Turvavyöt Amazoniin

Amazon -62

Olen hankkimassa vuoden -62 Amazoniin turvavöitä. Saako näihin sopivia uusia vöitä jostain, onko olemassa paikat rungossa valmiina (myös takapenkin vöille) ja voiko asennuksen tehdä itse? Kiitos.

7

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volo von

      vöille on korissa valmiudet, ihan 100% varma en oo onko noin vanhassa takana paikat, saa asentaa itse
      vilkaseppas vaikka volvolandian markkinapaikalta, sieltä liikkuu ainakin käytettyjä, tai sitten yleismalliset uudet varaosaliikkeestä

    • amatsooniauto

      turvavyölle on kiinntyspaikat edessä Amazonissa jostain 50 luvun lopulta alaken, taisi olla 59. Kyllä kuuskakkosessa siis on.

      Takavyöt tulivat edes ajatuksena vasta 70 luvulla. Amazonissa nja 140 sarjassa iitä ei ikinä ollut eikä paikkojakaan niille. Takavöiden paikat ja vyötkin tulivat siten Volvolla 240 malliin

      • tuulilasin artikkelista

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."


      • p1800
        tuulilasin artikkelista kirjoitti:

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."

        vuoden -69 amazonissa ei ole alunperin takana turvavöitä ja etu vyöt eivät ole rullavyöt.sattuu tossa tallissa olemaan tommonen museo volvo jonka isäni osti uutena vuonna -69.


    • klee

      paikat vöille pitäis löytyä.ainakin takana lattiassa on reiät.hattu hyllyyn voi laitaa sen ylä kiinnikkeen /rullat.siis jos ei löydy taka pilareista.volvohan on ollut edellä kaikkia muita merkkejä noissa turvavyöasioissa.

    • Hölmökö?

      Mulla oli pari vuotta 67 ranskalainen ja joku "kyläseppä" oli asentanut siihen amatsonin turvavyöt. Aivan asiallisesti oli tehnyt, näki heti että homma oli tehty yli-hyvin, vyöt ei osuneet norminmittaisella kurkun kohdalle ja joka pulttaus oli tiheäkinteisellä paksulla pultilla toteutettu. Pulttien alle oli ujutettu paksua peltiä vahvikkeeksi.
      Järkikin sanoo että se viritys ei mene rikki ihan pikku tällistä, ja jos käy isommin, on auto niin rusina ettei henkiin jää muutenkaan.

      Ei ollut merkintää rekkarissa eikä kukaan kysellyt. Parempi kai se nyt on että on edes jonkinlaiset kuminauhat kuin ei ensinkään?

      Tee ylihyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe