Millainen ihminen on köyhä ihminen? Mitä se tarkoittaa? Minulla on työpaikka, vuokra-asunto, vaatteita, virveli ja pieni vene, fillari, kavereita, rahaa korkeintaan sellainen 70 000 € pankissa. Mutta ei minulle ole koskaan tullut mieleeni, että olisin köyhä. Onkohan nyt niin, ettei ihmiset vaan ole tyytyväisiä mihinkään mitä on, vaan aina ruoho on vihreämpää siellä aidan toisella puolella. Mitä pitää olla, että ei ole köyhä, en tiedä?
Mitä tarkoittaa köyhyys
5
578
Vastaukset
- olla köyhä
järjeltä ja lähimmäisenrakkaudelta.
Hyvin sinun pitäisi taloudellisesti toimeen tulla jos noin tilanne on hyvä että pystyt säästämään huomattavia summia.
Köyhä on sellainen jolla ei ole perusjuttuihin varaa eikä ole juurikaan säästöjä. Suomessa köyhyysraja menee noin vähän reilun tonnin kuukausituloissa, niin kallista kaikki on. Suuri osa suomalaisista elää rajussa köyhyydessä. Minä elän sadalla eurolla jota sain odotella puoli vuotta ilman tuloja. - että sellainen
ihminen, joka joutuu pelkäämään koko ajan monia asioita on köyhä.
Esimerkiksi kodin menettämistä, luottokelpoisuuden menettämistä, lasten jalkojen kasvamista ja kenkien ostamista, ruoan loppumista, ulosottomiestä ja perintäyhtiöitä. Ruokakauppiasta kun lasku on maksamatta. Työämarkkinatuen myöhästymistä, autoverolaskua ja auton katsastamista. Osa-aikatyön loppumista, katon vuotamista, viemärin tukkeutumista ja vesijohtojen jäätymistä.
Kun pelko hukkaan joutumisesta kasvaa niin suureksi, että ei enää nuku aamuöisin lainkaan, on todella käyhä.
Näillä leveysasteilla on puutetta muustakin kuin ruoasta ja vedestä (sekin katkaistaan jos lasku on maksamatta), täällä ei selviä taivasalla, ilman lämpöä ja kattoa päänpäällä.
Vanhan laulun mukaan muurari, maalari ja hanslankari näkivät nälkää talvisin, kun taas hampparilla olivat asiat aina hyvin. - asdfghjks
mutta aina meistä kaikista on vaarana tulla köyhiä,
minäkin "olen rikas", mutta hyvin pienituloinen, aina pelkään sitä köyhtymistä kun olen niin monen kaltaiseni nähnyt muuttuvan köyhäksi.
ei tarvis kuin paha sairaus iskeä, pian sitä on köyhä,
vaka on korvauskatoja, kaikki tarvikkeet eivät kuulu kattojen piiriin,
lähempänä köyhaä olet kuin keskitasoa. - uusköyhä
Olen todellinen uusköyhä!
2008 aikana köyhdyin noin 150000E.
Onneksi on omistusasunnot, vuokratulot ja eukon 800E:n eläke ettei tarvitse soskun luukulle mennä.
Itse siirryin vuodenvaihteessa TYÖTTÖMYYSELÄKKEELTÄ vanhuuseläkkeelle. - mutta typerä!
Voi tätä suunnatonta tyhmyyttä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381644Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171