mitä et nyt näe. Hän antaa oikean ymmärryksen, mutta se vaatii ihmiseltä aloitetta ja nöyryyttä.
on Jumala jättänyt Saatanan hallintavallan alle: "Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat. Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan." Ja kaikki tämä on tapahtunut porttoseurakuntien porttopaimenten kautta: "Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi heidät pelastanut. Siksi Jumala lähettää (lähetti jo vuonna 90) rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden." Ja tästä johtuen: "Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat."
- Diana-ad-rem
>>
"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää (lähetti jo alkuseurakunnan keskelle) rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden." Ja mikähän tuo kaikkein petollisin tunnusteko mahtaakaan olla, jonka ympärille kaikki petollisuus ja ja kaikki ihmeet ovat tässä lopun ajassa nivoutuneet? Vanhan liiton profeetatkin sen jo tiesivät sanoessaan: "Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli" ja: "Papit tekivät yhä enemmän syntiä minua vastaan, sitä mukaa kuin heidän joukkonsa kasvoi. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi." Ja se häpeäksi muuttaminen alkoi jo Golgatalla, kun Jumala potki pellolle kaikki papit, ja sen todistukseksi pappien palveluspaikka paljastettiin kaikille avoimeksi: "Sillä hetkellä repesi temppelin väliverho kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahti, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös." Ja näin oli pappien ja ihmiskäsin tehtyjen temppelien osuus Jumalan työssä kulkenut tiensä päähän. Ja näyttämölle tulikin se Saatanan tunnusteko kun se sai kaikki totuudesta luopuneet uudelleen pystyttämään tuon Jumalan hylkäämän temppelilaitoksen ja kansoittamaan sen jälleen kautta koko maailman omilla porttopapeillaan. Eikä totuudesta luopuneet ihmiset vielä tänäkään päivänä tätä todeksi usko, vaikka Jumala on sanassaan näin selvästi ilmoittanut, miksi Jumalan itsensä alunperin rakennuttamista temppeleistä tulikin rosvojen luolia: "Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla. Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Sillä minä sanon teille, että ette te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä." Ja tänä päivänä ovat kaikki Herran nimessä, hänen Henkensä kanssa tälläkin palstalla kirottuja sunilaisia, vaikka totuus ei teidän kenenkään keskellä ole koskaan ennen ollut niin lähellä, kuin se tänä päivänä on. Vuonna 70 Jumala todella poisti lopullisesti kaikki maailman temppelit omasta käytöstään ja todistukseksi antoi roomalaisten tuhota oman rakkaan temppelinsäkin niin perusteellisesti, että Jeesuksen ennustus sen kohtalosta täydellisesti tuhoutui: "Tähän ei jää kiveä kiven päälle:" Ja Jeesuksen ennustus perustui Jumalan profeetoille antamaan ennustukseen: "Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit. Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit. Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat." Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu: "Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten. Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista. Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään." Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun." Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin ne, jotka kumarsivat, Saatanan pettämät antikristukset: paavit, piispa, patriarkat, papit, metropoliitat, saarnaajat, evankelistat, julistustyöntekijät, kaatajat jne.. Pyhän Hengen kutsuma Paavalikin kaiken tämän tietoonsa sai, kun tästäkin totuudesta näin selvästi kirjoitti: "Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme." "Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä." Mutta ei enää Uudella liitolla: "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun." Totuudesta luopuneille lienee mahdotonta ymmärtää, miten Saatana todella kaikessa matkii Jumalaa? Kun se 300-luvulla maailman lopullisesti hallintaansa sai, ja sai palvelijansa rakentamaan hänelle noita ihmiskäsin tehtyjä temppeleitä, niin se pisti palvelijansa siellä matkimaan Vanhan liiton temppelitoimintaa. Ja noiden temppelien prototyypin se rakensi heti kohta vedenpaisumuksen jälkeen. Lue 1.Moos.11: 1-2. Ja erittäin merkittävät ovat sanat, jotka Jumala lausui, kun Poikansa kanssa tuota mahtavuutta katseli: "Tämä, mitä he nyt ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa." Ja vaikka Jumala tuolloin sekoitti ihmisten kielet, niin kyllä Saatana sai temppelinsä rakentajia kaikista maailman kielistä, kun Jumala antoi sille täyden vallan viedä noiden rakennustensa kautta kadotukseen kaikki totuudesta luopuneet: "Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat. Nainen, jonka näit on se suuri kaupunki, joka hallitsee maailman kaikkia hallitsijoita." Ja tuo suuri kaupunki on Vatikaani: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti." Portot ovat seurakuntia, ja iljetykset Saatanan synagogia eli temppeleitä, kirkkoja, rukoushuoneita ja jopa telttamajoja, joissa rajua eksytystä pidetään voimassa siihen hetkeen sakka, kun ihmiskunnan tuho alkaa juuri näistä: ihmiskäsin tehdyistä jumalanhuoneista: "On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia" eli totuutta.
- Anonyymi
Poistoon!
- Jumala
Ja totta helevetissä hänkin sallii!
- Anonyymi
Perustelut vastaukseeni löytyvät Raamatusta. Jokainen rauhaa ja pysyvää onnellisuutta toivova voi vilpittömästi rukoilla Luojalta (Rakkaudelliselta Jumalaltamme) viisautta ja ymmärrystä (Matteus 7:7). Luojamme kyllä kuulee sellaisten ihmisten huokaukset, jotka haluavat vilpittömästi etsiä häntä. Sitä tämän maailman Jumala ei voi estää: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.” (Jaakobin kirje 4: 6-7).
Vastaus aloituskysymykseen: Rakkaudellinen ja kaikkivaltias Luojamme (Jumala) loi aluksi Poikansa Jeesuksen (Sananlaskut 8:22-31). Sen jälkeen hän loi valtavan henkiolentojen joukon, joka toimi hänen tarkoittamallaan tavalla kaikkeuden hyväksi ja joka joukko koostuu erilaisista luomuksista, kuten enkeleistä. (Johanneksen ilmestys 5:11). Hän loi maan ja kaiken, mikä siinä on. Hän loi Aadamin ja Eevan paratiisiin – Eedenin puutarhaan, jossa oli kaikkia hyviä hedelmäpuita ravinnoksi. Yhdestä puusta Jumala oli kuitenkin kieltänyt ihmisiä syömästä sanoen, että se johtaisi kuolemaan (1. Mooseksen kirja 3:2-3).
Kun ymmärrämme, että Luojamme on verrattavissa talon omistajaan ja me olemme asukkaita, meidän on syytä noudattaa asuntoyhtiön sääntöjä, jos haluamme asua jatkossakin siellä. Mutta se on vapaaehtoista ja asioilla on seurauksensa. Me emme tiedä tarkasti, miksi paratiisissa oli kielletty puu, mutta sille on tietysti jokin hyvä syy. Joka tapauksessa se toimi testinä ihmiselle, jolla oli vapaa tahto. Samoin, kuin taloyhtiön kiinteistössä on paikkoja, joihin asukkaat eivät saa mennä, oli paratiisissakin yksi kielletty asia. Sen olemassaolo ei millään tavalla haitannut asukkaitten elämää, eivätkä he tarvinneet sen puun hedelmää. Kaikkea tarpeellista oli riittävästi (1. Mooseksen kirja 1:31).
Henkimaailmassa puolestaan on erilaisia henkiolentoja joita Raamattu nimittää enkeleiksi, serafeiksi ja yksi luomustyyppi on kerubi. Yhden tällaisen kerubin tehtäväksi Luojamme antoi paratiisi-kotiinsa luotujen ihmisten huolehtimisen. Hänen piti ohjata ja auttaa ihmisiä, mutta hän hylkäsi asemansa (Hesekiel 28:13-15).
Tämä kerubi ylpistyi ja kehitteli ajatuksen, että Luojaa ei tarvita. Hänen juonensa oli harhauttaa ensin Eeva pois siitä uskosta, että Luojaa tulee totella jos haluaa menestyä. Niinpä tämä henkiolento esitti Eevan ollessa yksinään tälle väitteen, että Jumala salailee jotakin ihmisiltä ja valehtelee heille. Ja että tekemällä kielletyn teon - ihmiset itseasiassa eivät tulisi kuolemaan, vaan he tulisivat itsensä Jumalan kaltaisiksi ja tietäisivät niin hyvän kuin pahankin (1. Mooseksen kirja 3:4-6).
Koska Eeva petettiin ja hän sai vastuullisen miehensä Aadaminkin toimimaan Jumalan kieltoa vastaan, niin siten synti tuli ihmiskunnan taakaksi, ja siitä alkoi hidas rappeutuminen (Roomalaisille 5:12).
Tärkeämpää on kuitenkin ymmärtää, että jo ennen ihmisen luomista luodun henkiolentojen organisaation jokainen yksilö on tahdonvapaudella varustettu, kuten ihmisetkin ovat. Kun tämä kapinalliseksi ryhtynyt kerubi esitti väitteen, että todellisuudessa Luoja salailee ja valehtelee kaikille, ja että ihmisten on parempi elää ilman Jumalan asettamia rajoja, niin toki Luojalla oli resurssit poistaa heti tämä kapinallinen ja samoin hän olisi voinut heti resurssiensa puitteissa hävittää kapinalliset! Mutta miltä tämä olisi näyttänyt muista henkimaailman asukkaista, jotka olivat tietoisia tämän yhden kollegan väitteestä: ”Jumala vain valehtelee ja salailee jotakin tärkeää”? Jos Luojamme olisi vain tuhonnut kapinalliset, niin muut olisivat varmasti alkaneet pohtia, että ehkä Luojalla todella on jotakin salattavaa, koska nämä piti hävittää. He myös pohtisivat sitä, että olisiko ihmisellä sittenkin ollut mahdollisuus onnistua paremmin ilman Luojaa? Tämä kapinallinen väitti myöhemminkin, että Jumala lahjoo ihmisiä uskollisiksi (Job 1:6-12 ja 2:1-7). Kuitenkin aina on ollut ihmisiä, jotka toimivat Luojansa tahdon mukaan (Job 1:22 ja Job 2:9-10).
Toisaalta voidaan kysyä, että miksei Luoja vain katsonut läpi sormien? Kun lapsen vanhempi on kieltänyt ottamasta jäätelöä ennen ruokailua ja kertonut, että tottelemattomuudesta seuraa karkkipäivän menetys, niin miten lapsen luottamus vanhempaan kehittyisi, jos rangaistus ei tulisikaan? Lapsi huomaisi, että hän saa tehdä mitä haluaa. Se ei olisi viisasta.
Viisaudessaan ja kaukonäköisyydessään Luojamme tietää, mihin saakka hän voi antaa ihmisten ja "tämän maailman hallitsijan" mennä kokeiluissaan ja yrityksissään onnistua ilman Luojan ohjausta. Sitten, kun tilanne tulee niin kriittiseksi, ettei ihmisillä ole enää mitään keinoa selvitä omin avuin elämästä ilman Luojansa apua - silloin hän puuttuu asioihin. Silloin on lopulta todistettu tämän kapinallisen kerubin väitteet valheeksi. Silloin kaikkeuden henkimaailmalla ja ihmiskunnalla on käytettävissään ennakkopäätös siitä, että ihmisen tulee menestyäkseen totella Luojaansa.- Anonyymi
Ja kun sitten lopulta Luojan luotettavuus/tarpeellisuuskysymys on ratkaistu, tehdään Maapallosta kokonaan paratiisi, sellainen, kuin alunperin oli tarkoituskin (1. Mooseksen kirja 1:28 ja kaikista ihmisistä, jotka siellä elävät on tullut Aadamin ja Eevan tapaan täydellisiä joka suhteessa, heille on opetettu että heidän aiemmat kärsimyksensä johtuivat törkeästä valheesta, joka piti selvittää. Nyt ei ole enää vääryyttä, vaan kaikki on rauhassa keskenään Luojan ohjauksessa.
Siksi jokainen paratiisin asukas saa tilaisuuden asettua Luojan puolelle tai kapinallisten puolelle, kun edessä on lyhyt koettelemuksen aika. Aivan kuin Aadam ja Eeva piti koetella, niin samoin silloin Saatana enkeleineen pääsevät lyhyeksi ajaksi vapaaksi saadakseen ihmiset kääntymään Luojaansa vastaan. Mutta silloin ne, jotka menisivät Saatanan puolelle - heille ei olisi enää lainkaan tulevaisuutta, kuten Aadamilla ja Eevalla oli aikaa hankkia jälkeläisiä täyttääkseen maan. Silloin on jo suuri joukko ihmisiä, jotka pääsevät Jumalalle kiitollisina kaiken yli, ja he jäävät asuttamaan ja täyttämään Maan. Ja Saatana enkeleineen ovat lopullisesti poissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759