Jaksaako keski-ikäinen rakastua?

46-vuotias nainen

Laitoin kuvattoman profiilin pari kuukautta sitten ja saanut useita kiinnostavia vastauksia, viimeisin mieheltä, joka tuntuu olevan juuri se ihminen, jota olen vuosikaudet etsinyt. Hänkin vaikuttaa olevan ainakin lievästi kiinnostunut minusta. Silti minua pelottaa. Minä voin kyllä vielä rakastua, ja tunnen jo nyt vetoa tuohon mieheen, vaikka emme ole tavanneet, puhuneet puhelimessa vain ja kirjoitelleet. Hän on hulvattoman hauska ja älykäs ja hänellä on ihana ääni ja hän kuulostaa 'pätevältä', itsevarmalta, miellyttävältä ihmiseltä. Rakastan kaunista matalaa sointuvaa miehen ääntää (purrrr...)

Mutta viitsiikö mies rakastua naiseen, joka asuu kaukana, kun varmaan saisi kumppanin lähempääkin? Olen itse hiukan epäsovinnainen, perheetön ja tavallaan voisin kuvitella muuttavani vieraaseen maahan, miehen perään. Mutta miten mahdollista lienee, että ikäiseni mies tekisi niin? Suomeen en haluaisi enää palata. Tai en tiedä - ehkä sekin onnistuisi, jos oikein hullaannun.

Ja miten yleensä käy suhteille tässä iässä? Olemmeko oppineet jotain aikaisemmista, vai ovatko entiset erehdykset tehneet meistä liian varovaisia edes yrittämään luottaa?

41

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastumaisillaan, auu

Samassa veneessä, saman ikäinen. Olen rakastumaisillani, lievästi sanottuna helkkarin ihastunut, pelkään, tunteet vie. Mutta mitä oikein pelkään, en itsekään tiedä, pitäisi kai uskaltautua suhteeseen, ja antaa palaa, kun tunteetkin vaikuttavat molemminpuolisilta. Odotan innolla kommentteja muiltakin.

• mikä voisi

tapahtua? Varsinkin, jos toisellakin on tunteita sinua kohtaan? Pelkäätkö menettäväsi jotain omasta vapaudestasi ja joutuvasi muuttamaan tottumuksiasi? Entä jos kauhein asia olisi se, että rakastutte niin hillittömästi, että uuvutatte itsenne loppuun rakastamisellanne? :) Olisiko tuo niin kovin kamala tapa menehtyä?

Entäs jos et tee mitään? Toinen ehkä luulee, ettet välitä. Koko juttuu tyssää väärinkäsitykseen ja turhiin pelkoihin. Sanotaanhan, että elämän loppupuolella yleensä kadutaan asioita, joita ei tullut tehtyä, harvoin tekemisiä, virheitäkään. Virheistä oppii. Joten ei kun kaasua putkeen vaan!

• mutta kannattaa

varautua pettymyksiin. Itse (51v) olen joutunut kerta toisensa jälkeen pettymään siihen, että mies on sitten kuitenkin lopulta osoittautunut jossakin suhteessa parikymppisen tasolla olevaksi. Myös kaikenmaailman pettäjämiehiä ja pelureita on liikkeellä pilvin pimein. Vaikka olisi kuinka sivistyneen oloinen, pitkälle koulutettu ja menestynyt. Itse asiassa ne alkuun kaikkein charmanteimmat varmimmin osoittautuvat pelureiksi.

En enää uskalla antaa tunteilleni valtaa ennen kuin tiedän varmasti, että niille on katetta. Sen verran usein on tässä touhussa nenille tullut. Toistaiseksi ei siis ole kohdalle osunut sellaista, jota olisi viitsinyt pitemmän päälle katsella. Valitettavasti. Vielä en ole toivoani menettänyt, mutta melkein.

• Nainen 43v

Minulla on vasta alkanut suhde mieheen joka asuu toisessa päässä Suomea ja ainakin hän on halukas muuttamaan tänne toiseen päähän :) Vaikka suhde onkin alussa olemme keskustelleet aika paljon tulevaisuudesta. Kesäloman alkaessa pääsemme oikeasti koettamaan kuinka suhde toimii, ihan yhteisen katon alla.

Eli reilun kuukauden päästä olemme viisaampia, kuin tänään.

Meillä tunteet tulivat kuvaan mukaan ennen tapaamista, molemmat kai ihastui toisiinsa "näkemättä" livessä. Mutta eipä kumpikaan pettynyt kun vihdoin viimein tavattiin :)

Uskallustahan suhteen aloittaminen vaati ja vanhojen pettymysten unohtamista, mutta mitään ei saa jos ei uskalla.

• rakastumaisillaan,

Totta on, että mitään ei saa jos ei uskalla, eikä kumpikaan ole vielä pettynyt muutaman kuukauden tapailun jälkeen. Mutta jos kuitenkin on pelimies, siksi epäilen, kun tilanne nyt vaan vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Ei kai saisi liikaa murehtia etukäteen, vaan antaa vaan elämän viedä.

• Nainen 43v
        rakastumaisillaan, kirjoitti:

Totta on, että mitään ei saa jos ei uskalla, eikä kumpikaan ole vielä pettynyt muutaman kuukauden tapailun jälkeen. Mutta jos kuitenkin on pelimies, siksi epäilen, kun tilanne nyt vaan vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Ei kai saisi liikaa murehtia etukäteen, vaan antaa vaan elämän viedä.

mitä voisi sattua? Se että mies on pelimies? Vai se että ei?

Miksi pelätä etukäteen, on minullekin sattunut eteen pelimiehiä jitka ovat "huijanneet" minua, mutta en siltikään halua epäillä uutta tuttavuutta peluriksi vain sen takia että joku toinen on ollut peluri.

Kai minä olen sinisilmäinen ja naivikin, mutta haluan uskoa että onni on tässä. Ja jos nyt käy niin että ei olekaan niin ei minun tunteeni ollut turhia eikä hukkaan heitettyjäkään. Mieluumin olen tunteva ja tunteisiin kykenevä ihminen kuin kova ja tunteeton.

Tämä on elämää ja ainakin minulla on tapana katua niitä asioita joita en uskaltanut tehdä, kuin niitä asioita jotka tein.

Tunteet on ihana asia ja kesä tulee, nautitaan elämästä tänään -

• miestä...

Olen yli 40, ja ikäisteni miesten kuvittelisin olevan kiinnostuneempia nuoremmista naisista. Omat kumppanini ovat aina olleet ainakin kymmenen vuotta minua vanhempia.

Toisaalta olisi mukavaa löytää sopiva ikätoveri. Toisaalta tunnen itseni nuoreksi, kun on sitä ikäeroa. Se yleensä sopii miehellekin. Eräs lutunen mieskaverini, minua kymmenen vuotta vanhempi, mies, jonka kanssa minulla oli sellainen ihana seksiystävyys, sanoi lähtiessään minua 15 vuotta nuoremman mukaan: "A man is as old as the woman he feels." Minä haluaisin olla se "nuorempi" nainen, jonka takia joku papparainen jättää kuusikymppisen mammansa:)

Ehkä tämä on itsetunnon puutetta?

• Nainen 43v

haluaisi että joku rikkoisi suhteensa takiani, enkä halua että mieheni on minua vanhempi, aina on ollut samaa ikäluokkaa oleva kumppani -7v ja 3v minun ikääni. Ja kertaakaan minua ei ole vaihdettu nuorempaan, vaan vanhempaan. Mitähän se sitten on?

No, tiedän olen "lapsellinen nainen" enkä tunne oloani ollenkaan 43v ikäiseksi :)

• ihan tosissani
        Nainen 43v kirjoitti:

haluaisi että joku rikkoisi suhteensa takiani, enkä halua että mieheni on minua vanhempi, aina on ollut samaa ikäluokkaa oleva kumppani -7v ja 3v minun ikääni. Ja kertaakaan minua ei ole vaihdettu nuorempaan, vaan vanhempaan. Mitähän se sitten on?

No, tiedän olen "lapsellinen nainen" enkä tunne oloani ollenkaan 43v ikäiseksi :)

ollut - en toki halua kenenkään parisuhdetta hajottaa, mutta jos joku pappa saa kenkää, minun luokse saa tulla:)

Minäkin olen kymmenkunta vuotta ikäistäni nuoremman näköinen, väittävät, ja lapsellinen kuin mikä. Ehkä se on se isä, jota etsin. Oma isä oli ihana.

• Nainen 43v
        ihan tosissani kirjoitti:

ollut - en toki halua kenenkään parisuhdetta hajottaa, mutta jos joku pappa saa kenkää, minun luokse saa tulla:)

Minäkin olen kymmenkunta vuotta ikäistäni nuoremman näköinen, väittävät, ja lapsellinen kuin mikä. Ehkä se on se isä, jota etsin. Oma isä oli ihana.

55 miehiä tuo nettideitti täynnä, sieltä kun valkkaa vaan :) Minä varmaan sitten etsin leikkikaveria, en isää :) Taisin löytääkin hänet...

• huh-huh!

ajatellutkin, että huomattavasti vanhempia miehiä haluavat naiset on jollain asteella mielisairaita. Todistit sen juuri.

• nokkiinsa:)))
        huh-huh! kirjoitti:

ajatellutkin, että huomattavasti vanhempia miehiä haluavat naiset on jollain asteella mielisairaita. Todistit sen juuri.

Olisit pitänyt ne läskisi kurissa ja mielesi avarampana, niin ehkä et olisi menettänyt kumppaniasi. Toisten leimaaminen tuolla tavalla on lapsellisen typerää, vaikka laumasielujen joukossa kovin yleistä.

• huh-huh!
        nokkiinsa:))) kirjoitti:

Olisit pitänyt ne läskisi kurissa ja mielesi avarampana, niin ehkä et olisi menettänyt kumppaniasi. Toisten leimaaminen tuolla tavalla on lapsellisen typerää, vaikka laumasielujen joukossa kovin yleistä.

kylläkin 20-vuotias ja kokoa 34! :D

• ketjussa
        huh-huh! kirjoitti:

kylläkin 20-vuotias ja kokoa 34! :D

etkä esittele maamme lapsiston mielenterveyden tasoa kovin edullisessa valossa. Toivottavasti et ole tyyppiesimerkki. Tuollaisella ahtaalla asenteella olet vanha jo nyt. Ikä nääs on asennekysymys.

• kuka tahansa
        ketjussa kirjoitti:

etkä esittele maamme lapsiston mielenterveyden tasoa kovin edullisessa valossa. Toivottavasti et ole tyyppiesimerkki. Tuollaisella ahtaalla asenteella olet vanha jo nyt. Ikä nääs on asennekysymys.

mielipiteitään esittää. Ei tartte olla tuollainen esihistoriallinen hirviö, kuten sinä.:D

Mulla ei ole mitään vanhoja ihmisiä vastaan ihmisinä. Mutta en ymmärrä nuorten perään kuolaavia vanhuksia, enkä vanhuksen ottavia nuoria. Sairastahan se on isänsä ikäistä panna! Sellaiset on joko ostettavissa olevia naisia tai mielenterveysongelmaisia, kuten tuokin nainen, joka kirjoitti tänne. Ihme fantasiat siitä, että veisi toiselta naiselta miehen... Vikaa päässä. Kuten sinullakin.:)

• ennakkoluulojaan
        kuka tahansa kirjoitti:

mielipiteitään esittää. Ei tartte olla tuollainen esihistoriallinen hirviö, kuten sinä.:D

Mulla ei ole mitään vanhoja ihmisiä vastaan ihmisinä. Mutta en ymmärrä nuorten perään kuolaavia vanhuksia, enkä vanhuksen ottavia nuoria. Sairastahan se on isänsä ikäistä panna! Sellaiset on joko ostettavissa olevia naisia tai mielenterveysongelmaisia, kuten tuokin nainen, joka kirjoitti tänne. Ihme fantasiat siitä, että veisi toiselta naiselta miehen... Vikaa päässä. Kuten sinullakin.:)

Vaikka tuossa iässä voisi olettaa jo jonkunlaista järkeä olevan, mutta jos elämänkokemus täysin puuttuu, ja jos on kasvatettu ahtaisiin sovinnaisiin standardiennakkoluuloihin, ei se ole parikymppisen oma vika, jos on mieleltään kangistunut kuin vanhus. Oma ansio sitten on, jos alkaa pikkuhiljaa oivaltaa, että ajatusmaailmaansa voisi hiukan avartaa. Jokainen loppujen lopuksi tekee itsestään sellaisen kuin omat rahkeet riittävät. Vanhempia ei voi loputtomiin syyttää.

40-vuotias ei ole 'vanhus' - sinä kyllä siinä iässä lienet jo ikäloppu. Ajan tavan mukaan olet tullut paksuksi jo aika nuorena, ja pari avioeroa on jättänyt sinut katkeraksi yksinhuoltajaksi. Miehesi olivat samanikäisiä kuin sinä, ei missään tapauksessa nuorempia eikä vanhempikaan kuin vuoden, pari. Sitten lapsista rupsahdettuasi he läksivät nuoremman mukaan. Tuohan se on se tavallinen tarina. Sinä varmaan noudatat tavallista kaavaa.

Rakkaus taas ei katso ikää. Joillakin kyllä on taipumus kiintyä helpommin itseään nuorempiin tai vanhempiin. Jotkut pitävät pitkistä, toiset pätkistä. Lihaville on kysyntää siinä kuin laihoillekin. Joku pelästyy toisen älykkyyttä, toiselle se on ihana asia. Meitä kun on moneen junaan. Tuo murkkujen tapa teilata toisin ajattelevat on säälittävän huvittavaa. Jotkut paranevat siitä 'mielen sairaudesta' ajan kanssa, jotkut ehkä eivät koskaan.

• Avara Mielinen
        kuka tahansa kirjoitti:

Tiedän liiton, jossa mies oli kolmekymmentä vuotta vaimoaan vanhempi ja he olivat onnellisia kuin mikä, kunnes vaimo kuoli (ei edes kuolema välttämättä suju kronologisessa järjestyksessä, tiesitkö?). Toisessa tuntemassani liitossa mies on kymmenkunta vuotta nuorempi, eikä sekään ole haitanut. Kolmas pari oli ikäeroltaan 18 vuotta, ja sukulaissielut jos ketkä. Sinun ymmärryksesi mukaan noiden parien nuorempi osapuoli oli 'ostettava ihminen'. :D)))) Tsekkaa sanakirjasta, mitä mikin termi tarkoittaa, jos et tiedä. Vai eikö teidän suljetulla osastollanne ole kirjoja? Kysy joltakin lääkärisedältä sitten.

Teilaat varmaan myös liitot muunmaalaisten, toisenväristen, vammaisten, rumien jne kanssa? Tälle ilmiölle on nimi: ennakkoluuloisuus. Se jytää kuppikunnissa kautta maailman. Sinulla on siis paljon seuraa. Ei se silti tee asenteestasi oikeaa. Enemmistö ei usein ole oikeassa.

• Vaikka paljon noista 40 miesten nuoren naisen perään haikailuista luetaankin, kyllä varmasti iso osa noista miehistä oikeasti hakee lähempänä omaa ikäänsä olevia naisia. Minä olen 50 v. enkä missään tapauksessa halua seurakseni alle 40 v. naista. Siis ajatellen vakavampaa suhdetta.

Kokemuksesta tiedän, että 40 ihmiset ovat kokeneet elämässään monenlaista, valtavia kokemuksellisia yllätyksiä ei enää tapahdu kovinkaan usien. Se antaa paremmin aikaa ja mahdollisuuksia keskittyä itse ihmiseen. En aliarvioi tai väheksy nuorempien ihmisten kokemuksia sen enempää elämässä kuin muutenkaan, mutta omalta osaltani esim. lasten tekeminen tässä iässä ei ole minulle vaihtoehto. Yli 40 vuotiaat on kuitenkin pääsääntöisesti lapset tehneet jo.

Suosiolla asetan itselleni kumppanin ikärajat tuonne 40-55 vuoteen, eikä noitakaan rajoja ole kiveen hakattu. Ne on kuitenkin ihan muut asiat jotka kumppanin löytämiseen vaikuttavat, ei kalenteri.

• antaa rohkeutta

Ei se ole iästä kiinni. Toisaalta voi olla paikoilleen juuttuneita nuoria ihmisiä ja toiset säilyttävät joustavuutensa ja seikkailunhalunsa elämänsä loppuun. Minä ainakin jättäisin kaiken ja lähtisin tunteiden perään, jos se oikea löytyisi.

• vaa rakkaus

Niin minäkin lähtisin;) Olen nainen 44 v ja pari vuotta nuoremmat miehet on vetävämpiä kuin oman ikäiseni;)
        Tosin poikkeuksia löytyy;)

• Vastaaja........
        vaa rakkaus kirjoitti:

Niin minäkin lähtisin;) Olen nainen 44 v ja pari vuotta nuoremmat miehet on vetävämpiä kuin oman ikäiseni;)
        Tosin poikkeuksia löytyy;)

On noin kapeakatseinen, niin huh!! Lyön vetoa, että et erottaisi
        42v. ja 46v. miehistä useimpia..Olet kuin pikkutyttö.

• hmm...

Oletan että haluat rakastua ja että tiedät mitä haluat.
      Mitä minä siihen sanon ja mitä sanoo sosiologi...

°°° Jaksaako keski-ikäinen rakastua? °°°
      Ikä tai kokemus ei vaikuta suoraan rakastumisalttiuteen.
      Epäsuoria vaikutuksia kuitenkin on, myös keski-ikään liittyviä.

°°° Minä voin kyllä vielä rakastua…°°°
      Halu rakastua ei ole merkki valmiudesta rakastua.

°°° Olen itse hiukan epäsovinnainen, perheetön ja tavallaan voisin kuvitella muuttavani vieraaseen maahan, miehen perään.°°°
      Jos tämä merkitsee tyytymättömyyttä nykyiseen elämääsi, se puoltaa rakastumista.

°°°…tuntuu olevan juuri se ihminen, jota olen vuosikaudet etsinyt. °°°
      Sosiologin ääni: "Rakastettu kiinnostaa siksi että hän on erilainen kuin kukaan muu. Tämä ominaislaatu, tämä ainutlaatuisuus, vain korostuu rakastumisen aikana."

°°°…ja tunnen jo nyt vetoa tuohon mieheen…°°°
      Sosiologin ääni: "Jokainen yksityiskohta, kaikki pikku piirteet hänen äänessään, eleissään ja olemuksessaan symbolisoivat tätä ainutlaatuisuutta."
      °°° Hän on hulvattoman hauska ja älykäs ja hänellä on ihana ääni ja hän kuulostaa 'pätevältä', itsevarmalta, miellyttävältä ihmiseltä. Rakastan kaunista matalaa sointuvaa miehen ääntää (purrrr...) °°°

°°° Mutta viitsiikö mies rakastua naiseen…°°°
      Sosiologin ääni: "Ehtona rakastumisen synnylle on toive tai kokemus jostakin paremmasta toisen avulla."

°°°…joka asuu kaukana, kun varmaan saisi kumppanin lähempääkin? °°°
      Sosiologin ääni: "Myös me itse haluamme tulla rakastetuksi siksi että olemme ainutlaatuisia, epätavanomaisia, korvaamattomia; ehdottomasti oman itsemme tähden."

°°° Mutta miten mahdollista lienee, että ikäiseni mies tekisi niin? °°°
      Mitä sanotaan keski-ikäisistä? Heillä on paljon, mitä ovat hankkineet, ehtineet rakentaa elämäänsä. Miltä se tuntuu, onko onnistunut elämässään?
      Sosiologin ääni: "Sellainen ihminen, joka on tyytyväinen siihen mitä hänellä on ei rakastu. Ihminen, joka vain haluaa rikastuttaa elämäänsä rakastumisella ei rakastu. Mutta sellainen ihminen, joka on menettämässä elämänsä, on altis rakastumaan ja voi rakastua."

°°° Olemmeko oppineet jotain aikaisemmista, vai ovatko entiset erehdykset tehneet meistä liian varovaisia edes yrittämään luottaa? °°°
      Uskallatko uskoa, luottaa ja antautua toiselle? Onko sinulla liikaa menetettävää jotta voisit?

°°° Silti minua pelottaa. °°°
      Se on ihmisen osa, eikä sitä voi muuttaa.

°°° Ja miten yleensä käy suhteille tässä iässä? °°°
      Onko sillä merkitystä kuinka muille on käynyt, kun rakastuessa on aina hypättävä tuntemattomaan? On siitä vissin joku vanhempikin selvinnyt, kai huutoos vastaat!

Hyppy ja kuinka se tehdään?

°°° Minä voin kyllä vielä rakastua…°°°
      No, mitäs vielä tutiset? Näytähän rohkeempana mallia, ni äijäki voi uskaltaa perässä!

• siteerauksia:)

Niinhän se lienee; jos on tyytyväinen olotilaansa, ei ole altis ravistelemaan sitä hajalle ja luomaan uuden 'liikkeen', uuden maailman kahdestaan toisen kanssa.

Mies, johon olin ihastumaisillani, osoittautui ahdasmieliseksi. Ei kyennyt ymmärtämään, että toisella voi olla erilaisia ideoita joistakin asioista ja että niistä voi keskustella. Ilman selityksiä, lakkasi pitämästä yhteyttä. Toisaalta olin itse hiukan ajattelematon. Jokin, mitä sanoin, saattoi vaikuttaa syytökseltä, vaikka tarkoitus oli vain auttaa häntä oivaltamaan jotain, auttaa häntä.

Ja muuten, kun sanon, että voin vielä rakastua, en sano: 'haluan'. Voiminen, pystyminen on eri asia kuin haluaminen. Minä voin ja minä pystyn. Ja haluankin.

• edellinen...
        siteerauksia:) kirjoitti:

Niinhän se lienee; jos on tyytyväinen olotilaansa, ei ole altis ravistelemaan sitä hajalle ja luomaan uuden 'liikkeen', uuden maailman kahdestaan toisen kanssa.

Mies, johon olin ihastumaisillani, osoittautui ahdasmieliseksi. Ei kyennyt ymmärtämään, että toisella voi olla erilaisia ideoita joistakin asioista ja että niistä voi keskustella. Ilman selityksiä, lakkasi pitämästä yhteyttä. Toisaalta olin itse hiukan ajattelematon. Jokin, mitä sanoin, saattoi vaikuttaa syytökseltä, vaikka tarkoitus oli vain auttaa häntä oivaltamaan jotain, auttaa häntä.

Ja muuten, kun sanon, että voin vielä rakastua, en sano: 'haluan'. Voiminen, pystyminen on eri asia kuin haluaminen. Minä voin ja minä pystyn. Ja haluankin.

Osoitin kyllä suurta herkkyyden puutetta siinä 'syyttävässä auttamisessani'. Puolet kansaa vain ei ajattele samalla tavalla kuin minä - sille ei voi mitään. Minun olisi pitänyt lähestyä asiaa varovaisemmin, jos ollenkaan. Ehkä menetin mahdollisuuteen hienoon tuttavuuteen. Oma syy. Toisaalta, en halua suhdetta, jossa pitää varoa sanomisiaan. Minulle ei juuri mikään ole tabu. Kaikesta voi puhua.

• hmm...
        edellinen... kirjoitti:

Osoitin kyllä suurta herkkyyden puutetta siinä 'syyttävässä auttamisessani'. Puolet kansaa vain ei ajattele samalla tavalla kuin minä - sille ei voi mitään. Minun olisi pitänyt lähestyä asiaa varovaisemmin, jos ollenkaan. Ehkä menetin mahdollisuuteen hienoon tuttavuuteen. Oma syy. Toisaalta, en halua suhdetta, jossa pitää varoa sanomisiaan. Minulle ei juuri mikään ole tabu. Kaikesta voi puhua.

°°° Niinhän se lienee; jos on tyytyväinen olotilaansa, ei ole altis ravistelemaan sitä hajalle ja luomaan uuden 'liikkeen', uuden maailman kahdestaan toisen kanssa. °°°
        Meinaat sitte hyperdepressoitua lähiaikoina tai jotain, vai ookko jo?

°°° Mies, johon olin ihastumaisillani, osoittautui ahdasmieliseksi. °°°
        Likeltä piti! Kunnon passiomatsiot tais jäädä kokematta ja elämän maku mennä sivu suun?

°°° Ei kyennyt ymmärtämään, että toisella voi olla erilaisia ideoita joistakin asioista ja että niistä voi keskustella. °°°
        Paha tilanne kyllä, just noin ruukaan iteki mokata kaikki jutskaukset heti alkuunsa, enkä opi millään vaikenemaan kuin sillä toisella kotimaisella.

°°° Ilman selityksiä, lakkasi pitämästä yhteyttä. °°°
        Varmistitko ettei ollu vaikka joku tekninen virhe tai muu urbaani este?

°°° Toisaalta olin itse hiukan ajattelematon. °°°
        Ei mun mielestäni, pelkästään semmosen pitäis ketään puihin vetää, mut kyl tuntuu tää nettideitti ihan nuorallatanssilta ja veitsenterälläkutittelulta kaikkiaan.

°°°Jokin, mitä sanoin, saattoi vaikuttaa syytökseltä, vaikka tarkoitus oli vain auttaa häntä oivaltamaan jotain, auttaa häntä. °°°
        Eikö sitte ollukaan älykäs niinku sanoit, vai oliko herkkä puoli kans niin esillä, et ehti nopeemmin siihen saumaan?

°°° Ja muuten, kun sanon, että voin vielä rakastua, en sano: 'haluan'. °°°
        Niinnii, sanot tai et, täten on tendenssit.

°°° Voiminen, pystyminen on eri asia kuin haluaminen. °°°
        Sitähän me Fransun kanssa koitettiin sanoo ja hyvä et on selvillä.

°°° Minä voin ja minä pystyn. °°°
        Uhota pitää, juu.
        "Mäki vaan tuo katala, oli sulle liian matala…la-lalla-lalla-laa…"

°°° Ja haluankin. °°°
        Tulihan se sieltä...

°°° Osoitin kyllä suurta herkkyyden puutetta siinä 'syyttävässä auttamisessani'. °°°
        Nooh, sattuuhan sitä, mut jokakerta ei voi epäonnistua!

°°° Puolet kansaa vain ei ajattele samalla tavalla kuin minä - sille ei voi mitään. °°°
        Niivvähä? Ei kait toi ny hankala tilanne viel oo? Mie oon totuttautuna ajatukseen että joku kourallinen vois ajatella niinku ite, mut en oo juur tavannu ketää heistä.

°°° Minun olisi pitänyt lähestyä asiaa varovaisemmin, jos ollenkaan. Ehkä menetin mahdollisuuteen hienoon tuttavuuteen. Oma syy. °°°
        Eiks varulta olis hyvä olla semmonen trendikäs lähestymiskielto, ainaki tutustumisen ajaks.

°°° Toisaalta, en halua suhdetta, jossa pitää varoa sanomisiaan. °°°
        Joo, ei oo yhtään kivaa kun tietää et suhe on joka päivä katkolla. Aina ei pysty oleen porkkana ja sit kirpoo karmeesti ku käry käy.

°°° Minulle ei juuri mikään ole tabu. Kaikesta voi puhua. °°°
        Voihan sitä suuta aina piäksää ja tabujen avulla niin kauan et ääni lähtee...

• no ainakin...
        hmm... kirjoitti:

°°° Niinhän se lienee; jos on tyytyväinen olotilaansa, ei ole altis ravistelemaan sitä hajalle ja luomaan uuden 'liikkeen', uuden maailman kahdestaan toisen kanssa. °°°
        Meinaat sitte hyperdepressoitua lähiaikoina tai jotain, vai ookko jo?

°°° Mies, johon olin ihastumaisillani, osoittautui ahdasmieliseksi. °°°
        Likeltä piti! Kunnon passiomatsiot tais jäädä kokematta ja elämän maku mennä sivu suun?

°°° Ei kyennyt ymmärtämään, että toisella voi olla erilaisia ideoita joistakin asioista ja että niistä voi keskustella. °°°
        Paha tilanne kyllä, just noin ruukaan iteki mokata kaikki jutskaukset heti alkuunsa, enkä opi millään vaikenemaan kuin sillä toisella kotimaisella.

°°° Ilman selityksiä, lakkasi pitämästä yhteyttä. °°°
        Varmistitko ettei ollu vaikka joku tekninen virhe tai muu urbaani este?

°°° Toisaalta olin itse hiukan ajattelematon. °°°
        Ei mun mielestäni, pelkästään semmosen pitäis ketään puihin vetää, mut kyl tuntuu tää nettideitti ihan nuorallatanssilta ja veitsenterälläkutittelulta kaikkiaan.

°°°Jokin, mitä sanoin, saattoi vaikuttaa syytökseltä, vaikka tarkoitus oli vain auttaa häntä oivaltamaan jotain, auttaa häntä. °°°
        Eikö sitte ollukaan älykäs niinku sanoit, vai oliko herkkä puoli kans niin esillä, et ehti nopeemmin siihen saumaan?

°°° Ja muuten, kun sanon, että voin vielä rakastua, en sano: 'haluan'. °°°
        Niinnii, sanot tai et, täten on tendenssit.

°°° Voiminen, pystyminen on eri asia kuin haluaminen. °°°
        Sitähän me Fransun kanssa koitettiin sanoo ja hyvä et on selvillä.

°°° Minä voin ja minä pystyn. °°°
        Uhota pitää, juu.
        "Mäki vaan tuo katala, oli sulle liian matala…la-lalla-lalla-laa…"

°°° Ja haluankin. °°°
        Tulihan se sieltä...

°°° Osoitin kyllä suurta herkkyyden puutetta siinä 'syyttävässä auttamisessani'. °°°
        Nooh, sattuuhan sitä, mut jokakerta ei voi epäonnistua!

°°° Puolet kansaa vain ei ajattele samalla tavalla kuin minä - sille ei voi mitään. °°°
        Niivvähä? Ei kait toi ny hankala tilanne viel oo? Mie oon totuttautuna ajatukseen että joku kourallinen vois ajatella niinku ite, mut en oo juur tavannu ketää heistä.

°°° Minun olisi pitänyt lähestyä asiaa varovaisemmin, jos ollenkaan. Ehkä menetin mahdollisuuteen hienoon tuttavuuteen. Oma syy. °°°
        Eiks varulta olis hyvä olla semmonen trendikäs lähestymiskielto, ainaki tutustumisen ajaks.

°°° Toisaalta, en halua suhdetta, jossa pitää varoa sanomisiaan. °°°
        Joo, ei oo yhtään kivaa kun tietää et suhe on joka päivä katkolla. Aina ei pysty oleen porkkana ja sit kirpoo karmeesti ku käry käy.

°°° Minulle ei juuri mikään ole tabu. Kaikesta voi puhua. °°°
        Voihan sitä suuta aina piäksää ja tabujen avulla niin kauan et ääni lähtee...

lainaat kirjoittajaa, josta pidän:)

Älykkyys ja herkkyys harvoin sulkevat toisiaan pois. Yleensä ne esiintyvät samassa ihmisessä. Naisena joskus unohdan, että iso mieskin voi olla herkkä ja että pikkunaisenkin sanat voivat haavoittaa.

En taida olla tarpeeksi onneton vielä, rakastumaan. Jospa tuo taloudellinen lama auttaaa asiaa, jos yritys menee nurin ja joutuu kadulle:) Nettiä voi onneksi käyttää kirjastoissa ilmaiseksi.

• hmm...
        no ainakin... kirjoitti:

lainaat kirjoittajaa, josta pidän:)

Älykkyys ja herkkyys harvoin sulkevat toisiaan pois. Yleensä ne esiintyvät samassa ihmisessä. Naisena joskus unohdan, että iso mieskin voi olla herkkä ja että pikkunaisenkin sanat voivat haavoittaa.

En taida olla tarpeeksi onneton vielä, rakastumaan. Jospa tuo taloudellinen lama auttaaa asiaa, jos yritys menee nurin ja joutuu kadulle:) Nettiä voi onneksi käyttää kirjastoissa ilmaiseksi.

°°° Tykkäät lainata? °°°
        Lähinnä sillon jos ei jää velkaa kellekään.

°°° Naisena joskus unohdan, että iso mieskin voi olla herkkä ja että pikkunaisenkin sanat voivat haavoittaa. °°°
        Ai, siitäks sen unohtaminen johtuuki, et on nainen…no sitte selkis taas jotain.

°°° En taida olla tarpeeksi onneton vielä, rakastumaan. Jospa tuo taloudellinen lama auttaaa asiaa, jos yritys menee nurin ja joutuu kadulle:) °°°
        Aijjai, auttaakohankokaankun...

…jos sanot…
        °°° On ainakin seurassa, josta pitää:) °°°

* Joskus kaikki alkaa sillä että olemme syvästi ja perusteellisesti pettyneitä itseemme ja siihen mitä olemme rakastaneet. *
        * Rakastumiseen valmiuden merkki ei ole tietoinen rakastumisen halu, intensiivinen pyrkimys olemassaolon rikastuttamiseen, vaan syvä tunne siitä että ei ole eikä omista mitään millä olisi arvoa ja häpeä siitä että näin on. Tämä on ensimmäinen merkki rakastumiseen valmistautumisesta: mitättömyyden tunne ja siitä johtuva häpeä. *

Kolahtaakohan niin hyvässä seurassa muutakuin umpikujan jätevakan kansi? Ei tässä oikein uskalla onneakaan toivottaa, kun voi mennä vaan kahta hullummaks. Tuntuu et nyt alkais viimeistään olla hyvää aikaa suunsa sulkemiselle.

• Kesli-ikäinen minäkin

Olen suurin piirtein ikäisesi nainen ja muutamia kokemuksia minullakin netin ihmeellisestä maailmasta.
      Monet ikäisemme ja hieman vanhemmat miehet ( 5) v.tuntuvat jääneen roikkumaan menneisyyden kolhuihin. Tosin sen huomaaminen on vaatinut hieman aikaa. Jotkut ovat varsin taitavia peittämään kyvyttömyyttään syvempään suhteeseen. Näennäisesti miehet ovat olleet avoimia ja eteenpäin katsovia. Pienellä pinta raaputuksella on kuitenkin paljastunut elämää ja uutta pelkäävä herra.
      Pari omaa suhdettani ovat kestäneet 3-6 kk. En jaksa/halua hilata ketään perässäni vaan haluan tasa-arvoisen, myös psyykkisesti, suhteen.
      Ehkäpä sinä olisit turvallinen suhde tuon tyyppisille miehille, saatavilla mutta riittävän kaukana.
      Kokemus on opettanut nelikymppisten miesten olevan jo toista sukupolvea tuossakin asiassa. Sieltä löytyy vielä uskallusta elämään , kolhuista huolimatta.
      Ystävättärilläni on aivan samanlaisia kokemuksia ikäisistämme miehistä.
      Hyvä on kuitenkin muistaa yksilöiden olevan erilaisia.
      Vastaukseni kysymykseesi, suurin osa 45 miehistä on muuttunut pelokkaiksi ja liian varovaisiksi yrittämään, tai ylipäätänsä uskaltamaan heittäytyä.
      Onnea sinulle kuitenkin "tapauksesi" kanssa.

• aloittaja

Ja jääköön. Menetin ehkä jotain arvokasta, mutta niin menetti hänkin! Ehkä osuit asian ytimeen - etäinen kohde voi olla kiva, kunhan hän ei ala ottaa asiaa kovin vakavissaan.

Mutta voihan sattua, että joku suomenkielinen, joka asuu jo täällä päin, vastaa minulle. Silloin ei ikä olisi niin suuri kompastuskivi.

Jaa, olenkohan jättänyt liian myöhäiseksi tämän miehenetsiskelyn, luuletko? Itseäni nuorempaa en kyllä hae, ja tuskin hekään minua! No voihan sitä yksinkin olla. Siitä minulla on monen vuoden kokemus. Yksinololla on hyviäkin puolia. On ainakin seurassa, josta pitää:) Ja onhan minulla seuraa täällä. Jos Suomi24 lopetettaisiin, sitten tulisi orpo olo.

• uudet tuulet
        aloittaja kirjoitti:

Ja jääköön. Menetin ehkä jotain arvokasta, mutta niin menetti hänkin! Ehkä osuit asian ytimeen - etäinen kohde voi olla kiva, kunhan hän ei ala ottaa asiaa kovin vakavissaan.

Mutta voihan sattua, että joku suomenkielinen, joka asuu jo täällä päin, vastaa minulle. Silloin ei ikä olisi niin suuri kompastuskivi.

Jaa, olenkohan jättänyt liian myöhäiseksi tämän miehenetsiskelyn, luuletko? Itseäni nuorempaa en kyllä hae, ja tuskin hekään minua! No voihan sitä yksinkin olla. Siitä minulla on monen vuoden kokemus. Yksinololla on hyviäkin puolia. On ainakin seurassa, josta pitää:) Ja onhan minulla seuraa täällä. Jos Suomi24 lopetettaisiin, sitten tulisi orpo olo.

Tuttu tunne tuo menetys minullekin, mutta sellaista elämä on.
        Välillä se tosin osaa yllättääkin, jopa iloisesti.
        En minäkään nuorempaa suhdetta ole varsinaisesti hakenut, se vain osui kohdalle, eikä mielestäni 5-6 vuoden ikäerossa mikään sukupolvien kuilu vielä näy. Tosin onhan se perinteisesti ajatellen "väärinpäin".Hyviin asioihin pitää kuitenkin uskaltaa tarttua kun ne kohdalle osuvat.
        Yksinolossa on paljon hyvääkin, nauti siitä.
        Tsemppiä, kyllä joku päivä sinunkin arvosi huomaa.

• Nainen 44vuotias

Ajattelin silleen, että jäisinkö yksin loppuelämäksi, kun näyttää ihan silleen, että ei enää ketään miestä löydy, jota voisi rakastaa, kun monet ovat jo varattuja.

Töissä eräs mies on muutaman kerran jo sanonut mulle, että ei kannate enää ottaa uutta miestä, koska niistä ei ole kuin harmia. Tosin se mies on itse varattu ja kehtaakin tolleen sanoa. ;))

Flirttailen kyllä takaisin, mutta se jää yleensä siihen, koska yleensä vain varatut flirttailee.

Miehet kyllä ihmettelevät miksi olen vielä vapaa, no mitäs siitä vaikka olenkin. ;))

• Vanhempi...

Voiko oikeesti 44v. nainen ajatella noin? No ok, eihän se helppoa
        ole löytää sitä oikeaa, mutta olet todella nuori vielä!:)
        Tämä maa on pullollaan vapaita miehiä. Ja kyllä nekin osaavat
        flirttailla. Naiset vain ovat usein aika vaikeasti lähestyttäviä.
        Kadulla (ja muuallakin) sen huomaa...Naiset eivät edes katso
        miehiä!! Olen joskus huvikseni "testannut" asian kaupungilla.
        Ei suomalainen nainen juurikaan edes vilkaise! Ja olen ihan
        muuta kuin pappatyyliä...Vaikka ikää onkin jo enemmän kuin
        sinulla.

• tunnuksen...
        Vanhempi... kirjoitti:

sinulla.

Joku kaulariipus tai sormus tai korvakoru tai jokin, josta näkee, että sen kantaja on sinkku ja etsii kumppania. Ei tulisi flirttailtua varatuille. Se voisi olla joku tietynvärinen vaatekappale. Tai tietty tapa tehdä jotain, ele.

Ideoita?

• äskeinen
        tunnuksen... kirjoitti:

Joku kaulariipus tai sormus tai korvakoru tai jokin, josta näkee, että sen kantaja on sinkku ja etsii kumppania. Ei tulisi flirttailtua varatuille. Se voisi olla joku tietynvärinen vaatekappale. Tai tietty tapa tehdä jotain, ele.

Ideoita?

Ei paha idis!

• hmm...
        tunnuksen... kirjoitti:

Ideoita?

°°° Joku voisi kehitellä tunnuksen... °°°

Onhan se kehitetty jo, mutta vähän puutteellinen.

Sehän on se sormus, tai siis se jälki, mikä ehkä näkyy, kun se on otettu pois, josta näkee, että on niinku sinkku ja etsii kumppania. Selvempi ois jos kihlasormus olis siirretty oikean käden nimettömään, niin kauemashan se näkyis.

°°° Ei tulisi flirttailtua varatuille. °°°
        Se vaatii jo vähän psykologistakin silmää.

°°° Tai tietty tapa tehdä jotain, ele. °°°
        Juu, senkin keksi käänteisesti kirjoittaja: "Olen miettinyt samaa".

°°°…koska yleensä vain varatut flirttailee…°°°…niin ne jotka ei flirttaile, on sitten sinkkuja oikeesti. Flirtatkaa niille, ja ne kyllä tykkää sitte siitä.

Ei tää taida ihan näin helppoo kuitenkaan olla...

• hmm...
        hmm... kirjoitti:

Sehän on se sormus, tai siis se jälki, mikä ehkä näkyy, kun se on otettu pois, josta näkee, että on niinku sinkku ja etsii kumppania. Selvempi ois jos kihlasormus olis siirretty oikean käden nimettömään, niin kauemashan se näkyis.

°°°…koska yleensä vain varatut flirttailee…°°°…niin ne jotka ei flirttaile, on sitten sinkkuja oikeesti. Flirtatkaa niille, ja ne kyllä tykkää sitte siitä.

…jälkijättönen keksintö vielä:

Miehille:

Puhutellaan julkisella paikalla jotakuta naista. Naiset vastaavat eleellä. Tarkkaillaan silmänliikkeitä, jos tämä vilkasee ensin nopeasti kasvot ja sitten siirtää katseen jalkoihin, takas silmiin ja suupielet alaspäin, on sinkku. Jos jostain mojahtaa naamalle, tietää että aikoo olla kauemminkin sinkku. Niillä tiedoilla ei vain tee mitään sillähetkellä.

Naisille:

Kattoo jotain miestä ja koukistaa sormea.
        Se joka tulee hymyillen sun luo on varattu.
        Se jonka naamasta näkee et yhtään ajatusta ei enää päässä liiku, ehkä kattelee taakseen et kenelle oikein eleilet, on sinkku.

Puhut jotain miehelle.
        Se joka puhuu järkevästi takas, on varattu.
        Se joka ei saa sanaa suustaan tai möläyttää jotain tosi typerää on sinkku.

Sitten tarvitaan sitä vermettä. Vyötäröllä sidottu muutaman metrin naru, jossa silmukka.
        Sillä lassotaan kaulaan ja lähdetään kävelemään niin jätkä seuraa sua minne vaan. Tää toimii sitoutumiskammosiinkin, kun ei ne ehdi reagoida mitenkään.

• Nainen 44vuotias
        Vanhempi... kirjoitti:

sinulla.

Hei sulle !

Minä olen joskus kauan kauan aikaa sitten eronnut exästä ja muutama vuosi meni etten antanut kenenkään lähestyä mua. Sitten lapset aikustui ja mä olen miettinyt, että kannatteko sitä enää seurustella, kun on tottunut tähän omaan elämään.

Kyllä aika ajoin tulee ikävä jotain, jota en vielä tiiä ja se kaipaus on aika suuri.

Minä ainakin huomaan miehet ja miksen huomaisi kun olen vapaa. ;))

• Nainen 44vuotias
        tunnuksen... kirjoitti:

Ideoita?

Kannatetaan ideaa !

Ei niistä varatuista ole harmia, vaikka flirttaileekin takaisin, sillä mä yleensä työkavereitteni kanssa flirttailen. ;)))

• Nainen 44vuotias
        hmm... kirjoitti:

Miten sitä kehtaa flirttaille heille, apua. ;))) Mistä sitten tietää jos he suuttuu kuitenkin. ;))...vieläpä punastuu jne.

Se on niin tapauskohtaista, ehkä vaikeaa, ehkä helppoa. ;)

• Nainen 44 vuotias
        hmm... kirjoitti:

…jälkijättönen keksintö vielä:

Miehille:

Puhutellaan julkisella paikalla jotakuta naista. Naiset vastaavat eleellä. Tarkkaillaan silmänliikkeitä, jos tämä vilkasee ensin nopeasti kasvot ja sitten siirtää katseen jalkoihin, takas silmiin ja suupielet alaspäin, on sinkku. Jos jostain mojahtaa naamalle, tietää että aikoo olla kauemminkin sinkku. Niillä tiedoilla ei vain tee mitään sillähetkellä.

Naisille:

Kattoo jotain miestä ja koukistaa sormea.
        Se joka tulee hymyillen sun luo on varattu.
        Se jonka naamasta näkee et yhtään ajatusta ei enää päässä liiku, ehkä kattelee taakseen et kenelle oikein eleilet, on sinkku.

Puhut jotain miehelle.
        Se joka puhuu järkevästi takas, on varattu.
        Se joka ei saa sanaa suustaan tai möläyttää jotain tosi typerää on sinkku.

Sitten tarvitaan sitä vermettä. Vyötäröllä sidottu muutaman metrin naru, jossa silmukka.
        Sillä lassotaan kaulaan ja lähdetään kävelemään niin jätkä seuraa sua minne vaan. Tää toimii sitoutumiskammosiinkin, kun ei ne ehdi reagoida mitenkään.

Kuitenkin tekee itse jonkun mokan. ;))

• hmm...
        Nainen 44 vuotias kirjoitti:

Kuitenkin tekee itse jonkun mokan. ;))

°°° Kumpa vain muistaisi kaikki ;)) °°°
        Ei se niin vaarallista oo vaikka toistamiseen samoja miekkosia kokeilee. Auttaahan se niitäkin. Huomaa sitten jos reaktio lopulta muuttuu, ni niistä on tullu varattuja.

Huonimuistisuus on yleistä. Vanha konsti on sitoa langanpätkä sormeen, silloin muistaa että on huono muisti.

Hymyileminen on tehokasta.

Mies voi tervehtiä julkisella paikalla jotakuta naista. Jos nainen tervehtii hymyillen, mies muistaa olevansa varattu. Jos nainen ei hymyile eikä tervehdi, mies muistaa olevansa sinkku.

°°° Kuitenkin tekee itse jonkun mokan. ;)) °°°

Voin tervehtiä julkisella paikalla jotakuta naista. Jos nainen tervehtii mutta ei hymyile, tiedän että olen tavannut hänet ennenkin ja muistan olla mokaamatta kysyen: "Olemmeko ehkä tavanneet jossain aiemmin?".

Kätevää sekin, jos nainen ei tervehdi mutta hymyilee, olen mokannut jotain ja voin halutessani selvittää mitä, koska nainen ilmiselvästi tuntee minua paremmin. Yleensä en halua, koska sekin tieto riittää hyvin, enkä sitäkään halua kauaa muistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1477
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe