Katoamisilmoitus !

Ilmoitan Sirkka-Iita eli Nadasja-emilian, Alex-Kasin ja adventistit kadonneiksi. Heitä ei ole maan päällä olemassa. Vetoan tässä heidän omaan todistukseensa, joka jostain eetteristä on kummallisella tavalla tänne putkahtanut, vaikka heitä siis ei ole olemassa oman todistuksensa mukaan.

Ei-uskovathan ovat Raamatun mukaan kuolleita ja heidän pitää syntyä elämään. Tämän ymmärtävät kyllä kristityt, mutta joillekin harhaanjohdetuille ei-uskoville se näyttää olevan käsittämätöntä. Heidän mielestään kun kuolema on olemattomuutta!

"Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset" (Kol 2:13)

Niinpä nuo katoamisilmoituksen hahmot ovat olemattomia.

Jos he tulisivat uskoon, tulisi heistä olevia ilmeisesti. Elämäähän he eivät ymmärrä yli olemisen.

60

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskostasi:
      • Kun Herra Jeesus huutelee alexia tilinteolle, huutaa alex takaisin:
        olen olematon, ei minua voida toumita mistään, ei edes epääuskostani.

        Mutta kyllä Jumala kutsui synteihinsä kuollutta Adamia ja kutsuu alexia,
        kutsuu elämään takaisin. Ei poisnukkuminenkaan vapauta syyllisyydestä
        ja epäuskoon jäämisestä. Vaan kaikkien ihmsiten pitää ylösnouseman.
        Toiset tuomion ylösnousemukseen ja toiset pelastettujen ylösnousemukseen.

        Dan. 12:2-3
        2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun Herra Jeesus huutelee alexia tilinteolle, huutaa alex takaisin:
        olen olematon, ei minua voida toumita mistään, ei edes epääuskostani.

        Mutta kyllä Jumala kutsui synteihinsä kuollutta Adamia ja kutsuu alexia,
        kutsuu elämään takaisin. Ei poisnukkuminenkaan vapauta syyllisyydestä
        ja epäuskoon jäämisestä. Vaan kaikkien ihmsiten pitää ylösnouseman.
        Toiset tuomion ylösnousemukseen ja toiset pelastettujen ylösnousemukseen.

        Dan. 12:2-3
        2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        minulle (siis alexille).. ? Onko Antin pasmat menneet ihan sekaisin? Yritä Antti vastata krjoitukseen suoraan eikä muiden kirjoitusten kautta. Kenenkään on aika vaikeaa seurata perässä ja tietää että mistä sinä oikeiun puhut?


      • Toim.huom.
        alex-kasi kirjoitti:

        minulle (siis alexille).. ? Onko Antin pasmat menneet ihan sekaisin? Yritä Antti vastata krjoitukseen suoraan eikä muiden kirjoitusten kautta. Kenenkään on aika vaikeaa seurata perässä ja tietää että mistä sinä oikeiun puhut?

        Tämä on yleinen yhteinen keskustelukanava.
        Yleisen foorumin kuvaan kuuluu, että kaikki voivat osallistua keskusteluun.
        Se ei ole vain sallittua vaan on suotavaa ja toivottavaa.
        Sillä tavalla opitaan toinen toisestaan ja voidaan auttaa toinen toistaan ja
        saadaan ehkä hyvinkin rakentava lopputulos.
        Palstalla ei ole tarkoitus lyödä lukkoon mielipiteitä eikä voida sopia kuka
        kellekin saa vastata ja kuka ei.


      • alex-kasi
        Toim.huom. kirjoitti:

        Tämä on yleinen yhteinen keskustelukanava.
        Yleisen foorumin kuvaan kuuluu, että kaikki voivat osallistua keskusteluun.
        Se ei ole vain sallittua vaan on suotavaa ja toivottavaa.
        Sillä tavalla opitaan toinen toisestaan ja voidaan auttaa toinen toistaan ja
        saadaan ehkä hyvinkin rakentava lopputulos.
        Palstalla ei ole tarkoitus lyödä lukkoon mielipiteitä eikä voida sopia kuka
        kellekin saa vastata ja kuka ei.

        ketään kieltää osallistumasta - ihmettelin vain että Antti vastaa minun aloituksiini (nähtävästi koska jo otsikoi vastauksensa minun nimelläni :) muille kuin minulle. Mutta minä en halua kieltää ketään sanomaan sam´nottavaansa päin vastoin.

        Esimerkikisi: joka kerta kun Antti puhuu jostain, hän myös antaa mahdollisuuden eriäville mielipiteille - mikä erittäin hyvä asia, eikö vain. Ja sehän on yksi tällaisen palstan tarkoituksistakin.

        Ota esimerkiksi tämä kuolemattomuus asia, täällä saa jokainen tuota esiin näkemyksensä ja argumentinsa.. olemmeko kuolemattomia ja jos olemme niin koska ja miten? Sillä jos olet ajatellut asiaa niin varmasti olet myös tietoinen että ilman ns. "omaa kuolemattomuutta" ei ole myökään ikuista kärsimystä missään. Siis pohjimmiltaan on kyse olemmeko kuolemattomia ilman yhteyttä Jumalaan, jos vastaat siihen myöntävästi saat sen mukana kaikenlaista ... muun muuassa ikuisen piinan ... ristiritaisen Raamatun, Kaikkivaltiaan rakkaudellisen Luojan joka loi elämää ikuisesti piinattavaksi .. ja niin edelleen.. näis se menee ... ei siitä pääse yli eikä ympäri..

        Sitäpaitsi monet ovat saaneet uusia ajatuksia näistä keskusteluista ja esimerkiksi lakanneet uskomasta omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana sellaisiin kauhutarinoihin kuin ikuinen piina - koska he ovat siten saaneet uusia näkemyksiä uskonelämäänsä.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        minulle (siis alexille).. ? Onko Antin pasmat menneet ihan sekaisin? Yritä Antti vastata krjoitukseen suoraan eikä muiden kirjoitusten kautta. Kenenkään on aika vaikeaa seurata perässä ja tietää että mistä sinä oikeiun puhut?

        Aikasemmin olet sanonut, ettet mun kanssa keskustele.
        Kovasti vaan juoksentelet perässäni ja laitat tuon koiramaisen pissamerkkisi
        - helvetin piina - melkein jokaisen viestini perään.
        Vaikka tiedät ettei mua kiinnosta "ikuisen kauhun" ulkoiset merkit ja hajut.
        Vaan se syy, miksi jotkut 2häpeällä karkotetaan" tuohon pimeyteen, jossa
        "ei tuli sammu, eikä matonsa kuole". (Mitä luotettavin Jeesuksen sana, Mk 9:48).

        "Antti on kuin Riitan kaiku", kirjoittanut alex-kasi - adventistien kaiku.

        Itse asiassa alex ja Sirkka-Iita ovat palstalla olleet kuin "Kieku ja Kaiku",
        nuo lapsille tutut hahmot.

        Sirkkahan kirjoitti että kun alex tai anne-elina kirjoittavat niin se on kuin hän,
        Sirkka-Iita, kirjoittaisi (tai Nadasja-emilia). Mutta minä en ajatuksenvapauttani
        möisi edes Riitalle, vaikka lähes kaikessa olen ollut samoilla linjoilla.
        Miksi kristittyjen täytyisikään ehdoin tahdoin etsiä erimielisyyksiä?
        Minun näkemykseni on, että parempi tuoda lisävaloa kuin eripuraisuutta.

        Antti


      • Tarkk'ampuja
        alex-kasi kirjoitti:

        ketään kieltää osallistumasta - ihmettelin vain että Antti vastaa minun aloituksiini (nähtävästi koska jo otsikoi vastauksensa minun nimelläni :) muille kuin minulle. Mutta minä en halua kieltää ketään sanomaan sam´nottavaansa päin vastoin.

        Esimerkikisi: joka kerta kun Antti puhuu jostain, hän myös antaa mahdollisuuden eriäville mielipiteille - mikä erittäin hyvä asia, eikö vain. Ja sehän on yksi tällaisen palstan tarkoituksistakin.

        Ota esimerkiksi tämä kuolemattomuus asia, täällä saa jokainen tuota esiin näkemyksensä ja argumentinsa.. olemmeko kuolemattomia ja jos olemme niin koska ja miten? Sillä jos olet ajatellut asiaa niin varmasti olet myös tietoinen että ilman ns. "omaa kuolemattomuutta" ei ole myökään ikuista kärsimystä missään. Siis pohjimmiltaan on kyse olemmeko kuolemattomia ilman yhteyttä Jumalaan, jos vastaat siihen myöntävästi saat sen mukana kaikenlaista ... muun muuassa ikuisen piinan ... ristiritaisen Raamatun, Kaikkivaltiaan rakkaudellisen Luojan joka loi elämää ikuisesti piinattavaksi .. ja niin edelleen.. näis se menee ... ei siitä pääse yli eikä ympäri..

        Sitäpaitsi monet ovat saaneet uusia ajatuksia näistä keskusteluista ja esimerkiksi lakanneet uskomasta omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana sellaisiin kauhutarinoihin kuin ikuinen piina - koska he ovat siten saaneet uusia näkemyksiä uskonelämäänsä.

        alex

        "Sitäpaitsi monet ovat saaneet uusia ajatuksia näistä keskusteluista ja esimerkiksi lakanneet uskomasta omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana sellaisiin kauhutarinoihin kuin ikuinen piina - koska he ovat siten saaneet uusia näkemyksiä uskonelämäänsä.
        alex"

        Ei täällä kukaan kuolemattomuudestaan ole ylpeillyt. Sinä vain pidät yllä
        sellaista vääristynyttä ajatusmaailmaa, että iankaikkisesta rangaistuksesta
        musituttavat mukamas korostaisivat omaa kuolemattomuuttaan.
        Eihän kukaan, ei edes saatana, ylpeile sillä että joutuu helvetin tulijärveen.
        Sanoohan Raamattu, että saatana koettaa hämätä raivoisasti ...

        Ilm. 12:12

        Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

        Tietomme on vajavaista. Siksi on pitäydyttävä siinä mitä Sana sanoo.
        Eikä lähteä miettimään kuinka kauan kenenkin kohdalla rangaistus kestää.

        1. Kor. 3:20

        ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

        1. Kor. 8:2

        Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Aikasemmin olet sanonut, ettet mun kanssa keskustele.
        Kovasti vaan juoksentelet perässäni ja laitat tuon koiramaisen pissamerkkisi
        - helvetin piina - melkein jokaisen viestini perään.
        Vaikka tiedät ettei mua kiinnosta "ikuisen kauhun" ulkoiset merkit ja hajut.
        Vaan se syy, miksi jotkut 2häpeällä karkotetaan" tuohon pimeyteen, jossa
        "ei tuli sammu, eikä matonsa kuole". (Mitä luotettavin Jeesuksen sana, Mk 9:48).

        "Antti on kuin Riitan kaiku", kirjoittanut alex-kasi - adventistien kaiku.

        Itse asiassa alex ja Sirkka-Iita ovat palstalla olleet kuin "Kieku ja Kaiku",
        nuo lapsille tutut hahmot.

        Sirkkahan kirjoitti että kun alex tai anne-elina kirjoittavat niin se on kuin hän,
        Sirkka-Iita, kirjoittaisi (tai Nadasja-emilia). Mutta minä en ajatuksenvapauttani
        möisi edes Riitalle, vaikka lähes kaikessa olen ollut samoilla linjoilla.
        Miksi kristittyjen täytyisikään ehdoin tahdoin etsiä erimielisyyksiä?
        Minun näkemykseni on, että parempi tuoda lisävaloa kuin eripuraisuutta.

        Antti

        - tai olenko kirjoittanut jotenkin, että sellaisen käsityksen saat? Panehan linkki - niin katsotaan miten olen sen sanonut?

        :) Itse asiassa alex ja Sirkka-Iita ovat palstalla olleet kuin "Kieku ja Kaiku",
        nuo lapsille tutut hahmot..

        Niin tottahan se on että Sirkka-Iita on yksi palstan parhaita kirjoittajia, sydän mukana ja tuntee Raamatun sanoman hyvin.. Häntä tuskin kukaan voi jymäyttää omaan kuolemattomuuteen uskolla - etkö ole siitä iloinen? Minä ainakin olen - Sirkka-Iita ei myöskään halveksi ketään, turvaa ja luottaa Jumalaan - oikein hyvä - hedelmistään puu tunnetaan.


      • Ja kuolemisen eroa. Taamattuhan kertoo selvästi, että kaikki ihmiset nukkuvat kuolon uneen. Nukkujathan voidaan herättää unesta. Sanahan sanoo, että Kristuksessa kuolleet herätetään ensiksi.


      • alex-kasi
        Tarkk'ampuja kirjoitti:

        "Sitäpaitsi monet ovat saaneet uusia ajatuksia näistä keskusteluista ja esimerkiksi lakanneet uskomasta omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana sellaisiin kauhutarinoihin kuin ikuinen piina - koska he ovat siten saaneet uusia näkemyksiä uskonelämäänsä.
        alex"

        Ei täällä kukaan kuolemattomuudestaan ole ylpeillyt. Sinä vain pidät yllä
        sellaista vääristynyttä ajatusmaailmaa, että iankaikkisesta rangaistuksesta
        musituttavat mukamas korostaisivat omaa kuolemattomuuttaan.
        Eihän kukaan, ei edes saatana, ylpeile sillä että joutuu helvetin tulijärveen.
        Sanoohan Raamattu, että saatana koettaa hämätä raivoisasti ...

        Ilm. 12:12

        Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

        Tietomme on vajavaista. Siksi on pitäydyttävä siinä mitä Sana sanoo.
        Eikä lähteä miettimään kuinka kauan kenenkin kohdalla rangaistus kestää.

        1. Kor. 3:20

        ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

        1. Kor. 8:2

        Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Niinkuin tavallista piinauskoisille et sinäkään ole ajatellut asiaa alkuun etkä loppuun. Miten se teidän ikuinen piinanne olisi mahdollista jos uskoisitte Raamatun sanaan kun se sanoo että:

        1. Tim. 6:16
        Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Mitenkä voi ihminen saada ikuisen elämän?

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

        Kenellä ei ole ikuista elämää?

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

        --------------
        Ei kukaan joka uskoo että vain Jumalan täydellisyydessä voi olla iankaikkista elämää voi samalla uskoa että muuallakin on iankaikkista elämää..

        HALOO..


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Aikasemmin olet sanonut, ettet mun kanssa keskustele.
        Kovasti vaan juoksentelet perässäni ja laitat tuon koiramaisen pissamerkkisi
        - helvetin piina - melkein jokaisen viestini perään.
        Vaikka tiedät ettei mua kiinnosta "ikuisen kauhun" ulkoiset merkit ja hajut.
        Vaan se syy, miksi jotkut 2häpeällä karkotetaan" tuohon pimeyteen, jossa
        "ei tuli sammu, eikä matonsa kuole". (Mitä luotettavin Jeesuksen sana, Mk 9:48).

        "Antti on kuin Riitan kaiku", kirjoittanut alex-kasi - adventistien kaiku.

        Itse asiassa alex ja Sirkka-Iita ovat palstalla olleet kuin "Kieku ja Kaiku",
        nuo lapsille tutut hahmot.

        Sirkkahan kirjoitti että kun alex tai anne-elina kirjoittavat niin se on kuin hän,
        Sirkka-Iita, kirjoittaisi (tai Nadasja-emilia). Mutta minä en ajatuksenvapauttani
        möisi edes Riitalle, vaikka lähes kaikessa olen ollut samoilla linjoilla.
        Miksi kristittyjen täytyisikään ehdoin tahdoin etsiä erimielisyyksiä?
        Minun näkemykseni on, että parempi tuoda lisävaloa kuin eripuraisuutta.

        Antti

        olisikin niin, että " tuli ei sammu, eikä mato kuole" ....etteikö ihminen sammuisi tulessa ja ihminen kuole tulessa!??

        hÄTÄINEN JOHTOPÄÄTÖKSESI SIIS ON , ETTÄ KOSKA " HEIDÄN MATONSA EI KUOLE, NIIN IHMINENKÄÄN EI KUOLE, JOSSA TÄMÄ MATO ELÄÄ?

        Mikä saa sinut luulemaan että ihmisillä helvetissä ollessaan on matoja??
        Mielikuvitusko?
        Harvalla nyt nykyään enää matoja on? Voi joillain olla, jotka syövät suolakalaa!!

        Jos tuli ei koskaan sammu, niin se palaa siis iankaiken?

        Ja kuiternkin pelastetut istuttavay viinitarhoja JA SYÖVÄT SEN HEDELMIÄ!

        Tulessako? Höpsistä kukkuu!


      • Huomioitsija
        alex-kasi kirjoitti:

        minulle (siis alexille).. ? Onko Antin pasmat menneet ihan sekaisin? Yritä Antti vastata krjoitukseen suoraan eikä muiden kirjoitusten kautta. Kenenkään on aika vaikeaa seurata perässä ja tietää että mistä sinä oikeiun puhut?

        Kyllä tuo Antin viesti seesteinen oli. On kaksi ylösnousemusta -- vääräin ja
        vanhurskasten. Eri aikoihin.

        Kun Herra Jeesus huutelee alexia tilinteolle, huutaa alex takaisin:
        olen olematon, ei minua voida toumita mistään, ei edes epääuskostani.

        Mutta kyllä Jumala kutsui synteihinsä kuollutta Adamia ja kutsuu alexia,
        kutsuu elämään takaisin. Ei poisnukkuminenkaan vapauta syyllisyydestä
        ja epäuskoon jäämisestä. Vaan kaikkien ihmisten pitää ylösnouseman.
        Toiset tuomion ylösnousemukseen ja toiset pelastettujen ylösnousemukseen.

        Dan. 12:2-3
        2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.


      • huomioitsija
        Huomioitsija kirjoitti:

        Kyllä tuo Antin viesti seesteinen oli. On kaksi ylösnousemusta -- vääräin ja
        vanhurskasten. Eri aikoihin.

        Kun Herra Jeesus huutelee alexia tilinteolle, huutaa alex takaisin:
        olen olematon, ei minua voida toumita mistään, ei edes epääuskostani.

        Mutta kyllä Jumala kutsui synteihinsä kuollutta Adamia ja kutsuu alexia,
        kutsuu elämään takaisin. Ei poisnukkuminenkaan vapauta syyllisyydestä
        ja epäuskoon jäämisestä. Vaan kaikkien ihmisten pitää ylösnouseman.
        Toiset tuomion ylösnousemukseen ja toiset pelastettujen ylösnousemukseen.

        Dan. 12:2-3
        2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        paatuneen valehtelijan joutuvan?


    • alex-kasi

      Ei tosin siksi että olisi huolissaan (jos joku nyt luuli) vaan ihan vain "piruuttaan"

      Miksi?
      No kun ei Riitta oikein pysty Raamatulla saamaan meitä vakuuttuneeksi että Kaikkivaltias Luoja loi suuren osan luoduistaan tuliseen pätsiin kidutettavaksi ja teki sitten heistä vielä sellaisia etteivät varmalla kuole - ainakin uskova_1:den juttujen mukaan. :)

      uskova_1:den mielestä Luoja loi jopa suurimman osan ihmisistä piinaan - ainakin noista kirjoituksistaan sa sen käsitylsen..

      Miksi uskova_1 uskoo tuollaisiin satuihin?
      Nyt on tietysti niin että uskova_1:den vaikeudet alkavat siitä, että hän kiven kovaan väittää ettei tarvitse Jumalaa elääkseen ikuisesti vaan ainoastaan säästyäkseen ikuisesta piinasta?

      Oikeastaan ei uskova:1 edes (jos sanotaan "noin veden pitävästi") tiedä edes että miten se nyt olikaan mahdollista päästä sieltä (oletetusta) piinapaikasta - ok - Jeesus pelastaa sen uskova_1:kin on oppinut - mutta oikeastaan miten ??? sillä eihän Jeesus ole siellä tulimeressä ikuisesti suorittamassa syntisten rangaistusta?? Vai uskooko uskova_1 että siellä Kristus on ?? ei kai.

      Aika soppa kuitenkin ja täysin mahdotonta antaa tyydyttävä vastraus - miksi ei lunastus olisi sama velka?

      No tietenkin lunastus on sama kuin velka - sillä Jeesus kuoli .. niin ja sitten Jumala HERÄTTI hänet kuolon unesta esikoisena kuoloon nukkuneista.

      Asia on niin yksinkertainen ja helppo ymmärtää että pieni lapsikin sen tajuaa.

      Me olemme velalliset ja Jumalan poika maksoi velkamme - KOKO VELKAMME.

      Meillä jotka tiedämme että syntinen TUHOUTUU omien tekojensa seurauksena jos ei Luoja häntä Pojassaan pelasta - meillä ei ole noita uskova_1:den sovittelu vaikeuksia (me kun ymmärrämme että synti on sellaista TEKEMISTÄ mikä TUHOAA elämää - siksi Jumala syntiä vihaakin - sillä se tuhoaa Hänen luomaansa ja rakastamaaansa elämää).

      Se on surullista todeta että uskova_1 yrittää levittää tuota ku-plemattomuus oppiaan ihmisten keskuudessa jotka ymmärtävät Raamatun sanaa paljon paremmin kuin hän - ja tietävät kuinka väärä tuo hänen kuolmettomuutensa on.

      Vain Jumalalla on kuolemattomuus ja näin on siksi että Jumala on sellainen elämä jolla on edellytykset elää iankakkisesti - ominaisuudet joita kenelläkään ihmisellä ei ole - vain Jumalan ominasuudet ovat niin täydelliset että Hän ei kuole - siksi onkin elin tärkeää elää Jumalan tahdossa jos haluaa iankaikkisen elämän.. eihän se muuten voi tulla mahdolliseksi.. tätä ei uskova_1 ja kumppanit voi hyväksyä..

      1. Tim. 6:16
      Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

      1. Joh. 5:11
      Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

      1. Joh. 3:15
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

      alex :)

      • Niinkuin huusi Adamelle: "Missä olet?"!
        Jumala itse teki katoamisilmoituksen.
        Riitta on ihan oikeassa.


    • ainakin senverran

      Raamattuun, että pysyt poissa täältä "harhaoppisten" joukosta. Ai niin, eihän adventismi olekaan harhaoppia, kun sitä viimeisimmän unesi mukaan ei ole olemassakaan. Katsahdapas tuota palstan otsikkoa, niin huomaat, että se olikin vaan sinun sairaan pääsi harha. HÖRHÖHARHAINEN olet. Luulet olevasi hauskakin, mutta tyhmä olet kuin saapas.

      • uteljas

        1. Moos. 3:9
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

        Mutta Herra Jeesus huusi alexille: missä olet.
        Alex vastasi: olen olematon, älä huutele perääni!


      • alex-kasi
        uteljas kirjoitti:

        1. Moos. 3:9
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

        Mutta Herra Jeesus huusi alexille: missä olet.
        Alex vastasi: olen olematon, älä huutele perääni!

        Puolet totta - nimittäin että Herra Jumala kutsui ja antoi ymmärrystäkin.

        Sanoi että älä usko omaan kuolemattomuuteesi äläkä taikoihin, älä konttaa lattioilla kokouksissa, äläkä hytky ja sätky hulluna hurmoksessa - vaan luota siihen että Raamattu on Jumalan Sana ja ilmoitus.

        Vielä sanoo senkin, että älä välitä monisanaisista mollaajista vaan anna heille anteeksi, sillä he eivät sokeudessaan tiedä mitä he tekevät.

        Ja minä vain uskon ja teen niin... :)

        Joten tuo teidän mollaamisenne valuu pois "kuin vesi hanhen selästä" :) ei jää mitään jäljelle ..

        alex


      • Bible Speaks.

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

        Hmmm... mitä pelastukseen tulee niin on siltäkin osilta Raamattu sanavalmis
        alexin suhteen ...

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Jumala on puhunut


      • alex-kasi
        Bible Speaks. kirjoitti:

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

        Hmmm... mitä pelastukseen tulee niin on siltäkin osilta Raamattu sanavalmis
        alexin suhteen ...

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Jumala on puhunut

        synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä..

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

        Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        MUTTA ---

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus:
        Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Ja níin edelleen sama asia sata kertaa ...


      • Eskatologi
        alex-kasi kirjoitti:

        synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä..

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

        Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        MUTTA ---

        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus:
        Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

        Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

        Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Ja níin edelleen sama asia sata kertaa ...

        Nyt on armon aika, mutta oikeudenmukaisen lopun ilman armoa saavat ne,
        jotka eivät arvosta Jumalan laupeutta. Vain itseään voivat syyttää tuomiostaan.

        Matt. 13:30
        Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä
        sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi,
        mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

        Viettelijän palkka on sammumaton tuli ja kuolematon ihmismato.
        Tässä tarvitaan hieman älliä, että havaitsee tuon täysin luotettavan jakee olevan
        todellakin luotettava ja alkuperäinen. Tarkoitan jaetta 9:48. Hieman vaikeatajuisesti
        on selostettu parin muun vastaavanlaisen jakeen olevan myöhäisempiä.
        Ei pidä heittää lasta pesuveden mukana pois eli ne pari muuta vastaavaa
        jaetta vahvistavat jaetta 48 eivätkä suinkaan heikennä sen totuusarvoa.

        Viettelykset -- Mar. 9.

        42 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka
        uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi
        kaulassa.
        [9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]
        43
        Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena
        pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin,
        sammumattomaan tuleen [ [Matt. 5:30]

        44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].*
        [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48,
        puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]

        45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena
        pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään
        helvettiin [
        46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].

        47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että
        silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat
        silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
        48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]

        49 "Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]
        50 Suola on tarpeellista. Mutta jos se menettää suolaisuutensa, millä te sen
        suolaatte? Olkoon teissä suola itsessänne ja eläkää sovussa toinen toisenne
        kanssa."
        [Matt. 5:13; Luuk. 14:34,35 | Room. 12:18 ]

        Tulella suolataan niin uskovainen kuin uskosta osaton (vertauskuvallista).
        Lopputuloksena toiset tuomitaan ikuiseen yhteyteen ja toiset ikuiseen eroon.
        Tiedämme mitä avioero on. Ei se kadonnut puoliso ole mihinkään haihtunut,
        mutta viisasta on silti pitää hänet menetettynä ja sulkea pois kuvioista.

        Tiedämme mitä synti on ja uudestisyntynyt ei syntiä tee. Silti synti on hänessä,
        on vain pidettävä itsensä synnille kuolleena. Ei synti olemattomaksi koskaan
        tule ja siksi sille on varattuna tulijärvi.

        Room. 6.

        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 8:9

        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Room. 8:11

        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        1. Kor. 3:16

        Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Kol. 2:9

        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        Emme voi väittää ettei syntiä enää olisi, mutta ...

        Eskatologi


    • Sinäpä hahmotit terävästi tuon katoamisilmoituksen. On täällä koetettu selvittää
      alexille ja hänen seuraajilleen, etteivät Adam ja Eva olemattomiksi kadonneet,
      vaikka heidät häpeällä karkotettiin pois Jumalan yhteydestä.
      Tuossa tilanteessa ei Jumala olisi heille antanut lupausta Messiaasta, jos Jumala
      olisi heidät olemattomiksi takonut.

      • alex-kasi

        Riitta: Tulin uskoon...
        Antti: ..uskooon..

        Riitta: uskon olevani kuolemaaton ...
        Antti: ..olemaatoon..

        Riitta: pelkäsin joutuvani helvettiin ..
        Antti: .. helvettiin

        Riitta: ikuisesti kärsimään
        Antti: .. ärsimään..

        Riitta: Sain tehtävään mollata adventistejaaa
        Antti: ... Niin minääkin..

        alex ;b)


      • alex-kasi kirjoitti:

        Riitta: Tulin uskoon...
        Antti: ..uskooon..

        Riitta: uskon olevani kuolemaaton ...
        Antti: ..olemaatoon..

        Riitta: pelkäsin joutuvani helvettiin ..
        Antti: .. helvettiin

        Riitta: ikuisesti kärsimään
        Antti: .. ärsimään..

        Riitta: Sain tehtävään mollata adventistejaaa
        Antti: ... Niin minääkin..

        alex ;b)

        En maininnut helvettiä vaan siteerasin luotettavannykyajan profeetan, Danielin,
        sanoja. Yleensäkin olen ahkerasti sinulle huomauttanut, että miksi niin kovasti
        korotat helvetti-sanaa ja puhut melkein joka viestissäsi helvetin PIINASTA.
        Raamattu ei missään kohden mainitse piinaa helvetti-sanan yhteydessä.
        Eräässä kohdin mainitaan "kidutetaan", mutta sehän on aivan eri asia.
        Teet siis henkistä vääkivaltaa kun alati yhdistät minut ja helvetin.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        En maininnut helvettiä vaan siteerasin luotettavannykyajan profeetan, Danielin,
        sanoja. Yleensäkin olen ahkerasti sinulle huomauttanut, että miksi niin kovasti
        korotat helvetti-sanaa ja puhut melkein joka viestissäsi helvetin PIINASTA.
        Raamattu ei missään kohden mainitse piinaa helvetti-sanan yhteydessä.
        Eräässä kohdin mainitaan "kidutetaan", mutta sehän on aivan eri asia.
        Teet siis henkistä vääkivaltaa kun alati yhdistät minut ja helvetin.

        helvettin ikuiseen piinaan. Vai onko oikeastaan niin että et ole koskaan edes tosissasi uskonutkaan.

        alex


      • Vain alex on siitä riipp
        alex-kasi kirjoitti:

        helvettin ikuiseen piinaan. Vai onko oikeastaan niin että et ole koskaan edes tosissasi uskonutkaan.

        alex

        Luotettavan profeettamme Danielin viimeinen näky, "ihmisen pojan kaltaiselta"
        saatu ...

        Dan. 12.

        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        Jeesus lihansa päivinä vetosi Danieliin. Tässä alla olevassa jakeessa Jeesus
        musituttaa aivan samaa kuin Daniel, rangaistuksesta jota ei keskeytetä.
        Laki on ikuinen joten rangaistus pysyy voimassa uskosta osattomille.
        Jos Jumala päättäisi muuttaa lain niin sitten kyllä täytyisi iankaikkinen
        rangaistuskin keskeyttää, kun elinkautinen ei olisi enää voimassa.
        Tämä Mark. 9:48 muuten on olemassa vanhimmissakin käsikirjoituksissa.
        Joten turha väittää jonkun lisänneen sen.
        Ja jos se pois otettaisiin niin Dan. 12:2 myös täytyisi repiä pois.

        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.


      • alex-kasi
        Vain alex on siitä riipp kirjoitti:

        Luotettavan profeettamme Danielin viimeinen näky, "ihmisen pojan kaltaiselta"
        saatu ...

        Dan. 12.

        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        Jeesus lihansa päivinä vetosi Danieliin. Tässä alla olevassa jakeessa Jeesus
        musituttaa aivan samaa kuin Daniel, rangaistuksesta jota ei keskeytetä.
        Laki on ikuinen joten rangaistus pysyy voimassa uskosta osattomille.
        Jos Jumala päättäisi muuttaa lain niin sitten kyllä täytyisi iankaikkinen
        rangaistuskin keskeyttää, kun elinkautinen ei olisi enää voimassa.
        Tämä Mark. 9:48 muuten on olemassa vanhimmissakin käsikirjoituksissa.
        Joten turha väittää jonkun lisänneen sen.
        Ja jos se pois otettaisiin niin Dan. 12:2 myös täytyisi repiä pois.

        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        jos hypit ohi monien muiden Raamatunkohtien tai sitten muutat niiden merkityksen toiseksi - eikö vain. Tuo voi vain tarkoittaa ELINIKÄÄ - ei ikuisuutta siten että se tulisi ymmärtää loppumattomana aikana - Jumalan ikuisuutena.

        Paavali:
        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        Kuten varmaan tiedätkin on näitä sinun päätelmiäsi kumoavia Raamatunkohtia on vaikka kuinka paljon .. Synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen..


      • Vilpitön_etsijä
        alex-kasi kirjoitti:

        jos hypit ohi monien muiden Raamatunkohtien tai sitten muutat niiden merkityksen toiseksi - eikö vain. Tuo voi vain tarkoittaa ELINIKÄÄ - ei ikuisuutta siten että se tulisi ymmärtää loppumattomana aikana - Jumalan ikuisuutena.

        Paavali:
        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        Kuten varmaan tiedätkin on näitä sinun päätelmiäsi kumoavia Raamatunkohtia on vaikka kuinka paljon .. Synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen..

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Kyllä lukijoita pitää Herran Jeesuksen nimessä varoittaa iankaikkisesta
        kauhistuksesta, että ymmärtäisivät etsiä totuutta ja pelastusta Jeesuksessa.
        Vaikka totuus ja elämä on vain Jeesuksessa niin on silti totta sekin, että
        ihminen voi elää ilman Jeesusta ja ilman iankaikkista elämää.
        Emme me olemattomia ole vaikka ilman Jeesusta olisimme mutta melkoisen
        olemattomia kylläkin.


      • alex-kasi
        Vilpitön_etsijä kirjoitti:

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Kyllä lukijoita pitää Herran Jeesuksen nimessä varoittaa iankaikkisesta
        kauhistuksesta, että ymmärtäisivät etsiä totuutta ja pelastusta Jeesuksessa.
        Vaikka totuus ja elämä on vain Jeesuksessa niin on silti totta sekin, että
        ihminen voi elää ilman Jeesusta ja ilman iankaikkista elämää.
        Emme me olemattomia ole vaikka ilman Jeesusta olisimme mutta melkoisen
        olemattomia kylläkin.

        Mark. 1:24
        "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

        Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

        Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

        Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

        Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

        Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

        Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

        1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

        1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

        Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

        2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

        2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

        2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

        2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

        2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

        Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.


        Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

        Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

        Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki


      • Olemassa .
        alex-kasi kirjoitti:

        jos hypit ohi monien muiden Raamatunkohtien tai sitten muutat niiden merkityksen toiseksi - eikö vain. Tuo voi vain tarkoittaa ELINIKÄÄ - ei ikuisuutta siten että se tulisi ymmärtää loppumattomana aikana - Jumalan ikuisuutena.

        Paavali:
        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        Kuten varmaan tiedätkin on näitä sinun päätelmiäsi kumoavia Raamatunkohtia on vaikka kuinka paljon .. Synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen..

        ¤¤¤¤ Antti on kuin Riittan kaiku.. :)
        Kirjoittanut: alex-kasi / 2.6.09 / klo 12:32
        Riitta: Tulin uskoon...
        Antti: ..uskooon..

        Riitta: uskon olevani kuolemaaton ...
        Antti: ..olemaatoon..

        Riitta: pelkäsin joutuvani helvettiin ..
        Antti: .. helvettiin

        Riitta: ikuisesti kärsimään
        Antti: .. ärsimään..

        Riitta: Sain tehtävään mollata adventistejaaa
        Antti: ... Niin minääkin..

        alex ;b) ¤¤¤¤

        Tuollasta helvetinmoista piinaa harrastat ja luulet tuhoavasi. Mutta eivät ihmiset
        siitä olemattomiksi muutu vaikka kuinka uskoisit. Hassuinta on se että Sirkka.
        Iitasi ja sinä itsekin usein syytätte Anttia tai Riittaa tai muita uskovia
        rakkaudettomuudesta, kun sarkastisesti kirjottavat.
        Mutta sinä itse saat näköjään piirrellä mitä vain.


    • Olevaisuus näytteensä. Todella voisi hakea sieltä henkimaailmasta Jonkun Meedion todistamaan oletwetun väitteesi todenperäisyyden. Voinen suoralta kädeltä tyrmätä väitteesi kuoleman jälkeisestä elämästä. On han väitteesi vain pelkkä Teoria harha, jota et pysty koskaan todistamaan. Tämä harha kuuluu unikuvaasi. Oletko koskaan ollut hautajaisissa, joissa aito lutterin pappi lausuu näin.Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman , Kunne Herra Jeesus sinut viimeisenä päivänä herättää. Siksi kysyn mistä Jeesuksen tulee nämä kuolleet herättää, jos nämä kuolleet jo elävät jossain henkimaailmassa. Enhän minä kuulu Spiritisteihin, joten en pysty mitenkään todistamaan edes Foxsin sisarusten Spiritistä keskustelua.

      Toinen puoli Foxsin sisarusten Spiritismistä paljastui huijaukseksi. He jättivät testamenttiinsa lausunnon, että he huijasivat, jopa kuulua Sherloc Holmesia. He kehittivät vain rahan tienaus tarkoituksessa Spiritistisen huijauksensa ja kaikki meni todesta. Halua esittämillesi väittelle veden pitävät todistukset. Joten Lähetä seuraavaan lähetykseesi jotain , jolla voit 100% varmuudella todistaa väitteidesi paikkansa pitävyyden. Hyvä Riitta voisitko olla noin kohtelias ja laittaisit hieman palautetta luotettavassa muodossa. Tämä kuolleiden eläminen esiintyy Hellenistien Legendoissa, joissa ne elävät. Todellisuus on toinen luonto: Ystävällisin terveisin Hermanni-Itse.

      • ##Voinen suoralta kädeltä tyrmätä väitteesi kuoleman jälkeisestä elämästä.
        On han väitteesi vain pelkkä Teoria harha, jota et pysty koskaan todistamaan.##

        Koko luomakunta todistaa sen puolesta ja Einsteinin pari oikeaksi testattua
        teoriaa - että katoavainen on luotu katoamattomasta ja pysyvästä.

        Se vain on niin, että "usko ei ole joka miehen", vaan armoon valittujen vain.

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä;
        sillä usko ei ole joka miehen.

        Jokainen joka tahtoo tuntea totuuden ihmisestä, jumaluudesta ja kaiken
        tarkoituksesta, tulee todella tuntemaan totuuden. Ainoa mitä siihen
        tarvitaan, on vilpittömyys sydämessä.
        Vilpittömät epäilijät ovat erityisesti Jumalalle mieleen, mutta eniten Jumala
        vihaa viheliäistä epäluuloisuutta.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ##Voinen suoralta kädeltä tyrmätä väitteesi kuoleman jälkeisestä elämästä.
        On han väitteesi vain pelkkä Teoria harha, jota et pysty koskaan todistamaan.##

        Koko luomakunta todistaa sen puolesta ja Einsteinin pari oikeaksi testattua
        teoriaa - että katoavainen on luotu katoamattomasta ja pysyvästä.

        Se vain on niin, että "usko ei ole joka miehen", vaan armoon valittujen vain.

        2. Tess. 3:2
        ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä;
        sillä usko ei ole joka miehen.

        Jokainen joka tahtoo tuntea totuuden ihmisestä, jumaluudesta ja kaiken
        tarkoituksesta, tulee todella tuntemaan totuuden. Ainoa mitä siihen
        tarvitaan, on vilpittömyys sydämessä.
        Vilpittömät epäilijät ovat erityisesti Jumalalle mieleen, mutta eniten Jumala
        vihaa viheliäistä epäluuloisuutta.

        Jaaha - siis Einsteinin pari oikeaksi testattua teoriaa ... todistaa että kaikkivaltias loi elämää ikuiseen piinaan ? ja että siihen uskominen ei ole joka miehen ...

        Juu - ei ole ei.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Jaaha - siis Einsteinin pari oikeaksi testattua teoriaa ... todistaa että kaikkivaltias loi elämää ikuiseen piinaan ? ja että siihen uskominen ei ole joka miehen ...

        Juu - ei ole ei.

        Missä kohdin Raamattu puhuu "ikuisesta piinasta"? En ole löytänyt kohtaa.

        Taaskin ajatuksesi puuroutui siihen piinaoppiisi vaikka asiaakin olisit voinut puhua.
        Onko todellakin mielestäsi hitleriä ja stalinia piinattu jo riittävästi. Minulle kerrottiin
        koulussa että heitä ei saatu lainkaan oikeuden eteen. Vaan vapauttivat itsensä.

        "Paavali ei oikeastaan koskaan käyttänyt sanoja jotka voisi kääntää kadotukseksi - vaan aina sanoja jotka tarkoittavat tuhoa tuhoutumista ja hävittämistä." (alex-kasi)

        TUHOUTUMINEN VAI KADOTUS VAIKO "HELVETIN TULIJÄRVI" (Ilm.kirja)

        "Tuhoutuminen" on maailman ihmisten käyttämä yleissana, joka ei hengellisessä kielenkäytössä
        kerro juurikaan mitään. Siksi Jumalan Raamattu käyttää "kadotus"-sanaa sensijaan.
        Että tulisi selväksi jumalattoman ih´misen katoaminen pois Jumalan yhteydessä.
        Niinkuin tuhlaajapoika oli kadonnut ja "löytyi jälleen". Mutta iankaikkisuuden puolella ei
        enää tulla löydetyksi vaan lopullisesti kadotetuksi.

        EN USKO HELVETTIIN MINÄKÄÄN

        En ole kiinnostunut helvetti-vertauksista, vaan minua kiinnostaa ja kauhistaa se, mitä sillä
        vajavaisesti koetetaan kuvata: ikuista karkotusta pois Isän kasvojen edestä. Se on täydellistä
        tuhoutumista se, koskapa paluuta ei ole. Adam tuhoutui, mutta sai lupauksen Messiaasta.
        Panssarivaunu voidaan tuhota ja silti se painaa yhtä paljon. Talo voi tuhoutua tulipalossa,
        mutta aines ei häviä olemattomuuteen. Lentokone voi tuhoutua, mutta synnin jäljet eivät häviä.
        Vaan mustalaatikko paljastaa kaiken ja konekin on yhä olemassa.
        Ihminen voidaan tuhota henkisesti ja polttaa uunissa ja silti joku voipi tehdä siitä ihmisestä
        vielä saippuaa. Ja saippua jatkaa katkeamatonta todistusten ketjua häviämättömyydestä, vaikkapa viemäriverkoston kautta maailman merille matkaten.
        Ihmistä on kovin vaikea tehdä olemattomaksi ja Aabelin veri huutaa kostoa.

        USKON OIKEUDENMUKAISEEN RANGAISTUKSEEN

        Rauhanajan
        alkaessa helvettiin heitetään peto ja väärä profeetta.
        Tuhatvuotisen JÄLKEEN vasta helvetin tulijärvi täyttyy saatanasta ja jumalattomista.
        (Ilm. 19. ja 20.) Turha on alexin uskotella Jumalalle, että nuo jo
        saivat rangaistuksensa. Ei heitä voitu rangaista kun omankädenoikeutta käyttäen menivät
        sinne, missä luulivat pääsevänsä vapaiksi syytteistä.
        Mutta niin on Jumala oikeudenmukainen että stalinit ja hitlerit herätetään tuomiolle:

        Joh. 5:29
        ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
        mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Saddam Hussein tosin sai tuomionsa jo täällä ajassa. Mutta se ei vastaa Jumalan mittapuita,
        eikä Saddam edes tunnustanut. Kerran tulee aika jolloin jumalattomat herätetään tuomion
        ylösnousemuksessa (Joh. 5:29) ja silloin he uskovat, ymmärtävät ja tietävät tehneensä pahaa.
        Eivätkä enää voi millään itseänsä puolustaa ja syyttää Jumalaa tai saatanaa kohtalostaan.
        He suorastaan tahtovat paeta oikeudenmukaiseen mittaamattomaan rangaistukseen, pois
        Jumalan kasvoista, joka sekin, Jumalan läsnäolo, olisi kovaakin kovempi rangaistus heille.
        Iankaikkisuudessa herätään oikeudenmukaisuuteen, mutta uskovaiset saavat siellä kiitellä
        Jeesusta, vanhurskauttajaansa.

        Juudan Leijonan ilmestys profeetta/apostoli Johannekselle, 20:10 ...

        Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
        jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
        ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        JOS ei olisi helvetin tulijärveä niin stalinit ja hitlerit voisivat vaikkapa kiitellä
        saatanaa siitä etteivät saaneet rangaistusta ihmiskunnalta eikä Jumalalta.

        Herra armahda!
        Antti


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Missä kohdin Raamattu puhuu "ikuisesta piinasta"? En ole löytänyt kohtaa.

        Taaskin ajatuksesi puuroutui siihen piinaoppiisi vaikka asiaakin olisit voinut puhua.
        Onko todellakin mielestäsi hitleriä ja stalinia piinattu jo riittävästi. Minulle kerrottiin
        koulussa että heitä ei saatu lainkaan oikeuden eteen. Vaan vapauttivat itsensä.

        "Paavali ei oikeastaan koskaan käyttänyt sanoja jotka voisi kääntää kadotukseksi - vaan aina sanoja jotka tarkoittavat tuhoa tuhoutumista ja hävittämistä." (alex-kasi)

        TUHOUTUMINEN VAI KADOTUS VAIKO "HELVETIN TULIJÄRVI" (Ilm.kirja)

        "Tuhoutuminen" on maailman ihmisten käyttämä yleissana, joka ei hengellisessä kielenkäytössä
        kerro juurikaan mitään. Siksi Jumalan Raamattu käyttää "kadotus"-sanaa sensijaan.
        Että tulisi selväksi jumalattoman ih´misen katoaminen pois Jumalan yhteydessä.
        Niinkuin tuhlaajapoika oli kadonnut ja "löytyi jälleen". Mutta iankaikkisuuden puolella ei
        enää tulla löydetyksi vaan lopullisesti kadotetuksi.

        EN USKO HELVETTIIN MINÄKÄÄN

        En ole kiinnostunut helvetti-vertauksista, vaan minua kiinnostaa ja kauhistaa se, mitä sillä
        vajavaisesti koetetaan kuvata: ikuista karkotusta pois Isän kasvojen edestä. Se on täydellistä
        tuhoutumista se, koskapa paluuta ei ole. Adam tuhoutui, mutta sai lupauksen Messiaasta.
        Panssarivaunu voidaan tuhota ja silti se painaa yhtä paljon. Talo voi tuhoutua tulipalossa,
        mutta aines ei häviä olemattomuuteen. Lentokone voi tuhoutua, mutta synnin jäljet eivät häviä.
        Vaan mustalaatikko paljastaa kaiken ja konekin on yhä olemassa.
        Ihminen voidaan tuhota henkisesti ja polttaa uunissa ja silti joku voipi tehdä siitä ihmisestä
        vielä saippuaa. Ja saippua jatkaa katkeamatonta todistusten ketjua häviämättömyydestä, vaikkapa viemäriverkoston kautta maailman merille matkaten.
        Ihmistä on kovin vaikea tehdä olemattomaksi ja Aabelin veri huutaa kostoa.

        USKON OIKEUDENMUKAISEEN RANGAISTUKSEEN

        Rauhanajan
        alkaessa helvettiin heitetään peto ja väärä profeetta.
        Tuhatvuotisen JÄLKEEN vasta helvetin tulijärvi täyttyy saatanasta ja jumalattomista.
        (Ilm. 19. ja 20.) Turha on alexin uskotella Jumalalle, että nuo jo
        saivat rangaistuksensa. Ei heitä voitu rangaista kun omankädenoikeutta käyttäen menivät
        sinne, missä luulivat pääsevänsä vapaiksi syytteistä.
        Mutta niin on Jumala oikeudenmukainen että stalinit ja hitlerit herätetään tuomiolle:

        Joh. 5:29
        ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
        mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Saddam Hussein tosin sai tuomionsa jo täällä ajassa. Mutta se ei vastaa Jumalan mittapuita,
        eikä Saddam edes tunnustanut. Kerran tulee aika jolloin jumalattomat herätetään tuomion
        ylösnousemuksessa (Joh. 5:29) ja silloin he uskovat, ymmärtävät ja tietävät tehneensä pahaa.
        Eivätkä enää voi millään itseänsä puolustaa ja syyttää Jumalaa tai saatanaa kohtalostaan.
        He suorastaan tahtovat paeta oikeudenmukaiseen mittaamattomaan rangaistukseen, pois
        Jumalan kasvoista, joka sekin, Jumalan läsnäolo, olisi kovaakin kovempi rangaistus heille.
        Iankaikkisuudessa herätään oikeudenmukaisuuteen, mutta uskovaiset saavat siellä kiitellä
        Jeesusta, vanhurskauttajaansa.

        Juudan Leijonan ilmestys profeetta/apostoli Johannekselle, 20:10 ...

        Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
        jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
        ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        JOS ei olisi helvetin tulijärveä niin stalinit ja hitlerit voisivat vaikkapa kiitellä
        saatanaa siitä etteivät saaneet rangaistusta ihmiskunnalta eikä Jumalalta.

        Herra armahda!
        Antti

        Minä luen Raamatun siltä pohjalta että Jumala on ainoa ..
        1. Tim. 6:16
        jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
        ---

        Olen sen verran oppinut että tiedän että jos alamme keskustelemaan Raamattua siltä pohjalta että ihmisen sielu olisi jotenkin kuolematon - niin Raamatusta tulee aivan eri kirja ja siksi myös eri oppi - kaikkinen kummallisuuksineen.

        Minä henkilökohtaisesti haluan seurata vain Raamattua - en mitään muuta. (mikä tuntuu muutamille olevan vaikea käsittää) ..

        Jos luet mitä kirjoitan niin kyllä sinulle selviää MITÄ minä kirjoittelen.. valitettavasti menee keskustelu kanssasi aina siihen anti-adventismiin.. koska se tuntuu olevan sinunkin pääaiheesi palstalla. Tulee sellainen "kyllä meidän isä teidän isän voittaa" tunnelma ... :) ja asialliset keskustelut jäävät sivuun..

        Ei siinä mitään jos uskot ikuiseen piinaan (tai miksi sitä sitten haluat kutsuakin) niin omahan on asiasi - mutta minä olen omasta puolestani varma että sellainen on vain muualta tullutta harhaa.. joka täysin perustuu siihen uskoon että elämä voisi säilyä ikuisesti myös erossa Luojastaan - asia mihin minä en usko koska en löydä sille tukea Raamatusta - vaan päin vastoin Raamattu sanoo minulle että ihminen ei voi elää ikuisesti erossa Jumalasta - siksi on ikuisen piinan oppikin todistettavasti mahdottomuus (minulle ja monelle muulle) ..

        Se mikä asiassa on vakavaa - kun ihmisille uskotellaan ikuista helvettiä ja siellä kärsimistä (miten siellä kärsitään siitä ei olla yhtä mieltä, mutta ei sillä ole oikeastaan mitään merkitystä) on että sellainen oppi tekee Raamatun Jumalasta ja Raamatusta aivan erilaisen - ristiriitaisen ja ei uskottavan. Asiallinen keskustelu Raamatusta olisi parasta mielestäni.

        Oletko koskaan ajatellut miten Raamatullesi käy jos luet sitä siten että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus? Minä aloitin kerran lukemaan sitä juuri siten - sellaisena kuin se onkin ja jätin kaikki kirkon sielun kuolemattomuus opetukset pois..

        Sinäkin olet hyppinyt seurakunnasta toiseen uskon tielläsi, kokeilehan lukea Raamattua ilman ennakko käsityksiä .. ihan vain siellä omassa hiljaisuudessasi.. ilman että olet kenenkään PUOLTA.. lue siltä pohjalta että Jumala on ainoa jolla on iankaikkisen elämän avaimet ja Jeesus on tie Jumalan luo.

        Jos luet siten niin Raamattu muuttuu pikkuhiljaa ymmärrettäväksi Jumalan sanomaksi ihmisille. Sillä et kai usko että Jumala olisi antanut meille Raamatun jotta me emme sitä ymmärtäisi..

        Älä pelkää ihmisiä vaan Jumalaa..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Minä luen Raamatun siltä pohjalta että Jumala on ainoa ..
        1. Tim. 6:16
        jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
        ---

        Olen sen verran oppinut että tiedän että jos alamme keskustelemaan Raamattua siltä pohjalta että ihmisen sielu olisi jotenkin kuolematon - niin Raamatusta tulee aivan eri kirja ja siksi myös eri oppi - kaikkinen kummallisuuksineen.

        Minä henkilökohtaisesti haluan seurata vain Raamattua - en mitään muuta. (mikä tuntuu muutamille olevan vaikea käsittää) ..

        Jos luet mitä kirjoitan niin kyllä sinulle selviää MITÄ minä kirjoittelen.. valitettavasti menee keskustelu kanssasi aina siihen anti-adventismiin.. koska se tuntuu olevan sinunkin pääaiheesi palstalla. Tulee sellainen "kyllä meidän isä teidän isän voittaa" tunnelma ... :) ja asialliset keskustelut jäävät sivuun..

        Ei siinä mitään jos uskot ikuiseen piinaan (tai miksi sitä sitten haluat kutsuakin) niin omahan on asiasi - mutta minä olen omasta puolestani varma että sellainen on vain muualta tullutta harhaa.. joka täysin perustuu siihen uskoon että elämä voisi säilyä ikuisesti myös erossa Luojastaan - asia mihin minä en usko koska en löydä sille tukea Raamatusta - vaan päin vastoin Raamattu sanoo minulle että ihminen ei voi elää ikuisesti erossa Jumalasta - siksi on ikuisen piinan oppikin todistettavasti mahdottomuus (minulle ja monelle muulle) ..

        Se mikä asiassa on vakavaa - kun ihmisille uskotellaan ikuista helvettiä ja siellä kärsimistä (miten siellä kärsitään siitä ei olla yhtä mieltä, mutta ei sillä ole oikeastaan mitään merkitystä) on että sellainen oppi tekee Raamatun Jumalasta ja Raamatusta aivan erilaisen - ristiriitaisen ja ei uskottavan. Asiallinen keskustelu Raamatusta olisi parasta mielestäni.

        Oletko koskaan ajatellut miten Raamatullesi käy jos luet sitä siten että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus? Minä aloitin kerran lukemaan sitä juuri siten - sellaisena kuin se onkin ja jätin kaikki kirkon sielun kuolemattomuus opetukset pois..

        Sinäkin olet hyppinyt seurakunnasta toiseen uskon tielläsi, kokeilehan lukea Raamattua ilman ennakko käsityksiä .. ihan vain siellä omassa hiljaisuudessasi.. ilman että olet kenenkään PUOLTA.. lue siltä pohjalta että Jumala on ainoa jolla on iankaikkisen elämän avaimet ja Jeesus on tie Jumalan luo.

        Jos luet siten niin Raamattu muuttuu pikkuhiljaa ymmärrettäväksi Jumalan sanomaksi ihmisille. Sillä et kai usko että Jumala olisi antanut meille Raamatun jotta me emme sitä ymmärtäisi..

        Älä pelkää ihmisiä vaan Jumalaa..

        alex

        Vaan minä uskon Raamattuun sellaisenaan.

        Ps. 119:160
        Sinun sanasi on kokonansa totuus,
        ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

        Juamlan valitun kansan ja Jumalan lasten oikeudet pysyvät ikuisesti voimassa!


    • kyllä

      niin sen täytyy olla, koska RIITTA niin sanoo. En mä kyll nyt täysin ymmärrä, mitä se tossa sanoo, mutta koska se on RIITTA niin joku Jumalalta tullut viesti sen täytyy olla. Kyllä toi RIITTA osaa, on se niin viisas ja tietää kaiken. Näkeehän sen jo tosta lähimmäisenrakkaudesta, mikä tosta tekstistä loistaa, että joku pyhä totuus sen täytyy olla. Ja kyllä se noin on ja ihan nappiin sanottu. RIITTA SE OSAA!!!! KAIKKI KUNNIA RIITALLE!!! OLET NIIN ERINOMAINEN!!! JA NIIN HYVIN OSAAT SÖHÄISTÄ AMPIAISPESÄÄN JA AMPUA SUORIA NUOLIA!!! RIITTA SE OSAA RAKASTAA LÄHIMMÄISTÄÄN!!!! OTTAKAA OPPIA RIITASTA!!! RIITTA ON SUURIN(paska).

      • Bible Speaks

        Etkö huomannut että Riitta laittoi raamatunkohdat ja vain selvensi niitä kansalle?
        Sinä et laittanut yhtäkään sanankohtaa mikä osoittaisi että Riitta puhuu omiaan.
        Joten psite älyttömälle pilkallesi.

        Mutta EGW:tä te korotattee niin kovasti, että väkistenkin tulee mieleen, että tuossa
        puhuu itse Ellen G White. Ellen sanoi, ellen kirjotti, ellen opetti, ellen uskoi, ...
        Ja yhä haudan takaakin mukamas on "katkeamaton todistusten ketju .."

        Toki spiritismistä muttei jumalisuudesta


      • IDENEB

        Tämä sananpaikkahan Riitalla oli selvityksensä tukena ja perustana ..

        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
        teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki
        rikokset" (Kol 2:13)

        Siinä puhutaan siitä paljon puhutusta Aadamin kuolleesta tilasta ja meidän,
        ennenkuin uskoon tulimme!!

        Olin kuollut minäkin, ihan kuollut -- rikoksiini elikkä synnin palkka oli kuolema

        IDENEB


      • minäkään
        IDENEB kirjoitti:

        Tämä sananpaikkahan Riitalla oli selvityksensä tukena ja perustana ..

        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
        teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki
        rikokset" (Kol 2:13)

        Siinä puhutaan siitä paljon puhutusta Aadamin kuolleesta tilasta ja meidän,
        ennenkuin uskoon tulimme!!

        Olin kuollut minäkin, ihan kuollut -- rikoksiini elikkä synnin palkka oli kuolema

        IDENEB

        mitään raamatunpaikkoja tartte, kun uskon RIITTAAN. Riitta on aina oikeessa, sanopa ihan mitä vaan ja RIITALLA riittää lähimmäisenrakkautta niin että yli pursuaa. Ihan jokaisen omaa syytä jos sen pilkkaamisena ottaa. Kun RIITTA on aina hyvä ja paras ja suurin...


      • benedi= siunattu
        IDENEB kirjoitti:

        Tämä sananpaikkahan Riitalla oli selvityksensä tukena ja perustana ..

        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
        teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki
        rikokset" (Kol 2:13)

        Siinä puhutaan siitä paljon puhutusta Aadamin kuolleesta tilasta ja meidän,
        ennenkuin uskoon tulimme!!

        Olin kuollut minäkin, ihan kuollut -- rikoksiini elikkä synnin palkka oli kuolema

        IDENEB

        ennen kuin anastit minulta nimimerkin ,vai kuolitko rikoksiisi, sen anastamisesi jälkeen!

        Jeeushan sanoi: " Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta seuraa sinä minua"

        Synnin palkka on kuolema, olko se pieni tai suuri!


      • IDENEB
        benedi= siunattu kirjoitti:

        ennen kuin anastit minulta nimimerkin ,vai kuolitko rikoksiisi, sen anastamisesi jälkeen!

        Jeeushan sanoi: " Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta seuraa sinä minua"

        Synnin palkka on kuolema, olko se pieni tai suuri!

        Kysypä enirotla oliko nimimerkkini ensin sinun vai ei ollut.
        Kerro sitten minulle heidän vastauksensa että tietäisin mistä puhut.
        Minulle voi puhua suoraan -- en loukkaannu niin kuin tekee lainvaatijat.


      • benedi= siunattu
        IDENEB kirjoitti:

        Kysypä enirotla oliko nimimerkkini ensin sinun vai ei ollut.
        Kerro sitten minulle heidän vastauksensa että tietäisin mistä puhut.
        Minulle voi puhua suoraan -- en loukkaannu niin kuin tekee lainvaatijat.

        Mitä ideneb nimimerkkiini tulee, niin keksin sen itse ja käytin sitä Benedin ohessa jo vuosia, ennenkuin sinä olitkaan sotkemassa asioita!

        Se, että sinä anastit sen ja rekisteröit omaan lukuusi, ja hankit siitä oikeudetonta hyötyä, niin ei tee siitä sinun alkuperäistä omistajaa, muutoin kuin Eniron silmissä, koska rekisteröit sen itsellesi, kun minä en ollut sitä rekisteröinyt!

        Minun omani on minun omaani olin rekisteröinyt tai en...ethän sinäkään polkupyörääsi tai koiraasi rekisteröi, ja silti en sitä saa viedä sinulta, mutta sinä veit sen ilman lupaani!

        Johan nimeni Benedi kertoo, että olen sen siitä nimestä ottanut,...ja minulla on vaikka kuinka paljon kirjoituksia ideneb nimellä, ennenkuin sinua olikaan!

        Ethän sinä nyt loukkaanukaan, ...vaan sitten aikanasi, kun Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, olkoon se hyvää tahi pahaa!!


      • jos näin on.
        IDENEB kirjoitti:

        Kysypä enirotla oliko nimimerkkini ensin sinun vai ei ollut.
        Kerro sitten minulle heidän vastauksensa että tietäisin mistä puhut.
        Minulle voi puhua suoraan -- en loukkaannu niin kuin tekee lainvaatijat.

        niin että olet toisen nimimerkin ottanut jälkijunassa käyttöösi, vähintä mitä voit tehdä, on vaihtaa nimimerkkisi toiseksi ja kertoa vaihtosi.

        Eli on törkeää ottaa rekisteröinnin kautta väärä mantteli naulakosta käyttöönsä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8189062/39462816


        ettei vain Kantola ole sotkun takana??


      • Riitta viittaa!
        minäkään kirjoitti:

        mitään raamatunpaikkoja tartte, kun uskon RIITTAAN. Riitta on aina oikeessa, sanopa ihan mitä vaan ja RIITALLA riittää lähimmäisenrakkautta niin että yli pursuaa. Ihan jokaisen omaa syytä jos sen pilkkaamisena ottaa. Kun RIITTA on aina hyvä ja paras ja suurin...

        Uskomme Riitan Jumalaa ... mutta kaikki eivät usko.

        Joh. 12.

        37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
        39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

        Joh. 1:46
        Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".


        Natanael oli oikea israelilainen eli vilpitön sielu.

        Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"


    • eli siis

      kuolevia eläviä olemme kaikki, niin myös minä ja sinä?

      Kun Jeesus puhui "elävistä kuolleista, joiden tuli kulkea omia teitään", ...eivätkä valinneet Hänen tietään tai Häntä Tieksi,...hän saattoi viitata hebrealaiseen tulkintaan edellämainitusta heimon sisä- tai ulkopuolisuudesta, tai siihen, että ilman Häntä heillä ei ole mahdollisuutta päästä Isänsä tykö, eli uudestisyntyä ylhäältä tai kohdata Ylösnousemusta ja uutta elämää?

      Onhan näitä rabbeja ja pappeja aina ollut, jotka vaativat samaa?

      Kenties tuonakaan aikana Jeesus ei ollut ainoa ja jos oli niin kuinka uskottava perinteisiin nähden?

      Mene ja tiedä...?

      jvs.

    • benedi= siunattu

      " rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh 4:1

      Kysymmekin millainen Henki on Jumalasta?
      Onko laittomuuden henget Jumalasta? ...eivät ole!!

      " Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka on hänestä syntynyt" 1 Joh 5: 1

      Rakastaako uskova 1 Jumalan lapsia? Mistä me sen tiedämme, rakastaako vai eikö rakasta?

      Vastaus: " Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä" ..jae 2

      Eli jos uskova 1, rakastaisi meitä Jumalan lapsia, hän pitäisi kaikki käskyt, myös sapatti käskyn!
      Hän kuitenkin sanoo: " Minä en rakasta NIITÄ jUMALAN LAPSIA, JOTKA PITÄVÄT SAPATIN, EIVÄTKÄ SITÄ RIKO"
      Johtopäätös: Uskova 1 rakastaa niitä, jotka vihaavat Jumalaa, ja jotka vihaavat käskyjen noudattajia, ja myös niitä jotka pitävät sapatin!

      Miksi hän vihaa Jumalaa??
      Vastaus: " Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä ja ne eivät ole raskaat" 3

      Johtopäätös: Eihän kukaan voi samanaikaisesti rakastaa ja vihata Jumalaa,...on valittava kumpaa haluaa tehdä!

      " Hän on joko tätä rakastava, tai toista vihaava"

      Valitse uskova 1 puolesi, Jeesus tulee takaisin EU:n kuningasten päivinä, kertoo Daniel!

      • IDENEB

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki,
        joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        Joka kaupustelee Miikael-nimeä Jeesus-nimen sijaan, se on väärän hengen orja.
        Joka tunnustaa Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi, se on oikeassa Hengessä.

        Joka tarjoaa saatanaa syntiemme lopullisena kantajana, siinä on väärä henki.
        Joka saarnaa Jeesusta syntiemme lopullisena kantajana ja SOVITTAJANA --
        hänessä on Pyhä Henki!!


      • kohtaa
        IDENEB kirjoitti:

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki,
        joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        Joka kaupustelee Miikael-nimeä Jeesus-nimen sijaan, se on väärän hengen orja.
        Joka tunnustaa Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi, se on oikeassa Hengessä.

        Joka tarjoaa saatanaa syntiemme lopullisena kantajana, siinä on väärä henki.
        Joka saarnaa Jeesusta syntiemme lopullisena kantajana ja SOVITTAJANA --
        hänessä on Pyhä Henki!!

        raamatussa löytyy tuo tekstin loppuosa? Vilkaisin 1. Joh4:2, löytyi tuo alkuosa, mutta????


      • Ja USAn hsitoriaa
        IDENEB kirjoitti:

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki,
        joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        Joka kaupustelee Miikael-nimeä Jeesus-nimen sijaan, se on väärän hengen orja.
        Joka tunnustaa Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi, se on oikeassa Hengessä.

        Joka tarjoaa saatanaa syntiemme lopullisena kantajana, siinä on väärä henki.
        Joka saarnaa Jeesusta syntiemme lopullisena kantajana ja SOVITTAJANA --
        hänessä on Pyhä Henki!!

        Se väitehän on eegeeween suuressa taistelussa, se jotta saatana lopulta kantaa
        ihmisten synnit. Ja että suurin kaikista olennoista on Miikael.
        Ei se tottavie Raamatusta löydykään.

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki,
        joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,
        tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa,
        Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Niinpä ... Kristuksessa Jumala tunnetaan.


      • kun en tunne
        Ja USAn hsitoriaa kirjoitti:

        Se väitehän on eegeeween suuressa taistelussa, se jotta saatana lopulta kantaa
        ihmisten synnit. Ja että suurin kaikista olennoista on Miikael.
        Ei se tottavie Raamatusta löydykään.

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki,
        joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        1. Joh. 5:20
        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,
        tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa,
        Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Niinpä ... Kristuksessa Jumala tunnetaan.

        EGW:tä. Kuka se on? Tottakai Saatana saa tekojensa mukaan niinkuin muutkin syntiset ellei ota vastaan Kristusta sovittajanaan. Mistä sinun syntisi sitten johtuu, ellei se ole saatanan syytä kaikki?


      • kun en tunne kirjoitti:

        EGW:tä. Kuka se on? Tottakai Saatana saa tekojensa mukaan niinkuin muutkin syntiset ellei ota vastaan Kristusta sovittajanaan. Mistä sinun syntisi sitten johtuu, ellei se ole saatanan syytä kaikki?

        Sillä erotuksella että uskovat heittävät syntinsä Jeesuksen kannettavaksi.
        Kun vastaanottavat armon. he eivät syytä muita omista töppäilyistään.

        Jaak. 1:14
        Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;


    • Elleivät uudestisynny

      Yksinkertaista mutta totta

    • maailmaa

      Näyttää siltä, kun uskovat olisivat kadonneet.

      Uskova_1:n tarkottanee, että maan päällä on hän itse elävä, joka joutuu koulemaan, mutta melkein kaikki muut ovat jo kuolleet, että heidän ei tarvitse enää kuolla.

    • Raamattu:

      "Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu."Näin sanoo Jumalan Sana, sitä uskon. En käärmeenvalheen levittäjiä, joista sinä olet ykkönen, nimesi mukaan.

      "Jumalan Sana on jalkojeni lamppu ja valkeus minun tielläni."

      • Ette edes tiedä mitään!


      • lähtien...
        uskova_1 kirjoitti:

        Ette edes tiedä mitään!

        Lirkutti käärmeen kieli.
        Ei tehoa.


    • benedi= siunattu

      "onttopäinen kristitty"1
      Onko siellä jono linja-autoja, jotka ovat tulleet kysymään sinulta, samaa kuin mitä Pilatus Jeesukselta!

      "Mikä on totuus"? Aivan oikein, joku ajaa polkupyörällä kaljasalkku tarakalla, ohi, ei muita!

      Sinäkö tiedät mikä on totuus, ja miten tullaan uskoon?..Ethän itsekään ole uskossa, kuinka voit johtaa siihen muita!?

      Eikö sokea sokeaa taluttaessaan lankea yhdessä hänen kanssaan kuoppaan?

      Kuka sinulle kertoi, että kun kuulemme sinun äänesi, niin kuulemme totuuden äänen?
      Aivan oikein, ei kukaan...jos me tien oheen jotakin kylvämme, saatana tulee ja ottaa sen heti pois...ja taas täytyy kylvää uudelleen...

      " survo hölmöä huhmaressa, ei se miksikään muutu" Raamattu

      • IDENEB

        \\\Sinäkö tiedät mikä on totuus, ja miten tullaan uskoon?\\\

        Jos ei ykkösuskova tietäisi miten tullaan uskoon, niin eihän häntä edes kiinnostaisi
        käyttää "uskova"-nikkiä.
        Aivan kuten ylifariseus vaihtaisi nikkinsä jos hän yhtäkkiä ei enää olisikaan
        farisealaisuuden kokemusasiantuntija, juu.
        Eikä benedi käyttäisi benedi=siunattu -nikkiä jos ei olisi nykypaavin, Benedictuksen
        ihailijakaartia.

        Uskoon tultiin tälleen ..

        Room. 10.

        6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle --
        [10:6-8: 5. Moos. 30:11-14]
        7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.
        8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
        9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]
        10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

        IDENEB


      • niimpä niin
        IDENEB kirjoitti:

        \\\Sinäkö tiedät mikä on totuus, ja miten tullaan uskoon?\\\

        Jos ei ykkösuskova tietäisi miten tullaan uskoon, niin eihän häntä edes kiinnostaisi
        käyttää "uskova"-nikkiä.
        Aivan kuten ylifariseus vaihtaisi nikkinsä jos hän yhtäkkiä ei enää olisikaan
        farisealaisuuden kokemusasiantuntija, juu.
        Eikä benedi käyttäisi benedi=siunattu -nikkiä jos ei olisi nykypaavin, Benedictuksen
        ihailijakaartia.

        Uskoon tultiin tälleen ..

        Room. 10.

        6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle --
        [10:6-8: 5. Moos. 30:11-14]
        7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.
        8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
        9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]
        10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

        IDENEB

        entäs kun se sama suukki valehtelee työkseen. Mahtaako tuoda pelastuksen vai ikuisen häpeän "missä matosikaan eivät kuole"? Ajatteleppas sitä, Antti Kantola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe