Oletteko jo keksineet jonkun hauskan selityksen sille miksi ihminen hikottelee, siis jonkun muun kuin evojen selityksen?
Kretuille kyssäri
9
479
Vastaukset
- oikeasti hikoile!
Kyse on älykkäästä nesteen erittämisestä, jonka jumala loi meille lämmöntasaussysteemiksi. Tämä on myös merkki älykkäästä suunnittelusta, kuten on esim. sähköankeriaskin, joka joutuu hengittämään ilmaa ilmakehästä, vaikka elää veden pinnan alla koko elämänsä...
- M@k3
Mutta tarkoitin kyllä hikkaa, sitä hallitsematonta nopeaa sisäänhengittämistä josta syntyy hikaksi kutsuttu ääni.
Hiljaiseksi varmaankin jää tämä ketju. Aiemmin kun aiheesta joskus keskusteltiin, niin kreationistien eräs tarjoama selitys oli se, että pitkään jatkunut rappeutuminen on aiheuttanut ihmiseen nikotteluna ilmenevän vian. Mielenkiintoista tässä selityksessä on se, että esim. koirat nikottelevat siinä missä ihmisetkin. Eli ovat yhtä rappeutuneita siinä suhteessa kuin mekin. Toisaalta koira taas on huomattavasti lyhytikäisempi otus kuin ihminen. Koirasukupolvia on ollut luomisen jälkeen runsaasti enemmän kuin ihmissukupolvia. Rappeutumista ei selvästikään tämän mallin mukaan siis tapahdu sukupolvelta toiselle vaan eliön rappeutuneisuus riippuu vain absoluuttisesta ajasta, joka luomisesta (tai syntiinlankeemuksesta) on kulunut.
- väärä paikka
Kysy siltä joka nikottelee? Saat sieltä asiantuntijalta vastauksen tai turpaan! Miksi muuten kuset housuihisi?
- selitys tälle
on? Käsittääkseni nikottelu on jonkinlainen hylkimisreaktio. Eikös se tule jos vettä menee väärään kurkkuun?
- Mitä tapahtuu ?
Jos vesi menee väärään kurkkuun, tulee hikka. Mutta mitä tapahtuu jos viina menee väärään kurkkuun? Vakavampaa.
- M@k3
Tiede ei tunne hikan syytä, varsinkaan kun hikasta ei tiedetä olevan mitään havaittavaa hyötyä. On esitetty arveluita, että hikka olisi jäänne jostain elintoiminnosta, joka olisi menettänyt tarkoituksensa jossain evoluution vaiheessa kuten siirtymisessä vedestä kuivalle maalle. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hikka Kuten huomaatte, jos evojen selitys on totta niin hikka on todiste ihmisessä tapahtuneesta makro evoluutiosta. Joten kretiinien kannalta jonkin toisen selityksen säveltäminen olisi enemmän kuin suotavaa.
- tuomionpasuuna
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA "TIEDE EI TUNNE hikan syytä" siis älykäs suunnitelia ON PAKKO olla olemassa ;)
- Pipliafiili
Ihminenhän luotiin Jumalan kuvaksi!Ja koska Jumala hikoilee tämän tästä,esim joko rasittavan luomisen,ym,tai koska on raivostunut ihmisten syntisyyden ja uppiniskaisuuden takia! Siksi siis myös ihminen hikoilee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514