mulla on oikealla puolella nivusessa kahden sormen levynen patti, patti ei itessään ole kipeä painettaessa, mutta välillä kipua säteilee patin alle/ympärillä... välillä patti on isompi välillä se laskee... onko tämä siis tyrä vai jotai muuta?? kellään kokemusta nivustyrästä??
nivustyrä???
5
7639
Vastaukset
- nanna
mullon kans patti ja välillä laskee ja siihen kyllä käy kipeää ku painaa...hmmm:/
- tuulia
Pattejahan voi olla monenlaisia ja monista eri syistä. Jos pahkura tuntuu ns. irtonaiselta, ei kiinni ympäröivässä kudoksessa, niin se ei kuulosta tyrältä. Mieheltäni leikattiin nuorempana tyrä ja nyt, 15 v myöhemmin on tullut uudestaan samoille paikoille pahkura, noin puolentoista sormen levyinen ja n. 4-5cm pitkä, melko kova. Kävi näyttämässä lääkärille ja kirurgille, kuulemma tyrän alku, leikkaus joskus vuoden päästä. Hänellä pahkura ei ole kovin kipeä, joskus esiintyy ajoittaista kipua.
Suosittelen kuitenkin käymään ja näyttämään lääkärille, hän on asiantuntija ja voi tarvittaessa ohjata jatkotutkimuksiin.
- cilla
Mulla on oikealla alavatsassa todella kipeä kohta, mut ulospäin mulla ei näy mitään pahkuraa. Se kipu on ajoittaista, niinku tällähetkellä siinä ei ole suurempia kipuja. Mut yhdynnässä siihen käy kauheen kipeää ja ku käy vessassa. ja pienetki ponnistelut ja nostelut sattuu siihen. Välillä tosiaan se ei ole kipeänä.... ihmeellistä?
Ajattelin vaan, et voiskohan mulla olla se nivustyrä....- Otus
Ei pahkuraa, mutta liikkuessa ja etenkin ponnistellessa sattuu. Joinakin päivinä paikallaollessanikin. Gynekologisesta vaivasta ei ainakaan ole kyse, se on suljettu pois. Jossakin vaiheessa itse epäilin umpparin vetelevän viimeisiään, mutta kun tätä on jatkunut jo pian 1,5 vuotta. :( Yleislääkäri ei tyrää ainakaan painelemalla kyennyt toteamaan, joten asia jäi tarkemmin tutkimatta.
-Otus- - puurtaja
Otus kirjoitti:
Ei pahkuraa, mutta liikkuessa ja etenkin ponnistellessa sattuu. Joinakin päivinä paikallaollessanikin. Gynekologisesta vaivasta ei ainakaan ole kyse, se on suljettu pois. Jossakin vaiheessa itse epäilin umpparin vetelevän viimeisiään, mutta kun tätä on jatkunut jo pian 1,5 vuotta. :( Yleislääkäri ei tyrää ainakaan painelemalla kyennyt toteamaan, joten asia jäi tarkemmin tutkimatta.
-Otus-Mulla on kerran leikattu tyrä , ihan hyvin onnistu leikkaus . Muutaman vuoden kuluttua tuli uus patti , ei ollut kummemin kipeä ,kävin näyttämässä lääkärille joka totesi olevan taas tyrän . leikkausjonoon . Toista vuotta kesti ennenkuin leikattiin, leikkauspöydällä todettiinkin olevan laskimopullistuma joka olisi puhjetessaan ollut ehkä kohtalokas. Näyttäkää patit ajoissa lääkärille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks655696Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää713468Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.233201- 1132926
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri642407Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu401805Mikä ihmeen v&v megastore?
Tulee Pohjoisväylälle. Mitä siellä myydään? Keski-uudessamaassa juttua.11338En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131265Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel661166Miksi kastetaan luterilaisia ?
Tiesitkö että helluntailaiset ja jehovantodistajat kastavat luterilaisia saadaksen uusia maksavia jäseniä ? Tätä hellunt1801061