Profiilin painoarvo?

Ihmettelevä!?

Tulipa löydettyä jälleen eräs todella mielenkiintoinen profiili, mutta kaatui sitten siihen, että hän harrasti melontaa ja kun en osaa uida, niin eipä taida meidän harrastukset yksiin lyödä. Ja olen näemmä vuoden liian vanhakin, joten jätinpä siis viestin laittamatta, harmi sinänsä. Mutta heräsi sellainen ajatus, että minkä verran noissa ilmoituksissa on mielestänne (tai teillä itsellänne) toleranssia? Esim. - Jos merkitset liikunta kohtaan, että harrastat jotain liikuntaa, niin kelpaako sinulle ihminen, joka ei harrasta liikuntaa vai onko tämä vain kuvaus sinun liikunnallisuudesta? - Onko harrastuksesi tasoa; postimerkkien keräily = lapsena taisin keräillä, vaiko niitä mistä et ikinä usko luopuvasi? Pitääkö ihannekumppanin osallistua harrastuksiisi, vaikka tanssimiseen tai metsästykseen? - Onko musiikkimaulla oikeasti mitään väliä? Alatko tapella autossa, jos toinen vaihtaa kanavaa kun ei halua kuunnella sinulle mieluista musiikkia, jota hän ei voi sietää? - Pitääkö olla sama elokuvamaku? Entä jos toinen on luetellut pitävänsä siitä ja siitä elokuvasta ja itse et edes muista milloin olet käynyt elokuvissa tai vuokrannut elokuvaa, sovitteko silloin yksiin? - Entä matkakohteet? Jos toinen on matkustellut vain suomessa ja sinä ulkomailla, kannattaako ottaa yhteyttä? - Lempiasiat onkin mielestäni sitten helpompaa, koska nehän ovat lempiasioita, eli näistä tiedän henkilön pitävän ja minunkin siis olisi hyvä näistä pitää. Jos tässä lukee liikunta, ei tarvitse miettiä onko liikunta tärkeää, jos liikunta kohdassa lukee "kävely", ei se mielestäni kerro mitään, herättää vain kysymyksiä. - Syttymiset jokainen tietää, sitä ei liene tarpeen mainita.. tietenkin voisi lyhyesti kertoa, odottaako romantiikkaa vai suoraan asiaan. - "Epäinnostavat asiat" ovat myös sellainen selkeä kohta, eli jos itse innostuu näistä ja toinen ei, niin sukset mene ristiin. Jos taas olet astmaatikko ja tässä lukee tupakointi, niin isoa plussaa pukkaa. - Entä kielitaito? Jos toinen puhuu sujuvasti kahdeksaa kieltä ja itsellä tuotti tuskaa nuo kaksi pakollista, niin onko mitään syytä ottaa yhteyttä. Miksi mainitaan kahdeksan kieltä, jos sillä ei olisi merkitystä myös kumppanissa? - Ja olihan niitä tv-ohjelmia, radio-kanavia ja mitä kaikkea.. YHTEENVETONA kysynkin onko noiden kohtien täyttämisestä enemmän haittaa (herättää turhia kysymyksiä ja rimakauhua) vai todellakin jotain hyötyä? Olisiko homma hoidettu vain lyhyesti minä pidän ja minä en pidä tyyppisesti ja pienellä luonnekuvauksella? ENTÄ IHANNEKUMPPANIN TIEDOT? Jos 30 vuotias on merkannut ihannekumppaniksi 28-32 vuotiaan, niin olenko 34 vuotiaana kalkkis? Entä jos pituusvaatimus on 170-190 ja olen 167cm? Tai haetaan 170/70-190/90 ja olenkin 170/68? Entä jos olen asumuserossa ja ihannekumppanin kohdalla on vain sinkku? Entä jos olen eronnut ja ihannekumppanin kohdalla lukee sinkku? Että tällaista tällä kertaa.. ymmärrätte varmaan miksi minulla on tyhjä profiili ja sitten jos jollekin vastaan, niin kirjoitan heti ekaan viestiin tuutin täydeltä ;D

30

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annetaan.

"- Jos merkitset liikunta kohtaan, että harrastat jotain liikuntaa, niin kelpaako sinulle ihminen, joka ei harrasta liikuntaa vai onko tämä vain kuvaus sinun liikunnallisuudesta? " Suurin osa taitaa kertoa mitä liikuntaa harrastaa tai mitä se merkitsee heille. Itse liikkuvaisena harvemmin otan yhteyttä jos mitään liikuntaa ei ole mainittu. "- Onko harrastuksesi tasoa; postimerkkien keräily = lapsena taisin keräillä, vaiko niitä mistä et ikinä usko luopuvasi? Pitääkö ihannekumppanin osallistua harrastuksiisi, vaikka tanssimiseen tai metsästykseen?" Eiköhän tähän merkitä niitä joita yleensä vapaa-ajalla tulee tehtyä. Omasta mielestäni paras kumppani on sellainen jolla on yhteisiä harrastuksia kanssani. "- Onko musiikkimaulla oikeasti mitään väliä? Alatko tapella autossa, jos toinen vaihtaa kanavaa kun ei halua kuunnella sinulle mieluista musiikkia, jota hän ei voi sietää?" Varsinkin nuorempien tapauksessa sillä on aika paljon merkitystä. Musiikkimaku myös kertoo paljon ihmisestä ja myös suhtautuminen musiikkin voi olla hyvin erilaista. "- Pitääkö olla sama elokuvamaku? Entä jos toinen on luetellut pitävänsä siitä ja siitä elokuvasta ja itse et edes muista milloin olet käynyt elokuvissa tai vuokrannut elokuvaa, sovitteko silloin yksiin?" Se varmaan riippuu miten tärkeä harrastus elokuvat ovat. Se on yksi yhdistävä asia muiden joukossa. "- Entä matkakohteet? Jos toinen on matkustellut vain suomessa ja sinä ulkomailla, kannattaako ottaa yhteyttä?" Se on varmaan lähinnä sama missä on matkustellut aiemmin mutta jos toinen haluaa joka vuosi Kanarialle ja toinen Lappiin niin?... "- Lempiasiat onkin mielestäni sitten helpompaa, koska nehän ovat lempiasioita, eli näistä tiedän henkilön pitävän ja minunkin siis olisi hyvä näistä pitää. Jos tässä lukee liikunta, ei tarvitse miettiä onko liikunta tärkeää, jos liikunta kohdassa lukee "kävely", ei se mielestäni kerro mitään, herättää vain kysymyksiä." Mitä tarkoitat. Kertoohan se paljonkin jos siellä lukee kävely. Sittenhän voi käydä yhdessä vaikka kävelyillä? Jos taas lempiasioissa lukee kävely niin se tarkoittaa että henkilö erityisesti pitää kävelyistä. "- Syttymiset jokainen tietää, sitä ei liene tarpeen mainita.. tietenkin voisi lyhyesti kertoa, odottaako romantiikkaa vai suoraan asiaan." Vähän on outoa että kaikki muut kohdat herättävät kysymyksiä mutta tämä ei? Sinua taitaa kiinnostaa aika yksinkertainen kuuma suhde jos muut asiat ovat aivan sama? "- "Epäinnostavat asiat" ovat myös sellainen selkeä kohta, eli jos itse innostuu näistä ja toinen ei, niin sukset mene ristiin. Jos taas olet astmaatikko ja tässä lukee tupakointi, niin isoa plussaa pukkaa." Aivan sama juttu kaikkien muiden osien kohdalla. Ei se niin vaikeaa ole ymmärtää. Mitä enemmän yhteistä niin sitä helpommin toista yleensä ymmärtää. "- Entä kielitaito? Jos toinen puhuu sujuvasti kahdeksaa kieltä ja itsellä tuotti tuskaa nuo kaksi pakollista, niin onko mitään syytä ottaa yhteyttä. Miksi mainitaan kahdeksan kieltä, jos sillä ei olisi merkitystä myös kumppanissa?" Tätä kohtaa en ole koskaan ymmärtänyt paitsi siinä tapauksessa että toinen on ulkomaalainen. "- Ja olihan niitä tv-ohjelmia, radio-kanavia ja mitä kaikkea.." Tarkoituksena näissä kaikissa on vain etsiä samankaltaisuutta. "YHTEENVETONA kysynkin onko noiden kohtien täyttämisestä enemmän haittaa (herättää turhia kysymyksiä ja rimakauhua) vai todellakin jotain hyötyä? Olisiko homma hoidettu vain lyhyesti minä pidän ja minä en pidä tyyppisesti ja pienellä luonnekuvauksella?" Riippuu henkilöistä. Ainakin itse pidän siitä että kerrotaan enemmän profiilissa ettei tarvitse kysellä kaikkea viesteissä ja toisaalta toisesta kiinnostuu tuota kautta. Nähtävästi sinä etsit todellakin jotain yksinkertaista crash-boom-bang suhdetta koska pitemmässä suhteessa nuo yhteensopivat asiat nousevat arvoon arvaamattomaan. Pelkät "mistä tykkään/mistä en luonnekuvaus" ei riitä mihinkään. "ENTÄ IHANNEKUMPPANIN TIEDOT? Jos 30 vuotias on merkannut ihannekumppaniksi 28-32 vuotiaan, niin olenko 34 vuotiaana kalkkis? Entä jos pituusvaatimus on 170-190 ja olen 167cm? Tai haetaan 170/70-190/90 ja olenkin 170/68? Entä jos olen asumuserossa ja ihannekumppanin kohdalla on vain sinkku? Entä jos olen eronnut ja ihannekumppanin kohdalla lukee sinkku?" Jokainen tekee omat valintansa miten tiukkoina noita kriteerejä pitää. Sitten kun otat yhteyttä niin toinenhan voi arvioida asiaa. "Että tällaista tällä kertaa.. ymmärrätte varmaan miksi minulla on tyhjä profiili ja sitten jos jollekin vastaan, niin kirjoitan heti ekaan viestiin tuutin täydeltä ;D" Oletko mies vai nainen? Miehenä en tuollaiseen naisen profiiliin ottaisi yhteyttä vaikka olisi kuvakin.

• Ihmettelevä!?

Onhan se nyt täysin eri asia harrastaa lenkkeilyä (tai voihan se lukea liikunta kohdassakin), kuin jos se olisi lempiasioita. Tuohan kertoo homman olevan aivan eri sfääreissä. Lenkkeilyä harrastava kun voi lenkkeillä vaikka ihan vain siksi, että se nyt saa kuulostamaan vähän urheilullisemmalta, vaikka oikeasti juoksisi vain pakosta välillä bussiin. "Miehenä en tuollaiseen naisen profiiliin ottaisi yhteyttä vaikka olisi kuvakin." Niitä yhteydenottoja tulee kyllä ihan mukavasti, mutta ei oikeilta ihmisiltä.. enkä kyllä usko tämän profiloinnin asiaa helpottavan.. ehkä olen sitten liian vanha kolmikymppisenä tänne nettimaailmaan opettelemaan.

• mutta ne
        Ihmettelevä!? kirjoitti:

Onhan se nyt täysin eri asia harrastaa lenkkeilyä (tai voihan se lukea liikunta kohdassakin), kuin jos se olisi lempiasioita. Tuohan kertoo homman olevan aivan eri sfääreissä. Lenkkeilyä harrastava kun voi lenkkeillä vaikka ihan vain siksi, että se nyt saa kuulostamaan vähän urheilullisemmalta, vaikka oikeasti juoksisi vain pakosta välillä bussiin. "Miehenä en tuollaiseen naisen profiiliin ottaisi yhteyttä vaikka olisi kuvakin." Niitä yhteydenottoja tulee kyllä ihan mukavasti, mutta ei oikeilta ihmisiltä.. enkä kyllä usko tämän profiloinnin asiaa helpottavan.. ehkä olen sitten liian vanha kolmikymppisenä tänne nettimaailmaan opettelemaan.

varmaan tulevat niiltä ihmisiltä jotka tykkäävät sinun kuvasta jos sinulla sellainen on sekä naiset saavat yleisesti enemmän viestejä kuin miehet. "enkä kyllä usko tämän profiloinnin asiaa helpottavan.." Kuinka joku osaa ottaa sinuun yhteyttä jos ei tiedä millainen ihminen olet? Profiileja on tuolla tuhansia? "ehkä olen sitten liian vanha kolmikymppisenä tänne nettimaailmaan opettelemaan." Varmaan jos et osaa kertoa profiilissa itsestäsi niitä tärkeitä asioita. Mikset ota itse yhteyttä niihin profiileihin jotka kiinnostavat jos tiedät mitä etsit?

• alkup.
        mutta ne kirjoitti:

varmaan tulevat niiltä ihmisiltä jotka tykkäävät sinun kuvasta jos sinulla sellainen on sekä naiset saavat yleisesti enemmän viestejä kuin miehet. "enkä kyllä usko tämän profiloinnin asiaa helpottavan.." Kuinka joku osaa ottaa sinuun yhteyttä jos ei tiedä millainen ihminen olet? Profiileja on tuolla tuhansia? "ehkä olen sitten liian vanha kolmikymppisenä tänne nettimaailmaan opettelemaan." Varmaan jos et osaa kertoa profiilissa itsestäsi niitä tärkeitä asioita. Mikset ota itse yhteyttä niihin profiileihin jotka kiinnostavat jos tiedät mitä etsit?

"Mikset ota itse yhteyttä niihin profiileihin jotka kiinnostavat jos tiedät mitä etsit?" Enkös kertonut juuri esimerkin, että A) löydän täydellisen profiilin, mutta B) olen esim. 2cm liian lyhyt tai kuuntelen vääränlaista musiikkia ja C) mielestäsi esim. musiikkimaku on merkittävä asia parisuhteen kannalta. Eli kun profiiliin laittaa tarpeeksi rajauksia, ei sitä oikeaa tunnu olevan olemassakaan. Miksei joku tietokone voi verrata toisten profiileita suoraan ja ilmoittaa sitten kun sopiva löytyy? Taidan odotella netin kehittymistä ja elän tuolla ulkona sen aikaa :D

• erikoista kyllä
        alkup. kirjoitti:

"Mikset ota itse yhteyttä niihin profiileihin jotka kiinnostavat jos tiedät mitä etsit?" Enkös kertonut juuri esimerkin, että A) löydän täydellisen profiilin, mutta B) olen esim. 2cm liian lyhyt tai kuuntelen vääränlaista musiikkia ja C) mielestäsi esim. musiikkimaku on merkittävä asia parisuhteen kannalta. Eli kun profiiliin laittaa tarpeeksi rajauksia, ei sitä oikeaa tunnu olevan olemassakaan. Miksei joku tietokone voi verrata toisten profiileita suoraan ja ilmoittaa sitten kun sopiva löytyy? Taidan odotella netin kehittymistä ja elän tuolla ulkona sen aikaa :D

tuo sinun logiikkasi. Profiilinhan on tarkoitus herättää mielenkiinto eikä se yleensä sisällä varmasti mitään tarkkoja arvoja mihin toisen tulee sopia. Kerroin että musiikkimaku VOI OLLA sekä ON YKSI niistä mutta on MONIA MUITAKIN mistä niitä samankaltaisuuksia voi etsiä. "Eli kun profiiliin laittaa tarpeeksi rajauksia, ei sitä oikeaa tunnu olevan olemassakaan." Eihän ne ole rajauksia vaan niissä kerrot itsestäsi! Herran jumala, eikö ihminen saa kertoa itsestään vaan pitäisi jättää kertomatta? "Miksei joku tietokone voi verrata toisten profiileita suoraan ja ilmoittaa sitten kun sopiva löytyy?" Täydellisen sopiva? Sellaisia on kuule aika harvassa ja senhän takia kiinnostavaan profiiliin josta löytää jotain yhteistä joka sinulle on tärkeää kannattaa ottaa yhteyttä vaikka niitä eroja löytyisikin koska se on sitten toisen mietittävissä miten täydellisesti sinä sovit vaikkapa profiilisi suhteen hänelle. Ihmettelen suuresti asiaa jos odottelet netin kehittymistä mutta et laita itsestäsi tietoja profiiliin ja anna ihmisten arvioida itse sopivuutta.

• en ymmärrä
        Ihmettelevä!? kirjoitti:

vanhemmat miehet alkaa kehumaan minulle samaa ikä luokkaa olevalle,että saa kyllä nuoremmankin. Miksi ottaa yhteyttä,jos hakee nuorempaa? Onko niin heikko itsetunto,ett' pitää näin käyttäytyä.Jos vanhahko mies hakee nuorta naista,jättköön ottamatta yhteyttä oman ikäiseen naiseen. Vai,hakeeko hän itselleen huoltajaa vanhemmasta naisesta,että saa elää jälleen nuoruuttaan. Onko se jotain kiukuttelua,ja mistä syy johtuu,onko vaimo jättänyt,vai miksi näin käyttäytyy?

• ei ole väliä

Hei! Jokaisen asian kohdalla kannattaa miettiä, onko se tärkeä. Monet luettelemistasi asioista eivät ole tärkeitä. Vastaa nyt ihmeessä sille melojalle! Eihän kaikkea vapaa-aikaa tarvitse viettää yhdessä. Melokoon hän ihan rauhassa, ehkä sinullakin on joku oma harrastus, jota harrastat mieluummin vaikkapa naispuolisten kavereidesi kanssa? Lisäksi meloja voi opettaa sinut uimaan! Jos olisi kyse jostain harvinaisemmasta harrastuksesta esim. käyrätorven soittamisesta, en pitäisi kovin realistisena että opit sen, mutta uimataito on muutenkin ihan hyvä taito, jo noin niin kuin hengissä pysymisen kannalta... Ja voithan ottaessasi melojaan yhteyttä kysyä häneltä suoraan, että onko melonta tärkeä osa hänen elämäänsä vai haluaisiko hän tutustua uimataidottomaan naiseen :D Liikunta: itse en harrasta paljon liikuntaa. Jos mies on ruksinut olevansa fanaattinen urheilija, ja kaikki vastaukset ovat täynnä urheilua, en kiinnostu. Muuten asialla ei ole paljon merkitystä. Tanssiminen, metsästys, elokuvat ja kaikki muutkin harrastukset: tärkeys riippuu ihan siitä, miten suuri rooli niillä on henkilön elämässä. Ks. yllä kommenttini melontaan. Musiikkimaulla on ja ei ole väliä. On tietenkin superkivaa jos löytyy joku joka pitää samoista bändeistä, ihan mahtavaa, mutta aika epätodennäköistä. Kunhan nyt suunnilleen siedätte kuunnella toistenne musiikkia, muuten voi olla vähän ikävää kotona... Tärkeämpänä pidän suhtautumista musiikkiin. Minä rakastan musiikkia, ja jos mies suhtautuisi samalla hartaudella johonkin muuhun musiikkiin, tuntisin että olemme sukulaissielut. Jos taas mies pitäisi musiikkia vain taustamölynä, luulen että olisimme aika erilaisia. Tätä ei saa ehkä tietää profiilin perusteella... Matkakohteet: kysy mieluummin, minne hän HALUAISI matkustaa. Pitääkö enemmän kaupunki- vai rantalomista? Samahan se on, mitä paikkoja kukakin on nähnyt tähän mennessä; tärkeämpää on, mitä voisitte tehdä yhdessä tulevaisuudessa. Syttymiset... tuntuu, että ihmiset vastailevat sinne vähän mitä sattuu. En antaisi tällekään kauheasti painoarvoa! Epäkiinnostavat asiat on ehkä vähän merkityksellisempi. Astamaatikko ja tupakointi on tosi hyvä esimerkki merkityksellisestä asiasta; sellaiset eivät sopisi yhteen. Kielitaito - en ole tulkinnut sitä vaatimukseksi kumppanin kielitaidosta. Ihmiset vaan ylpeänä kertovat, jos osaavat jotain. Ehkä osa ihmisistä ruksii sellaisetkin kielet, joita osaavat vain pari sanaa. Minä pidän outoina miehiä, jotka eivät kerro osaavansa englantia, koska katselen kuitenkin koulutettua väkeä. Muuten kielitaito ei ole mikään ratkaiseva kysymys. Ihannekumppanin tiedot: ainoastaan tosi joustamaton ja kankeasti ajatteleva ihminen pitää tiukasti kiinni sentin tarkkuudella jostain pituus- ym. kriteereistä. Jos olisin esim. 3 vuotta miehen kriteerien ulkopuolella, en vastaisi. Mutta yhdellä vuodella ei pitäisi olla mitään väliä suuntaan tai toiseen. Samoin pituus. Asumusero/sinkku - tämä voi monelle olla tärkeä asia. Minä suhtaudun varauksella eronneisiin, mutta vain siksi, etten usko osaavani ymmärtää heidän kokemuksiaan, kun en ole itse ollut missään pitkässä suhteessa. Ihmettelet varmaan, mitä minä sitten profiileissa katson, jos en välitä harrastuksista ym niin paljon. No, tärkeimmät asiat näkee kokonaisuudesta. Pysähdyn sellaisten profiilien kohdalle, joissa on ikä, koulutustaso ym. suunnilleen omalla tasollani, joissa mies ei tee kirjoitusvirheitä vaan teksti vaikuttaa fiksun ihmisen tuottamalta, jossa on ehkä vähän huumoria tai muuta kivaa. Katson, minkälaista naista he hakevat: jos miehellä ei ole mitään kriteereitä, en vastaa. Ei kai nyt ihan mikä tahansa voi kelvata? Esim. ilahdun jos mies hakee korkeasti koulutettua naista, koska olen itse sellainen. Jos kriteerejä on pelkästään ulkonäköön liittyen, en usko olevani sitä mitä hän hakee. Jos kokonaisvaikutelma on, että mies hakee kaveria akiivilomille, extreme-urheiluun, metsäretkille tms johonkin joka ei ole ollenkaan minun tyylistäni, en vastaa. Jos taas kokonaisuudesta syntyy kuva, että miehen elämäntyyli on yhteensopiva kanssani, niin kiinnostun.

• nainen*'

Komppaan tätä vatausta lähes täysin. Mitä oikeasti on merkitystä sillä, harrastaako toinen melontaa tai pelaako golffia? Ja profiiliinhan kirjoitetaan itsestä, eihän ne ole vaatimuksia toista kohtaan. Jos minä kirjoitan, että osaan engantia ja espanjaa niin eihän se tarkoita että toisen pitää niitä osata... Tai tykkään katsoa saksalaisia dekkareita telkkarista, kyllä ihan sallin että mies katsoo lätkäpeliä vaikka itse sitä inhoan. Noihan on pikkujuttuja elämässä. Tylsää olisi aina olla kaikesta samaa mieltä, johan sitä loppuis puheenaiheet ja keskustelunaiheet, jos aina olis vaan, joo joo... Matkakohteissakin voi tehdä kompromissin, mennään joka toinen vuosi aurinkorannalle ja joka toinen vuosi Lappiin. Minulle tärkeitä "yhteisiä" asioita (jotka voivat selvitä profiilista): - onko lapsia vai ei, minä haluan että miehellä on, koska itsellänikin on (vaikkakin jo aikuisia) kun lapsettomat ihmiset ovat vaan jotenkin kasvaneet erilaisiksi... - ei tupakontia, tämä on aika ehdoton - alkoholi, ei saa olla absolutisti eikä taas sitten ottaa liikaa - ei kovasti uskonnollinen, saa kuulua kirkkoon mutta ei yrittää käännyttää minua - pituus kyllä, miehen pitää olla minua (172 cm) pitempi - ikä ei ole niin tarkkaa, viisi vuotta saa heittää minun "toivomuksestani" ihan varmasti, siihen ei kaadu - pitää olla ulkoilmaihminen, joka viihtyy mökillä, luonnossa eikä kapakoissa

• Ihmettelevä?!
        nainen*' kirjoitti:

Komppaan tätä vatausta lähes täysin. Mitä oikeasti on merkitystä sillä, harrastaako toinen melontaa tai pelaako golffia? Ja profiiliinhan kirjoitetaan itsestä, eihän ne ole vaatimuksia toista kohtaan. Jos minä kirjoitan, että osaan engantia ja espanjaa niin eihän se tarkoita että toisen pitää niitä osata... Tai tykkään katsoa saksalaisia dekkareita telkkarista, kyllä ihan sallin että mies katsoo lätkäpeliä vaikka itse sitä inhoan. Noihan on pikkujuttuja elämässä. Tylsää olisi aina olla kaikesta samaa mieltä, johan sitä loppuis puheenaiheet ja keskustelunaiheet, jos aina olis vaan, joo joo... Matkakohteissakin voi tehdä kompromissin, mennään joka toinen vuosi aurinkorannalle ja joka toinen vuosi Lappiin. Minulle tärkeitä "yhteisiä" asioita (jotka voivat selvitä profiilista): - onko lapsia vai ei, minä haluan että miehellä on, koska itsellänikin on (vaikkakin jo aikuisia) kun lapsettomat ihmiset ovat vaan jotenkin kasvaneet erilaisiksi... - ei tupakontia, tämä on aika ehdoton - alkoholi, ei saa olla absolutisti eikä taas sitten ottaa liikaa - ei kovasti uskonnollinen, saa kuulua kirkkoon mutta ei yrittää käännyttää minua - pituus kyllä, miehen pitää olla minua (172 cm) pitempi - ikä ei ole niin tarkkaa, viisi vuotta saa heittää minun "toivomuksestani" ihan varmasti, siihen ei kaadu - pitää olla ulkoilmaihminen, joka viihtyy mökillä, luonnossa eikä kapakoissa

Näissä kahdessa vastauksessa oli jo sen verran tolkkua, että taidan osata suhtautua tuon profiilin täyttämiseen ehkä vähän oikeammin.. kesti vain tuo sytytys :) Ja laitoin sen viestin kuitenkin :)

• omituisia kriteerejä
        nainen*' kirjoitti:

"- alkoholi, ei saa olla absolutisti eikä taas sitten ottaa liikaa" Mikä absolutistissa on vikana?

• nainen*'
        omituisia kriteerejä kirjoitti:

"- alkoholi, ei saa olla absolutisti eikä taas sitten ottaa liikaa" Mikä absolutistissa on vikana?

Ei kai siinä mitään vikaa ole mutta jos etsii samanhenkistä seuraa, on saman suuntainen suhde alkoholiin minusta ihan huomattava kriteeri. Absolutistista tulee minulle mieleen, että henkilöllä on (ollut) joku "drinkingproblem". Minä en haluaisi, että kumppani on absolutisti, koska itse nautin suunnattomasti -kylmästä saunaoluesta laiturilla istuskellen -pyöräretkellä pysähdyksestä terassille -viinistä ruoan kanssa -kuohuviinistä kaksin vaikka rantakalliolla eväskorin kanssa Minusta olisi tylsää jos kaveri vieressä juo vettä/limua/maitoa... Tämä on yksi minun kriteerini, ei sen tarvitse olla teidän muiden.

• juon tuolla
        nainen*' kirjoitti:

Ei kai siinä mitään vikaa ole mutta jos etsii samanhenkistä seuraa, on saman suuntainen suhde alkoholiin minusta ihan huomattava kriteeri. Absolutistista tulee minulle mieleen, että henkilöllä on (ollut) joku "drinkingproblem". Minä en haluaisi, että kumppani on absolutisti, koska itse nautin suunnattomasti -kylmästä saunaoluesta laiturilla istuskellen -pyöräretkellä pysähdyksestä terassille -viinistä ruoan kanssa -kuohuviinistä kaksin vaikka rantakalliolla eväskorin kanssa Minusta olisi tylsää jos kaveri vieressä juo vettä/limua/maitoa... Tämä on yksi minun kriteerini, ei sen tarvitse olla teidän muiden.

tavoin alkoholia kuten tuossa mainitsit mutta mitä väliä sillä on mitä se toinen lopulta juo? Kuulostaisi ihan samalta kuin että "mie tykkään juoda aina saunan ja pyörälenkin jälkeen sekä ruokailussa maitoa ja on vaikea jos toinen ei tykkää maidosta" :D "Absolutistista tulee minulle mieleen, että henkilöllä on (ollut) joku "drinkingproblem"." Minusta taas kuulostaisi enemmän siltä että sillä joka vaatii että toinen ei olisi absolutisti on joku "serious drinking problem" or "insane in the brain" "Minusta olisi tylsää jos kaveri vieressä juo vettä/limua/maitoa..." Tylsää? Ei voi käsittää että miten se ettei juo alkoholia tekee toisesta tylsän. Minusta ainakin todella hienoa jos toinen ei juo alkoholia lainkaan.

• ihan sama
        juon tuolla kirjoitti:

tavoin alkoholia kuten tuossa mainitsit mutta mitä väliä sillä on mitä se toinen lopulta juo? Kuulostaisi ihan samalta kuin että "mie tykkään juoda aina saunan ja pyörälenkin jälkeen sekä ruokailussa maitoa ja on vaikea jos toinen ei tykkää maidosta" :D "Absolutistista tulee minulle mieleen, että henkilöllä on (ollut) joku "drinkingproblem"." Minusta taas kuulostaisi enemmän siltä että sillä joka vaatii että toinen ei olisi absolutisti on joku "serious drinking problem" or "insane in the brain" "Minusta olisi tylsää jos kaveri vieressä juo vettä/limua/maitoa..." Tylsää? Ei voi käsittää että miten se ettei juo alkoholia tekee toisesta tylsän. Minusta ainakin todella hienoa jos toinen ei juo alkoholia lainkaan.

jos haluat pitää moista kriteeriä minulle. Eikö ole kuitenkin omituista etsiä ulkoilmaihmistä ja ihmistä joka ei pidä kapakoista niin paljoa mutta silti ettei saisi olla absolutisti? Ainakin useamman miehen tiedän jotka ovat absolutisteja tai varmasti laittaisivat profiiliin että "ei" alkoholin kulutuksen kohdalle mutta nimenomaan ovat hyvin ulkoilmakeskeisiä.

• usein vaikeita.
        juon tuolla kirjoitti:

"Ei voi käsittää että miten se ettei juo alkoholia tekee toisesta tylsän. Minusta ainakin todella hienoa jos toinen ei juo alkoholia lainkaan. " Se on todella hienoa siihen pisteeseen asti kunnes alkaa kuulua kälkätys että mitä sä tuota kaljaa, viinaa etc taas litkit, eikö voi olla ottamatta, vaikka ottais vain yhen kaljan saunan päälle. Vertailu: Kiihkouskovainen ja tavallinen tallaaja seurustelevat, tallaaja sanoo yhen ruman sanan kaatuessaan, kiihko moittii siitä heti. Sama tyyli absolutisteillä.

• nainen*'
        usein vaikeita. kirjoitti:

"Ei voi käsittää että miten se ettei juo alkoholia tekee toisesta tylsän. Minusta ainakin todella hienoa jos toinen ei juo alkoholia lainkaan. " Se on todella hienoa siihen pisteeseen asti kunnes alkaa kuulua kälkätys että mitä sä tuota kaljaa, viinaa etc taas litkit, eikö voi olla ottamatta, vaikka ottais vain yhen kaljan saunan päälle. Vertailu: Kiihkouskovainen ja tavallinen tallaaja seurustelevat, tallaaja sanoo yhen ruman sanan kaatuessaan, kiihko moittii siitä heti. Sama tyyli absolutisteillä.

Tuon meinasin aikaisemmin kirjoittaa perusteluksi, mutta jätin sen edellisestä kommentistani. Tuo on yksi syy. Tunnen minäkin muutaman absolutistin ja siitä olen käsitykseni muodostanutkin. Jokainen, joka laittaa sinne olevansa absolutisti, putoaa minun "valikoimastani" mutta jokaisellahan saa olla ne omat asiat, jotka on tärkeitä ja vähemmän tärkeitä kumppanin valinnassa. Kaikkien ei tarvitse eikä pidä miellyttää kaikkia eikä meistä kukaan sitä tee. Pääasia, että löydämme sellaisen kuin etsimme.

• tosiaan noin
        usein vaikeita. kirjoitti:

idiootti? Absoluutikkoa vertaat kiihkouskovaiseen? Ei se ettei pidä vaikka alkoholin mausta tee kenestäkään moralistia.

• arvelinkin
        nainen*' kirjoitti:

Tuon meinasin aikaisemmin kirjoittaa perusteluksi, mutta jätin sen edellisestä kommentistani. Tuo on yksi syy. Tunnen minäkin muutaman absolutistin ja siitä olen käsitykseni muodostanutkin. Jokainen, joka laittaa sinne olevansa absolutisti, putoaa minun "valikoimastani" mutta jokaisellahan saa olla ne omat asiat, jotka on tärkeitä ja vähemmän tärkeitä kumppanin valinnassa. Kaikkien ei tarvitse eikä pidä miellyttää kaikkia eikä meistä kukaan sitä tee. Pääasia, että löydämme sellaisen kuin etsimme.

että ihminen joka tekee tuollaisia vaatimuksia ajaa absolutismilla tuota takaa ja on tyhmä ja nyt varmistit asian. "Tunnen minäkin muutaman absolutistin ja siitä olen käsitykseni muodostanutkin." Olen tavannut pari jotka eivät pidä absolutisteista tuon takia ja vaikuttavat vitun tyhmiltä. Siitä muodostin käsityksen teistäkin.

• vaan on
        tosiaan noin kirjoitti:

idiootti? Absoluutikkoa vertaat kiihkouskovaiseen? Ei se ettei pidä vaikka alkoholin mausta tee kenestäkään moralistia.

että absolutistille sopii kaveriksi parhaiten toinen samanlainen.

• kuule moista
        vaan on kirjoitti:

että absolutistille sopii kaveriksi parhaiten toinen samanlainen.

päättelet? Sairasta suomalaista ajattelua nähtävästi.

• puhunu mausta?
        tosiaan noin kirjoitti:

Absolutistiko on siksi kun ei pidä mausta? Eiköhän siihen ole aivan muut syyt. Absolutisti on kiihkouskovainen omaan uskoonsa juomisesta, kumppanin vähäistäkin juomista katsotaan paheksuen vaikkei edes humalaan tulisi, lyhytaikaistahan se on, on äkkiä entinen kumppani.

• En ole
        puhunu mausta? kirjoitti:

Absolutistiko on siksi kun ei pidä mausta? Eiköhän siihen ole aivan muut syyt. Absolutisti on kiihkouskovainen omaan uskoonsa juomisesta, kumppanin vähäistäkin juomista katsotaan paheksuen vaikkei edes humalaan tulisi, lyhytaikaistahan se on, on äkkiä entinen kumppani.

kuullut hassumpaa. Tuntemani absolutistit eivät saarnaa kenellekään alkoholista ja se miksi eivät käytä alkoholia johtuu useista eri syistä. Ymmärrän että kaltaisesi rapa ja persjuoppo sekä provoilija ei asiaa ymmärrä joten painu vittuun.

• absolutismille
        En ole kirjoitti:

kuullut hassumpaa. Tuntemani absolutistit eivät saarnaa kenellekään alkoholista ja se miksi eivät käytä alkoholia johtuu useista eri syistä. Ymmärrän että kaltaisesi rapa ja persjuoppo sekä provoilija ei asiaa ymmärrä joten painu vittuun.

No, johan sinäkin heti kättelyssä nimesit ylläolevan kirjoittajan rapa- ja persjuopoksi, tuo on juuri sitä tyypillistä käytöstä absolutismin kannattajille. Mitä tällä pastalla olen surffannut, monikin teistä miehistä painuisi sinne vittuu mielellään, jos vaan pääsisi mutta aika moni taitaa hiljakkoin sieltä olla tullut ja pää edellä kirjoitusten tasosta päätellen.

• Näin se maailma menee
        absolutismille kirjoitti:

No, johan sinäkin heti kättelyssä nimesit ylläolevan kirjoittajan rapa- ja persjuopoksi, tuo on juuri sitä tyypillistä käytöstä absolutismin kannattajille. Mitä tällä pastalla olen surffannut, monikin teistä miehistä painuisi sinne vittuu mielellään, jos vaan pääsisi mutta aika moni taitaa hiljakkoin sieltä olla tullut ja pää edellä kirjoitusten tasosta päätellen.

Se koita älähtää, mihin kalikka kolahtaa.. eli sinulla on ilmeisesti ongelmia oman juomakulttuurisi kanssa, kun noin herneet yhdestä provosta vedät.

• hmm...
        Näin se maailma menee kirjoitti:

Se koita älähtää, mihin kalikka kolahtaa.. eli sinulla on ilmeisesti ongelmia oman juomakulttuurisi kanssa, kun noin herneet yhdestä provosta vedät.

...ilmeisesti hidasälyistäkin, kun nopeaälyinen on vetänyt herneet jo kauan aikaisemmin...

• opit taidon

paris päiväs, ei ole raskasta jos sitä pelkäät että väsyis, ja yksinkertaisesti nuorennat itseäsi vuodella profiiliin, sitten voitkin laittaa unelmien naiselles viestiä ja huomata että pakit tulee.

• Etsin kokonaisuutta

Kenelläkään naisella ei ole samoja harrastuksia kuin minulla enkä edes halua että olisi. Tämä selventänee asiaasi. Luen kyllä profiilit aina tarkkaan, jos siinä on jotain luettavaa. Lähinnä etsin siitä kokonaiskuvaa. Kiinnostaisi sellainen elämänmyönteinen ja herttainen nainen, joka olisi toivotussa ikähaarukassa. Noita matkakohteita ihmettelen suuresti. Lähinnä kai se kertoo vain siitä, että jollakin on varaa matkustaa ja että haluaa niillä elvistellä. Jos luettelisin omani, ei 500 merkkiä riittäisi. En oikein todellakaan ymmärrä, miksi hakea ammatin, harrastusten yms. mukaan. Tietysti tuo mainittu musiikkimaku kertoo yleensä jotain. Jos on hevi -nainen ja kertoo kiertävänsä kaikki kesän festarit, kierrän kaukaa. Jos profiii on ihan blanko, niin se on vähän kuin summassa tikalla heittäisi. Joskus näkee ytimekkäitä ja lyhyitä profiileja, joista selviää paljonkin ja ne vieläpä osoittautuvat pitävän suunnilleen paikkansa. Tyhjä profiili: Tulee väistämättä vaikutelma, että ei ehkä kaipaa yhteydenottoja, tykännee sitten etsiä itse. Ei viitsi turhaan kiusata, kun yleensä sitten se ensimmäinen viesti jo osoittaa ettei hommasta tule mitään. Muutenkin tuntuu että ne etsimäni naiset ovat jo enemmän siellä kehdon äärellä kuin täällä itseään mainostamassa. Naisilla on muuten jokin ihmeen kumman tapa täällä lähetellä onton oloisia yhteydenottoja. Jos lukisi profiilini, tietäisi jo itsekin, että ei kannata kirjoittaa. Eihän noista nyt vaivaa ole mutta, kun sitten kertoo omat toiveensa, tulee vain (jos yleensä mitään) että "hyvät jatkot" ja yksi numero lisää "torjuttuihin". Liekkö siten merkki heille itsellensä, että tuonne on jo otettu yhteyttä. Muutenkin näistä keskestueluissa jää usein kumma olo. Kun vastaa yhden kysymyksen "väärin" homma on siinä. Luulenpa, että jos vastailisin exälleni, niin tulisi vain ja ainostaan niitä vääriä vastauksia. Ja alttarilla on kuitenkin oltu ja kymmenkunta vuotta on jotenkin kitkuteltu yhdessä.

• Itse ainakin laitoin omiin tietoihin ihan yleistietoa, että toinen saa nopean yleiskuvan itsestäni. Esim. harrastus-kohdassa en kirjoita, mitä toiselta odotan, vaan juuri, mitä itse harrastan. Ja vaikka toinen ei sitten harrastaisi samoja asioita, ei se tarkoita että mahkut meni saman tien. Ihannekumppani-kohdassa puolestaan laitan yleistietoa kumppanista, jotta voi nopeasti vilkaista, onko yhtään sinnepäin, mitä odotan. Mutta nekin ovat vain suuntaa-antavia, ei mikään absoluuttinen ihanne. Ihmisiä on niin erilaisia, että ei sitä koskaan voi tarkasti sanoa, mikä nappaa ja mikä ei. Ja nyt ku kävin vilkaisemassa, mitä olin omaan profiiliin kirjoittanut, niin aika suppeaa tietoahan siellä loppujen lopuksi on. Toisaalta turhaa sitä on mitään liian tarkkaa alkaa kirjoittamaankaan, niinku yllä mainitsin.

• kannattaa panostaa...
    • Nimetön

Jos mulle tulee vastaan tuollainen tekstintäyteinen profiili, niin katon nuo perusasiat, siviilisääty, tupakointi, paikkakunta, ja minkä ikäinen hän on, en ihanneikää. Sitten alan kyselemään miten menee. Ja sen jälkeen vasta, jos tarvetta, tarkastelen musiikkimakua, liikuntaa yms. Itelle tuli myös vastaan täysin tyhjä profiili missä luki vaan kunta, ei mitään kuvaa yms. Aloin kyselemään miksi niin vaitonainen ollaan, ja siitä se sitten lähti, mielenkiintoisin tähän mennessä :) Eli mielestäni, älä keskity niin paljon profiiliin.

• Herbert von Karsé

Profiililla on merkitystä! Jos ilmoittaja on nähnyt aikaa ja vaivaa perusteellisen profiilin laadinnassa, lienee tämän toiveena myös lukijan paneutuminen profiilin sisältöön. Pitkä profiili jakautuu karkeasti kolmeen osaan: henkilön ulkonäköön, saavutuksiin/harrastuksiin sekä toiveisiin. Nämä yhdessä muodostavat kokonaisuuden lukijan mielessä, jonka perusteella inspiraatiota lähteä vastailemaan joko syntyy tai sitten ei. Pitkät, perusteelliset profiilit viestittää myös jotakin vastapuolen halusta jakaa ja viljellä ajatuksia myös oikeassa elämässä. Pitkä profiili saattaa myös olla puuduttavan pitkä, mutta voihan sitä silloin sulatella osina, koska se on kirjoitettu hyvässä tarkoituksessa. Lyhyt, ylimalkainen profiili voi yhtä lailla olla kiinnostava, mielikuvituksellinen ja tehokas. Tosin kovin tavanomainen, lyhyt, kuiva profiili ei hirveästi herätä mielenkiintoa - erityisesti, jos liitteenä on ulkonäkönsä puolesta pärjäävä henkilö, joka toivoo tällä tavalla korjaavansa profiilin muut puutteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12723
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4750
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1945
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      365
      1634
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe