Turvavyöt Amazoniin

Amazon -62

Olen hankkimassa vuoden -62 Amazoniin turvavöitä. Saako näihin sopivia uusia vöitä jostain, onko olemassa paikat rungossa valmiina (myös takapenkin vöille) ja voiko asennuksen tehdä itse? Kiitos.

7

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volo von

vöille on korissa valmiudet, ihan 100% varma en oo onko noin vanhassa takana paikat, saa asentaa itse
      vilkaseppas vaikka volvolandian markkinapaikalta, sieltä liikkuu ainakin käytettyjä, tai sitten yleismalliset uudet varaosaliikkeestä

• amatsooniauto

turvavyölle on kiinntyspaikat edessä Amazonissa jostain 50 luvun lopulta alaken, taisi olla 59. Kyllä kuuskakkosessa siis on.

Takavyöt tulivat edes ajatuksena vasta 70 luvulla. Amazonissa nja 140 sarjassa iitä ei ikinä ollut eikä paikkojakaan niille. Takavöiden paikat ja vyötkin tulivat siten Volvolla 240 malliin

• tuulilasin artikkelista

Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

Seuraavassa se lainaus:

"Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."

• p1800
        tuulilasin artikkelista kirjoitti:

Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

Seuraavassa se lainaus:

"Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."

vuoden -69 amazonissa ei ole alunperin takana turvavöitä ja etu vyöt eivät ole rullavyöt.sattuu tossa tallissa olemaan tommonen museo volvo jonka isäni osti uutena vuonna -69.

• klee

paikat vöille pitäis löytyä.ainakin takana lattiassa on reiät.hattu hyllyyn voi laitaa sen ylä kiinnikkeen /rullat.siis jos ei löydy taka pilareista.volvohan on ollut edellä kaikkia muita merkkejä noissa turvavyöasioissa.

• Hölmökö?

Mulla oli pari vuotta 67 ranskalainen ja joku "kyläseppä" oli asentanut siihen amatsonin turvavyöt. Aivan asiallisesti oli tehnyt, näki heti että homma oli tehty yli-hyvin, vyöt ei osuneet norminmittaisella kurkun kohdalle ja joka pulttaus oli tiheäkinteisellä paksulla pultilla toteutettu. Pulttien alle oli ujutettu paksua peltiä vahvikkeeksi.
      Järkikin sanoo että se viritys ei mene rikki ihan pikku tällistä, ja jos käy isommin, on auto niin rusina ettei henkiin jää muutenkaan.

Ei ollut merkintää rekkarissa eikä kukaan kysellyt. Parempi kai se nyt on että on edes jonkinlaiset kuminauhat kuin ei ensinkään?

Tee ylihyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe