Eurovaalit

Valtakunnassa kuulemma järjestetään eurovaalit. En ole koskaan äänestänyt niissä ekä taida nytkään. Aikooko joku muu ja miksi?

112

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...lukuunottamatta oon äänestänyt aina, pois lukien nää EU-vaalit. Niissä en ole koskaan äänestänyt, tuskin nytkään.

• normaalisti itsekin äänestän, vaan EU vaalit nyt tuntuvat niin merkityksettömiltä. Samaa rahan tuhlausta ja byrokratiaa oli siellä kuka hyvänsä.

• jotenkin ei ole sellaista koksetuspintaa europarlamenttiin, että äänestäminen jaksaisi kiinnostaa. Liian kaukana, liian iso organisaatio. Eikä ketään henkoht tuttua ehdokastakaan taida olla tälläkertaa pyrkimässä :) Luin jostakin etteivät euroedustajat olisikaan maansa edustajia europarlamentissa, vaan että he siellä edustaisivat vain puoluettaan.?

• Sielähän ne ryhmittyvät aatteensa mukaisiin ryhmiin ja päätökset tekee muiden puolesta ties kuka. Riviedustajat vaan kiertävät loppareiden lounailla ja kokkareilta toisille, nostavat muhkeaa liksaa sekä mahtavia kulukorvauksia. Pitäsköhän lähetä ehdokkaaksi seuraaviin vaaleihin? Äänestäisiks mua? ;)

• norMix kirjoitti:

Sielähän ne ryhmittyvät aatteensa mukaisiin ryhmiin ja päätökset tekee muiden puolesta ties kuka. Riviedustajat vaan kiertävät loppareiden lounailla ja kokkareilta toisille, nostavat muhkeaa liksaa sekä mahtavia kulukorvauksia. Pitäsköhän lähetä ehdokkaaksi seuraaviin vaaleihin? Äänestäisiks mua? ;)

neuvotella sitten, tietenkin jos jotain pikku provikkaa olisi tarjolla näinkin herttaisella äänestäjälle, asiaa voisi harkita. Vaikka parin viikon loistoristeily jossakin silmää hivelevässä eksoottisissa maisemissa täys-ylläpitoineen ja miellyttävine seuralaisineen? Joko lyödään sopimus lukkoon?

• TaikisN kirjoitti:

neuvotella sitten, tietenkin jos jotain pikku provikkaa olisi tarjolla näinkin herttaisella äänestäjälle, asiaa voisi harkita. Vaikka parin viikon loistoristeily jossakin silmää hivelevässä eksoottisissa maisemissa täys-ylläpitoineen ja miellyttävine seuralaisineen? Joko lyödään sopimus lukkoon?

mutta pikkasen tuntuu ylimitoitetulta tuo sinun pyyntösi:( Ei ruotsinristeily riittäisi? ;)

• norMix kirjoitti:

mutta pikkasen tuntuu ylimitoitetulta tuo sinun pyyntösi:( Ei ruotsinristeily riittäisi? ;)

että olisin jotenkin yliarvottanut oman ääneni *nauraa*

No menkööt tämän kerran, hyväksyn ruotsinristeilyn palkkioksi äänestäni, mutta se edellyttää että lähdet matkaseuraksi. Pitäähän mun äänestäjänä tietää millainen on euroehdokkaani 24h vuorokaudessa. Ei sitä sikaa säkissä äänetetä :))

• TaikisN kirjoitti:

että olisin jotenkin yliarvottanut oman ääneni *nauraa*

No menkööt tämän kerran, hyväksyn ruotsinristeilyn palkkioksi äänestäni, mutta se edellyttää että lähdet matkaseuraksi. Pitäähän mun äänestäjänä tietää millainen on euroehdokkaani 24h vuorokaudessa. Ei sitä sikaa säkissä äänetetä :))

Äkkiseltään vaan laskin, ettei mun vaalibudjetti taida kestää kun sen ruotsinristeilyn. Jahas, koskas lähdetään? :)

• norMix kirjoitti:

Äkkiseltään vaan laskin, ettei mun vaalibudjetti taida kestää kun sen ruotsinristeilyn. Jahas, koskas lähdetään? :)

ihan milloin vaan.... :)

Ai niin...pieni muotoseikka vielä.....joko sä olet ehdokkaana :)))

• TaikisN kirjoitti:

ihan milloin vaan.... :)

Ai niin...pieni muotoseikka vielä.....joko sä olet ehdokkaana :)))

Tais kiireessä unohtua ilmottautua ehdokkaaksi näihin vaaleihin! :( No ens vaaleihin sitten panostetaan senkin edesta, joten ei sillä pakkaamisella niin kiire taida ollakaan! Tai no, voihan sitä muutenkin reissata! :)

• TaikisN kirjoitti:

rysseliin pähkähullun kanssa :=)
        ja siin niit loistoristeilyjä ja muitakin matkoja tulis iha ilman :=)
        esim mauna kean tuliwuorelle :=)

"kosiskelee äänestäjää"

• A.DONIS kirjoitti:

"kosiskelee äänestäjää"

käännyttää mun varmaa äänestäjääni ryökäle!

• norMix kirjoitti:

käännyttää mun varmaa äänestäjääni ryökäle!

esiwaaleissa on kyse :=))

• A.DONIS kirjoitti:

"kosiskelee äänestäjää"

mukaan politiikkaan.:))) Sun avuastajanasi tuskin ainakaan tylsistymään pääsisi, mutta joutuisiko europarlamentti kaaokseen..onkin toinen juttu :)

sitäpaitsi raahaisit mut kuitenkin Tiibetin tiikereitä silittelemään ja ukkosmyrskyn silmään salamoita ihailemaan. Ei kuules tuu kauppoja, kyllä mä kallistun nyt tuon toisen ehdokkaan kannalle...sillä on sentään jalat maassa...KAIT ?? :DD

• TaikisN kirjoitti:

mukaan politiikkaan.:))) Sun avuastajanasi tuskin ainakaan tylsistymään pääsisi, mutta joutuisiko europarlamentti kaaokseen..onkin toinen juttu :)

sitäpaitsi raahaisit mut kuitenkin Tiibetin tiikereitä silittelemään ja ukkosmyrskyn silmään salamoita ihailemaan. Ei kuules tuu kauppoja, kyllä mä kallistun nyt tuon toisen ehdokkaan kannalle...sillä on sentään jalat maassa...KAIT ?? :DD

Lahjon....lahjakas persoonani on huomattu ja läpimenoni alkaa varmistua! :) Ja jalkanihan ovat aina tukevasti ilmass...maassa! :)

http://www.emusic.com/album/Mikko-Mäkeläinen-Jalat-tukevasti-ilmassa-MP3-Download/11290395.html

• TaikisN kirjoitti:

onkin aaluokan matkoja :=)
        ja wirallisia matkoja on teitenkin esim pariisi tokio wenetsia jne ja silloin ei kulukorwauksissa säästellä :=)
        siis awustajien :=))
        älä nyt ala kallistuu ettet kaadu /
        ja asioista woi aina neuwotella :=)

• norMix kirjoitti:

Tais kiireessä unohtua ilmottautua ehdokkaaksi näihin vaaleihin! :( No ens vaaleihin sitten panostetaan senkin edesta, joten ei sillä pakkaamisella niin kiire taida ollakaan! Tai no, voihan sitä muutenkin reissata! :)

joko sie luowutit :=)
        waiko pelästyit kun taikku on jo pakkaamassa :=)

• äänestänyt niissä koskaan enkä tule nytkään. Ne on niin sekavat että en toista tiedä. Tarkoitan etten seuraamisestani huolimatta tiedä ketä äänestäisin. Olen myöskin mennyt sekasin että äänestetäänkö nyt ehdokasta vai puoluetta vai sekoitanko jonkun toisen asian samaan asiaan.

• kun kerran noita epämääräisiä naamankuvatuksia on alkanut nurkissa pyörimään. Eipä taida merkitystä olla äänesteäänkö vai ei.

• tässä olisi yksi "rehellinen" warteen otettawa ehdokas euuuparlamentti waaleihin :=)
        saako olla sokeria kermaa?
        entäs donitseja :=)

äänestä wain puolueetomasti minua :=)

• Pörrääjä

tänään käyn ennakkoäänestämässä, koska itse vaalipäivänä olen telttaretkellä :)

Ääneni on kannannotto.

• olet tähänastisessa otannassa. No on se hyvä, ettei vaaleja ihan suotta päälle järjestetä. Meinaatkos lähteä morsiankandidaattia testaamaan? :)

Äänestämättömyytenikin on kannanotto.

• Pörrääjä
        norMix kirjoitti:

olet tähänastisessa otannassa. No on se hyvä, ettei vaaleja ihan suotta päälle järjestetä. Meinaatkos lähteä morsiankandidaattia testaamaan? :)

Äänestämättömyytenikin on kannanotto.

ja oikeus käytetty.
        Ai mikä "morsiankandidaatti"? eiks morsian oo nainen, en mä oo mikään lepakko ;)

Telttatestatussa ja hyväksi havaitussa seurassa tietty lähden :) Tais olla se eka telttatesti siellä kahvilan lapinmatkalla *muistelee kaihoisasti*

• Pörrääjä kirjoitti:

ja oikeus käytetty.
        Ai mikä "morsiankandidaatti"? eiks morsian oo nainen, en mä oo mikään lepakko ;)

Telttatestatussa ja hyväksi havaitussa seurassa tietty lähden :) Tais olla se eka telttatesti siellä kahvilan lapinmatkalla *muistelee kaihoisasti*

Jotenkin mielsin sun nikkisi miehiseksi, johtuu varmaan näistä kukka ja mehiläisjutuista! :) Mutta uskoakseni muistan tän jatkossa!

Mutta hyvä kun edes sinä olet kansalais"velvollisuuden" suorittanut ja samalla teit sen ikäänkuin kaffeepalstan edustajana! :) Ja hyvää matkaa, jos ihan reaalimaailmassakin lähdet telttailemaan. Aika monta yötä olen aikanaan itsekin teltassa viettänyt. Helteellä ihan miellyttäväkin paikka nukkua- olettaen ettei ole itikoita teltta täynnä! :)

• Pörrääjä kirjoitti:

ja oikeus käytetty.

...ollu siellä kahvilan lapinreissulla bussikuskina? Tais olla aika pöllyssä kun menee persoonat tollain sekasin;) Mut se bussihan taiskin olla katollaan jossain vaiheessa jos oikein muistan...., ;)

• Pörrääjä
        Kossunen kirjoitti:

...ollu siellä kahvilan lapinreissulla bussikuskina? Tais olla aika pöllyssä kun menee persoonat tollain sekasin;) Mut se bussihan taiskin olla katollaan jossain vaiheessa jos oikein muistan...., ;)

että se räpiköi siellä joessakin pussiksen ja jonkun muun kanssa. Tainnut olla ihan muistamattomatta kunnossa ;)

• Kossunen kirjoitti:

ja hyvin duunini hoidinkin. Jos nyt kerran sattuu bussi lipsahtamaan tieltä, niin se on vaan lisäkokemus, josta ei edes veloteta lisähintaa! Aika reilua vai mitä?

• Pörrääjä kirjoitti:

että se räpiköi siellä joessakin pussiksen ja jonkun muun kanssa. Tainnut olla ihan muistamattomatta kunnossa ;)

Mä olin kuule samassa venessä Taikiksen ja NK:n kanssa- muistaakseni:))

• menetinkö nyt jo yhden äänen :=(
        ojentaa kahwikuppia :=)
        tässä olisi yksi "rehellinen" warteen otettawa ehdokas euuuparlamentti waaleihin :=)

• A.DONIS kirjoitti:

menetinkö nyt jo yhden äänen :=(
        ojentaa kahwikuppia :=)
        tässä olisi yksi "rehellinen" warteen otettawa ehdokas euuuparlamentti waaleihin :=)

Pörrääjä lupas äänensä jo mulle!

• norMix kirjoitti:

Mä olin kuule samassa venessä Taikiksen ja NK:n kanssa- muistaakseni:))

seikkailtiin, NK tunki mukaan kun huomasi että ollaan lähdössä veneretkelle. Kyllä harmitti :))

• norMix kirjoitti:

ja hyvin duunini hoidinkin. Jos nyt kerran sattuu bussi lipsahtamaan tieltä, niin se on vaan lisäkokemus, josta ei edes veloteta lisähintaa! Aika reilua vai mitä?

Ei se ole mies eikä mikään joka ei ees kerran oo bussia kaatanut ;)

• TaikisN kirjoitti:

seikkailtiin, NK tunki mukaan kun huomasi että ollaan lähdössä veneretkelle. Kyllä harmitti :))

venereissulla lopulta kävi, kaatuko paatti? Nyt ei ole muistikuvat ihan tunturipuron kirkkaat! Etten vaan olisi joutunut tekohengitystä tai jotain antamaan! :)

• norMix kirjoitti:

venereissulla lopulta kävi, kaatuko paatti? Nyt ei ole muistikuvat ihan tunturipuron kirkkaat! Etten vaan olisi joutunut tekohengitystä tai jotain antamaan! :)

tarkalleen, mutta jokin hämärä kuva minullakin on tekohengityssessiosta. Taisit muuten karauttaa veneen tahallaan siihen kiveen. Oltiin merihädässä kohdassa jossa oli vettä polviin :))

• norMix kirjoitti:

Pörrääjä lupas äänensä jo mulle!

wiel ole tjn :=)
        katos kun uurnillakin woi wielä waikuttaa mieleen :=)

• Kossunen kirjoitti:

...kuitenkin rovasti ;)

ylipuhuttua! :)

• A.DONIS kirjoitti:

wiel ole tjn :=)
        katos kun uurnillakin woi wielä waikuttaa mieleen :=)

Poliittinen vaikuttaminen vaalipäivänä on kriminalisoitu!

• sivupersooNaNa

Sanoin ei aikanaan eu:hun liittymiseen,
      ei auttanut.
      Nyt kyllä käytän äänioikeuttani,
      jos sinne saisin äänelläni jonkun
      järkevän ehdokkaan.
      Jos ei äänestä , ei voi jälkikäteen
      murista niiden typerille päätöksille.
      Mars norMix sinäkin vaaliuurnille ;=)

• Oleks siitä porukasta mukamas YHDEN järkevän ehdokkaan löytänyt! *hämmästelee* Paljasta nyt ihmeessä meille muillekin tämä uskomaton löytösi! :)

Typeriä päätöksiä tehdään oli edustajina kuka hyvänsä. Virkamiesten pyörittämä läpimätä systeemi, joka elää omaa elämäänsä edustajista riippumatta.

• sivupersooNaNa
        norMix kirjoitti:

Oleks siitä porukasta mukamas YHDEN järkevän ehdokkaan löytänyt! *hämmästelee* Paljasta nyt ihmeessä meille muillekin tämä uskomaton löytösi! :)

Typeriä päätöksiä tehdään oli edustajina kuka hyvänsä. Virkamiesten pyörittämä läpimätä systeemi, joka elää omaa elämäänsä edustajista riippumatta.

Jotain erillaista sinne pukumiesten joukkoon.
        baskeripää jo kuohutti eduskuntaa.
        Tosin joukkovoima tekee viisaastakin tyhmän.
        Luulen, että olet kanssani samaa mieltä.;=)

• norMix kirjoitti:

Oleks siitä porukasta mukamas YHDEN järkevän ehdokkaan löytänyt! *hämmästelee* Paljasta nyt ihmeessä meille muillekin tämä uskomaton löytösi! :)

olen saanut sellasen kuvan koko eu:sta ettei suomen sanomisilla ole paljon mitään vaikutusta. Suomi voi inistä jostain direktiivistä vaikka kuinka, niin silti isommat maat niistä tuntuu päättävän.

• sivupersooNaNa
        Nittaminax kirjoitti:

olen saanut sellasen kuvan koko eu:sta ettei suomen sanomisilla ole paljon mitään vaikutusta. Suomi voi inistä jostain direktiivistä vaikka kuinka, niin silti isommat maat niistä tuntuu päättävän.

Samaa mieltä olen minä myös.
        Yksittäisellä edustajalla ei sananvaltaa.
        Kun edellisessä kirjoitin ,
        jotain erillaista kuohuntaa pukumiesten joukkoon.
        Ja suomi on taas lööpeissä ;=)

• sivupersooNaNa kirjoitti:

Jotain erillaista sinne pukumiesten joukkoon.
        baskeripää jo kuohutti eduskuntaa.
        Tosin joukkovoima tekee viisaastakin tyhmän.
        Luulen, että olet kanssani samaa mieltä.;=)

luule mitään mun puolestani, luulen itse omat luuloni! :) Osallistuin muuten aikanaan luullun ymmärämiskokeisiinkin, eikä kovin hyvin mennyt! :( Vai oliks ne sittenkin kuullun ymmärtämiskokeet? :)

Onks Veltto ehdokkaana vai kehen viittaat? No vois Veltto tosiaan tuoda vähän väriä Rysseliinkin.

• Nittaminax kirjoitti:

ja suorat sanat voi käydä esittämässä! :)

http://www.youtube.com/watch?v=zjtlbPIzPl4&feature=related

• sivupersooNaNa
        norMix kirjoitti:

luule mitään mun puolestani, luulen itse omat luuloni! :) Osallistuin muuten aikanaan luullun ymmärämiskokeisiinkin, eikä kovin hyvin mennyt! :( Vai oliks ne sittenkin kuullun ymmärtämiskokeet? :)

Onks Veltto ehdokkaana vai kehen viittaat? No vois Veltto tosiaan tuoda vähän väriä Rysseliinkin.

Oit mun kanssa samaa mieltä,
        väri se tuo.
        Onko sulla facebook ?Sillä värikkäitä juttuja siellä.
        Voi kutsua sinut jos haluut. ;=)

• Adria

Näen äänestämisen oikeuttavan kitisemiseen epäkohdista, muuten siihen ei ole oikein oikeutta.

• että saat kitistä kovemmalla äänellä, kun me muut äänestämättömät!

• äänestän ja soinia kun hallaaho jäi pois :=(
      ja jos kaikki keffelaiset äänestää minuu niin palkkaan kaikki kaffelaiset hk awustajiksi :=)
      olis rysseli sekaisin :=)

waikk oikeestaan kaikkien pitäisi äänestää jotain sellaista josta ei pidä suomalaisessa politiikassa :=)
      pääsis siitä eroon wähäx aikaa :=)

warsinkin nyt kun on teewee lupa muuttuu pakolliseksi jopa sokeille?
      kohta tulee lisäksi liikenne maksu jolla tuetaan weeärrää ja finnairia?
      ja mitä sen jälkeen :=)

• valita ehdokas sen mukaan, että haluais pois kotinurkista! :) Ilmankos Patekin äänestettiin Rysseliin, vaan kun osas vielä reitin takaisin. Mutta jotenkin kuitenkin rauhottui sillä reissulla. Legendan mukaan pohjalaaset äänestivät aikanaan Alajärven vallesmannin Raimo Vistbackan samasta syystä eduskuntaan, oli kuulemma liian hankala alkuperäisessä duunissaan.

Jaa säkin meinaat ruveta euroedustajaks. Mutku mäkin jo ehdin tuolla ylempänä ilmasta mielenkiintoni ko duuniin. Mutta koska kahdella kaffeelaisella tuskin on mahiksia, niin pitäsköhän järkätä jonkinsortin kaffeepalstan esivaali?

Jaa että mitä pakollisen teewee luvan ja liikennemaksun jälkeen? Nooh miten olis uhkapeli, kessuttelu ja ryyppäysmaksu? Niin ja naimis...iin menomaksu tietty kans! :)

• norMix kirjoitti:

valita ehdokas sen mukaan, että haluais pois kotinurkista! :) Ilmankos Patekin äänestettiin Rysseliin, vaan kun osas vielä reitin takaisin. Mutta jotenkin kuitenkin rauhottui sillä reissulla. Legendan mukaan pohjalaaset äänestivät aikanaan Alajärven vallesmannin Raimo Vistbackan samasta syystä eduskuntaan, oli kuulemma liian hankala alkuperäisessä duunissaan.

Jaa säkin meinaat ruveta euroedustajaks. Mutku mäkin jo ehdin tuolla ylempänä ilmasta mielenkiintoni ko duuniin. Mutta koska kahdella kaffeelaisella tuskin on mahiksia, niin pitäsköhän järkätä jonkinsortin kaffeepalstan esivaali?

Jaa että mitä pakollisen teewee luvan ja liikennemaksun jälkeen? Nooh miten olis uhkapeli, kessuttelu ja ryyppäysmaksu? Niin ja naimis...iin menomaksu tietty kans! :)

waalipiiriin?
        no jos sää äänestät mua ja mä sua ni saadaan molemmat ainakin yksi ääni?
        soWITTU?

juu mul olis tiedos tai ajatukses kaikenlaisia weroja ja maksuja höyhille jos mut walitaan johki :=)
        en tie wiel minne mut jos SIIS jos walitaan :=)
        ja mää olemas kuitenkin ääni imuri :=)
        äänestys maksu jos ei äänestä jne :=)
        jos äänestää on maksu korkeempi jos äänestää wasemmistoa tai wihreit?
        jos äänestää kokomustii on maksu werotuksessa wähennettääwää tulowerotuksellista tappioo :=)
        jos sossuja ei woi wähentää ko waatiwat muutenkin weroja pois ?
        tai siis ei oikeesti waan kunhan puhuwat :=)
        ja jos kuuluu johonkin ammattiyhdistykseen on maksu taas korkeempi jne :=)

joo järkätään kaffelaisten waalit :=)
        mut ehtii euwaalit mennä ohi kun tulee kaiken laisia rotesteja?
        ja ääntenlasku kestäis liian kauan :=(
        mut jos mä meen tonne liwelle ehdokkaax?
        tai sää :=)
        tai sitten piretää aiwa hirwee waaliwäittely ensin et kumpi saa esiwaaleis enempi ääniä ja puskat lasketaan mukaan waik ne ei äänestäis :=)

• A.DONIS kirjoitti:

waalipiiriin?
        soWITTU?

juu mul olis tiedos tai ajatukses kaikenlaisia weroja ja maksuja höyhille jos mut walitaan johki :=)
        jos äänestää kokomustii on maksu werotuksessa wähennettääwää tulowerotuksellista tappioo :=)

tai sitten piretää aiwa hirwee waaliwäittely ensin et kumpi saa esiwaaleis enempi ääniä ja puskat lasketaan mukaan waik ne ei äänestäis :=)

eiks EU-vaaleissa koko maa oo samaa piiriä? Nii sillon met tosiaan voitas vaikka äänestää toisiamme. Vaan mistäs mä voin tietää, että sä pidät lupaukses? Paitti jälkikäteen ku sulla olis kaks ääntä ja mulla ei yhtään! :( Taitaa olla kuule paree, että äänesteään vaan itteemme.

Äänestysmaksu käyttämättä jääneestä äänestyksestä. Hieno id...eikun perhana, mähän joutusin maksaan se melkein aina! :( Niin tai jos se olis matalampi ku itte äänestäminen, niin sitten OK.

Nää vaalit taitaa tosiaan tulla liian pian, mutta voitas vaikka jo seuraaviin vaaleihin alkaa tähdätä. Oltas kerrankin ajoissa ja kerettäs kunnon esivaalikiertue järkkään rotesteineen kaikkineen! Voitas vaikka yksintein laajentaa kiertue ulkomaille. Kai jossain Hawajilla ja Balilla joku suomalainen on. Ja kai näin hyvään takoitukseen jotain EU-avustusta saa?

• A.DONIS kirjoitti:

waalipiiriin?
        soWITTU?

Täällähän on kokonainen vaalipuhe *nauraa katketakseen*

Teidän kahden potentiaalisen ehdokkaan välille kyllä pitäisi järjestää esivaalit tentteineen ja tiukkine kymysyksineen ja kumpi voittaa esivaalit, edustaa sitten Kaffe-puoluetta euroehdokkaana seuraavissa Eurovaaleissa.

• norMix kirjoitti:

eiks EU-vaaleissa koko maa oo samaa piiriä? Nii sillon met tosiaan voitas vaikka äänestää toisiamme. Vaan mistäs mä voin tietää, että sä pidät lupaukses? Paitti jälkikäteen ku sulla olis kaks ääntä ja mulla ei yhtään! :( Taitaa olla kuule paree, että äänesteään vaan itteemme.

Äänestysmaksu käyttämättä jääneestä äänestyksestä. Hieno id...eikun perhana, mähän joutusin maksaan se melkein aina! :( Niin tai jos se olis matalampi ku itte äänestäminen, niin sitten OK.

Nää vaalit taitaa tosiaan tulla liian pian, mutta voitas vaikka jo seuraaviin vaaleihin alkaa tähdätä. Oltas kerrankin ajoissa ja kerettäs kunnon esivaalikiertue järkkään rotesteineen kaikkineen! Voitas vaikka yksintein laajentaa kiertue ulkomaille. Kai jossain Hawajilla ja Balilla joku suomalainen on. Ja kai näin hyvään takoitukseen jotain EU-avustusta saa?

alkaa jo nyt rotestoimaan ettei meitä huolittu listoille ja waalit pitää järjestää uusiksi sitten kuin meille sopii :=)
        ja rahoitus idea on hywä "Jess"
        sää täytät hakemukset ja mä olen "luatettawa" warainhoitaja :=)
        otan niistä täyden poliittisen wastuun :=)

no sowitaan sitten niin että äänestetään ihteämme :=)
        ni sääki saat ainakin yhden äänen :=)
        mä kun en ole warma luotanko itseeni niin paljon että saisin sen oman ääneni :=)
        mut sellaista politiikka on :=)

• TaikisN kirjoitti:

Täällähän on kokonainen vaalipuhe *nauraa katketakseen*

Teidän kahden potentiaalisen ehdokkaan välille kyllä pitäisi järjestää esivaalit tentteineen ja tiukkine kymysyksineen ja kumpi voittaa esivaalit, edustaa sitten Kaffe-puoluetta euroehdokkaana seuraavissa Eurovaaleissa.

mul pahoja :=)
        luin et meist woittaja esiintyy seuraawissa eurowiisuissa :=)
        mun matala tumma paritoni sais kaikkien naisäänestäjien äänet warmasti "hihittää"

ja eikun perustamaan kaffe puoluetta :=)

• A.DONIS kirjoitti:

alkaa jo nyt rotestoimaan ettei meitä huolittu listoille ja waalit pitää järjestää uusiksi sitten kuin meille sopii :=)
        ja rahoitus idea on hywä "Jess"
        sää täytät hakemukset ja mä olen "luatettawa" warainhoitaja :=)
        otan niistä täyden poliittisen wastuun :=)

no sowitaan sitten niin että äänestetään ihteämme :=)
        ni sääki saat ainakin yhden äänen :=)
        mä kun en ole warma luotanko itseeni niin paljon että saisin sen oman ääneni :=)
        mut sellaista politiikka on :=)

Vaikka rotesti ei meniskään läpi niin siinähän sais runsaasti ilmasta mainosta ens vaaleja varten! Perustettaskos yksintein oma puolue, niin olis paremmat mahikset kerätä noita puoluetukiaisia sin muita? Mikähän olis sopiva puoluenimi? Käviskös vaikka PK=PerusKaffeelaiset! :)

• äänestää.. En ole koskaan äänestäny.Jokainen ehdokas on menossa sinne ajatellen vain itseään.Ei mee mun kohdalla enää läpi..

• Perimmiltää ajattelevat vain itseään, joku heikkona hetkenään ohikiitävän tuokion kenties jopa yhteisiäkin asioita.

Siis et ole EU-vaaleissa äänestänyt vai et peräti missään vaaleissa?

• norMix kirjoitti:

Perimmiltää ajattelevat vain itseään, joku heikkona hetkenään ohikiitävän tuokion kenties jopa yhteisiäkin asioita.

waali puhe parempi :=)

• mun waalilupaukset :=)
        minä "rehellinen" toiset huomioon ottawa "nauraa"
        ja muutenkin yhteiskunta wastuullinen nuori miäs "poliittinen wastuu"
        olisin ainut laatuinen rysselissä tjn
        "woi elämän kewät kuka tän puheen kirjoitti"

peeässää palaan kun tää puhe on puhtaax kirjoitettu :=)

• A.DONIS kirjoitti:

waali puhe parempi :=)

oli! Äänestäjät arvostaa rehellistä ehdokasta eli minua! :))

• A.DONIS kirjoitti:

mun waalilupaukset :=)
        minä "rehellinen" toiset huomioon ottawa "nauraa"
        ja muutenkin yhteiskunta wastuullinen nuori miäs "poliittinen wastuu"
        olisin ainut laatuinen rysselissä tjn
        "woi elämän kewät kuka tän puheen kirjoitti"

peeässää palaan kun tää puhe on puhtaax kirjoitettu :=)

olivat laatineet Jakomäen eskarilaiset Krisse Salmisen stand-up esitykseen! :))

• norMix kirjoitti:

Perimmiltää ajattelevat vain itseään, joku heikkona hetkenään ohikiitävän tuokion kenties jopa yhteisiäkin asioita.

EU-vaaleissa äänestänyt.Muuten kyllä osallistun kaikkeen..:)

• norMix kirjoitti:

oli! Äänestäjät arvostaa rehellistä ehdokasta eli minua! :))

politiikassa ja rakkaudessa on kaikki sallittua tjn :=)

• Putkivalo

Äänestäkää nyt edes yksi tomppeli pois täältä Suomesta sähläämästä :)

• A-donitsi jo ehdotti. Itseasiassa sekä hän että minä ollaan kiinnostuttu ko duunista, kun siinä on tiettyjä palkka- ja muita luontaisia kähmintäetuja. Kumpis olis mielestäsi joutavampi lähtemään? :)

• minua :=/
        ojentaa kahwikuppia....

• Leijonankesyttäjä

jos vaikka saisivat aikaan enemmän kun nämä kokoomukset, keskustat ja demarisoituneet. Isoille tuntuu olevan pääasia tyhjän jauhaminen ja vallassa pysyminen. Pienemmällä voisi olla ruokahalua hoitaa asioita paremmin.

Lopullista päätöstä ehdokkaasta en ole tehnyt mutta täytyy sanoa että selkokielisyydessä PS on omaa luokkaansa. Ei tarvitse miettiä että mitähän mahtoi tarkoittaa monimutkaisella ja monimielisillä lausunnoilla joilla en tarkoita tässä yhteydessä kataisia, vanhasia, väyrysiä, cronbergeja. Enkä erityisesti niinistöjä enkä heidän 6kk sitten tapahtuneita "ennustuksiaan" jo tapahtuneista asioista.
      Kanta EU:hun on ehkä vähän jyrkkä PS:llä mutta jos vähän tasaantuisi ajan mittaan.

• vaan on riski, etteivät saa läpi ensimmäistäkään ehdokasta. No PS:n Soinilla jos kellä kyllä pitäisi olla hyvät mahdollisuudet. Ja sanoma on todella selkeää- sen laadusta voidaan sitten olla montaakin mieltä!

Valta on ennenkin siloitellut mielipiteitä. Näin kävi mm vihreille hallitukseen noustuaan. Aika hiljaa ovat olleet mm ydinvoiman lisärakentamisesta.

Onkos muuten leijonia näkynyt viimeaikoina? Ruokolahden leijonahavainnoistakin alkaa olla jo senverran aikaa, että alkas olla jo tilaus seuraavalle! :)

• Dorodea

Joten en äänestä. Mun ääneni on niin kaunis ja kallis, että hukata en sitä halua :D

• sitten taidat kuulua kaffeelaisten enemmistöön ja suomalaisten vähemmistöön, joka ei aio äänsetää. Onkohan kaffeenjuonnilla joku poliittisesti passivoiva vaikutus? :))

• gg-10

Joo äänestän.

Ehdokkaita on huonoja ja sitten erittäin huonoja. Ainoa syyni äänestää on se, ettei joku toinen pääsisi sinne. Äänestän siis jotakin huonoa niin joku vieläkin huonompi on heikommilla.

Näin heppoisen surkeaan ideologiaan perustuu oma äänestysperusteeni.

• sangen järkeenkäyvälle ja loogiselle valintatavalle! Saattaisi helpottaa monen muunkin valintaa, joka turhaan yrittää löytää hyvää. Mutta itseasiassa riittääkin etsiä luokallejääneistä paras tai edes yrittää yrittää välttää se kaiken heikoin! :)

• Moby Dick

EU:n tarvitaa kriittisiä ääniä. Ei mitään EU-jäsenyyden vastustajia, vaan sellaisia, jotka ovat kriittisiä EU:n valtaklikkejä kohtaan. Totuushan on, että EU:n toimista ei monikaan suomalainen tiedä mitään, eikä ihme, koska eivätpä nykyiset euroedustat juuti ole tekemistään kertoneet. Tarvitaan euroedustajia, jotka kertovat kansalle, mitä EU:ssa milloinkin tapahtuu, ja jos tapahtuu Suomen edun vastaista niin laittavat tosiaan kapuloita rattaisiin, eivätkä vaan anna tyhjiä julistuksia.

Oma ääneni menee perussuomalaisten Sampo Terholle. Nuori ja älykäs mies, joka on pitänyt myös maahanmuuttoasioita kriittisesti esillä. Voi hyvin olla, että kun Soini lupauksensa mukaisesti vetäytyy europarlamentista eduskuntavaalien takia, on Sampo Terho hänen seuraajansa varasijalta.

Terhon numero on 199 ja nettisivut http://www.sampoterho.net/

• suhteeni politiikkaan ja äänestämiseen on hirmu hankala.

• ylettömän kahvinjuonnin passivoima! Pitäsköhän sumpin ryystäminen kieltää lailla, se tuntuu olevan huumetta palstakansalle?

Mikäs tön sun suhteesi sitten politiikkaan ja äänestämiseen niin hankalaksi on vetänyt?

• norMix kirjoitti:

ylettömän kahvinjuonnin passivoima! Pitäsköhän sumpin ryystäminen kieltää lailla, se tuntuu olevan huumetta palstakansalle?

Mikäs tön sun suhteesi sitten politiikkaan ja äänestämiseen niin hankalaksi on vetänyt?

mutta hankala kysymys. Syy on se, etta olen leipaantynyt poliitikkojen suoltamaan sanahelinaan. Siina maarin, etta jatan aanestamatta. Taalla pitaisi viela junailla itsensa lahetystöön. Mutta se ei ole syy. Kotomaassakin jattaisin aanestamatta.

• ole äänestänyt

enkä aio äänestää nytkään. En ole edes seurannut ketkä kaikki ovat ehdokkaana.

• enää paljon merkitystä ole.

• äänestäjä*

Äänestämässä on käyty ja oli ilo nähdä miten paljon nuorisoa oli liikkeellä. Sainpas houkuteltua pari kaveriakin mukaan vaikka meinasivat jättää äänestyksen väliin.

Toivottavasti äänestysprosentti on korkeampi kuin viime kerralla. Itse olen ainakin kannustanut tuttujani vaaliuurnille. EU on nykypäivää ja niin tulee olemaan jatkossakin. Toivottavasti kansa valitsee sinne asiantuntevia, pitkään politiikassa olleita ja kielitaitoisia meppejä eikä mitään onnenonkijoita.

Toivottavasti norMix ja moni muu, joka ei aikonut äänestää, on muuttanut mielensä ja käyttänyt kansalaisoikeutensa :).

• kansalaisoikeudesta!Pitäisi miettiä sitä,miksi niin moni jättää äänestämättä.
        Sinne kyllä jokainen poliitikko haluaa,mutta eipä niistä kuule mitään sen jälkeen.Joutuvat vain nöyrinä menemään muiden mukana.

Ihan turhaa..

• Adria
        mii-su kirjoitti:

kansalaisoikeudesta!Pitäisi miettiä sitä,miksi niin moni jättää äänestämättä.
        Sinne kyllä jokainen poliitikko haluaa,mutta eipä niistä kuule mitään sen jälkeen.Joutuvat vain nöyrinä menemään muiden mukana.

Ihan turhaa..

Vaan se on yksi demokratian peruskivistä. Vain äänestämällä voi vaikuttaa.

• Miisu eek.
        Adria kirjoitti:

Vaan se on yksi demokratian peruskivistä. Vain äänestämällä voi vaikuttaa.

Eipä ole koskaan mikään vaikuttanut,vaikka olen äänestänytkin..

• Mitä sitä nyt kaunista sarjaa rikkomaan yksien vaalien takia! :) No joo, seuraavissa eduskunta- ja kunnallisvaaleissa äänestän sitten taas!

• äänestämässä

,,,sillä todennäköisesti kyseessä oli viimeinen EU-vaali

• Sulla on nyt jotain sellaista tietoa tai aavistuksia, ettei muilla ole! Mistäs tollaseen tulokseen olet tullut?

• Pörrääjä

Rysseliin, itse sain omani pidettyä siellä, eipähän tule tänne sotkemaan kansallista politiikkaamme ;)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe