Kärsimyksen ongelma

Mietteitäni ikuiseen Teofaneen ongelmaan: Koska ihminen on ihmiskunnan aamusta asti valinnut pahuuden ja epäjumalat ja hylännyt ainoan oikean Jumalan, Jumalan vastaus siihen on sen mukainen: kärsimys. Herra itse on maailmassa kärsinyt ja oppinut sitä kautta kärsivällisyyden. Sitä samaa hän haluaa meiltä. Kärsimys on rangaistus synnistä ja pahoista teoista, joista meidän pitää tehdä parannus. Kärsimys on koettelemus, jotta uskomme kasvaisi ja jalostuisi. Jumala kutsuu ihmistä puoleensa kärsimyksen kautta. Kärsimys lannistaa uhman, korskeuden ja välinpitämättömyyden toisista ihmisistä. Kärsimys aiheuttaa rakkautta, jotta ihmiset ja kansat voivat tulla toimeen keskenään. Kärsimys opettaa huomaamaan ja auttamaan muita kärsiviä. Ihminen saa kärsiä, jotta hän ei mielistyisi turhuuteen, se kasvattaa pois himoista ja ahneudesta. Kärsimyksen kautta ihminen oppii kuuliaisuutta. Kärsimys opettaa erottamaan hyvän pahasta. Sitten on vielä tämän maailman ulottumattomissa olevat syyt, esim. Jobin kirjan alussa kuvattu Jumalan ja paholaisen välinen sopimus. Kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen, häntä odottaa täydellinen ikuinen valtakunta, jossa kaikki kärsimys ja ahdistus lakkaa. Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka? Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.

5

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä kuulee

      Kärsimys ei tosiaankaan jalosta!

      • Aamunkoite

        ainakin minulla. Vuosia sitten kärsin niin kovista kivuista, että elämäni jumiutui täysin niihin. Eräs iäkäs Herran seurakunnan palvelija profetoi minulle, että tulen pääsemään kivustani, mutta sitä ennen kiitän Jumalaa siitä. En meinannut uskoa korviani, että kiittäisin niistä kivuista! Mutta toden totta kävi juuri niin kuin oli sanottu. Eräänä päivänä tajusin, että rukouksiini päästä lähemmäs Jeesusta oli vastattu. Olin päässyt lähelle "kipujen mietä ja sairauden tuttavaa". Kiitin sydämestäni niistä kivuista, niin uskomattomalta kuin se varmaan kuulostaakin. Sitten vähitellen kivut lakkasivat. Jälkeenpäin olen huomannut, että se oli elämäni parasta aikaa, koska milloinkaan ennen Jeesus Kristus ei ole ollut minua niin lähellä kuin silloin, juuri pahimmissa kivuissani.


    • .:.:.:.:.:.:.:.:;,;,;,;l__/

      Sattumaa, ystäväiseni. Ei Jumalaa ole olemassa.

    • Ei kärsimys jalosta

      Kärsimys ei ole mikään rangaistus, vaan ihmisen oman ajattelun tuotosta.

      Jos halua vapautua kärsimyksestä, täytyy lakata ajattelemasta kärsimystä tuottavia asioita tai ihmisiä. Lakkaa samaistumasta ikäviin asioihin ja tapahtumiin, jotka aiheuttavat sinulle kärsimystä.

      Ihminen voi elää hyvinkin vaikeissa elämänolosuhteissa ilman, että hän kärsii. Ei siis ole pakko kärsiä.

    • Ironiaman

      ^ Jumala on ihmisen oman ajattelun tuotosta! ^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe