Neuvoisiko joku ystävällisesti turistia,että mistä raitiovaunulippu ostetaan? Kun ei ilmeisesti enää saa ostettua kuljettajalta? Vai käykö esim. automaatista ostettu 2:n metrokertalippu raitiovaunuun? Iso kiitos ASIALLISISTA vastauksista :)
Raitiovaunulippu
16
5631
Vastaukset
- kondari...
Automaatin metrolippu käy myös ratikoissa. Muistaakseni on tunnin vai puolitoista voimassa. Voimassaolo lukenee lipussa. Toinen tapa on lähettää kännyllä tekstari A1 numeroon 16355 Paluuviestinä saat lipun kännyysi.
- voi matkustaa
niin teen itsekin. tosin tietysti jos on täällä vain käymässä, niin 80e voi olla kova lasku. mutta ympärivuotisessa yleisten käyttämisessä säästää pitkän pennin kulkemalla pummilla. ei haittaa vaikka vuodessa muutama sakko tulisikin. silti jää voitolle eikä ole ainakaan tukemassa hkl:n "massit meille" -kampanjaa. hkl takoo kuitenkin jatkuvasti kovia voittoja, mutta julkisuudessa esiinnytään kuin rahasta olisi jatkuva pula ja siksi lippujen hinnat ovat niin tolkuttomia kuin ovat.
- kondari...
voi matkustaa kirjoitti:
niin teen itsekin. tosin tietysti jos on täällä vain käymässä, niin 80e voi olla kova lasku. mutta ympärivuotisessa yleisten käyttämisessä säästää pitkän pennin kulkemalla pummilla. ei haittaa vaikka vuodessa muutama sakko tulisikin. silti jää voitolle eikä ole ainakaan tukemassa hkl:n "massit meille" -kampanjaa. hkl takoo kuitenkin jatkuvasti kovia voittoja, mutta julkisuudessa esiinnytään kuin rahasta olisi jatkuva pula ja siksi lippujen hinnat ovat niin tolkuttomia kuin ovat.
Se ei tuota voittoa. Mistä tuollainen käsitys voittoa tuottavasta yksiköstä oikein on peräisin? 40% tulosta muodostuu lipputuloista. Loput 60% katetaan helsinkiläisten kunnallisveroilla, joka tarkoittaa, että jokainen helsinkiläinen vauvasta vaariin maksaa keskimäärin n. 170 eur/vuosi vaikka ei matkustaisi metriäkään. Työssäkäyvien ja veroa maksavien osuus on siis tätä keskimäärää huomattavasti suurempi. Sinunkin matkasi maksaa joku muu, minäkin.
- mulle kaikki
kondari... kirjoitti:
Se ei tuota voittoa. Mistä tuollainen käsitys voittoa tuottavasta yksiköstä oikein on peräisin? 40% tulosta muodostuu lipputuloista. Loput 60% katetaan helsinkiläisten kunnallisveroilla, joka tarkoittaa, että jokainen helsinkiläinen vauvasta vaariin maksaa keskimäärin n. 170 eur/vuosi vaikka ei matkustaisi metriäkään. Työssäkäyvien ja veroa maksavien osuus on siis tätä keskimäärää huomattavasti suurempi. Sinunkin matkasi maksaa joku muu, minäkin.
No toiset on sitä mieltä että kaiken pitää olla ilmasta; julkiset liikennevälineet (asuis vähän aikaa Los Angelesissa...), terveyspalvelut, kaikki koulutus ja tietenkin myös ruoka kaupoissa, josta esimerkkinä tää parin vuoden takanen mielenosotuksen yhteydessä tapahtunu "tavaran haltuunotto" jossa jotku kävi pöllimässä matkan varrelta itselleen merkkivaatteita "koska se edistää kulutuksen ja tavallisen kansalaisen plaa plaa plaa...". Harvemmissa maailman suurissa kaupungeissa on niin hyvin toimiva bussi-ratikka-paikallisjunaverkosto ku pk-seudulla. Ainoastaan ihan Espoon kaukaisemmissa skutseissa tarvitaan autoa tai linjuriässä kulkee kerran päivässä. Kulkuneuvot on siistejä, lähes väkivallattomia, onnettomuuksia sattuu harvoin; mutta ei, tästä yhteishyvästä jotkut ei sitte millään haluis maksaa lainkaan, kuten se eräskin näyttelijä joka kirku teeveessä että jokaisella pitää olla oikeus kulkea ilmaseks busseissa ja ratikoissa. Ja useimmat näistä pummeista on 20-30-nuoria joilla on kaikki maailman mahdollisuudet vielä kurssittaa itseään tai hakea realistisesti kaiken maailman töitä. Entäs jos minä, köyhä 50 v eläkeläinen, olen sitä mieltä että mulla on oikeus ottaa kaupasta tarvitsemaani yksinkertasta ruokaa, kun on nälkä? Se on ihan yhtä suuri tarve ku tarve liikkua ratikalla.
- jos noin harmittaa
mulle kaikki kirjoitti:
No toiset on sitä mieltä että kaiken pitää olla ilmasta; julkiset liikennevälineet (asuis vähän aikaa Los Angelesissa...), terveyspalvelut, kaikki koulutus ja tietenkin myös ruoka kaupoissa, josta esimerkkinä tää parin vuoden takanen mielenosotuksen yhteydessä tapahtunu "tavaran haltuunotto" jossa jotku kävi pöllimässä matkan varrelta itselleen merkkivaatteita "koska se edistää kulutuksen ja tavallisen kansalaisen plaa plaa plaa...". Harvemmissa maailman suurissa kaupungeissa on niin hyvin toimiva bussi-ratikka-paikallisjunaverkosto ku pk-seudulla. Ainoastaan ihan Espoon kaukaisemmissa skutseissa tarvitaan autoa tai linjuriässä kulkee kerran päivässä. Kulkuneuvot on siistejä, lähes väkivallattomia, onnettomuuksia sattuu harvoin; mutta ei, tästä yhteishyvästä jotkut ei sitte millään haluis maksaa lainkaan, kuten se eräskin näyttelijä joka kirku teeveessä että jokaisella pitää olla oikeus kulkea ilmaseks busseissa ja ratikoissa. Ja useimmat näistä pummeista on 20-30-nuoria joilla on kaikki maailman mahdollisuudet vielä kurssittaa itseään tai hakea realistisesti kaiken maailman töitä. Entäs jos minä, köyhä 50 v eläkeläinen, olen sitä mieltä että mulla on oikeus ottaa kaupasta tarvitsemaani yksinkertasta ruokaa, kun on nälkä? Se on ihan yhtä suuri tarve ku tarve liikkua ratikalla.
niin kulje itekin pummilla. kyllä joukkoliikenteen pitäisi ehdottomasti olla ilmaista. eikä sen ymmärtämiseksi tarvitse käydä edes los ankelesissa.
- kondari...
jos noin harmittaa kirjoitti:
niin kulje itekin pummilla. kyllä joukkoliikenteen pitäisi ehdottomasti olla ilmaista. eikä sen ymmärtämiseksi tarvitse käydä edes los ankelesissa.
miksi joukkoliikenteen pitäisi olla ilmaista. Ei mitään runokokoelmaa, ranskalaisilla viivoilla.
- perustele
kondari... kirjoitti:
miksi joukkoliikenteen pitäisi olla ilmaista. Ei mitään runokokoelmaa, ranskalaisilla viivoilla.
Niin, eli miksi ei? Mikä sen estäisi? Ei varaa? Heheh! Paska ja loppuun kulutettu tekosyy. Varaa on, mutta varat vain ohjataan mieluummin muihin suuntiin. Rakennetaan vaikka turhanpäiväisiä musiikkitaloja tai mitä tahansa. Lisäksi HKL:n budjetti tehdään nollatuloksen perusteella, mutta kuten viime vuonnakin, HKL teki voittoa kuten aina ennenkin.
- piippola7
perustele kirjoitti:
Niin, eli miksi ei? Mikä sen estäisi? Ei varaa? Heheh! Paska ja loppuun kulutettu tekosyy. Varaa on, mutta varat vain ohjataan mieluummin muihin suuntiin. Rakennetaan vaikka turhanpäiväisiä musiikkitaloja tai mitä tahansa. Lisäksi HKL:n budjetti tehdään nollatuloksen perusteella, mutta kuten viime vuonnakin, HKL teki voittoa kuten aina ennenkin.
Et taida tietää mistään mitään. Mistä se HKL'n rahat tulee? Sun kukkarosta (Jos nyt jotain ansaitset, epäilen lujasti) ja kaikien muiden verorahasta. Ei HKL ole mennyt voitolla ikinä. Kunnan veroista alijäämä imetään jokaiselta kunnan iikalta. Lueppas vähän tilastoja. Tariffituki oli viime vuodella 108 M
- kondari...
piippola7 kirjoitti:
Et taida tietää mistään mitään. Mistä se HKL'n rahat tulee? Sun kukkarosta (Jos nyt jotain ansaitset, epäilen lujasti) ja kaikien muiden verorahasta. Ei HKL ole mennyt voitolla ikinä. Kunnan veroista alijäämä imetään jokaiselta kunnan iikalta. Lueppas vähän tilastoja. Tariffituki oli viime vuodella 108 M
Viime katsomalta on tukikin noussut 10%. 108.000.000 eur/578.000 asukasta = 187 eur/asukas.
- mulle kaikki
jos noin harmittaa kirjoitti:
Eipä juuri hirveesti henk.koht. harmita suurempiin ongelmiin verrattuna omalla kohdalla, esim jatkuva asunnon vuokran korotus, terveydelliset trabelit ja muu hauska, kunpahan vaan totesin näin objektiivisesti. Olen mäkin elämäni aikana kulkenu ratikassa pummilla force majeure-tilanteessa; ei ollu penniäkään rahaa ja oli kiire mennä passitoimistoon hakemaan pikapassi ku lähin Lontooseen. Satunnainen pummilla kulkeminen pakkotilanteessa on ihan eri asia. Kuten totesin, jos joukkoliikenteen pitäis olla ilmaista, niin miksei sitte kaikki muukin mitä ihminen arjessa tarvitsee? Eihän se riitä ihmiselle että vaan liikkuu joukkoliik.välineillä ees taas, kaikkee muutakin tarvitaan. En mäkään riemurinnoin kaikesta haluais maksaa, sehän on selviö; on paljon asioita joiden pitäis olla paljon halvempia, vuokria ei sais kohtuuttomasti koko ajan korottaa gryndereiden ja muiden hämäräperästen tyyppien taskuun, välttämättömien lääkkeiden pitäis olla ilmasia, tv-maksua ei sais periä todella pienitulosilta, kun nykyään yhä useammat asiat siirtyy nettiin niin tietokone ja internet-yhteyskin vois olla ilmasia etcetcetc.... Los Angelesissa kun sitte joskus käyt niin ymmärrät miten ihanaa on kun voi istua bussin penkille, kattella ulos ikkunasta ja haaveilla ja pistää välillä silmät kiinni eikä hiki hatussa pälyillä koko ajan biljoonia liikennemerkkejä, istua ja hikoilla loputtomissa jonoissa, lähteä aina rattiin vaikka kuinka flunssasena tai muuten huonokuntosena, etsiä parkkipaikkaa ja silleen. Sama juttu monissa muissa kaupungeissa, Lossi nyt oli ehkä ääriesimerkki.
- jänis on paras
mulle kaikki kirjoitti:
Esimerkiksi numero 8 raitiovaunussa on melkein aina spurguja örveltämässä, eikä vartijoita tai tarkastajia juuri koskaan paikalla. Itseltänikin on mennyt täysin fiilis maksaa mitään tuossa juoppo sporassa kulkemisesta.
- sosiaalista hommaa
jänis on paras kirjoitti:
Esimerkiksi numero 8 raitiovaunussa on melkein aina spurguja örveltämässä, eikä vartijoita tai tarkastajia juuri koskaan paikalla. Itseltänikin on mennyt täysin fiilis maksaa mitään tuossa juoppo sporassa kulkemisesta.
Tiesittekö että sosiaalitoimistossa on salainen kirjoittamaton sääntö, että spurgu asuntoloiden pitäisi aina sijaita mahdollisimman lähellä sporareittejä, että juoppojen olisi helppo kulkea. Esimerkkinä juuri 8 reitti: päiväkeskus, Öykkärijuoppojen sällikoti, lisäksi vielä rakenteilla olevat Ruusulankadun asuntola sekä Hietaniemenkadun pahimpien narkkien ja juoppojen ensisuoja. Se siitä helsinkiläisten yhdenvertaisuudesta... Tervetuloa myös turistit kasin sikalinjalle
- tupas
Ei ole mitään "metro kertalippua" Se on vaan kertalippu joka käy metrossa, busseissa ja ratikoissa ja on voimassa ostohetkestä tunnin. Lipun voit ostaa myös siltä ratikka kuskilta, saat sen saman kertalipun hinta on 2,50. Ratikka kuskit eivät enää myy niitä "ratikka lippuja" jotka kelpasivat VAIN ratikkaan. Kaikkia muita lippuja myyvät edelleen normaalisti.Siitä vaan etuovesta sisään ja pyydät helsingin sisäisen kertalipun tai jos aiot piipahtaa myös vantaalla tai espoossa niin pyydät seutu kertalipun (voimassa 80min)
- Automaatista
Ostettuna lippu on 50 snt halvempi. Tosin en ymmärrä tätä maalaisten maniaa ostella kertalippuja kun matkakortilla samalla summalla rahaa matkustaisi rajoituksetta pari vuorokautta... Matkakortin hankkiminen pitäisi asettaa yhdeksi vaatimukseksi kun maalta tullaan vierailemaan stadiin
- hyvä idea
Satunnaiselle kävijälle ns. matkalijalippu on hyvä idea. Itse käyn noin kerran kuussa Hesassa ja olen 2-3 vuorokautta. Ostan HKL:n lippumyymälästä 3 vuorokauden matkailijalipun kaupunkialueelle. Se maksaa jotain 13,50 euroa ja sillä voi ajaa kolmen vuorokauden ajan rajoituksetta kaikilla julkisilla kulkuvälineillä (bussit, ratikat, paikallisjunat ja Suomenlinnan lauttakin) Helsingin alueella. Lippua tulee käytettyä ahkerasti. Joskus olen laskenut, niin kertalippuina matkani olisivat maksaneet yli 40 euroa. On niin helppo hypätä lähimpään ratikkaan, joka menee oikeaan suuntaan, tai junaan tai bussiin. Jos on tarvetta kulkea koko pääkaupunkiseudulla, niin vastaava seutulippukin on lemassa, hinta muistaakseni kaksinkertainen.
- kkkkkk2
pitääkös se leimata siel ratikassa..?? / pitääks sitä näyttää aina kuskille vai..??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803