yamaha wilstar 1600

will will..

kokemuksia kyseisestä pyörästä hyviä ja huonoja ominaisuuksia kiitos!

61

2201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempia

      Ei niin mukava ajettava ku ensikokeillulla tuntuu,nykivä meno alkaa ärsyttää melko nopeesti,suosittelen pienempi koneisia,meno tasaisempaa ja leppoisempaa,kulkevatkin ripeämmin....

      • xv1900

        mikä willee nyityttää...? ajoin sellaisella 40-tuhatta ja hyvä peli oli!


    • peli!

      Mulla on kokemusta isoissa customeissa HD:sta, Wildstarista ja nykyisestä Midnight Starista.

      Wildstar on aivan loistava peli, sen jälkeen esim. 1100 Virago tuntuu pikkuiselta kierroskoneelta, samoin kuin jopa HD:n 1450 kuutioinen twincam koneinen pyörä..

      Ohessa vähän lisää juttua:

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8142637/37934993

      • Kustommi

        On se vaan niin mahtava peli toi WildStar. Hyvä ajaa vaikka toi yks moittikin. Vääntöä löytyy ja soundit kohdallaan (ei tehdasputkilla) Viitenä kesänä kierrelty muijan kanssa ympäri Eurooppaa ja ei ongelmia. Mittarissa nyt 81000km ongelmatonta kilometriä. Sääli kun lopettivat näiden valmistamisen.


      • Matias-50
        Kustommi kirjoitti:

        On se vaan niin mahtava peli toi WildStar. Hyvä ajaa vaikka toi yks moittikin. Vääntöä löytyy ja soundit kohdallaan (ei tehdasputkilla) Viitenä kesänä kierrelty muijan kanssa ympäri Eurooppaa ja ei ongelmia. Mittarissa nyt 81000km ongelmatonta kilometriä. Sääli kun lopettivat näiden valmistamisen.

        Näin Vehoniemellä käydessä kerran sellaisen siroksi bobberiksi rakennetun wildstarin, joka oli kaunein ikinä näkemäni pyörä. Wildstarin moottori on varmaan maailman kaunein nykypyörien moottoreista, vertoja vetää vain jotkut vanhan ajan pyörien koneet upeine yksityiskohtineen. Wildstarin valmistus on lopetettu, mutta Midnight Starhan on periaatteessa tilalle tullut versio, jossa on vain vieläkin isompi ja pidempi iskuinen kone. Itselläni on juuri Midnight Star, enkä kyllä voi siitäkään mitään moitteen sanaa sanoa.


      • Eemeli-
        Matias-50 kirjoitti:

        Näin Vehoniemellä käydessä kerran sellaisen siroksi bobberiksi rakennetun wildstarin, joka oli kaunein ikinä näkemäni pyörä. Wildstarin moottori on varmaan maailman kaunein nykypyörien moottoreista, vertoja vetää vain jotkut vanhan ajan pyörien koneet upeine yksityiskohtineen. Wildstarin valmistus on lopetettu, mutta Midnight Starhan on periaatteessa tilalle tullut versio, jossa on vain vieläkin isompi ja pidempi iskuinen kone. Itselläni on juuri Midnight Star, enkä kyllä voi siitäkään mitään moitteen sanaa sanoa.

        Kumpi tahansa kelpaisi mulle, testannut molempia ja vähän kun säästelen, niin sellaisen ostan.


      • usaaaan..
        Kustommi kirjoitti:

        On se vaan niin mahtava peli toi WildStar. Hyvä ajaa vaikka toi yks moittikin. Vääntöä löytyy ja soundit kohdallaan (ei tehdasputkilla) Viitenä kesänä kierrelty muijan kanssa ympäri Eurooppaa ja ei ongelmia. Mittarissa nyt 81000km ongelmatonta kilometriä. Sääli kun lopettivat näiden valmistamisen.

        1600 tehdään edelleen mutta ei tuoda suomeen, menee jenkki markkinoille harmi!


    • paras...

      Tällä hetkellä mun mielestä paras customi, mitä on ikinä tehty. Mulla on ollut wille 7 vuotta, sitä ennen oli Harley FXD, Suzuki Intruder 800 ja XV535, takaperin tuossa järjestyksessä. Pari kesää kävin koeajamassa uuden HD Softailin, kun ne teki siihen isomman 1600 kuutioisen twincam koneen, mutta ei vetänyt vertoja vanhalle willelle. Hyvää: mahtava fiilis ajaessa, tyhjäkäynniltä vääntävä moottori, mukava ajaa pitkääkin matkaa, kaiken kaikkiaan sielukas custom. Huonoa... hmm. no ehkä hinta, kymmenen vuotta vanhatkin maksaa sen kymppitonnin helposti, mutta toisaalta pyörä on erittäin kestävää tekoa, ajaa jopa 200-300 tuhatta ilman koneremonttia. Omalla ajettu nyt 140 tuhatta, no problem.

    • Minna-33

      Tää on mun seitsemäs pyörä. Monia olen koeajanut, mutta Wildstarin syrjäyttäjää ei näillä näkymin ole löytynyt. On niin sielukas pyörä. Ajaminen pelkkää riemua.

    • Yamaha for ever

      Vääntävä motti, hauska ajaa, teho riittää mukavasti kruisailuun ja maantielle ja PIENELLÄ customoinnilla saa erittäin kauniin katseiden kääntäjän...

      Eli omistan suomen kauneimman Willen;)

      • wille..

        On kyllä laiskin pyörä kulkee kone kokoonsa nähden customeista jollainen on ollut,
        ainoastaan ajofiilis aluksi ja koneen ulkonäkö kohdillaan,muuta hyvää en pyörästä
        sanoisi,tuo ajofiiliskin turtuu muutaman tonnin jälkeen,se jokin vaan puuttuu willestäkin jotta pysyisi tallissa pidempään.....


      • Midnight mies
        wille.. kirjoitti:

        On kyllä laiskin pyörä kulkee kone kokoonsa nähden customeista jollainen on ollut,
        ainoastaan ajofiilis aluksi ja koneen ulkonäkö kohdillaan,muuta hyvää en pyörästä
        sanoisi,tuo ajofiiliskin turtuu muutaman tonnin jälkeen,se jokin vaan puuttuu willestäkin jotta pysyisi tallissa pidempään.....

        Laiskojahan customit ovat sporttipyöriin verrattuna. Tai sitten, jos on laitettu tehokas mylly customiin, ei ajo-ominaisuudet kuitenkaan ole sporttien luokkaa, joten vähän hassu yhdistelmä. Toki voi jonkun mielestä olla kiva, kun customi lähtee kuin tykin suusta. Radalla sporttipyörät vetää kuitenkin pitemmän korren.

        Parempaa ajofiilistä en ole kokenut minkään pyörän puikoissa kuin Willen ja Midnight Starin, jollaisen omistan nykyään. Laiskin ajamani iso Custom on ollut ehdottomasti 1450 kuutioinen Twincam softail. Siinä ei ole oikein vääntöä eikä tehoa, jotenkin tykkäsin enemmän evo -koneisesta, mutta ei siinäkään sellaista fiilistä ja sielukkuutta ollut kuin sen jälkeen omistamissani "stareissa". Mutta hienoja vehkeitä HD:t toki on, kyllä niilläkin ajelisi, jos ei näitä isokoneisia jammuja olisi tehty, HD:t menisivät mun kategoriassa kuitenkin vielä viragojen edelle.

        Sellaisia laiskan voiman vehkeitähän nämä isot ja painavata customit on. Se juttu piilee jossain muualla.


      • wille...
        Midnight mies kirjoitti:

        Laiskojahan customit ovat sporttipyöriin verrattuna. Tai sitten, jos on laitettu tehokas mylly customiin, ei ajo-ominaisuudet kuitenkaan ole sporttien luokkaa, joten vähän hassu yhdistelmä. Toki voi jonkun mielestä olla kiva, kun customi lähtee kuin tykin suusta. Radalla sporttipyörät vetää kuitenkin pitemmän korren.

        Parempaa ajofiilistä en ole kokenut minkään pyörän puikoissa kuin Willen ja Midnight Starin, jollaisen omistan nykyään. Laiskin ajamani iso Custom on ollut ehdottomasti 1450 kuutioinen Twincam softail. Siinä ei ole oikein vääntöä eikä tehoa, jotenkin tykkäsin enemmän evo -koneisesta, mutta ei siinäkään sellaista fiilistä ja sielukkuutta ollut kuin sen jälkeen omistamissani "stareissa". Mutta hienoja vehkeitä HD:t toki on, kyllä niilläkin ajelisi, jos ei näitä isokoneisia jammuja olisi tehty, HD:t menisivät mun kategoriassa kuitenkin vielä viragojen edelle.

        Sellaisia laiskan voiman vehkeitähän nämä isot ja painavata customit on. Se juttu piilee jossain muualla.

        Ei tartte olla kun joku 800cc kun kulkee jo paremmin kun wille,aika vaan ajanu ohitse willestäkin ,nykyiset uudet pelit parempia ajettavuudeltaan ,nuo uudet varsinkin 1900cc pitäisi päästä kokeilemaan.....toisaalta turhan painava vehje jos ajaa muutakin kun moottoritietä...


      • Midnight mies
        wille... kirjoitti:

        Ei tartte olla kun joku 800cc kun kulkee jo paremmin kun wille,aika vaan ajanu ohitse willestäkin ,nykyiset uudet pelit parempia ajettavuudeltaan ,nuo uudet varsinkin 1900cc pitäisi päästä kokeilemaan.....toisaalta turhan painava vehje jos ajaa muutakin kun moottoritietä...

        Niin. 600 kuutioinen katupyörä lähtee ja kulkee paremmin kuin yksikään tehdasvalmisteinen Custom. Myös ajo-ominaisuudet ovat aivan toista luokkaa, ei ole millään customeilla jakoa mutkatiellä. Moderni katupyörä on ajettavuudeltaan paljon paljon parempi kuin uusimmatkaan customit. Customeissa on kuitenkin aina liian pitkä runko, liian kalteva keula, liian pehmeä jousitus ym., jotta niistä saisi ajettavuudeltaan minkäänlaisen. Niinpä on huvittavaa, että joku 800 kuutioisen customin puolustaja vetoaa isompia moittiakseen ajettavuuteen.

        Prätkähän on harrastuspeli, eikä mikään työkalu. Tärkeintä on siis fiilis. Joku sanoo, ettei chopperilla voi tehdä matkaa, ei edes customilla, vaan siihen pitää olla iso matkapyörä. Kiistatonta onkin, että isolla matkapyörällä taittuu matkat kuormattunakin nopeiten ja parhaalla mukavuudella. Mutta farmari Volvolla matkan teko on vielä mukavampaa, siinä on paremmin tilaa, parempi äänieristys ja mukavammat, tilavammat penkit. Joku sanoo, että se ja se Customi on ajettavuudeltaan parempi kuin vanhat tai joku toinen uusi. Mutta mitä iloa siitä minulle on, jos ajan prätkälehden testivoittajalla, mutta siinä ei ole fiilistä ja se on tylsää. Olen kokeillut näitä testivoittajia ja tylsistynyt jo muutaman kilometrin matkalla.

        Moottoritielläkin olen ajanut niin Starilla kuin katu/matkapyörälläkin. Mukavintahan se on matkapyörällä, jossa on täydet katteet, mutta hauskaa se ei ole ollut. En siis aja 340 kiloisella Midnight Starillakaan motareita pitkin. Ei edes viitsisi, kun maksiminopeuteni on kuitenkin sen sata kilsaa tunnissa, enkä käytä mitään pleksejä/tuulisuojia. Ei viitsi olla toisten tukkeena motarilla ja sellaista suoraa tietä ilman maisemia on tylsä ajaakin.

        Tykkään kyllä reissata, kuten myös käydä pikku lenkeillä kahvilla tai päivän cruisailuilla minne mieli vie. Enkä mieti ajettavuusasioita, kun kerran olen todennut perstuntumalla, millä vehkeellä on paras fiilis ajaa. Miksi pitäisi valita pyörä sen perusteella, missä on "parhaat" ajo-ominaisuudet/ajettavuus? Minä ainakin valitsen siltä pohjalta, millä on hauskinta ajaa niitä ajoja, joita haluan ajaa. Siis pitkiä reissuja koti- ja ulkomailla niin, että itse matkakin on yhtä nautintoa, pitkää cruisaamista viikkotolkulla, lyhyitä reissuja lähiseuduille päiväsilteen, pieniä mutkateitä ja reittejä valiten, nehän ne parhaita ovat. Miksi miettisin, onko peli "turhan painava", jos sillä ajaminen mutkiin ja sieltä pois, cruisaaminen hiljaa maalaismaiseman keskellä, on kaikkein hauskinta. Olen kokeillut ja kokenut myös nuo pienet customit, kasisataset. Mopolla ajamisen fiilis eikä muutenkaan ole hymy korvista korviin. On aivan eri asia, onko pyörä pieni kierroskone vai iso vääntökone. On aivan eri asia, onko pyörä "ketterä" 200 kiloinen, vai jymäkkä 340 kiloinen. Se, minkä valitsee, tapahtuu perstuntumalla, sillä ajetaan, millä ajaminen saa hymyn karehtimaan huulilla ja matkanteko sekä pikku ajelut ovat yhtä nautintoa.

        Jos tätä fiilisjuttua ei joku käsitä, hän ei luultavasti edes käsitä, mitä on prätkällä ajamisen nautinto. Eri vehkeillä erilaista, yksi nauttii yhdenlaisesta toinen toisenlaisesta. Ne, jotka vertailevat vain ajo-ominaisuuksia kuin työkoneen teknisiä paremmuustekijöitä, eivät taida tietää mitä ovat tunteet, mitä on fiilis ja mitä on nautinto.


      • Paulatar
        Midnight mies kirjoitti:

        Niin. 600 kuutioinen katupyörä lähtee ja kulkee paremmin kuin yksikään tehdasvalmisteinen Custom. Myös ajo-ominaisuudet ovat aivan toista luokkaa, ei ole millään customeilla jakoa mutkatiellä. Moderni katupyörä on ajettavuudeltaan paljon paljon parempi kuin uusimmatkaan customit. Customeissa on kuitenkin aina liian pitkä runko, liian kalteva keula, liian pehmeä jousitus ym., jotta niistä saisi ajettavuudeltaan minkäänlaisen. Niinpä on huvittavaa, että joku 800 kuutioisen customin puolustaja vetoaa isompia moittiakseen ajettavuuteen.

        Prätkähän on harrastuspeli, eikä mikään työkalu. Tärkeintä on siis fiilis. Joku sanoo, ettei chopperilla voi tehdä matkaa, ei edes customilla, vaan siihen pitää olla iso matkapyörä. Kiistatonta onkin, että isolla matkapyörällä taittuu matkat kuormattunakin nopeiten ja parhaalla mukavuudella. Mutta farmari Volvolla matkan teko on vielä mukavampaa, siinä on paremmin tilaa, parempi äänieristys ja mukavammat, tilavammat penkit. Joku sanoo, että se ja se Customi on ajettavuudeltaan parempi kuin vanhat tai joku toinen uusi. Mutta mitä iloa siitä minulle on, jos ajan prätkälehden testivoittajalla, mutta siinä ei ole fiilistä ja se on tylsää. Olen kokeillut näitä testivoittajia ja tylsistynyt jo muutaman kilometrin matkalla.

        Moottoritielläkin olen ajanut niin Starilla kuin katu/matkapyörälläkin. Mukavintahan se on matkapyörällä, jossa on täydet katteet, mutta hauskaa se ei ole ollut. En siis aja 340 kiloisella Midnight Starillakaan motareita pitkin. Ei edes viitsisi, kun maksiminopeuteni on kuitenkin sen sata kilsaa tunnissa, enkä käytä mitään pleksejä/tuulisuojia. Ei viitsi olla toisten tukkeena motarilla ja sellaista suoraa tietä ilman maisemia on tylsä ajaakin.

        Tykkään kyllä reissata, kuten myös käydä pikku lenkeillä kahvilla tai päivän cruisailuilla minne mieli vie. Enkä mieti ajettavuusasioita, kun kerran olen todennut perstuntumalla, millä vehkeellä on paras fiilis ajaa. Miksi pitäisi valita pyörä sen perusteella, missä on "parhaat" ajo-ominaisuudet/ajettavuus? Minä ainakin valitsen siltä pohjalta, millä on hauskinta ajaa niitä ajoja, joita haluan ajaa. Siis pitkiä reissuja koti- ja ulkomailla niin, että itse matkakin on yhtä nautintoa, pitkää cruisaamista viikkotolkulla, lyhyitä reissuja lähiseuduille päiväsilteen, pieniä mutkateitä ja reittejä valiten, nehän ne parhaita ovat. Miksi miettisin, onko peli "turhan painava", jos sillä ajaminen mutkiin ja sieltä pois, cruisaaminen hiljaa maalaismaiseman keskellä, on kaikkein hauskinta. Olen kokeillut ja kokenut myös nuo pienet customit, kasisataset. Mopolla ajamisen fiilis eikä muutenkaan ole hymy korvista korviin. On aivan eri asia, onko pyörä pieni kierroskone vai iso vääntökone. On aivan eri asia, onko pyörä "ketterä" 200 kiloinen, vai jymäkkä 340 kiloinen. Se, minkä valitsee, tapahtuu perstuntumalla, sillä ajetaan, millä ajaminen saa hymyn karehtimaan huulilla ja matkanteko sekä pikku ajelut ovat yhtä nautintoa.

        Jos tätä fiilisjuttua ei joku käsitä, hän ei luultavasti edes käsitä, mitä on prätkällä ajamisen nautinto. Eri vehkeillä erilaista, yksi nauttii yhdenlaisesta toinen toisenlaisesta. Ne, jotka vertailevat vain ajo-ominaisuuksia kuin työkoneen teknisiä paremmuustekijöitä, eivät taida tietää mitä ovat tunteet, mitä on fiilis ja mitä on nautinto.

        Halit sulle! Siinä oli kuvattu moottoripyöräilyn syvin olemus, kysehän on tunteista ja kokemuksesta, elämänmakuisesta olemuksesta. Itseänikin hymyilyttää, kun jotkut äijät aina kinaa ajettavuuden paremmuudesta, mutta naamasta näkee, että on jo pitkään lakannut nautintoa hommassa saamasta :)

        Vaan eihän tämä prätkätouhu ole kaikkien juttu. Jos ei siitä pysty nauttimaan kuin teknisien ja ajo-ominaisuuksien parhaimmuuden kautta, ei edes käsitä mistä on kyse, kun toiset ovat sieluaan myöden elämäntavan haltioissa. Onneksi myös teissä kaksilahkeisissa on paaaljon niitä, joille tämä asia on intohimo suorastaan.


      • wille...
        Paulatar kirjoitti:

        Halit sulle! Siinä oli kuvattu moottoripyöräilyn syvin olemus, kysehän on tunteista ja kokemuksesta, elämänmakuisesta olemuksesta. Itseänikin hymyilyttää, kun jotkut äijät aina kinaa ajettavuuden paremmuudesta, mutta naamasta näkee, että on jo pitkään lakannut nautintoa hommassa saamasta :)

        Vaan eihän tämä prätkätouhu ole kaikkien juttu. Jos ei siitä pysty nauttimaan kuin teknisien ja ajo-ominaisuuksien parhaimmuuden kautta, ei edes käsitä mistä on kyse, kun toiset ovat sieluaan myöden elämäntavan haltioissa. Onneksi myös teissä kaksilahkeisissa on paaaljon niitä, joille tämä asia on intohimo suorastaan.

        Näimpä,ei kinata vaan mielipiteitä on niin monta kun on kuskeja.Jokaisen kantsii koeajaa useampia pelejä niin paremmin osuu se mieluinen kohdalle, kun ajellu tusinalla erilaisia niin hiljalleen osaa vertailla niitä itselle tärkeitä ominaisuuksia pyörässä kuten ajo-ominaisuudet jotka parhaiten soveltuu omaan käyttöön ,kyllä se tekniikka menee etiäpäin customeissakin,katupyöriä nyt turha alkaa edes vertailemaan customeihin. Nautitaan hyvistä ajokeleistä oli pyörä mikä hyvänsä.


      • Midnight Mies
        wille... kirjoitti:

        Näimpä,ei kinata vaan mielipiteitä on niin monta kun on kuskeja.Jokaisen kantsii koeajaa useampia pelejä niin paremmin osuu se mieluinen kohdalle, kun ajellu tusinalla erilaisia niin hiljalleen osaa vertailla niitä itselle tärkeitä ominaisuuksia pyörässä kuten ajo-ominaisuudet jotka parhaiten soveltuu omaan käyttöön ,kyllä se tekniikka menee etiäpäin customeissakin,katupyöriä nyt turha alkaa edes vertailemaan customeihin. Nautitaan hyvistä ajokeleistä oli pyörä mikä hyvänsä.

        Mukavaahan mielipiteiden vaihto on. Paulatar kirjoitti nätisti meistä "kinaavista" miehistä :)

        Itsekin olen ajanut prätkillä yli 30 vuotta. Olen tullut siihen tulokseen, että "ajo-ominaisuudet" on käsite, jota on käytännössä mahdoton määritellä kaikkia tyydyttävällä tavalla. Toki esim. alan lehtien asiantuntijoilla on omat kriteerinsä ajo-ominaisuuksien määrittelemiseksi, joiden pohjalta pyöriä sitten pisteytetään. Mutta kuten totesitkin, ajo-ominaisuudet ovat ne itselle tärkeät asiat, joten ei se takaa tyytyväisyyttä, jos menee toisten kriteerien mukaan, eikä ne osu omaan makuun.

        Tekniikka menee eteenpäin, kehitys on joskus kehitystä, joskus "kehitys" ei merkitse mitään parannusta ainakaan kaikkien mieltymyksiin. Itse siirryin Midnight Stariin lähinnä sen vuoksi, että tarkoitus oli vaihtaa uudempaan ja tykkäsin vielä vähän Wilds Staria isommasta koneesta. Sinänsä muuten en ole huomannut mitään parempia ajo-ominaisuuksia yhdessäkään uudessa 800-2300 kuutioisessa customissa, mitä Wildstar tarjoaa. Minusta Wildstar on markkinoilla olevista pyöristä yhdessä Midninght Starin kanssa kaikkein paras pyörä niin mutkatiellä kuin suoremmallakin maantiellä tai vaikka motarilla, jos siellä on pakko ajaa. Näiden "sisarusten" ajo-ominaisuuksia ei voita mikään uusi eikä vanha pyörä, jota olen kokeillut, ja niitä on runsaasti. Starit on parhaita mutkissa, suorilla, mäkisillä teillä, kaikkialla. Lähimmäksi pääsee näiden jälkeen ajo-ominaisuuksiltaan Harleyn Softail, joka sekin jää piirun verran köyhemmäksi. Kasisataset-tonniset, vielä nuo 1300 kuutioisetkin esim. yamahat, ovat ajoltaan Stareihin verrattuna aika köyhiä vehkeitä, fiilis jää kauas taakse tähdistä! Eipä ole siis "eteenpäin" mennyt tekniikka tuonut mitään, mikä himmentäisi edes Wild Starin hohdon.

        Yksinkertaisesti, "Stareissa" on tähänastisen moottoripyörähistorian vehkeistä parhaat ajo-ominaisuudet :) Jollain muulla voi olla toisenlainen kokemus, mutta väitettään hän ei voi todistaa millään tavalla.

        Ps. Sen verran voin vielä HD:n eduksi todeta, että 50 -luvun 1200 kuutioinen Panhedkin pesee ajo-ominaisuuksillaan kaikki alle tonniset uudet Customit. Se on cruisaillessa ja matkakumppanina aivan omaa luokkaansa verrattuna esim. johonkin uuteen VN900:aan tai vaikkapa 883 sportsteriin!


      • jamahamän
        Midnight Mies kirjoitti:

        Mukavaahan mielipiteiden vaihto on. Paulatar kirjoitti nätisti meistä "kinaavista" miehistä :)

        Itsekin olen ajanut prätkillä yli 30 vuotta. Olen tullut siihen tulokseen, että "ajo-ominaisuudet" on käsite, jota on käytännössä mahdoton määritellä kaikkia tyydyttävällä tavalla. Toki esim. alan lehtien asiantuntijoilla on omat kriteerinsä ajo-ominaisuuksien määrittelemiseksi, joiden pohjalta pyöriä sitten pisteytetään. Mutta kuten totesitkin, ajo-ominaisuudet ovat ne itselle tärkeät asiat, joten ei se takaa tyytyväisyyttä, jos menee toisten kriteerien mukaan, eikä ne osu omaan makuun.

        Tekniikka menee eteenpäin, kehitys on joskus kehitystä, joskus "kehitys" ei merkitse mitään parannusta ainakaan kaikkien mieltymyksiin. Itse siirryin Midnight Stariin lähinnä sen vuoksi, että tarkoitus oli vaihtaa uudempaan ja tykkäsin vielä vähän Wilds Staria isommasta koneesta. Sinänsä muuten en ole huomannut mitään parempia ajo-ominaisuuksia yhdessäkään uudessa 800-2300 kuutioisessa customissa, mitä Wildstar tarjoaa. Minusta Wildstar on markkinoilla olevista pyöristä yhdessä Midninght Starin kanssa kaikkein paras pyörä niin mutkatiellä kuin suoremmallakin maantiellä tai vaikka motarilla, jos siellä on pakko ajaa. Näiden "sisarusten" ajo-ominaisuuksia ei voita mikään uusi eikä vanha pyörä, jota olen kokeillut, ja niitä on runsaasti. Starit on parhaita mutkissa, suorilla, mäkisillä teillä, kaikkialla. Lähimmäksi pääsee näiden jälkeen ajo-ominaisuuksiltaan Harleyn Softail, joka sekin jää piirun verran köyhemmäksi. Kasisataset-tonniset, vielä nuo 1300 kuutioisetkin esim. yamahat, ovat ajoltaan Stareihin verrattuna aika köyhiä vehkeitä, fiilis jää kauas taakse tähdistä! Eipä ole siis "eteenpäin" mennyt tekniikka tuonut mitään, mikä himmentäisi edes Wild Starin hohdon.

        Yksinkertaisesti, "Stareissa" on tähänastisen moottoripyörähistorian vehkeistä parhaat ajo-ominaisuudet :) Jollain muulla voi olla toisenlainen kokemus, mutta väitettään hän ei voi todistaa millään tavalla.

        Ps. Sen verran voin vielä HD:n eduksi todeta, että 50 -luvun 1200 kuutioinen Panhedkin pesee ajo-ominaisuuksillaan kaikki alle tonniset uudet Customit. Se on cruisaillessa ja matkakumppanina aivan omaa luokkaansa verrattuna esim. johonkin uuteen VN900:aan tai vaikkapa 883 sportsteriin!

        Edelliselle kirjiottajille. Onko 650 liian pieni ollakseen oikea kustomi. Tietty siinä on vähemmän tehoja ja vääntöä, mutta ku sopivin matkavauhti 80-90 saavutetaan keveästi myös tällä pyörällä niin miks laittaa suurempi ? Itse asiasa dragstar classic 650 näyttää ulospäin paljon isommalta kuin esim. honda shadow 600 tai virogo 535.

        Onko se näin, että customin kuutiot pitää alkaa 1000 ennen kuin voidaan puhua customilla ajelemisen autuudesta. Ja vielä lisäksi jos jollain on kokemusta 650 ja isommista stareista niin olisi hauskaa jos kertoisi kokemuksia tai vertaisi näitä kahta.


      • Midnight mies
        jamahamän kirjoitti:

        Edelliselle kirjiottajille. Onko 650 liian pieni ollakseen oikea kustomi. Tietty siinä on vähemmän tehoja ja vääntöä, mutta ku sopivin matkavauhti 80-90 saavutetaan keveästi myös tällä pyörällä niin miks laittaa suurempi ? Itse asiasa dragstar classic 650 näyttää ulospäin paljon isommalta kuin esim. honda shadow 600 tai virogo 535.

        Onko se näin, että customin kuutiot pitää alkaa 1000 ennen kuin voidaan puhua customilla ajelemisen autuudesta. Ja vielä lisäksi jos jollain on kokemusta 650 ja isommista stareista niin olisi hauskaa jos kertoisi kokemuksia tai vertaisi näitä kahta.

        En minä ainakaan mieti ensin, mitä kuutiot "pitää" olla ja mitä ei. Kun vaan on ajanut kaikenlaisia pyöriä ja oppinut siihen, että ajo-ominaisuudet on hyvät, kun pyörällä ajettaessa on hyvä/paras fiilis, niin lopputulos on mitä on. Wild Star ja Midnight Star vaan sattuvat olemaan ne pyörät, joilla ajaessa minä olen saanut ja saan parhaat fiilikset kaikilla teillä.

        Tuollaiset spekuloinnit, joita esitit, ovat loppujen lopuksi turhia. Miksi ja miksi. Siksi, koska joku peli tuntuu parhaalta persuksen alla ajaessa. Ei siinä järjellä selittelyt auta, jos fiilis ei ole hyvä. Ja kyllä joku 650 kuutioinen Drag Star on ajossa ihan erilainen kuin 1900 kuutioinen Midnight Star tai 1600 kuutioinen Wille. Jos joku tykkää enempi Drag Starista tai jostain uudesta pikkucustomista, miksi sitä tarvitsee yrittää todistaa jollain testituloksilla ja tekniikan kehityksen todisteluilla sen kummemmin itselleen kuin muillekaan. Paras todiste on, kun toteaa, että tykkää ajaa sillä kaikkein eniten.

        Eli ei sen "pidä" olla yli tonninen tai alle. Se, millä tulee paras fiilis. Vanhalla Jawallakin on parempi fiilis kantata pieniä teitä, kuin monilla uusilla pyörillä, jotka on "hyviä" ajettavia, niin hyviä että tankoon nukahtaa tylsyyteen :)


      • jamahamän
        Midnight mies kirjoitti:

        En minä ainakaan mieti ensin, mitä kuutiot "pitää" olla ja mitä ei. Kun vaan on ajanut kaikenlaisia pyöriä ja oppinut siihen, että ajo-ominaisuudet on hyvät, kun pyörällä ajettaessa on hyvä/paras fiilis, niin lopputulos on mitä on. Wild Star ja Midnight Star vaan sattuvat olemaan ne pyörät, joilla ajaessa minä olen saanut ja saan parhaat fiilikset kaikilla teillä.

        Tuollaiset spekuloinnit, joita esitit, ovat loppujen lopuksi turhia. Miksi ja miksi. Siksi, koska joku peli tuntuu parhaalta persuksen alla ajaessa. Ei siinä järjellä selittelyt auta, jos fiilis ei ole hyvä. Ja kyllä joku 650 kuutioinen Drag Star on ajossa ihan erilainen kuin 1900 kuutioinen Midnight Star tai 1600 kuutioinen Wille. Jos joku tykkää enempi Drag Starista tai jostain uudesta pikkucustomista, miksi sitä tarvitsee yrittää todistaa jollain testituloksilla ja tekniikan kehityksen todisteluilla sen kummemmin itselleen kuin muillekaan. Paras todiste on, kun toteaa, että tykkää ajaa sillä kaikkein eniten.

        Eli ei sen "pidä" olla yli tonninen tai alle. Se, millä tulee paras fiilis. Vanhalla Jawallakin on parempi fiilis kantata pieniä teitä, kuin monilla uusilla pyörillä, jotka on "hyviä" ajettavia, niin hyviä että tankoon nukahtaa tylsyyteen :)

        Jep. Ajotuntumahan se paras ja ratkaisevin seikka on. Sorry, jos kirjoitus oli hiukka provosoova, mutta tiedon haussa sanat asettelin. Muutamaa muuta pyörää on kokeiltu ja kyllähän se niin on, että vastaohjaukset sun muut kyykyllä onnistuu parhaiten, mutta fiiliksen hakeminen on toinen juttu.

        Midnightmies kun ajelet isolla jammulla, niin oletko ajanut aikaisemmin jammun pienemmillä customeilla 650/1100 drageilla ? Mitkä on suurimmat erot midninghtiin ?

        Ehkäpä sitä itsekin ihastuu willeen, ku pääsis vain koittaan. Toisaalta mopon vaihto on myös viime kädessä rahakysymys...


      • pyörä...
        Midnight mies kirjoitti:

        En minä ainakaan mieti ensin, mitä kuutiot "pitää" olla ja mitä ei. Kun vaan on ajanut kaikenlaisia pyöriä ja oppinut siihen, että ajo-ominaisuudet on hyvät, kun pyörällä ajettaessa on hyvä/paras fiilis, niin lopputulos on mitä on. Wild Star ja Midnight Star vaan sattuvat olemaan ne pyörät, joilla ajaessa minä olen saanut ja saan parhaat fiilikset kaikilla teillä.

        Tuollaiset spekuloinnit, joita esitit, ovat loppujen lopuksi turhia. Miksi ja miksi. Siksi, koska joku peli tuntuu parhaalta persuksen alla ajaessa. Ei siinä järjellä selittelyt auta, jos fiilis ei ole hyvä. Ja kyllä joku 650 kuutioinen Drag Star on ajossa ihan erilainen kuin 1900 kuutioinen Midnight Star tai 1600 kuutioinen Wille. Jos joku tykkää enempi Drag Starista tai jostain uudesta pikkucustomista, miksi sitä tarvitsee yrittää todistaa jollain testituloksilla ja tekniikan kehityksen todisteluilla sen kummemmin itselleen kuin muillekaan. Paras todiste on, kun toteaa, että tykkää ajaa sillä kaikkein eniten.

        Eli ei sen "pidä" olla yli tonninen tai alle. Se, millä tulee paras fiilis. Vanhalla Jawallakin on parempi fiilis kantata pieniä teitä, kuin monilla uusilla pyörillä, jotka on "hyviä" ajettavia, niin hyviä että tankoon nukahtaa tylsyyteen :)

        650 Dragu ja shadow ovat hyviä ajettavia,parempia itseasiassa kuin tuo 1600cc ja 1900cc uusi tyyli onkin sitten mielestäni ruma muutenkin.
        Maailmanympäri kaksipäällä sitten eri juttu.Jos saa ajofiiliksen löysästä ,laiskasta ja painavasta pyörästä kun männät takoo persauksiin niin että näkee maisematkin kahtena niin hanki iso staari.


      • hinnat
        pyörä... kirjoitti:

        650 Dragu ja shadow ovat hyviä ajettavia,parempia itseasiassa kuin tuo 1600cc ja 1900cc uusi tyyli onkin sitten mielestäni ruma muutenkin.
        Maailmanympäri kaksipäällä sitten eri juttu.Jos saa ajofiiliksen löysästä ,laiskasta ja painavasta pyörästä kun männät takoo persauksiin niin että näkee maisematkin kahtena niin hanki iso staari.

        Kertoo jotain pyörästä kun hinnat tippuu liki 40% 2-3 vuodessa,kyllä pitää tykätäkin jos sellasen hankkinut,ymmärrettävistä syistä.


      • Midnight Mies
        jamahamän kirjoitti:

        Jep. Ajotuntumahan se paras ja ratkaisevin seikka on. Sorry, jos kirjoitus oli hiukka provosoova, mutta tiedon haussa sanat asettelin. Muutamaa muuta pyörää on kokeiltu ja kyllähän se niin on, että vastaohjaukset sun muut kyykyllä onnistuu parhaiten, mutta fiiliksen hakeminen on toinen juttu.

        Midnightmies kun ajelet isolla jammulla, niin oletko ajanut aikaisemmin jammun pienemmillä customeilla 650/1100 drageilla ? Mitkä on suurimmat erot midninghtiin ?

        Ehkäpä sitä itsekin ihastuu willeen, ku pääsis vain koittaan. Toisaalta mopon vaihto on myös viime kädessä rahakysymys...

        Kuten alempana mainitsin, olen ajanut erilaisilla pyörillä yli 30 vuotta ja kokeillut vielä useampaa. Olen myös ajanut Drag Stareilla, Viragoilla, Savagella, erilaisilla harrikoilla... katupyörillä, matkapyörillä, crosseilla ja enduroilla ym.

        Jos puhutaan ajo-ominaisuuksista niillä kriteereillä, mitä tarkoitetaan esim. lehtien testeissä, niin onhan selvää, että katupyörissä on ylivoimaiset "ajo-ominaisuudet" kaikkiin customeihin verrattuna. Jos siis ottaa nämä sama kriteerit pohjaksi customeita keskenään vertaillessa, päätyy lopulta siihen, että katupyörä onkin itselle se paras ajettava. Näin on joillekin kavereille käynytkin. Ensin he ovat kinanneet siitä, että mikä customi on varustettu paremmilla ajo-ominaisuuksilla vedoten kaarreajettavuuteen, jämäkkyyteen, vakauteen suurilla nopeuksilla jne. ja päätyneet lopulta katupyörään :)

        Mitkä ovat suurimmat erot Drag Starin ja Wild Starin/Midnight Starin välillä. En yleensä analysoi testien kriteereillä, koska prätkällä ajaminen on fiilisjuttu, nautinto, ei työkoneen tekninen vertailu tai analyysi. Kuvaan asiaa näin. Kun ajan kevaricustomilla, jolla kyllä pääsee liikennevirran mukana, fiilis ei ole hääppöinen, vaikka pyörä on kevyt ja ketterä :) Kun ajan Drag Starilla, en huomaa paljon eroa fiiliksessä kevaricustomiin, alla kehrää kierroskone tasaisesti, voimaa on toki enemmän kuin kevarissa. Kun ajan "Starilla", fiilis on mahtava, sillä on kiva mennä kurviin ja tulla sieltä ulos, jytkytän isolla vaihteella, kone iskee tahtia sydämen kanssa ja pyörä on käsissä juuri sellainen, jolla on kiva mennä mutkissa, cruisata mäkistä ja mutkaista tietä ylös ja alas, paukuttaa pitkin maantietä kohti viikonlopun tapahtumia. Ero Drag Stariin on kuin yöllä ja päivällä.

        Ei sitä voi oikein sanoin kuvailla, sinun pitää se itse kokea. Siitä joko pitää tai ei. Ei kannata sortua lehtien tai muiden kriteereihin analysoidessa pyörää. Paras testi on ajaa sillä tavalla ja sellaisia ajoja, mistä pitää ja unohtaa rationaaliset kriteerit, niillä ei ole kuitenkaan virkaa kun on kyse nauttimisesta.

        Minulle Midnight Star ja Wild Star ovat maailman parhaat pyörät. Niiden jälkeen arvoasteikolle kiipeää mieluiten evo koneinen HD:n Softail. Pikkucustomit jäävät jälkeen ajo-ominaisuuksiltaan (lue ajofiilis) vanhalle HD:n panheadillekin, mikä olisi valintani aika pian noiden edellä mainittujen jälkeen. Pienet customit menevät ihan hyvin kyllä kesäisinä liikkumisvälineinä, kuten katupyörätkin. Mutta kun on kyse elämästä ja ajamisesta nauttimisesta, homma onkin ihan toinen. Tietysti, jos haluan nauttia adrenaliinista, vauhdin hurmasta ja vaarasta prätkän kanssa, silloin on kyse aivan eri asiasta, aivan kuin eri harrastuksesta, silloin ajaisin tehokkaalla sport pyörällä kurveja nuollen ja kiihdytyksissä ja jarrutuksissa g-voimia koitellen. Mutta kuten todettu, se on aivan eri juttu. Custom on kuin purjelaiva, sporttipyörä kuin muskelivene. Yhteistä on vain elementti, jossa liikutaan :)


      • Midnight mies
        pyörä... kirjoitti:

        650 Dragu ja shadow ovat hyviä ajettavia,parempia itseasiassa kuin tuo 1600cc ja 1900cc uusi tyyli onkin sitten mielestäni ruma muutenkin.
        Maailmanympäri kaksipäällä sitten eri juttu.Jos saa ajofiiliksen löysästä ,laiskasta ja painavasta pyörästä kun männät takoo persauksiin niin että näkee maisematkin kahtena niin hanki iso staari.

        Stareja ei voita mikään ajettavuudeltaan. Niillä kun cruisaa, on hymy koko ajan korvilla, eikä tarvitse miettiä tuollaisia analyysejä :) Kyllä se sinullakin helpottaa, kun löydät jonkun pyörän, vaikka sitten vanhan 50 -luvun Jawan, jolla ajamisesta voit oikeasti nauttia. Silloin ei tarvitse miettiä teknisiä perusteita omalle valinnalle tai keksiä fyysisiä kriteereitä, joilla voisi yrittää epätoivoisesti tuomita toisten valinnat :)

        Onnea etsintään, kokeilemalla se löytyy :)

        Ps. Panheadinkin puikoissa on heelvetin hauskaa, eikä tarvitse miettiä miksi.. miksi toistenkaan pitäisi. Ei nää filosofoimalla selviä, vaan kokemalla.


      • hinnat
        hinnat kirjoitti:

        Kertoo jotain pyörästä kun hinnat tippuu liki 40% 2-3 vuodessa,kyllä pitää tykätäkin jos sellasen hankkinut,ymmärrettävistä syistä.

        Wildstarit maksaa aina vaan sen kymppitonnin, vaikka ikää on kymmenen vuotta. Olisin itse jo hankkinut, mutta kun ei hinnat vaan millään laske.


      • Paulatar
        pyörä... kirjoitti:

        650 Dragu ja shadow ovat hyviä ajettavia,parempia itseasiassa kuin tuo 1600cc ja 1900cc uusi tyyli onkin sitten mielestäni ruma muutenkin.
        Maailmanympäri kaksipäällä sitten eri juttu.Jos saa ajofiiliksen löysästä ,laiskasta ja painavasta pyörästä kun männät takoo persauksiin niin että näkee maisematkin kahtena niin hanki iso staari.

        Itsekin koko aikuisikäni prätkiä harrastaneena, neljännen sukupolven motoristina en voi muuta todeta kuin sen, ettei tämäkään asia ole kaikkien juttu.

        On ihmisiä, jotka ihmettelevät, mitä hauskaa on prätkällä ajamisessa tai sen laittelussa. On ihmisiä, jotka ihmettelevät, mitä hauskaa on purjehtimisessa. On ihmisiä, jotka ihmettelevät, mitä hauskaa on golfin peluussa. Näitä ihmettelijöitä yhdistää sen oivalluksen puuttuminen, että eri ihmiset nauttivat eri asioista. Joskus tuo ymmärtämättömyys kääntyy katkeruudeksi ja kateudeksi, kun ei "ymmärretä" toisten nautintoja, eikä ole itse löydetty intohimoja elämään, kääntyy se kateudeksi ja katkeruudeksi, jolloin yritetään pilkata toisten ilon aiheita, ymmärtämättä ettei sellainen pilkka satu elämästä nauttivaan, tekee vain pilkkaajasta jotenkin säälittävän. Sen surullisen pojan/tytön yksinään pihan kulmalla, jolla ei ole kivaa.

        Nyt, kun tästä moottoripyöräilystä on tullut muotia, harrastajamäärä on kasvanut kolminkertaiseksi kymmenessä vuodessa, huomaa hyvin että mukaan on tullut luonnollisesti paljon kokeilijoita. Niitä, jotka ovat nähneet toisten euforisen hymyn pyörän selässä, aistineet heidän nautintonsa harrastuksen parissa yksin ja yhdessä ja haluaisivat päästä samaan. Mutta kaikki eivät saavuta samaa fiilistä. Kun aikoinaan pääsi jo pikkutyttönä kaksipyöräisen päristimen selkään, niin sitä tiesi heti, että tämä on oma juttu! Ei tarvinnut analysoida, miksi se on kivaa, eikä ole tarvinnut sen jälkeenkään. Ihan samalla tavalla kuin pyörän valinnan suhteen. Kun ensimmäisen kerran pääsi ajamaan pitkäiskuista 1200 kuutioista HD:ta, niin ei ole tarvinnut selitellä, mikä siinä viehättää, ei edes miettiä sellaista. Tältä pohjalta on helppo ymmärtää myös "Midnight miestä", kun hän puhuu fiilisjutusta.

        Onhan se sääli, että jotkut ei ole oivaltaneet, että kyllä heillekin joku nautinto elämästä löytyy, ei välttämättä moottoripyöräilyn parista, mutta jostain muusta. Se on sääli, kun pitää kadehtia toisten fiilistä, yrittää tehdä siitä pilkkaa, mik kyllä osuu vaan omaan nilkkaan. Vanhan HD:nkin omistajana kyllä kuulee kaikenlaista irvailua "takovista männistä", mutta ei se satu kun näkee naamasta, kuka on katkera, irvailija vai irvailun kohde :) Kateushan se sieltä paistaa. Jos ei tarvitse olla kateellinen välineille, kun olisi itselläkin rahaa hankkia sellainen, ollaan kateellisia fiiliksistä, niitä kun ei voi rahalla hankkia.

        Jos nauttisit Drag Starillasi ajosta, kuten sydämeltään motoristi voi vain nauttia, sinun ei tarvitsisi yrittää todistaa millään "ominaisuuksilla" sen paremmuutta toisen ajopeliin nähden, eikä sinun tarvitsisi yrittää väheksyä ja halveksia "Midnightin" kokemusta ja fiilistä. Kateus ei kannata, koita löytää elämääsi joku aito nautinto sen sijaan.


      • Willet
        hinnat kirjoitti:

        Wildstarit maksaa aina vaan sen kymppitonnin, vaikka ikää on kymmenen vuotta. Olisin itse jo hankkinut, mutta kun ei hinnat vaan millään laske.

        Juup,nuo kymppitonnin willet roikkuu tuolla nettimotossa piiitkään,kyllä niitä tyrkytetty ainakin mulle paljon halvemmallakin,on vaan turhan vanha malli tuo,alkaa ikä painamaan.


      • roikkuu...
        Willet kirjoitti:

        Juup,nuo kymppitonnin willet roikkuu tuolla nettimotossa piiitkään,kyllä niitä tyrkytetty ainakin mulle paljon halvemmallakin,on vaan turhan vanha malli tuo,alkaa ikä painamaan.

        Samalla lailla niissä kaikkien pyörien pyynneissä on ilmaa, jos sitä kerran yleensä on. Pyyntien taso suhteessa uusien hintoihin kertoo arvon säilymisestä. Customeissa hinnat säilyy paremmin kuin kyykyissä, Wildstarit ja harrikat on säilyttäneet parhaiten hintansa suhteessa uuden hintaan. Harvassa pyörässä pyynnit on kymmenen vuoden iässäkin 2/3 uuden hinnasta. Ai sulle on oikein tyrkytetty Wildstaria, vaikka et sitä arvostakaan... olet tainnut kuitenkin yrittää ostaa ja katkeruus painaa, kun ei rahat riitä :) Ajele vaan sillä pikkucustomilla, kun se kerran on mielestäsi parempi ajettavakin. Turha sitä on kadehtia toisten pyöriä ja kateuden katkerassa kalkissa yrittää mollata.


      • vertailua
        Willet kirjoitti:

        Juup,nuo kymppitonnin willet roikkuu tuolla nettimotossa piiitkään,kyllä niitä tyrkytetty ainakin mulle paljon halvemmallakin,on vaan turhan vanha malli tuo,alkaa ikä painamaan.

        Uusi Softail HD noin 25 tonnia, yksittäiskappaleita 22 tonnia. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit 15-16 tonnia. Siis noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Midnight Star noin 18 tuhatta, yksittäiskappaleita 15 tonnia. Käytetyt Wildstarit (vaikka pienempi kone kuin uudessa vastaavassa), pyynnit kymmen vuotta vanhassa 10-11 tonnia. eli noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Kawasaki VN900 noin 10 tuhatta. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat VN800:t pyynnit noin 6-7 tonnia. Eli sama 2/3 taso.

        Uusi HD sportster 883 noin 11 tuhatta, käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit noin 8 tonnia. Eli vähän yli 2/3 uuden hinnasta.

        Drag Star 650, käytetty 10 vuotias, pyynnit noin 4 tonnia, uuden vastaavan hinta olisi noin 10 tuhatta, jos olisi myynnissä, eli käytetyn pyynti vain noin 40% uuden vast. pyynnistä.

        Uusi Hayabusa noin 15-18 tonnia. Käytetty kymmen vuotta vanha noin 6 tonnia. Eli arvon säilyminen yhtä heikkoa kuin Drag Starissa.

        Siinä on faktaa ja turha selitellä, että on pyyntejä. Samalla lailla kaikissa on pyynneissä ilmaa samoilla markkinoilla. Wild Star säilyttää arvonsa samalla tavalla kuin HD. Sen sijaan Drag Starin hinta on romahtanut yhtä paljon kuin kyykkypyörissä tapahtuu, kymmenen vuotta vanhojen pyynnit on enää noin 40% uuden vastaavan pyynnistä, kun HD:ssa ja Wildstarissa se on 60-70%. Selittelyt "minulle tarjottiin" ovat turhia, yleiset hintapyynnit kertoo yleisen tason, yksittäisiä hyviä kauppoja tekee itse kukin joskus, vaikka sitten HD:ta ostaessa.


      • inches!
        pyörä... kirjoitti:

        650 Dragu ja shadow ovat hyviä ajettavia,parempia itseasiassa kuin tuo 1600cc ja 1900cc uusi tyyli onkin sitten mielestäni ruma muutenkin.
        Maailmanympäri kaksipäällä sitten eri juttu.Jos saa ajofiiliksen löysästä ,laiskasta ja painavasta pyörästä kun männät takoo persauksiin niin että näkee maisematkin kahtena niin hanki iso staari.

        Niin se vaan on. Mikään ei voita kuutioita ja pitkää iskua! Se on suuri sääli, kun ihminen ei voi nauttia noista asioista prätkän päällä, joko rahapulan vuoksi tai vain siitä syystä, ettei kykene nauttimaan elämästä :)


      • kohtalo!
        vertailua kirjoitti:

        Uusi Softail HD noin 25 tonnia, yksittäiskappaleita 22 tonnia. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit 15-16 tonnia. Siis noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Midnight Star noin 18 tuhatta, yksittäiskappaleita 15 tonnia. Käytetyt Wildstarit (vaikka pienempi kone kuin uudessa vastaavassa), pyynnit kymmen vuotta vanhassa 10-11 tonnia. eli noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Kawasaki VN900 noin 10 tuhatta. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat VN800:t pyynnit noin 6-7 tonnia. Eli sama 2/3 taso.

        Uusi HD sportster 883 noin 11 tuhatta, käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit noin 8 tonnia. Eli vähän yli 2/3 uuden hinnasta.

        Drag Star 650, käytetty 10 vuotias, pyynnit noin 4 tonnia, uuden vastaavan hinta olisi noin 10 tuhatta, jos olisi myynnissä, eli käytetyn pyynti vain noin 40% uuden vast. pyynnistä.

        Uusi Hayabusa noin 15-18 tonnia. Käytetty kymmen vuotta vanha noin 6 tonnia. Eli arvon säilyminen yhtä heikkoa kuin Drag Starissa.

        Siinä on faktaa ja turha selitellä, että on pyyntejä. Samalla lailla kaikissa on pyynneissä ilmaa samoilla markkinoilla. Wild Star säilyttää arvonsa samalla tavalla kuin HD. Sen sijaan Drag Starin hinta on romahtanut yhtä paljon kuin kyykkypyörissä tapahtuu, kymmenen vuotta vanhojen pyynnit on enää noin 40% uuden vastaavan pyynnistä, kun HD:ssa ja Wildstarissa se on 60-70%. Selittelyt "minulle tarjottiin" ovat turhia, yleiset hintapyynnit kertoo yleisen tason, yksittäisiä hyviä kauppoja tekee itse kukin joskus, vaikka sitten HD:ta ostaessa.

        noin se on aina ollu ja tulee olemaan. Pikku Customeita ostaa uutena ne, jotka haluaa välttämättä uuden, eikä ole varaa isoon tai sitten aloittelijat, jotka haluaa harjoitella jollain 500-750 kuutioisella pikkupyörällä. Sitten, kun on massia tai kokemusta ajamisesta vähän enemmän, halutaan se isompi prätkä ja pienestä yritetään päästä eroon. Sen takia noita pikku customeita on niin paljon myynnissä, isoja taas paljon vähemmän. Ja sen takia jonkun 10 vuotiaan Drag Starin pyyntikään ei ole enää kuin reilu kolmasosa uuden hinnasta, kun se isoissa on kaks kolmasosaa. Sitten katkerat, rahattomat pikkupyörän omistajat yrittää selittää faktoja vastaan muuta. Tietty on niitäkin, jotka ajaa sillä pikkupyörällä tyytyväisenä maailman tappiin ja hyvä niin. Ne ei kyllä sitte olekaan selittelemässä joka käänteessä ja todistelemassa, että kyllä se pieni on ihan hyvä. Ei tarvii, kun on tyytyväinen. Yksi tuttu äijä ajaa vuodesta toiseen 125 kuutioisella viragolla, vaikka on kohta 60v. Eikä sillä ole mitään tarvetta selitellä, että tuo pikkuinen olis yhtä hyvä kuin isot. Se vaan ajaa.


      • Vaan..
        roikkuu... kirjoitti:

        Samalla lailla niissä kaikkien pyörien pyynneissä on ilmaa, jos sitä kerran yleensä on. Pyyntien taso suhteessa uusien hintoihin kertoo arvon säilymisestä. Customeissa hinnat säilyy paremmin kuin kyykyissä, Wildstarit ja harrikat on säilyttäneet parhaiten hintansa suhteessa uuden hintaan. Harvassa pyörässä pyynnit on kymmenen vuoden iässäkin 2/3 uuden hinnasta. Ai sulle on oikein tyrkytetty Wildstaria, vaikka et sitä arvostakaan... olet tainnut kuitenkin yrittää ostaa ja katkeruus painaa, kun ei rahat riitä :) Ajele vaan sillä pikkucustomilla, kun se kerran on mielestäsi parempi ajettavakin. Turha sitä on kadehtia toisten pyöriä ja kateuden katkerassa kalkissa yrittää mollata.

        Tuli kyllä wille myytyä aika piakkoin pois kun ei miellyttänyt mitenkään,tosiaan lähes 1/2 vuotta myöhemmin tyrkytettiin 2tonnia halvemmalla ku keväällä oli pyynti,et sillee,pitkään nuo näyttää niitä myyvän netissä,eikä ihme.


      • Hei..
        vertailua kirjoitti:

        Uusi Softail HD noin 25 tonnia, yksittäiskappaleita 22 tonnia. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit 15-16 tonnia. Siis noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Midnight Star noin 18 tuhatta, yksittäiskappaleita 15 tonnia. Käytetyt Wildstarit (vaikka pienempi kone kuin uudessa vastaavassa), pyynnit kymmen vuotta vanhassa 10-11 tonnia. eli noin 2/3 uuden hinnasta.

        Uusi Kawasaki VN900 noin 10 tuhatta. Käytetyt kymmenen vuotta vanhat VN800:t pyynnit noin 6-7 tonnia. Eli sama 2/3 taso.

        Uusi HD sportster 883 noin 11 tuhatta, käytetyt kymmenen vuotta vanhat, pyynnit noin 8 tonnia. Eli vähän yli 2/3 uuden hinnasta.

        Drag Star 650, käytetty 10 vuotias, pyynnit noin 4 tonnia, uuden vastaavan hinta olisi noin 10 tuhatta, jos olisi myynnissä, eli käytetyn pyynti vain noin 40% uuden vast. pyynnistä.

        Uusi Hayabusa noin 15-18 tonnia. Käytetty kymmen vuotta vanha noin 6 tonnia. Eli arvon säilyminen yhtä heikkoa kuin Drag Starissa.

        Siinä on faktaa ja turha selitellä, että on pyyntejä. Samalla lailla kaikissa on pyynneissä ilmaa samoilla markkinoilla. Wild Star säilyttää arvonsa samalla tavalla kuin HD. Sen sijaan Drag Starin hinta on romahtanut yhtä paljon kuin kyykkypyörissä tapahtuu, kymmenen vuotta vanhojen pyynnit on enää noin 40% uuden vastaavan pyynnistä, kun HD:ssa ja Wildstarissa se on 60-70%. Selittelyt "minulle tarjottiin" ovat turhia, yleiset hintapyynnit kertoo yleisen tason, yksittäisiä hyviä kauppoja tekee itse kukin joskus, vaikka sitten HD:ta ostaessa.

        Midnight Star 1900 lähes jatkuvasti myynnissä noita alle 13 PYYNNILLÄ, kaupat sitten lähempänä 12 ,et sillee,tällä hetkelläkin semmonen tarjolla,löytyy nettimotosta.


      • arvonsa..
        Hei.. kirjoitti:

        Midnight Star 1900 lähes jatkuvasti myynnissä noita alle 13 PYYNNILLÄ, kaupat sitten lähempänä 12 ,et sillee,tällä hetkelläkin semmonen tarjolla,löytyy nettimotosta.

        Eli hyvin säilyttää arvonsa. Uutta halvimmillaan myynnissä 15 tonnilla. Mikään pyörä ei paremmin säilytä arvoaan. Ja PYYNTEJÄ ne on kaikkien pyörien hinnat.

        Tämä viesti oli selventävä. Parhaiten hintansa säilyttävien customien PYYNNIT on kymmenen vuotta vanhoissa 2/3 uusien vastaavien hinnoista. Näitä ovat Wild Starit, HD:t ja muut suurimmat Customit. Pikkucustomien kuten Drag Starien PYYNNIT on vain reilu 1/3 uusien vastaavien hinnoista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8196686/39333541


      • roikkuu...
        Vaan.. kirjoitti:

        Tuli kyllä wille myytyä aika piakkoin pois kun ei miellyttänyt mitenkään,tosiaan lähes 1/2 vuotta myöhemmin tyrkytettiin 2tonnia halvemmalla ku keväällä oli pyynti,et sillee,pitkään nuo näyttää niitä myyvän netissä,eikä ihme.

        Juu. Siellä on kaikenlaisia pyöriä netissä myynnissä jopa vuositolkulla. Kaikissa on saman verran suhteellisesti ilmaa. Wildstar on yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä pyöristä, PYYNNIT on kymmenen vuotta vanhoissa noin 2/3 vastaavan uuden hinnoista (Midnight Star), Samoin on HD:n Softailissa. Pikkuisissa Customeissa pyynnit onkin sitten kymmenen vuoden iässä reilu kolmannes uuden vastaavan hinnasta. Että silleen.


      • ostit...
        Vaan.. kirjoitti:

        Tuli kyllä wille myytyä aika piakkoin pois kun ei miellyttänyt mitenkään,tosiaan lähes 1/2 vuotta myöhemmin tyrkytettiin 2tonnia halvemmalla ku keväällä oli pyynti,et sillee,pitkään nuo näyttää niitä myyvän netissä,eikä ihme.

        Miksi muuten yleensä ostit pyörän, joka ei miellyttänyt. Kannattaa ajaa huolella ja pitkä lenkki pyörällä, ennen kuin ostaa.


      • kyllä..
        arvonsa.. kirjoitti:

        Eli hyvin säilyttää arvonsa. Uutta halvimmillaan myynnissä 15 tonnilla. Mikään pyörä ei paremmin säilytä arvoaan. Ja PYYNTEJÄ ne on kaikkien pyörien hinnat.

        Tämä viesti oli selventävä. Parhaiten hintansa säilyttävien customien PYYNNIT on kymmenen vuotta vanhoissa 2/3 uusien vastaavien hinnoista. Näitä ovat Wild Starit, HD:t ja muut suurimmat Customit. Pikkucustomien kuten Drag Starien PYYNNIT on vain reilu 1/3 uusien vastaavien hinnoista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8196686/39333541

        Jos uusi 15 niin olen samaa mieltä kanssasi,se olisikin korkeintaan tuon arvo uutena,tuonhan voi jokainen tarkistaa lähimmältä kauppiaalta.Yamahalla kylläkin myyvät 20 pyöränä.


      • potputpatt..
        inches! kirjoitti:

        Niin se vaan on. Mikään ei voita kuutioita ja pitkää iskua! Se on suuri sääli, kun ihminen ei voi nauttia noista asioista prätkän päällä, joko rahapulan vuoksi tai vain siitä syystä, ettei kykene nauttimaan elämästä :)

        tuota katkeria kommentteja tulikin ja välissä paistaa kitkerä tietämättömyys koko moottoripyöräilystä ja halavavatun moinen kateus jos omistaa willen mutta hyvä pyörä se on siitä huolimati ja tosiaan pitää hintansa hyvin, tietty ilimasin kun ei saa muuta kuin katsella kun joku ajaa willellä!


      • viisastuu
        ostit... kirjoitti:

        Miksi muuten yleensä ostit pyörän, joka ei miellyttänyt. Kannattaa ajaa huolella ja pitkä lenkki pyörällä, ennen kuin ostaa.

        Näimpä,onneksi kerrasta opin,oli vielä liike mikä myi sen mulle,oli vähän oudot kiemurat,sitä se kuutiohulluus teettää.


      • tosiaan!
        kohtalo! kirjoitti:

        noin se on aina ollu ja tulee olemaan. Pikku Customeita ostaa uutena ne, jotka haluaa välttämättä uuden, eikä ole varaa isoon tai sitten aloittelijat, jotka haluaa harjoitella jollain 500-750 kuutioisella pikkupyörällä. Sitten, kun on massia tai kokemusta ajamisesta vähän enemmän, halutaan se isompi prätkä ja pienestä yritetään päästä eroon. Sen takia noita pikku customeita on niin paljon myynnissä, isoja taas paljon vähemmän. Ja sen takia jonkun 10 vuotiaan Drag Starin pyyntikään ei ole enää kuin reilu kolmasosa uuden hinnasta, kun se isoissa on kaks kolmasosaa. Sitten katkerat, rahattomat pikkupyörän omistajat yrittää selittää faktoja vastaan muuta. Tietty on niitäkin, jotka ajaa sillä pikkupyörällä tyytyväisenä maailman tappiin ja hyvä niin. Ne ei kyllä sitte olekaan selittelemässä joka käänteessä ja todistelemassa, että kyllä se pieni on ihan hyvä. Ei tarvii, kun on tyytyväinen. Yksi tuttu äijä ajaa vuodesta toiseen 125 kuutioisella viragolla, vaikka on kohta 60v. Eikä sillä ole mitään tarvetta selitellä, että tuo pikkuinen olis yhtä hyvä kuin isot. Se vaan ajaa.

        Asiaa puhut, on tosiaan noita pieniä myynnissä niin paljon, että teoriasi pitänee paikkansa. Mutta mitäpä sillä oikeastaan väliä. Jos joku tykkää ajella pikku customilla. se hänelle sallittakoon.


      • sulle..
        viisastuu kirjoitti:

        Näimpä,onneksi kerrasta opin,oli vielä liike mikä myi sen mulle,oli vähän oudot kiemurat,sitä se kuutiohulluus teettää.

        Elä ole kuutiohullu, 250 tai jopa 125 kuutioinen pysyy liikennevirrassa ihan kivasti ja ajettavuudessa ei juuri ole eroa 650 kuutioiseen, ajaa ihan saman asian paljon halvemmalla.


      • mopoja!
        potputpatt.. kirjoitti:

        tuota katkeria kommentteja tulikin ja välissä paistaa kitkerä tietämättömyys koko moottoripyöräilystä ja halavavatun moinen kateus jos omistaa willen mutta hyvä pyörä se on siitä huolimati ja tosiaan pitää hintansa hyvin, tietty ilimasin kun ei saa muuta kuin katsella kun joku ajaa willellä!

        Kyllähän se niin on, että isot HD:t, VN:t, Wildstar ja Iso Intikka on pyöriä. Kyllä kuuspuokki on lähinnä sama kuin ajaisi 250 kuutioisella viragolla. Ihan kivahan niilläkin on ajella, mutta enemmän sellainen mopolla ajamisen tunnelma kumminkin. Vaan eipä se keneltäkään ole pois, jos joku tykkää mopolla päästellä.


      • kaikkia kokeillut
        hinnat kirjoitti:

        Kertoo jotain pyörästä kun hinnat tippuu liki 40% 2-3 vuodessa,kyllä pitää tykätäkin jos sellasen hankkinut,ymmärrettävistä syistä.

        1900..midnight on loistava ajettava..aivan eri pyörä kuin wille. Voimaa ja kulkua ja tekniikkaa on aivan erilailla...ajo-ominaisuudet,jarrut ja jousitus ovat loistavat.
        Pyörä on erittäin monipuolinen pyörä, sillä voi cuisailla hiljokseen ja kumminkin se on tarvittaessa riittävän nopea.
        Hinnat ovat näillä markinaalipyörillä tietysti ylivuotisissa laman aikana alhaalla!


      • hyväää
        kaikkia kokeillut kirjoitti:

        1900..midnight on loistava ajettava..aivan eri pyörä kuin wille. Voimaa ja kulkua ja tekniikkaa on aivan erilailla...ajo-ominaisuudet,jarrut ja jousitus ovat loistavat.
        Pyörä on erittäin monipuolinen pyörä, sillä voi cuisailla hiljokseen ja kumminkin se on tarvittaessa riittävän nopea.
        Hinnat ovat näillä markinaalipyörillä tietysti ylivuotisissa laman aikana alhaalla!

        Pitäisi koeajaa tuommonen 1900cc , Wille ei ollut munkaan mieleen,ajo-ominaisuuksia ja kulkupuolta jäi kaipaamaan isolta pyörältä,tuo alavääntökin oli aika rynkytystä joten tuota isompaa jammua ja hd:tä kokeiltava seuraavaksi.


      • jee...
        hyväää kirjoitti:

        Pitäisi koeajaa tuommonen 1900cc , Wille ei ollut munkaan mieleen,ajo-ominaisuuksia ja kulkupuolta jäi kaipaamaan isolta pyörältä,tuo alavääntökin oli aika rynkytystä joten tuota isompaa jammua ja hd:tä kokeiltava seuraavaksi.

        Twincam oli tosi pettymys. Ei tehoa eikä vääntöä.


      • .
        Midnight Mies kirjoitti:

        Mukavaahan mielipiteiden vaihto on. Paulatar kirjoitti nätisti meistä "kinaavista" miehistä :)

        Itsekin olen ajanut prätkillä yli 30 vuotta. Olen tullut siihen tulokseen, että "ajo-ominaisuudet" on käsite, jota on käytännössä mahdoton määritellä kaikkia tyydyttävällä tavalla. Toki esim. alan lehtien asiantuntijoilla on omat kriteerinsä ajo-ominaisuuksien määrittelemiseksi, joiden pohjalta pyöriä sitten pisteytetään. Mutta kuten totesitkin, ajo-ominaisuudet ovat ne itselle tärkeät asiat, joten ei se takaa tyytyväisyyttä, jos menee toisten kriteerien mukaan, eikä ne osu omaan makuun.

        Tekniikka menee eteenpäin, kehitys on joskus kehitystä, joskus "kehitys" ei merkitse mitään parannusta ainakaan kaikkien mieltymyksiin. Itse siirryin Midnight Stariin lähinnä sen vuoksi, että tarkoitus oli vaihtaa uudempaan ja tykkäsin vielä vähän Wilds Staria isommasta koneesta. Sinänsä muuten en ole huomannut mitään parempia ajo-ominaisuuksia yhdessäkään uudessa 800-2300 kuutioisessa customissa, mitä Wildstar tarjoaa. Minusta Wildstar on markkinoilla olevista pyöristä yhdessä Midninght Starin kanssa kaikkein paras pyörä niin mutkatiellä kuin suoremmallakin maantiellä tai vaikka motarilla, jos siellä on pakko ajaa. Näiden "sisarusten" ajo-ominaisuuksia ei voita mikään uusi eikä vanha pyörä, jota olen kokeillut, ja niitä on runsaasti. Starit on parhaita mutkissa, suorilla, mäkisillä teillä, kaikkialla. Lähimmäksi pääsee näiden jälkeen ajo-ominaisuuksiltaan Harleyn Softail, joka sekin jää piirun verran köyhemmäksi. Kasisataset-tonniset, vielä nuo 1300 kuutioisetkin esim. yamahat, ovat ajoltaan Stareihin verrattuna aika köyhiä vehkeitä, fiilis jää kauas taakse tähdistä! Eipä ole siis "eteenpäin" mennyt tekniikka tuonut mitään, mikä himmentäisi edes Wild Starin hohdon.

        Yksinkertaisesti, "Stareissa" on tähänastisen moottoripyörähistorian vehkeistä parhaat ajo-ominaisuudet :) Jollain muulla voi olla toisenlainen kokemus, mutta väitettään hän ei voi todistaa millään tavalla.

        Ps. Sen verran voin vielä HD:n eduksi todeta, että 50 -luvun 1200 kuutioinen Panhedkin pesee ajo-ominaisuuksillaan kaikki alle tonniset uudet Customit. Se on cruisaillessa ja matkakumppanina aivan omaa luokkaansa verrattuna esim. johonkin uuteen VN900:aan tai vaikkapa 883 sportsteriin!

        Moottoripyörässä on myös omistamisen ilo ja esteettiset arvot. Teho ja muut ominaisuudet ovat tekniikkaa joka on joillekkin asian syvin olemus.


      • ei voi verrata!
        hinnat kirjoitti:

        Kertoo jotain pyörästä kun hinnat tippuu liki 40% 2-3 vuodessa,kyllä pitää tykätäkin jos sellasen hankkinut,ymmärrettävistä syistä.

        1900 Midnight Star on tosiasiassa aivan eri pyörä kuin Wille..1900 xveen kaikki ominaisuudet ovat kuin toiselta planeetalta. Se on hyvin tehty ja loistava ajaa.

        Nenän nyrpistely 1900 esteettisistä yksityiskohdista on vain taantumuksellista pysähtyneisyyttä jota Wille ulkonäköineen edustaa. Toki on tukeva pyörä sekin.


      • ][][]
        Midnight mies kirjoitti:

        En minä ainakaan mieti ensin, mitä kuutiot "pitää" olla ja mitä ei. Kun vaan on ajanut kaikenlaisia pyöriä ja oppinut siihen, että ajo-ominaisuudet on hyvät, kun pyörällä ajettaessa on hyvä/paras fiilis, niin lopputulos on mitä on. Wild Star ja Midnight Star vaan sattuvat olemaan ne pyörät, joilla ajaessa minä olen saanut ja saan parhaat fiilikset kaikilla teillä.

        Tuollaiset spekuloinnit, joita esitit, ovat loppujen lopuksi turhia. Miksi ja miksi. Siksi, koska joku peli tuntuu parhaalta persuksen alla ajaessa. Ei siinä järjellä selittelyt auta, jos fiilis ei ole hyvä. Ja kyllä joku 650 kuutioinen Drag Star on ajossa ihan erilainen kuin 1900 kuutioinen Midnight Star tai 1600 kuutioinen Wille. Jos joku tykkää enempi Drag Starista tai jostain uudesta pikkucustomista, miksi sitä tarvitsee yrittää todistaa jollain testituloksilla ja tekniikan kehityksen todisteluilla sen kummemmin itselleen kuin muillekaan. Paras todiste on, kun toteaa, että tykkää ajaa sillä kaikkein eniten.

        Eli ei sen "pidä" olla yli tonninen tai alle. Se, millä tulee paras fiilis. Vanhalla Jawallakin on parempi fiilis kantata pieniä teitä, kuin monilla uusilla pyörillä, jotka on "hyviä" ajettavia, niin hyviä että tankoon nukahtaa tylsyyteen :)

        http://www.youtube.com/watch?v=RZw8LKO0isg


    • Tyrväisen pena

      Aivan mahtava peli. Kun tällä painaa menemään mutkatietä tai vaikka highwaytä, tuntee ajavansa moottoripyörää eikä mummopyörää! On vakaa ja jymäkkä, riittävän massiivinen mutta ei liian raskas. Harvatahtinen, todella pitkäiskuinen kone jumputtaa mukavasti niin äänien kuin oikeenlaisen tärinänkin puolesta. Ei mitään sellaista pikkukoneisen sormenpäitä valkoiseksi puuduttavaa värinää, vaan just oikeenlaista harvatahtisen ison myllyn tärinää. Menee vähällä polttoaineella ja vetää tyhjäkäyntikierroksilta lähtien kuin höyryveturi. Parempaa pyörää en ole ajanut, vaikka melkein kaikkee kokeillut! Suosittelen.

      • Sini-Mari

        Kyllä Wildstar on maailman kaunein ja paras moottoripyörä. Ensin olin kyydissä, sitten hankin oman, lopuksi rakensin sen mieluisaksi. Mikään pyörä ei vedä vertoja. Iso kone, jonka käynnin tuntee ja kuulee, mahtavan vakaa ja mukava ajaa mutkateitä, leppoisa cruisailuun ja uskollinen ja mukava matkakumppani.


      • xvs650A
        Sini-Mari kirjoitti:

        Kyllä Wildstar on maailman kaunein ja paras moottoripyörä. Ensin olin kyydissä, sitten hankin oman, lopuksi rakensin sen mieluisaksi. Mikään pyörä ei vedä vertoja. Iso kone, jonka käynnin tuntee ja kuulee, mahtavan vakaa ja mukava ajaa mutkateitä, leppoisa cruisailuun ja uskollinen ja mukava matkakumppani.

        Elvistelijät ja rahoituksella ostaneet pyörän haltijat kyykkyyn. Tosi motoristi nauttii pyörällä ajosta kelillä kuin kelillä ja kuutioista piitaamatta. Ne, jotka vertaavat pikku customilla mopolla ajamiseen ovat toisaalta oikeassa siinä että, tehoa ja vääntöä koneessa ei ole, mutta mitä sitten jos nauttiin sillä pyörällä ajamisesta johon varat riittävät ja on järki peli omaan käyttötarkoitukseen. Tähän kommenttiin on taas helppo ison velka pyörän omistajan vastata että , pikku pyörällä ajava ei tiedä paremmasta mitään. Ja se marginaali porukka jolla on varaa ostaa pyörä kuin pyörä, on kourallinen olemassa. Tosi asia on se että, aidot motoristit ovat aloittaneet mopoilla ajamisen ja siirtyneet sitten isompiin koneisiin kukin ajallaan ja mahdollisuuksien mukaan.


      • xv1600
        xvs650A kirjoitti:

        Elvistelijät ja rahoituksella ostaneet pyörän haltijat kyykkyyn. Tosi motoristi nauttii pyörällä ajosta kelillä kuin kelillä ja kuutioista piitaamatta. Ne, jotka vertaavat pikku customilla mopolla ajamiseen ovat toisaalta oikeassa siinä että, tehoa ja vääntöä koneessa ei ole, mutta mitä sitten jos nauttiin sillä pyörällä ajamisesta johon varat riittävät ja on järki peli omaan käyttötarkoitukseen. Tähän kommenttiin on taas helppo ison velka pyörän omistajan vastata että , pikku pyörällä ajava ei tiedä paremmasta mitään. Ja se marginaali porukka jolla on varaa ostaa pyörä kuin pyörä, on kourallinen olemassa. Tosi asia on se että, aidot motoristit ovat aloittaneet mopoilla ajamisen ja siirtyneet sitten isompiin koneisiin kukin ajallaan ja mahdollisuuksien mukaan.

        Tuohon on helppo yhtyä,willenkin omistaneena voi sanoa jotta pyörässä ei mitään muuta mainittavaa kun onnistunut koneen ulkonäkö,ominaisuudet muuten kaikinpuolin surkeat,useampi pienempi customi
        parempi ajaa ja kulkupuolikin parempi,on meinaa tosi löysä ja laiska jopa customiksi.


      • Tosiasiassa-
        xv1600 kirjoitti:

        Tuohon on helppo yhtyä,willenkin omistaneena voi sanoa jotta pyörässä ei mitään muuta mainittavaa kun onnistunut koneen ulkonäkö,ominaisuudet muuten kaikinpuolin surkeat,useampi pienempi customi
        parempi ajaa ja kulkupuolikin parempi,on meinaa tosi löysä ja laiska jopa customiksi.

        Kyllä se Wille ominaisuuksissa toki samanikäiset Harrikat hakkaa, sen voin kokemuksesta sanoa.( harrikoita tullut ajeltua sen verta) Mutta 1900 Midnight Star on jotain aivan muuta, siinä on voimakas kone ja hienot ominaisuudet sekä kunnon jarrut !

        Toki jotkut jämähtäneet moittivat yksipuoleista pakoputkea..hehe..moittijoita on monentasoisia


    • Joku muu mieluummin

      Kyseinen pyörä kuuluu Kawasaki ZZR1400 ohella niihin maanantai malleihin, jotka piti valmistaa Suomessa
      uudelleen. Eli kannattaa tarkistaa rekisteriotteesta, että vaihdelaatikkoremontti on tehty.
      Tuohon remmin vinkunaan auttaa kuulemma silikonispray tai vastaava kyntteli. Jostakin rungonnumerosta
      lähtien vaihdelaatikko on jo tehtaalla tehty uudelleen, mutta kannattaa olla tarkkana vanhojen mallien
      kohdalla. Mutta siinä on kaunis moottori ja Vance&Hines avustuksella se on kovaäänisempi kuin mikään harrikka.

    • Laskeeko hintataso?

      Jatketaanpas samasta aiheesta, eli Wild Starien hintataso kauden 2013 kynnyksellä!

      Alimmat pyynnit alkaa olemaan alta 7000:ssa, mutta olisko siinäkin vielä liikaa?! Osalla jauhettu jo yli satatonnia tietäkin.

      Mikä ihme niitä hintoja pitää ylhäällä, varsinkin kun ilmoituksia tässä jonkinaikaa seuranneena vaikuttaa myyntikin olevan erittäin takkuista.

      Tonni-pari lisää budjettiin (tai jopa samaan rahaan, jos pyynniltään halvin Wild Star ei kelpaa), niin saa esimerkiksi luokkaa 5 vuotta tuoreemman, törkiän paljon vähemmän ajetun ja tekniikaltaan valovuosia uudemman Suzuki M1800R:n.

      Ketjussa aiemmin arvioitiin HD:n ja isojen kustomien arvon säilymistä. Väitän, että Wild Star on suomen markkinoilla kirkkaasti eniten pieleen hinnotettu pyörä (uuden ohjehinta aikanaan oli karvan päälle 16keur)? Voiko epäsuhta jatkua loputtomiin? Tuontiakin näyttää tullin tilastojen mukaan olevan, joka tarkoittanee että pyörän haluavat hankkii sen sitten ulkomailta. Ennustaako joku hintojen romahtamista?

      • niin--

        Kysymyksesssä on markkinoiden ns. kyllästyminen, joka sattui vielä matalasuhdanteeseen...asiakkaat vain yksinkertaiseti puuttuu..ja tyhjätaskut eivät uskalla tai saa velkaa. Asia on yksinkertainen.


      • Mika.....

        Eikös se laki hiljattain muuttunut, että uusiin pyöriin ei saa vaihtaa kuin orkkisputken? ei taida oikein uudet kustomit napata sellaisia jotka haluaa itse tuunata pyöränsä. Meinaan, että tämä seikka voi osaltaan vaikuttaa niiden käytettyjen korkeahkoihin pyyntihintoihin.

        Toinen juttu on, että jos on sitä pyörää monella tonnilla tuunannut, niin ei stiä vaan ehkä halua myydä ihan pilkkahintaan. Jättää sitten mieluummin myymättä, mutta voihan sen antaa roikkua siellä myyntipalstalla, josko se potentiaalinen ostaja sen sattuisi huomaamaan.

        No syitä on varmasti monia, mutta jos nyt nähdään yksi seikka siinä, että uudet pyörät eivät ole enään niin haluttavia näiden lakiuudistusten jälkeen yhdistettynä siihen että markkinahinnat painuu liian alas, niin varmasti moni lykkää omia investointipäätöksiään.

        Jos ennustajaeukoksi pitäisi ryhtyä, niin itse uskon, että hinnat tulevat tästä nousemaan kun taludessa alkaa laajemmin menemään pareemin ja kuluttajien luottamus tulevaisuuteen kohenee, että uskalletaan taas ostaa. Ehkä sellasita takavuosien kaltaista prätkäbuumia ei enää nähdä, mutta varmasti ne markkinat tästä matalapaineesta toipuu.

        Mitä noiden wildstarien hintoihin tulee, niin jos kysyntä yleensäottaen on matala, niin ei se hintojen polkeminen välttämättä auta, kun se pitää olla jo tosia alhainen, että sen ostaisi joku joka ei muuten aikonut pyörää ostaa. Yleensä vielä jobbarit pyrkivät hyötymään näistä hintojen matalaineesta eli jos pyörän myy puoli-ilmaiseksi, niin luultavasti joku jobbari sen nappaa siinä toivossa että itse tekee siinä vähän voittoa.

        Oli pyörä halpa tai kallis, niin se tarvitsee sen ostajan. Muuten ei kauppa käy.


    • Laskeeko hintataso?

      Tosiaan markkinatutkimushan se on nyt käynnissä.

      Nettimotossa näyttää olevan 18kpl Willejä myynnissä ja hiljasta on niiden osalla ollut. Karkeasti voinee yleistää, että kaikki suomessa myytävät on siinä ja yhtään ei ole mennyt kaupaksi pitkään aikaan. Vielä kun jostain saisi selville, että milloin ilmoitukset on jätetty.

      Edellisen kirjoittajan näkemyksen pyöriin tehdyistä modauksista ja niistä myyjän olettaman lisäarvon saamisen ymmärrän. Niillä modauksilla vain rajoittaa entisestään sitä asiakaskuntaa. Nytkin on myynnissä muutamia sellaisia ”helmiä”, että en edes ilmaiseksi ottais.

      Tokikaan vielä ei ole mikään sesonki, mutta sivusta seuranneena vaikkapa tuon M1800R:n osalla kauppa-aktiivisuus on ihan muuta. Kaveri onnistui lopulta sellaisen kaupoissa. Muutamia meni nokan eestä ja ko toinen ostaja oli maksanut pyydetyn hinnan näkemättä edes pyörää. Näkemykseni mukaan kun hintataso on ostajan kannalta kohdallaan niin kauppa käy näin.

      No ruikutustahan tämä vain on, kun M1800R ei ole mulle vaihtoehto. Originaalin Willen ostan toiseksi pyöräksi ajokauden päätteeksi suoralla kaupalla ja se on selvä. Todennäköisimmin tuotan sen ulkomailta, kun veroakaan ei joudu maksaan enää kuin noin tonnin, koska tullin määrittämät myyntihinnat josta vero määräytyy on hyvin alhaisia verrattuna pyyntihintoihin Nettimotossa. Ja saapahan samalla vähemmän ajetun. Harmittaa vain kun tuo ulkomailta hankkiminen ei ole mikään itseisarvo mulle.

    • laskeelaskee

      Onneksi sain oman willen viel hävitettyä suht hyvään hintaankin, ei kauaa ollu mulla enkä suosittele kellekkään noin laiskaa röpötintä,huono ajettavakin nykyaikasiin peleihin verraten.

    • Laskeeko hintataso?

      Väliaikatietoja:
      TADAA! Uskomatonta, mutta 1kpl Wille on myyty suomessa!!!!
      Kauppahintaa voi jokainen arvioida mielessään, kun pyynti oli 6950 ja mopo oli myynnissä piiiiiitkäään... (pyöristettynä myyntiajassa ei puhuta kuukausista, vaan vuosista)
      Jännitys jatkuu, saadaanko tälle kaudelle toinenkin kauppa?!

      • Asian vierestä

        Kaunein custom on kyllä Yamahan RAIDER, voi kun sen pääsisi jossain koeajamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe