Oletteko koskaan törmänneet uskovaisiin, joilla ei ole koskaan OMAA mielipidettä. Heillä on kyllä aina raamatunlause kaikkii mahdollisiin tilanteisiin.
Tuollaisten tyyppien kanssa on lähes täysin mahdoton keskustella millään järkevällä tasolla. Siihen kuihtuu kaikki hedelmällinen debatti.
Raamatunlause automaatit
29
555
Vastaukset
- todé*
ovat, kuin mm. vapaa-ajattelijoiden tekstejä lainaavat pikkuateistit.
- todé*
vaikkakin asian vierestä... otin yhteyttä Avainmediaan Netmissionin etusivulla olevan Anne Miettisen mainoksen ("Profeetallinen seminaari") takia.
Ihmettelin suuresti ko. mainostaa, joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä Helluntaiherätyksen tai NM:n kanssa, vaikka onkin otsikon "Netmission tapahtumia".
Ilmoitus näkyy olevan edelleen paikoillaan. - jussipaita64
näin.
Yksi hyvä keino on alkaa vastaamaan raamatunlauseilla takaisin. Tietysti sellaisilla raamatunlauseilla, jotka tehokkaasti osoittavat raamatunlause automaatti-systeemin järjettömyyden.
Olen huomannut että tämä tehoaa. - jussipaita64
todé* kirjoitti:
vaikkakin asian vierestä... otin yhteyttä Avainmediaan Netmissionin etusivulla olevan Anne Miettisen mainoksen ("Profeetallinen seminaari") takia.
Ihmettelin suuresti ko. mainostaa, joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä Helluntaiherätyksen tai NM:n kanssa, vaikka onkin otsikon "Netmission tapahtumia".
Ilmoitus näkyy olevan edelleen paikoillaan.On hyvä olla aktiivinen.
jussipaita64 kirjoitti:
näin.
Yksi hyvä keino on alkaa vastaamaan raamatunlauseilla takaisin. Tietysti sellaisilla raamatunlauseilla, jotka tehokkaasti osoittavat raamatunlause automaatti-systeemin järjettömyyden.
Olen huomannut että tämä tehoaa.sinulta, jussipaita64! Josko alkaisit raamatunlauseilla viesteihini vastaamaan, niitä löytynee Helluntailaisuus palstalta tähän mennessä 9790 viestiä?!
- jussipaita64
ekivaari kirjoitti:
sinulta, jussipaita64! Josko alkaisit raamatunlauseilla viesteihini vastaamaan, niitä löytynee Helluntailaisuus palstalta tähän mennessä 9790 viestiä?!
Aloitan näin:
Jokaisesta turhasta sanasta teidät vaaditaan tilille. jussipaita64 kirjoitti:
Aloitan näin:
Jokaisesta turhasta sanasta teidät vaaditaan tilille.raamatunlause sopivaan rakoseen. Betsy67;n lainaama jae sanan kylvämisestä oli jo sen alla odottamassa!
- todé*
ekivaari kirjoitti:
sinulta, jussipaita64! Josko alkaisit raamatunlauseilla viesteihini vastaamaan, niitä löytynee Helluntailaisuus palstalta tähän mennessä 9790 viestiä?!
vielä selostanut minulle (en löydä koko ketjua, enkä eilistä viestiäsi/-ni), kumpi tekee sinut enemmän eläväksi, Jumala vai Kristus.
Ja kun vielä lisätään joku Sanan paikka, joka kertoo Pyhän Hengenkin tekevän eläväksi, niin siinäpä sitä iitrailemista riittää, eikö?
Selostappa tuo kolmiodraama eläväksi tekemisestä. todé* kirjoitti:
Ilmoitus näkyy olevan edelleen paikoillaan.tuppaa löytämään itselleen ihmeiden tekijöitä ja vääriä profeettoja.
Myöskin Ristin voitto ja helluntaikirkko tuputtavat nopeaa maailmanpaloa ja kuukauden ruokavastastokin pitäisi varata sen takia.
Itse harvoin lainailen Raamatunlauseita mutta laitetaan nyt tällä kertaa tuo:
Mat. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.todé* kirjoitti:
vielä selostanut minulle (en löydä koko ketjua, enkä eilistä viestiäsi/-ni), kumpi tekee sinut enemmän eläväksi, Jumala vai Kristus.
Ja kun vielä lisätään joku Sanan paikka, joka kertoo Pyhän Hengenkin tekevän eläväksi, niin siinäpä sitä iitrailemista riittää, eikö?
Selostappa tuo kolmiodraama eläväksi tekemisestä.sanan ja Pyhän henkensä kautta. Jumala on kaikessa ehdoton subjekti:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."Pe.ku kirjoitti:
tuppaa löytämään itselleen ihmeiden tekijöitä ja vääriä profeettoja.
Myöskin Ristin voitto ja helluntaikirkko tuputtavat nopeaa maailmanpaloa ja kuukauden ruokavastastokin pitäisi varata sen takia.
Itse harvoin lainailen Raamatunlauseita mutta laitetaan nyt tällä kertaa tuo:
Mat. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Pe.ku lainasi Raamattua Matt.24:24
Miten voimme tunnistaa väärät profeetat, ettemme eksyisi?
Raamattu antaa ohjeen:
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa" (Matt 22:29).
--
Efesolaiskirjeen loppu kertoo meille, kuinka voimme taistella pahaa vastaan (Ef.6:10-20).
Ef.6:17 puhuu Hengen miekasta.
Tämä tarkoittaa Jumalan Sanaa.
Vapahtajammekin turvautui Jumalan Sanaan torjuessaan perkeleen kavalat ehdotukset (Luuk.4:1-13).
Samoin meidänkin ainut turvamme ja paras aseemme on luja tukeutuminen Jumalan Sanaan.
---
Auta, oi Jeesus,
suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin”.
(virsi 385:5).- todé*
ekivaari kirjoitti:
sanan ja Pyhän henkensä kautta. Jumala on kaikessa ehdoton subjekti:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."pelittää. Kun Kristus tekee eläväksi, on kyse Jumalan toiminnasta. Ja sama Pyhän Hengen työssä, Jumala toimii!
- Betsy67
Jumalan Sana ei tyhjänä palaja, siksi sitä kannattaa kylvää.
Katsos kun on luonnonlaki, jonka Jumala loi, on, että mitä siementä kylvät, sellaista satoa niität.
Jos kylvää Jumalan sanaa, (jonka Jumala lähetti tekemään tahtonsa,)
koituu siitä kiitos ja kunnia Jumalalle, ei kylväjälle.
Kaikkien teitten varsille kannattaa kylvää, myös tälle foorumille.
Jumalan pelto on tämä maailma ja ihmisten sydämet täällä.
Ehkä jonkun kohdalla Jumalan sanan siemen pääsee itämään
uskon kautta Jeesukseen ja Jumala saa antaa toivon ja tulevaisuuden
ja lapselleen kasvun.- jussipaita64
Automatiikkaa ei ole olemassa Betsy.
Olen nähnyt kuinka aviopari lyö toisiaan raamatunlauseilla.
Raamatun lauseiden jatkuva siteeraaminen, ja omien mielipiteiden jatkuva välttely, kertoo ihmisen omien aivojen tyhjyydestä jotain. jussipaita64 kirjoitti:
Raamatun lauseiden jatkuva siteeraaminen, ja omien mielipiteiden jatkuva välttely, kertoo ihmisen omien aivojen tyhjyydestä jotain.älä vain sano että olet nähnyt ekivaarin keskustelevan Jumalan sanasta Annan kanssa!
Kyllä minä tässä aiassa Betsyn näkökantaa puolustan, sillä jos nämä raamatunlauseet ovat totta, niin
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Galatalaisille 6
7 "Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
6:8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää."- betsy
jussipaita64 kirjoitti:
Raamatun lauseiden jatkuva siteeraaminen, ja omien mielipiteiden jatkuva välttely, kertoo ihmisen omien aivojen tyhjyydestä jotain.Sehän se armoa onkin.
Jumalan sana on saanut kitkeä ne istutukset juurineen,
jotka ovat ristiriidassa Jumalan tahdon kanssa.
Vain ja ainoastaan Jumalan Sana on katoamaton.
Jeesus on Jumalan Sana, eikä koskaan häviä.
Uskovalla onkin ainainen kilvoittelu kasvaa yhä enemmän
Kristuksen kaltaiseksi.
Silti eletään täällä liharuumiissa ihan tavallisen ihmisen
tavallista elämää normaaleine arjen asioineen.
Inhimillinen tieto ja ns sivistys katoaa,
mutta se mikä Jumalalta tulee kestää päivän
kuumuuden ja helteen, jopa sen tulen, jolla jokaisen
ihmisen elämä koetellaan.
Raamatun jakeiden siteeraaminen ei ole pahasta.
Tietenkin kokonaisuus täytyy ottaa huomioon,
ettei rakentele irtojakeita yhdistelemällä väärää oppia.
Olkaamme valmiit, ylkämme saapuu pian.
- nähdessäni ajattelen,
että ymmärtääkö kyseinen henkilö niitä, tai että mitä yrittää kertoa.
Raamattua on helppo kopioida ja teksti tulee nopeastii.- että mitä
kopioi. Jos ei ole päässä omia ajatuksia niin ei tiedä että mitä kopioi.
- näyttää,
että mitä kirjoitti:
että ajatukset puuttuvat ja teksti ei kohdistu vastaukseen.
- tapahtuu
että mitä kirjoitti:
oman opin tukemiseen asiayhteydestä piittaamatta. Tälläkin palstalla on henkilö jolle on ehkä jopa sataan kertaan selitetty mutta kopionti jatkuu edelleen. Esim. Jeesuksen ihmisyydellä hävitetään hävitetään Hänen Jumaluutensa.
- 1.Tim.2:5
tapahtuu kirjoitti:
oman opin tukemiseen asiayhteydestä piittaamatta. Tälläkin palstalla on henkilö jolle on ehkä jopa sataan kertaan selitetty mutta kopionti jatkuu edelleen. Esim. Jeesuksen ihmisyydellä hävitetään hävitetään Hänen Jumaluutensa.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. tapahtuu kirjoitti:
ovat eri asioita! "Jumala on kaikkialla ja kaikissa", mutta mikään inhimillinen, havaittava esine tai asia ei ole "totinen Jumala", koska hän on suuruutensa tähden näkymätön ja salattu:
1. Kor. 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama." [1. Kor. 15:28]
Jesaja 45
15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."
- lknt
Kannattaa pitää arvossa, sillä heitä on harvassa!
Kääntyneet pitävät heitä parhaina kristittyinä!
Hehän ovat tavallaan Herran Jumalan töissä 24 tuntia vuorokaudesta!- jussipaita64
täytyy olla pääkoppa tyhjä jos ei mitään pysty ITSE ilmaisemaan, vaan kopioi vaan raamatunlauseita.
jussipaita64 kirjoitti:
täytyy olla pääkoppa tyhjä jos ei mitään pysty ITSE ilmaisemaan, vaan kopioi vaan raamatunlauseita.
olla, mutta sekin lienee parempi kuin jätekaivon sisältö, sillä:
Job 11
12 "Onttopäinen mies (tahi nainen) voi viisastua ja villiaasin varsa kesyyntyä.)
- pehmopappa
Sitten jos kristillisyydestä otetaan Jumalan sana pois, mitä jää jäljelle? Eikö muut palstat ole juuri sitä täynnä? Miksi hengellinen palsta pitäisi olla samaa, pitäähän uskovilla olla perustelut asiaan terveellä Raamatun tulkinnalla?
Raamattuun perustuva kristillisyys on aina etsinyt Jumalan oikeaa, tervettä ja onnellisen elämän sanan ohjetta kaikkiin elämän tilanteisiin. Jumala ei puhu ohi sanansa. Eikö Suomi ole täynnä ongelmia, kun tehdään "oman mielen mukaan", ja kun ei etsitä Jumalan tahtoa ja Raamatun sanan ohjeetta lainkaan.
Jokaisella ihmisellä on mielipide tai kaksi, mutta sittenkin viisas ihminen kysyy Jumalalta johdatusta ja armoa elämäänsä ja jo Raamatun sanan tietäminen varjelee monelta pahalta.
Jeesus käytti Jumalan sanaa, "miten luette", "on kirjoitettu"...
Olisihan hassua, jos me oikeat Jeesukseen uskovat olisimme yhtä pimeitä kuin ev.lut. kirkon piispat homo asian kanssa, kun koko kansa nauraa heille Raamatun heikosta tuntemusta. Paarma ainoana viittasi Raamatun varoittavan homoudesta TV-uutisissa, mutta hänen ja piispojen teot asian suhteen on ollut ilman mitään toimia!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=cQ_8l0LFHFU
Suorastaa hävettää tavallisten ev.lut.kirkon jäsenten puolesta ja pelottaa nuorten puolesta millaisissa käsissä he ja heidän opetus voi olla! Jeesus saarnasi evankeliumia.
Tämän tehtävän Hän antoi myös seuraajilleen.
Miten tämän tehtävän hoidamme?
Miten kohtaamme lähimmäisemme, jotta syntyisi aito yhteys?
Usein meitä uskovia syytetään tuputtamisesta, eikä syyttä. Haluamme niin mielellämme asettua toisen yläpuolelle emmekä kohtaa toista ihmistä tasavertaisena.
Usein ”päihitämme” hänet Raamatuntuntemuksellamme (”Sainpas sanotuksi”!). Joku taas voi ohittaa toisen omalla ”todistuslevyllään” kykenemättä olemaan kuuntelevana osapuolena.
Hyvin usein sorrumme myös moralismiin ja näin osoitamme kuuluvamme eri maailmaan.
Kontaktin syntymiseen tarvitaan tiettyjä asioita. Viestitämme asioita kaikkien aistiemme välityksellä.
Näihin kuuluvat sanallisen kontaktin lisäksi mm. katse- ja kosketuskontakti. Myös käytännöllinen auttamistyö avaa ovia ihmissydämiin.
Tästä Jeesus antoi hyvän esimerkin kohdatessaan samarialaisen naisen Sykarin kaivolla (Joh. 4:1-30)).
Hän lähestyi naista hänen omasta elämäntilanteestaan käsin.
Jeesus sanoi ensimmäiseksi: ”Anna minun juoda!”.
Hän aloitti käsillä olevasta tilanteesta, eikä: ”Sinä olet syntinen ihminen”. Myöhemmin Jeesus kyllä puhui myös synnistä. Pyynnöllään Jeesus osoitti kunnioittavansa naista.
Jos me emme pysty luomaan lämmintä ja kunnioittavaa suhdetta lähimmäisiimme, auttamismahdollisuutemme ovat miltei olemattomat.
Moralisoija ei kykene kuuntelemaan, mitä toisella on sanottavaa. Suupalttina oleminen on pahimpia kohtaamisen esteitä. Ovet evankeliumilta sulkeutuvat.
Kunnioitus toista kohtaan avaa ovia ihmisen sisimpään.- Anonyymi
Juuri tajusin, että täähän on ihan hyvää debattia, eikä mikään ole miksikään muuttunut. Edelleen raamatunlause -automatiikka tuntuu olevan päällänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205333- 501381
- 11807
- 47779
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46772
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132735Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734