Moposta kevari

ajattelin tehdä

Moposta kevarin. Virittelen sen ihan tappiin ja laitan tehokkaammat jarrut. Onnistuuko? Ärsyttää hiukan, kun vähän viritetystä moposta menee kevarimaksu ja sakot päälle. Ei ole kyllä omalle kohdalle sattunut.

49

19383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mursumies

      Onnistuuhan se sillä mopo muuttuu moottoripyöräksi, jos sen moottorin iskutilavuutta suurennetaan yli 50 kuutiosenttimetrin tai mopon rakennetta muutetaan niin, että suurin nopeus ylittää 45 kilometriä tunnissa. Mutta, tarvitset A1-luokan ajokortin.

    • ....

      ainakaan helposti.

    • jznglzld

      ei onnistu millään. tai jos onnistuu ni kuluu rahaa sen verran et saisit jonku lentsikan jo sil rahalla

    • asdf

      www.motorpower.fi voit tilata helposti moottoreita, itelläni oli 90cc mankin kone mopossa kunnes se pöllittii, kulki iha hyvin

    • dhhf

      minkä vitun takia kevariksi rekisteröidä ku vaikka virittäisit kuinka se ei ikinä kevarin tehoille yllä

      • bitchea!!

        Ei tuu sakkoja ja saa ajaa moottoritiellä.


      • dfg4
        bitchea!! kirjoitti:

        Ei tuu sakkoja ja saa ajaa moottoritiellä.

        No miksei sitten suoraan osta kevaria, niin välttyy suurelta maksulta ja loppumattomalta paperisodalta...


      • .
        dfg4 kirjoitti:

        No miksei sitten suoraan osta kevaria, niin välttyy suurelta maksulta ja loppumattomalta paperisodalta...

        no koska kaikilla ei ole ehkä varaa kevariin... eli hommais mopon josta ottais kurit pois ja vaikka 80cc kone kiinni nii kyllä se jonku verran kulkis ja eikä siihen paljoa mene rahaa... sitten vaa ajelis sitä kevari kortilla. tietysti rekiteröis sen kevariks eka ja sitten vaa ajelee


      • xc4d
        . kirjoitti:

        no koska kaikilla ei ole ehkä varaa kevariin... eli hommais mopon josta ottais kurit pois ja vaikka 80cc kone kiinni nii kyllä se jonku verran kulkis ja eikä siihen paljoa mene rahaa... sitten vaa ajelis sitä kevari kortilla. tietysti rekiteröis sen kevariks eka ja sitten vaa ajelee

        Voi jumalauta teillä mopopojilla on oikeasti jotain vikaa tossa luetunymmärtämisessä! Enkö mää just sanonut tossa, että ''välttyy suurelta maksulta'' tuo maksuhan on luonnollisesti sellasta luokkaa, että sais halvemmallakin jo OIKEAN kevarin...

        Mopon muuttaminen kevariksi ei ole mikään yksinkertainen homma. Ei mikään 80cc pytty kiinni ja katsastukseen...

        Se pitää rekisteröidä uudeksi ''merkiksi'', tyyppikatsastaa, päästöt käydä mittauttamassa yms. joka tulee erittäin kalliiksi.


      • Trollercoaster
        xc4d kirjoitti:

        Voi jumalauta teillä mopopojilla on oikeasti jotain vikaa tossa luetunymmärtämisessä! Enkö mää just sanonut tossa, että ''välttyy suurelta maksulta'' tuo maksuhan on luonnollisesti sellasta luokkaa, että sais halvemmallakin jo OIKEAN kevarin...

        Mopon muuttaminen kevariksi ei ole mikään yksinkertainen homma. Ei mikään 80cc pytty kiinni ja katsastukseen...

        Se pitää rekisteröidä uudeksi ''merkiksi'', tyyppikatsastaa, päästöt käydä mittauttamassa yms. joka tulee erittäin kalliiksi.

        Joku 1000e-2000e että ei kevari kyllä irtoaisi ellei ole joku loppuun raiskattu joka lahoaa seuraavasta käynnistyksestä.


      • dfg4
        Trollercoaster kirjoitti:

        Joku 1000e-2000e että ei kevari kyllä irtoaisi ellei ole joku loppuun raiskattu joka lahoaa seuraavasta käynnistyksestä.

        Ei ole noin halpaa...
        On huomattavasti kalliimpaa. 1000-2000e kyllä saa todella hyvän nelari kemmun ja hyviä 2-tahti enskoja/kyykkyjäkin...

        Katsotaas, jos sulla on vaikka 1000e arvoinen mopo, sää myyt sen ja et käytä n. 3000 euroa sen muuttamiseen, niin sullehan jää 4000e. Sähän saat tolla aivan uuden hyvä kemmun :)


      • dfg4
        dfg4 kirjoitti:

        Ei ole noin halpaa...
        On huomattavasti kalliimpaa. 1000-2000e kyllä saa todella hyvän nelari kemmun ja hyviä 2-tahti enskoja/kyykkyjäkin...

        Katsotaas, jos sulla on vaikka 1000e arvoinen mopo, sää myyt sen ja et käytä n. 3000 euroa sen muuttamiseen, niin sullehan jää 4000e. Sähän saat tolla aivan uuden hyvä kemmun :)

        Ja kaikenlisäksi, sä et sais ''mopokevaria'' koskaan myytyä. Kuka ostais 4000 eurolla derbin jossa on 80cc pytty ja on rekisteröity kevarissa, kun samalla hinnalla sais vaikka Kotarin..?

        Tai jos et laittais noin kovalla hinnalla myyntiin niin jäisit muutaman tonnin silti häviölle, eikä siltikään kukaan haluais ostaa mitään 80cc derbiä kevariksi..


      • Trollercoaster
        dfg4 kirjoitti:

        Ja kaikenlisäksi, sä et sais ''mopokevaria'' koskaan myytyä. Kuka ostais 4000 eurolla derbin jossa on 80cc pytty ja on rekisteröity kevarissa, kun samalla hinnalla sais vaikka Kotarin..?

        Tai jos et laittais noin kovalla hinnalla myyntiin niin jäisit muutaman tonnin silti häviölle, eikä siltikään kukaan haluais ostaa mitään 80cc derbiä kevariksi..

        Miks siihen tarttis 3000e pistää menee alle tonnilla kevyesti että sen saa muunnettua. Autovero riippuu kuinka paljoa se on maksanut uutena eli jos on joku 2000e maksanu niin se on joku 300e-400e ja vakuutus riippuu onko omissa nimissä vai jokun toisen kenellä on bonukset voi pelkän tieliikenne vakuutuksen saada 300e korkeintaan ja sitten on se muutoskatsastus jonka hinta on joku 100e riippuen paikasta ja kilvet ovat varmaan joku 40e korkeintaan.


      • dfg4
        Trollercoaster kirjoitti:

        Miks siihen tarttis 3000e pistää menee alle tonnilla kevyesti että sen saa muunnettua. Autovero riippuu kuinka paljoa se on maksanut uutena eli jos on joku 2000e maksanu niin se on joku 300e-400e ja vakuutus riippuu onko omissa nimissä vai jokun toisen kenellä on bonukset voi pelkän tieliikenne vakuutuksen saada 300e korkeintaan ja sitten on se muutoskatsastus jonka hinta on joku 100e riippuen paikasta ja kilvet ovat varmaan joku 40e korkeintaan.

        Voi voi et tajuakaan millainen paperisota on rekisteröidä täysin uusi ajoneuvo, jota ei ole suomessa yhtään aiksemmin..


      • Anonyymi

        Eikö jos laittaa 125cc ktm moottorin vaikka aprilia sx50 mopoon ni eikö se silloin ole kuin ktm ainakin tehoiltaan (:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jos laittaa 125cc ktm moottorin vaikka aprilia sx50 mopoon ni eikö se silloin ole kuin ktm ainakin tehoiltaan (:

        Ongelma on siinä jos haluaa virallisesti muutos katsastaa moposta kevarin, se ei mene niin että kun vain on isompi moottori niin saat sen rekisteröityä vaan pitäisi hoitaa koko prosessi ikään kuin olisit luonut kaiken tyhjästä.

        Eli halvempaa on aina ostaa se mikä on valmiiksi haluamasi.

        Nuo rakentelut on intohimo asioita, ei niissä koskaan ole kyse rahan säästämisestä vaan aivan jostain muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jos laittaa 125cc ktm moottorin vaikka aprilia sx50 mopoon ni eikö se silloin ole kuin ktm ainakin tehoiltaan (:

        Ei runko kestä sellasta


      • Anonyymi
        dfg4 kirjoitti:

        No miksei sitten suoraan osta kevaria, niin välttyy suurelta maksulta ja loppumattomalta paperisodalta...

        Veteraanimopot on sen verran hienoja, että mielummin sellaisesta kevari kuin sen tilalle kevari.


      • Anonyymi
        dfg4 kirjoitti:

        No miksei sitten suoraan osta kevaria, niin välttyy suurelta maksulta ja loppumattomalta paperisodalta...

        Suuret maksut menee muutenki ku jos ostaa semmose piikki kotarin nii ne on sitä 8000€ pintaa että ihan sillä mietin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veteraanimopot on sen verran hienoja, että mielummin sellaisesta kevari kuin sen tilalle kevari.

        Niistä yleensä onkin tehty kevareita jonka takia ei tarvitse läheskään niin isoa paperisotaa aloittaa


    • nåin

      nii tai sitte vaa otatte ne kurit pois ja muuta shaipaa pois ja ajeltte ilman kilpee... ei tu veroja yms ku ajelette kilvettömällä ja rekisteröimättömällä vehkeellä. nii tai sitte ette homma mopoa tai mopokorttia vaa säästätte ne massit siihen kevariin ja siihe kortii.

    • lolz12349

      kaikist halvi tapa ois varmaa hommata käytetty orionin sm runko ja iskee siihe 125cc pytty (ite löysin muutoskitin netist, makso n.500e) kii, ja se jälkee käy rekisteröimäs se. orionin mopos ja kevaris identtiset rungot nii ei ois mikää ongelma rekata... sitä kevarimallii myydään myös suomes. nii saat kevarin halvalla.

      • dfg4

        Ei onnistu niin. Edessä on pitkä ja kallis paperisota..


      • Kokemusta hiukan

        Oletko muka tehnyt tuon, mitä yrität esittää? Ei ihan ole noin yksinkertainen juttu, voin nimittäin kokemuksella kertoa, että hiukan monimutkaisempi kuvio on tiedossa. Ja kaikkia ei välttämättä saa ihan helpolla, jos ollenkaan kilpiin tänne meille.
        Et ilmeisesti tiedä muutoskatsastuksista ja rekisteröinneistä mitään!


    • kotarimies 250cc

      niin ja ch-racing 50cc mopo on samalla rungolla ja putkella jarruilla ym mis on minarelli am6 kone nii virittää sen esim 11kw ja rekisteröi piikiks

      • kotarimies 250cc

        siis hussen rungolla


      • Tarvii muutoskatsast

      • dfg4
        kotarimies 250cc kirjoitti:

        siis hussen rungolla

        Ja edelleen: Ei mene niin helposti. Soita vaikka trafiin ja kysy mitä kustantaa ja mitä täytyy tehdä, että saa mopon rekisteröityä kevariksi.

        Kun tuon olet kysynyt, voit olla varma että kuulet syvän huokauksen luurin toisesta päästä..

        Tulee maksamaan aivan tajuttomasti, edessä tulee olemaan paljon paljon työtä ja papereiden kanssa vänkäämistä!


      • Anonyymi
        dfg4 kirjoitti:

        Ja edelleen: Ei mene niin helposti. Soita vaikka trafiin ja kysy mitä kustantaa ja mitä täytyy tehdä, että saa mopon rekisteröityä kevariksi.

        Kun tuon olet kysynyt, voit olla varma että kuulet syvän huokauksen luurin toisesta päästä..

        Tulee maksamaan aivan tajuttomasti, edessä tulee olemaan paljon paljon työtä ja papereiden kanssa vänkäämistä!

        Lopeta nyt jo toi vitun paperisotas ja monien tuhansie eurojen menetys ku ei ole näi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta nyt jo toi vitun paperisotas ja monien tuhansie eurojen menetys ku ei ole näi

        Ei ne paperit mutta moposta kemmuks ei oo niin helppoo se on uus pytty kampiakseli imukaula ilmanputsari kaasari putkisto tiivisteet jarrut ja ne maksaa ayhteensä liikaa normi jonnen isän lompakosta


    • lolololololo fail

      olen ajatellut että se olisi paljon helpompaa esim. pistää 80cc ja sitte vaa rekisteröi kevariks mut ei helvetti......

    • tyhmä kysymys

      Pitääkö silti käydä sellanen helvetinmoinen runba vaikka moposta sanotaa ny vaikka aprilia rx on kevariversio? Ei silti taida olla yhtään helpompaa. Vai onko?

    • kgnhfvbnkhv

      miks ette vaan osta kilvellistä kevaein runkoa ja heitä mopon tekniikan siihen kiinni siis kilvellistä että eo tarvi katsastaa jne
      ja 700€ saa jo jonku 190cc tai 125cc 500€ honda cbr

    • AktiivimallieiA-korttia

      Mites onnistuu kevarin muuttaminen mopoksi? Onko kallis operaatio niin noin katsastuksen kannalta, osathan ny maksaa mitä maksaa.

      • Jutustelija1

        Yleisesti ottaen mitään ei kannata muutella kun byrokratia on melkoinen ja sillä vaivalla ja rahalla voi ostaa minkä vain vermeen siitä luokasta josta laitteen haluat.


      • SevenSpeedYnnäMuuta
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Yleisesti ottaen mitään ei kannata muutella kun byrokratia on melkoinen ja sillä vaivalla ja rahalla voi ostaa minkä vain vermeen siitä luokasta josta laitteen haluat.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Aktiivittaja
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Yleisesti ottaen mitään ei kannata muutella kun byrokratia on melkoinen ja sillä vaivalla ja rahalla voi ostaa minkä vain vermeen siitä luokasta josta laitteen haluat.

        Tai sitte selkeät neuvot mistä suomesta saa aikuisten mopon.
        Ku noi frellin skootterit ei mua pikkurenkaineen kiinnosta.
        Kevari korttia ei oo, eikä mua kiinnostas maksaa kevari vero/vakuutuksiakaan kun on tarkotus vaan päästä mahdollisimman halvalla kauppaan.

        Auto on ja kortti sille, mut ei oo järkeä enään maksella noin hulluja autoverojakaan.

        Paljokohan saa sakkoa jos ajaa vaan kevarilla ilman sitä frellin a-korttia...


      • Jutustelija1
        Aktiivittaja kirjoitti:

        Tai sitte selkeät neuvot mistä suomesta saa aikuisten mopon.
        Ku noi frellin skootterit ei mua pikkurenkaineen kiinnosta.
        Kevari korttia ei oo, eikä mua kiinnostas maksaa kevari vero/vakuutuksiakaan kun on tarkotus vaan päästä mahdollisimman halvalla kauppaan.

        Auto on ja kortti sille, mut ei oo järkeä enään maksella noin hulluja autoverojakaan.

        Paljokohan saa sakkoa jos ajaa vaan kevarilla ilman sitä frellin a-korttia...

        Kortitta ei kannata ajella, mutta mönkijää saa ajaa autokortilla ja niiden vakuutukset on halvat...

        Olisiko kenties tieliikenne mönkijä ratkaisu pulmaasi.


    • Anonyymi

      Mua alkoi kiinnostelemaan että onko mahdollista vaihtaa yamaha tzr 125cc kevariin 50cc konetta ja laittaa mopon kilpiin onnistuuko se?

      • Anonyymi

        Ei onnistu sääntösuomessa.


      • Anonyymi

        Onnistuu kyllä.
        Teknisesti ei isokaan homma.
        Byrokratiapuoli, no jos on paljon rahaa, hyvät hermot ja turnauskestävyyttä.

        Kun ajoneuvon luokka muutetaan, niin ei ole ihan pikkujuttu.
        Nykyään taitaa päästä helpommalla, kun tekee oma valmisteen.

        Ennen kuin intoutuu tekemään mitään teknistä, niin kannattaa tutustua lakipykäliin ja sen jälkeen miettiä uudestaan projektin järkevyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu kyllä.
        Teknisesti ei isokaan homma.
        Byrokratiapuoli, no jos on paljon rahaa, hyvät hermot ja turnauskestävyyttä.

        Kun ajoneuvon luokka muutetaan, niin ei ole ihan pikkujuttu.
        Nykyään taitaa päästä helpommalla, kun tekee oma valmisteen.

        Ennen kuin intoutuu tekemään mitään teknistä, niin kannattaa tutustua lakipykäliin ja sen jälkeen miettiä uudestaan projektin järkevyys.

        Onnistuisikohan omavalmiste kevarin rekisteröiminen yms


    • Anonyymi

      Eikös se olisi mahdollista että ostaa jonkun kemmun kilvellisen rungon johon modaa sen paskaläjän osat kiinni ja sanoo että on sama se alkuperäinen kemmu

    • Anonyymi

      Ei ihan helposti onnistu, syystä että tyyppihyväksyntä kevariksi puuttuu. Onnistuu perustamalla yritykaen joka valmistaa omaa merkkiä ja saa vtt ltä hyväksytyn päästötodistuksen emissiomittauksineen. Sitten vain lisenssillä kopioimaan haluamaansa mopoa ja rekistetöimään se kevariksi.

    • Anonyymi

      Pystyykö siis rekisteröimään kevariksi jos heittää 125cc koneen nii voiko siihe sitte hommata kevarikilvet laillisesti

      • Anonyymi

        Entäs jarrut ja jousitus?


      • Anonyymi

        Mopoa ei voi rekisteröidä kevariksi vaihtamalla siihen moottorin.

        Mopon voi rekisteröidä kevariksi, kun tekee omavalmisteen.
        Googleen haku: L-luokan ajoneuvon rakenteen muuttaminen


    • Anonyymi

      Mutta kevarista voi helposti tehdä viritetyn mopon, laittamalla kevariin mopon kilvet.

      • Anonyymi

        Ja siinä onkin sellainen oikeusmurhan kukkanen...Tuon kun tekee niin siinähän tulee ajaneeksi varsin turvallisella tehdasviritteisellä kulkupelillä, mutta poliisisetä repisi pelihousunsa ihan eri tavalla jos noin toimii, verrattuna siihen, että lapsukainen virittelee itsellensä vaarallaisen laitteen alitehoisilla jarruilla, puutteellisilla valoilla ja todennäköisesti takapyörän lukitsevalla kiinnileikkaavalla koneella.
        Tuohan olisi vanhemmiltakin vastuullinen toimi, ostaa jälkikasvulle joku vähän laiskemmanpuoleinen 4-tahtikevari ja laittaa siihen mopon kilvet, verrattuna siihen että antaa kakaran tehdä se moposta, varmasti vaarallisia ratkaisuja käyttäen.
        Itselläkin on ihan mopon näköinen ja kokoinen Vespa 150cc, se menisi ihan kivasti läpi poliisiltakin jos kyljestä nappaa ykkösen pois ja ruuvaa mopon rekisterilaatan siihen, mutta auta armias jos poliisi sittenkin huomaisi mikä kulkupeli tyttärellä on alla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3025
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1699
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1560
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1170
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe