Jälkiehkäisy pilleri ja

Menkkani olivat kolme kaksi viikkoa myöhässä ja on mahdollisuus että olisin raskaana.
Erehdyin harrastamaan suojaamatonta seksiä, joten päätin hakea jälkiehkäisy pillerin. Muutama tunti pillerin oton jälkeen menkkani alkoivat.

Mistähän moinen voi johtua? Voiko jälkiehkäisy pilleri jotenkin käynnistää kuukautiset? Keskenmenoahan sen ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa. ?

Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, mutta teen sen kyllä pian. Ihmetyttää vain että miten jälkiehkäisy pilleri vaikutti menkkoihin tällä tavalla.
6354
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Jälkiehkäisypillereiden seurauksena yleensä alkaa vuoto.. Voivat aiheuttaa myös muita "oireita" jotka löytyvät siis sieltä tuoteselosteesta..

Äänestä
  • Itseasissa tuoteselosteessa sanottiin, että saattaa viivästyttää vuodon alkamista. Ei mainittu sanallakaan siitä, että vuoto alkaisi niiden ottamisen jälkeen.
    Ja olen ennenkin joutunut turvautumaan jälkiehkäisypilleriin, eikä menkat alkaneet heti vaan normaalisti kuten pitikin.

    Luen kyllä tarkkaan aina tuoteselosteet, ennekuin suostun mitään lääkettä ottamaan.

    Äänestä

  • Neiti Nieminen kirjoitti:

    Itseasissa tuoteselosteessa sanottiin, että saattaa viivästyttää vuodon alkamista. Ei mainittu sanallakaan siitä, että vuoto alkaisi niiden ottamisen jälkeen.
    Ja olen ennenkin joutunut turvautumaan jälkiehkäisypilleriin, eikä menkat alkaneet heti vaan normaalisti kuten pitikin.

    Luen kyllä tarkkaan aina tuoteselosteet, ennekuin suostun mitään lääkettä ottamaan.

    No etpä ole kyllä kovin tarkkaan lukenut, jos et ole löytänyt selosteesta kohtaa MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET. Jossa mainitaan, että n. 30% käyttäjistä ilmenee veristä vuotoa, tiputtelua ja ylimääräistä vuotoa.

    Lue uudestaan!

    Äänestä

sivuvaikutus pillerille, eli VUOTOHÄIRIÖ

Äänestä

Itse otin jälkiehkäisypillerin 5 päivää sitten ja nyt on ollut niukkaa vuotoa. Ei tunnu menkoilta, joten taitaa pillereistä johtua.

Mutta jos pilleri aiheuttaa tuon vuodon, niin tarkoittaako se sillon että pilleri on tehonnut, enkä ole raskaana vai voiko siitä sanoa vielä mitään ? :o

Äänestä
  • JE-pillereiden tehoa ei voi päätellä sivuvaikutuksista eli ylimääräisestä vuodosta.

    Varmuuden saa, kun tekee raskaustestin, kun on kulunut vähintään kaksi viikkoa mahdollisesta hedelmöitymisestä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Neiti Nieminen kirjoitti:

Menkkani olivat kolme kaksi viikkoa myöhässä ja on mahdollisuus että olisin raskaana.
Erehdyin harrastamaan suojaamatonta seksiä, joten päätin hakea jälkiehkäisy pillerin. Muutama tunti pillerin oton jälkeen menkkani alkoivat.

Mistähän moinen voi johtua? Voiko jälkiehkäisy pilleri jotenkin käynnistää kuukautiset? Keskenmenoahan sen ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa. ?

Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, mutta teen sen kyllä pian. Ihmetyttää vain että miten jälkiehkäisy pilleri vaikutti menkkoihin tällä tavalla.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu