Olemme valoa

bolgrad**

Oli pakko tulla nopeasti kertomaan jännä oivallukseni. Olen jo vuosia uni-valvetilassa kokenut silloin tällöin uskomattoman valon (tunteen/näyn) Valo on kirkas, väreilevä ja pehmeä ja se on tuntunut olevan kaikkialla. Viimeyönä heräsin kun oli pakko käydä vessassa (tuli juotua illalla liikaa vettä)Kun tulin takaisin, tuo valo taas valtasi minut. Tajusin siinä silmät kiinni ollessani, että valo tulikin minusta itsestäni, eikä muualta. Kun mietin asiaa, tajusin, että näin/koin valon aina kun olin nähnyt unta ja herännyt nopeasti, mutta jäänyt uudelleen nukkumaan. Valo on kirkkaampi kuin sähkölamppu, mutta pehmeämpi. Ei häikäise niinkuin aurinko, vaan tuntuu, kuin tulisi veden alta, joka puolelta. Pehmeitä värisävyjä (viimeyönä koin kaikki sateenkaaren värit)ja ne väreilee.

75

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      Sitähän me olemme. :-)

    • kokija

      Se on valo joka valaisee kaikkialla ja me olemme sitä valoa. Se läpäisee kaikki materiaalit ja mikään ei jää siitä paitsi. Ken sen valon näkee niin tutkittuaan sitä hän huomaa että olemme kaikki samaa energiaa, mitään erotusta ei ole mahdollista tehdä. Niin sanottu avaruuden pimeyskin on täynnä tätä valoa. Näen sen täysin puhtaan valkoisena. Nimitän sitä Jumalan hengitykseksi ja se on muistutuksena siitä että Kaiken Lähde on olemassa, Kaiken Lähde on kaikkialla. Se näyttää olevan aina läsnä, silmät kiinni ollessa ja silmät auki, ei väliä. Se ei ole lainkaan häiritsevä vaikka se on näkyvillä koko ajan, koska se on sellainen rauhallinen taustavalo, missä olemme ja liikumme.

      • silmän pilke

        Joidenkin ihmisten silmät loistaa enemmän kuin muiden. Joillakin (tuntemani suku) on sitten tummista silmistä huolimatta ihan mielettömän loistavat silmät. Jo kuolemaa lähellä olevat tuntuu olevan silmistä sammuneet... ja masentuneet ihmiset myös. Mikä saa silmät loistamaan tai sammumaan?


      • kokija
        silmän pilke kirjoitti:

        Joidenkin ihmisten silmät loistaa enemmän kuin muiden. Joillakin (tuntemani suku) on sitten tummista silmistä huolimatta ihan mielettömän loistavat silmät. Jo kuolemaa lähellä olevat tuntuu olevan silmistä sammuneet... ja masentuneet ihmiset myös. Mikä saa silmät loistamaan tai sammumaan?

        Silmistä näemme millainen ihminen on, millainen on hänen energiansa. Kun ihminen on myönteisellä tuulella niin silmät loistavat. Myönteisyys lisää ulospäinsuuntautuvaa energisyyttä. Samoin kun on hyvin läsnä tässä hetkessä niin silmät alkavat loistaa. Energiaa ei hukkaannu menneisyyden ja tulevaisuuden vatvomiseen liikaa ja se suuntautuu siihen hetkeen missä ihminen on. Esim. nuorilla pareilla ja rakastavaisilla jotka keskittyvät toisiinsa, ovat siis läsnä myönteisellä tavalla, silmät monesti loistavat.


    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      Itselläni valo-kokemus on tapahtunut yhden kerran ja juuri kylpy-huoneessa :).
      Valo/kirkkaus täytti olemukseni,tapaus vavahdutti elämääni voimakkaasti.
      Voin ehkä kuvitella vain,mutta olen tuntenut käsittämätöntä rauhaa sydän'alassani tapauksesta lähtien,tunne ei ole laantunut/menettänyt voimaansa vuosien kuluessa yhtään,elämä on ihmeellistä!

    • Minä olen nähnyt hohtaneeni valkoista valoa, kun yhtenä yönä nousin sängystä ja kävin käymälässä. Luulin, että valonäky häipyisi siihen mennessä, kun palaisin vessasta. Outoa kyllä halo näkyi vielä käymälästä sänkyyn palatessakin. Asuin silloin vanhempieni luona. Toinen vanhempani saattoi olla valveilla, mutta en kehdannut kysyä, hohdinko valkoista valoa. Lapsena näin valkoisen kummituksen, joka oli lähellä huoneeni ovea. Se oli usvapilven kaltainen, mitään selviä muotoja ei ollut. Rukoilin, ja se ajattiin pois.

      Joogit kertovat, että todellisessa valaistumisessa ruumis muutetaan valoruumiiksi. Kuolemarajakokemukset eivät tee kenestäkään valaistunutta, jos he eivät pysty arkitajunnan ylittäviin mielentiloihin. Pitkän prosessin lopussa seisoo valopatsas!

      http://www.youtube.com/watch?v=PMjOavf6em0

      Mielen (ajatusten) pysäyttäminen on ensimmäisiä askeleita.

      • kokija

        Valot mitä ihmiset näkevät voivat olla eetteriruumiin, tunneruumiin tai ajatuskehon valoja, ja ovat sinällään kuolevaisia. Ns. kirkas valo buddhalaisuudessa tulee mielen luonnosta ja on vasta kirkas valo, ei mitään lopullisesti pysyvää. Kirkkaan valon tilasta on vielä jonkin matkaa nirvikalpa samadhiin, ja vasta kun koko mieli on 100% hallittu tai hiljennetty (se hiljenee kyllä myös antamalla sen olla sellaisenaan) niin voi varsinainen todellisuus eli hiljaisuus ilmentyä. Pidän ohjenuoranani sitä että mikäli jotain näkyy niin se ei ole todellisuus - mikään muoto tai valo/pimeys ei pysy oli se kuinka valoisaa tai mukavaa tahansa.

        Tällöin vähitellen henkilökohtainen identiteetti lopullisesti katoaa ja ei samaistuta edes kirkkaaseen valoon. Hyvä että toit Dattatreya Siva Baban valaisevan kommentin. Valaistuminen kuolemattomaan olemisen ja ei-olemisen ylittävään tilaan on luonnollisesti täysin käsittämätöntä, eli täysin vapaa kaikista käsitteistä ja käsityksistä/mielipiteistä, ja onneksi on näitä asteita että asiat sujuvat tasapainoisesti ja järkevästi. Meditaatiota, hyveen juurien kasvatusta ja kestävyyttä - siinäpä ohjelmaa.

        Valo sinällään ei ole kovin merkittävää vaan se millainen vaikutus sillä on tietoisuuteen. Tietoisuus tulee ensin ja se voi poikia projektion, joka voi olla esim. jonkun energiakehon aistiminen.


    • kysyn vaan

      Nyt on sitten ihan kaikki kuultu.
      Käsiisi en antaisi vessapaperirullaakaan.
      Etkö saanut lapsena leikkiä ihan tarpeeksi?
      Luulisi että aikuinen ihminen erottaisi mielikuvituksen ja todellisuuden eikä sekottaisi niitä.

      • bolgrad**

        Olen minä tätä valoa miettinyt jo kauan. Aluksi ajattelinkin sen olevan jotain????
        Mutta kun kokemukseni on niin selkeä, niin ...
        voitko itse kertoa, mikä valo kenties on, jos se ei ole minun omaa valoani?
        Ufojako?
        Enkeleitä?
        Jeesus?
        Migreenitaipuvaisuutta?
        Naapuri vaatekaapissa jonkun erikoisen taskulampun kanssa?
        Mielikuvitusta. Joo. Yritin eilen nukkumaan mennessä saada valon mieleeni, mutta en onnistunut. Saan tuon valon vain unesta herättyäni hetkeksi väräilemään.

        Mutta kun asiaa oikein mietin, valo taitaa ollakkin sinä. Sinä se minun sängyssäni loistat kun kermavaahdolla koristeltu aurinko. = )
        Hauskaa kesää sinulle ja muista olla iloinen, leikkimielinen ja avoin... ja hymyile, niin maailma hymyilee kanssasi!


      • en se minä ollut
        bolgrad** kirjoitti:

        Olen minä tätä valoa miettinyt jo kauan. Aluksi ajattelinkin sen olevan jotain????
        Mutta kun kokemukseni on niin selkeä, niin ...
        voitko itse kertoa, mikä valo kenties on, jos se ei ole minun omaa valoani?
        Ufojako?
        Enkeleitä?
        Jeesus?
        Migreenitaipuvaisuutta?
        Naapuri vaatekaapissa jonkun erikoisen taskulampun kanssa?
        Mielikuvitusta. Joo. Yritin eilen nukkumaan mennessä saada valon mieleeni, mutta en onnistunut. Saan tuon valon vain unesta herättyäni hetkeksi väräilemään.

        Mutta kun asiaa oikein mietin, valo taitaa ollakkin sinä. Sinä se minun sängyssäni loistat kun kermavaahdolla koristeltu aurinko. = )
        Hauskaa kesää sinulle ja muista olla iloinen, leikkimielinen ja avoin... ja hymyile, niin maailma hymyilee kanssasi!

        Ehkä se on vain mielenterveydellinen ongelma.

        Kiitos muistutuksesta olla iloinen jne. mutta minun ei tarvitse sellaisia muistaa kun ne ovat osa persoonaani.


      • bolgrad**
        en se minä ollut kirjoitti:

        Ehkä se on vain mielenterveydellinen ongelma.

        Kiitos muistutuksesta olla iloinen jne. mutta minun ei tarvitse sellaisia muistaa kun ne ovat osa persoonaani.

        Mistä sitä kukaan tietää, olenko "hullu", sillä eihän täydellistä ihmistä ole vielä syntynytkään = )

        Mielenterveys on aika laaja käsite. Uskovaisuuskin on eräänlaista "hurahtamista" Ei olla oikein jalat maassa, tässä ajassa silloin. Vähän päästä vippaa...

        Mutta mitä väliä sillä on jos muut pitää vähän pimeenä tyyppinä, tietäisivätpä vaan, mitä muut heistä ajattelee...

        Seurassa tyhmyys tiivistyy... ja ihmiset on hengailleet keskenään jo tuhansia vuosia.
        - Onkohan kukaan säilyttänyt järkeään, eläessään täällä?


      • Aritta
        bolgrad** kirjoitti:

        Mistä sitä kukaan tietää, olenko "hullu", sillä eihän täydellistä ihmistä ole vielä syntynytkään = )

        Mielenterveys on aika laaja käsite. Uskovaisuuskin on eräänlaista "hurahtamista" Ei olla oikein jalat maassa, tässä ajassa silloin. Vähän päästä vippaa...

        Mutta mitä väliä sillä on jos muut pitää vähän pimeenä tyyppinä, tietäisivätpä vaan, mitä muut heistä ajattelee...

        Seurassa tyhmyys tiivistyy... ja ihmiset on hengailleet keskenään jo tuhansia vuosia.
        - Onkohan kukaan säilyttänyt järkeään, eläessään täällä?

        hyvässä seurassa. :-)


      • ottoalli
        bolgrad** kirjoitti:

        Mistä sitä kukaan tietää, olenko "hullu", sillä eihän täydellistä ihmistä ole vielä syntynytkään = )

        Mielenterveys on aika laaja käsite. Uskovaisuuskin on eräänlaista "hurahtamista" Ei olla oikein jalat maassa, tässä ajassa silloin. Vähän päästä vippaa...

        Mutta mitä väliä sillä on jos muut pitää vähän pimeenä tyyppinä, tietäisivätpä vaan, mitä muut heistä ajattelee...

        Seurassa tyhmyys tiivistyy... ja ihmiset on hengailleet keskenään jo tuhansia vuosia.
        - Onkohan kukaan säilyttänyt järkeään, eläessään täällä?

        joka sinussa on, onkin pimeyttä ? Kuinka suuri onkaan silloin pimeys.

        Näin kysyy Raamatussa, meidän Herramme, Jeesus Kristus.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        joka sinussa on, onkin pimeyttä ? Kuinka suuri onkaan silloin pimeys.

        Näin kysyy Raamatussa, meidän Herramme, Jeesus Kristus.

        Jos se olisi pimeyttä se olisi pimeää.


      • bolgrad**
        ottoalli kirjoitti:

        joka sinussa on, onkin pimeyttä ? Kuinka suuri onkaan silloin pimeys.

        Näin kysyy Raamatussa, meidän Herramme, Jeesus Kristus.

        Mutta joo... koska en ole hihhuli, uskovien mielestä vain pahuus voi ilmestyä minulle. Miksi?

        Joskus vaan ihmetyttää, miksi Jumalaa kutsutaan KAIKKIvaltiaaksi?

        Onneksi en kuitenkaan ajattele sinua huonoon valoon (ihmettelen vaan, miksi sinä näet meidät?)... jospa silloin sinä oletkin sielä pimeässä, kun kerta näet sitä niin paljon muissa?
        Mutta sanoit olevasi iloinen (valoisa) persoona, joten olen varmaan väärässä.

        Toivon, että joskus huomaisit, että maailmassamme Jumalla on ihmisille eri suunitelmat. Että kaikkien ei tarvi olla "hihhuleita" ilmentääkseen Jumalaa. Oikeastaan Jumala haluaakin erillaisuutta. Hän elää kanssamme jokaisen elämää ja haluaa näin kokea mahdollisimman paljon.


      • englantia
        bolgrad** kirjoitti:

        Mutta joo... koska en ole hihhuli, uskovien mielestä vain pahuus voi ilmestyä minulle. Miksi?

        Joskus vaan ihmetyttää, miksi Jumalaa kutsutaan KAIKKIvaltiaaksi?

        Onneksi en kuitenkaan ajattele sinua huonoon valoon (ihmettelen vaan, miksi sinä näet meidät?)... jospa silloin sinä oletkin sielä pimeässä, kun kerta näet sitä niin paljon muissa?
        Mutta sanoit olevasi iloinen (valoisa) persoona, joten olen varmaan väärässä.

        Toivon, että joskus huomaisit, että maailmassamme Jumalla on ihmisille eri suunitelmat. Että kaikkien ei tarvi olla "hihhuleita" ilmentääkseen Jumalaa. Oikeastaan Jumala haluaakin erillaisuutta. Hän elää kanssamme jokaisen elämää ja haluaa näin kokea mahdollisimman paljon.

        kuunteles tätä proffaa:
        youtube.com/wiev_play_list?p=AD54C76E8E643FA4


      • ottoalli
        Aritta kirjoitti:

        Jos se olisi pimeyttä se olisi pimeää.

        on se,onko meillä oikeaa valoa vai ei.Meidän Herramme sanoo selkeästi että liikkeellä on oikeaa ja väärää valoa.

        Jos olemme täyspäisiä, niin eikö pitäisi tarkoin tutkia, mistä ja miten oikeaa valoa,sitä taivaallista, löydetään.

        Jos emme ole täyspäisiä, tai emme piittaa mitä saamme, silloinhan kaikki käy, mutta lopputulos on kauhea.

        Siispä, keskustelo jatkukoon, antakaa palaa.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        on se,onko meillä oikeaa valoa vai ei.Meidän Herramme sanoo selkeästi että liikkeellä on oikeaa ja väärää valoa.

        Jos olemme täyspäisiä, niin eikö pitäisi tarkoin tutkia, mistä ja miten oikeaa valoa,sitä taivaallista, löydetään.

        Jos emme ole täyspäisiä, tai emme piittaa mitä saamme, silloinhan kaikki käy, mutta lopputulos on kauhea.

        Siispä, keskustelo jatkukoon, antakaa palaa.

        että valoa on erilaista, oikeaa ja väärää niin tiedän prikulleen missä sitä väärää valoa saarnataan. Oikeaa valoa ei pakoteta ihmisille pelottelulla.


      • ei syytä siihen
        Aritta kirjoitti:

        että valoa on erilaista, oikeaa ja väärää niin tiedän prikulleen missä sitä väärää valoa saarnataan. Oikeaa valoa ei pakoteta ihmisille pelottelulla.

        Huomaa ettet ole koskaan käynyt kirkossa kuuntelemassa. Siellä ei kyllä pelotella yhtään millään, ei edes kolehtipussilla. Olet ainoa jälleensyntymäoppiuskovainen joka usein ottaa tuon pelko aiheen esille. Onko elämässäsi pelkoa vai miten se kumpuaa sinusta niin usein esiin?


      • Aritta
        ei syytä siihen kirjoitti:

        Huomaa ettet ole koskaan käynyt kirkossa kuuntelemassa. Siellä ei kyllä pelotella yhtään millään, ei edes kolehtipussilla. Olet ainoa jälleensyntymäoppiuskovainen joka usein ottaa tuon pelko aiheen esille. Onko elämässäsi pelkoa vai miten se kumpuaa sinusta niin usein esiin?

        Ja muistutan uskovaisia vain siitä että heidän uskonsa perustuu pelkoon. Tiedän sen koska olen itse pelännyt. Sitä kirjoittaa siitä mitä on kokenut. Mutta sattumalta se pelko on jäänyt pois minulta uskontojen mukana.

        Eniten uskovaisia pelotellaan helluntalaisten touhuissa. Ja luultavasti siitä lahkosta on täälläkin muutamia helvetin pelkääjiä. :-)


      • turhaan pelkäät.......
        Aritta kirjoitti:

        Ja muistutan uskovaisia vain siitä että heidän uskonsa perustuu pelkoon. Tiedän sen koska olen itse pelännyt. Sitä kirjoittaa siitä mitä on kokenut. Mutta sattumalta se pelko on jäänyt pois minulta uskontojen mukana.

        Eniten uskovaisia pelotellaan helluntalaisten touhuissa. Ja luultavasti siitä lahkosta on täälläkin muutamia helvetin pelkääjiä. :-)

        Ahaa, olet siis käynyt lahkojen kirkoissa. Miksi sinä niitä olet harrastanut kun ne näköjään sanojesi mukaan pelottelevat ihmisiä. Ja näköjään antavat myös ihan väärän kuvan pelastuksesta.

        Uskoon tullut ei tietenkään pelkää helvettiä eikä mikään asia uskossa perustu helvetin pelkoon. Siinä ei olisi mitään järkeä.
        Luulen että jälleensyntymisoppi perustuu nimenomaan pelkoon kuolemasta ja elämän lopullisesta loppumisesta ja tällä opilla koetetaan virheellisesti lievittää tuota pelkoa. Tuon oman pelkosi sinä käännät uskovien syyksi. Asia on aika selkee. Sinun uskomuksesi perustuvat pelkoon.


      • Aritta
        turhaan pelkäät....... kirjoitti:

        Ahaa, olet siis käynyt lahkojen kirkoissa. Miksi sinä niitä olet harrastanut kun ne näköjään sanojesi mukaan pelottelevat ihmisiä. Ja näköjään antavat myös ihan väärän kuvan pelastuksesta.

        Uskoon tullut ei tietenkään pelkää helvettiä eikä mikään asia uskossa perustu helvetin pelkoon. Siinä ei olisi mitään järkeä.
        Luulen että jälleensyntymisoppi perustuu nimenomaan pelkoon kuolemasta ja elämän lopullisesta loppumisesta ja tällä opilla koetetaan virheellisesti lievittää tuota pelkoa. Tuon oman pelkosi sinä käännät uskovien syyksi. Asia on aika selkee. Sinun uskomuksesi perustuvat pelkoon.

        olen kyllä käynyt eniten tavallisissa kirkoissa, viimeksi jossain ristiäisissä. Yhden kerran olen ollut helluntalaisten kirkossa kahvilla. Ja sitten yhdessä vapaakirkossa tulin uskoon.

        Muutama vuosi sitten kävin ystävättäreni kanssa jossain vapaakirkkojumalanpalveluksessa koska hän niin halusi näyttää kuinka kivaa siellä oli. Ei ollut.

        Että uskoon tullut ei pelkää on selvä asia koska hän on uskossa, mutta mitä on hänen uskonsa ulkopuolella? Juu, kadotus, helvetti, pelko. Jos on uskossa uskoo myös kadotukseen ja helvettiin jonka uskominen johtaa pelkoon joka johtaa uskoon tulemiseen. Minä taas en usko mihinkään kadotukseen enkä helvettiin, joten minulla ei ole mitään syytä pelätä - enää.

        Jälleensyntyminen ei perustu pelkoon vaan se on totinen tosi. Sen oppii tuntemaan ja tietämään kun on käynyt läpi nuo kaikki muut uskontouhut.


      • no fear
        Aritta kirjoitti:

        olen kyllä käynyt eniten tavallisissa kirkoissa, viimeksi jossain ristiäisissä. Yhden kerran olen ollut helluntalaisten kirkossa kahvilla. Ja sitten yhdessä vapaakirkossa tulin uskoon.

        Muutama vuosi sitten kävin ystävättäreni kanssa jossain vapaakirkkojumalanpalveluksessa koska hän niin halusi näyttää kuinka kivaa siellä oli. Ei ollut.

        Että uskoon tullut ei pelkää on selvä asia koska hän on uskossa, mutta mitä on hänen uskonsa ulkopuolella? Juu, kadotus, helvetti, pelko. Jos on uskossa uskoo myös kadotukseen ja helvettiin jonka uskominen johtaa pelkoon joka johtaa uskoon tulemiseen. Minä taas en usko mihinkään kadotukseen enkä helvettiin, joten minulla ei ole mitään syytä pelätä - enää.

        Jälleensyntyminen ei perustu pelkoon vaan se on totinen tosi. Sen oppii tuntemaan ja tietämään kun on käynyt läpi nuo kaikki muut uskontouhut.

        En kyllä ymmärrä sinua ollenkaan. Vaikka kuinka koetat vängätä että uskoon tuullet jotenkin maagisesti uskon ulkopuolella pelkäävät helvettiä jne. kuulostaa todella oudolta. Sulla on nyt ihan uusi outo ajattelumalli. Sen mukaan sinä pelkäät, ethän ole uskossa.
        En tiedä minkälaisen lahkon kynsiin olet aikoinaan joutunut mutta ainakin heidän aivopesunsa on ollut todella tehokasta. Sinulle on valehdeltu suut ja silmät täyteen puppua ja sinä olet sen ikävä kyllä uskonut. Moni lahko ihan varmasti käyttää tuollaisia menetelmiä. Jos heidän kynsistään pääsee irti niin sitten varmaan muuttuu vihaiseksi kaikkia uskovaisia kohtaan. Jos vaan kuuleekin uskoon liittyvää niin silloin sumenee ja mieleen tulee se kärsimys siellä oudossa lahkossa. Eikö vain? Tämä ainakin selittäisi sinun vimmasi tuosta pelko asiasta.


      • Aritta
        no fear kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä sinua ollenkaan. Vaikka kuinka koetat vängätä että uskoon tuullet jotenkin maagisesti uskon ulkopuolella pelkäävät helvettiä jne. kuulostaa todella oudolta. Sulla on nyt ihan uusi outo ajattelumalli. Sen mukaan sinä pelkäät, ethän ole uskossa.
        En tiedä minkälaisen lahkon kynsiin olet aikoinaan joutunut mutta ainakin heidän aivopesunsa on ollut todella tehokasta. Sinulle on valehdeltu suut ja silmät täyteen puppua ja sinä olet sen ikävä kyllä uskonut. Moni lahko ihan varmasti käyttää tuollaisia menetelmiä. Jos heidän kynsistään pääsee irti niin sitten varmaan muuttuu vihaiseksi kaikkia uskovaisia kohtaan. Jos vaan kuuleekin uskoon liittyvää niin silloin sumenee ja mieleen tulee se kärsimys siellä oudossa lahkossa. Eikö vain? Tämä ainakin selittäisi sinun vimmasi tuosta pelko asiasta.

        en ole vihainen uskovaisille. :-)

        Enkä minä ole itse edes keksinyt sitä että uskonnot perustuvat pelkoon vaan se on ihan selvä asia jonka kaikki ei-uskovaiset ymmärtävät. Se on näet niin että jos et usko niin joudut helvettiin. Kun tuota tarpeeksi paljon jankutetaan niin monet sitten hairahtuvat uskoon koska eivät halua mennä helvettiin. Ja täällä on monta sellaista uskovaa jotka käyttävät tuota tekniikkaa. Esim tuo "IKUISUUS TAIVAASSA TAI HELVETISSÄ". :-)

        En vain tajua ettette ymmärrä tuota. Jotkut harvat uskovaiset ovat uskossa koska haluavat olla uskossa mutta hekin "tietävät" helvetin olemassaolon joten "kerran uskossa, aina uskossa". Muuten käy kalpaten.

        Mutta miksi olla uskossa kun mitään vaaraa ei ole olemassakaan? Sitä yritän selittää. Sinä saat käännettyä sen niin että minulla on pelko. No ei ole. Se oli joskus kun olin uskossa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin kun en ollut ihan varma siitä mihin olin menossa. Nyt olen. Kukaan ei kuole, kukaan ei joudu helvettiin, mitään vaaraa ei ole. Miksi pelkäisin?

        Jos pelkäisin olisin uskossa. Niin yksinkertaista se on.

        Uskossa oleminen on yksi vaihe elämissämme. Luulen että olen itse ollut enemmän uskossa jossain muussa elämässä kuin tässä. Olin näet lapsena niin uskovainen vaikka perheeni ei ollutkaan. :-) Sen vaiheen olen siis kokenut, nyt pitää jatkaa ja tunnen että minun on vain kerrottava muillekin tästä vaiheesta. Kun sitä pelkoa sattuu olemaan monessa paikassa uskontojen takia vaikka et sinä sitä tunnekaan.

        Minä tiedän monta entistä uskovaista joilla on ollut helvetti lapsuudessaan kun ovat kuuluneet eri uskonlahkoihin, helluntalaisiin tai Jehovan todistajiin jne. Ja se mikä heitä on näissä lahkoissa johtanut on pelko.

        Minä tulin uskoon Porin vapaakirkossa. En tiedä oliko se niin hirveä paikka. :-)

        Jumalaa ei tarvitse pelätä. Jumala on rakkaus ja sitä olemme myös me. Ja olla uskossa rakkauteen on ihan ok. Siihen ei kuulu mitään helvettejä eikä saatanoita.


      • musta sydän
        ottoalli kirjoitti:

        joka sinussa on, onkin pimeyttä ? Kuinka suuri onkaan silloin pimeys.

        Näin kysyy Raamatussa, meidän Herramme, Jeesus Kristus.

        Masentunut, pettynyt, katkeroitunut, sairas, mustasukkainen, itsetuhoinen...

        Joku, joka löytää itsestään valon, ei todellakaan ole täynnä pimeää!

        Joskus teidän uskovien vastaväitteet ovat kuin tuulen tupia. Sohitaan miekalla, vaikka ei ole mitään syytä.

        Kaikissa on aura, kirkotaiteessa auraa on maalattu eniten ihmisten ympärille. Aura on henki. Joillain on kyky nähdä se (enimmäkseen taiteelliset ihmiset) vain harva kykenee näkemään auran itsessään/mielessään, mutta kun siihen pystyy, tuntee itsensä, eikä kukaan pysty enää sellaiseen ihmiseen vaikuttamaan.

        Pystytkö itse näkemään itsesi?


      • ottoalli
        musta sydän kirjoitti:

        Masentunut, pettynyt, katkeroitunut, sairas, mustasukkainen, itsetuhoinen...

        Joku, joka löytää itsestään valon, ei todellakaan ole täynnä pimeää!

        Joskus teidän uskovien vastaväitteet ovat kuin tuulen tupia. Sohitaan miekalla, vaikka ei ole mitään syytä.

        Kaikissa on aura, kirkotaiteessa auraa on maalattu eniten ihmisten ympärille. Aura on henki. Joillain on kyky nähdä se (enimmäkseen taiteelliset ihmiset) vain harva kykenee näkemään auran itsessään/mielessään, mutta kun siihen pystyy, tuntee itsensä, eikä kukaan pysty enää sellaiseen ihmiseen vaikuttamaan.

        Pystytkö itse näkemään itsesi?

        on todella vielä pimeydessä. Oikeaa valoa ei meidän puseron alla ole, eikä tule.

        Oikea valo on lähtöisin taivaasta, ja Jumala on järjestänyt asian niin että seurakunta on se Hänen fooruminsa jossa oikeaa valoa on jaossa niin uskoville kuin uskosta vielä osattomille.


      • huoleton.......
        Aritta kirjoitti:

        en ole vihainen uskovaisille. :-)

        Enkä minä ole itse edes keksinyt sitä että uskonnot perustuvat pelkoon vaan se on ihan selvä asia jonka kaikki ei-uskovaiset ymmärtävät. Se on näet niin että jos et usko niin joudut helvettiin. Kun tuota tarpeeksi paljon jankutetaan niin monet sitten hairahtuvat uskoon koska eivät halua mennä helvettiin. Ja täällä on monta sellaista uskovaa jotka käyttävät tuota tekniikkaa. Esim tuo "IKUISUUS TAIVAASSA TAI HELVETISSÄ". :-)

        En vain tajua ettette ymmärrä tuota. Jotkut harvat uskovaiset ovat uskossa koska haluavat olla uskossa mutta hekin "tietävät" helvetin olemassaolon joten "kerran uskossa, aina uskossa". Muuten käy kalpaten.

        Mutta miksi olla uskossa kun mitään vaaraa ei ole olemassakaan? Sitä yritän selittää. Sinä saat käännettyä sen niin että minulla on pelko. No ei ole. Se oli joskus kun olin uskossa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin kun en ollut ihan varma siitä mihin olin menossa. Nyt olen. Kukaan ei kuole, kukaan ei joudu helvettiin, mitään vaaraa ei ole. Miksi pelkäisin?

        Jos pelkäisin olisin uskossa. Niin yksinkertaista se on.

        Uskossa oleminen on yksi vaihe elämissämme. Luulen että olen itse ollut enemmän uskossa jossain muussa elämässä kuin tässä. Olin näet lapsena niin uskovainen vaikka perheeni ei ollutkaan. :-) Sen vaiheen olen siis kokenut, nyt pitää jatkaa ja tunnen että minun on vain kerrottava muillekin tästä vaiheesta. Kun sitä pelkoa sattuu olemaan monessa paikassa uskontojen takia vaikka et sinä sitä tunnekaan.

        Minä tiedän monta entistä uskovaista joilla on ollut helvetti lapsuudessaan kun ovat kuuluneet eri uskonlahkoihin, helluntalaisiin tai Jehovan todistajiin jne. Ja se mikä heitä on näissä lahkoissa johtanut on pelko.

        Minä tulin uskoon Porin vapaakirkossa. En tiedä oliko se niin hirveä paikka. :-)

        Jumalaa ei tarvitse pelätä. Jumala on rakkaus ja sitä olemme myös me. Ja olla uskossa rakkauteen on ihan ok. Siihen ei kuulu mitään helvettejä eikä saatanoita.

        Näin se vaan menee että ihmisellä voi olla kaikenlaisia pelkoja mutta uskoon tulo poistaa ne. Myös huolet yleensä kaikkoavat ja ihminen näkee elämänsä eri tavalla, huolettomana ja rauhallisena.
        Sinulla tuntuisi kuitenkin olevan kova huoli tuoda esille tuota pelko asiaa ja liittää sitä uskoviin.


      • huoleton............
        Aritta kirjoitti:

        en ole vihainen uskovaisille. :-)

        Enkä minä ole itse edes keksinyt sitä että uskonnot perustuvat pelkoon vaan se on ihan selvä asia jonka kaikki ei-uskovaiset ymmärtävät. Se on näet niin että jos et usko niin joudut helvettiin. Kun tuota tarpeeksi paljon jankutetaan niin monet sitten hairahtuvat uskoon koska eivät halua mennä helvettiin. Ja täällä on monta sellaista uskovaa jotka käyttävät tuota tekniikkaa. Esim tuo "IKUISUUS TAIVAASSA TAI HELVETISSÄ". :-)

        En vain tajua ettette ymmärrä tuota. Jotkut harvat uskovaiset ovat uskossa koska haluavat olla uskossa mutta hekin "tietävät" helvetin olemassaolon joten "kerran uskossa, aina uskossa". Muuten käy kalpaten.

        Mutta miksi olla uskossa kun mitään vaaraa ei ole olemassakaan? Sitä yritän selittää. Sinä saat käännettyä sen niin että minulla on pelko. No ei ole. Se oli joskus kun olin uskossa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin kun en ollut ihan varma siitä mihin olin menossa. Nyt olen. Kukaan ei kuole, kukaan ei joudu helvettiin, mitään vaaraa ei ole. Miksi pelkäisin?

        Jos pelkäisin olisin uskossa. Niin yksinkertaista se on.

        Uskossa oleminen on yksi vaihe elämissämme. Luulen että olen itse ollut enemmän uskossa jossain muussa elämässä kuin tässä. Olin näet lapsena niin uskovainen vaikka perheeni ei ollutkaan. :-) Sen vaiheen olen siis kokenut, nyt pitää jatkaa ja tunnen että minun on vain kerrottava muillekin tästä vaiheesta. Kun sitä pelkoa sattuu olemaan monessa paikassa uskontojen takia vaikka et sinä sitä tunnekaan.

        Minä tiedän monta entistä uskovaista joilla on ollut helvetti lapsuudessaan kun ovat kuuluneet eri uskonlahkoihin, helluntalaisiin tai Jehovan todistajiin jne. Ja se mikä heitä on näissä lahkoissa johtanut on pelko.

        Minä tulin uskoon Porin vapaakirkossa. En tiedä oliko se niin hirveä paikka. :-)

        Jumalaa ei tarvitse pelätä. Jumala on rakkaus ja sitä olemme myös me. Ja olla uskossa rakkauteen on ihan ok. Siihen ei kuulu mitään helvettejä eikä saatanoita.

        Ps. Ei mulle kannata enää vastata. Kun lukee muillekkin lähettämiäsi viestejäsi niin näkee että sinä vain jankkaat ja jankkaat ilmeisesti vain ajan kuluksi.


      • ottoalli
        bolgrad** kirjoitti:

        Mutta joo... koska en ole hihhuli, uskovien mielestä vain pahuus voi ilmestyä minulle. Miksi?

        Joskus vaan ihmetyttää, miksi Jumalaa kutsutaan KAIKKIvaltiaaksi?

        Onneksi en kuitenkaan ajattele sinua huonoon valoon (ihmettelen vaan, miksi sinä näet meidät?)... jospa silloin sinä oletkin sielä pimeässä, kun kerta näet sitä niin paljon muissa?
        Mutta sanoit olevasi iloinen (valoisa) persoona, joten olen varmaan väärässä.

        Toivon, että joskus huomaisit, että maailmassamme Jumalla on ihmisille eri suunitelmat. Että kaikkien ei tarvi olla "hihhuleita" ilmentääkseen Jumalaa. Oikeastaan Jumala haluaakin erillaisuutta. Hän elää kanssamme jokaisen elämää ja haluaa näin kokea mahdollisimman paljon.

        kyllä ne on meidän Herramme omia sanoja. Ja sinulla kantti kestää arvostella jopa Kaikkivaltiaan totuuden sanoja.

        Tosiasia on edelleen se että on kahden valtakunnan väkeä, ihan niinkuin Herramme tuossa sanoi.

        Uskoontulo eli uudestisyntyminen eli vanhurskautus Jeesuksen veressä, siirtää meidät saatananvaltakunnasta Jumalanvaltakuntaan

        On tervettä kehitystä yksilötasolla, jos tämänkin tosiasian voi nöyrtyen tunnustaa asettumalla Jumalan sanan alle. Samalla voi vaikka rukoillen pyytää että

        anna Jeesus minullekin herätys että voisin valtakuntaa vaihtaa ja tulla iankaikkisen elämän perilliseksi.

        Se menee näin, bolgrad.


      • ihana valo
        ottoalli kirjoitti:

        kyllä ne on meidän Herramme omia sanoja. Ja sinulla kantti kestää arvostella jopa Kaikkivaltiaan totuuden sanoja.

        Tosiasia on edelleen se että on kahden valtakunnan väkeä, ihan niinkuin Herramme tuossa sanoi.

        Uskoontulo eli uudestisyntyminen eli vanhurskautus Jeesuksen veressä, siirtää meidät saatananvaltakunnasta Jumalanvaltakuntaan

        On tervettä kehitystä yksilötasolla, jos tämänkin tosiasian voi nöyrtyen tunnustaa asettumalla Jumalan sanan alle. Samalla voi vaikka rukoillen pyytää että

        anna Jeesus minullekin herätys että voisin valtakuntaa vaihtaa ja tulla iankaikkisen elämän perilliseksi.

        Se menee näin, bolgrad.

        //Koska valo on välttämätöntä näkemiselle, sitä pidetään järjen, uskon ja johdatuksen symbolina useimmissa kulttuureissa. Buddhalaisuuden tavoite on valaistuminen. Raamatun luomiskertomuksen mukaan "valkeus tuli", kun Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Kristinuskon perusoppeja on "Jeesus on maailman valo", ja hän toi "valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa". Puhutaan järjen valosta, ja tyhmä ihminen on "pimeä".//


      • ottoalli
        ottoalli kirjoitti:

        on todella vielä pimeydessä. Oikeaa valoa ei meidän puseron alla ole, eikä tule.

        Oikea valo on lähtöisin taivaasta, ja Jumala on järjestänyt asian niin että seurakunta on se Hänen fooruminsa jossa oikeaa valoa on jaossa niin uskoville kuin uskosta vielä osattomille.

        toki oikeaa valoa jaetaan muuallakin. Olen jo kaksi miestä johdatellut Herran luo saunassa, tarkoitan uimahallin saunaa.

        Toistaiseksi olen operoinut siellä miestenpuolella mutta eihän sitä koskaan tiedä.


      • Aritta
        huoleton....... kirjoitti:

        Näin se vaan menee että ihmisellä voi olla kaikenlaisia pelkoja mutta uskoon tulo poistaa ne. Myös huolet yleensä kaikkoavat ja ihminen näkee elämänsä eri tavalla, huolettomana ja rauhallisena.
        Sinulla tuntuisi kuitenkin olevan kova huoli tuoda esille tuota pelko asiaa ja liittää sitä uskoviin.

        kertoa kiinnostumattomille helvetistä ja saatanasta. Minulla on tarve kertoa että niitä ei ole.


      • Aritta
        huoleton............ kirjoitti:

        Ps. Ei mulle kannata enää vastata. Kun lukee muillekkin lähettämiäsi viestejäsi niin näkee että sinä vain jankkaat ja jankkaat ilmeisesti vain ajan kuluksi.

        sinulle asiallisesti.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        toki oikeaa valoa jaetaan muuallakin. Olen jo kaksi miestä johdatellut Herran luo saunassa, tarkoitan uimahallin saunaa.

        Toistaiseksi olen operoinut siellä miestenpuolella mutta eihän sitä koskaan tiedä.

        Kyllä valoa on muuallakin.


      • ottoalli
        Aritta kirjoitti:

        Kyllä valoa on muuallakin.

        tämä onkin laatukysymys. Mistä lähteestä se valo tulee ?


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        tämä onkin laatukysymys. Mistä lähteestä se valo tulee ?

        AINA samasta lähteestä. Ei ole kuin yksi valonlähde. Se tulee meille eritavalla vain.


      • bolgrad**
        ottoalli kirjoitti:

        on todella vielä pimeydessä. Oikeaa valoa ei meidän puseron alla ole, eikä tule.

        Oikea valo on lähtöisin taivaasta, ja Jumala on järjestänyt asian niin että seurakunta on se Hänen fooruminsa jossa oikeaa valoa on jaossa niin uskoville kuin uskosta vielä osattomille.

        Hyvä myyntipuhe sinulla. Mutta ei kiitos! jumala on kaikkivaltias ja se tarkoittaa, että hän todellakin on muuallakin kun jonkun uskonlahkon piireissä. En ihan oikeasti tarvi mitään seurakuntaa ympärilleni. Me ihmiset ollaan niin erillaisia. (- Jumalan monet kasvot)
        Valo mikä minussa on, on siis aura, niinkuin joku tuolla täsmensi ja sen todellakin itsessäni näin. Nyt ihmettelen, miksi luulette minun aurani olevan pimeää valoa, koska se on tullut suoraan Jumalala?

        Ettekö häpeä sitä, että väitätte olevanne uskossa ja kokoajan epäilette Jumalaa?
        Sallikaa Jumalalle hänen tapansa olla läsnä monenlaisissa ihmisissä.

        Olen herännyt tajuamaan, että te olette niitä lopunajan eksyttäjiä. Luotte jokaisen päälle epäilyksen verhon ja kiskotte heidät pois Jumalan luota, pimeään.

        Minä en jaksa uskoa teitä!
        Annan valoni loistaa ja rakastan avoimin mielin tätä kaunista maailmankaikeutta - Jumalaa.

        Minä olen valo! (sallin sen ja otan sen tiedon riemuiten vastaan)


      • ottoalli
        bolgrad** kirjoitti:

        Hyvä myyntipuhe sinulla. Mutta ei kiitos! jumala on kaikkivaltias ja se tarkoittaa, että hän todellakin on muuallakin kun jonkun uskonlahkon piireissä. En ihan oikeasti tarvi mitään seurakuntaa ympärilleni. Me ihmiset ollaan niin erillaisia. (- Jumalan monet kasvot)
        Valo mikä minussa on, on siis aura, niinkuin joku tuolla täsmensi ja sen todellakin itsessäni näin. Nyt ihmettelen, miksi luulette minun aurani olevan pimeää valoa, koska se on tullut suoraan Jumalala?

        Ettekö häpeä sitä, että väitätte olevanne uskossa ja kokoajan epäilette Jumalaa?
        Sallikaa Jumalalle hänen tapansa olla läsnä monenlaisissa ihmisissä.

        Olen herännyt tajuamaan, että te olette niitä lopunajan eksyttäjiä. Luotte jokaisen päälle epäilyksen verhon ja kiskotte heidät pois Jumalan luota, pimeään.

        Minä en jaksa uskoa teitä!
        Annan valoni loistaa ja rakastan avoimin mielin tätä kaunista maailmankaikeutta - Jumalaa.

        Minä olen valo! (sallin sen ja otan sen tiedon riemuiten vastaan)

        kaikkia herätyskristillisiä seurakuntia kuten esim. Ev.lut.
        Helluntai
        Vapaakirkko
        Babtistit
        Metodistit
        suurinpiirtein nämä kaikki ovat eri mieltä Kanssasi. Lisäksi on joukko lähetysjärjestöjä,joilla seurakuntien kanssa yhtenäinen linja ( Raamatun linja )

        Sinä rakennat syntien päälle ties minkälaisten henkien kanssa, mutta kristillinen,Raamatullinen lähtökohta on että ensin ratkaistaan syntikysymys kohdallasi. Tämä tapahtuu etsikkoaikana,kun Kaikkivaltias Jumala sinua kutsuu, eli tekee sinusta syntisen.

        Näin pääset osalliseksi oikeasta,taivaallisesta valosta,joka on ainut oikea,järkevä lähtökohta.

        En ota sinua hengellisesti vakavasti, ennenkuin kuulen että bolgrad on nyt saanut kokea hengellisen herätyksen ja saanut syntinsä anteeksi. Ja sehän myös näkyy ja kuuluu. Ei uutta elämää voi pitää takin alla.

        Nyt sinä olet oppeinesi hengellisesti vaarallinen etsivälle ihmiselle.

        Mutta vaikka näin sanonkin, me voimme pyytää Herralta muutosta tilanteeseen, jos nimittäin nöyrryt ja sallit. Jos et nöyrry, vaan torjut Kaikkivaltiaan aivoitukset,niin HÄN ei voi tehdä sinulle mitään. Taivaassa ei tiettävästi ole ketään,joka on viety sinne väkisin.


      • Aritta
        bolgrad** kirjoitti:

        Hyvä myyntipuhe sinulla. Mutta ei kiitos! jumala on kaikkivaltias ja se tarkoittaa, että hän todellakin on muuallakin kun jonkun uskonlahkon piireissä. En ihan oikeasti tarvi mitään seurakuntaa ympärilleni. Me ihmiset ollaan niin erillaisia. (- Jumalan monet kasvot)
        Valo mikä minussa on, on siis aura, niinkuin joku tuolla täsmensi ja sen todellakin itsessäni näin. Nyt ihmettelen, miksi luulette minun aurani olevan pimeää valoa, koska se on tullut suoraan Jumalala?

        Ettekö häpeä sitä, että väitätte olevanne uskossa ja kokoajan epäilette Jumalaa?
        Sallikaa Jumalalle hänen tapansa olla läsnä monenlaisissa ihmisissä.

        Olen herännyt tajuamaan, että te olette niitä lopunajan eksyttäjiä. Luotte jokaisen päälle epäilyksen verhon ja kiskotte heidät pois Jumalan luota, pimeään.

        Minä en jaksa uskoa teitä!
        Annan valoni loistaa ja rakastan avoimin mielin tätä kaunista maailmankaikeutta - Jumalaa.

        Minä olen valo! (sallin sen ja otan sen tiedon riemuiten vastaan)

        että uskonlahkot jotka yrittävät väkisin saarnata uskoaan ihmisille esim sanomalla että muuten joutuu helvettiin tai että on vain yksi totuus ja muut ovat valhetta, ovat vääriä profeettoja, saatana joka pukeutuu valkeuden enkeliksi jne.

        Ei siis mitään erikoisen vakavaa mutta turhaa. :-)


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        kaikkia herätyskristillisiä seurakuntia kuten esim. Ev.lut.
        Helluntai
        Vapaakirkko
        Babtistit
        Metodistit
        suurinpiirtein nämä kaikki ovat eri mieltä Kanssasi. Lisäksi on joukko lähetysjärjestöjä,joilla seurakuntien kanssa yhtenäinen linja ( Raamatun linja )

        Sinä rakennat syntien päälle ties minkälaisten henkien kanssa, mutta kristillinen,Raamatullinen lähtökohta on että ensin ratkaistaan syntikysymys kohdallasi. Tämä tapahtuu etsikkoaikana,kun Kaikkivaltias Jumala sinua kutsuu, eli tekee sinusta syntisen.

        Näin pääset osalliseksi oikeasta,taivaallisesta valosta,joka on ainut oikea,järkevä lähtökohta.

        En ota sinua hengellisesti vakavasti, ennenkuin kuulen että bolgrad on nyt saanut kokea hengellisen herätyksen ja saanut syntinsä anteeksi. Ja sehän myös näkyy ja kuuluu. Ei uutta elämää voi pitää takin alla.

        Nyt sinä olet oppeinesi hengellisesti vaarallinen etsivälle ihmiselle.

        Mutta vaikka näin sanonkin, me voimme pyytää Herralta muutosta tilanteeseen, jos nimittäin nöyrryt ja sallit. Jos et nöyrry, vaan torjut Kaikkivaltiaan aivoitukset,niin HÄN ei voi tehdä sinulle mitään. Taivaassa ei tiettävästi ole ketään,joka on viety sinne väkisin.

        joihin viittasit ovat väärässä. Ne yrittävät pakottaa ihmiset uskoonsa erilaisin keinoin. Helvetin uhkaus on yleisin keino. Monikaan ei enää tänä päivänä mene niin helppoon.

        Jokuset täällä väittävät että pelkään itse kun aina (!) kirjoitan pelosta, mutta että teen sen johtuu siitä että tiedän mitä se on. Ja että olen jättänyt sen. Elämä on joko pelkoa tai rakkautta. Minä valitsen nykyään rakkauden. Helvetti uskontoineen kuuluu pelkoon.


      • ei kannata vaivautua
        Aritta kirjoitti:

        joihin viittasit ovat väärässä. Ne yrittävät pakottaa ihmiset uskoonsa erilaisin keinoin. Helvetin uhkaus on yleisin keino. Monikaan ei enää tänä päivänä mene niin helppoon.

        Jokuset täällä väittävät että pelkään itse kun aina (!) kirjoitan pelosta, mutta että teen sen johtuu siitä että tiedän mitä se on. Ja että olen jättänyt sen. Elämä on joko pelkoa tai rakkautta. Minä valitsen nykyään rakkauden. Helvetti uskontoineen kuuluu pelkoon.

        Tuo kuulostaa hullun puheilta ja taitaa kyllä ollakin.
        Tämä Aritta on selvä esimerkki siitä mitä tapahtuu ihmiselle jonka järjen valo on täysin himmeä. Itse en viitsi keskustella tälläisen ihmisen kanssa. Hänen väitteensä ja kommenttinsa tulevat utuisesta harha maailmasta.

        Turha vaivata itseään Arittan tai tämän toisen bolgradin takia. Heidän keskustelutaitonsa riittävät vain jankkaamiseen.


      • sanon sinulle.
        ei kannata vaivautua kirjoitti:

        Tuo kuulostaa hullun puheilta ja taitaa kyllä ollakin.
        Tämä Aritta on selvä esimerkki siitä mitä tapahtuu ihmiselle jonka järjen valo on täysin himmeä. Itse en viitsi keskustella tälläisen ihmisen kanssa. Hänen väitteensä ja kommenttinsa tulevat utuisesta harha maailmasta.

        Turha vaivata itseään Arittan tai tämän toisen bolgradin takia. Heidän keskustelutaitonsa riittävät vain jankkaamiseen.

        Minuakin ärsyttää joskus arittan toistot, mutta kyllä hän on oikealla tiellä. arittan puheita tukee lukuisat kirjat ja tutkimukset.
        Bolgrad ei jankkaa, mutta sinä et ymmärrä ollenkaan mistä hän puhuu. Ottoalli ja sinä... jos olet eri persoona olette niin kiinni omassa uskossanne, ettette edes osaa/uskalla ajatella asioita toisesta näkökulmasta.
        Pahimmat jankuttajat ja "tyhmimmät" jutut (haukutaan, niinkuin nyt tästä sinun viestistä selvästi näkyy ja väitätte asioita, joita ette itsekkään ymmärrä) tulee teidän raamatun uskovien taholta ja heti kun teitä osoittaa sormella, kiellätte, ettemme ole ketään haukkuneet, olemme niin hurskaita Jumalan silmien alla.

        Jos joku sanoisi minulle, että minun järjen valoni on himmentynyt ja puheeni on hullun puhetta.... mitä se kertookaan minusta, tahi ihmisestä, joka niin minulle sanoo?
        - Mieti, mieti, mieti, mieti....


      • ottoalli
        sanon sinulle. kirjoitti:

        Minuakin ärsyttää joskus arittan toistot, mutta kyllä hän on oikealla tiellä. arittan puheita tukee lukuisat kirjat ja tutkimukset.
        Bolgrad ei jankkaa, mutta sinä et ymmärrä ollenkaan mistä hän puhuu. Ottoalli ja sinä... jos olet eri persoona olette niin kiinni omassa uskossanne, ettette edes osaa/uskalla ajatella asioita toisesta näkökulmasta.
        Pahimmat jankuttajat ja "tyhmimmät" jutut (haukutaan, niinkuin nyt tästä sinun viestistä selvästi näkyy ja väitätte asioita, joita ette itsekkään ymmärrä) tulee teidän raamatun uskovien taholta ja heti kun teitä osoittaa sormella, kiellätte, ettemme ole ketään haukkuneet, olemme niin hurskaita Jumalan silmien alla.

        Jos joku sanoisi minulle, että minun järjen valoni on himmentynyt ja puheeni on hullun puhetta.... mitä se kertookaan minusta, tahi ihmisestä, joka niin minulle sanoo?
        - Mieti, mieti, mieti, mieti....

        kirjoitan omalla nimimerkillä.Oikeastaan kaikki oleellinen jo tuli sanotuksi, joten taidan siirtyä maalaushommiin.

        mutta sitä ennen kaffeämpäri hellalle, puita perään ja kinkkua leivälle.

        siunausta päiväänne.

        ps. "Aritan puheita tukee lukuisat kirjat ja tutkimukset". Sanoisin että roskaa ovat, ihan silkkaa roskaa.


      • Juuri niin
        ei kannata vaivautua kirjoitti:

        Tuo kuulostaa hullun puheilta ja taitaa kyllä ollakin.
        Tämä Aritta on selvä esimerkki siitä mitä tapahtuu ihmiselle jonka järjen valo on täysin himmeä. Itse en viitsi keskustella tälläisen ihmisen kanssa. Hänen väitteensä ja kommenttinsa tulevat utuisesta harha maailmasta.

        Turha vaivata itseään Arittan tai tämän toisen bolgradin takia. Heidän keskustelutaitonsa riittävät vain jankkaamiseen.

        Onhan tämä palsta vetänyt sinutkin puoleensa.Olet siis himmeä itsekin.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        kirjoitan omalla nimimerkillä.Oikeastaan kaikki oleellinen jo tuli sanotuksi, joten taidan siirtyä maalaushommiin.

        mutta sitä ennen kaffeämpäri hellalle, puita perään ja kinkkua leivälle.

        siunausta päiväänne.

        ps. "Aritan puheita tukee lukuisat kirjat ja tutkimukset". Sanoisin että roskaa ovat, ihan silkkaa roskaa.

        niitä asioita joista kirjoitan, siksi ne ovat sinusta roskaa. Mutta ei se haittaa. Kukaan ei käske sinua muuttamaan uskoasi, paitsi tietenkin joku muu uskovainen. :-) Et myöskään joudu kadotukseen siksi ettet usko minua. :-)


      • tää homma
        sanon sinulle. kirjoitti:

        Minuakin ärsyttää joskus arittan toistot, mutta kyllä hän on oikealla tiellä. arittan puheita tukee lukuisat kirjat ja tutkimukset.
        Bolgrad ei jankkaa, mutta sinä et ymmärrä ollenkaan mistä hän puhuu. Ottoalli ja sinä... jos olet eri persoona olette niin kiinni omassa uskossanne, ettette edes osaa/uskalla ajatella asioita toisesta näkökulmasta.
        Pahimmat jankuttajat ja "tyhmimmät" jutut (haukutaan, niinkuin nyt tästä sinun viestistä selvästi näkyy ja väitätte asioita, joita ette itsekkään ymmärrä) tulee teidän raamatun uskovien taholta ja heti kun teitä osoittaa sormella, kiellätte, ettemme ole ketään haukkuneet, olemme niin hurskaita Jumalan silmien alla.

        Jos joku sanoisi minulle, että minun järjen valoni on himmentynyt ja puheeni on hullun puhetta.... mitä se kertookaan minusta, tahi ihmisestä, joka niin minulle sanoo?
        - Mieti, mieti, mieti, mieti....

        Katsoppas lapsi, kun höperö ei tajua olevansa höperö kuten aritta ja bolgrad ovat. Heidän höperryksensä eivät päivän valoa kestä. Jos sinusta aritta on oikealla tiellä niin kuulut myös tuohon höperöporukkaan.


      • että juupa juu
        Juuri niin kirjoitti:

        Onhan tämä palsta vetänyt sinutkin puoleensa.Olet siis himmeä itsekin.

        ....ja sinäkin olet himmeä....


      • tää multinisukas
        Aritta kirjoitti:

        niitä asioita joista kirjoitan, siksi ne ovat sinusta roskaa. Mutta ei se haittaa. Kukaan ei käske sinua muuttamaan uskoasi, paitsi tietenkin joku muu uskovainen. :-) Et myöskään joudu kadotukseen siksi ettet usko minua. :-)

        Sinähän kirjoittelet vain pelosta ja pakottamisesta ja muusta uskovaisten mustamaalauksesta, niinkuin nytkin mollasit että vain toinen uskovainen voi käskeä. Minusta sinä olet todella tyhmä sekä kaiken lisäksi moukkamainen. Kukaan ei ole kanssasi pystynyt järkevään keskusteluun täällä.


      • maristronautti
        tää multinisukas kirjoitti:

        Sinähän kirjoittelet vain pelosta ja pakottamisesta ja muusta uskovaisten mustamaalauksesta, niinkuin nytkin mollasit että vain toinen uskovainen voi käskeä. Minusta sinä olet todella tyhmä sekä kaiken lisäksi moukkamainen. Kukaan ei ole kanssasi pystynyt järkevään keskusteluun täällä.

        Olen erimieltä kanssasi. Aritta puhuu paljon muustakin, mutta usein ihminen näkee vain sen, minkä haluaa nähdä. Hyvässä, rakentavassa hengessä täällä voi keskustella muutamien ihmisten kanssa (mikä minun mielestäni on järkevää keskustelua), Aritta on yksi heistä. Aritta ei myöskään ole sanonut kenestäkään; "olet todella tyhmä ja moukkamainen", sinä, ystäväiseni, sen sijaan sanoit niin. Olet usein haukkunut ja nimitellyt ihmisiä täällä, varsinkin Arittaa, jonka jostain syystä kuvittelet vievän olemassaolollaan sinulta jotain? Näin tätäkin keskustelua sivusta seuranneena voin sanoa, että Aritta on todellakin lempeimmästä päästä. Sielultaan sekä sanoiltaan. Miten se menikään ne malkat ja rikat meidän silmissämme? Kehoitan kääntymään sisäänpäin ja kysymään itseltäsi: Puhunko syvemmästä viisaudesta ja ymmärryksestä, tulevatko sanani rakkaudesta? Vai onko se ylpeä ja narsistinen egoni, joka on jälleen äänessä? Minä kysyn näitä asioita itseltäni usein, itsensä kanssa reflektointi on järkevää.


      • jopulijoo
        että juupa juu kirjoitti:

        ....ja sinäkin olet himmeä....

        Ollaan kaikki himmeitä.Tasa-arvo se olla pitää.


      • ett sil viissii
        maristronautti kirjoitti:

        Olen erimieltä kanssasi. Aritta puhuu paljon muustakin, mutta usein ihminen näkee vain sen, minkä haluaa nähdä. Hyvässä, rakentavassa hengessä täällä voi keskustella muutamien ihmisten kanssa (mikä minun mielestäni on järkevää keskustelua), Aritta on yksi heistä. Aritta ei myöskään ole sanonut kenestäkään; "olet todella tyhmä ja moukkamainen", sinä, ystäväiseni, sen sijaan sanoit niin. Olet usein haukkunut ja nimitellyt ihmisiä täällä, varsinkin Arittaa, jonka jostain syystä kuvittelet vievän olemassaolollaan sinulta jotain? Näin tätäkin keskustelua sivusta seuranneena voin sanoa, että Aritta on todellakin lempeimmästä päästä. Sielultaan sekä sanoiltaan. Miten se menikään ne malkat ja rikat meidän silmissämme? Kehoitan kääntymään sisäänpäin ja kysymään itseltäsi: Puhunko syvemmästä viisaudesta ja ymmärryksestä, tulevatko sanani rakkaudesta? Vai onko se ylpeä ja narsistinen egoni, joka on jälleen äänessä? Minä kysyn näitä asioita itseltäni usein, itsensä kanssa reflektointi on järkevää.

        Valehtelet ja lisäksi väitä minua ystäväksesi. Älä kehtaa...


      • juu se juu
        jopulijoo kirjoitti:

        Ollaan kaikki himmeitä.Tasa-arvo se olla pitää.

        Nyt kun ollaan himmeitä niin voidaankin alkaa höperöimään jälleensyntymäopista, sehän sopiikin meille himmeille.


      • maristronautti
        ett sil viissii kirjoitti:

        Valehtelet ja lisäksi väitä minua ystäväksesi. Älä kehtaa...

        siitä, että olen vapaa vihan, kiukun, kaunan ja kateuden kahleista. Kiukkua toki tunnen aina hetkellisesti, mutta en koskaan kanna negaatioita mukanani. Raskas taakka kannettavaksi. Puhun totta, en ole tullut tänne valehtelemaan. Kehtaan toki sanoa ystäväkseni sinua, ystäväni.


    • meivaa

      Tiedemiehet ovat havainneet, että kaikki koostuu pienen pienistä älyllisitä, vilkkaista valoista tai vastaavista mustista osasista. Jopa puut, sekä kivet on tehty niistä.
      Olen ajatellut sen mukaan mitä noista olen kuullut ja lukenut, että näyttää siltä, että jos esim ihminen tekee hyvää, nämä älyt innostuvat ja niitä tulee lisää, jos ihminen tekee pahaa, niin mustat osaset valtaavat alaa ja ihmisen hamo synkistyy. Koko avaruus on tehty näistä kahdesta.

      • ARJUUNA

        Jätä varjoa on ikuista ja elävää,se on aina olllut ja tulee aina olemaan,me olemme osa sitä,ja voimme nähdä siitä pilkahduksen,kahden ajatuksen välissä
        Ajatus on esteenä sen täydelliselle olemiselle
        Se on suurinta rakkautta ja myötätuntoa,ja siitä on koko maailmankaikkeus ilmennyt.
        Kun tuo rakkaus tulee sydämmeesi,niin se polttaa poroksi kaiken ,ja sen valossa voit ellää ikuisesti,eikä tuo valo ole sammutettavissa


    • naapurin eukko kertoo

      Se on ihmisen energia-aura, energiaruumis. Sama kummajainen jota venäläiset keksivät kuvata kuuluisalla kirlianin kuvausmenetelmällään jo ajat sitten. Jota on Aasiassa opetettu kymmenet tuhannet vuodet, nimittämällä ihmisen energiakeskukset schakroiksi. Jos tahdot todella tietää enemmän valoaurasi salaisuuksia, lue schakraoppaita tmv. kirjallisuutta.
      Itse kuulun sellaiseen ihmisryhmään joka aistii toisten auroja toisinaan, kuten paljon muutakin sellaista joita ei viidellä aistilla aistita. Eritoten vanhuksilla ja pian kuolevilla voi olla suurenmoinen valkoinen pehmeä aura. Sellainen aura on normaalissa elämässä vain todella valaistuneilla ja maailmaa oikeasti syleilevillä ihmisillä.

      Vanha ihminen on hyvin sopiva tähän rooliin koska kierto on lopuillaan tässä olemisen olon jaksossa hänellä. Kultainen hopeinen tai valkoista valoa hohtava pehmeä aura.
      Obduktiosalissa olen nähnyt myös avattavan ruumiin ympärillä valkoisen hohtavan valon ..ne joitakin tunteja sitten kuolleen silmät ja kasvot, niissä on todella autuas iloinen, suorastaan liikuttava ilme. Aivan kuin olisi tultu häntä hakemaan taivaaseen, niin varmasti olikin käynyt koska ruumista ympäröi edelleen valkea pehmeä valo jota muut eivät aistineet..mutta minulla onkin välillä koiran aistit..ja monella muullakin. Energia-auran tiedostaminen on ihan luonnollista, myös oman ruumiinsa auran "näkeminen". Tämä on myös samalla henkinen kokemus. Muistakaa että Jeesus Kristus hohti valkoista ja kultaista valoa ja siksi pyhimyksetkin kuvataan "hohtaviksi" vanhoissakin kuvissa koska ihmiset näkivät tavallista hohtavampia energia-auroja heidän ympärillään..kuvaustavasta tuli myöhemmin tapa eikä sitä enää ajateltu varmaankaan tarkemmin mistä maalauksien kultainen rengas pään ympärillä sai alkunsa.

      Luepa joskus vaikka tätä : Keski-Kujala Irene, kirjoja
      Astraaliauttaja,
      Ovatko viittasi värit valkeat ,
      Valon ja varjon maat

      Erityisesti suosittelisin varmaan tuota 'ovatko viittasi värit valkeat' , ihan näin intuitiivisesti ..

    • minä tiedän!!!

      Oliskohan se ollut järjen valo joka otti ja jätti lopullisesti? Muuta ei pysty tuosta keksimään.

      • bolgrad**

        Saan sähköpostia, olen siis olemassa.


      • lyhdyt himmeinä
        bolgrad** kirjoitti:

        Saan sähköpostia, olen siis olemassa.

        Lukeeko valo ne sinun puolestasi?


      • finis kateus
        lyhdyt himmeinä kirjoitti:

        Lukeeko valo ne sinun puolestasi?

        "Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa" ... on pyyntö juuri teille, jotka näkee muissa vaan kielteisiä asioita.
        Teidän sydän on musta, siksi ette loista ja siksi kateus kaivaa syviä uurteita ihoonne ja saa teidät pikkuhiljaa näyttämään itse pirulta.

        Niissä seurakunnan piireissä on muuten paljon pirullisen näköistä porukkaa ja noissa ultra- pippaloissa taas on paljon valoa.

        Kuka selittäisi tämän järjellä... ei minä minä minä asenteella.


      • valoa..
        finis kateus kirjoitti:

        "Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa" ... on pyyntö juuri teille, jotka näkee muissa vaan kielteisiä asioita.
        Teidän sydän on musta, siksi ette loista ja siksi kateus kaivaa syviä uurteita ihoonne ja saa teidät pikkuhiljaa näyttämään itse pirulta.

        Niissä seurakunnan piireissä on muuten paljon pirullisen näköistä porukkaa ja noissa ultra- pippaloissa taas on paljon valoa.

        Kuka selittäisi tämän järjellä... ei minä minä minä asenteella.

        niissä ultra-pippaloissa oikein on:

        //Taustana eroamiselleni Grafologisesta yhdistyksestä oli, että luettuani, opeteltuani ja harjoiteltuani kymmeniä vuosia idän oppeja ja rajatiedon taitoja jouduin huomaamaan, etten halutessani voinut itse irtautua niistä, että niissä vaikuttavat henkivallat olivatkin täysin kontrolloimattomissani, vaikka siihen saakka ne olivat olleet "yhteistyössä".//

        http://www.freewebs.com/reyan/2ihminennewage.htm

        'Kielteisyyden näkeminen' kuten sitä kutsut, voidaan nähdä myös varoituksena.

        Monet, jotka ovat etsijän paikalla ja menevät ensimmäistä kertaa kristittyjen kokoukseen, kokevat heti ovesta astuttuaan Jumalan rauhan hengen läsnäolon, sen oikean valon lähteen tuntemuksen. Aivan toisenlaisen kuin niissä ultra-pippaloissa ollessaan, joissa ei koskaan aisti aidon pyhyyden tuntua.


      • Aritta
        valoa.. kirjoitti:

        niissä ultra-pippaloissa oikein on:

        //Taustana eroamiselleni Grafologisesta yhdistyksestä oli, että luettuani, opeteltuani ja harjoiteltuani kymmeniä vuosia idän oppeja ja rajatiedon taitoja jouduin huomaamaan, etten halutessani voinut itse irtautua niistä, että niissä vaikuttavat henkivallat olivatkin täysin kontrolloimattomissani, vaikka siihen saakka ne olivat olleet "yhteistyössä".//

        http://www.freewebs.com/reyan/2ihminennewage.htm

        'Kielteisyyden näkeminen' kuten sitä kutsut, voidaan nähdä myös varoituksena.

        Monet, jotka ovat etsijän paikalla ja menevät ensimmäistä kertaa kristittyjen kokoukseen, kokevat heti ovesta astuttuaan Jumalan rauhan hengen läsnäolon, sen oikean valon lähteen tuntemuksen. Aivan toisenlaisen kuin niissä ultra-pippaloissa ollessaan, joissa ei koskaan aisti aidon pyhyyden tuntua.

        Jumalan rauhan voi löytää muualtakin kuin kirkosta ja henkimaailmakin uskoo Jumalaan.


      • omasta elämästäni
        Aritta kirjoitti:

        Jumalan rauhan voi löytää muualtakin kuin kirkosta ja henkimaailmakin uskoo Jumalaan.

        Minä olen uskovainen... mutta en aio ketään käännyttää omalle tielleni. Jumala on läsnä kaikkialla ja olen huomannut, että hän tekee työtä jokaisen kohdalla.
        suomessa kaikki osaa lukea, kaikilla on vapaa pääsy kirkkoon ja kaikilla on jo koulussa opetettu uskontoa. Ei ole minun vikani, jos joku ei tahdo.

        Itse olen uskovasta perheestä, mutta halusin itse enemmän. Nuorena (teininä) vaihdoin seurakuntaa (kahta eriä edes takas) enkä ollut tyytyväinen.

        Vanhempana ostin talon maalta ja aloin yrittäjäksi. Aikaa ei enää ollut hyppiä kokouksissa... ja sitten ne vaan jäi.
        Nyt ekakertaa olen löytänyt oikeasti Jumalan.
        Ei seurakuntaan kuuluminen ihan kaikille sovi. Itsekkin olen tälläinen mielellään omissa ajatuksissani viihtyvä taiteellinen sielu. Muiden seurassa menin tavallaan yli... uskon. Olin kiinnostunut muiden ihmisten ajatuksista ja teoista... en keskittynyt olennaiseen, siis Jumalaan ja sen sanomaan.

        Olen silloin tällöin lukenut sinunkin juttujasi ja ... uskon että uskot, mutta koit niinkuin minä: Et halunut muita ihmisiä ajattelemaan sinun puolestasi.
        Totuuden löytää yksinkin.
        Jumala ei sanonut, että ihmisten pitää kuulua tiettyyn ryhmään, vaan Jeesuskin käski meidän tutkia omaa sydäntään ja mietiskellä. Se tapahtuu parhaiten kun olet yksin vaikka puita pilkkomassa tai mattopyykillä, tai lepäät puutarha keinussa.

        Uskon että Jeesus rakastaa meitä kaikkia, jopa noita muslimejakin. Niin avara on hänen rakkautensa, emmekä sitä voi muuksi muuttaa.

        Ja eräs eläkkeellä oleva pappi sanoi: "Helvetti on täällä maan päällä. Tänne Jumala Lusiferinkin hääti itserakkautensa vuoksi nöyrtymään muiden samanlaisten sekaan. Taivaaseen pääsee, kun luopuu himoistaan... ruumiistaan. " Siis kaikilla on taivaassa paikka, kun vaan ensin malttaa kuolla. (kaikki kuolleet eivät malta luopua maalisesta, joten he jää tänne)


      • Aritta
        omasta elämästäni kirjoitti:

        Minä olen uskovainen... mutta en aio ketään käännyttää omalle tielleni. Jumala on läsnä kaikkialla ja olen huomannut, että hän tekee työtä jokaisen kohdalla.
        suomessa kaikki osaa lukea, kaikilla on vapaa pääsy kirkkoon ja kaikilla on jo koulussa opetettu uskontoa. Ei ole minun vikani, jos joku ei tahdo.

        Itse olen uskovasta perheestä, mutta halusin itse enemmän. Nuorena (teininä) vaihdoin seurakuntaa (kahta eriä edes takas) enkä ollut tyytyväinen.

        Vanhempana ostin talon maalta ja aloin yrittäjäksi. Aikaa ei enää ollut hyppiä kokouksissa... ja sitten ne vaan jäi.
        Nyt ekakertaa olen löytänyt oikeasti Jumalan.
        Ei seurakuntaan kuuluminen ihan kaikille sovi. Itsekkin olen tälläinen mielellään omissa ajatuksissani viihtyvä taiteellinen sielu. Muiden seurassa menin tavallaan yli... uskon. Olin kiinnostunut muiden ihmisten ajatuksista ja teoista... en keskittynyt olennaiseen, siis Jumalaan ja sen sanomaan.

        Olen silloin tällöin lukenut sinunkin juttujasi ja ... uskon että uskot, mutta koit niinkuin minä: Et halunut muita ihmisiä ajattelemaan sinun puolestasi.
        Totuuden löytää yksinkin.
        Jumala ei sanonut, että ihmisten pitää kuulua tiettyyn ryhmään, vaan Jeesuskin käski meidän tutkia omaa sydäntään ja mietiskellä. Se tapahtuu parhaiten kun olet yksin vaikka puita pilkkomassa tai mattopyykillä, tai lepäät puutarha keinussa.

        Uskon että Jeesus rakastaa meitä kaikkia, jopa noita muslimejakin. Niin avara on hänen rakkautensa, emmekä sitä voi muuksi muuttaa.

        Ja eräs eläkkeellä oleva pappi sanoi: "Helvetti on täällä maan päällä. Tänne Jumala Lusiferinkin hääti itserakkautensa vuoksi nöyrtymään muiden samanlaisten sekaan. Taivaaseen pääsee, kun luopuu himoistaan... ruumiistaan. " Siis kaikilla on taivaassa paikka, kun vaan ensin malttaa kuolla. (kaikki kuolleet eivät malta luopua maalisesta, joten he jää tänne)

        Olet aivan oikeassa.
        Antaisin kukkia sinulle jos voisin. :-)


      • opetuslapsiaan
        omasta elämästäni kirjoitti:

        Minä olen uskovainen... mutta en aio ketään käännyttää omalle tielleni. Jumala on läsnä kaikkialla ja olen huomannut, että hän tekee työtä jokaisen kohdalla.
        suomessa kaikki osaa lukea, kaikilla on vapaa pääsy kirkkoon ja kaikilla on jo koulussa opetettu uskontoa. Ei ole minun vikani, jos joku ei tahdo.

        Itse olen uskovasta perheestä, mutta halusin itse enemmän. Nuorena (teininä) vaihdoin seurakuntaa (kahta eriä edes takas) enkä ollut tyytyväinen.

        Vanhempana ostin talon maalta ja aloin yrittäjäksi. Aikaa ei enää ollut hyppiä kokouksissa... ja sitten ne vaan jäi.
        Nyt ekakertaa olen löytänyt oikeasti Jumalan.
        Ei seurakuntaan kuuluminen ihan kaikille sovi. Itsekkin olen tälläinen mielellään omissa ajatuksissani viihtyvä taiteellinen sielu. Muiden seurassa menin tavallaan yli... uskon. Olin kiinnostunut muiden ihmisten ajatuksista ja teoista... en keskittynyt olennaiseen, siis Jumalaan ja sen sanomaan.

        Olen silloin tällöin lukenut sinunkin juttujasi ja ... uskon että uskot, mutta koit niinkuin minä: Et halunut muita ihmisiä ajattelemaan sinun puolestasi.
        Totuuden löytää yksinkin.
        Jumala ei sanonut, että ihmisten pitää kuulua tiettyyn ryhmään, vaan Jeesuskin käski meidän tutkia omaa sydäntään ja mietiskellä. Se tapahtuu parhaiten kun olet yksin vaikka puita pilkkomassa tai mattopyykillä, tai lepäät puutarha keinussa.

        Uskon että Jeesus rakastaa meitä kaikkia, jopa noita muslimejakin. Niin avara on hänen rakkautensa, emmekä sitä voi muuksi muuttaa.

        Ja eräs eläkkeellä oleva pappi sanoi: "Helvetti on täällä maan päällä. Tänne Jumala Lusiferinkin hääti itserakkautensa vuoksi nöyrtymään muiden samanlaisten sekaan. Taivaaseen pääsee, kun luopuu himoistaan... ruumiistaan. " Siis kaikilla on taivaassa paikka, kun vaan ensin malttaa kuolla. (kaikki kuolleet eivät malta luopua maalisesta, joten he jää tänne)

        varten. Seurakunta on tärkeä paikka hengellisen kasvun kannalta. Yksin uskon harjoittamisessa on juuri se vaara että menee 'yli uskon'. Eli eksyy kun ei ole opettajia, koska toisille Jumala antaa erityisen opettamisen armolahjan. Ihminen ei pysty kasvamaan täyteen miehuuteen hengellisesti vaan jää lapsen asteelle, josta onkin sitten helppo eksyä lopullisesti sinne omien mielipiteiden viidakkoon. Tietysti jos on heikko yksilö, seurakunnassakin voi alkaa seuraamaan ihmisiä kun pitikin seurata Jeesusta ja sitten eksyneenä julistaa katkeruuttaan, miten uskovat eivät ajattele omilla aivoillaan!

        Kun juuri Jumalan sana muuttaa meitä, ei meidän omat ajatukset. Mitä tiukemmin pidämme kiinni omista mielipiteistämme hengellisistä asioista, sitä kauemmaksi etäännymme totuudesta.

        Taivaaseen pääsyedellytyksistäkään emme tietäisi muuta kuin sen oman mielihalumme eli että kaikki pääsevät taivaaseen, jos ei Jeesus olisi tullut kertomaan miten sinne pääsee. Synti on esteenä taivaaseenpääsylle ja Jeesus on vastaus syntikysymykseen hänen omien sanojensa mukaan.

        Usko on annettu meille meidän ulkopuoleltamme käsin eli ei meillä ole luontaisesti tietoa hengellisistä asioista ellemme saa opetusta Raamatusta. On juuri langenneen ihmisen luonteen mukaista 'minä ajattelen niin kuin minä tahdon, en niin kuin Jumala tahtoo. Ja minähän tahdon että kaikki pääsevät taivaaseen', kun Jumala itse on toista mieltä.


      • ottoalli
        opetuslapsiaan kirjoitti:

        varten. Seurakunta on tärkeä paikka hengellisen kasvun kannalta. Yksin uskon harjoittamisessa on juuri se vaara että menee 'yli uskon'. Eli eksyy kun ei ole opettajia, koska toisille Jumala antaa erityisen opettamisen armolahjan. Ihminen ei pysty kasvamaan täyteen miehuuteen hengellisesti vaan jää lapsen asteelle, josta onkin sitten helppo eksyä lopullisesti sinne omien mielipiteiden viidakkoon. Tietysti jos on heikko yksilö, seurakunnassakin voi alkaa seuraamaan ihmisiä kun pitikin seurata Jeesusta ja sitten eksyneenä julistaa katkeruuttaan, miten uskovat eivät ajattele omilla aivoillaan!

        Kun juuri Jumalan sana muuttaa meitä, ei meidän omat ajatukset. Mitä tiukemmin pidämme kiinni omista mielipiteistämme hengellisistä asioista, sitä kauemmaksi etäännymme totuudesta.

        Taivaaseen pääsyedellytyksistäkään emme tietäisi muuta kuin sen oman mielihalumme eli että kaikki pääsevät taivaaseen, jos ei Jeesus olisi tullut kertomaan miten sinne pääsee. Synti on esteenä taivaaseenpääsylle ja Jeesus on vastaus syntikysymykseen hänen omien sanojensa mukaan.

        Usko on annettu meille meidän ulkopuoleltamme käsin eli ei meillä ole luontaisesti tietoa hengellisistä asioista ellemme saa opetusta Raamatusta. On juuri langenneen ihmisen luonteen mukaista 'minä ajattelen niin kuin minä tahdon, en niin kuin Jumala tahtoo. Ja minähän tahdon että kaikki pääsevät taivaaseen', kun Jumala itse on toista mieltä.

        "alan miehet" asialla, ihan selvästi. Siinä taisi olla opettamisen armolahja ihan käytössä.


      • opetuslapsiaan
        ottoalli kirjoitti:

        "alan miehet" asialla, ihan selvästi. Siinä taisi olla opettamisen armolahja ihan käytössä.

        Ei, en ole opettaja, olen vain vähäinen rämpijä epäonnistumisten suossa. :)


      • ottoalli
        opetuslapsiaan kirjoitti:

        Ei, en ole opettaja, olen vain vähäinen rämpijä epäonnistumisten suossa. :)

        siinä on hyvä lähtökohta julistustyöhön ,nimittäin kun me emme ole mitään,jää tilaa Kristukselle.

        Oletko huomannut, jos missä henkselit paukkuu ja oma minä siellä keisaroi, niin kirkkokansa jää tyhjäksi. Tyhjänä tulevat, tyhjänä lähtevät.

        Apostoli Paavali tiesi tämän. Siksikö hän kirjoittaa mielistyneensä hätään,vainoihin ym. ahdistuksiin ja sitten hän sanoo : että H Ä N E N voimansa asettuisi minuun asumaan.

        Kyllä siinä piisaa koulua kenen tahansa lihalle. Se kun ei millään alistuisi näihin kouluihin.


    • Paskapaska

      Olemme paskaa ja paskana pysymme.

      • Aritta

        vain itsestäsi. :-)


    • NäinOn

      Monet kuolemanlähikokemuksesta elämään palanneet ovat kertoneet, että rajan toisella puolella ei ole tällaista aikaa mitä me täällä aineesa koemme. Toisella puolella on jollain kummallisella tavalla kaikki aika läsnä ja toisaalta ei lainkaan aikaa, jos nyt jollain tavalla yrittäisi asiaa ilmaista. Olemme valoa ja valo ei koe aikaa, tämä on nykykäsitys.

      https://www.avaruus.fi/uutiset/kosmologia-ja-teoreettinen-fysiikka/valo-ei-koe-aikaa.html

      Näin vaan asiat ovat.

      • realitycheck

        Näissä uskomuksissa on muutamia ongelmia... esim.:

        1. NDE:n kokenut ei ole kuollut. N = NEAR.
        2. On esitetty väite, että ihmisen kuollessa sielu irtautuu ruumiista. Jos NDE ei tarkoita vielä kuolemaa, miten sielu voi silloin irtautua?
        3. Ei ole keinoja todentaa tapahtuuko NDE-ilmiö tajunnan hiipuessa, vai siinä vaiheessa, kun EKG piirtää suoraa viivaa, vai siinä vaiheessa, kun tietoisuus alkaa palata.


    • realitycheck

      Emme ole valoa, vaikka kehomme tuottaa sitä pienen määrän (n. 1000 x vähemmän, kuin silmämme pystyy havaitsemaan). Olemme puhtaasti materiaa, atomeista muodostuneita "koneita", joilla on tietynlaisia ominaisuuksia ja kykyjä. Mielikuvitus on yksi voimakkaimmista ominaisuuksistamme. Pystymme kuvittelemaan lähes mitä vain, joka perustuu näkemiimme tai tuntemiimme asioihin. Esim. jumalan pystymme kuvittelemaan siksi, että olemme saaneet sellaisesta tietoa raamatusta, kuvista yms. Siksi sekä NDE-ilmiön että unen aikana nähdään vain sellaisia asioita, tai niiden yhdistelmiä, joita on elämän aikana tallentunut muistiimme. Esim. NDE:n aikana "nähty" Jumala on yleisimmin joko valkopartainen mies, enkelimäinen tai lämmintä turvallista valoa, joka puhuu turvallisella äänellä. Myös NDE:n aikana koettu "taivas" on juuri sellainen, jonka on kuvista, elokuvista, puheista, raamatusta yms. mieleensä projektoinut. Toistaiseksi mikään ei todista sielun, tuonpuoleisen, jumalien jne. olemassaoloa. Siksikin puhutaan uskomuksista ja uskonnoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe