Tietääkö kukaan, miksi aina kunnon itkemisen jälkeen alkaa särkeä päätä ?
Päänsärky itkun jälkeen
8
18354
Vastaukset
- päänsärky itkusta
Olen lukenut tästä asiasta useitakin teorioita.
Erään teorian mukaan itkiessä esiintyy flunssan kaltaisia "oireita", eli esim. nenä vuotaa/tukkeutuu ja flunssassa monestikkin silmät vuotavat (siis kuin itkiessä, mutta lievemmin). Samalla lailla flunssaisena voi särkeä päätä kuten siis itkun jälkeenkin.
On myös esitetty väitteitä, että pääkipu voisi olla psykosomaattista tai johtua mm. verenpaineen kohoamisesta mikä saattaa aiheuttaa joillakin pääkipua.- tulee siitä,
että vituttaa ja harmittaa.
- Anonyymi
tulee siitä, kirjoitti:
että vituttaa ja harmittaa.
juuri näin
- IITU
Kun itkee niin usein hyperventiloi mikä aiheuttaa päänsärkyä.
Olen joskus myös uullut että voi tulla "nestehukka" ja johtua siitä. - pillittäjä
Kärsin myös päänsärystä varsinkin jos liikutun ja pidätän itkua. Itkuherkempi kuin aikaisemmin, ei oikeastaan mitään syytä.
Itkupäänsärkyyn vaan ei oikein tehoa burana tms. särkylääke - mikä avuksi. - migreeni
Lääkäri sanoi minulle, että itkeminen voi laukaista migreenin. Itselläni tulee helposti itkemisestä pää niin kipeäksi, etten voi liikkua, eikä helpota tavallisilla särkylääkkeillä. Itkupäänsärky ei kuitenkaan tunnu minulla ihan samanlaiselta säryltä kuin tavallinen migreeni. Pahoinvointi liittyy kuitenkin molempiin ja erittäin voimakas särky, ja migreeniksi lääkäri sen totesi.
Nenän tukkoisuuden vaikutusta olen minäkin miettinyt ja ajoissa käytetty nenäsumute on välillä estänyt päänsäryn yltymistä. - Anonyymi
kannattaa yrittää levätä ja rentoutua mahdollisuuksien mukaan itkupäänsäryn alkaessa, juoda ja sitten myös pitää otsalla märkää rättiä
- Anonyymi
Hei sama juttu kun, itkun jälkeen alkaa särkeä. Päätä., kun itken kunnolla,, kun ajattelen jotain, surullista, tai kun mua loukataan, jätetään en muuta kerro
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875