Murtunut sormi?

Pesäpalloilija

Pikkusormeeni tuli kovalla voimalla naisten pesäpallo. Sormi taittui ja menin samana päivänä tk:hon. Sormi kuvattiin ja murtumaa ei ainakaan näkynyt. Minulle laitettiin kuitenkin lasta. Nyt 5 päivää myöhemmin sormi on yhä kipeä, enkä kykene liikuttamaan sitä. Sormi on mustunut ja paisunut kaksinkertaiseksi. Voisiko olla hiusmurtuma tai jopa murtuma? Olen kuullut että murtuma ei välttämättä näy vielä samana päivänä.

5

10582

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

välttämättä röntgenissä, mutta jos se ei näy niin se todennäköisesti paraneekin ilman sen kummempia toimenpiteitä. Lihas- ja kudosvauriot on varmaankin aiheuttanu turvotuksen. Käy näyttämässä lääkärissä, osaavat sanoa vaatiiko toimenpiteitä. etusormeni turposi pahoinpitelyn seurauksena, kuvissa ei näkynyt mitään mutta turvotusta oli pitkään, kynnessä on edelleen epämuodostuma josta lääkäri myöhemmin sanoi että siihen kohtaan mistä kynsi lähtee kasvamaan on voinut tulla pieni murtuma

• star wars:in katsoja

olin sohvalla ja vaihtoin asentoa ja sitten menin painollani peukaloni päälle jä se taittui. en voi nostaa edes paperia kun sattu enkä voi pistää alas päin

• räkä2

en usko

• yksi malletfinger

Kuulosta mallet finger -ongelmalta. Itse sain saman lentopallosta. Mulla tuli esiin kärkinivelessä pieni irronnut luun sivu ja jänne oli myös irti tuon sirun mukana, ei siis poikki vaan jänne oli kiinni juuri tuon sirun kohdalla.

Riippuu toki siitä mikä kohta sulla oli sen pahin kohta. Turvoksissa oli sormi ja lastaa pidettiin tosi pitkään, kun odotettiin, että olisi itsestään luutunut se siru (jänteen kera) takaisin kohdalleen.

Mulla lopputulos oli kuitenkin se, että koko nivel jouduttiin leikkauksella jäädyttämään ja oli muuten tosi pitkä prosessi kokkonaisuudessaan. Ensin oli 8 viikkoa lasta, sitten leikkausjonoon ja yritettiin kiinnittää se siru leikkauksessa, jolloin nivel olisi tullut täysin toimintakuntoon. Seuraavaksi todettiin, ettei siru kiinnittynyt ja taas lastaa kait se pari kuukautta sekä lopulta toteamus, että jäykistää pitää.

Kaikkine vaiheineen homma kesti kolme vuotta julkisella puolella, koska mukana oli kahteen kertaan se about puolen vuoden jonotuskin.

Jos jotain voi toivoa, niin mieluumin muuta kuin tuo mallet finger, kunnon murtumakin paranee paljon nopeammin.

• jekki6

Minulla on murtunut vasen pikkurilli pari kertaa :( 1. olin 9.v.?. ja harrastin lentopalloa ja keverini teki iskulyönnin ja sormi murtunut ja ekana tai seuraavanakohan päivänä tk:hon. Sormi taittui rannetta kohti ja siitä sivulla :( 2. tää tapahtu kk sitten ja olin piilosta kamujen kaa :) Mutta...... olin juoksemassa ja kaaduin sormeni päälle ja murtunut taas. Sormi turposi ja mustui ja oli kipeä koska sitä : kuumotti,jumpsutti,sattui, ja eipä muuta mutta kannattaa mennä kuvauttamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe