Olen 41 v ylipainoinen mies.
Viikko sit sunnuntaina ankaran lukemisen (tenttiin) jälkeen syätiin ja huilattiin pikkasen,
lährin lenkille rupes huimaamaan, silmissä räppäs. Maanantaina oireet jatkuivat ja menin lekuriin, joka totes niskani olevan jäykät ja verenpaineeni koholla, sain molempiin vaivoihin lääkityksen ( veren paine oli jo aikaisemmin tarkkailussa> sukuvika ja ylipaino), tiistaina rupes näkö vippaamaan jonka ajattelin olevan uusien lääkkeiden aiheuttamaan sivuvaikutusta, Kävin myös antamassa labrat ja sydänfilmit, paastottuani.
No joo Silmiä edelleen ärsytti kaikki valo yms.
Sit kun lounastettiin rupes juomavedet valumaan juodessa rinnuksille, suu kun rupes vääntyilemään kummasti.Kotiin ajaessani ja vaihtaessani muijan rattiin iski älytön sydämen tykytys ja vapina värit naamalta lähti. Jonkinlainen hypotermia kohtaus. No himaan suihkuun ja punkkaan, auttoi oloon.
Keskiviikkona silmät vuoti rajusti näköä haittoi valo. Ja naama väänteli silmä oikealla lupsui ja suu oli edelleen vinossa, ostin aurinkolasit jotka helppas oireissa, mutta lukeminen ei enää onnistunut häikäisyn takia, koska näkökykyni on ollut aikaisemmin erinomainen). Naaman vääntely on jatkunut edelleen ja lukeminen on vaikeaa, jopa mahdotontakin pitkiä aikoja. max 10-20 min kerralla. Lääkärintulokset sain to 19.2 jossa sydänfilmit ym muut kokeet ( maksaarvot ja huonokolestroli hieman koholla) ok. Ensperjantaina olisi vielä yks tentti joka olispakko läpäistä, mutta se lukeminen tuottaa tuskaa niinkuin tämän kirjoittaminen ärsyttää silmiä ja naama olisi niikuin halvaantunut. Apuva.
Mikä nyt neuvoksi, huomenna menen ma lekuriin varmasti uudelleen.
Viikko sit sunnuntaina ankaran lukemisen (tenttiin) jälkeen syätiin ja huilattiin pikkasen,
lährin lenkille rupes huimaamaan, silmissä räppäs. Maanantaina oireet jatkuivat ja menin lekuriin, joka totes niskani olevan jäykät ja verenpaineeni koholla, sain molempiin vaivoihin lääkityksen ( veren paine oli jo aikaisemmin tarkkailussa> sukuvika ja ylipaino), tiistaina rupes näkö vippaamaan jonka ajattelin olevan uusien lääkkeiden aiheuttamaan sivuvaikutusta, Kävin myös antamassa labrat ja sydänfilmit, paastottuani.
No joo Silmiä edelleen ärsytti kaikki valo yms.
Sit kun lounastettiin rupes juomavedet valumaan juodessa rinnuksille, suu kun rupes vääntyilemään kummasti.Kotiin ajaessani ja vaihtaessani muijan rattiin iski älytön sydämen tykytys ja vapina värit naamalta lähti. Jonkinlainen hypotermia kohtaus. No himaan suihkuun ja punkkaan, auttoi oloon.
Keskiviikkona silmät vuoti rajusti näköä haittoi valo. Ja naama väänteli silmä oikealla lupsui ja suu oli edelleen vinossa, ostin aurinkolasit jotka helppas oireissa, mutta lukeminen ei enää onnistunut häikäisyn takia, koska näkökykyni on ollut aikaisemmin erinomainen). Naaman vääntely on jatkunut edelleen ja lukeminen on vaikeaa, jopa mahdotontakin pitkiä aikoja. max 10-20 min kerralla. Lääkärintulokset sain to 19.2 jossa sydänfilmit ym muut kokeet ( maksaarvot ja huonokolestroli hieman koholla) ok. Ensperjantaina olisi vielä yks tentti joka olispakko läpäistä, mutta se lukeminen tuottaa tuskaa niinkuin tämän kirjoittaminen ärsyttää silmiä ja naama olisi niikuin halvaantunut. Apuva.
Mikä nyt neuvoksi, huomenna menen ma lekuriin varmasti uudelleen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Juu ja töissä pitäis olla joka päivä ja autoakin ajaa pitäisi......
Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin, vaikka olisit jo mennyt päivystävälle ensiapuasemalle. Minusta tuntuu, että sulla on nyt sydämen ja verisuoniston puolella jotain tutkimisen arvoista häikkää. Äläkä nyt mene töihin eikä mihinkään lenkeille, ennenkuin on selvitety mikä Sinua vaivaa. Saattaa olla, että simahdat pian
polun reunaan.
Luin kertomuksesi uudemman kerran lävitse. Mikäli tilanteesi on todellekin edellä kuvatun kaltainen, pyydä vaimoasi viemään sinut päivystävän sairaalan vastaanotolle. Ihan tänä iltana.
No lekurilla käyty on verenpaineet parantuneet ja lähetettiin Hyksiin suu, nenä korma silmäklinikalle spesialistille, kasvohalvauksen takia, joka vahvisti asian syytä kyseiselle oireelle ei ole, aika, kasvoijumppa ja silmägeeliä silmien kuivumiseen, auttoivat nopiasti, et kiitos Topten huolestumisesta, ok. elämä jatkuu.
Sen voi saada, jos ajaa autoa ikkuna auki. Etenkin talvella se on altistava tekijä. Tunnen erään sinua nuoremman miehen, joka sai kasvohalvauksen ja lääkäri oli sitä mieltä, että se on tullut edm. syystä.
Minulla miehellä vuosi sitten oli vähän samantapaisia oireita ja hänellä todettiin ms-tauti, mutta se olikin vain hänellä.
Toinen silmä meni sokeaksi ja paljon muutakin.
Mutta olet nyt lääkärin valvonnan alaisena, kerro sitte, kun saat tiedon mikä sulla on.
Mulla muuten miehellä myös kasvohalvaus.
Mutta kerron nyt vain, en halua pelotella.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.