Jumala on paha!

ayle

Uskon jollain tapaa Jumalaan, mutta en halua palvella häntä. Olen Jumalalle vihainen, että maailmassa on niin paljon pahaa. Jumala ei aiheuta pahaa, mutta hän sallii sen. Miksi?

Jos Jumala on kaikkivoipa, suuri, miksei hän tee pahasta loppua? Mitä iloa Jumalan on katsella monta tuhatta vuotta voimattoman ihmisen, ja muutakin kärsimystä, kun hän voisi tehdä siitä lopun vaikka nyt heti!! Saatanasta hän voisi tehdä lopun, niin ettei maailma enää kokisi pahuutta. Jumala voisi eliminoida Saatanan vaikka heti! Paljon saa viattomat kärsiä.

Jumala on epäoikeudenmukainen. Olen useamman vuoden nyt koittanut löytää hyvän, armollisen Jumalan, mutta en ole löytänyt. Maailma ympärillä antaa kuvan pahasta ihmisillä leikkivästä Jumalasta.

Olen pettynyt Jumalaan.

9

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OrdoHereticus

Itse näen pahuutta siinä että Jumala sallii niin korkean syntyvyyden kehitysmaissa, nälkäleireillä ja muissa vastaavissa paikoissa. Jumalan kädessähän on se syntyykö ihmiselle uutta elämää parittelun tuloksena. Eli halutessaan Jumala voisi hilllitä syntyvyyttä vaikka nälkäleirillä etiopiassa, ettei sinne syntyisi jatkuvalla syötöllä vauvoja jotka kuolee nälkään muutamassa vuodessa.

Miksi Jumala sallii tämän?

Syitä voisi olla että Jumala ei oikeasti pysty hallitsemaan sitä syntyykö ihmisille lapsia vai ei. Että kyseessä on biooginen prosessi johon Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa.

Tähän en kuitenkana usko. Ennemminkin Jumala tekee näin koska haluaa kyseisten maanosien pysyvän köyhinä ja kurjina. Tällä tavoin läntinen kristikunta pysyy maailman vahvimpana valtioliittona! Eli Jumala suojelee näin kristikuntaansa.

Ja lisäksi, kurjat köyhät ihmiset on helppo kohde kristilliselle lähetystyölle!

Eli Jumala sallii kurjuudet oman hyödyn tavoittelunsa vuoksi. Eihän vääräuskoisille hyvää voi suoda, vaikka raamatussa tällaista vihjaillaankin...

Ja täytyy muistaa, että koska Jumala on suuri tyranni, ei hän välitä siitä olemmeko pettyneitä häneen vai emme. jos Jumalan politiikka ei kelpaa, mene hemmettiin. Tämä on kristillisen kirkon päädogma!

• Tänäkin päivänä, kun Jumala sallii pahan, lukemattomia ihmisiä tulee uskoon Jeesukseen ja näin ollen pelastuu Raamatun mukaan. Tältä kantilta katsottuna Jumala on pitkämielinen.

• ayle

No toisaalta juu, olen kuullut, että Jumala on pitkämielinen, ja antaa kaiken vaan maata niin kuin se nyt makaa, jotta mahdollisimman moni pelastuisi. Tietenkin voisi ajatella, että tämä on hyvä juttu.

Mutta Jumala olisi voinut jo heti alussa, kun havaitsi vääryyttä, puuttua siihen! Sen sijaan hän ei tehnyt mitään, katsoi vain sivusta. Minä en ymmärrä, että paapotaan hyvästä Jumalasta, kun sellaista ei ole! Ei ole mitään mieltä palvella Jumalaa, vaikka kuinka haluaisin.

Jumalan, kaikkivoivan, olisi pitänyt luoda täydellinen maailma asukkeineen päivineen. Täydellinen ei pystynyt luomaan täydellistä. Harmi.

• Klassicis

"Omaksi kuvaksensa Hän hänet loi. Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. " Tasavertaisina he kuvastavat Jumalaa niinkuin pikkuruinen peili. Miehenä ja naisena he ovat Jumalan kuva. Se peili kääntyi poispäin ja katseli käärmettä, lumousta ja valhetta.

Jumalasta luopuneena ja käärmeeseen kääntyneenäkin ihminen kuvastaa Jumalaa koska sellaiseksi hänet luotiin. Se on hänen perusolemuksensa, tehtävänsä ja asemansa luomakunnassa jossa hän elää.
      Vääristyneenä ja heikkona kuvana.
      Hänellä on järki, tunteet, sosiaalisuus, luovuus, hänen silmänsä, korvansa, suunsa kuvaavat Jumalan ominaisuuksia. Jumala näkee kuulee, aistii ja puhuu. Hän luo uutta, tahtoo nähdä kättensä teot.
      Raamattu kertoo Jumalan olemuksesta kädestä, selästä. Kuitenkin Jumala on Henki, ikuinen. Hän on salattu Jumala, jota syntiin langennut ihminen ei enää voi nähdä. Vain sen verran kuin tahtoo Häntä tuntea. Sen verran Hänestä minkä Raamattu ilmoittaa sille joka tahtoo sitä ymmärtää.

Hänen ruumiinsa on pieni ihminen, Jeesus Kristus, Poika. Ja kuitenkin Hän ei mahdu taivaisten taivaisiin, Maa on Hänen jalkojensa astinlauta.

Iankaikkisuuden ominaisuutensa Hän pani ihmisen sisimpään puhaltaessaan häneen elämän hengen, mutta se sielu joka syntyi ja joka syntiä tekee sen on kuoltava.
      Oikeudenmukaisuus, lähes alitajuinen yhä hämärtyvä "omatunto" oikeasta ja väärästä yhä elää ihmisessä. Omat arvot, valinnat sitä sumentavat ja kuolettavat. Ihminen paatuu, hänestä tulee armoton, vihamielinen.

Sellaisenaan hän yrittää haparoiden toteuttaa sitä miksi hänet luotiin, Jumalan kuvaa. Siispä käsitys mikä sinulla on Jumalasta, onkin sinä itse, kykysi ymmärtää Hänestä jotakin ja kuvastaa Häntä kuin peili kuvastaa kasvot.
      Jokainen joka kertoo Jumalasta, kertoo itsestään, mitä hän itse on tai toivoo olevansa. Mitkä ovat hänen sosiaaliset kykynsä tuntea ylempänsä ja elää toisten itsensä kaltaisten kanssa.
      Kun katsot ihmisiin, näet sen kuvan joka sinulla itselläsi on Jumalasta ja kuinka häntä kuvastat ja toiset ihmiset häntä kuvastavat.
      Valitettavasti.

• Klassicis

Miksi täydellinen ei luonut täydellistä? Mitä ajattelet saadessasi oman lapsen? Mielestäsi hän on täydellinen! Mutta hän ei ymmärrä paljoakaan, joudut kasvattamaan häntä, huomaat hänessä samoja ominaisuuksia kuin itsessäsi. Hän ei olekaan täydellinen mutta silti rakastat häntä kaikesta sydämestäsi.
        Iloitset kun hän oppii uutta ja alkaa ymmärtää, jäljittelee sinua. Rakastaa sinua. Kiipeää syliisi kun on paha olo. Hän on sinulle ilo ja onni. Annat hänelle vapauden tavata kavereita, tehdä tahtonsa mukaan kun hän oppii uutta ja soveltaa sitä käytäntöön.
        Entä kun hän hylkää sinut? Kaverit on tärkeitä. Hän valitseekin jonkun toisen jota uskoa ja totella, halveksii ja nauraa sinulle ja opetuksillesi. Entä jos hän syyttää sinua kaikesta pahasta mitä hänelle tai hänen ystävilleen tapahtuu heidän omien tekojensa seurauksena?

Kun ihminen havaitsee vääryyttä miksi ei itse puutu siihen? Miksi hän antaa muiden pysyvän kurjina ja köyhinä, väittää jopa heidän olevan sitä omaa syytään?
        Hän tahtoo vapauden tehdä mielensä mukaan, puhua, tehdä ja uskoa mitä tahansa. Elää niinkuin itse tahtoo. Jos kaveri on eri mieltä voiko hän tälle vääräuskoiselle hyvää suoda? Kun mielipiteet käyvät ristiin ja hänen oikeutensa polkevat sinun oikeutesi, mitä silloin tapahtuu?
        Jos kaveri tekee pahaa, hän ei tee siitä loppua vaikka viattomat saa kärsiä. Eihän se koske sinua vaan yhteiskunnan pitää tehdä jotakin!

Valtionpäämiehet ja heidän alaisensa armeijat. Kuka leikkii kenellä? Katsoiko joku tänään televisiosta mitä tapahtui Dresdenin kaupungiille, juutalaisille, mitä päättivätkään valtionpäämiehet, Stalin, Hitler, Churchill? Mitä tekevätkään nykyajan valtionpäämiehet ja päättäjät, entä ne idolit joita paapotaan, puuttuvatko he vääryyteen?
        Kuka katsoi sitä sivusta? Ihminen, Jumalan kuva. Mistä ihminen joka itse ajaa omia etujaan, tavoittelee omaisuutta, valtaa, omaa rauhaa, pitää omia mielipiteitään oikeina - voi löytää armollisen Jumalan? Mikä suuri tyranni! Ei sellaista ihmistä ole mitään mieltä kannattaa, eikä olla hänen kaverinsa.

Jumala joka taivaassa asuu, ei ole tämän, Hänet hylänneen ihmisen kaltainen.

• Morbid Angel
        Klassicis kirjoitti:

Miksi täydellinen ei luonut täydellistä? Mitä ajattelet saadessasi oman lapsen? Mielestäsi hän on täydellinen! Mutta hän ei ymmärrä paljoakaan, joudut kasvattamaan häntä, huomaat hänessä samoja ominaisuuksia kuin itsessäsi. Hän ei olekaan täydellinen mutta silti rakastat häntä kaikesta sydämestäsi.
        Iloitset kun hän oppii uutta ja alkaa ymmärtää, jäljittelee sinua. Rakastaa sinua. Kiipeää syliisi kun on paha olo. Hän on sinulle ilo ja onni. Annat hänelle vapauden tavata kavereita, tehdä tahtonsa mukaan kun hän oppii uutta ja soveltaa sitä käytäntöön.
        Entä kun hän hylkää sinut? Kaverit on tärkeitä. Hän valitseekin jonkun toisen jota uskoa ja totella, halveksii ja nauraa sinulle ja opetuksillesi. Entä jos hän syyttää sinua kaikesta pahasta mitä hänelle tai hänen ystävilleen tapahtuu heidän omien tekojensa seurauksena?

Kun ihminen havaitsee vääryyttä miksi ei itse puutu siihen? Miksi hän antaa muiden pysyvän kurjina ja köyhinä, väittää jopa heidän olevan sitä omaa syytään?
        Hän tahtoo vapauden tehdä mielensä mukaan, puhua, tehdä ja uskoa mitä tahansa. Elää niinkuin itse tahtoo. Jos kaveri on eri mieltä voiko hän tälle vääräuskoiselle hyvää suoda? Kun mielipiteet käyvät ristiin ja hänen oikeutensa polkevat sinun oikeutesi, mitä silloin tapahtuu?
        Jos kaveri tekee pahaa, hän ei tee siitä loppua vaikka viattomat saa kärsiä. Eihän se koske sinua vaan yhteiskunnan pitää tehdä jotakin!

Valtionpäämiehet ja heidän alaisensa armeijat. Kuka leikkii kenellä? Katsoiko joku tänään televisiosta mitä tapahtui Dresdenin kaupungiille, juutalaisille, mitä päättivätkään valtionpäämiehet, Stalin, Hitler, Churchill? Mitä tekevätkään nykyajan valtionpäämiehet ja päättäjät, entä ne idolit joita paapotaan, puuttuvatko he vääryyteen?
        Kuka katsoi sitä sivusta? Ihminen, Jumalan kuva. Mistä ihminen joka itse ajaa omia etujaan, tavoittelee omaisuutta, valtaa, omaa rauhaa, pitää omia mielipiteitään oikeina - voi löytää armollisen Jumalan? Mikä suuri tyranni! Ei sellaista ihmistä ole mitään mieltä kannattaa, eikä olla hänen kaverinsa.

Jumala joka taivaassa asuu, ei ole tämän, Hänet hylänneen ihmisen kaltainen.

Ootteko ikinä miettiny minkä takia työ uskotte johonkin asiaan kuten jumalaan? Uskonto on paskin asia mikä maailmassa on ikinä keksitty, joku hullu ukko kirjoittanu kirjan jostain jeesuksestakin? Koko jeesus-asiakin perustuu täysin tähtitieteeseen, jeesuksen "syntymä" ja "ylösnousemus" on suoraan kirjoitettu tähtiin. Ja aikoinaan kun eli muut "jumalat", jeesus on tässä tapauksessa vain niiden matkija, koska niillä jumalilla oli 12 opetuslasta osalla, tekivät ihmetekoja (kuten kävelivät vetten päällä, paransivat sairaita, muuttivat veden viiniksi) ja kaikki jumalat kuolivat ristille, olivat kuolleena 3 päivää ja heräsivät kuolleista.

Tyytyisitte työki olemaan satanisteja, niin ei tarviis sitäkää miettiä minkä takia jumala ei pidä meistä, emminäkään pitäis jos jumala olisin.

• Klassicis
        Morbid Angel kirjoitti:

Ootteko ikinä miettiny minkä takia työ uskotte johonkin asiaan kuten jumalaan? Uskonto on paskin asia mikä maailmassa on ikinä keksitty, joku hullu ukko kirjoittanu kirjan jostain jeesuksestakin? Koko jeesus-asiakin perustuu täysin tähtitieteeseen, jeesuksen "syntymä" ja "ylösnousemus" on suoraan kirjoitettu tähtiin. Ja aikoinaan kun eli muut "jumalat", jeesus on tässä tapauksessa vain niiden matkija, koska niillä jumalilla oli 12 opetuslasta osalla, tekivät ihmetekoja (kuten kävelivät vetten päällä, paransivat sairaita, muuttivat veden viiniksi) ja kaikki jumalat kuolivat ristille, olivat kuolleena 3 päivää ja heräsivät kuolleista.

Tyytyisitte työki olemaan satanisteja, niin ei tarviis sitäkää miettiä minkä takia jumala ei pidä meistä, emminäkään pitäis jos jumala olisin.

Olen toki miettinyt pitemmän aikaa miksi uskon kristinuskon Jumalaan, jo 30 vuotta tulee pian täyteen. Vastaus: Jeesuksen Kristuksen tähden. Hänessä näkyy Jumalan rakkaus meitä kohtaan. Niin kuin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: " Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys." (v. 1938 Raamatunkäännöksen mukaan). Hänen sanansa ovat tarkoitetut myös meille. Me rakastamme ja uskomme Häneen koska Hän on ensin rakastanut meitä.

Tämä uskon elämä on rauhaa, sanatonta hiljaista iloa, ulkonaisista olosuhteista huolimatta. Tunne siitä että on tärkeä henkilö, jonka elämällä on tarkoitus, Jumalan rakkaus ja huolenpito. Tämä usko ja varmuus ovat sydämessä ymmärtämistä, eivät järjen oppia. Järki ei kykene siihen, mutta silti se ei ole järjetöntä, vaan ihmisen ahtaalle rajoittuneelle järjelle käsittämätöntä.

Uskoa mitä ei itse voi tehdä eikä kukaan maailmassa voi sitä antaa. En vaihtaisi mihinkään näitä vuosia, vaikka murheita ja kyyneliä on niihin mahtunut, nekin ovat tämän uuden elämäni rikkautta silloin kun elää yhteydessä Jumalaan. Jopa kärsimyksistä voi saada uutta voimaa elämään.
        Raamattu sanoo elämän Jeesuksessa olevan iankaikkista, ikuista.
        Tosin tämä fyysinen, synnin ja kuoleman lain alainen ruumis kuolee, mutta Jeesuksessa on ylösnousemus kuolleista. Myös ruumiin, joka on sitten sekin uusi kuten nyt on uusi henki ja uusi sydän, siis hengellisesti.

Voisin kirjoittaa tästä paljon ja pitkään, vaan lienee turhaa ja vaikeaakin selittää.

Koska tarjoat meille satanismia kerro oletko sinä itse koskaan miettinyt miksi sinä uskot johonkin asiaan, miksi olet satanisti?
        Tulokset eivät näytä hyviltä! Se, että sinä et pidä ihmisistä, ei merkitse sitä ettei Jumalakaan pidä ja se kertoo minulle että et pidä itsestäsikään.

• Totuuden etsijä

Toit äärettömän selventävästi esiin Jumalan. Jeesus sanoo Juutalaisille ylipapeille kun he syyttivä Jeesusta Jumalan pilkasta, kun Jeesus sanoi, että "Minä ja Isä olemme yhtä. joh.10:30. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
        juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan Jumalan pilkan tähden, ja sinä joka, olet ihminen, tyeet itsesi Jumalaksi".
        Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: Minä sanoin: te olette Jumalia? Ps.82:6.

Jumalan kuva, ja lähimmäiseen kohdistuva hyvä tahto ja Jumalallinen lempeys, ja kaikki eetillinen, moraalinen suhtautuminen on kärsinyt "konkurssin" .Olemme synnyttäneet liian paljon pahaa, meiltä on kadonnut usko hyvän voimaan tehdä hyvää. Nyt jos milloin meiltä kysytään, että onko meillä vielä jäljellä tuo jumalallinen voima: ihmiskuntaan, ja palauttaa Jumalallinen harmonia ykseys siihen.

• ^humanoidi^

Jumala ei ole paha, ei hyvä, ei tyhmä, ei viisas jne. Jumalaa ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      21
      2031
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      82
      1871
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      68
      1808
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1573
    5. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      485
      1429
    6. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1424
    7. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      48
      1217
    8. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1089
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      72
      1068
    10. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      22
      1039
    Aihe