ANKSILON

Ahdistukseen.

Vaikuttava aine on buspironi.Tämä vie ahdistuksen pois jo ekana viikkona,mutta näin alkuun tuntuu vievän myös unet.Kokemuksia muilla? Tarkoitus on tämän lääkkeen myötä heittää hyvästit bentsoille.

26

18417

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paniikkipalvelu

      kofeiinia, jos käytät, jätä hyvästi sille, niin saat todennäköisesti jättää hyvästit myös lääkkeille.

    • vähentänyt jo

      tulee myös liiasta alkoholin käytöstä.

      • juo alkkista

        lainkaan.Jos joisin en käyttäisi mitään lääkettä.


    • sama kun

      buspar jota ei enää myydä.Minulle anksilon on auttanut ja on ihan hyvä lääke.

    • auttaa jo viikon

      käytön päästä.Olo on mainio ja saa nukuttua.Tämän lääkkeen kautta saa bentsojen käyttöä vähennettyä hallitusti.En luopuisi tästä lääkkeestä.

    • aiheuttaa tämä

      lääke yhdessä bentsojen kanssa.Tämä buspiron lisää selvästi bentsojen väsyttävää oloa ja minä nukun pois ahdistusta oikein olan takaa.Kärsinkin pitkään huonosta nukkumisesta,ja nyt saan nukuttua ihan kunnolla.Aloitan tämän lääkkeen kera bentsojen pudotuksen kun tuntuu toimivan ihan oikein täsmälääkkeenä.Ahdistus ja tuska katosi kuin seinään jo parin päivän päästä,liekö nukkuminen auttanut.On vielä noston varaa kun bensoja pudotan,nyt 5 mg tabut menossa ja kun bentsot saavat kyytiä niin pyydän 10 mg tabut käyttöön.Loistava lääke minulle.

      • Anonyymi

        Kiva lukea että olet saanut avun että saat nukkua, siitä se lähtee tervehtymiseen päin, ja pian huomaat että olo on ihan normaali taas


    • minä37

      itsekkin syön nyt tuota lääkettä.. ekaa päivää.

      • JoyD

        Tänään sain ahdistukseen Anksilonit ja heti alkuun 3 x 10mg päivässä. Oon luottavainen, koska en rauhoittaviin haluaisi koukuttua. Niin, syön näiden lisäksi 20 mg päivässä Cipralexia masennukseen.


    • äiti kolmelle

      Mä kärsin pakkoajatuksista. Puhuin joskus psykiatrille tuosta buspironi-lääkkeestä, hän ei sitä suositellut. Sanoit, että se on tehoton. Mihin ongelmaan sitä on sinulle määrätty? Minkä ryhmän lääke toi buspironi on? Onko sinulla käytössä muita mielialalääkkeitä?

      • zamzamzam

        Mulla Anksilon ja Seromex. Syön ryyppy- ja bentsokuurin päätteeks. viepi pahinta ahistusta pois, mun mielestä ok.


    • tällitämmi

      Vuosikontrollissa tänään lääkäri kirjoitti anksilonia 3 x 5 mg , kun pyysin kokeiltavaksi.

      Anksilon vaivanut jo vuosia mieltäni, jos sattuisikin sopimaan. Aika näyttää onko apua ?

    • tällitämmi

      Kolmas päivä anksilonia menossa. Ei mitään kielteisiä oireita tai tuntemuksia.
      Ehkä aavistuksen verran mieli rauhallisempi. Voi tosin olla plasebo vaikutusta ? .

      Ohjeissa sanotaan, jotta anksilon ruuan kanssa tai ilman ja samoihin aikoihin.

      Olen miettinyt, jotta kuinka pitkä aika ruokailun välissä ja kuinka tarkkaa on lääkkeen otto aja suhteen ( minuutti, , puoli tuntia, tunti, tunteja ) ?

      Muita mielialalääkkeitäni ovat.
      -paroksetiini 60 mg /vrk
      -remeron 30 mg

      Rauhoittavia säännöllisesti 30 vuotta ( xanor,diapam ) MUTTA nyt reilusti yli VUOSI TÄYSIN ilman rauhoittavia.

      • Anonyymi

        Yleensä ajan tarkkuus on puolen tunnin verran jos ottaan kuudelta niin voi mennä puoli seitsemäänkin ja silti lasketaan että se on tavallisen ajan sisällä


    • lumelääkekö?

      Saako joku tosiaan apua ahdistukseen tosta Anksilonista? Tuleeko teille "sähköiskuja" jalkapohjiin tosta? Itsellä ei mitään positiivisia vaikutuksia, siis vaikea ahdistus jatkuu :(

      • Anonyymi

        Violetti valo ilmiöitä,ei nukuta, en muista mitä piti sanoa


    • iokkooko

      Ihan paska ja kallis lääke.Itellä oli 3x10mg annostuksella,eikä auttanut ahdistukseen yhtään.

    • esrsr33

      Löytyykö tästä tuoreempia kokemuksia? Anksilon, Buspar Actavis jne. ?

      Kohta 3 viikkoa mennyt 3x5mg eikä vielä selvää apua. Sivuoireitakaan ei tosin ollut yhtään. Vaikutuksen pitäisi alkaa normaalisti 2-4 viikossa joten odottelen vielä.

      Vuosia olen syönyt eri masennuslääkkeitä (ei apua) mutta yhä enemmän tuntuu että ahdistus tulee ensin ja se johtaa lopulta masennukseen kun voimat loppuu.

    • Hyväävaan

      Olen syönyt useita vuosia ja kokemukset on hyviä. Lievittää pahan olon tunnetta tasaisesti, ei ole ollut mitään haittavaikutuksia ainakaan. En luopuisi.

    • kiinnostunut78

      Päivää

      Onko tästä lääkkeestä mitään apua sos.tilanteiden pelkoon tai pelkoihin noin yleensä?
      Auttaako ainoastaan ahdistukseen?

      -kiitos

    • Anonyymi

      Tänään määrätty lääkkeeksi Anksilon 5 mg
      Innoissani otin vastaan uuden lääkkeen, kunnes luin, että se on bushpiron.

      Tämä bentsojen vastaisuus saa lääkärit antamaan vaikka mitä muita lääkkeitä, mutta ei bentsoja.

      Bentsot olleen käytössä jo vuoiskymmeniä ja niistä tiedetään mitä käytöstä seuraa.

      Ketipinor jota nyt pakotetaan syömään vaivaan kuin vaivaan on uusi ja sen vaikutusta vuosikymmenien saatossa ei tiedetä.

    • Anonyymi

      Tuliko teille huimausta Anksonin käytön seurauksena ?
      2 päivää olen nyt lääkettä syönyt ja mitään muutosta parempaan ei ole tapahtunut.

      Olen edelleen ahdistunu, ja lisäksi on tullut muita tuntemuksia kuten huimaus ja tasapainon ongelmat.

    • Anonyymi

      Jos käytät anksilonia heräätkö aamulla hikisenä. Mistä voisi johtua? Onko auttanut 5 vai 10.
      Kuinka pian pääsee irti tästä kauheasta olosta

    • Anonyymi

      Anksilonista en ole saanut mitään apua
      Bentsojen avulla olen pysynyt jotenkin normaalissa kunnossa.
      Jos tiedät hyvän lääkkeen joka ei kuulu SRRI ryhmään koska en voi syödä niitä sairastetun aivoverenvuodon vuoksi niin kerro että voin ehdottaa lääkärilleni.
      Ahdistukseni on kova ja lääkäri ei löydä sopivaa

      • Anonyymi

        Esim. Aurorix ei ole SSRI, eikä Mirtazapin ole myöskään SSRI. Aurorix on tehokkaampi, mutta en tiedä voiko kumpaakaan näistä käyttää aivoverenvuodon jälkeen?


    • Anonyymi

      minulla buspironi 1 viikon käytön jälkeen (2x10mg/pv) teki hirveitä sivuvaikutuksia. Minulla on diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö, mutta se lääke lisäsi ahdistusta todella paljon ja teki pahoinvointia ja kuulin pieniä ns harhaääniä, sain allergisen reaktion silmien ympärille ja se pahensi astmaoireita tai astmasta johtuvaa hengenahdistusta, myös silmiä kirveli hirveästi ja muutakin😣

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe