Amerikkalainen tutkimus osoittaa etteivät statiinit olekaan pelkkää hyvää - eli miettikää tarkasti, syöttekö niitä loppuelämänne vai ei.
Statiinit eivät terveellisiä
62
2494
Vastaukset
- KaunoS
Eihän mikään lääke varmastikaan ole terveellinen sinänsä mutta takuulla moni on sairauden parantavan tai ehkäisevän vaikutuksen takia hyödyllinen. Jos minulle statiineja määrättäisiin, söisin ilomielin koko elämäni jos edes pienenä mahdollisuutena on se vaihtoehto, jossa makaan neliraajahalvauksen saaneena aivoinfarkti-osastolla. Statiinit ovat pelastaneet niin monen ihmisen hengen ja elämän, että älä sinäkään hyvä ihminen lopeta niiden syöntiä!
- mainokset
ovat tainneet toimia hyvin: "Jos minulle statiineja määrättäisiin, söisin ilomielin koko elämäni jos edes pienenä mahdollisuutena on se vaihtoehto, jossa makaan neliraajahalvauksen saaneena aivoinfarkti-osastolla. "
- ja hyvin voin
Lopetin jo. Aivoinfarkti oli 2006. En ole eläissäni voinut paremmin. Statiineja syödessä nivelkipua koko ajan ja huonoa oloa. mutta heti parani ko heitin statiinit helvataan.
- käyttänut
ja hyvin voin kirjoitti:
Lopetin jo. Aivoinfarkti oli 2006. En ole eläissäni voinut paremmin. Statiineja syödessä nivelkipua koko ajan ja huonoa oloa. mutta heti parani ko heitin statiinit helvataan.
staiineja n, kuusi vuotta. Mitään haitta- eikä sivuvaikutuksia ei ole ollut. Terv. ruoka ja liikunta ( ei ylipainoa) ei minulle riittänyt; tarvittiin lisäksi statiinilääkitys. Nyt kolestrooli- ja muut rasva-arvot hyvät koska nämä statiinit juuri antavat asiaan sen hyvän lisän jota tarvitsen.
- voivat alentua,
käyttänut kirjoitti:
staiineja n, kuusi vuotta. Mitään haitta- eikä sivuvaikutuksia ei ole ollut. Terv. ruoka ja liikunta ( ei ylipainoa) ei minulle riittänyt; tarvittiin lisäksi statiinilääkitys. Nyt kolestrooli- ja muut rasva-arvot hyvät koska nämä statiinit juuri antavat asiaan sen hyvän lisän jota tarvitsen.
mutta se ei paranna terveyttä millään tavalla. Lue kirja "Kolesterolimyytti". Saa kirjakaupoista.
- kirja
voivat alentua, kirjoitti:
mutta se ei paranna terveyttä millään tavalla. Lue kirja "Kolesterolimyytti". Saa kirjakaupoista.
täyttä paskaa? Ei Suomessa päästetä lääkkeitä markkinoille ennen pitkäaikaisia tutkimuksia ja tuloksia.
- kun voidellaan,
kirja kirjoitti:
täyttä paskaa? Ei Suomessa päästetä lääkkeitä markkinoille ennen pitkäaikaisia tutkimuksia ja tuloksia.
paljon pahempiakin myrkkyjä on saatu markkinoille.
- Dr.haka.ma.li
ei paranna sairautta,mutta helpottaa oireita.Korkea kolesterooli ei ole sairaus,vaan oire,joka näkyy verikokeissa kolesterolin kohoamisena.Liikaa syöty rasvaa ja epäterveellistä ruokaa.
- lopettanut
ja hyvin voin kirjoitti:
Oloni oli ihan hyvä vaikka kolesterolit olivatkin korkealla ja suonissa todettiin hyvässä vauhdissa olevaa kalkkeumaa. Mutta kun on noita kaikenlaisia terveysriskejä, otin mielelläni lääkärin määräämän statiinilääkityksen. Kun vielä kolesteroliarvot laskivat pienellä annoksella hyviksi, jatkan lääkkeen syömistä. Itse en pysty tuntemuksillani päättelemään onko statiinit hyväksi vai pahaksi, on vain uskottava että saan niillä mahdollisesti lisävuosia elämääni. Sivuvaikutuksia ei ole ollut lainkaan, joten kaipa tuon kohtuullisen summan voi työntää lääketehtaiden kassaan, jos siitä olisikin hyötyä minulle.
- raattiapas!
Dr.haka.ma.li kirjoitti:
ei paranna sairautta,mutta helpottaa oireita.Korkea kolesterooli ei ole sairaus,vaan oire,joka näkyy verikokeissa kolesterolin kohoamisena.Liikaa syöty rasvaa ja epäterveellistä ruokaa.
Ei eläinrasvaa vaan hiilihydraattia!
- isovaaria kiinnostaa
voivat alentua, kirjoitti:
"Arvot voivat alentua,12.5.2009 15:18 "
"Lue kirja "Kolesterolimyytti". Saa kirjakaupoista."
niin, uskot yhteen tai kanteen, kirjaan, tai tutkimukseen,
jotka huomaa, kaikki eriävät mielipiteet Statiinien terveydestäkin ovat eriäviä toisistaan,
Mistä sen viisauden olet saanut että uskot siihen sadasosan sadasosan mielipiteseen ?, - ei statiineille !!!!
kirja kirjoitti:
Siitä ei kukaan tiedä, mitä päästetään ja mitä ei, mutta totuus on kyllä se että
lääketehtaan ( joissa useammalla lääkärillä osakkeita !! ) hyötyvät.
Ans olla´, kohta alenneteaan kolesterolin, verenpaineen ja diabeteksen viitearvoja - ja miksi ?
No siksi, että lääkkeitä menisi enemmän kaupaksi!
- "loppuelämä"
saattaa jäädä lyhyemmäksi ilman statiineja, jos lääkärisi mielestä olet niiden tarpeessa.
- los goddos
Yksi juttu: eivät statiinit eivätkä muutkaan lääkkeet ESTÄ infarktia tulemasta jos se tulee. Saattaa vähentää riskiä, mutta ei voi estää.
- statiinit tarpeen
los goddos kirjoitti:
Yksi juttu: eivät statiinit eivätkä muutkaan lääkkeet ESTÄ infarktia tulemasta jos se tulee. Saattaa vähentää riskiä, mutta ei voi estää.
kokonaiskolesterolini oli4.5..joka pumpattiin statiineilla tasan 3.0..hdl,ldl kohdallaan.
- mikään lääke ei ehkäsi infa...
statiinit tarpeen kirjoitti:
kokonaiskolesterolini oli4.5..joka pumpattiin statiineilla tasan 3.0..hdl,ldl kohdallaan.
saahan niitä vetää naamaansa jos haluaa - mutta enempi ne pahaa tekee ko hyvää. kuten kirjoitettu on: eivät ne ehkäisi infarkteja. siihen ei mikään lääke pysty. jos haluaa syödä statiineja, saahan se tehdä. mutta puppua on, että ovat hyvästä - tai on ne - lääketehtaalle. jos ihminen on niin saaterin veltto, että kolesteroliarvot on taivaissa - niin ottakoot statiinia jos haluaa - TAI muuttakoon elämäntapansa jolloin MYÖS kole arvot laskevat ja ihan ILMAN statiineja...............
- ei pumpattava barbara
mikään lääke ei ehkäsi infa... kirjoitti:
saahan niitä vetää naamaansa jos haluaa - mutta enempi ne pahaa tekee ko hyvää. kuten kirjoitettu on: eivät ne ehkäisi infarkteja. siihen ei mikään lääke pysty. jos haluaa syödä statiineja, saahan se tehdä. mutta puppua on, että ovat hyvästä - tai on ne - lääketehtaalle. jos ihminen on niin saaterin veltto, että kolesteroliarvot on taivaissa - niin ottakoot statiinia jos haluaa - TAI muuttakoon elämäntapansa jolloin MYÖS kole arvot laskevat ja ihan ILMAN statiineja...............
Nim.om. " pumpattiin " statiineilla.. pumppaa terveellistä ruokaa ja liikuntaa niin pääsee samaan.........
- MINUN TAPAUKSENI:
Kun korkea kolestrooli todettiin kokeiltiin tiukkaa lääkärin ohjeistamaa ruokavaliota, liikunnan lisäämistä, kaikkiaan terveellisiä elämäntapoja. Kolestr.arvot laskivat, mutta ei riittävästi. (kokeilu oli pitkäaikainen). Arvo putosi yhdeksästä seitsemään, tosin näin tiukkaa ruokavaliota ei voinut jatkaa loputtomiin, (raskas epäsäänn. vuorotyö). Sain statiinilääkityksen, nyt kol. 4.2 ja rasvojen suhteet hyvät. Syön ja elän niin terv. kuin on mahdollista mutta lisäksi tarvitsen lääkityksen. Nykylääketieteen mukaaan on hyväksi sekä sydän- että aivoverenkierrolle, että kolestr. rasva-arvot ovat hyviä. Uskon, että vuosikymmenet (35v) minut tuntenut lääkäri ei kiusallaan minulle lääkettä määrännyt, eikä myöskään halua minua vahinkoittaa. Suvussani on korkea kolestr. perinnöllistä ja sen tuomiin sairauksiin kuoltu silloin kun hoitoa ei ymmärrtty hakea/saada.
- täältä:
MINUN TAPAUKSENI: kirjoitti:
Kun korkea kolestrooli todettiin kokeiltiin tiukkaa lääkärin ohjeistamaa ruokavaliota, liikunnan lisäämistä, kaikkiaan terveellisiä elämäntapoja. Kolestr.arvot laskivat, mutta ei riittävästi. (kokeilu oli pitkäaikainen). Arvo putosi yhdeksästä seitsemään, tosin näin tiukkaa ruokavaliota ei voinut jatkaa loputtomiin, (raskas epäsäänn. vuorotyö). Sain statiinilääkityksen, nyt kol. 4.2 ja rasvojen suhteet hyvät. Syön ja elän niin terv. kuin on mahdollista mutta lisäksi tarvitsen lääkityksen. Nykylääketieteen mukaaan on hyväksi sekä sydän- että aivoverenkierrolle, että kolestr. rasva-arvot ovat hyviä. Uskon, että vuosikymmenet (35v) minut tuntenut lääkäri ei kiusallaan minulle lääkettä määrännyt, eikä myöskään halua minua vahinkoittaa. Suvussani on korkea kolestr. perinnöllistä ja sen tuomiin sairauksiin kuoltu silloin kun hoitoa ei ymmärrtty hakea/saada.
http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm Mitä sanot tähän?
- notsimvastatin
Yhä edelleen: simvastatiini ei ole hyväksi kenellekään. totta mooses lääkärit niitä määrää, onko sana provika tuttu? mitä lekurit saa, kun kirjoittavat tietyn firman lääkkeitä?????
- olisi laitonta toimintaa
notsimvastatin kirjoitti:
Yhä edelleen: simvastatiini ei ole hyväksi kenellekään. totta mooses lääkärit niitä määrää, onko sana provika tuttu? mitä lekurit saa, kun kirjoittavat tietyn firman lääkkeitä?????
Todista että lääkärit olisi saanut Suomenssa provikkaa lääkkeen kirjoittamisesta lääkeyhtiöiltä. Se on sitä paitsi laitonta toimintaa, mutta sitä ei ole tapahtunut Suomessa.
- Ihan varmasti pystyy
Esimerkiksi aspiriini vähentää tehokkaasti sekä aivo- että sydäninfarkteja. Samoin statiinit. Jos verenpaine on koholla verenpainelääkkeet kuten ACE-estäjät, AT-salpaajat ja diureetit vähentävät tehokkaasti aivoinfarkteja. Tästä voit lukea kohonneen verenpaineen käypähoito suosituksesta. Myös statiineista saa tietoa dyslipidemiat käypähoito suosituksesta. Siellä on taulukko josta näkee eri tutkimuksissa havaitun statiineilla saadun infarkti riskin pienemisestä. Beetasalpaajat vähentävät sydänkohtauksen saaneen kuolleisuutta tehokkaasti. Nämä kaikki ovat tieteellisiä faktoja.
- sanoisit
olisi laitonta toimintaa kirjoitti:
Todista että lääkärit olisi saanut Suomenssa provikkaa lääkkeen kirjoittamisesta lääkeyhtiöiltä. Se on sitä paitsi laitonta toimintaa, mutta sitä ei ole tapahtunut Suomessa.
väitteestä, että lääkäreiden ammatti perustuu suurelta osin reseptien kirjoittamielle?
- `hyvä hyvä lääke
olisi laitonta toimintaa kirjoitti:
Kysypä sellaisilta jotka tod.tietävät. Miksi muuten eräät lääkärit AINA kirjoittavat niin auliisti reseptejä ja AINA saman firman? Provika voi olla laitonta - tai maan tapa, mutta kuka pystyy sanomaan, ettei sitä tod.ole????
- jospa...
los goddos kirjoitti:
statiinit lykkäävät sen ensimmäisenkin infarktin niin pitkälle että ehtii kuolla muihin sairauksiin.
- seli-
ei pumpattava barbara kirjoitti:
Nim.om. " pumpattiin " statiineilla.. pumppaa terveellistä ruokaa ja liikuntaa niin pääsee samaan.........
Helppo puhua! Olen jo aikoja sitten siirtynyt terveellisen ruokavalioon, mutta kun liikuntaelimien viat estävät liikunnan lähes kokonaan, niin mitäpä siihen tarjoat. Lääkäri tarjosi statiineja ja sillä sain kolesterolit hyviksi (kokonaiskolesteroli 3,5 tuntumassa).
- !!!!!
täältä: kirjoitti:
http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm Mitä sanot tähän?
Kun ei ollut vaihtoehtona Suomen kieltä, vaikeaa on sanoa mitään. Ilmeisesti olet tuon lukenut, joten käännät sen varmaankin tänne Suomeksi.
- valtaa
`hyvä hyvä lääke kirjoitti:
Kysypä sellaisilta jotka tod.tietävät. Miksi muuten eräät lääkärit AINA kirjoittavat niin auliisti reseptejä ja AINA saman firman? Provika voi olla laitonta - tai maan tapa, mutta kuka pystyy sanomaan, ettei sitä tod.ole????
No jos lääkäri käy kuuntelemassa aina yhden lääketehtaan esitelmiä, hän muistaa sen tehtaan lääkkeiden vaikutukset. Onneksi ei ole pakko käyttää reseptiin kirjoitettua lääketehtaan lääkettä, vaan sen voi vaihtaa apteekin tuotevaihdolla vaikkapa halvempaan vastaavaan.
- simastatiinin provikasta,
notsimvastatin kirjoitti:
itselläni lääkkeenä Crestor (rovustatin). Kuten sanoin, uskon, että lääkärini ei minulle lääkettä määrännyt minun vahinkokseni. Jos saavat provikkaa, on se heidän etunsa,poikkeuksia on varmaan joka ammattikunnassa mutta kyllä tuntemani (monien vuosien ajalta) lääkärit toimivat ammattietiikkansa mukaisesti ihmisen eli potilaan parhaaksi.
- quo vadis ??
!!!!! kirjoitti:
Kun ei ollut vaihtoehtona Suomen kieltä, vaikeaa on sanoa mitään. Ilmeisesti olet tuon lukenut, joten käännät sen varmaankin tänne Suomeksi.
Jos ole oikeasti niin pöljä, ettet sen vertaa ole sivistynyt niin....kiitos mutta ei kiitos. En ole kääntäjä, ymmärrän ja luen englantia, saksaa ja ruotsia mutta tosiaan: yritä nyt pinnistellä ihan itse..
- taputap
seli- kirjoitti:
Helppo puhua! Olen jo aikoja sitten siirtynyt terveellisen ruokavalioon, mutta kun liikuntaelimien viat estävät liikunnan lähes kokonaan, niin mitäpä siihen tarjoat. Lääkäri tarjosi statiineja ja sillä sain kolesterolit hyviksi (kokonaiskolesteroli 3,5 tuntumassa).
No hyvät sulle! Asia ilmeisesti kuitenkin vaivaa, kun näitä luet ja kirjoitat...
- Todistamis taakka syyttäjällä
`hyvä hyvä lääke kirjoitti:
Sinulla on todistamistaakka, jos esität lääkärien syyllistyneen tollaiseen.
- njetsul
Todistamis taakka syyttäjällä kirjoitti:
Sinulla on todistamistaakka, jos esität lääkärien syyllistyneen tollaiseen.
Ai sie kuule, ei ole.
- !!!!!
quo vadis ?? kirjoitti:
Jos ole oikeasti niin pöljä, ettet sen vertaa ole sivistynyt niin....kiitos mutta ei kiitos. En ole kääntäjä, ymmärrän ja luen englantia, saksaa ja ruotsia mutta tosiaan: yritä nyt pinnistellä ihan itse..
Onhan sitä niin hienoa elvistellä kielitaidolla. Mutta kun noita vieraita kieliä ei ole koulussa opetettu ja pitää myöntää että olen ollut laiska opiskelemaan omin nokin kun ei ole ollut erityisempää tarvetta, olen selvinnyt hyvin suomella ja savolla.
- seli-
taputap kirjoitti:
No hyvät sulle! Asia ilmeisesti kuitenkin vaivaa, kun näitä luet ja kirjoitat...
Kyllä se vaivaa kun yritetään ihmisiä saada lopettamaan terveyttään edistävien lääkkeiden käyttö. Esimerkiksi tällä keskustelupalstalla hyppään yli erittäin suuren osan otsikoista, luen vain minua kiinnostavia.
- yäks II
!!!!! kirjoitti:
Onhan sitä niin hienoa elvistellä kielitaidolla. Mutta kun noita vieraita kieliä ei ole koulussa opetettu ja pitää myöntää että olen ollut laiska opiskelemaan omin nokin kun ei ole ollut erityisempää tarvetta, olen selvinnyt hyvin suomella ja savolla.
Ei liene synti olla savolainen - mutta saatanan suuri häpeä kylläkin. Yäk. Minä osaan ruotsia, suomea, englantia ja saksaa - itsekseni opiskellut - kävin vain vanhan kansa ja kansalaiskoulun, että se siitä. Kun vähän riittää puhtia, oppii mitä vain - mutta tietysti se voi olla savolaisella ylivoimasta, että viännä ja kiännä sinä vuan nuita kalakukkojas.....
- suosituksen sijaan
seli- kirjoitti:
vähähiilihydraattista ruokavaliota!
- ja sukusi ruokavalio
Mitä yleensä syöt ja mitä sukusi on syönyt? Ja millainen oli tiukka ruokavalio, jonka lääkärisi ohjeisti?
- teet silleen
seli- kirjoitti:
Kyllä se vaivaa kun yritetään ihmisiä saada lopettamaan terveyttään edistävien lääkkeiden käyttö. Esimerkiksi tällä keskustelupalstalla hyppään yli erittäin suuren osan otsikoista, luen vain minua kiinnostavia.
Entä jos statiinit onkin vaarallisia ja sitten niihin kuolee ihmisiä, kun ne syö niitä... Ja sinä ajattelet ettei ne oo vaarallisia ja ne on kyllä ihan luonnollisia ja niitä voi syyä pelkäämättä hulluja sivuvaikutuksia.
- seli-
teet silleen kirjoitti:
Entä jos statiinit onkin vaarallisia ja sitten niihin kuolee ihmisiä, kun ne syö niitä... Ja sinä ajattelet ettei ne oo vaarallisia ja ne on kyllä ihan luonnollisia ja niitä voi syyä pelkäämättä hulluja sivuvaikutuksia.
Luotan lääkäriini ja laboratoriotuloksiin. Kun ei ole tullut mitään sivuvaikutuksiakaan, katson että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat ja käytän simvastatiinia pienenä annoksena (riittää minulle).
- seli-
suosituksen sijaan kirjoitti:
vähähiilihydraattista ruokavaliota!
Tuon neuvon olen saanut jo kauan sitten lääkäriltäni ja sitä pyrin noudattamaan mahdollisuuksien rajoissa.
- huti!
yäks II kirjoitti:
Ei liene synti olla savolainen - mutta saatanan suuri häpeä kylläkin. Yäk. Minä osaan ruotsia, suomea, englantia ja saksaa - itsekseni opiskellut - kävin vain vanhan kansa ja kansalaiskoulun, että se siitä. Kun vähän riittää puhtia, oppii mitä vain - mutta tietysti se voi olla savolaisella ylivoimasta, että viännä ja kiännä sinä vuan nuita kalakukkojas.....
Osaan jopa savoa, rauman giält' ja monia muitakin murteita, mutta en ole savolainen, vain tällainen toinen kansakoulun käynyt. Kalakukkoa en osaa leipoa, mutta karjanpiirakat syntyvät kädenkäänteessä. Minulla on nuo kiinnostukset olleet muualla kuin kielien pänttäämisessä, koulua olen inhonnut aina ja varsinkin vapaa-ehtoista pänttäämistä. Mutta tapansa kullakin aikansa käyttämiseen, kuluuhan se netissä roikkuenkin, minä vain käväisen ja lähden taas hyödyllisempiin töihin.
- aapeli,
quo vadis ?? kirjoitti:
kääntäminen,turhaan elvistelet.
- isovaari minäkin jo
los goddos kirjoitti:
"Statiini ei ehkäise infarkteja"
"Saattaa vähentää riskiä, mutta ei voi estää."
ehkä ei estä, mutta 24 vuotta on pitänyt väliä, kun iskä alkoi syömään statiineja,
on kivaa
meidän lasten on kiva omistaa terve 87v iskä ja 82v äitikin,
monella ei ole iskää ja äitiä.
en tiedä mitä kiittäisin, mutta statiineita iskä on syönyt 2-3 kertaa lääkärin määräyksen verran,
aina pe-la- su-,
ja Joulun ja juhlien aikana viikkoja.
ei ne ainakaan heti tapa.
- yksikään
lääke sellainen, ettei siitä tule haittavaikutuksia? Kaikilla on joitain haittoja. Kun tarvitaan jotain lääkettä punnitaan haitat ja hyödyt ja jos hyödyt voittavat lääkitys on paikallaan. Statiinit ovat varmasti vähentäneet sydän ym kuolemia, joten ei niitä voi jättää pois. Ihminen valitkoon itse. Joku saa rasva-arvonsa kuntoon ruokavaliolla toinen statiineilla jne.. Huomatkaa muuten se, että jos käytätte simvastatiinia, niin sen on todettu aihettavan unihäiriöitä. Itse löysin tuon tiedon ja vaihdoin lääkettä.
- unihäiriöitä
simvastatin 20mg on toiminut erinomaisesti ja nykyisin unikin tulee silmään oikein mukavasti, nukun vaikka talviunet tarvittaessa.En usko kaiken maailman neuroottiseen soperteluun ..sille on muuten nimikin ja se on luulotauti.Ei millään pahalla..
- jos tuohon
unihäiriöitä kirjoitti:
simvastatin 20mg on toiminut erinomaisesti ja nykyisin unikin tulee silmään oikein mukavasti, nukun vaikka talviunet tarvittaessa.En usko kaiken maailman neuroottiseen soperteluun ..sille on muuten nimikin ja se on luulotauti.Ei millään pahalla..
tutkimukseen on uskomista niin osalle voi aiheuttaa. http://www.pomminpurkajat.fi/lehtiarkisto/uutisarkisto/fi_FI/simvastatiini_voi_aiheuttaa_unihairioita/
- åke Latt
Olen 45 vuotias ja syönyt statiinilääkettä Lovastatin pieni annostus illalla kuuden kuukauden ajan.Maksa-arvot reippaasti koholla,lihaskipuja-syön nyt sitten särkylääkettä,kuvottavaa oloa,silmän valkuaiset kellertävät,unettomuutta,hermostuneisuutta.Hoito jatkuu,koska nämä oireet ovat ihan tavallisia ja kuuluvat tämän lääkkeen tavallisiin haittavaikutuksiin.Itse olisin lopettanut statiinin,mutta lääkäri laittoi kampoihin.
- lääkkeiden
syönti heti! Vaihda lääkäriä!
- Sinähän itse päätät!
Ei lääkäri saa pakottaa syömään tuollaisia sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä! Vaihda ruoka- ja juomatottumuksesi, niin rasva-arvosi paranevat ihan luonnostaan. Eli poista ruokavaliostasi liiat hiilihydraatit, kuten leipä, makaroni, peruna, leivokset, makeat mehut, sokeroidut tuotteet jne.
- Kolesterolilääke vähentää s...
"Tutkimus: Kolesterolilääke vähentää sydänkuolemia Astra Zeneca-lääkeyhtiön Crestor-kolesterolilääkkeen on havaittu pienentävän merkittävästi vakavien sydän- ja verisuonitautitapahtumien riskiä. Tulokset julkistettiin sunnuntaina American Heart Associationin vuosikokouksessa New Orleansissa. " http://www.tekniikkatalous.fi/tk/article154146.ece Tossa on oikea tutkimus eikä mikään huuhaa kirja kuten kolestroli myytti. 44% vähenemä sedän- ja verisuonitapahtumissa.
- tutkimus
Tuo tutkimus on se vanha huijaustutkimus, jossa tulokset eivät olleet mitenkään hyviä.
- ja tutkimus
tutkimus kirjoitti:
Tuo tutkimus on se vanha huijaustutkimus, jossa tulokset eivät olleet mitenkään hyviä.
lopetettiin kesken... http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=66 Hauskinta tuossa on, että terveille syötettiin statiineja. Kas kummaa statiineja syöneillä diabetes oli yleisempää eli on todennäköistä, että statiinit näin ollen lyhentävät osalla elinikää, kun aikuisiän diabetes puhkeaa. Yllättäen lääkeyritys tutki omaa tuotettaan, eikä taida kovin puolueeton tutkimus olla, kun yrittävät kuroa Lipitorin myyntilukuja kiinni. ;)
- Lähde kiitos
Annappas lähde tohon Amerikkalaiseen tutkimukseen.
- googleigoool
Googlaa in english kiitos niin saatat löytää.
- esimerkiksi on
koottu lähemmäs 900 tutkimusta statiinien haittavaikutuksista... http://www.physorg.com/news152273287.html https://www.statineffects.com/info/ https://www.statineffects.com/info/adverse_effects.htm Tuolta löytyy lähde... http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19159124
- samoja aineita
esimerkiksi on kirjoitti:
koottu lähemmäs 900 tutkimusta statiinien haittavaikutuksista... http://www.physorg.com/news152273287.html https://www.statineffects.com/info/ https://www.statineffects.com/info/adverse_effects.htm Tuolta löytyy lähde... http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19159124
joiden tiedetään VARMUUDELLA aiheuttavan ennenpitkään syöpää. Tosin määrät ovat pieniä mutta isommalla aika välillä sairastuu.
Sama koskee esim. Kaikkia " kevyt " tuotteita kuten floraa ja rasvatonta maitoa. ne on AIVAN HELVETIN epäterveellisiä. Mutta ihminen on laumaeläin ja harva ottaa asioista selvää ennenkuin on liian myöhäistä.
Kauppamaailma ajattelee tässäkin asiassa vain sitä, että tulee RAHAA herroille. Mutta se, että ihmiset saa niistä syöpää ei liikuta heitä..!
Kannattaa tutustua lääkäriin nimeltä Antti Heikkilä. Kaveri on täysinalan painettu koska kertoo totuuden ruokavaliosta....
- odottelen.,
Mistä ihmeestä osaat tehdä päätöksen, että eriävät alle 5 % tutkimuksista olisi oikeampia ,
kuin 95 % tutkimuksista, joissa Statiinit OVAT terveellisiä.
mistä osaat tehdä päätöksen että vähemmistö on oikeassa ?
osaatko tehdä usein päätöksiä jossa vähemmistö on oikeassa, ?
Tiedän, aina on olut eriäviä mielipiteitä ja yksi tai 2 sadasta on sittenkin oikein,
mutta mistä sen osaat päättää.
Ainakin nyt on Statiinien vastustajien mielipide enemmän kaupallista,
sitä en osaa sanoa ovatko oikeassa, kun aika kuluu, yli 95 % on ollut väärässä tähän saakka tuntemistani erikoisuuksista.
Laihdutuksellakin on tehty rahaa, minun koko muistini ajan, muistan v. 1962,
minäkin tein laihdutuksella rahaa yli 18 vuotta, sain yli 3 uutta Vw Golf farkkua, täysin laihdutuskampanjallani.
Nyt olen täysin eläkkeellä, siksi voin kyseenalaistaa Huu Haa toiminnan.- En ole aloittaja,
mutta tiede ei ole huutoäänestyksen tulos vaikka lääkärit niin haluavat väittää.
- n
En ole aloittaja, kirjoitti:
mutta tiede ei ole huutoäänestyksen tulos vaikka lääkärit niin haluavat väittää.
totta,
moini lääkäri rahastaa kun on erimieltä yleislääketietesn valtavista tutkimuksista,
on hyvä kun varakkailta saadaa mitattua ulos rahaa
niin talous pyörii. - rasva ei ole
n kirjoitti:
totta,
moini lääkäri rahastaa kun on erimieltä yleislääketietesn valtavista tutkimuksista,
on hyvä kun varakkailta saadaa mitattua ulos rahaa
niin talous pyörii.Lihottavaa itsessään, eikä se ole edes epäterveellistä millään tavalla, siis esim. voi
Se voi kieltämättä vaikuttaa siltä, koska ihminenkin näyttää lihavana " rasva pallolta" jne, mutta mitään tieteellistä faktaa asialle ei ole. Ja miksi ihminen laihtuu jos se syö VAIN rasvaa, eikä hiilihydraatteja samanaikaisesti ja sama toisinpäin?
Olen itse laihtunut PYSYVÄSTI tällä tavalla ( Montignagin kirja : syön hyvin ja siksi laihdun kannattaa lukea)
Tämä ei sinänsä liity statiineihin, mutta yhtäläisyyksiä löytyy, samojen ihmisten teorioita jne.
Sitten kun joku kertoo faktat ( suomessa esim. Antti Heikkilä ) niin tälläinen Lääkäri pistetään maanrakoon ja nauretaan päälle.
Uskokaa vaan mitä THL:n Pekka Puska ja kumppanit selittää, minä en usko koska olen itse todennut asiat ja ottanut sitä selvää, suosittelen sitä myös kaikille muille, ennen kuin on myöhäistä!!! - h
rasva ei ole kirjoitti:
Lihottavaa itsessään, eikä se ole edes epäterveellistä millään tavalla, siis esim. voi
Se voi kieltämättä vaikuttaa siltä, koska ihminenkin näyttää lihavana " rasva pallolta" jne, mutta mitään tieteellistä faktaa asialle ei ole. Ja miksi ihminen laihtuu jos se syö VAIN rasvaa, eikä hiilihydraatteja samanaikaisesti ja sama toisinpäin?
Olen itse laihtunut PYSYVÄSTI tällä tavalla ( Montignagin kirja : syön hyvin ja siksi laihdun kannattaa lukea)
Tämä ei sinänsä liity statiineihin, mutta yhtäläisyyksiä löytyy, samojen ihmisten teorioita jne.
Sitten kun joku kertoo faktat ( suomessa esim. Antti Heikkilä ) niin tälläinen Lääkäri pistetään maanrakoon ja nauretaan päälle.
Uskokaa vaan mitä THL:n Pekka Puska ja kumppanit selittää, minä en usko koska olen itse todennut asiat ja ottanut sitä selvää, suosittelen sitä myös kaikille muille, ennen kuin on myöhäistä!!!mutta mitään tieteellistä faktaa asialle ei ole. Ja miksi ihminen laihtuu jos se syö VAIN rasvaa, eikä hiilihydraatteja samanaikaisesti ja sama toisinpäin?
--------------
tuohon on selvä vastaus,
jos ihminen syö rasvaa vain, hän kuolee ja sitä ennen monet toiminnot alkavat lopullisesti sairastelemaan,
eikä silloin ehdi lihomaan, kun hidasta kuolemaa tekee.
hilarit ovat välttämättömiä ja jos usein saa päivittäin liian vähän,
saattaa todella seurata useita elämän lopun reaktioita.
Hilarit ovat yhtä tärkeitä kuin nukkuminenkin,
jos valvoo liikaa, alkaa aivot pehmiämään eikä sitä voi lopettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819