Turvavyöt Amazoniin

Amazon -62

Olen hankkimassa vuoden -62 Amazoniin turvavöitä. Saako näihin sopivia uusia vöitä jostain, onko olemassa paikat rungossa valmiina (myös takapenkin vöille) ja voiko asennuksen tehdä itse? Kiitos.

7

2799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volo von

      vöille on korissa valmiudet, ihan 100% varma en oo onko noin vanhassa takana paikat, saa asentaa itse
      vilkaseppas vaikka volvolandian markkinapaikalta, sieltä liikkuu ainakin käytettyjä, tai sitten yleismalliset uudet varaosaliikkeestä

    • amatsooniauto

      turvavyölle on kiinntyspaikat edessä Amazonissa jostain 50 luvun lopulta alaken, taisi olla 59. Kyllä kuuskakkosessa siis on.

      Takavyöt tulivat edes ajatuksena vasta 70 luvulla. Amazonissa nja 140 sarjassa iitä ei ikinä ollut eikä paikkojakaan niille. Takavöiden paikat ja vyötkin tulivat siten Volvolla 240 malliin

      • tuulilasin artikkelista

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."


      • p1800
        tuulilasin artikkelista kirjoitti:

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."

        vuoden -69 amazonissa ei ole alunperin takana turvavöitä ja etu vyöt eivät ole rullavyöt.sattuu tossa tallissa olemaan tommonen museo volvo jonka isäni osti uutena vuonna -69.


    • klee

      paikat vöille pitäis löytyä.ainakin takana lattiassa on reiät.hattu hyllyyn voi laitaa sen ylä kiinnikkeen /rullat.siis jos ei löydy taka pilareista.volvohan on ollut edellä kaikkia muita merkkejä noissa turvavyöasioissa.

    • Hölmökö?

      Mulla oli pari vuotta 67 ranskalainen ja joku "kyläseppä" oli asentanut siihen amatsonin turvavyöt. Aivan asiallisesti oli tehnyt, näki heti että homma oli tehty yli-hyvin, vyöt ei osuneet norminmittaisella kurkun kohdalle ja joka pulttaus oli tiheäkinteisellä paksulla pultilla toteutettu. Pulttien alle oli ujutettu paksua peltiä vahvikkeeksi.
      Järkikin sanoo että se viritys ei mene rikki ihan pikku tällistä, ja jos käy isommin, on auto niin rusina ettei henkiin jää muutenkaan.

      Ei ollut merkintää rekkarissa eikä kukaan kysellyt. Parempi kai se nyt on että on edes jonkinlaiset kuminauhat kuin ei ensinkään?

      Tee ylihyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      532
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      505
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe