Vekarajärvi suomen suurin varuskunta?

Avira mies

joo onko kokemuksia millanen paikka toi vekarajärvi oikeestaan on? kaikki siellä armeijan käyneet kertokaa kokemuksia ja antakaa vinkkejä.

T: Avira mies

9

16534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskitysleiri

      keskellä ei mitään.

      • ­180

        minulla palvelusta jäljeljä vielä reilu kuukausi vekaralla, voin kokemuksesta sanoa että vekaranjärvi on todella masentava paikka. Betonilähio metsässä, bussimatkat helsingistäkin n. yli 2 tuntia, kolkot ja kylmät kasarmit.. Santahamina on hotelli vekaraan verrattuna

        (vekara on maan ankein varuskunta)


      • kokemusta on
        ­180 kirjoitti:

        minulla palvelusta jäljeljä vielä reilu kuukausi vekaralla, voin kokemuksesta sanoa että vekaranjärvi on todella masentava paikka. Betonilähio metsässä, bussimatkat helsingistäkin n. yli 2 tuntia, kolkot ja kylmät kasarmit.. Santahamina on hotelli vekaraan verrattuna

        (vekara on maan ankein varuskunta)

        ruoka on todella hyvää vekaralla.
        aamulla saa kahvia , leivän päälle makkaraa ja kurkkua ja puuroa.

        jos ei ruokaa saa jostain kumman syystä, niin se joudutaan valtion piikkiin maksamaan sinulle rahana. onkohan n.3 € per ateria.
        jos ei vekaran leirillä saa ruokaa, niin luutnantti käy itte hakee teille ison ämpärin ruokaa.

        22 on hiljasuus ja n. 5.30 - 6 herätys.
        portilla vartioidessa on tv sekä dvd soitin, jota sisävartija voi katsella. ulkovartija välillä sitten voi vilaista.


      • Tykkijulli
        kokemusta on kirjoitti:

        ruoka on todella hyvää vekaralla.
        aamulla saa kahvia , leivän päälle makkaraa ja kurkkua ja puuroa.

        jos ei ruokaa saa jostain kumman syystä, niin se joudutaan valtion piikkiin maksamaan sinulle rahana. onkohan n.3 € per ateria.
        jos ei vekaran leirillä saa ruokaa, niin luutnantti käy itte hakee teille ison ämpärin ruokaa.

        22 on hiljasuus ja n. 5.30 - 6 herätys.
        portilla vartioidessa on tv sekä dvd soitin, jota sisävartija voi katsella. ulkovartija välillä sitten voi vilaista.

        Vekara on hyvä paikka
        tj 125


      • tp
        kokemusta on kirjoitti:

        ruoka on todella hyvää vekaralla.
        aamulla saa kahvia , leivän päälle makkaraa ja kurkkua ja puuroa.

        jos ei ruokaa saa jostain kumman syystä, niin se joudutaan valtion piikkiin maksamaan sinulle rahana. onkohan n.3 € per ateria.
        jos ei vekaran leirillä saa ruokaa, niin luutnantti käy itte hakee teille ison ämpärin ruokaa.

        22 on hiljasuus ja n. 5.30 - 6 herätys.
        portilla vartioidessa on tv sekä dvd soitin, jota sisävartija voi katsella. ulkovartija välillä sitten voi vilaista.

        poikani meni ma aamulla 12 päivä vekarajärvelle panssari jääkäriksi oli tarkoitus olla pioneeri .mut pojalla nyt metsä leiri teltassa joku delta se tais olla tai en ole varma ma 2 viikon päästä eka vapaa vkl .


    • itse suoritin varusmiespalvelukseni

      Kainuun Prikaatissa ja siellä puhuttiin, että Kainuun Prikaati olisi Suomen suurin varuskunta. Tosin kyllä siellä joskus puhuttiin myös, että Kainuun Prikaati olisi yksi Suomen suurimpia varuskuntia, joten en aivan tarkkaan tiedä tosta asiasta sitten.

      • Kainuun Prikaati on kylläkin iso, mutta Vekarajärvi on Suomen (ja itseasiassa koko Pohjoismaiden!) suurin varuskunta.


      • kainuussainttikäyty
        Michelarkangelo kirjoitti:

        Kainuun Prikaati on kylläkin iso, mutta Vekarajärvi on Suomen (ja itseasiassa koko Pohjoismaiden!) suurin varuskunta.

        Joinakin vuosina Kainuun Prikaati on varusmies määräisesti Suomen suurin varuskunta, joinakin vuosina taas Vekarajärvi (Karjalan Prikaati). Riippuu ihan saapumiserien koosta, vapautuksen saaneiden alokkaiden määrästä, yms. Hyvin tasaväkisiä kuitenkin tässä suhteessa.


    • kymjp

      1/18 toinen psjk komppania vaikuttaa helvetin hyvältä kymjp ikuisesti
      Betoni viidakkoon tottuu ja ruoka hyvää
      KAARTI PÄÄLLE!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe