Kaffeen Porina no:1

NainenKirjoittaa

Kaffeessa porisee ja pusikoissa suhisee. --------------------------------------- Latomon nurkiin pikapikaa kyhjätyssä kulttuurikuppilassa(nimi vielä ilmassa) imeskellään autuaallisesti letkukahvia. Saattaa olla ja onkin, ettei tuo tönnöristä imutettava virkistysjuoma, ole kahvia, tai edes sinnepäinkään, mutta lemmenjanoiselle Dorotealle tuntuu maistuvan. Luutavammin yhtenä varteenotettavana tekijänä on läheinen hiplaussuhde Adriaan ja hänen tissihinkuiseen tapitukseen. Miisulla on pomputuksen tarve.Mistäköhän kummasta semmoinenkin tarve tupsahtaa? Kossunen taas pähkäilee, jotta pitäisikköhän hänenkin antautua lapsuusdraumaattisiin kaiveluihin.Yleensä nuista kaiveluista ei hyvä seuraa. Kas koskaan ei voi tietää, mitä sieltä vastaan kopsahtaa ja päänkutistus on ainakin varma jälkiseuraamus. Eipä silti, Taikatuun taksat ovat sitä luokkaa, että pelkästään ei pää pienene, vaan myöskin lompsa vajenee.Huh ja heijakkaa. Katupoitsu ei millään usko, että puskissa suhisee näin keväisin ihan omantakeisestikin. Ei muuta, kun oma päänsäkin on puskiin puskittava...Joopa! Siitähän ei tietystikkään taas seuraa muuta, kuin ikivihreät fraasit. Toisaalta ihmismielen kummallisuuksiin kuulunee itserääkki. Kuka sitten mitenkin rajojaan hakee. Lukaiskaa nyt ihmeessä Waffen; Sorre, missä hän sanoillaan säveltää kaipaustaan naisen silmien, suun ja kasvojen juomista konjakkipikarista. Taisi siihen sotkeutua hiukset ja hymykuopatkin. Niin se vaan Waffe itteensä kiusaa hipsimällä kohtaupaikalle, jonne ihanuus ei enää ilmaannu. Puskat taas kiusivat itseensä aina ja aina uudelleen seuraamalla vakikirjoittajia.He nyt eivät millään jaksa tajuta, miks varten tämä kamariorkesteri" tekee keikkaa milloin minnekkin palstoille. Motto: Me olemme tosiasiassa korvaamattomia vain itsellemme. Kaikesta huolimatta ja varsinkin siitä; Kaffee on alkanut elää. _NK:-

42

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dorodea

maistuu kyllä ja saiskos tynnyriin täydennystä? Ja lisää letkuja, saa aina häädellä noita muita janoisia :D

• olenkin kaivannut näitä lehtijuttuja..Kiitos..:))

• porinoista :)

• T.Tökerö on vaipunut nyt koomanomaseen mökötykseen, johtuen siitä, ettei hän saanut varsinasta eka painosta kirjuuttaa. Lähetämme hänet taas tuota pikaa Taikatuun hellään hoivaan:-) T. Tökerön aivokapasiteettissa riittääkin selvitettävä ja veikkaan, enkä tuskin pieleen, että niitä mutkia oikoessa saattaa Taikiksenkin huumori joutua koetukselle. T. Tökerö kun on nääs auttamaton tosikko ja sellaiset olisi verotettava kolminkertaisesti---vähintään. Kun nyt kerra päätettiin tämä kaffeen palsta nostaa arvoonsa arvaamattomaan, niin periksi ei anneta. Tänne ne kaikki hipsivät enemmin taikka myöhemmin. Joten pankaas nyt vaan aloituksia näkösälle:-))) Sanan mahtia ei sammuta, ei sitten mikään!!!!

• älä päästä Tökeröä irti.. :))

• NK:-
        TaikisN kirjoitti:

älä päästä Tökeröä irti.. :))

ainakin nyt tämän illan pidätellä *huoks*

• Adria

No, et sä nyt ihan väärässä ole. Toi Doris saa mut vallan levottomaksi, tässä tuntee ittensä hm, ihan omaksi ittekseen.

Tissi-ihmisillä on se jokin...mystinen voima:-)

Tälle palstalle....yli sata komenttia ja huikea vauhti päällä!

• tulewa lasku kiwillä "hetelmä" päällystetystä pyöreestä nurkilla warustetusta huoneessa olemastani ajasta :=( mut onnex tee passitti sinne muutaman puskiksen yrittää nurkanwaltausta :=) JESSSS mää olekaan aikoihin päässyt heittelee pygmejä pitkin pehmustettua huonetta :=) jos pääsewät kadulle tjn uskoisin et katumiäs hoitaa loput :=)

• siustahan on tullut verenhimoinen :))) Onkohan tuo pyöreässä huoneessa oleskelu sittenkään pidemmän päälle ihan tervellistä..... *pohtii*

• TaikisN kirjoitti:

siustahan on tullut verenhimoinen :))) Onkohan tuo pyöreässä huoneessa oleskelu sittenkään pidemmän päälle ihan tervellistä..... *pohtii*

käynyt silloin paarissa kun järjestettiin aikoinaan kääpiönheitto kisoja :=) mää käwin :=) "heittämässä" :=) ja on pakko tunnustaa et siel oli kowempia jätkiä heittää pykmeja :=) mää jo luuli et niit kisoi aletaan taas järjestää :=)

• A.DONIS kirjoitti:

käynyt silloin paarissa kun järjestettiin aikoinaan kääpiönheitto kisoja :=) mää käwin :=) "heittämässä" :=) ja on pakko tunnustaa et siel oli kowempia jätkiä heittää pykmeja :=) mää jo luuli et niit kisoi aletaan taas järjestää :=)

enkai mä, tällanen pätkä, uskaltaisi tuollaisiin kisoihin mennä. Joutuisin heti heiteltäväksi :))

• Mieli ja kieli --------------------- Kaffeen henki on nyt näyttäytynyt. Emme voi olla varmoja, oliko henki pullossa,lampussa, vai hinkkasiko Taikku sen kristallipalosta näkyviin. Henki oli laskeutunut myös Waffen päälle, mikäli sisäistää hänen sanomansa Lööpissä, jossa tulee julki kaffeen todellinen tarkoitus. Nyt kun itsekukanenkin päätteli mielessään itsetärkeyttään, niin eikös mii-su ravistellut ihismieliä kysymyksellään: Mitä muut olisivat menettäneet, jos et olisi syntynytkään? Kukaanhan ei tietysti uskalla olla tärkeä muiden mielestä, paitsi puskat. Tosiasiassa puskien suurin tarve on olla muiden yläpuolella. Imismieli on sellainen, että kielellisesti on helpompaa arvostella, nirhaista, tai nyppiä tikkuja muiden silmistä, kuin herkistyä avoimeen kanssakäymiseen. Nyt arvostelu kohdistuu näihin, jotka lähtivät rohkeasti raivaamaan kaffeen uudelleen siihen arvoonsa, joka sille kuuluukin. Miksi ihmeessä? Tämä palsta oli yhtälaisesti vapaa sanalle, kuin nyt nämä muutkin ajanvietteelliset alustat. Ellei kielellinen ilmaisu saavuta kosketusta itsemme syviin tunteisiin ja ellei se laajenna rajoja ajattelumme ylittää itsekeskeisyyttämme; nähdäksemme elämän ja ihmisenä olemisen moninaisuuden, niin paljoako silloin sanoilla on painoarvoa? Viisaamman sanoin:"Ei kirjoiltakaan pidä vaatia muuta kuin että ne opettavat meitä ymmärtämään itseämme." -NK:-

• Näin siinä käy, kun yrittää puhua puhelimessa samalla, kun kirjoittaa----yksi aa ainaskin putosi otsikosta:-(

• mitä noista natinoista välittää, ainahan niitä on ollut seurana, meni minne meni. Oon sanonut aiemminkin ja sanon taaskin, että enemmän loukkaaviksi tarkoitetut kirjoitukset aina kertovat kirjoittajasta itsestään kuin kohteestaan/kohteistaan.:)

• huutelijapuskia kuin heistä kirjoittaminen, varsinkin silloin kun he eivät edes ole häiriöksi. Mun tulee avattua lähes aina nimettömien kirjoitukset, niissä on usein tosi hyviä huomioita. Huutelijat ovat erikseen, heitä en arvosta, en nikillisiä nimettömiä enkä nikittömiä. Yläpuolellaolon halusta ja tärkeilystä en syyttelisi pelkästään puskia, itse en ainakaan ole kokenut moista, vaikka aika lailla originaalina olenkin täällä ollut. Johtunee kielellisen ilmaisuni vaatimattomuudesta?    

• BonnieBonBon kirjoitti:

huutelijapuskia kuin heistä kirjoittaminen, varsinkin silloin kun he eivät edes ole häiriöksi. Mun tulee avattua lähes aina nimettömien kirjoitukset, niissä on usein tosi hyviä huomioita. Huutelijat ovat erikseen, heitä en arvosta, en nikillisiä nimettömiä enkä nikittömiä. Yläpuolellaolon halusta ja tärkeilystä en syyttelisi pelkästään puskia, itse en ainakaan ole kokenut moista, vaikka aika lailla originaalina olenkin täällä ollut. Johtunee kielellisen ilmaisuni vaatimattomuudesta?    

näen ennenkaikkea tietynlaisen asettautumisen ulkopuoliseksi" samalla, kun kuitenkin näkee asiakseen puuttua juuri siihen, mitä arvostelee sisäpiirisyydestä. Useinkin tämä huomioiminen" on: miks teette noin, tai noin, tai miks olette tuollaisia, tai sellaisia. Mitä uutta noissa huomioissa on....kysympä vaan? Totta, että puskat jos ketkään ovat erityisesti huomionkipeitä ja turhautuvat ellei tätä pyydettä ruokita. Kuitenkin, jokin tarve sen täytyy olla, miksi osa puskista näyttää parhaiten viihtyvän juuri tässä "orkesterissa.

• TaikisN kirjoitti:

mitä noista natinoista välittää, ainahan niitä on ollut seurana, meni minne meni. Oon sanonut aiemminkin ja sanon taaskin, että enemmän loukkaaviksi tarkoitetut kirjoitukset aina kertovat kirjoittajasta itsestään kuin kohteestaan/kohteistaan.:)

Ikävä kyllä, asia on juuri niin kuin sen ilmaisitkin. Joskus vaan olisi mukava tietää, miksi ja mistä tuo tarve juontaa? Se on kuin jokin leikki: hei mepä ei olla teijän kaa, vaikka kauheesti haluttaisikkin:-

• NainenKirjoittaa kirjoitti:

näen ennenkaikkea tietynlaisen asettautumisen ulkopuoliseksi" samalla, kun kuitenkin näkee asiakseen puuttua juuri siihen, mitä arvostelee sisäpiirisyydestä. Useinkin tämä huomioiminen" on: miks teette noin, tai noin, tai miks olette tuollaisia, tai sellaisia. Mitä uutta noissa huomioissa on....kysympä vaan? Totta, että puskat jos ketkään ovat erityisesti huomionkipeitä ja turhautuvat ellei tätä pyydettä ruokita. Kuitenkin, jokin tarve sen täytyy olla, miksi osa puskista näyttää parhaiten viihtyvän juuri tässä "orkesterissa.

on mielestäni säästynyt aika hyvin todellisilta puskilta, niihinkin on tullut törmättyä tuolla toisaalla. Puskissa täällä on palstan oma väki, siitä ei ole epäilystäkään. Jos heistä ei pidettäisi jatkuvaa älämölöä, niin ei heillä olisi tarvetta moiseen. Kirjoittajista itsestään se on paljolti kiinni, kinaaminen huutelijan kanssa ei johda mihinkään, mutta keskustelu nimettömän kanssa voi olla hyvinkin hedelmällistä.

• Adria
        BonnieBonBon kirjoitti:

on mielestäni säästynyt aika hyvin todellisilta puskilta, niihinkin on tullut törmättyä tuolla toisaalla. Puskissa täällä on palstan oma väki, siitä ei ole epäilystäkään. Jos heistä ei pidettäisi jatkuvaa älämölöä, niin ei heillä olisi tarvetta moiseen. Kirjoittajista itsestään se on paljolti kiinni, kinaaminen huutelijan kanssa ei johda mihinkään, mutta keskustelu nimettömän kanssa voi olla hyvinkin hedelmällistä.

Keskustelun nimettömän kanssa jotenkin turhauttavaksi, ikäänkuin olisimme selin toisiamme vasten, siksi en yleensä siihen ryhdy. Siinä tilanteessa on aivan yksi lysti sanoman sisällöstä ja harvoin siinä sisältöä edes on. Merkityksen sanoma saa vasta kun keskustelukumppania katsoo silmiin, kuten kuvaannollisesti tapahtuu rekkautuneiden kesken.

• Adria kirjoitti:

Keskustelun nimettömän kanssa jotenkin turhauttavaksi, ikäänkuin olisimme selin toisiamme vasten, siksi en yleensä siihen ryhdy. Siinä tilanteessa on aivan yksi lysti sanoman sisällöstä ja harvoin siinä sisältöä edes on. Merkityksen sanoma saa vasta kun keskustelukumppania katsoo silmiin, kuten kuvaannollisesti tapahtuu rekkautuneiden kesken.

minäkin "kalastamassa". Käväisin hiukset tässä välissä pesaisemassa) Olen joskus yrittänyt keskustelua puskan kanssa ja aina yhtä suurella pettymyksellä. Vielä harmillisempaa, jos on näin, kuin Bonnis asian näkee; että nämä ovat ns. omaa porukkaa.

• Adria kirjoitti:

livessäkin mä höpöttelen tuttujen ja tuntemattomien kanssa ihan yhellä lailla. Erikseen on sitten muutama sydänystävä jonka kanssa puhutaan niistä mistä ei muiden kanssa lausuta halaistua sanaa. Nikilliset pelkät palstatututkaan eivät kuulu enää mitenkään mihinkään "luottohenkilöiden" ryhmään joiden kanssa keskustelisi mistän kovin tärkeästä ja henkilökohtaisesta, muutama selkäänpuukotus on opettanut sen. Mulle merkitsee kyllä kirjoitus enemmän kuin se kenen näppikseltä se tulee, paitsi tietty yks on spesiaalitapaus ;)

• Adria
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

minäkin "kalastamassa". Käväisin hiukset tässä välissä pesaisemassa) Olen joskus yrittänyt keskustelua puskan kanssa ja aina yhtä suurella pettymyksellä. Vielä harmillisempaa, jos on näin, kuin Bonnis asian näkee; että nämä ovat ns. omaa porukkaa.

Epävarma olemukseltaan, mutta puska saa itsetuntonsa kohoamaan puskaillessaan, samoin kun nyhverö autoilija uskaltaa näyttää keskisormea peltikuorensa sisällä. Minä haluan nähdä asian niin, että rekkautunut haluaa muiden tietävän, että juuri hän on näin asiansa ilmaissut. Samanlainen itsetunto puuttuu puskilta.

livessäkin mä höpöttelen tuttujen ja tuntemattomien kanssa ihan yhellä lailla. Erikseen on sitten muutama sydänystävä jonka kanssa puhutaan niistä mistä ei muiden kanssa lausuta halaistua sanaa. Nikilliset pelkät palstatututkaan eivät kuulu enää mitenkään mihinkään "luottohenkilöiden" ryhmään joiden kanssa keskustelisi mistän kovin tärkeästä ja henkilökohtaisesta, muutama selkäänpuukotus on opettanut sen. Mulle merkitsee kyllä kirjoitus enemmän kuin se kenen näppikseltä se tulee, paitsi tietty yks on spesiaalitapaus ;)

Harvoin se lifessä oleva tuntematon keskustelukumppani on sentään mihinkään vain silmäreijälliseen kokovartalo kaapuun sonnustautunut:- Ja tuskimpa vaan huudellaan näkymättömästi jostain nurkantakaa ja antaudutaan toisen näkymättömissä olevan kans sujuvasanaiseen kommunikointiin---vai? Totta, että tekstin sisällöllä on näillä keskutelupalstoilla se suurin merkitys, mutta, mutta...kun puskista ei useinkaan irtoile juuri muuta, kuin siitä hepposimmasta tunnelatautumasta ja matalimman aidan alta menoa se noin älyllisellä tasollakin näyttää enimmiltään olevan. En minä vaan jaksa innostua;.-

• Adria
        BonnieBonBon kirjoitti:

Minä näen silti rekkautumisen kokonaisuutena, en niin, että kaikki olisivat keskenään frendejä. Selkäänpuukottaja tai muuten vaan vittuilija on merkityksellinen vain silloin kun hänet voi nikillään tunnistaa.

• Adria kirjoitti:

Epävarma olemukseltaan, mutta puska saa itsetuntonsa kohoamaan puskaillessaan, samoin kun nyhverö autoilija uskaltaa näyttää keskisormea peltikuorensa sisällä. Minä haluan nähdä asian niin, että rekkautunut haluaa muiden tietävän, että juuri hän on näin asiansa ilmaissut. Samanlainen itsetunto puuttuu puskilta.

olisin minäkin valmis kallistumaan:/// Jos nyt muistuisi mieleeni edes yksikään elämyksiä tuottanut puskakirjoittaja, niin olisin valmis nielaisemaan sanani:-

• Adria kirjoitti:

moniko on ensimmäisen viestinsä kirjoittanut rekattuna ja vielä sellaisena rekattuna jonka muut tuntevat? Miten itse, kirjoititteko heti vain ja ainoastaan yhdellä ja samalla nikillä? Miten joku uusi kirjoittaja voi mitenkään liittyä seuraan, jos suhtautuminen on ehdottoman kielteinen rekkaamattomiin? Tätä meidänkin ajatustenvaihtoa tästä asiasta lukee ehkä joku jolla olisi haluja osallistua, vaan ei ole kovin kannustavaa. Vanhat kirjoittajat pystyvät kyllä erottamaan puskasta ilkeyksiä huutavat ja tavalliset nimnettömät kirjoittajat niin halutessaan. Se on harmillista kun joillain on tapana mennä puskaan silloin, kun ei ole kanttia omalla nikillään tuoda mielipidettään esille. Tosin on siinä huvittavaakin, meinaan se kun luullaan ettei kukaan hokaa ja sitten kohta ollaan moralisoimassa puskakirjoittajia. Talvella kun olin täältä pitemmällä tauolla kävin muutaman kerran keskustelemassa nikittömänä, silloin minulle aukesi muutamasta nikillisestä uusia mukavia piirteitä ja arvostukseni heitä kohtaan kohosi. Kyseiset kirjoittajat olivat heitä, joilla tiesin olevan antipatioita nikkipersoonaani kohtaan ;)

• Adria
        BonnieBonBon kirjoitti:

moniko on ensimmäisen viestinsä kirjoittanut rekattuna ja vielä sellaisena rekattuna jonka muut tuntevat? Miten itse, kirjoititteko heti vain ja ainoastaan yhdellä ja samalla nikillä? Miten joku uusi kirjoittaja voi mitenkään liittyä seuraan, jos suhtautuminen on ehdottoman kielteinen rekkaamattomiin? Tätä meidänkin ajatustenvaihtoa tästä asiasta lukee ehkä joku jolla olisi haluja osallistua, vaan ei ole kovin kannustavaa. Vanhat kirjoittajat pystyvät kyllä erottamaan puskasta ilkeyksiä huutavat ja tavalliset nimnettömät kirjoittajat niin halutessaan. Se on harmillista kun joillain on tapana mennä puskaan silloin, kun ei ole kanttia omalla nikillään tuoda mielipidettään esille. Tosin on siinä huvittavaakin, meinaan se kun luullaan ettei kukaan hokaa ja sitten kohta ollaan moralisoimassa puskakirjoittajia. Talvella kun olin täältä pitemmällä tauolla kävin muutaman kerran keskustelemassa nikittömänä, silloin minulle aukesi muutamasta nikillisestä uusia mukavia piirteitä ja arvostukseni heitä kohtaan kohosi. Kyseiset kirjoittajat olivat heitä, joilla tiesin olevan antipatioita nikkipersoonaani kohtaan ;)

Olen jämähtänyt kantaani, mutta en pääse siitä mihinkään. Sillä ei ole niinkään väliä onko rekkautunut, mutta sillä on, että henkilö käyttää johdonmukaisesti samaa nikkiä. Potuttaa oikein katsoa kuinka rekattu 'keskustelee' joka toisella rivillä akuankan, hannuhanhen ja tiinatitityyn kanssa. Eli uudet on mun puolesta tervetulleita, mutta tasan jätän huomioimatta ellen löydä johdonmukaista, rekattua tai rekkaamatonta nikkiä. Toki vastaan asialliselle nikittömälle, mutta se on ikäänkuin kertakäyttökupista joisi.

• itse sitten
        Adria kirjoitti:

Olen jämähtänyt kantaani, mutta en pääse siitä mihinkään. Sillä ei ole niinkään väliä onko rekkautunut, mutta sillä on, että henkilö käyttää johdonmukaisesti samaa nikkiä. Potuttaa oikein katsoa kuinka rekattu 'keskustelee' joka toisella rivillä akuankan, hannuhanhen ja tiinatitityyn kanssa. Eli uudet on mun puolesta tervetulleita, mutta tasan jätän huomioimatta ellen löydä johdonmukaista, rekattua tai rekkaamatonta nikkiä. Toki vastaan asialliselle nikittömälle, mutta se on ikäänkuin kertakäyttökupista joisi.

huutelet hävittömyyksiä ja herjoja esim.Kadunmiehelle ja Judgelle ilman nimimerkkiä?

Silloin muinaisuudessa, kun ei palstoilla voinut edes rekkaantua, käytin yhtä ja ainokaista samaa nikkiä. Yksi poikkeus oli, myönnettäköön. Aihe oli vaikea ja sai aikaan melkoisen keskustelun. Jos uudella kirjoittajalla on todellinen tarve liittyä" seuraan, niin uskoakseni paras käyntikortti ei ole muiden arvostelu. En nyt itse ainakaan siitä päästä aloittaisi. Tietysti ..aikasen kiihoittava ajatus sinäänsä, olisi mennä puskiin ja kuikuilla millaisen vastaanoton saisi....mutta---siinä vaan on se mutta:-

• itse sitten kirjoitti:

huutelet hävittömyyksiä ja herjoja esim.Kadunmiehelle ja Judgelle ilman nimimerkkiä?

miksi nimettömänä häneltä sitä kysyt? Eihän tuota kysymystä tehdessä ole mitään syytä panna päätään puskaan.

Silloin muinaisuudessa, kun ei palstoilla voinut edes rekkaantua, käytin yhtä ja ainokaista samaa nikkiä. Yksi poikkeus oli, myönnettäköön. Aihe oli vaikea ja sai aikaan melkoisen keskustelun. Jos uudella kirjoittajalla on todellinen tarve liittyä" seuraan, niin uskoakseni paras käyntikortti ei ole muiden arvostelu. En nyt itse ainakaan siitä päästä aloittaisi. Tietysti ..aikasen kiihoittava ajatus sinäänsä, olisi mennä puskiin ja kuikuilla millaisen vastaanoton saisi....mutta---siinä vaan on se mutta:-

ei niiden muutaman nikittömän keskustelun viesteissä ollut mitään kiihottavaa ;) Mielenkiintoista oli huomata vastapuolen suhtautumisen erilaisuus kun ei tiennyt kenen kanssa keskusteli. Aihe oli aivan yleismaailmallinen, joten keskustelijoiden tuntemisella ei ollut mitään merkitystä. Itse vuonna miekka ja kirves kirjoitin ensimmäiset viestini eri nimimerkeillä, silloin oli kaikenlaista käytäntöä. Jos suhtautuminen nimettömään olisi ollut sitä luokkaa mitä se on täällä nykyään, niin olisin varmaan topannut kirjoittelut siihen

• Adria
        BonnieBonBon kirjoitti:

ei niiden muutaman nikittömän keskustelun viesteissä ollut mitään kiihottavaa ;) Mielenkiintoista oli huomata vastapuolen suhtautumisen erilaisuus kun ei tiennyt kenen kanssa keskusteli. Aihe oli aivan yleismaailmallinen, joten keskustelijoiden tuntemisella ei ollut mitään merkitystä. Itse vuonna miekka ja kirves kirjoitin ensimmäiset viestini eri nimimerkeillä, silloin oli kaikenlaista käytäntöä. Jos suhtautuminen nimettömään olisi ollut sitä luokkaa mitä se on täällä nykyään, niin olisin varmaan topannut kirjoittelut siihen

Ajatellut asiaa niinpäin, että mikä mahtaa olla syynä kun ei käytä nimimerkkiä. Joku syy heillä varmasti on koska ei tänne jouduta vahingossa, vaan täytyy tietää kuinka klikkailla muutaman kerran. Mikäli esim. rekkautuminen olisi vaikeaa, aikaa vievää, nikkejä ei tahtoisi löytyä tai ne maksaisivat mansikoita sen ymmärtäisi.

ei voi muuta, kuin sanoa: Puskailu sinäänsä on se, mikä moisen on aikaan saanut. Aikana miekka ja kirves oltiin kait suurimmalta osaltaan untuvikkoja ja kukin räpytteli lentoon, miten parhaiten taisi:- Hyvin on muistissa sekin aika, kun kaikki uutukaiset ystävällisesti käteltiin ja sylin täydeltä toivoteltiin tervetulleiksi. Taikkis oli yksi näitä, joka jaksoi huomioida kaikki ja mitä hän siitä palkakseen saikaan.... Joten syitä saa nyt minusta nähden kaivella sieltä päin, missä niiden pesimispaikat ovatkin.

ei voi muuta, kuin sanoa: Puskailu sinäänsä on se, mikä moisen on aikaan saanut. Aikana miekka ja kirves oltiin kait suurimmalta osaltaan untuvikkoja ja kukin räpytteli lentoon, miten parhaiten taisi:- Hyvin on muistissa sekin aika, kun kaikki uutukaiset ystävällisesti käteltiin ja sylin täydeltä toivoteltiin tervetulleiksi. Taikkis oli yksi näitä, joka jaksoi huomioida kaikki ja mitä hän siitä palkakseen saikaan.... Joten syitä saa nyt minusta nähden kaivella sieltä päin, missä niiden pesimispaikat ovatkin.

edes intissä ja työpaikoilla on saatu simputus vähenemään päin, sillä aina ei tarvitsisi uusille toistaa samaa mitä aiemmin on tapahtunut. Saa nyt olla tässä tältä päivältä tämä yritykseni avartaa näkökantoja, taisin taas epäonnistua :/ no, yrittänyttä ei laiteta ;)

• Adria kirjoitti:

Ajatellut asiaa niinpäin, että mikä mahtaa olla syynä kun ei käytä nimimerkkiä. Joku syy heillä varmasti on koska ei tänne jouduta vahingossa, vaan täytyy tietää kuinka klikkailla muutaman kerran. Mikäli esim. rekkautuminen olisi vaikeaa, aikaa vievää, nikkejä ei tahtoisi löytyä tai ne maksaisivat mansikoita sen ymmärtäisi.

ensikertaa käymään etusivun uusien viestien kautta, niin minäkin olen eksynyt monille muille palstoille mihin on paljon hankalammat polut kuin tänne. Tuolla toisaalla olen saanut nähdä kuinka rekkautuminen ei aina kannata, sillä sen seurauksena saattaa tulla perskärpäsiä jotka lukevat rekkautuneen kaikki vanhat viestit etsien niistä aiheita joilla voisi iskeä. Olen itse surffaillut monilla palstoilla ilman nimimerkkiä, enkä missään ole saanut vastaani sellaista negatiivisuutta kuin mitä täällä nikittömät saavat. Sitä minä pikemminkin ihmettelen mikä saa rekatun menemään puskaan huutelemaan herjauksia ja jo kohta arvostelemaan puskia;)

edes intissä ja työpaikoilla on saatu simputus vähenemään päin, sillä aina ei tarvitsisi uusille toistaa samaa mitä aiemmin on tapahtunut. Saa nyt olla tässä tältä päivältä tämä yritykseni avartaa näkökantoja, taisin taas epäonnistua :/ no, yrittänyttä ei laiteta ;)

tarvitaan toisinaan myöskin tukkokohtien" purkamista. Mielen tasolla se saattaa aikaan saada kipupisteiden tiedostamista. Kehossa taas, mikä hierottaessa sattuu, kertoo siellä pesineestä jännityksistä ja tulehduksista. Ehkäpä nyt minunkin tarpeeni syvimmiltään peruistui avartamiseen:-) Puskailu sai nyt kuitenkin huomiota ja herätti muunkinlaista keskustelua, kuin aina sitä samaa... joten ehkei aikamme valunut täysin hukkaan-----näin toivon:-

huutelijapuskia kuin heistä kirjoittaminen, varsinkin silloin kun he eivät edes ole häiriöksi. Mun tulee avattua lähes aina nimettömien kirjoitukset, niissä on usein tosi hyviä huomioita. Huutelijat ovat erikseen, heitä en arvosta, en nikillisiä nimettömiä enkä nikittömiä. Yläpuolellaolon halusta ja tärkeilystä en syyttelisi pelkästään puskia, itse en ainakaan ole kokenut moista, vaikka aika lailla originaalina olenkin täällä ollut. Johtunee kielellisen ilmaisuni vaatimattomuudesta?    

minäkin luen yleensä rekkaamattomienkin kirjoitukset ja asiallisiin vastailen asiallisesti. Huutelut yritän jättää omaan arvoonsa, mutta aina se ei onnistu, etenkin jos on ns "tuttu puska" joka käyttää "täsmäiksuja" :)

• TaikisN kirjoitti:

minäkin luen yleensä rekkaamattomienkin kirjoitukset ja asiallisiin vastailen asiallisesti. Huutelut yritän jättää omaan arvoonsa, mutta aina se ei onnistu, etenkin jos on ns "tuttu puska" joka käyttää "täsmäiksuja" :)

puskat pilaavat rehellisen puskan maineen..

mii-su kirjoitti:

puskat pilaavat rehellisen puskan maineen..

Voikos tuon enää paremmin sanoa:D

• Adria
        NK:- kirjoitti:

Voikos tuon enää paremmin sanoa:D

Tuossa voisi kokea ja saada sen ylimmäisen ymmärryksen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2149
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2102
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1562
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      123
      1493
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      467
      1303
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      77
      1076
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      53
      929
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      232
      819
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      356
      798
    Aihe