Väliviikko??

Marizzoona

Heips! Minulla olisi kysymys koskien väliviikkoa, joka pidetään pilleri listan loputtua. Siis saako väliviikolla olla yhdynnässä ilman mitään ehkäisyä? Ystäväni sanovat että saa olla, mutta minua silti epäilyttää.Olen kyllä syönyt pillereitä jo 4 listaa, mutta voiko menkkojen aikana tulla raskaaksi jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä? Syön Mercilon pillereitä. Nopeita vastauksia kiitos :)

13

7283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimeltään ja

kyllä se ehkäisy on kunnossa sen 7 taukoviikkopäivänKIN ajan JOS pillerit on otettu asianmukaisesti ja jatketaan taukoviikon jälkeen asianmukaisesti niiden käyttöä. Selviää muuten pakkauksen ohjeestakin.

• aikana voi tulla

raskaaksi jos ei ole ehkäisy kunnossa, sinulla ei ole edes kuukautisia kun syöt e-pillereitä ja ehkäisykin on kunnossa

• Marizzoona

Pilkkua nussimaan vaan. kiitos vastauksestasi, mutta väliviikko ja taukoviikko? mitä eroa? kysympähän vain.

• väliviikko vai
        Marizzoona kirjoitti:

Pilkkua nussimaan vaan. kiitos vastauksestasi, mutta väliviikko ja taukoviikko? mitä eroa? kysympähän vain.

kenties taukoviikko? Se siitä pilkun n..

• unnali
        aikana voi tulla kirjoitti:

raskaaksi jos ei ole ehkäisy kunnossa, sinulla ei ole edes kuukautisia kun syöt e-pillereitä ja ehkäisykin on kunnossa

"sinulla ei ole edes kuukautisia kun syöt e-pillereitä" No mutta välivuoto on.

• välivuotoa
        unnali kirjoitti:

"sinulla ei ole edes kuukautisia kun syöt e-pillereitä" No mutta välivuoto on.

Välivuotoa ei pitäisi kyllä olla. Tyhjennysvuoto kyllä, jos kyseessä ei ole minipillerit, joilla tyhjennysvuoto voi jäädä ihan yhtä hyvin pois.

• tietoa haluava

olen itse 18 vuotias ja olen syönyt minipillereitä n. 4 vuotta ja minulla ei tule menkkoja lainkaan. Aloimme ystäväni kanssa mietti juuri tätä, että voiko tauko/väliviikon aikana tulla raskaaksi kun ystäväni ja hänen poikakaverinsa olivat aika varmoja että menkkojen tai väliviikon aikana ei voi tulla raskaaksi, mutta itseäni jäi vaivaamaan että voiko pilleri olla taukoviikon aikana voimassa koska menkat tulee ja eihän ne tule jos pillereitä syö koko ajan.. lähdin nyt etsimään tietoa asiasta ku tosiaan ystävälläni on nyt vähän huoli siitä että olisi raskaana. Et jos jollakin olisi varmaa tietoa asiasta ku itse olemme kyselleet vaan vastaukset ovat olleet aika epäselviä kun toiset sanovat että voi,toiset että on mahdollista mutta ei todennäköistä. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku osaisi minullekki selventää asian.(itsellä ei nimittäin tuot huolta ole kun on minipillerit eikä menkkoja ollenkaa eikä tietenkään väliviikkoa)

• huolellisella käyttäjällä
        tietoa haluava kirjoitti:

olen itse 18 vuotias ja olen syönyt minipillereitä n. 4 vuotta ja minulla ei tule menkkoja lainkaan. Aloimme ystäväni kanssa mietti juuri tätä, että voiko tauko/väliviikon aikana tulla raskaaksi kun ystäväni ja hänen poikakaverinsa olivat aika varmoja että menkkojen tai väliviikon aikana ei voi tulla raskaaksi, mutta itseäni jäi vaivaamaan että voiko pilleri olla taukoviikon aikana voimassa koska menkat tulee ja eihän ne tule jos pillereitä syö koko ajan.. lähdin nyt etsimään tietoa asiasta ku tosiaan ystävälläni on nyt vähän huoli siitä että olisi raskaana. Et jos jollakin olisi varmaa tietoa asiasta ku itse olemme kyselleet vaan vastaukset ovat olleet aika epäselviä kun toiset sanovat että voi,toiset että on mahdollista mutta ei todennäköistä. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku osaisi minullekki selventää asian.(itsellä ei nimittäin tuot huolta ole kun on minipillerit eikä menkkoja ollenkaa eikä tietenkään väliviikkoa)

Kun noudatetaan pilleripakkauksen ohjetta ehkäisytablettien ottamisesta, niin ehkäisy on koko ajan voimassa. Oleellista on, että pillereitä on käytetty riittävän monta päivää säännöllisesti ennen taukoa ja tauko ei veny yhtään pidemmäksi kuin seitsemän päivää.

Jos pillerit eivät antaisi ehkäisyvarmuutta myös taukoviikolle, niin silloin pakkauksessa pitäisi kertoa, että on käytettävä lisäehkäisyä. Sellaista ohjetta ei ole.

Jos pillereitä käyttää miten sattuu ja unohtelee niitä tämän tästä, niin ehkäisyteho heikkenee. Se heikkenee myös, jos oksentaa tai ripuloi (näistäkin on määräajat pilleripakkauksessa). Myös jotkut lääkeaineet voivat heikentää pillereiden tehoa. Lääkkeitä määrätessään lääkärin, myös hammaslääkärin, tulee selvittää potilaan muu lääkitys. Mainitkaa siis aina lääkärille, jos käytätte e-pillereitä. Lääkärin tulee lääkettä määrätessään kertoa, jos lääke heikentää ehkäisytablettien tehoa ja tällöin tietää käyttää lisäehkäisyä, lähinnä kondomia.

Myös jotkin luontaistuotteet vaikuttavat e-pillereiden tehoon.

Ehkäisytablettien käyttä on varma ehkäisy, mutta oikeinkin käytettynä yksi sadasta käyttäjästä tulee vuoden aikana raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

• 4+11

Siis että selviäisi pakkauksen selosteesta. Siellä ei lue mitään suoraan siitä voiko seksiä harrastaa ilman lisäehkäisyä taukoviikon aikana. Itse löysin nimittäin tämän keskustelun hakiessani googlella vastausta tähän sen jälkeen kun olin lukenut moneen kertaan sen läpi.. Ja minun sekä ilmeisesti aloittajan ongelma on ettemme uskalla lähteä arvailemaan tällaisen asian kanssa, toisin tietysti mitä sinä tekisit. ;)

Mutta tosiaan, muistelisin hämärästi että oma gynesetä olisi maininnut tästä silloin pari vuotta sitten, tosin se uppoutui muistiini miljoonien muiden kysymysten kanssa mitä minulla silloin oli. Nyt olen tietysti unohtanut tämän ja ärsyttää niin pirusti ettei kyseistä gyneä saa ikinä edes kiinni. Ensinnäkin puheluajat ovat ma-pe kello yhdestä peräti kahteen - jolloin minä olen tottakai töissä ja helvetinmoisessa kiireessä. LISÄKSI kyseisessä gynellä sattuu olemaan muitakin asiakkaita (yllätys yllätys) jotka eivät hekään malta olla soittamatta jos heille epäselvyyksiä tulee - ja kaikenlisäksi kun ei gynesetä pelkästään pilleriasioita hoida vaan helvettisoikoon hän hoitelee näitä uus-äitejä, tautisia, ja muita kummallisia hyypiöitä hoita nyt gynellä sattuu käymään..
        Mutta niinhän se on; oma vikanihan se taitaa olla kun asun tällaisella paikkakunnalla kaukana kaikesta, jossa paikkakunnan ainoalla terveyskeskuksessa sattuu olemaan vain pari gyneä joista vain toinen hoitaa minun pilleriasioitani.....

• Mutta..
        4+11 kirjoitti:

Siis että selviäisi pakkauksen selosteesta. Siellä ei lue mitään suoraan siitä voiko seksiä harrastaa ilman lisäehkäisyä taukoviikon aikana. Itse löysin nimittäin tämän keskustelun hakiessani googlella vastausta tähän sen jälkeen kun olin lukenut moneen kertaan sen läpi.. Ja minun sekä ilmeisesti aloittajan ongelma on ettemme uskalla lähteä arvailemaan tällaisen asian kanssa, toisin tietysti mitä sinä tekisit. ;)

Mutta tosiaan, muistelisin hämärästi että oma gynesetä olisi maininnut tästä silloin pari vuotta sitten, tosin se uppoutui muistiini miljoonien muiden kysymysten kanssa mitä minulla silloin oli. Nyt olen tietysti unohtanut tämän ja ärsyttää niin pirusti ettei kyseistä gyneä saa ikinä edes kiinni. Ensinnäkin puheluajat ovat ma-pe kello yhdestä peräti kahteen - jolloin minä olen tottakai töissä ja helvetinmoisessa kiireessä. LISÄKSI kyseisessä gynellä sattuu olemaan muitakin asiakkaita (yllätys yllätys) jotka eivät hekään malta olla soittamatta jos heille epäselvyyksiä tulee - ja kaikenlisäksi kun ei gynesetä pelkästään pilleriasioita hoida vaan helvettisoikoon hän hoitelee näitä uus-äitejä, tautisia, ja muita kummallisia hyypiöitä hoita nyt gynellä sattuu käymään..
        Mutta niinhän se on; oma vikanihan se taitaa olla kun asun tällaisella paikkakunnalla kaukana kaikesta, jossa paikkakunnan ainoalla terveyskeskuksessa sattuu olemaan vain pari gyneä joista vain toinen hoitaa minun pilleriasioitani.....

jos lisäehkäisyä tarvisi käyttää niin se luki siellä pakkauksen selosteessa! Jos olet perehtynyt e-pillereiden toimintaan yhtään niin tiedät, että ne estää ovulaation. Ovulaatiota ei tapahdu niin pitkään aikaan kuin e-pillereitä käyttää, ei myöskään taukoviikolla (ja jos tapahtuisi niin se lukisi taatusti siellä ohjeissa). Siksi ehkäisy on myös silloin kunnossa.

• Julia2000

Voiko tulla raskaaksi vaikka syö mercilon e pillereitä? Jos tänään loppui levy ja nyt viikon tauko..

• 98456

Mitkään pillerit eivät ole 100% varmat. Oikein käytettynä ne kuitenkin suojaavat raskaudelta tehokkaasti. Pakkausselosteesta löydät tiedon siitä, minkälaisissa tilanteissa on käytettävä lisäehkäisyä.

• jepajoop

Sillä taukoviikolla ei ole mitään vaikutusta ehkäisytehoon.
        Huomion arvoista on kuitenkin se, että jos seuraavan laatan ensimmäisellä viikolla unohtuu tabletti, raskaus on mahdollinen ja silloin ei enää auta jälkiehkäisykään.

Sekstaaminen on siis ihan turvallista taukoviikollakin, mutta on todella tärkeää muistaa ottaa pillerit ajallaan kun seuraava laatta alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe