suu herpes?

tauti

kertokaa suussa/nielussa ilmenevästä herpeksestä, mitä oireita? kauanko kestää?

3

4569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herbertti

kipeitä rakkuloita suussa ne tulevat mihin kohtaan vaan. Usein on niinkin kun yksi häviää niin jo on toinen tullut. Toso kipeät siihen saat lääkettä kun menet lääkäriin. Minulle ei ole auttanut nekään mutta vuodet kuluvat siinä kärsiessä. Mikä minulle tekee sen on esimerkiksi joitakin ruokia, juomia joita vältän kuten omena, piimät, kalja, appelsiinimehut ostetut mutta ei omatekoinen jne.
      Flunssaa minulla ei ole juuri koskaan että ei ainakaan siinä ole aihetta saada Herpes simplexiä.Stressiä on joskus mutta ei sekään ole mielestäni syy niiden tuloon Naisilla usein kuukautisten aikana puhkeaa Herpes.
      Toipuminen kestää 1-2 viikkoa.

• Virus

Se vaiva kestää 1-2 viikkoa tai enemmän. Riippuu onko hoito aloitettu ajoissa.

Alussa pientä kutinaa suun ympärillä tai huulissa. Niihin ei saisi koskea koska se leviää, vaikkapa silmään. Kädet täytyy pestä aina kun kosket niihin.

Jos se on päässyt pahaksi että se kasvaa isoksi, se voi välillä aueta ja vuotaa. Ja on tosi kipee.
      Kun rupi tulee sitten joskus (se tietysti tarttuu yöllä johonkin kiinnni ja repeää)

Kannattaa heti kun huomaa kutinaa huulissa tai näkyy näppylä, huuhdella lämpimällä vedellä.
      Apteekista saa voidetta huuliherpekseen. Mä käytän Herpolips.

• ratkaisu?

Minullakin on ollut suu-herepes koko ikäni.Olen myös miettinyt sekä tutkiskellut,mikä laukaisee herpeksen puhkeamisen.Nyt olen huomannut,että etikka saa herpeksen puhkeamaan;ainakin minulla.Ennen herkuttelin suola-kurkuilla.Kurkuthan likoavat etikkaliemessä.Yksi suolakurkku ja herpes puhkeaa parin päivän sisään.Kerran kokeilin ystäväni suosituksesta valkoviini-etikkaa,kun se on niin terveellistä.Suu tuli täyteen herpeksiä.Nyt en ole vuosiin käyttänyt mitään tuotteita,mitkä ovat olleet etikan kanssa tekemisissä,eikä herpes ole pujennut vuosiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe