Kauneusleikkaukset.

A-kuppi

Minulle on vastattu, että kauneusleikkaukset ovat hyvän olon kokohennusta. Ymmärrän kyllä, että joskus terveydelliset syyt voivat oikeuttaa korjausleikkauksiin. Silloin plastiikkakirurgia on suotavaa.

Jos taas verrataan huonon itsetunnon takia tehtäviä korjausleikkauksia asia on aivan toinen. Hiusten värjäämistä, leikkkaamista, tai hampaiden paikkausta on aivan turha verrata turhanpäiväisiin rikkaiden ja huonon itsetunnon takia tehtyihin leikkauksiin.

18

9722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr.

Kosmeettinen (eli esteettinen) kirurgia on vain hyvin pieni osa koko plastiikkakirurgiasta. Plastiikkakirurgialla pyritään myös korjaamaan esimerkiksi selviä synnynnäisiä poikkeamia sekä onnettomuuksien ja sairauksien aiheuttamia epämuodostumia. Toimenpiteet voivat kohdistua muun muassa ihoon ja ihon alaiseen kudokseen sekä luihin ja lihaksiin. Plastiikkakirurgisilla operaatioilla on mahdollista saada apua myös toiminnallisiin häiriöihin. Sormien ja varpaiden epämuodostumien poistaminen, huulihalkion korjaus sekä palovammojen jälkeinen ihonsiirto ja kudossiirto ovat plastiikkakirurgisia leikkauksia. Myös ihokasvaimen poistaminen, varsinkin melanooman ja orvaskesisyövän kohdalla, kuuluu alueeseen. Orvaskesisyöpä saattaa muodostua esimerkiksi leikkaushaavoista syntyneisiin arpiin.

Kirurgisiin tulehduksiin liittyy neljä perusoiretta: turpoama, punoitus, kuumotus ja kipu. Plastiikkakirurgisten operaatioiden yleisimpiä komplikaatioita ovat verenvuoto sekä erilaisista bakteereista, viruksista, sienistä ja muista taudinaiheuttajista johtuvat infektiot. Aseptisen tulehduksen syynä voivat olla muun muassa rasitus, hankaus, kolhiminen ja kemialliset reaktiot. Infektioissa saattaa syntyä märkäisiä tulehduksia ja kuolioita. Kasvoissa olevat märkäpesäkkeet ovat erityisen vaarallisia, koska on mahdollista, että ne aiheuttavat levitessään aivokalvontulehduksen. Myös akuutti peitinkalvontulehdus on hengenvaarallinen. Sen hoitona saatetaan joutua käyttämään amputaatiota. Jokainen edellä mainituista ongelmista voi pilata koko leikkaustuloksen.

• Anonyymi

Missä leikannut sinut?

• b-kuppi

kohentamisellahan nähdäkseni pyritään parantamaan ulkonäköä. Itse en ainakaan ymmärrä, miksi eivät kaikki keinot olisi sallittuja. Jos on sitä rahaa ja nimenomaan uskallusta pistää pää pölkylle, siitä vaan.
      Ja..jos se itsetunto siitä kohenee, sehän on vain hyvä juttu.
      Mutta tällaista rintojen suurentamista en kyllä ymmärrä minä en sitten millään. Ehkä ne isommat vetää sitten miehiä paremmin. Itse haluaisin poikamaisen vartalon ja pienet tisut (vaikka on b-kuppi ja pienet, haluaisin vieläkin pienemmät..jostain syystä) Mutta tuskin rasvaimuun tarvetta on;))

• Prfessori kertoo

"Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara pysyy sanojensa takana. Hänen mielestään silikonirinnat hankkineet naiset eivät panosta älyynsä. He ovat tutkimusten mukaan pääasiassa kouluttamattomia.
        - Tuomitsen silikonirintojen markkinoinnin ihmisen itsetunnon parantajana. Itsetunto ei silikoneilla kohoa. On mieletön ajatus, että psyykeä voisi hoitaa veitsellä."
        Anna-lehti 05/2001

• Professori kertoo

"Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara pysyy sanojensa takana. Hänen mielestään silikonirinnat hankkineet naiset eivät panosta älyynsä. He ovat tutkimusten mukaan pääasiassa kouluttamattomia.
        - Tuomitsen silikonirintojen markkinoinnin ihmisen itsetunnon parantajana. Itsetunto ei silikoneilla kohoa. On mieletön ajatus, että psyykeä voisi hoitaa veitsellä."
        Anna-lehti 05/2001

• nimetön
        Professori kertoo kirjoitti:

Anna-lehti 05/2001

Tuollaiset kommentit lääkärin suusta on todella karmeaa kuultavaa. Minä, pienistä rinnoistani aikani kärsinyt, silikonit ottanut, kaksi akateemista tutkintoa suorittanut nainen en sitten "panosta" tarpeeksi älyyni? Identiteettiä ei voi veitsellä muokata mutta itsetuntoa kyllä! Aivan käsittämättömiä sammakoita, ja vielä lääkärin suusta. Luulisi että plastiikkakirurgin kannattaisi hieman myös katsella asiaa psykologisesti. Potilaat ovat hänelle vain tapauksia, mutta jokaiselle naiselle omat rinnat ovat ainutlaatuinen asia. Onneksi ei ole Asko-Seljavaaran kaltaisuun vinksahtaneisiin lääkäreihin törmännyt.

• Nimettömälle
        nimetön kirjoitti:

Tuollaiset kommentit lääkärin suusta on todella karmeaa kuultavaa. Minä, pienistä rinnoistani aikani kärsinyt, silikonit ottanut, kaksi akateemista tutkintoa suorittanut nainen en sitten "panosta" tarpeeksi älyyni? Identiteettiä ei voi veitsellä muokata mutta itsetuntoa kyllä! Aivan käsittämättömiä sammakoita, ja vielä lääkärin suusta. Luulisi että plastiikkakirurgin kannattaisi hieman myös katsella asiaa psykologisesti. Potilaat ovat hänelle vain tapauksia, mutta jokaiselle naiselle omat rinnat ovat ainutlaatuinen asia. Onneksi ei ole Asko-Seljavaaran kaltaisuun vinksahtaneisiin lääkäreihin törmännyt.

Älykkyys ei todellakaan ole sama asia kuin se, mitä kouluja on käynyt. Voihan kuka vain hyvällä muistilla varustettu opetella ulkoa asioita kirjoista ja läpäistä tutkintoja. Siihen ei mitään älykkyyttä tarvita.

Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara on ylivoimaisesti arvostetuin suomalainen plastiikkakirurgi maailmalla. Hän on saanut ammattitaidostaan lukuisia kansainvälisiä palkintoja. Hän on myös Suomen kirurgiyhdistyksen pitkäaikainen puheenjohtaja.

Silikonit hankkineet naiset tekevät 3 - 4 kertaa enemmän itsemurhia kuin muut. Sekin osoittaa selvästi, että silikonit on hankittu usein vääristä syistä, ja itsetunto ei ole silikoneilla parantunut, vaan on tapahtunut juuri päinvastoin.

"Psykiatrian erikoislääkäri Hannu Naukkarinen:
        - Jos ihminen on psykoterapian tarpeessa, niin häntä ei missään nimessä pidä lähteä leikkaamaan."

Terveistä rinnoista kokoon ja muotoon katsomatta ei ole mitään syytä kärsiä. Jos saatte rintasyövän, niin vasta sitten voidaan puhua kärsimisestä ja kuolemanpelosta.

• nimetön
        Nimettömälle kirjoitti:

Älykkyys ei todellakaan ole sama asia kuin se, mitä kouluja on käynyt. Voihan kuka vain hyvällä muistilla varustettu opetella ulkoa asioita kirjoista ja läpäistä tutkintoja. Siihen ei mitään älykkyyttä tarvita.

Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara on ylivoimaisesti arvostetuin suomalainen plastiikkakirurgi maailmalla. Hän on saanut ammattitaidostaan lukuisia kansainvälisiä palkintoja. Hän on myös Suomen kirurgiyhdistyksen pitkäaikainen puheenjohtaja.

Silikonit hankkineet naiset tekevät 3 - 4 kertaa enemmän itsemurhia kuin muut. Sekin osoittaa selvästi, että silikonit on hankittu usein vääristä syistä, ja itsetunto ei ole silikoneilla parantunut, vaan on tapahtunut juuri päinvastoin.

- Jos ihminen on psykoterapian tarpeessa, niin häntä ei missään nimessä pidä lähteä leikkaamaan."

Terveistä rinnoista kokoon ja muotoon katsomatta ei ole mitään syytä kärsiä. Jos saatte rintasyövän, niin vasta sitten voidaan puhua kärsimisestä ja kuolemanpelosta.

Eiköhän se ole niin että jokaisella on omakohtainen kokemus omasta kärsimyksestään. Jokainen suhteuttaa omat tuntemuksensa omaan elämäänsä. Sinäkö olet oikea ihminen kertomaan kuka voi kärsiä mistäkin? Ihminenkö ei voi sanoa kärsivänsä ennen kuin on kohdannut syövän?
        Minun kohdallani silikonit olivat täysin oikea ratkaisu, ongelmani korjautui ja hyvä niin. Itsetuntoni on nyt kunnossa, niin paljon kun se silikoninvastustajia varmaan kismittääkin.
        Asko-Seljavaaran kommentit ovat juuri siksi niin käsittämättömiä, että hänen asemassaan olevan ihmisen kannattaisi miettiä sanomisiaan, niillä voi olla valtava vaikutus ihmisiin.

• Tik Tak...
        nimetön kirjoitti:

Eiköhän se ole niin että jokaisella on omakohtainen kokemus omasta kärsimyksestään. Jokainen suhteuttaa omat tuntemuksensa omaan elämäänsä. Sinäkö olet oikea ihminen kertomaan kuka voi kärsiä mistäkin? Ihminenkö ei voi sanoa kärsivänsä ennen kuin on kohdannut syövän?
        Minun kohdallani silikonit olivat täysin oikea ratkaisu, ongelmani korjautui ja hyvä niin. Itsetuntoni on nyt kunnossa, niin paljon kun se silikoninvastustajia varmaan kismittääkin.
        Asko-Seljavaaran kommentit ovat juuri siksi niin käsittämättömiä, että hänen asemassaan olevan ihmisen kannattaisi miettiä sanomisiaan, niillä voi olla valtava vaikutus ihmisiin.

"Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara:
        - Silikonirinnat huononevat koko ajan vuosien myötä. Yhtenä ainoana päivänä Töölön plastiikkakirurgian poliklinikalle tuli kolme naista vanhentuneen silikonitäytteen aiheuttamien ongelmien takia. Silikonitäytteiden kovettuminen ja hajoaminen on aikapommi."

• mummi¨¨xc¨äc
        Tik Tak... kirjoitti:

"Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara:
        - Silikonirinnat huononevat koko ajan vuosien myötä. Yhtenä ainoana päivänä Töölön plastiikkakirurgian poliklinikalle tuli kolme naista vanhentuneen silikonitäytteen aiheuttamien ongelmien takia. Silikonitäytteiden kovettuminen ja hajoaminen on aikapommi."

no niit fuckin silikoonei kuuluu vaihtaa 3vuoden välein vitun dorgat muhahhahah mikään ei okle ikuista

• pillu..
        nimetön kirjoitti:

joo moro mitä helvettii sä sönkötät josta vitun urpoista ja jostai muusta skeidasta "SYÖ PÄÄS" PRÖÖÖT!!!!!!!!!!!!!!!! SIIN MUN MIELIPIDE SAATANA

• Anonyymi
        Nimettömälle kirjoitti:

Tämä on vanha ketju, mutta pisti silmään tuo kommentti. Huomaa, että kommentin kirjoittajalla ei ole kokemusta, eikä edes käsitystä siitä mitä korkeakouluopinnot vaativat. Siihen ei todellakaan riitä pelkkä hyvä muisti, vaan vaaditaan myös kriittistä ajattelua, kykyä ymmärtää kokonaisuuksia ja monimutkaisia asioita, kielitaitoa ja tutkinnosta riippuen myös matemaattista ja avaruudellista hahmotuskykyä. Ihminen voi toki olla älykäs, vaikkei hänellä olisi korkeakoulututkintoa, mutta en lähtisi vähättelemään korkeasti koulutettujen älykkyyttä. Lisäyksenä vielä, että kaikki henkilökohtaisesti tuntemani Mensan jäsenet ovat myös suorittaneet korkeakouluopinnot.

Itse olen menossa rintojensuurennusleikkaukseen. Olen korkeakoulutettu, seuraan ajankohtaisia asioita tilaamalla sanomalehteä ja harrastan kirjojen lukemista. Panostan siis suhteellisen paljon myös älykkyyteen.

• paska^.

joo tota noin mä joudun tekee jonkun ussan duunin kauneuslejkbnjixckvjkldjklv joo just sitä olinki sanomassa :D WTF

• Sama motiivi

Mitä eroa motiivillisesti on hampaiden valkaisulla ja jollakin leikkauksella? Toinen on toimenpiteenä isompi, ei muuta. Molemmat tehdään aivan samasta syystä eli perimmältään ihmisen turhamaisuuden takia.

• hampaidenvalkaisua, ja esimerkiksi silikonirintoja ei voi verrata motiivillisesti toisiinsa, ainakaan jokaisessa tapauksessa. Hampaiden valkaisu käsittää aina olemassa olevan asian parantelua, kun taas silikonilla voidaan luoda myös rinnat ihmiselle, jolla niitä ei ole ollenkaan, eli silloin sitä voisi verrata karrikoidusti siihen, että joku ottaa tekohampaat puuttuvien tilalle. Eri asia on sitten naiset, joilla on rinnat, mutta haluavat vain isommat. Se on loppupeleissä vain turhamaisuutta, mutta tuskin meistä kenestäkään on tuomitsemaan toisia, on motiivit mitkä tahansa. Rinnat(tai siis niiden puuttumattomuus) voi aiheuttaa naiselle huomattavasti enemmän ongelmia kuin silikonirinnat ikinä, mutta sitähän ei rinnalliset arvostelijat, tai miehet, voi koskaan ymmärtää.

• Expl

Esteettinen plastiikkakirurgia on sellaisenaan pitkälle kehittynyttä lääketiedettä, eikä sitä tarvitse puolustella tai perustella. Hoitoindikaatiot eivät kuitenkaan ole lääketieteelliset ellei niitä luokitella psykiatriaan. Ne ovat lähempänä puutarhan hoidon indikaatioita.

• Anonyymi

huh huh

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe