lämpöä

lämmenny

Puolisen vuotta pian asuttu pois homekämpästä, jossa neljän kuukauden asumisen jälkeen nousi pieni lämpöily joka on lähes päivittäistä (36,8-37,6). Nykyään ei muita oireita kuin lievää kurkun ärsytystä, sitäkin enää harvemmin ja lievempänä. Lämpöä edelleen 36,8-37,1 ja tuntuu etten ole kunnossa vieläkään. Syytä lämpöilyyn ei vain ole löytynyt, kaikki mahdollinen kohta tutkittu. Terveystarkasta sanoi, ettei tiedä tapausta että kuumeilu olisi kestänyt pois muuton jälkeen näin kauaa kellään ja totesi, että saatan olla herkistynyt kaikelle muullekkin ja se pitää lämpöilyä, en suostu uskoon tuohon kun ei ole mitään hengitystieoireitakaan missään tilanteessa. Onko kellään menny tälläinen lämpöilu jossain vaiheessa pois?

7

551

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen reagoi omalla tavallaan... Lapsellani se on ollut lämpöily, minulla keuhkojen oireet. - Kohta on asuttu kuukausi homekämpästä poissa ja välillä kuvittelee tilanteen valoisammaksi kuin se on. * Lapsenikin oireilee edelleen; lieneehän hänen koulussaankin hometta. Omat keuhkoni tuntuvat välillä paremmilta, kunnes tulee taas lysähdys ja takapakkia. * Eilen aamulla nenästäni tuli taas verihippuja ja illalla keuhkoni olivat kipeät jälleen. Mitä nyt olin purkanut vähän homekämpän tavaroita, vaikkei se selittänytkään verihippuja nokassa jo heti aamusta... Ja tänään aamulla oli kaikki luulot poissa siitä, että jotain parannusta olisi tapahtunut. Keuhkoni olivat heti herätessäni kuin raastinrauta ja ei muuta kuin tupla-annokset ottamaan hengitettävää kortisonia ja salbumatolia. * Luultavasti näissä homeasioissa totuus lieneekin se, että kerran sairas, aina sairas. Ainakaan tällä hetkellä en muuta usko.

• normaali

tuo 36,8-37,1. "Lääkärikirja Duodecim 31.5.2007 Pertti Mustajoki, sisätautien erikoislääkäri Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 16–18 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautisten keskivaiheella, kun munasolu irtoaa."

• "Täysin normaali tuo 36,8-37,1." - Junttimatematiikan mukaan tietty. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oma ominaislämpönsä, jonka mukaan asioita on arvosteltava. Jos lämpö kohoaa yli sen, ihminen tuntee itsensä sairaaksi, sanovat sitten junttimatemaatikot mitä tahansa.

• sanasinko kirjoitti:

"Täysin normaali tuo 36,8-37,1." - Junttimatematiikan mukaan tietty. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oma ominaislämpönsä, jonka mukaan asioita on arvosteltava. Jos lämpö kohoaa yli sen, ihminen tuntee itsensä sairaaksi, sanovat sitten junttimatemaatikot mitä tahansa.

Ja ihminenhän voi tuntea itsensä sairaaksi, vaikkei lämpöä olisi ollenkaan...

• on oma

ns. peruslämpönsä, joka ihan totta asettuu tuolle Duodesimin antamalle vaihteluvälille ja tietysti siitä omasta peruslämmöstä 0,5 vaihtelu voi olla ok. Esim. peruslämpö on 36,5 ja alimmillaan 34,7 ja korkeimmillaan 37,5, ei oikein asetu noihin raameihin ja sitten vielä erikseen ne kuumepiikit eli 38,5-39. Siinäpä pähkinä purtavaksi?

• sadiella
        on oma kirjoitti:

ns. peruslämpönsä, joka ihan totta asettuu tuolle Duodesimin antamalle vaihteluvälille ja tietysti siitä omasta peruslämmöstä 0,5 vaihtelu voi olla ok. Esim. peruslämpö on 36,5 ja alimmillaan 34,7 ja korkeimmillaan 37,5, ei oikein asetu noihin raameihin ja sitten vielä erikseen ne kuumepiikit eli 38,5-39. Siinäpä pähkinä purtavaksi?

Minullakin ollut lämpöä 36.9-37.2 homeasunnossa ja nyt vielä muutonkin jälkeen n. 2kk, ja alan olla jo aika epätoivoinen kuinka kauan tätä kestää, vaikkei tässä uudessa asunnossa pitäisi olla hometta tai itiöitä. Tämä lämpö ei todellakaan ole minun normaalilämpöni, joka on n.36.4, eli jostainhan se lämpö kertoo. Samoin tumavasta-aineet on hieman koholla ja valkosolut alhaalla. Liittyköhän sädesieniin, joista kärsimme puoli vuotta.

• lämmennyt
        sadiella kirjoitti:

Minullakin ollut lämpöä 36.9-37.2 homeasunnossa ja nyt vielä muutonkin jälkeen n. 2kk, ja alan olla jo aika epätoivoinen kuinka kauan tätä kestää, vaikkei tässä uudessa asunnossa pitäisi olla hometta tai itiöitä. Tämä lämpö ei todellakaan ole minun normaalilämpöni, joka on n.36.4, eli jostainhan se lämpö kertoo. Samoin tumavasta-aineet on hieman koholla ja valkosolut alhaalla. Liittyköhän sädesieniin, joista kärsimme puoli vuotta.

Kuulostaa just samalta ku mulla. loppu illaksi olo yleensä paranee ja yöksi menee lämpö normaaliin 36,4. Aamupäivät tuntuu että tulee sairaaksi ja 17:00 aikohin olo huonoimmillaan ja yleensä 37,1 lämpöä, päivittäin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      88
      1414
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      21
      1138
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      65
      1090
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      918
    5. 62
      803
    6. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      770
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      69
      754
    8. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      24
      730
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      692
    10. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      39
      658
    11. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      647
    12. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      636
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      52
      606
    14. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      36
      585
    15. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      19
      547
    16. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      68
      547
    17. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      535
    18. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      530
    19. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      525
    20. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      40
      523
    Aihe