Pari

kysymystä

uusimmasta jaksosta (28.4.). Kenen traktori oli siinä Antin volvon vieressä jakson alussa? Se ei ollut valmet 502, eikä mf-65. Millä Osmo ja Liisa "pystyivät" maksamaan maatilalainansa, kun myivät lehmänsä pois? Joutuiko Antti takaajana sen hoitamaan?

4

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tienaa

      Enpä ole tuollaisia maatilalainoja koskaan ottanut, mutta olettaisin sillä olevan suhteellisen pitkän maksuajan kiinteällä korolla markkinakoroista riippumatta. Miksi muuten lehmien myyminen aiheuttaisi muutoksia lainaehtoihin? Onhan se lehmittäkin maatila, joka on edelleen heidän hallussaan. Osmohan on opettajan hommissa, joten hänen palkastaan lainaa kai maksellaan pois. Lisäansioikseen Osmo kerää metsästä sieniä ja sammalta sekä kasvattaa pellolla yrttejä, joita kaikkia sitten laittaa kuivattuna pieniin Minigrip-pusseihin ja myy muhkeaan kilohintaan Etelä-Suomen kaupunkien vihreille. Eikö Osmo muuten myynyt lehmät itse, kun Liisa oli Tampereella? Ei niistä lehmistä kaikkien menojen jälkeen varmaankaan niin paljon rahaa tullut kuin "yrteistä".

    • Lissu

      Ja Liisahan oli töissä siellä Erkin hotellilla siivoojana, joten sieltäkin tuli lisäansioita....

    • vaikka

      niillä lehmillä ja mettähän siinä oli kova päällä. Hyvä lypsylehmä on arvokas eläin, ja Annikin ja Antin karja varmaankin oli parhaasta päästä. Ja sen metsän arvohan oli jo ostohetkellä suurempi kuin sen koko tilan ostohinta, niin ainakin silloin joku totesi.

      • puukauppoja

        Kuvitteletko tosissasi, että luonnonsuojelija Osmo ryhtyisi myymään puutaa järeistä ikimetsistään? Jos Liisa sellaista yrittäisi, Osmo kahlitsisi itsensä puuhun tai monitoimikoneeseen. Ja jos pankinjohtaja olisi tullut sellaista esittämään, olisi Liisakin kahlinnut itsensä. Olisi toisaalta varmaankin tehnyt terää suhteelle, sillä romanttisesti kahleissahan pariskunta aikoinaan tapasikin. Sitä paitsi tilan ikimetsät ovat Osmolle tärkeä lisätulojen lähde. Ohjelmassahan on näytetty, kuinka Osmo ja Liisa pussittavat minigrippeihin kuivattuja sieniä, jäkälää ja muita metsän antimia. Ne eivät millään hakkuuaukioilla kasva. Jos jotain puukauppaa olisi tehty, kyllä se olisi kuvattu edes jollain tavoin televisioon ja päälle naurettu nuoruuden luonnonsuojeluinnostukselle. Näytettiinhän televisiossa Metsoloiden puukasan mittauskin. Mutta siinä olet oikeassa, että kyllä metsän arvo lainanvakuutena kävi valtion organisaatiolle, joka noita maatilalainoja myöntää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe