Toivottavasti saadaan pian lakiin sellainen muutos jossa mahdollistetaan suomessa miesten pitää monia vaimoja. On kohtuullista ja tasa-arvoista muista kulttuureista tulevia kohtaan ja myös suomalaista miestä kohtaan, että tämä epätasa-arvoa aiheuttava seikka korjataan. Varmaan muutkin miehet eri kulttuureista ovat samaa mieltä asiasta. Ja koska moninaiset eri vivahteet yhteiskunnassa ja kulttuurissa on vain pelkästään hyväksi, uskon naistenkin iloisena ottavan tämän ehdotuksen vastaan.
Moniavioisuus lailliseksi Suomessa
42
1603
Vastaukset
- mmmm111
No jopas pukkaa provoa. Yksi vihje:suomalaisnaiset eivät tule koskaan alistumaan moiseen. Mutta onhan se hyvä tietää millaisia kusipäitä muhii ihan näissä meidän suomi-miehissäkin....Mahtaakohan olla joku Homma-forumilainen taas liikenteessä.
- HarrasToivomus
Oletko varma, että se olisi aina ja joka tapauksessa vain huono asia?
- HarrasToivomus
Mitä tarkoitat seuraavalla lauseellasi? >Mutta onhan se hyvä tietää millaisia kusipäitä muhii ihan näissä meidän suomi-miehissäkin< Tarkoitatko, että ulkomailta tulevat miehet ovat pääsääntöisesti kusipäitä ja nyt on ilmennyt, että myös suomi-miehetkin ovat aloittaneet kusipäistymisen?
- mmmm111
HarrasToivomus kirjoitti:
Mitä tarkoitat seuraavalla lauseellasi? >Mutta onhan se hyvä tietää millaisia kusipäitä muhii ihan näissä meidän suomi-miehissäkin< Tarkoitatko, että ulkomailta tulevat miehet ovat pääsääntöisesti kusipäitä ja nyt on ilmennyt, että myös suomi-miehetkin ovat aloittaneet kusipäistymisen?
Olen minä aina tiennyt, että kusipäitä on aina ollut ja tulee olemaankin ihan kaikissa maissa ja jokaisessa kansassa...Niin suomalaisissa kuin niissä monissa ulkomaanelävissäkin. Mutta että joku suomalainen alkaa ihan "vaatimaan" tällaisen asian laillistamista...huhhuh. Miksi puhut vain miesten oikeudesta useampaan puolisoon? Naisetkin pettävät ja 80 % naisista fantasioi ainakin seksin aikana muista miehistä. Kirjoitin aiemmassa ketjussa kauniiden naisten harjoittamasta uskottomuudesta...Mistä tiedät, että olet naisesi ainokainen? Jos et pidä ajatuksesta, että et olisi,niin miksi et pidä? Moniavioisuus on huono juttu, koska harva ihminen oikeasti voi jakaa kumppaninsa ilman, että se vie voimat henkisesti. Pätee myös naisiin. Ja vastakysymys:mistä itse tiedät, että naisesi harjoittama moniavioisuus ei olisi sinulle hyväksi?
- HarrasToivomus
mmmm111 kirjoitti:
Olen minä aina tiennyt, että kusipäitä on aina ollut ja tulee olemaankin ihan kaikissa maissa ja jokaisessa kansassa...Niin suomalaisissa kuin niissä monissa ulkomaanelävissäkin. Mutta että joku suomalainen alkaa ihan "vaatimaan" tällaisen asian laillistamista...huhhuh. Miksi puhut vain miesten oikeudesta useampaan puolisoon? Naisetkin pettävät ja 80 % naisista fantasioi ainakin seksin aikana muista miehistä. Kirjoitin aiemmassa ketjussa kauniiden naisten harjoittamasta uskottomuudesta...Mistä tiedät, että olet naisesi ainokainen? Jos et pidä ajatuksesta, että et olisi,niin miksi et pidä? Moniavioisuus on huono juttu, koska harva ihminen oikeasti voi jakaa kumppaninsa ilman, että se vie voimat henkisesti. Pätee myös naisiin. Ja vastakysymys:mistä itse tiedät, että naisesi harjoittama moniavioisuus ei olisi sinulle hyväksi?
Mutta luulen, että jotkut kulttuurit eivät tule sitä mitenkään hyväksymään. Sen takia en ajatellut sitä ehdottaa, koska se ei mitenkään menisi läpi uskonnosta johtuen tietyissä uskonnollisissa kulttuureissa, vaikka saman kulttuurin miehille se onkin jo pyhässä kirjassa sallittu. Tämähän on sitä epätasa-arvoa, josta on vaikea päästä eroon juuri uskonnoista johtuen. Miehetkin ovat epätasa-arvoisia monessa mielessä eri kulttuureissa jos kulttuureita vertaillaan keskenään. >Mistä tiedät, että olet naisesi ainokainen? Jos et pidä ajatuksesta, että et olisi,niin miksi et pidä?< En mistään voi tietää olenko naiseni ainoa, naisestani päätellen tuntuu jostain syystä siltä. Ja jos se tuntuu hyvältä ja kaikki näyttää hyvältä, niin miksi en nauttisi elämästä. Jos se on valhetta, mutta hyvältä tuntuvaa valhetta onko sen edes väliä. Elämässä kaikki muuttuu koko ajan, eikä ketään voi totaalisesti määrätä, paitsi ehkä aivopestyjä kiihkouskovaisia (uskonnollisia tai aatteellisia), niin ihmisen on syytä huonoistakin ajoista huolimatta katseltava ympärilleen löytyisikö ympäriltään ihan oikeitakin syitä nauttia omasta elämästä... Viimeiseen kysymykseen on vaikea vastata kun ei ole kokomusta, mutta mistä sen tietää, saattaisihan se olla mukavaakin. Ja tietysti se voisi olla epämiellyttävää. Se riippuisi tietysti hyvin pitkälle vaimosta. Vaikea antaa pätevää vastausta...
- mmmm111
Mutta luulen, että jotkut kulttuurit eivät tule sitä mitenkään hyväksymään. Sen takia en ajatellut sitä ehdottaa, koska se ei mitenkään menisi läpi uskonnosta johtuen tietyissä uskonnollisissa kulttuureissa, vaikka saman kulttuurin miehille se onkin jo pyhässä kirjassa sallittu. Tämähän on sitä epätasa-arvoa, josta on vaikea päästä eroon juuri uskonnoista johtuen. Miehetkin ovat epätasa-arvoisia monessa mielessä eri kulttuureissa jos kulttuureita vertaillaan keskenään. >Mistä tiedät, että olet naisesi ainokainen? Jos et pidä ajatuksesta, että et olisi,niin miksi et pidä?< En mistään voi tietää olenko naiseni ainoa, naisestani päätellen tuntuu jostain syystä siltä. Ja jos se tuntuu hyvältä ja kaikki näyttää hyvältä, niin miksi en nauttisi elämästä. Jos se on valhetta, mutta hyvältä tuntuvaa valhetta onko sen edes väliä. Elämässä kaikki muuttuu koko ajan, eikä ketään voi totaalisesti määrätä, paitsi ehkä aivopestyjä kiihkouskovaisia (uskonnollisia tai aatteellisia), niin ihmisen on syytä huonoistakin ajoista huolimatta katseltava ympärilleen löytyisikö ympäriltään ihan oikeitakin syitä nauttia omasta elämästä... Viimeiseen kysymykseen on vaikea vastata kun ei ole kokomusta, mutta mistä sen tietää, saattaisihan se olla mukavaakin. Ja tietysti se voisi olla epämiellyttävää. Se riippuisi tietysti hyvin pitkälle vaimosta. Vaikea antaa pätevää vastausta...
Niin...Tuo että useimmat miehet (esim.muslimimiehet) eivät kuitenkaan olisi valmiit antamaan naiselleen samaa oikeutta on yksi syy, miksi olen asiaa vastaan. Ja kuten sanoin, niin suurin osa ihmisistä on biologisista syistä aina mustasukkaisia. Myös naiset.Miksi pitäisi oikein lailla sallia tällainen henkinen kidutus? Suurin osa suomalaisnaisista olisi asiaa vastaan...Ja tiedätkö muuten mitä?Muslimimaissakin on feministejä,jotka puuhaavat lakialoitteita moniavioisuutta vastaan. Esim.Turkissa on epävirallista moniavioisuutta ,(Esim.AKP-puolueen monilla poliitikoilla on ainakin kaksi "vaimoa")jota vastaan naisjärjestöt taistelevat. Saudeissakin on islamilaisia feministejä ,jotka yrittävät tiukentaa moniavioisuuden mahdollisuuksia. Miksikö? Koska nainen on yleensä se,joka noissa kuvioissa kärsii. Kyllähän mies nauttii, kun saa nautiskella vähintään kahden eri naisen vartalosta, mutta nainen on se joka kärsii siinä. Se että miehet haluaisivat kenties harrastaa tuota ei ole mikään syy laillistaa moniavioisuutta. Ja kuten sanoin, myös naiset harrastavat ihan samaa...epävirallisesti myös.
- ..........
muistaa ottaa lääkkees ja lopeta typerien väkerrysten laittaminen palstalle.
- HarrasToivomus
Purkki olikin joutunut hukkaan, mutta onneksi se löytyi...
- ei mene kauaa
Voi olla että me kantasuomalaisetkin miehet tulemme hyötymään islamista, sehän tulee tuomaan meille oikeuden mm. - Ottaa monta vaimoa - Naida teinejä - Hakata vaimoja - Nussia vaimoja koska vain, vaikka nämä pistäisivät vastaankin - Ottaa avioero tekstiviestillä - Yms.
- Sinun pitää
Olla tasapuolinen kaikille vaimoille. Joten, voitko tehdä sen ? Et voi raiskata vaimoasi, vaikka se näköjään sinua kiinnostaa, et voi naida lasta, vaikka näytät olevan pedofiili, et myöskään hyödy naisten hakkaamisesta, vaikka niin kuvittelet,siis olet sadisti, sen takia, Islam ei sovellu sinulle, olet eläimen tasolla, niin, tuo tekstiviesti, ei ole todellakaan koraanissa, lue enemmän ja luule vähemmän.
- ei teoreettisesta
Sinun pitää kirjoitti:
Olla tasapuolinen kaikille vaimoille. Joten, voitko tehdä sen ? Et voi raiskata vaimoasi, vaikka se näköjään sinua kiinnostaa, et voi naida lasta, vaikka näytät olevan pedofiili, et myöskään hyödy naisten hakkaamisesta, vaikka niin kuvittelet,siis olet sadisti, sen takia, Islam ei sovellu sinulle, olet eläimen tasolla, niin, tuo tekstiviesti, ei ole todellakaan koraanissa, lue enemmän ja luule vähemmän.
Reaali-islamissa, joka vallitsee kaikissa islamilaisissa maissa, mies saa vapaasti tehdä kaikkea listassa mainittua. Joskaan avioeroa ei saane kaikissa tekstiviestillä, mutta riittää että mies sanoo kolmasti "eroan sinusta". Länsimaisten islamin ja koraanintulkitsijoiden suvaitsevaista ja tasa-arvoista islamia ei puolestaan oikeasti esiinny missään muualla kuin teoriassa. Kyse on samanlaisesta paradoksista kuin kommunismi, kaunis aate, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia, kaikki omaisuus on yhteistä ja kaikki työskentelevät yhteisen hyvän eteen. Todellisuudessa jokainen kommunistimaa on ollut ja on diktatuuri, jossa puolueen jäsenet ja muut viskaalit ovat "tasa-arvoisempia" kuin toiset.
- toki, mutta...
ei teoreettisesta kirjoitti:
Reaali-islamissa, joka vallitsee kaikissa islamilaisissa maissa, mies saa vapaasti tehdä kaikkea listassa mainittua. Joskaan avioeroa ei saane kaikissa tekstiviestillä, mutta riittää että mies sanoo kolmasti "eroan sinusta". Länsimaisten islamin ja koraanintulkitsijoiden suvaitsevaista ja tasa-arvoista islamia ei puolestaan oikeasti esiinny missään muualla kuin teoriassa. Kyse on samanlaisesta paradoksista kuin kommunismi, kaunis aate, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia, kaikki omaisuus on yhteistä ja kaikki työskentelevät yhteisen hyvän eteen. Todellisuudessa jokainen kommunistimaa on ollut ja on diktatuuri, jossa puolueen jäsenet ja muut viskaalit ovat "tasa-arvoisempia" kuin toiset.
Eron saa helposti puolin ja toisin, mutta aikamoinen taloudellinen taakka siitä ex-vaimosta jää miehelle käteen. Joten varaa siihen täytyy miehellä olla, jos ei halua joutua naurunalaiseksi ja ympäristön halveksimaksi luuseriksi.
- sinun tietosi?
ei teoreettisesta kirjoitti:
Ja sulla ainakin on vanha kunnon propaganda hanskassa ;-) Älä viitsi uskotella että olet asunut kaikissa muslimivaltioissa kokemassa tilanteen kantapään kautta. Sinunkin tietosi ovat peräisin pelkästään valikoiduista internet-lähteistä...
- niimpä nii
toki, mutta... kirjoitti:
Eron saa helposti puolin ja toisin, mutta aikamoinen taloudellinen taakka siitä ex-vaimosta jää miehelle käteen. Joten varaa siihen täytyy miehellä olla, jos ei halua joutua naurunalaiseksi ja ympäristön halveksimaksi luuseriksi.
nainen ei saa avioeroa ilman miehen suostumusta mies puolestaan voi koska tahansa epäillä vaimoa aviorikoksesta ja saada tämän kivitetyksi hengiltä
- Ramin1
Enpä nyt tiedä tuosta! Itse olen muslimi ja olen asunu monessa islamilaisessa maassa!
ja totta että monella on monta vaimoa mutta ei kaikki miehetkään sitä hyväksy islami maissa! kyllä meilläkin tuo tasa-arvoisuus pätee. Ja ne jotkut jolla on monta vaimoa niin minun mielipiteeni siihen ja tuohon teineihin sekaantumiseen on (harvinaisempi juttu tuo jälkimäinen nyky ajassa kyllä) mutta minun mielipiteeni tuohon on että sairaita ihmisiä ne vaan on! mutta sairaita ihmisiä onkin ympäri maailmaa, ei pelkästään islamilaisissa maissa! sama pätee naisten lyömisessä! Ja tuo naida millon haluaa, ei pidä paikkansa on naisillakin oma mielipide asiaan! Itse olen Iranilainen mies ja miten olen huomannut ainakin Iranissa! niin kyllä naisetkin poliisilla voivat käydä tällaisissa tilanteissa! Kaikkialla maailmassa on huonoja ja päästään viallisia ihmisiä, se on vaan ihmisen järki ja mieli joka tekee ihmisestä pahan! ei uskonto! ei järkevä ihminen nyky aikana kaikkia tapoja noudata mitä pyhissä kirjoissa lukee!!!
- se toimii sitten
toisinkin päin. Tiedän useita ihania miehiä, joista on ihan liian vaikea valita.
- HarrasToivomus
Versiona. Sopii mullekin ja avioerokin voidaan hylätä vanhanaikaisena...
- moiseen varaa?
Ei suomalaisella tavismiehellä olisi taloudellisesti varaa useampaan vaimoon ja näiden lapsiin. Ottaahan jo uusperheittenkin isukeille entisen liiton elastusmaksut koville. Ajattele nyt, jokaiselle vaimolle ja näiden synnyttämille lapsille pitäisi kustantaa oma kalustettu asunto ja sama elintaso. Nykyään Suomessa meininki on se, että tavismiehen vaimo tienaa itse huomattavan summan perheen kuukausibudjetista ja myös salarakas/salarakkaat tulevat toimeen omillaan. En ymmärrä miksi suomalaismies haluaisi tästä auvoisesta olotilasta neljän perheen loukkuun? Ei tavismies kestä neljän vaimon nalkutusta, kun ei se kestä edes yhden vaimon nalkutusta. Nyt tavismies voi sentään paeta nalkuttavaa vaimoa salarakkaan luo, mutta mitäs se moniavioinen mies tekee? Pakenee nalkuttavaa vaimoa toisen nalkuttavan vaimon luo? Mitä järkeä? Minusta tuo moniavioisuus on kaukaa katsottuna pelkkä heppoinen miehinen fantasia. Tavismies kuvittelee, että siinä ei miehen tarvitse kantaa mitään vastuuta kotitalouksista ja lapsikatraista, hän vain ajattelee alapäällään sitä, että se oikeuttaisi hänen harrastamaan seksiä n. neljän naisen kanssa. Mutta mitä iloa siitä pitkällä tähtäimellä olisi? Loppumetreillä riesana on lauma pirttihirmuja ja ongelmateinejä ja oma pikkukaverikin alkaa olla maan vetovoiman uhri siitä kaikesta stressistä. Ja ensimmäisen vaimon kanssa täytyy myös olla erittäin tarkkana, sillä muitten vaimojen ottamiseen tarvitaan hänen lupansa. Jos ei sitä lupaa saakkaan, niin siinähän äijä sitten onkin kusessa suurinen suunnitelmineen :-( Sillä Suomessa ei ainakaan pystyisi olemaan salaa useamman kanssa naimisissa, viimeistään valtio nostaisi siitä haloon, että missäs se ensimmäisen vaimon leimalla varustettu suostumuskaavake on? Entä suomalaiset tavisnaiset sitten? Kyllä he varmasti ottaisivat vastaan sen miehen tarjoaman asunnon ja pyöräyttäisivät tälle jopa lapsen siitä hyvästä. Miehen olisi suotavaa kylläkin pesettää pyykkinsä jollain toisella vaimolla. Tämä nainen tuskin olisi edes mustasukkainen toisista vaimoista, eihän hän ole alunperinkään tähdännyt rakkausavioliittoon, jos moniavioisen miehen vaimoksi kerran päätti ryhtyä. Haaveissa oli lähinnä se oma asunto, oma rauha ja oma lapsi. Sohvaperuna on kätevä kierrättää toisille vaimoille jos se vaikka alkaa piereskellä siinä sohvalla. Siinä vaiheessa seksi tämän kanssa on jo niin epämiellyttävä ajatus, että senkin puolen saisi suosista hoitaa vaikkapa se kolmas ja sillä aikaa itse kutsua vaikkapa naisystäviä punaviinille.
- HarrasToivomus
Niin siten tämä islamin paras puoli pääsisi rikastuttamaan myös suomi miesten ja naisten elämää. Ja tästä voitaisiin muodostaa oikea supermultimoniavioisuus versio, jossa jokaisen, myös naisen, avioliitto voisi sisältää monia avioliittoja yhtä aikaa. Ei tarvis käydä avioero prosesseja läpi ja pitää pipoa kireällä. Miettikää mitkä mahtavat olosuhteet. Kaikki ottaisivat vaan iisisti, eikä tarvis kenenkään olla naama rutussa...
- kannatetaan!
Usko pois, suomalainen nainen osaisi vetää tästäkin tilanteesta voiton kotiin ;-) Aviomiehen titteliä kantava sponsori olisi suurimman osan aikaa poissa vaivoista, mutta taloudellista bonusta tulisi silti tilille säännöllisesti. Jokainen seksiin ja miehen likaisten sukkien keräämiseen mielenkiintonsa menettänyt naisihminen varmasti lähtisi mielellään ykkösvaimoksi. Eli saa avioliiton suomat edut, mutta paskahommat saa delegoida toisille :-)
- HarrasToivomus
Moniavioisuudessa on vaan pelkkiä hyötyjä. Varsinkin tässä laajennetussa versiossa,(jota en suvaitsevaisuus syistä uskaltanut mainita) josta eräät keskustelijat mainitsivat, eli naisille samat oikeudet. Siinä sitten voitaisiin olla yhtä aikaa kaikki monissa naimisissa. Eli mies ja nainen samassa avioliitossa pitäisivät kumpikin yhtä aikaa monia aviopuolisoja...Ei enää kalliita avioero oikeudenkäyntejä...
- HaureusToivomus
Minulla ei yhtään vaimoa, aattakee....
- HarrasToivomus
Kyllä sinäkin saat vaimon lähitulevaisuudessa. Käännyt vain islamin uskoon niin voit nauttia vanhemmasta moniavioisuuden versiosta jossa me miehet voimme nauttia monista vaimoista. Tuossa aiemmin joku nainen ehdottikin, jota en itse suvaitsevaisuus syistä arvannut aluksi ehdottaa, että myös naisille moniavioisuus ja näinhän se oliskin hyvä. Se vaan saattaa loukata joidenkin uskovaisten tunteita, mutta koska olemme suvaitsevassa suomessa eiköhän sekin järjesty. Sitten avioerotkin voidaan jättää väliin ja aletaan olla paratiisissa jossa kaikki saavat olla onnellisesti naimisissa kaikkien kanssa. Huomaatko nyt, että valoa on tunnelin päässä jo näkyvissä.
- elättää kaikki?
Kyllä sinäkin saat vaimon lähitulevaisuudessa. Käännyt vain islamin uskoon niin voit nauttia vanhemmasta moniavioisuuden versiosta jossa me miehet voimme nauttia monista vaimoista. Tuossa aiemmin joku nainen ehdottikin, jota en itse suvaitsevaisuus syistä arvannut aluksi ehdottaa, että myös naisille moniavioisuus ja näinhän se oliskin hyvä. Se vaan saattaa loukata joidenkin uskovaisten tunteita, mutta koska olemme suvaitsevassa suomessa eiköhän sekin järjesty. Sitten avioerotkin voidaan jättää väliin ja aletaan olla paratiisissa jossa kaikki saavat olla onnellisesti naimisissa kaikkien kanssa. Huomaatko nyt, että valoa on tunnelin päässä jo näkyvissä.
tuskin sun varasi riittäisivät, plus kakrut.
- setäimmeisillä
Nämä kaikenmaailman setäimmeiset ovat huvittavia tapauksia! Ensin kampanjoivat käsi sydämellä seksiorjuutta vastaan ja nyt toivovat itselleen moniavioisuutta. Ilmeisesti kaikki naiset jotka eivät ole tähän viestiin protestoineet, ovat osoittaneet "hiljaisen hyväksynnän" asialle? Ha-ha :-D
- Cindy86
hankkisit ittelles ees yhen, pervo.
- HarrasToivomus
Tuolla aikaisemmin jo joku nainen uskalsi sanoa sen jota en itse suvaitsevaisuus syistä halunnut sanoa eli naisille myös ja itse toin siihen vielä lopullisen johtopäätöksen jossa samassa avioliitossa olevat mies ja nainen voisivat olla yhtä aikaa moniavioisia eli avioparilla kummallakin olisi oma haaremi joka johtaisi siihen että eläisimme kaikki haaremissa jossa kaikki olisivat onnellisesti naimisissa keskenään, vai mitä. Mahtava idea. Sodat loppuis ja kaikki uskonnot olisivat sen jälkeen turhia, koska paratiisi olisi vihdoin laskeutunut maan päälle...
- Cindy86
Tuolla aikaisemmin jo joku nainen uskalsi sanoa sen jota en itse suvaitsevaisuus syistä halunnut sanoa eli naisille myös ja itse toin siihen vielä lopullisen johtopäätöksen jossa samassa avioliitossa olevat mies ja nainen voisivat olla yhtä aikaa moniavioisia eli avioparilla kummallakin olisi oma haaremi joka johtaisi siihen että eläisimme kaikki haaremissa jossa kaikki olisivat onnellisesti naimisissa keskenään, vai mitä. Mahtava idea. Sodat loppuis ja kaikki uskonnot olisivat sen jälkeen turhia, koska paratiisi olisi vihdoin laskeutunut maan päälle...
kuullostaa enemmän helvetiltä kuin paratiisilta maan päällä mitä tohon haaremi tsydeemiin tulee ;o) Sodat ovat tarpeellisia ja ilman uskontoja ei olis sotiakaan... Tylsää ;o)
- HarrasToivomus
Cindy86 kirjoitti:
kuullostaa enemmän helvetiltä kuin paratiisilta maan päällä mitä tohon haaremi tsydeemiin tulee ;o) Sodat ovat tarpeellisia ja ilman uskontoja ei olis sotiakaan... Tylsää ;o)
Kaikki voimain koitokset, joissa taistellaan naaraiden ja urosten kesken ja samat sukupuolet toisiaan vastaan jäis mahdollisesti väliin, mutta luulen että urosten väliset kahinat ja samoin naaraiden väliset kahinat kyllä säilyisivät. Ilman uskontoja olisi tietenkin mahdotonta enää käydä uskonsotia. Luulen, että tästä ei hirveän moni olisi pahoillaan loppujen lopuksi. Joo ja tuo multisuperhaaremi systeemi, olisihan se sekopäistä menoa. Kunhan vaan yöllä väsyneenä vision hieman pakkaa sekoittavia ideoita. Mielenkiintoista olisi tietää minkälaiset geneettiset seuraukset sillä olisi. Voitaisiin lisätä vielä yksi tekijä siihen soppaan, eli siirretään tuo tilanteeseen, jossa raha ja omaisuus ja valta eivät olisi niin yli arvostettuja ominaisuuksia parinvalinnassa...
Katsoiko kukaan aikoinaan dokumenttia arabiperheestä jossa miehellä oli monta vaimoa? Jokaisella vaimolla oli oma huone, mutta muuten oleskelivat yhteisessä taloudessa tehden kodin askareita miehen huidellessa kaupungilla hoitaen "bisneksiä". Ohjelman alussa vaimoja oli 4 ja kolme niistä oli orjan asemassa tehden työtä pellolla ja mies vietti aikaansa pelkästään uusimman vaimonsa kanssa. Yksi vanhemmista naisista valittikin että mies ei ole ainakaan vuoteen edes astunut jalallaankaan hänen huoneensa kynnyksen yli häntä tapaamaan. Myöhemmin mies kertoi muille vaimoilleen että oli löytänyt kaupungilta 15 vuotiaan tytön jonka kanssa aikoi mennä naimisiin. No muut naiset sanoivat että koraani kieltää pitämästä enemmän kuin 4 vaimoa, mutta mies totesi ettei hän muutenkaan koraania kirjaimellisesti noudata joten hyvin voi ottaa viidennenkin vaimon. Totesi myös että muut vaimot olivat jo liian vanhoja lemmenpuuhiin joten hän tarvitsee nuoren ja kauniin naisen ja vanhat saavat hoitaa työnteon. Yksi vaimoista kyllä uhkasi että hän tappaa miehensä jos hän vielä viidennen vaimon tähän perheeseen tuo. Ohjelman lopussa näytettiin sitten kun imaami vihki miehen ja tämän uusimman vaimonsa ja tuo tyttö muutti samaan taloon asumaan. Ohjelma ei kuitenkaan kertonut että saiko mies pitää jatkossa henkensä vai toteuttiko tuo aikaisempi vaimo uhkauksensa. Ohjelma pisti vaan ajattelemaan että muslimimaissakin voidaan näköjään koraania tulkita ihan miten kutakin miellyttää, eli jopa jotkut muslimitkin poimivat ainoastaan rusinat tuosta kirjasta.
- HarrasToivomus
Varsin omituista menoa. Tuollaisenaan moniavioisuus on varmaan tylsää, ainakin naisen kannalta katsottuna. Mutta asiaan, moniko palstalasista luulee, että yksiavioisuus pysyy Euroopassa ainoana mahdollisena avioliittomuotona, noin lainopillisessa mielessä? Islamista tulee alueen valtauskonto tällä menolla viimeistään 2070 jos ei tule jotain katastrofeja. Siinä vaiheessa saadaan varmaan viimeistään moniavioisuus myös valtion lakeihin mukaan. Tyttäret ja tyttären tyttäret ainakin pääsevät maistamaan yksipuolisen moniavioisuuden ihanuutta. Tämä siksi, koska uskonnot eivät kykene kovin nopeisiin muutoksiin ja ulkoapäin ohjaamalla ne eivät muutu ollenkaan. Tai jos muuttuvat niin se tapahtuu todella hitaasti. Joten sitä odotellessa...
- mmmm111
Ja nainen ei luonnollisesti saa avioitua kuin yhden kanssa kerrallaan. Siis noissa muslimimaissa. Aikamoista helvettiä tuo moniavioisuus muutenkin niille ihmisille, jotka joutuvat puolisonsa jakamaan. Ja on aivan paskapuhetta, että kaikille voisi olla tasapuolinen. Jo se että haluaa jonkun uuden sen entisen lisäksi kertoo, että himoitsee enemmän jotain uutta sen entisen sijaan. Ja mieshän saa tuossa hommassa koko ajan läheisyyttä, seksiä ja huomiota. Naiset joutuvat odottamaan vuoroaan. Itse enemmin tappaisin itseni kuin alistuisin elämään tuollaisessa haaremissa.
- mmmm111
Varsin omituista menoa. Tuollaisenaan moniavioisuus on varmaan tylsää, ainakin naisen kannalta katsottuna. Mutta asiaan, moniko palstalasista luulee, että yksiavioisuus pysyy Euroopassa ainoana mahdollisena avioliittomuotona, noin lainopillisessa mielessä? Islamista tulee alueen valtauskonto tällä menolla viimeistään 2070 jos ei tule jotain katastrofeja. Siinä vaiheessa saadaan varmaan viimeistään moniavioisuus myös valtion lakeihin mukaan. Tyttäret ja tyttären tyttäret ainakin pääsevät maistamaan yksipuolisen moniavioisuuden ihanuutta. Tämä siksi, koska uskonnot eivät kykene kovin nopeisiin muutoksiin ja ulkoapäin ohjaamalla ne eivät muutu ollenkaan. Tai jos muuttuvat niin se tapahtuu todella hitaasti. Joten sitä odotellessa...
Nostradamus ennusti, että kolmas maailmansota käydään kristittyjen ja muslimien kesken Euroopassa ja muslimit häädetään täältä sen lopuksi. Joku saksalainen johtaja tulee olemaan hyvin aktiivinen tuossa häätöhommassa. Ja jos katsot yhtään historiaan (ei tartte katsoa taaksepäin edes kahta vuosikymmentä enempää) niin huomaat, että ei ole kristittyjen ja muslimien yhteiselo sujunut hyvin oikein missään. Entinen Jugoslavia, Libanon, Sudan jne jne...Esimerkkejä on lukuisia. Hyvin veristä hommaa...
- mmm1111
Ja en tietenkään toivo mitään sotaa, mutta aika huolestuttavalta tuo integraation onnistuminen näyttää monessa maassa. Ja kuten sanoin, niin itse ainakin luopuisin enemmin hengestäni kuin alistuisin elämään jossain haaremissa. Ja on eurooppalaisilla naisillakin sanansa sanottavanaan...
- GenuineCindy86
mmmm111 kirjoitti:
Ja nainen ei luonnollisesti saa avioitua kuin yhden kanssa kerrallaan. Siis noissa muslimimaissa. Aikamoista helvettiä tuo moniavioisuus muutenkin niille ihmisille, jotka joutuvat puolisonsa jakamaan. Ja on aivan paskapuhetta, että kaikille voisi olla tasapuolinen. Jo se että haluaa jonkun uuden sen entisen lisäksi kertoo, että himoitsee enemmän jotain uutta sen entisen sijaan. Ja mieshän saa tuossa hommassa koko ajan läheisyyttä, seksiä ja huomiota. Naiset joutuvat odottamaan vuoroaan. Itse enemmin tappaisin itseni kuin alistuisin elämään tuollaisessa haaremissa.
Mitä jos et "paremmasta" (muista vaihtoehdoista) tietäisikään? Eli, jos olisit vaikka kasvatettu käsitykseen että näin asiat kuuluu olla... Elelisit varmaan loppuelämäs onnellisena tietämättömyydessäsi.
- mmm111
GenuineCindy86 kirjoitti:
Mitä jos et "paremmasta" (muista vaihtoehdoista) tietäisikään? Eli, jos olisit vaikka kasvatettu käsitykseen että näin asiat kuuluu olla... Elelisit varmaan loppuelämäs onnellisena tietämättömyydessäsi.
Moni musliminainen ei tiedä paremmasta, mutta on silti mustasukkkainen miehestään. Biologia,biologia...
- ku tylsää...
Näissä höpinöissäsi ei ole enää mitään linjaa saati järkeä. Nyt jaarittelet jostain utopistisesta ryhmäavioliitosta. Mee vaikka pihalle hankkimaan elämä, näitä kukaan jaksa lukea.
- HarrasToivomus
Elämässä. Se on itse asiassa varsin mukavaa. Tämän kirjoituksen tarkoituksena oli miettiä asioita, joissa monet maailman naiset elävät. Se on yhteen maailma suurimpaan uskontoon kirjoitettu totuus, ja todellisuutta monille. Se, että täällä se ei näy julkisesti, on pelkkää harhaa. Sitä on joka paikassa missä islam vaikuttaa. Imaamit vihkivät parit, mutta virallisiin tietoihin nämä eivät tule. Oletteko varmoja asiasta, että miehenne ovat vai teidän kanssanne vai ... Toisaalta sokea rakkaus maistuu parhalle ja epäilys syö kaiken kivan... Valitse sitten siinä jotain...
- hahahhaaaaa
oikein monta eukkoa palvelemaan lerpukka .....hahahhahaaaaaaaaaahahhahaaaaaaa
- puolestani.,
Kyllä ainakin MUNUN potenssini piisaisi noille neljälle eukolleni,mutta sitä nalkutusta en taitaisi mitenkään kestää.
- on-----
puolestani., kirjoitti:
Kyllä ainakin MUNUN potenssini piisaisi noille neljälle eukolleni,mutta sitä nalkutusta en taitaisi mitenkään kestää.
päässäsi, hähähäähhhhhääääää
- Tasa-arvoa
Totta puhut, mutta tietenkin kaikille mahdolliseksi: kristityille, muslimeille, miehille, naisille, homoille ja lesboille ym. Minusta olisi ihanaa jos saisin naida monta miestä: yksi bilehile, yksi isätyyppi, yksi rakastaja ISOLLA varustuksella, yksi rikas elättäjä ja yksi käsistään kätevä rakennusmies. Voisin valita rauhassa kenenkä lakanoihin milloinkin uisin. Varmasti rakastaisin niitä kaikkia yhtä vähän ja tasapuolisesti. Toisaalta voisin olla menemättä naimisiin kenkään kanssa ja harrastaa irtosuhteita ilman mitään rajoja ja kontrolleja tai mustasukkaisuutta...
Ei muuta kuin kaikki vaan naimaan toisiaan oikein rohkeasti ja reippaasti!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701