ikäkysymys

19v homesairas

haluaisin tietää mihin ikäluokkaan näille sivuille kirjoittavat vakavasti homesairaat henkilöt ovat. itse olen tosiaan vasta 19v opiskelija ja käyn luennoilla vain vahvan lääkityksen ja jatkuvan suolapiipun hengittämisen voimalla. tilani takia opiskelu on minulle erinomaisen vaikeaa ja sosiaalinen elämäni rajoittuu perheeseeni, johon kuuluu myös muita vakavasti homeallergisia henkilöitä. yhtäkään oman ikäistäni en tunne jolla olisi yhtä vakava ongelma ja olisin helvetin onnellinen jos sellaisen löytäisin. niin että jos sellaisia on niin haluaisin kovasti tietää ennen kuin minutkin passitetaan oireistani mielisairaalaan. kiitos.

12

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikitön...

Tiedän, että ainakin Lahden suunnalla on ikäisesi vakavasti sairastunut. Palstan henkilöistä en itse tiedä noin nuoria, kuin sinä olet, vaikka kirjoitusten perusteella täällä näyttäisi olevan murrosikäisiä häiriköitä aika ajoin, he tuskin ovat homeista sairastuneita kuitenkaan. Mikäli isosiskosi ei ole fysioterapeutti... niin ehkä saisin sinulle tavalla tai toisella yhteyden tuohon sairastuneeseen, eli... jos et itse ole juuri tämä kyseinen henkilö, jonka tilanteesta kuulin fysioterapeutiltani. Hän on muuten loistava fysioterapeutti ja tietää miten näin sairastuneita oikeasti autetaankin.

• Ikävää, että olet sairastunut homeista noin pahasti. Minä olen 49-vuotias ja poikani on 17. Asuimme vuoden ja kaksi kuukautta asunnossa, jonka kylpyhuoneessa oli mustaa hometta. Home oli jo muuttaessamme asuntoon, mutta pidin sitä vain kauneusvirheenä, niitä mustia läiskiä... Myös kylpyhuoneen ovenkarmi oli lahonnut alareunastaan, itse ovi rispaantunut, ja eteisenkin puolella oli samannäköisiä mustia homelänttejä ja yksi muovimaton sauma oli sisäpuolelta kokonaan musta. Osasin yhdistää vasta syyskuun lopussa 2008 omat ja lapseni oireet kyseiseen mustaan homeeseen. Minulla oli keuhko-oireita ja lapseni lämpöili. * No nyt olemme asuneet uudessa asunnossa huhtikuun alusta lähtien, tosin viime päivinä keuhkoni ovat olleet kipeämmät. Olen purkanut kovasti muuttolaatikoita; tyhjät laatikot tullaan hakemaan maanantaina pois. Lisääntyneisiin oireisiini olen käyttänyt enemmän inhaloitavaa salbumatolia ja kortisonia. Varasin kesäkuun alusta myös uuden ajan keuhkolääkärille. - Lapseni oireilu on laantumaan päin. Tosin hän lämpöilee edelleenkin sen jälkeen, kun on joutunut oleilemaan koulun atk-luokassa, jossa yksi opettaja kertoi olevan hometta. * Tästä palstasta olen huomannut sen, että täällä on monta tirehtööriä. Miellyttääksesi yhtä et voi miellyttää toisia. Miellyttääksesi toisia et voi miellyttää tuota yhtä. Miellytän siis enää vain itseäni ja ajattelen omalla järjelläni. Pelleilen myös välillä, sillä se keventää elämää. - Voimia Sinulle :)

• törkeilen ja törttöilen.

Eikä niinkään välillä. Et sitten huomaa yhteyttä purettujen muuttolaatikkojen ja lisääntyneen oireilusi kanssa? Jokainen tekee omat ratkaisunsa, toivottavasti poikasi muuttaa opiskelemaan jonnekin muualle ja pääsee puhtaisiin tiloihin sitä kautta. Toivoakseni et anna hänelle silloin mukaan homekamoja.

• törkeilen ja törttöilen. kirjoitti:

Eikä niinkään välillä. Et sitten huomaa yhteyttä purettujen muuttolaatikkojen ja lisääntyneen oireilusi kanssa? Jokainen tekee omat ratkaisunsa, toivottavasti poikasi muuttaa opiskelemaan jonnekin muualle ja pääsee puhtaisiin tiloihin sitä kautta. Toivoakseni et anna hänelle silloin mukaan homekamoja.

alkuperäinen oli lähetetty klo 15.21: Eikö olekin metkaa, että lapseni sanoi juuri, että muutettuamme tänne hänen ei ole tarvinnut hengittää enää ainoastaan toisella sieraimellaan, että molemmat toimivat nyt... - Siitä, kun hän sanoi tuon, on alle viisi minuuttia. * Jännää vai kuinka, sinä "törkeä ja törttö"?

• homemamma

lapseni on ala-asteen aikana pahasti sairastunut homeista ja mistä lie mikrobimyrkyistä. Yläastetta hän käy nyt kotiopetuksessa ja jatko- opinnot kai etäopiskeluna. Useimmisssa rakennuksissa voi olla maksimissaan tunnin,eihän siitä opiskelista tule mitään. Hänellä on lääkärin diagnoosissa monikemikaalioireyhtymä (tuoksuyliherkkyys) eli jo pienikin määrä tiettyjä homekoktaileja laukaisee oireilun.

• 19v homesairas

joo minulla on myös hajusteallergia ja se on myös yksi syy miksi minulla on aina monen tunnin migreeni ja niskakipu luentojen jälkeen itselläni on viittä reseptilääkettä joiden olen huomannut helpottavan oloa tiettyyn pisteeseen asti (mm. duact ja singulair) ja lisäksi käytän päivittäin suolapiippua. Jos lapsellasi ei sellaista vielä ole, niin luontaistuotekaupasta tai apteekista äkkiä ostamaan, koska siitä on ollut ainakin minulle enemmän hyötyä kuin lääkeistä. Hinta on 60 euroa, mutta kannattaa ehdottomasti ostaa.

• 19v homesairas kirjoitti:

joo minulla on myös hajusteallergia ja se on myös yksi syy miksi minulla on aina monen tunnin migreeni ja niskakipu luentojen jälkeen itselläni on viittä reseptilääkettä joiden olen huomannut helpottavan oloa tiettyyn pisteeseen asti (mm. duact ja singulair) ja lisäksi käytän päivittäin suolapiippua. Jos lapsellasi ei sellaista vielä ole, niin luontaistuotekaupasta tai apteekista äkkiä ostamaan, koska siitä on ollut ainakin minulle enemmän hyötyä kuin lääkeistä. Hinta on 60 euroa, mutta kannattaa ehdottomasti ostaa.

Miten se auttaa ja mihin se vaikuttaa, kiinnostaisi tietää...

• ja sen käyttö

• homemamma
        19v homesairas kirjoitti:

Emme ole kokeilleet suolapiippua,mutta olen kyllä kuullut jostain "nenäkannusta".

Duact,Singulair,Aerius,Ventoline Diskus,Flixotide cum Diskus,Nasonex ovat olleet käytössä.Lisäksi erivärisiä astmakiekkoja on ollut ja erilaisia särkylääkkeitä kokeiltu huonolla tuloksella.Antibioottikuurit päälle milloin mihinkin tulehduksiin.

Kosteusvaurioituneessa rakennuksessa tulee päänsärky,johon ei auta mikään muu kuin aika.
        Nykyään poika on tarkka paikoista,missä uskaltaa olla.Vaikka lääkäri on sanonut,että tämä yliherkkyys ei parane,olen silti siinä toivossa että nuorella elimistön solut uusiutuvat ja että herkkyys edes vähenisi - jos ei kerää uusia altistuksia.

Nyt,kun on kotona,tuntuu ettei siitepölyallergiakaan ole niin paha kuin silloin homekoulua käydessä.Samoin laktoosi-intoleranssin kanssa pärjää nyt paremmin.

• home sweet home

antioksidanttilääkärien hoitoon.

Sieltä saatte varmasti apua tilaanteeseenne!!Ainakin minä sain.

• kynnetVerille
        homemamma kirjoitti:

Emme ole kokeilleet suolapiippua,mutta olen kyllä kuullut jostain "nenäkannusta".

Duact,Singulair,Aerius,Ventoline Diskus,Flixotide cum Diskus,Nasonex ovat olleet käytössä.Lisäksi erivärisiä astmakiekkoja on ollut ja erilaisia särkylääkkeitä kokeiltu huonolla tuloksella.Antibioottikuurit päälle milloin mihinkin tulehduksiin.

Kosteusvaurioituneessa rakennuksessa tulee päänsärky,johon ei auta mikään muu kuin aika.
        Nykyään poika on tarkka paikoista,missä uskaltaa olla.Vaikka lääkäri on sanonut,että tämä yliherkkyys ei parane,olen silti siinä toivossa että nuorella elimistön solut uusiutuvat ja että herkkyys edes vähenisi - jos ei kerää uusia altistuksia.

Nyt,kun on kotona,tuntuu ettei siitepölyallergiakaan ole niin paha kuin silloin homekoulua käydessä.Samoin laktoosi-intoleranssin kanssa pärjää nyt paremmin.

Oireeko kukaan kosteusvaurioista sairastunut ulkoilmaan kutinalla ja kirvelyllä?

Miten hoidatte kutinaa ja kirvelyä? Itse käyn suihkussa, saunassa, mutta HITTO sen jälkeen pitää miettiä avaako ovea enää samana päivänä, koska uudelleen pesulle... jne. jne.

Onko muilla oireita näin? Miten kestätte kutinan?

• helpottaa
        homemamma kirjoitti:

Tässä toivon tuojaksi tuttavani tarina: sairastui pahoin homeista, oli mm. hengityskatkoksia jne. jne. Vaikeimmillaan ei pystynyt lukemaan sanomalehtiä (tuore muste), ei sietänyt pölyä, ei pystynyt matkustamaan julkisilla, syksyllä pystyi olemaan ulkona minuutin verran eli ajan, joka kului kotiovelta autolle kulkiessa jne. Puhtaisiin tiloihin päästyään vältteli KAIKKEA mahdollista homealtistusta pari vuotta. Vapaa-ajan vietti kotona puhtaassa ympäristössä, ei käynyt kaupungilla, ei konserteissa, ei kirjastossa, ei yhtikäs missään. Otti hyvän keuhkolääkärin määrämät astmalääkkeet.

Nyt tilanne on se, että tämä henkilö ei saa enää ulkoilmasta allergiaoireita, pystyy käsittelemään jopa multaa oireitta ilman hengityssuojainta, pystyy oleilemaan useita tunteja paikoissa, joissa ilmenee uusia homesairaustapauksia toistuvasti (tosin oleskelun jälkeen käy suihkussa ja vaihtaa vaatteet, jotta kotiin ei kulkeudu itiöitä). Todella pahoja homepaikkoja välttää edelleen. Ohjenuorana ollut, että jos tulee oireita, niin ottaa jalat alleen ja poistuu ko. paikasta. Tämän henkilön "pelastuksena" on ehkä ollut välitön reagointi, viiveellä reagoivien on vaikeampi huomata, missä paikoissa on hometta. Lisäksi tämä henkilö on ulkoillut sitten kun on pystynyt, ajatuksena oli, että luonnonhomeista puuttuvat toksiinit, ja joidenkin homesairaiden kohdalla luonnonhomeet voivat toimia "siedätyksenä" sisätilojen homeille (tämä(kään) ei tietenkään sovi kaikille, jokaisen on kuunneltava elimistöään ja selvitettävä, mikä sille sopii ja mikä ei sovi).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7725
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe