Hei!
Kun olette lopettaneet e-pillereitten syönnin,niin kuinka kauan on kestänyt että kierto on tasautunut?Itse lopetin juuri pillerit ja kiinnostais tietää kuinka kauan siinä tasautumisessa oikein kestää?Vaikka sekin toki on yksilöllistä,niin siltikin.
Kiitos.
Kun olette lopettaneet e-pillereitten syönnin,niin kuinka kauan on kestänyt että kierto on tasautunut?Itse lopetin juuri pillerit ja kiinnostais tietää kuinka kauan siinä tasautumisessa oikein kestää?Vaikka sekin toki on yksilöllistä,niin siltikin.
Kiitos.
Vastaukset 7
Vanhimmat
lähes vuoden ennenkuin menkat säännöllistyivät.
...käynnistyminen vie pilsujen lopettamisen jälkeen jonkun aikaa. Mulla ei ole paljonkaan kokemusta niitten käytön lopettamisesta,
ainoastaan yksi juttu vuodelta -98.
Olin käyttänyt Marveloneja 11/1997 - 06/1998 ja
sitten lopetin. Säännölliset menkat alkoi olla parin kk:n jälkeen , mutta olo oli muuten jotenkin mielettömän sulkeutunut ja "kliininen", ja rinnat alkoivat vähän pienentyä. Itseluottamus ja tsemppi katosi jonnekin hetkeksi ja tunsin itseni oudon mitättömäksi. Nämä em. psyykkiset vaikutukset johtuu siitä, että oma hormonitoiminta ei ollut vielä käynnistynyt pilsujen lopetuksen jälkeen ja keinotekoiset hormonit olivat lakanneet vaikuttamasta. Tätä välivaihetta jossa olo voi muuttua lähes täysin (voi tuntua jopa "kehitystaantumalta") on turha säikähtää, tilanne korjaantuu kun jaksaa odotella.
Hei!
Lopetin pillereiden syönnin marraskuun alussa. Nyt menossa viides kierto. Kierto ollut sekaisin. Kp:t 29, 16, 23, 27 ja nyt menossa kp 18.
On erittäin yksilöllistä, kuinka sekaisin kierto menee ja kuinka nopeasti tasoittuu. Tosilla saattaa olla lyhyet kierrto, toisilla taas jopa yli 100 päivän kiertoja. Jos ei kierrot tasaannu, kannattaa olla yteydessä lääkäriin.
Mulla kesti n. 3 kuukautta, ettei menkkoja kuulunut. Nyt tulleet takaisin runsaampina kun pillereiden aikana, eikä niin säännöllisinä. Pillereissähän nuo "haitat" oli hyvyyksiä.
Juu.Mä olin kesällä n3kk syömättä nuita pillereitä ja menkkakivut hävisi kokonaa,sen sijaan tilalle tuli rintojen turvotus ennen menkkoja jota ei ikinä ennen ollut ollu.Ja heittelivät aika lailla mut sit piti taas ruveta syömään ja nyt sain lääkäriltä luvan lopettaa.
Mutta tarvii toivoa että ei nuita menkka kipuja tulis enää ja joskus tuo kierto tasautuis.
Minä lopetin pillerit 2kk sitten. kahdet menkat ovat sen jälkeen tulleet ajallaan ja normaaleina, tosin rinnat ovat hieman kipeät. Onko painonne huomanneet laskenut lopettamisen jälkeen?
Mulla on nyt taas menkkojen jälkeen ollut paha olo että en ole pystynyt paljon syömään,joten on sen takia paino laskenut hiukan,mutta siltikin tuntuu että vatsa olis hiukan kasvanut,tai ainakin se on kovemman tuntuinen.Kun en oikein tiedä kehtaako lähteä lääkäristäkään kysymään että mistä tuo paha olo johtuu sitä on jo kestänyt 4-5vk!Eli sieltä edellisistä menkoista lähtien ja muutama päivänä nyt kun oli taas tuo tyhjennysvuoto niin ei sitä pahaa oloa ollut,mutta heti menkkojen jälkeen jatku taas!