Pitääkö?

Utel Jaana

Pitääkö adventistien jalkojenpesutilaisuudessa ottaa sukkahousut pois jaloista?
Entä jos ei ole muuta alla?

12

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus kokenut tilanteen

      Jalat pestiin sukkahousujen päältä ja naiset pesi naisilta ja miehet miehiltä.

      • Utel Jaana

        Mikä palvelus se on, jos kastelee ystäviensä sukkahousut?
        Minä pitäisin sellaista pikemminkin piruiluna.


      • Utel Jaana kirjoitti:

        Mikä palvelus se on, jos kastelee ystäviensä sukkahousut?
        Minä pitäisin sellaista pikemminkin piruiluna.

        Hyvä huomio!

        Tuostahan voi saada rakkotulehduksen, kun märissä sukkahousuissa sitten palelee loppupäivän. Ja siitä taas voi seurata se, että ihan itse kastelee housunsa!


      • se noita
        uskova_1 kirjoitti:

        Hyvä huomio!

        Tuostahan voi saada rakkotulehduksen, kun märissä sukkahousuissa sitten palelee loppupäivän. Ja siitä taas voi seurata se, että ihan itse kastelee housunsa!

        taas räyhää ja sen kyllä huomaa.


    • mökin vaari

      Minä vältän käyntiä adventtikirkossa silloin, kun siellä on ehtoollinen.
      Minulla on niin hirveä jalkahiki, etten punastumatta kehtaa ottaa kenkiä pois edes kenkäkaupassa.
      Siellä sentään voin käydä sovittamassa sovitushuoneessa.
      Mutta yritän laittaa sovittamani käymättömät kengät nykyään hyllyyn niin, ettei kukaan huomaa niitä ainakaan kaupassaoloni aikaan.
      Nuorempana häveliäisyyttäni ostin kaikki kokeilemani kengät pois kaupasta tuoksumasta.
      Ompahan ollut kenkiä sitten jälkikasvulle annettaviksi ;?)

      se punapartanen vaari.

      • viinistä voi

        ottaa osaa, vaikkei ottaisi osaa jalkojenpesuun, vaikka se ei olekaan suositeltavaa. Onhan noita poikkeussyitä miksi ei voi jalkojenpesuun osaa ottaa. Se on jokaisen oma valinta.


      • suur'ihmetys
        viinistä voi kirjoitti:

        ottaa osaa, vaikkei ottaisi osaa jalkojenpesuun, vaikka se ei olekaan suositeltavaa. Onhan noita poikkeussyitä miksi ei voi jalkojenpesuun osaa ottaa. Se on jokaisen oma valinta.

        Miksei adventistien ehtoollinen ole samankaltainen tilaisuus kuin Jeesuksella ja opetuslapsilla oli yläsalissa?
        Miksi asia on muutettu pois alkuperäismuotoisesta ruokailutapahtumasta?
        Miksi ylipäänsä te olette tehneet ikiomat tavat, joilla ei oikeasti ole edes esikuvaa?

        1.Korinttolaiskirje:
        11:21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.


      • sen teemme,
        suur'ihmetys kirjoitti:

        Miksei adventistien ehtoollinen ole samankaltainen tilaisuus kuin Jeesuksella ja opetuslapsilla oli yläsalissa?
        Miksi asia on muutettu pois alkuperäismuotoisesta ruokailutapahtumasta?
        Miksi ylipäänsä te olette tehneet ikiomat tavat, joilla ei oikeasti ole edes esikuvaa?

        1.Korinttolaiskirje:
        11:21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        se on yksi kunnioituksen osoitus Jeesuksen kehoitukselle. Jeesus itse alensi itsensä ja pesi opetuslastensa jalat antaen esimerkin ja sanoi opetuslasten vastustellessa:

        "Autuaita olette te, jos sen teette"!

        TÄMÄN VUOKSI:

        Sillä "EI OLE PALVELIJA HERRAANSA SUUREMPI"!

        Nuo kaikki teidän keksimänne esteet ovat vain lihan aikaan saanosta.

        Tottakai jokainen voi vaihtaa sukkahousut kuiviin tai ottaa ne pois pesun ajaksi. Ei ole kysymys varsinaisesta pesusta, vaan Jeesuksen esimerkin kunnioittamisesta, ja siitä ettäalentaa itsensä orjan tasolle.


      • suur'ihmetys kirjoitti:

        Miksei adventistien ehtoollinen ole samankaltainen tilaisuus kuin Jeesuksella ja opetuslapsilla oli yläsalissa?
        Miksi asia on muutettu pois alkuperäismuotoisesta ruokailutapahtumasta?
        Miksi ylipäänsä te olette tehneet ikiomat tavat, joilla ei oikeasti ole edes esikuvaa?

        1.Korinttolaiskirje:
        11:21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        Siinä saadaan ADVENTISTIpappi jäämään ihmisten mieliin, hyväntekijänä.
        Mutta kristityille HPE merkitsee tätä:

        Joh. 6:54
        Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Joh. 6:55
        Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

        Joh. 6:56
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 3:24]

        On varsin ymmärrettävää miksi adventisti inhoaa ehtoollisen päätarkoitusta.
        Heilelhän on opetettu että veren ja lihan nauttiminen on kauhistus Herran
        silmissä.

        Joh. 6:53
        Jeesus sanoi heille:
        "Totisesti, totisesti:
        ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
        [6:53-56: Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]

        Kiitos Jeesus, että olet meidän elävä ravintomme!
        Antti


    • IDENEB

      On kai sieltä alhaaltapäin kiva katella vaikka sukkahousut pyöriskin jaloissa.
      Ainakin mies asettaa ittensä kohtuuttomalle kiusaukselle tahallaan alttiiksi.
      Ehkä hyvinkin mieluusti. Mutta mutta ..

      Matt. 5:27

      Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.

      Matt. 5:28

      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

      • tämänkin

        evankeliumin sanoma oli? Oletko humalassa vai väsynyt?


      • Tosi_uskova
        tämänkin kirjoitti:

        evankeliumin sanoma oli? Oletko humalassa vai väsynyt?

        Ja katseiden ohjaaminen pois ulkoisesta hurskaudenharjoituksesta, sisälle
        sydämestä lähtevään Jumalan palvelemiseen. Kukaan ei siitä kostu, oikealla
        tavalla, siitä että puhtaat jalat pestään kirkossa. Se on vain ulkoinen rituaali.
        Ehtoollisessakin o ntärkeintä se, mikä menee sisälle aineellisesti ja hengellisesti.

        Room. 12:1
        Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet,
        antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi;
        tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

        Luuk. 11:41
        Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on;
        katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

        Tosi_uskova


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1896
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1542
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      81
      850
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      727
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe