Alaluomileikkaus silmän sisäkautta?

T.P.

Ketkä plastiikkakirurgit Suomessa tekevät silmän alaluomileikkauksia sisäkautta? Tarkoitus olisi siis päästä silmäpusseista eroon ja olen kuullut kehuttavan nimenomaan tätä tekniikkaa.

70

10532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaisi

sisäkautta mennä luomiani ronkkimaan. Jos tiedät, että kehutaan, mene sitten siihen leikkaukseen. - Silmän sisäkautta - huh,huh

• silmäluomileikkaus

Multa leikattiin noin kymmenen vuotta sitten silmäpussit sisäluomen kautta. Silmiin tippapuudutus ja metallilevy päälle. Vielä neulapuudutus sisäluomeen ja laserilla sisäluomeen leikkauspinta ja sitä kautta rasvatyynyt pois. Hyvät luomet tuli.

• silmäpussi

Hei, Laseri Tilkassa tehdään alaluomileikkaus luomen sisäkautta.

• tietoa kaipaava

Nostan tämän kysymyksen uudelleen esiin.Myös minä olisin halukas kuulemaan kokemuksia tästä tavasta leikata. Myös paikosta ja lääkäreistä jossa näin leikataan.

• uudet silmät

Kävin juuri tänään laserleikkauksessa missä poistettiin alaluomen sisäpuolen kautta laserin avulla rasvaa. Todella simppeli toimenpide ja tuloksen näkee heti, ei jää mitään arpia, ei tarvitse sairaslomaa ja hinta kohdallaan. Ise en ottanut alaluomien hiontaa, jos rasvaa on paljon ja iho velttoa kannattaa ottaa samalla.
        Kävin Laser Tilkassa.

• laseria-harkitseva
        uudet silmät kirjoitti:

Kävin juuri tänään laserleikkauksessa missä poistettiin alaluomen sisäpuolen kautta laserin avulla rasvaa. Todella simppeli toimenpide ja tuloksen näkee heti, ei jää mitään arpia, ei tarvitse sairaslomaa ja hinta kohdallaan. Ise en ottanut alaluomien hiontaa, jos rasvaa on paljon ja iho velttoa kannattaa ottaa samalla.
        Kävin Laser Tilkassa.

Lisätietoja PLIIS! Eikö tarvi tosiaan yhtään sairaslomaa?? Eiks siinä tule mitään turvotusta tai mustelmia?
        Voiko se alaluomi jäädä jotenkin kuopalle kun rasvapussit poistetaan?
        Oon toimenpidettä harkinnut ja tutustunut kyseisen paikan nettisivuihin. Auttaakohan se hionta oikeesti siihen jäljelle jäävään velttoon ihoon.. ?

• uudet silmät
        laseria-harkitseva kirjoitti:

Lisätietoja PLIIS! Eikö tarvi tosiaan yhtään sairaslomaa?? Eiks siinä tule mitään turvotusta tai mustelmia?
        Oon toimenpidettä harkinnut ja tutustunut kyseisen paikan nettisivuihin. Auttaakohan se hionta oikeesti siihen jäljelle jäävään velttoon ihoon.. ?

Eli kävin aamulla leikkauksessa, puudutettiin silmät ja laikkaus kesti jonkun 15 min, sen jälkeen makailin siellä kylmäpussit silmillä pari tuntia jonka jälkeen kotiin. Ei ole ollut mitään turvotusta ja nyt illalla tuli vähän mustelman näköistä toisen silmän alle, sen tosin saisi meikillä helposti peitettyä. Silmätippoja viikon ajan, jonka jälkeen myös jälkitarkastus.
        Mulla lääkäri sanoi ettei tarte hioa ihoa, kun rasvaa ei ole niin paljon mitä poistetaan, varmaan tapauskohtainen ja sairaslomasta hionnan kanssa en osaa sanoa.
        Mulle sanottiin ennen leikkausta että voin mennä ihan hyvin seuraavana päivänä töihin, mutta otin varmuuden vuosi lomaa pari päivää ja sit viikonloppu niin maanantaina pääsee töihin. Nyt ainakin näyttää tulos oikein hyvältä, täytyy seurata jos iho näyttää ryppyiseltä rasvan poisto jälkeen niin sit vois käydä vielä siinä hionnassa. Niin se lääkäri selitti, että ei jää kuopalle kun on laserilla tehty, että siinä sitä rasvaa tulee "itsestään" se mikä on ylimääräistä kun taas veitsellä tehdyssä leikkauksessa sen rasvan määrän joutuu itse valitsemaan ja helpommin silloin saattaa ottaa liikaa rasvaa. Sanoi ettei oo kukaan ainakaan hänelle tullut myöhemminkään valittamaan että jäisi kuopalle. Minäkin pelkäsin sitä hieman...

Näin lyhyellä aikavälillä kokemukset tosi hyvät, helppo, nopea, kivuton toimenpide. Tietty mielenkiinnolla odotan onko jotain vaikutuksia esim. useamman vuoden päästä, mutta ainahan niitä voi sitten tarvittaessa korjata.

• laseria-harkitseva
        uudet silmät kirjoitti:

Eli kävin aamulla leikkauksessa, puudutettiin silmät ja laikkaus kesti jonkun 15 min, sen jälkeen makailin siellä kylmäpussit silmillä pari tuntia jonka jälkeen kotiin. Ei ole ollut mitään turvotusta ja nyt illalla tuli vähän mustelman näköistä toisen silmän alle, sen tosin saisi meikillä helposti peitettyä. Silmätippoja viikon ajan, jonka jälkeen myös jälkitarkastus.
        Mulla lääkäri sanoi ettei tarte hioa ihoa, kun rasvaa ei ole niin paljon mitä poistetaan, varmaan tapauskohtainen ja sairaslomasta hionnan kanssa en osaa sanoa.
        Mulle sanottiin ennen leikkausta että voin mennä ihan hyvin seuraavana päivänä töihin, mutta otin varmuuden vuosi lomaa pari päivää ja sit viikonloppu niin maanantaina pääsee töihin. Nyt ainakin näyttää tulos oikein hyvältä, täytyy seurata jos iho näyttää ryppyiseltä rasvan poisto jälkeen niin sit vois käydä vielä siinä hionnassa. Niin se lääkäri selitti, että ei jää kuopalle kun on laserilla tehty, että siinä sitä rasvaa tulee "itsestään" se mikä on ylimääräistä kun taas veitsellä tehdyssä leikkauksessa sen rasvan määrän joutuu itse valitsemaan ja helpommin silloin saattaa ottaa liikaa rasvaa. Sanoi ettei oo kukaan ainakaan hänelle tullut myöhemminkään valittamaan että jäisi kuopalle. Minäkin pelkäsin sitä hieman...

Näin lyhyellä aikavälillä kokemukset tosi hyvät, helppo, nopea, kivuton toimenpide. Tietty mielenkiinnolla odotan onko jotain vaikutuksia esim. useamman vuoden päästä, mutta ainahan niitä voi sitten tarvittaessa korjata.

Kiitokset lisätiedoista! Tuli tarpeeseen. Ja nyt on sitten konsultaatioaikakin varattu... Katsotaan mitä se lääkäri sanoo mun tapauksesta..
        Alkuun hirvitti ajatus alaluomen sisäkautta leikkaamisesta mutta ei kai se sen kummempaa ole kuin ulkopuoleltakaan. Eipähän jää niitä arpia.
        Olis mahtavaa jos sais vihdoinkin silmänaluset kuntoon! :D

• uudet silmät

Kiitokset lisätiedoista! Tuli tarpeeseen. Ja nyt on sitten konsultaatioaikakin varattu... Katsotaan mitä se lääkäri sanoo mun tapauksesta..
        Alkuun hirvitti ajatus alaluomen sisäkautta leikkaamisesta mutta ei kai se sen kummempaa ole kuin ulkopuoleltakaan. Eipähän jää niitä arpia.
        Olis mahtavaa jos sais vihdoinkin silmänaluset kuntoon! :D

Niin ja täytyy vielä kannustaa kaikkia, eli ainakin Laser Tilkassa on konsultaatio ilmainen ja -20% leikkauksesta kun liittyy netissä plus-klubiin.

• hyvältä kuulostaa
        uudet silmät kirjoitti:

Onnistuuko sisäkautta leikkaaminen, jos ongelmana ei ole alaluomen alla oleva rasva vaan nesteen kertyminen luomiin? Haluaisin tosiaankin päästä näistä silmäpusseista eroon, mutta pelkään veitsellä tehtävästä leikkauksesta tulevia arpia, koska esim. luomien poistosta on jäänyt valtavat arvet.

• jamica
        uudet silmät kirjoitti:

Niin ja täytyy vielä kannustaa kaikkia, eli ainakin Laser Tilkassa on konsultaatio ilmainen ja -20% leikkauksesta kun liittyy netissä plus-klubiin.

Kävin 18.12.09 Laser-Tilkassa leikkauttamassa ylä- ja alaluomet. Alaluomilta rasvatyynyt poistettiin silmän sisäkautta, eli leikkausviiltoa ei näy ulospäin. Lisäksi alaluomen iholle tehtiin laserhionta. Leikkaus oli kivuliaampi ja isompi kuin odotin ja tällä hetkellä näytän todella hurjalta! Mutta kaikesta huolimatta olen tyytyväinen, että uskaltauduin menemään. Olen vasta 32-vuotias, mutta kärsinyt lähes koko ikäni raskaista yläluomista ja perinnöllisistä silmäpusseista. Olen aina näyttänyt ikäistäni vanhemmalta. Vaikka tällä hetkellä näytän siis lähinnä hirviöltä, silti jo huomaa, että silmistä tulee hienot, todelliset säihkysilmät! Nyt lähinnä huolestuttaa se, ehdinkö toipua inhimillisen näköiseksi 7.1 mennessä, jolloin minun olisi määrä mennä töihin asiakaspalvelutehtäviin. Tilkan henkilökunta oli todella ammattitaitoista ja ihanaa, tunsin että olen hyvissä käsissä. Suosittelen siis lämpimästi Tilkkaa ja laserleikkausta kaikille luomileikkausta suunnitteleville.

• Millamagia1
        jamica kirjoitti:

Kävin 18.12.09 Laser-Tilkassa leikkauttamassa ylä- ja alaluomet. Alaluomilta rasvatyynyt poistettiin silmän sisäkautta, eli leikkausviiltoa ei näy ulospäin. Lisäksi alaluomen iholle tehtiin laserhionta. Leikkaus oli kivuliaampi ja isompi kuin odotin ja tällä hetkellä näytän todella hurjalta! Mutta kaikesta huolimatta olen tyytyväinen, että uskaltauduin menemään. Olen vasta 32-vuotias, mutta kärsinyt lähes koko ikäni raskaista yläluomista ja perinnöllisistä silmäpusseista. Olen aina näyttänyt ikäistäni vanhemmalta. Vaikka tällä hetkellä näytän siis lähinnä hirviöltä, silti jo huomaa, että silmistä tulee hienot, todelliset säihkysilmät! Nyt lähinnä huolestuttaa se, ehdinkö toipua inhimillisen näköiseksi 7.1 mennessä, jolloin minun olisi määrä mennä töihin asiakaspalvelutehtäviin. Tilkan henkilökunta oli todella ammattitaitoista ja ihanaa, tunsin että olen hyvissä käsissä. Suosittelen siis lämpimästi Tilkkaa ja laserleikkausta kaikille luomileikkausta suunnitteleville.

Kiitos Jamica kirjoituksestasi. Olisi todella kiva kuulla toipumisestasi enemmän.Olen myös menossa alaluomien leikkaukseen. Miltä näyttää tänään? Kerro tarkasti ole todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta leikkaukseen, toipumiseen jne... liittyvästä. Itselleni on toipumisaikaa varattu leikkauksen jälkeen 9pv. Myös asiakaspalvelussa työssä....

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Kiitos Jamica kirjoituksestasi. Olisi todella kiva kuulla toipumisestasi enemmän.Olen myös menossa alaluomien leikkaukseen. Miltä näyttää tänään? Kerro tarkasti ole todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta leikkaukseen, toipumiseen jne... liittyvästä. Itselleni on toipumisaikaa varattu leikkauksen jälkeen 9pv. Myös asiakaspalvelussa työssä....

Mulle sanottiin että viikko riittää oikein hyvin toipumiseen jos alaluomet leikataan laserilla ja silmänympärysiho hiotaan.. ??!
        Juu,laita Jamica ja muutkin leikkauksessa käyneet lisätietoja toipumisen etenemisestä!
        Auttaakohan se hionta oikeesti silmänympärysryppyihin ja sit vielä siihen veltostuneeseen ihoon mitä sen rasvanpoiston jäljiltä jää..? Harkitsen kovasti josko tämä olisi oikea hoito mun simmuille.

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Mulle sanottiin että viikko riittää oikein hyvin toipumiseen jos alaluomet leikataan laserilla ja silmänympärysiho hiotaan.. ??!
        Juu,laita Jamica ja muutkin leikkauksessa käyneet lisätietoja toipumisen etenemisestä!
        Auttaakohan se hionta oikeesti silmänympärysryppyihin ja sit vielä siihen veltostuneeseen ihoon mitä sen rasvanpoiston jäljiltä jää..? Harkitsen kovasti josko tämä olisi oikea hoito mun simmuille.

Mulle sanottiin se sama myös, että viikko riittää, mutta vähän jännittää, jos ei riitäkkään.

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Mulle sanottiin se sama myös, että viikko riittää, mutta vähän jännittää, jos ei riitäkkään.

Ehkä tuo Jamicalle tehty yläluomileikkaus vaatii enemmän toipumisaikaa? Eiks se tehdä perinteisellä tavalla..?
        Hitto kun tietäis mitä tehdä! Hirvittää et jos rasvanpoiston jälkeen silmät jää entistä enemmän kuopalle

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Ehkä tuo Jamicalle tehty yläluomileikkaus vaatii enemmän toipumisaikaa? Eiks se tehdä perinteisellä tavalla..?
        Hitto kun tietäis mitä tehdä! Hirvittää et jos rasvanpoiston jälkeen silmät jää entistä enemmän kuopalle

Näin minäkin ajattelin, mutta voidaan kyllä olla täysin väärässäkin. Itse olen varma päätöksestä mennä leikkaukseen. Laserhionta pitäisi ymmärtääkseni kiinteyttää ihoa. Minä en saanut ainakaan sellaista käsitystä, että jäisi kuopalle.

• jamica
        Millamagia1 kirjoitti:

Olen tänään menossa hoitajalle näyttämään silmiä, hän arvioi onko iho parantunut toivotulla tavalla. Tällä hetkellä alaluomen hiottu iho kuoriutuu ja alta pitäisi tulla sitten sileä ja rypytön iho. Eiköhän se sieltä ilmesty, mutta kärsivällisyyttä tämä vaatii. Mielestäni viikko ei todellakaan riitä toipumiseen, ainakaan tällaisessa operaatiossa joka minulle tehtiin. Älkää uskoko jos joku muuta väittää. 2-3 viikkoa kuulostaisi realistisemmalta. Juuri tuo laserhionta vaatii varmasti eniten aikaa parantua, pelkkään yläluomileikkaukseen viikko saattaisi riittää, mutta tuskin siihenkään. Itse ainakin haluan, että olen kunnolla parantunut ja normaalin näköinen, ennenkuin palaan ihmisten ilmoille. Minulla yläluomet näyttävät ihan siisteiltä ja leikkausviilto on parantunut hyvin. Tikit poistetaan 28.12. Kerron täällä kyllä sitten taas toipumisen etenemisestä. Vaikka alaluomen iho näyttää edelleen hurjalta niin silti ihailen uusia silmiäni peilistä vähän väliä :). En voi uskoa, että silmäpussit ja roikkuvat yläluomet ovat poissa! Kaverit jotka ovat käyneet katsomassa minua, ovat myös kehuneet kovasti uusia silmiäni, se tuntuu hyvältä :).

• Millamagia1
        jamica kirjoitti:

Olen tänään menossa hoitajalle näyttämään silmiä, hän arvioi onko iho parantunut toivotulla tavalla. Tällä hetkellä alaluomen hiottu iho kuoriutuu ja alta pitäisi tulla sitten sileä ja rypytön iho. Eiköhän se sieltä ilmesty, mutta kärsivällisyyttä tämä vaatii. Mielestäni viikko ei todellakaan riitä toipumiseen, ainakaan tällaisessa operaatiossa joka minulle tehtiin. Älkää uskoko jos joku muuta väittää. 2-3 viikkoa kuulostaisi realistisemmalta. Juuri tuo laserhionta vaatii varmasti eniten aikaa parantua, pelkkään yläluomileikkaukseen viikko saattaisi riittää, mutta tuskin siihenkään. Itse ainakin haluan, että olen kunnolla parantunut ja normaalin näköinen, ennenkuin palaan ihmisten ilmoille. Minulla yläluomet näyttävät ihan siisteiltä ja leikkausviilto on parantunut hyvin. Tikit poistetaan 28.12. Kerron täällä kyllä sitten taas toipumisen etenemisestä. Vaikka alaluomen iho näyttää edelleen hurjalta niin silti ihailen uusia silmiäni peilistä vähän väliä :). En voi uskoa, että silmäpussit ja roikkuvat yläluomet ovat poissa! Kaverit jotka ovat käyneet katsomassa minua, ovat myös kehuneet kovasti uusia silmiäni, se tuntuu hyvältä :).

Uskon, että hyvät luomet tulee. Miksiköhän puhutaan, että viikko riittäisi? Itselleni 2 vkon vapaan saaminen onnistuu ainoastaan kesälomalle, enkä halua odottaa sinne asti. Mutta uskoin kyllä siihen, että viikko ok ja meikillä voi peittää, ettei huomaa.
        Onko luomesi arat, turvoksissa, mustelmilla? Oliko hoitaja tyytyväinen parantumiseesi?
        Kiitos paljon, kun laitoit kuulumisia. Olisi todella ihana kuulla lisää ja toipumisen edistymisestä.

• jamica
        Millamagia1 kirjoitti:

Uskon, että hyvät luomet tulee. Miksiköhän puhutaan, että viikko riittäisi? Itselleni 2 vkon vapaan saaminen onnistuu ainoastaan kesälomalle, enkä halua odottaa sinne asti. Mutta uskoin kyllä siihen, että viikko ok ja meikillä voi peittää, ettei huomaa.
        Onko luomesi arat, turvoksissa, mustelmilla? Oliko hoitaja tyytyväinen parantumiseesi?
        Kiitos paljon, kun laitoit kuulumisia. Olisi todella ihana kuulla lisää ja toipumisen edistymisestä.

Oikeassa olitte, viikko olisi riittänyt toipumiseen alaluomileikkauksesta! Minulla nyt 9 päivää kulunut ja iho parantunut täydellisesti, eikä pusseista tietoakaan. Jos haluaa ottaa varman päälle, niin menee leikkaukseen esim. pe ja sitten seuraavana maanantaina voi varmasti jo mennä töihin, kun aikaa on kulunut 10 päivää. Yläluomet vaativat minulla vielä n. viikon parantelua, mutta hyvältä nekin jo näyttävät, huomenna saan tikit pois kiristämästä ja toipumisen uusi vaihe voi alkaa. Todella tyytyväinen olen edelleen.

• kyseleväinen
        jamica kirjoitti:

Oikeassa olitte, viikko olisi riittänyt toipumiseen alaluomileikkauksesta! Minulla nyt 9 päivää kulunut ja iho parantunut täydellisesti, eikä pusseista tietoakaan. Jos haluaa ottaa varman päälle, niin menee leikkaukseen esim. pe ja sitten seuraavana maanantaina voi varmasti jo mennä töihin, kun aikaa on kulunut 10 päivää. Yläluomet vaativat minulla vielä n. viikon parantelua, mutta hyvältä nekin jo näyttävät, huomenna saan tikit pois kiristämästä ja toipumisen uusi vaihe voi alkaa. Todella tyytyväinen olen edelleen.

MAHTAVAA Jamica!! On kiva kuulla että olet tyytyväinen. Ja että tosiaan viikko sitten riittääkin toipumiseen! Mitä mieltä olet alaluomien hionnan tuloksesta? Onko näkyvää apua ryppyihin,vai oliko sulla edes vielä ryppyjä..? Minä kun olen edelleen kahden vaiheilla tämän laserhoidon ja perinteisen alaluomileikkauksen välillä. Rasvapusseisa varmasi pääsee laserilla helpommin (?!) eroon mutta epäröin auttaako silmäryppyihin myös.. Mulla ikää viisi vuotta enemmän kuin sinulla.

• jamica
        kyseleväinen kirjoitti:

MAHTAVAA Jamica!! On kiva kuulla että olet tyytyväinen. Ja että tosiaan viikko sitten riittääkin toipumiseen! Mitä mieltä olet alaluomien hionnan tuloksesta? Onko näkyvää apua ryppyihin,vai oliko sulla edes vielä ryppyjä..? Minä kun olen edelleen kahden vaiheilla tämän laserhoidon ja perinteisen alaluomileikkauksen välillä. Rasvapusseisa varmasi pääsee laserilla helpommin (?!) eroon mutta epäröin auttaako silmäryppyihin myös.. Mulla ikää viisi vuotta enemmän kuin sinulla.

Olen kyllä tyytyväinen hionnan tulokseen, tosin mulla ei kauheesti ryppyjä ollutkaan, vaan ongelmana olivat ne rasvapussit alaluomella. Niistä ainakin laserilla pääsee helposti ja vaivattomasti, nyt harmittaa että näinkin pitkään odottelin. Alaluomen iho on nyt "litteä" ja rypytön, satsasin vielä hyvään silmänympärysvoiteeseen että pysyykin sellaisena :). En osaa sanoa auttaako hionta myös ryppyihin, kannattaa kysellä kokemuksia ja konsultoida lääkäriä.

• Millamagia1
        jamica kirjoitti:

Olen kyllä tyytyväinen hionnan tulokseen, tosin mulla ei kauheesti ryppyjä ollutkaan, vaan ongelmana olivat ne rasvapussit alaluomella. Niistä ainakin laserilla pääsee helposti ja vaivattomasti, nyt harmittaa että näinkin pitkään odottelin. Alaluomen iho on nyt "litteä" ja rypytön, satsasin vielä hyvään silmänympärysvoiteeseen että pysyykin sellaisena :). En osaa sanoa auttaako hionta myös ryppyihin, kannattaa kysellä kokemuksia ja konsultoida lääkäriä.

Hieno juttu, että olet toipunut hyvin ja tyytyväinen. Odottelen kovasti jo leikkaukseen menoa...
        Tarvitseeko alaluomen ihoa enää mitenkään peitellä leikkauksen jäljiltä?
        Kauanko olit leikkauksessa ja leikkauksen jälkeen tarkkailussa?

• kyseleläinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Hieno juttu, että olet toipunut hyvin ja tyytyväinen. Odottelen kovasti jo leikkaukseen menoa...
        Tarvitseeko alaluomen ihoa enää mitenkään peitellä leikkauksen jäljiltä?
        Kauanko olit leikkauksessa ja leikkauksen jälkeen tarkkailussa?

Joko Millamagia1 on käynyt leikkauksessa???
        Ja mitä kuuluu Jamicalle ja uusille luomille?
        Olen miettinyt tuosta alaluomen sisäkautta leikkamisesta laserilla että voiko sinne sisäpuolen leikkauskohtaan tulla jotain arpimuodostusta? Sehän tuntuis ihan koko ajan eikä pystyttäis varmaan korjaamaankaan enää millään. En huomannut tuosta kysyä kun kävin konsultaatiossa ja siellä kun vaan kehuttiin että helppo juttu ja nopea toipuminen eikä arpia näy! Mutta mitä jos sisäpuolelle tulee jotain vaivaa? Umpeutuuko se leikkuukohta itsestään samantien? muutenhan tulisi verenvuotoa kun sitä ei ommella.
        Aika on varattu leikkaukseen.. ja nyt vähän hirvittää! Tai oikeastaan aika helv. paljon. :D

• Millamagia1
        kyseleläinen kirjoitti:

Olen miettinyt tuosta alaluomen sisäkautta leikkamisesta laserilla että voiko sinne sisäpuolen leikkauskohtaan tulla jotain arpimuodostusta? Sehän tuntuis ihan koko ajan eikä pystyttäis varmaan korjaamaankaan enää millään. En huomannut tuosta kysyä kun kävin konsultaatiossa ja siellä kun vaan kehuttiin että helppo juttu ja nopea toipuminen eikä arpia näy! Mutta mitä jos sisäpuolelle tulee jotain vaivaa? Umpeutuuko se leikkuukohta itsestään samantien? muutenhan tulisi verenvuotoa kun sitä ei ommella.
        Aika on varattu leikkaukseen.. ja nyt vähän hirvittää! Tai oikeastaan aika helv. paljon. :D

Aika varattu ja odotan jo kovasti. Vielä pari viikkoa....
        Laitan kyllä heti tietoa, kun olen käynyt.
        Jamican toipumiskuuluumisia olisi mukava kuulla.

• Millamagia1
        kyseleläinen kirjoitti:

Alaluomien rasvanpoisto ja laserhionta suoritettu ja olen aika hurjan näköinen.
        Toimenpide ei minusta ollut kovinkaan kivulias. Tokihan se tuntuu epämiellyttävältä mutta täysin kestettävissä. Ilkemmältä tuntuu kosmetologin suorittama ihonpuhdistus, jossa kyyneleet valuu silmistä.
        Henkilökunta ja lääkäri olivat aivan äärettömän huolehtivaisia, ystävällisiä ja ihania. Arvosana asteikolla 10 .

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Alaluomien rasvanpoisto ja laserhionta suoritettu ja olen aika hurjan näköinen.
        Toimenpide ei minusta ollut kovinkaan kivulias. Tokihan se tuntuu epämiellyttävältä mutta täysin kestettävissä. Ilkemmältä tuntuu kosmetologin suorittama ihonpuhdistus, jossa kyyneleet valuu silmistä.
        Henkilökunta ja lääkäri olivat aivan äärettömän huolehtivaisia, ystävällisiä ja ihania. Arvosana asteikolla 10 .

Miten Millamagia olet toipunut ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?
        Itse kävin myös muutama viikko sitten samassa toimenpiteessä, en vaan ole päässyt kirjoittamaan kokemuksista.
        Mulla ei toiminut vaan tulos on täysi katastrofi! Rypyt ei hävinneet,päinvastoin koska rasvapussin iho näyttää löysemmältä. okei kyllä rasvaa on lähtenyt mutta enemmän vaan meni silmäluomi kuopalle. Sileydestä ei tietoakaan! Vähän tätä pelkäsinkin ja nyt ei voi kun syyttää omaa hölmöyttä.
        Lisäksi hiotun ihon alue on edelleen punoittava, oikeastaan punaruskea ja jotenkin karhea,ja pelkäänkin että on jotain pigmentaatiota joka ei lähdekkään! lopputarkastus on parin viikon päästä mutta ei paljon lohduta.
        Toipumisaika oli yhtä hevettiä kun iho alkoi märkimään eikä viikko tosiaankaan riittänyt. itse toimenpide ei mielestäni ollut ollenkaan kivulias ja henkilökunta oli oikein mukavaa ja palvelu hyvää.
        mutta rahat meni hukkaan ja lopputulos huonompi kuin alkuperäinen.
        V----tuttaa!!!
        Mikä sopii yhdelle ei sovi kaikille. :(

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Miten Millamagia olet toipunut ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?
        Itse kävin myös muutama viikko sitten samassa toimenpiteessä, en vaan ole päässyt kirjoittamaan kokemuksista.
        Mulla ei toiminut vaan tulos on täysi katastrofi! Rypyt ei hävinneet,päinvastoin koska rasvapussin iho näyttää löysemmältä. okei kyllä rasvaa on lähtenyt mutta enemmän vaan meni silmäluomi kuopalle. Sileydestä ei tietoakaan! Vähän tätä pelkäsinkin ja nyt ei voi kun syyttää omaa hölmöyttä.
        Lisäksi hiotun ihon alue on edelleen punoittava, oikeastaan punaruskea ja jotenkin karhea,ja pelkäänkin että on jotain pigmentaatiota joka ei lähdekkään! lopputarkastus on parin viikon päästä mutta ei paljon lohduta.
        Toipumisaika oli yhtä hevettiä kun iho alkoi märkimään eikä viikko tosiaankaan riittänyt. itse toimenpide ei mielestäni ollut ollenkaan kivulias ja henkilökunta oli oikein mukavaa ja palvelu hyvää.
        mutta rahat meni hukkaan ja lopputulos huonompi kuin alkuperäinen.
        V----tuttaa!!!
        Mikä sopii yhdelle ei sovi kaikille. :(

Mulla on toinen puoli suht koht ok, mutta toinen on tosi punainen. Toipuminen ei ollut yhtä nopeaa, kuin Jamicalla. Lopputuloksesta en vielä ole täysin varma. Uskoisin, että aika vielä auttaa asiaan.
        Oletko ollut yhteydessä lääkäriin? Mitä he ovat mieltä?
        I

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Mulla on toinen puoli suht koht ok, mutta toinen on tosi punainen. Toipuminen ei ollut yhtä nopeaa, kuin Jamicalla. Lopputuloksesta en vielä ole täysin varma. Uskoisin, että aika vielä auttaa asiaan.
        Oletko ollut yhteydessä lääkäriin? Mitä he ovat mieltä?
        I

Juu kyllähän mä kävin lääkärillä jälkitarkastuksessa ja yritin valittaa mutta lopputulosta ei voinut vielä kommentoida vaan sain uuden ajan. Pitää odottaa 6 viikkoa toimenpiteestä joten menen parin viikon päästä uudestaan..

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Juu kyllähän mä kävin lääkärillä jälkitarkastuksessa ja yritin valittaa mutta lopputulosta ei voinut vielä kommentoida vaan sain uuden ajan. Pitää odottaa 6 viikkoa toimenpiteestä joten menen parin viikon päästä uudestaan..

Saitko antibioottikuurin? Mitä voit laittaa ihoon? Selittivätkö mitään mistä johtuu, ettei iho alkanutkaan parantua? Näyttikö missään vaiheessa paremmalta, vai oliko se heti alusta lähtien märkivä?

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Saitko antibioottikuurin? Mitä voit laittaa ihoon? Selittivätkö mitään mistä johtuu, ettei iho alkanutkaan parantua? Näyttikö missään vaiheessa paremmalta, vai oliko se heti alusta lähtien märkivä?

Sain antibiootteja ja ne auttoivat aika pian. Punoituksen voi jo peittää normaali meikillä mutta kyllä saa aika paljon joe blascoa laittaa. Ja siitäkös rypyt tykkää....
        Ehkä ajankanssa vaalenee mutta kyllä tämä harmittaa kun EI MITÄÄN parannusta tullut! Päinvastoin.

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Sain antibiootteja ja ne auttoivat aika pian. Punoituksen voi jo peittää normaali meikillä mutta kyllä saa aika paljon joe blascoa laittaa. Ja siitäkös rypyt tykkää....
        Ehkä ajankanssa vaalenee mutta kyllä tämä harmittaa kun EI MITÄÄN parannusta tullut! Päinvastoin.

Saatko punoituksen sillä piiloon? Mulla ei vielä oikein riitä blascokaan. Miten pärjäsit töihin menon kanssa? Itse kyllä ajattelin, että tarvitaan varmaan 2 kk, ettei ne huomaa mitään. Riittäisikö sekään?
        Luulin ennen toimenpidettä, että mitään ei huomaa enää, kun peitän meikillä.
        Välillä iho näyttää paremmalta ja sit taas siltä, ettei mitään eroa eiliseen päivään. Ikää varmaan sen verran, ettei parane niin nopeaan. Iho kyllä kiinteytyi paljon ja minulla auttoi vähän ryppyihin. Ainakin näin nyt katsottuna. Vaan onko tää väliaikaista???

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Saatko punoituksen sillä piiloon? Mulla ei vielä oikein riitä blascokaan. Miten pärjäsit töihin menon kanssa? Itse kyllä ajattelin, että tarvitaan varmaan 2 kk, ettei ne huomaa mitään. Riittäisikö sekään?
        Välillä iho näyttää paremmalta ja sit taas siltä, ettei mitään eroa eiliseen päivään. Ikää varmaan sen verran, ettei parane niin nopeaan. Iho kyllä kiinteytyi paljon ja minulla auttoi vähän ryppyihin. Ainakin näin nyt katsottuna. Vaan onko tää väliaikaista???

Ei ihan täysin peity ja täytyy lisäillä blascoa pitkin päivää. Ja näyttääkin sitten ihan karseen epätoivoselta peittelyltä! Minä kun haaveilin että meikin käyttöä voisi VÄHENTÄÄ :(
        Ehkä voikin kunhan punoituksesta joskus pääsisi eroon ja jos ne rypytkin sitten näyttäisi pienemmiltä?!
        Töissä oon kuitenkin ollut eikä kukaan ole ainakan uskaltanut mitään kommentoida... Onneksi lomaa oli sentään kaksi viikkoa.
        Miten itse selvisit töihin? ja oletko muuten tyytyväinen rasvanpoiston osuuteen?
        Kiva kuulla "kohtalotovereiden" kommentteja toipumisesta!
        Tsemppiä Millamagia!

• kyseleväinen
        Millamagia1 kirjoitti:

Ei ihan täysin peity ja täytyy lisäillä blascoa pitkin päivää. Ja näyttääkin sitten ihan karseen epätoivoselta peittelyltä! Minä kun haaveilin että meikin käyttöä voisi VÄHENTÄÄ :(
        Ehkä voikin kunhan punoituksesta joskus pääsisi eroon ja jos ne rypytkin sitten näyttäisi pienemmiltä?!
        Töissä oon kuitenkin ollut eikä kukaan ole ainakan uskaltanut mitään kommentoida... Onneksi lomaa oli sentään kaksi viikkoa.
        Miten itse selvisit töihin? ja oletko muuten tyytyväinen rasvanpoiston osuuteen?

• kyseleväinen
        kyseleväinen kirjoitti:

oho tuli kahteen kertaan kun eka lähetys jäi jumiin...
        :)

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Tsemppiä Millamagia!

Ihan samaan teen pitkin päivää. Välillä tuntuu vähän epätoivoseltakin. Onhan se huomattu. Yksi tuli kysymään, onks toi kipee? On ne sen verran uteiliaita. Muut on ollut hiljaa...
        Samaa minäkin toivoin, et vois vähentää meikkiä. Nyt näytän ihan siltä, etten varmaan itse tajua, miten paljon maskia naamassa.
        Rasvaa kyllä lähti paljon. Olisi saanut lähteä vielä lisääkin. Vai onko tullut nyt uutta??? Joka aamu ilta toivon, että aamulla olisi parempi.
        Peiliä on tullut tuijotettua aika tiuhaan....

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Miten jakselet? Onko tapahtunut edistymistä? Mä oon edelleen tosi punainen...

• Millamagia1
        kyseleväinen kirjoitti:

Mtä kuuluu nyt. Mulla ei oikein onnistunut. Tuli pigementtimuutokset ihoon ja kun kävi jälkitarkastuksessa jäi vähän paha mieli. Ei ollut niin, kuin puhuttiin, tai niin kuin annettiin olettaaa. Pussiittaa pahemmin kuin aiemmin.

• vastailee
        Millamagia1 kirjoitti:

Mtä kuuluu nyt. Mulla ei oikein onnistunut. Tuli pigementtimuutokset ihoon ja kun kävi jälkitarkastuksessa jäi vähän paha mieli. Ei ollut niin, kuin puhuttiin, tai niin kuin annettiin olettaaa. Pussiittaa pahemmin kuin aiemmin.

Moi taas Millamagia. Mulla IHAN SAMA juttu!! Punoitus taitaa olla pigmenttimuutosta enkä tiedä mitä tästä tulee :(
        On vähän vaalentuneet mutta peittelyoperaatiot jatkuu edelleen.
        Sama juttu myös tuon pussituksen kanssa.
        Harmittaa aivan sairaasti koko operaatio!!!
        Saitko mitään korjausehdotuksia pusseihin tai mitään apua tuohon pigmenttimuutokseen?

• Millamagia1
        vastailee kirjoitti:

Moi taas Millamagia. Mulla IHAN SAMA juttu!! Punoitus taitaa olla pigmenttimuutosta enkä tiedä mitä tästä tulee :(
        On vähän vaalentuneet mutta peittelyoperaatiot jatkuu edelleen.
        Sama juttu myös tuon pussituksen kanssa.
        Harmittaa aivan sairaasti koko operaatio!!!
        Saitko mitään korjausehdotuksia pusseihin tai mitään apua tuohon pigmenttimuutokseen?

Täytyy odotella vielä, koska iho pitää saada ensin kuntoon. Reseptillä voidetta, mutta onpa aika myrkkyä...
        Punoittaa edelleen tosi paljon, eikä peittelemälläkään vielä näytä normaalilta. On jo pussitus vähän pienentynyt, kun oon sitä rasvaa käyttänyt. Pakko toivoa että kaikki vielä muuttuu hyväksi. Miten sulla nyt?

• harmistunut
        Millamagia1 kirjoitti:

Täytyy odotella vielä, koska iho pitää saada ensin kuntoon. Reseptillä voidetta, mutta onpa aika myrkkyä...
        Punoittaa edelleen tosi paljon, eikä peittelemälläkään vielä näytä normaalilta. On jo pussitus vähän pienentynyt, kun oon sitä rasvaa käyttänyt. Pakko toivoa että kaikki vielä muuttuu hyväksi. Miten sulla nyt?

Taitaa olla samaa myrkkyvoidetta mullakin :D
        No on sillä pigmenttimuutokset vaalentuneet jo ihan mukavasti! Mutta ei se rasva kyllä pussitukseen mulla mitenkään vaikuta. Eikä rypyt tietenkää ole mihinkään häipyneet. Pitäisi kai mennä oikein veitsileikkaukseen että saisi luomet kiristettyä.....

• Millamagia1
        harmistunut kirjoitti:

Taitaa olla samaa myrkkyvoidetta mullakin :D
        No on sillä pigmenttimuutokset vaalentuneet jo ihan mukavasti! Mutta ei se rasva kyllä pussitukseen mulla mitenkään vaikuta. Eikä rypyt tietenkää ole mihinkään häipyneet. Pitäisi kai mennä oikein veitsileikkaukseen että saisi luomet kiristettyä.....

Kuinka kauan sanottiin sulle, että voidetta voi käyttää? Näyttääkö siltä, että punoituksesta voi joskus päästä eroonkin? Mulla on vähän epätoivonen olo...
        Ootko koska menossa näyttämään nassua? Ja lupasivatko mitään hyvitystä tai uudelleen korjausta?
        Ei tullut silloin käydessä puheeksi, että pääseekö tästä punoituksesta koskaan lopullisesti eroon.

• -
        Millamagia1 kirjoitti:

Kuinka kauan sanottiin sulle, että voidetta voi käyttää? Näyttääkö siltä, että punoituksesta voi joskus päästä eroonkin? Mulla on vähän epätoivonen olo...
        Ootko koska menossa näyttämään nassua? Ja lupasivatko mitään hyvitystä tai uudelleen korjausta?
        Ei tullut silloin käydessä puheeksi, että pääseekö tästä punoituksesta koskaan lopullisesti eroon.

Punoitus lähes kokonaan poissa! Jihuu!!Voiteesta ollut apua. Tehoaa muuten myös muihin kasvojen pigmenttimuutoksiin. Eivät siellä sanoneet kauanko voidetta voi yhtäjaksoisesti käyttää mutta yksi ihotautilääkäri sanoi että tuo on turvallinen aine jota voi puolet vahvempanakin käyttää n 1 kk kerrallaan ja sitten pitää 1 kk taukoa.
        Silmäpussin lisäkäsittelystä oli puhetta.. en tiedä ihan tarkkaan vielä.
        Joko olet itse päässyt punoituksesta?

• Millamagia1
        - kirjoitti:

Punoitus lähes kokonaan poissa! Jihuu!!Voiteesta ollut apua. Tehoaa muuten myös muihin kasvojen pigmenttimuutoksiin. Eivät siellä sanoneet kauanko voidetta voi yhtäjaksoisesti käyttää mutta yksi ihotautilääkäri sanoi että tuo on turvallinen aine jota voi puolet vahvempanakin käyttää n 1 kk kerrallaan ja sitten pitää 1 kk taukoa.

En vielä, mutta alkaa jo näyttää paremmalta;) Sittenpä jatkan käyttöä vielä. Iho vaan kuivaa hirmusesti ja sitten maskit näyttää kahta kauheemmilta iholla...
        Toivon kovasti, että tepsii ja voin vähentää meikkiä.
        Toivottavasti saat rahoillesi vastinetta. Ole tiukkana.
        Mielelläni kuulen toipumisesestasi ja jatkosta, mitä sanoivat.

• missmuffin
        - kirjoitti:

Minulla operoitiin alaluomet kolmisen viikkoa sitten, aamuisin punoitusta ei juurikaan ole mutta illalla kun väsyttää, on taas pandasilmät, kuten pieni lapseni sanoo. Kerrotko mikä tuo voide on jolla ihon punoituksen saa pois?

• Millamagia1
        Millamagia1 kirjoitti:

En vielä, mutta alkaa jo näyttää paremmalta;) Sittenpä jatkan käyttöä vielä. Iho vaan kuivaa hirmusesti ja sitten maskit näyttää kahta kauheemmilta iholla...
        Toivon kovasti, että tepsii ja voin vähentää meikkiä.
        Toivottavasti saat rahoillesi vastinetta. Ole tiukkana.
        Mielelläni kuulen toipumisesestasi ja jatkosta, mitä sanoivat.

Mitä sulle kuuluu?

• -utelias-
        Millamagia1 kirjoitti:

Mitä sulle kuuluu?

Kiitos ihan hyvää! Punoitus on tiessään. Poskipäät näyttää vähän sileämmiltä kuin aiemmin mut alaluomien rypyt ei ole kadonneet mihinkään. tekis mieli laseroida koko naama nyt kun huomaa eron noissa poskipäissä! :D
        Pussitusta on edelleen hiukan jäljellä, en ole vielä käynyt näyttämässä tai uusimassa.
        Mitenkäs sulla pyyhkii? Oletko tyytyväinen lopputulokseen??

• Millamagia1
        -utelias- kirjoitti:

Kiitos ihan hyvää! Punoitus on tiessään. Poskipäät näyttää vähän sileämmiltä kuin aiemmin mut alaluomien rypyt ei ole kadonneet mihinkään. tekis mieli laseroida koko naama nyt kun huomaa eron noissa poskipäissä! :D
        Pussitusta on edelleen hiukan jäljellä, en ole vielä käynyt näyttämässä tai uusimassa.

Mulla on punoitusta edelleen. Välillä näyttää paremmalta ja sit taas ihan punainen. Ei pussita enää yhtää, mutta ryppyisempi iho. Siihen oon tyytyväinen ettei silmäpusseja, mutta katsotaan. Mäkin oon menossa näyttämään. Palaillaan. Kerro, kun oot käynyt.

• Millamagia´1
        -utelias- kirjoitti:

Mitä nyt kuuluu? Ootko jo käynyt jatkohoidoissa?

• Utelias'
        Millamagia´1 kirjoitti:

Mitä nyt kuuluu? Ootko jo käynyt jatkohoidoissa?

Voisin vastata sulle sähköpostilla... jos haluat niin kirjoittele:
        [email protected]

• ew43g
        Millamagia1 kirjoitti:

Toipumisaikani oli 2viikkoa

• sairauslomaa tarvits

Kyllä sairauslomaa tarvitsee todellakin väh. 2 viikkoa! Saman ajan on myös auringonotto, saunominen ja uinit kielletty.

Eri asia tietysti joillain sisäsiistien toimistotöiden tekijillä, oma työni on juoksemista ja tanssimista aamusta iltaan ja ilman saurauslomaa ei voisi kuvitellakaan mitään leikkausta.

Ensiviikolla on laseleikkaus edessä, jännittää!

• megapanda

Hei! Jos saan viela udella, mita mahtaa maksaa tuo alaluomen rasvanpoisto ja/tai ylaluomen ryhdistys? Perintona mulla tosi raskaat luomet, jotka tekevat vasyneen ja vanhemman nakoiseksi... Kiitos jo etukateen!

• silmäpussityyppi

itse olen myös kiinnostunut hinnoista... mitä maksaa tuola laser tilkassa alaluomien korjaus?

• Kannatti

Minulla leikattiin neljä päivää sitten. Olen koko ajan ollut sen näköinen, että olen voinut olla ihmisten parissa. Rasva poistettiin laserilla ja tulos oli heti nähtävissä. Toinen silmä on nyt jo mahtavan hyvä. Toinen vähän turvoksissa, mutta ei mitään silmäpusseihini verrattuna. Oikean silmän alle tuli pikkurillinpään kokoinen mustelma. Se on ollut helppo peittää. Kaksi päivää pidin usein kylmähaudetta silmien päällä ja otin rauhallisesti. Kaupassa olen käynyt ihan normaalisti. Ei ole tarvinnut piilotella silmiä, päinvastoin! Pussit ovat poissa :D En tiedä vaikkuttaako terveet elämäntavat tähän nopeaan toipumiseen. Olen 41v. Ai, ja hinta oli vähän päälle 1100€. Hiontaa ei tehty.

• mulla on ens

viikolla sama leikkaus! Mietin, että kehtaanko mennä juhannusjuhliin, mutta kertomuksestasi päätellen kehtaan. :) Toivottavasti kaikke meen mulla yhtä hyvin kuin sulla! :)

• Alaluomix

Moi!

Itsekin kävin samassa toimenpiteessä kesällä 2011 Tilkassa ja tosiaan oli mukava henkilökunta ja toimenpidekin suht helposti meni. Aika paljon minulla kyllä turposi alaluomet ainakin viideksi päiväksi, vaikka nukuinkin korkealla tyynyllä ja eka yön lähes istualtaan.

Vähän harmittaa puoliero alaluomissa, eli toisessa oli enemmän rasvaa, mutta lääkäri otti molemmista saman verran rasvaa pois. Toisen alaluomen rasvaläjässä oli vertakin ja toinen lähti helpommin.

Jos syön vähänkään suolaisempaa (syön lähes suolatonta aina) tai itken vähänkään, niin heti kertyy nestettä tuon toisen alaluomen rasvan ympärille. Samoin aina aamuisin on toinen silmänalus turvoksissa.

Se paremmin rasvasta tyhjennetty alaluomi on tosi ihana, eikä juuri itkemisenkään jälkeen turpoa ja ihokin siitä vetäytyi suht kiinteäksi, kun toisessa alaluomessa ihoa on liikaa turvotuksen aiheuttaman venymisen vuoksi.

Haluaisin symmetriset alaluomet. Voisikohan toimenpiteen uusia toiseen alaluomeen? Onko kellään vastaavasta kokemusta ja uusintaleikkausta tehty?

• Sunnuntainrobben

Olisinpa itsekin tajunnut käydä Laser tilkassa konsultaatiossa ennen kuin menin alaluomileikkaukseen. Tohtori sai vakuutettua minut perinteisen alaluomileikkauksen paremmuudesta kohdallani, koska mulla pussit oli isot ja synnynnäiset. Lopputuloksena pienemmät erimuotoiset silmät ja todella suuri negatiivinen muutos kasvoihin. Silmien ympäriltä poistettiin liikaa rasvaa ja ihoa.

Jos olisin tiennyt, että ihoa pystyy kiristämään myös Laserilla, en olisi ikinä suostunut tähän leikkaustapaan ja jos olisin tiennyt sen riskeistä en muutenkaan.

Perinteisen alaluomileikkauksen yleisin riski on nimittäin juuri alaluomen virheasento, mikä ei sinänsä ole yllätys, sillä siinä avataan koko alaluomen rakenne auki, koska rasva on pohjimmaisena. Sen jälkeen yritetään saada iho ja lihaskerrokset takaisin vanhoille paikoilleen vaihtelevalla menestyksellä. Jos rasvaa, ihoa tai lihasta on poistettu rankalla kädellä tai arpikudoksen muodotuminen on runsasta tuloksena on alaluomen asennon muutos joka vaikuttaa koko kasvojen ilmeeseen.

Perinteistä menetelmää alaluomen yläreunan kautta ei voi suositella kenellekään, olkaa varoivaisia!

Youtubessa löytyy hyvin tietoa alaluomileikkauksen eri vaihtoehdoista englanniksi: hakusanoiksi esim. lower lid lift, lower lid blepharoplasty jne.

Lisäksi suosittelen käymään ulkomaisilla sivuilla lukemassa riskeistä ja kokemuksista. Plastiikkakirurgeihin ei kannata luottaa suoralta kädeltä, kannattaa kyseenalaistaa kaikki mitä ne sanoo ja käydä useassa konsultaatiossa.

Hyviä ulkomaisia saitteja aiheesta kiinnostuneille:

www.realself.com

www.makemeheal.com

Itsehän en näin tehnyt vaikka lueskelin aika lailla keskustelupalstoja ja googlasin suomeksi. Tässä tulos, rumempi naama jonka korjaus jos mahdollista ylipäänsä on erittäin kallista ja joudutaan tekemään ulkomailla.

• pollukkaluomi

Kuka lääkäri olisi hyvä alaluomi leikkauksessa, onnistunut lopputulos.
      Siis normaalilla leikkauksella?

• Tyttömäinen olo

Minulle tehtiin 14.6. sekä rasvanpoisto että hionta laserilla Tilkassa, ja olen todella tyytyväinen. Palvelu asiantuntevaa ja ystävällistä ja operaatio nopea eikä kipua lainkaan. Hinta 1900 euroa, mutta palkintona levännyt ilme kasvoilla, vaikka ikää kohta 48 vuotta. Suosittelen!

• Elämä uusin silmin
        Tyttömäinen olo kirjoitti:

Minulle tehtiin 14.6. sekä rasvanpoisto että hionta laserilla Tilkassa, ja olen todella tyytyväinen. Palvelu asiantuntevaa ja ystävällistä ja operaatio nopea eikä kipua lainkaan. Hinta 1900 euroa, mutta palkintona levännyt ilme kasvoilla, vaikka ikää kohta 48 vuotta. Suosittelen!

MInäkin kävin Laser Tilkassa: yläluomen korjaus, alaluomen rasvanpoisto sekä hionta. Kaikki samalla vaivalla.
        Reilu viikko toimenpiteestä ja nyt kaikki ok :)

Toipumisen nopeus yllätti. Hoito-ohjeiden huolellinen noudattaminen on avainasemassa. Hyvä peruskunto, savuttomuus ja ylipainottomuus eivät ainakaan haitaksi (kuten missä tahansa operaatiossa).

Palvelu Tilkassa aivan huipputasoa kaikin puolin. Suosittelen erittäin lämpimästi.

• harkitseva1

Kuka lääkäri tekee näitä toimenpiteitä Tilkassa?

• Elämä uusin silmin

Minut operoi Tom Schöder (ylilääk., kirurgian prof.). Soittamalla saat varmasti selville myös muita asiantuntijoita.

• turpoileva

Hei itsekin kävin Tomilla ja olen todella tyytyväinen =) miten kauan teillä kesti ennenkuin silmät palautuivat normaaleiksi turvotuksen jäljiltä ? joku sanoi että voisi mennä kuukausiakin ? onko totta ?

• 17+11

Miten alaluomet kannattaa operoida, jos ongelmana on "vain" löysä iho?
      Usaltaako suomalaisen kirurgin antaa tehdä ns. skin pinch, jossa poistetaan ihoa silmän alta?
      Pystyykö leikkauarven tekemään ihan ripsien alareunaan? Netissä löytyy vain kuvia, joissa leikkausviilto on tehty monta milliä ripsien alarajan alle. Pelkään, että jos näin tehdään, jää arpi näkyväksi.

• kuoppasilmä

Minulle jäi alaluomien leikkauksesta sisäkautta selvästi näkyvät kuopat silmien alle. Näyttää todella pahalta, omituiselta ja 'pääkallomaiselta'. Pelottaa, kun silmän alapuolella ei ole juuri muuta kuin sisäänpäin kaartuva iho suojaamassa silmää.

En tiedä, miksi plastiikkakirurgien toimenpiteestä etukäteen antamilla tiedoilla ei ole juuri mitään yhteyttä toimenpiteen lopputuloksen kanssa.

Suosittelen kaikkia toimenpidettä harkitsevia perehtymään mahdollisimman hyvin siitä saatuihin p o t i l a i d e n kokemuksiin, koska mitään kokonaisseurantaa lopputuloksista tai asiakastyytyväisyyden mittausta ei ainakaan minulle ollut saatavilla.

Lopputuloksen kanssa joudut kuitenkin elämään sinä, ei toimenpiteen tehnyt lääkäri.

• rasvaton

Kävin poistattamassa rasvatyrät laserilla silmän sisäkautta pari päivää sitten ja mitään mustelmia tai turvotusta ei tullut. Töihin olisin voinut mennä heti seuraavana päivänä, mutta olin varannut varalta viikon vapaata. Aikomuksena hiotuttaa alaluomen iho kesän jälkeen, kun ei enää tarvitse varoa aurinkoa. Kiitollisena haluaisin kuulla kaikenlaisista toipumisista hionnan jälkeen.

• Laserin

Itse olen 24 vuotias, omaan todella tummat ja pussittavat silmän aluset, olleet koko ikäni. Tarkoitus olisi mennä myös tuohon alaluomien laserleikkaukseen. Onko laserilla ollut millaiset vaikutukset alusten tummuuteen? Entä kun rasvapussit poistetaan, onko mahdollista jäädä kuopalle, tai iho löysäksi ( Iän puolesta minulle ei vielä ole ryppyjä muodostunut) ?
      Auttaa laser nesteturvotukseen?

• Mzkc

Laser? Ei taida suttaa tähän vaivaan... ota pötevään kirurgiin yhteyttä ja leikkauta

• Anonyymi

Minä kävin 3 pv sitten alaluomen laserleikkauksessa mutta tehtii luomen päälle ei alle. Toimenpide kivuton ja nyt turvotus ja punoitus lähes kokonaan pois..itselläni oli poimu alaluomessa..nyt ei oo enää.. Oulussa ja Tuula lappalainen oli plastiikkakirurgi voin lämpimästi suositella…

• Anonyymi

Moikka, Tuulaa olen minäkin silmäillyt (hehe..). Oliko minkähintainen operaatio? Mulla tuo samanlainen vaiva, ylimäärästä tavaraa alaluomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3827
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1895
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1741
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      124
      1294
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      97
      1260
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      37
      1259
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      995
    Aihe