Ehkäisynä pelkkä kondomi?

??""??

Eli kiinnostaisi tietää löytyykö täältä palstalta vakituisessa parisuhteessa eläviä ihmisiä, jotka käyttävät ehkäisynä vain ja ainoastaan kondomia?

Itse olen 20- vuotias nuori nainen, elän vakituisessa parisuhteessa enkä voi käyttää minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. En siksi että en haluaisi, tai että hormonit vaikuttaisivat mielialoihini tms. vaan koska minulla on sellainen geenivirhe joka tekee hormonien syömisestä ihan oikeasti vaarallista. Myöskään kuparikierukka ei minulle sovi. Omaan melkoisen runsaat ja kivuliaat kuukautiset, eivätkä lääkärit ole halukkaita sellaista minulle iänkään puolesta asentamaan. Pakko siis mennä pelkällä kortsulla.

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa nyt reilun puolisen vuotta, kuukausi sitten muutimme yhteen. Seksiä olemme harrastaneet koko tämän ajan. Kortsujen kanssa olemme olleet aina hyvin huolellisia, emmekä ole ainakaan huomanneet että yksikään olisi mennyt kertaakaan rikki. Hyvin on siis toiminut tähän asti. Minua kuitenkin on alkanut nyt hieman mietittymään että kuinkahan varmoja nuo nyt sitten loppujen lopuksi ovat, kun kaikkialta tuntuu tulevan kommenttia ettei kondomin pitäisi koskaan olla ainoa ehkäisykeino pitkässä suhteessa. Lapsi ei meille ole vielä moneen vuoteen ajankohtainen asia.

Jos täältä löytyy pelkkää kondomia käyttäviä ihmisiä, niin kertoilkaapa vähän kokemuksia! Onko koskaan mennyt rikki, tai oletteko tulleet raskaaksi kondomista huolimatta? Ja osaisikohan joku sanoa voisiko olla mahdollista että kondomissa sattuisi joskus olemaan niin pienen pieniä reikiä ettei niitä näe, mutta siittiöitä pääsee niistä karkailemaan?

15

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siihen

      yhdistetty spermisidi, Patentex Oval.

    • epez69

      Juu,meillä on sellainen tilanne että mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi,joten kondomi ollut käytössä suhteemme alusta asti eli reilun 9 vuotta. Kertaakaan ei ole mitään ongelmia ollut,niitä ei kannata murehtia. Oikein käytettynä kortsu on hyvä ehkäisykeino. Nykyään on saatavilla niin montaa erilaista mallia että varmasti jokaiselle sopiva löytyy. Itse tilailen kumit yleensä netistä www.undercovercondoms.com siellä edullisia ja hyviä malleja paljon edullisemmin kuluineen kuin suomesta ostamalla.

      • Hormooni

        Hei!

        Kiinnostaisi tietää millä kokeella olet saanut selville että sinulla on geenivirhe joka estää hormoniehkäisyn? Kiitos jos vastaat.


      • ?""?
        Hormooni kirjoitti:

        Hei!

        Kiinnostaisi tietää millä kokeella olet saanut selville että sinulla on geenivirhe joka estää hormoniehkäisyn? Kiitos jos vastaat.

        Geenivirhe on periytyvää laatua, ja ihan verikokeella testataan. Äidilläni on kyseinen mutaatio, joten minut testattiin automaattisesti. Joskus kauan sitten joku sukulaisemme kuoli ihan yllättäen, syynä kyseisestä geenivirheestä ja e-pillereiden syönnistä aiheutunut veritulppa. Normaali 25- v nuori nainen.


    • vakituisessa

      suhteessa ja ainoa ehkäisy on kondomi.

      Ei ole ollut mitään ongelmia vaikka kondomeja on käytetty satoja.

      • kaikki hyvin

        Ei ole ollut tauteja, raskauksia, ei mitään ongelmia. Kaikkeen kai tottuu. Mitään vaahtoja tai muita en ole myöskään käyttänyt. Varmoina päivinä joskus keskeytettyä yhdyntää.


    • Anonyymi

      Hyvin on pelittänyt jo 10 v.vakioehkäisynä. Lapsia ei ole.

    • Anonyymi

      kondomin ehkäisyteho on luokkaa 92& (oikein käytettynä) ihan hyvin sopinut myös vakituisen suhteeseen.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvin sopinut meille viimeiset 12 vuotta. Lapsia ei ole. Ohuemmat kodomit ovat miellyttävämpiä. Vievät vähemmän tuntoa mieheltä pois. Näin naisena ei ole niin väliä.

    • Anonyymi

      Ollut meillä koko liittomme ajan (12 vuotta ) ehkäisynä. Hyvin toimii. Lapsia ei ole eikä ole haaveissakaan. Kertaakaan ei ole kondomi hajonnutkaan. Olemme molemmat 38-vuotiaita.

    • Anonyymi

      Kyllä. 8 vuotta on menty kumilla ja 0 raskautta.

      • Anonyymi

        aloittajaq odottanut sun vastausta 14 vuotta.


    • Anonyymi

      Naiseni kanssa paljaalla...Hänellä on asiat varmistettu. Ei koskaan sukupuolitauteja
      joten luulen, että emme käy kumpikaan vieraissa...

    • Anonyymi

      Laita kaksi päällekkäin. Olisi jo kuin lottovoitto jos molemmissa olisi reikiä ja ne osuisivat kohdilleen.

    • Anonyymi

      Entisessä parisuhteessa joka kesti 11 vuotta, alussa oli e-pillerit/laastari, jotka lääkärin kehotuksesta piti lopettaa (onnenpotku mulle). Tuo siis alussa noin 1-3 vuotta ja loppuaikana kondomi. Kertaakaan ei rikkoutunut eikä lapsia ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe