Gestinyl

Eh?

Lääkäri kirjoitti minulle reseptin näistä e-pillereistä ja...en ole koskaan niistä kuullut:D yritin etsiä keskusteluita mutta vain muutama oli näistä maininnut. Miksi näin? Ovatko ne uusia vai harvoin määrättyjä? Ihan vain kiinnostaa tietää...

Lueskelin myös että nämä olisivat samoja kuin jokin muu edeltäjänsä, mutta nimi olisi muuttunut? Puhuttiin Mercilonista ainakin..toivottavasti niin ei ole, sillä en tajua miksi minulle nämä olisi määrätty kun olen aiemmin käyttänyt Merciloneja ja ne eivät oikein sopineet. Lääkäri puhui kyllä Harmoneteistakin, että nekin hän voisi määrätä mutta päätyi tuohon Gestinyliin edullisuutensa takia.

11

9151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sinä

itse sanoit ja kysyit?

Gestinyl

Reseptivalmiste
      Markkinoija

Stragen Nordic
      Lääkemuoto

Tabletti, jossa on kaksi vaikuttavaa ainetta.
      Vaikuttava aine

Gestodeeni (75 mikrogrammaa) ja etinyyliestradioli (20 tai 30 mikrogrammaa).
      Kayttötarkoitus

Raskauden ehkäisy.
      Vaikutustapa

Gestinyl on yhdistelmäehkäisytabletti, joka sisältää keltarauhashormonia, gestodeenia, ja estrogeenia, etinyyliestradiolia. Nämä aineet ehkäisevät raskautta estämällä munasolun irtoamisen. Myös kohdunkaulan lima muuttuu siittiöitä huonosti läpäiseväksi.
      Annostus

Yksi tabletti päivässä 21 päivän ajan, minkä jälkeen pidetään 7 päivän tauko ennen seuraavan pakkauksen aloittamista. Tauon aikana tulee yleensä tyhjennysvuoto. Pakkauksessa on yksityiskohtainen käyttöohje. Tablettien ehkäisyteho alkaa jo ensimmäisenä käyttöpäivänä, jos pakkausselosteen ohjetta on noudatettu oikein.
      Lääkkeen ottaminen

Tabletti niellään nesteen kera. Jos tabletin ottaminen unohtuu, on unohtunut tabletti otettava 12 tunnin sisällä. Jos viimeisen tabletin nauttimisesta on kulunut tätä kauemmin, tulee raskauden ehkäisystä huolehtia seuraavan 7 päivän ajan esim. kondomin avulla.
      Haittavaikutukset

Yleisimpiä haittavaikutuksia ovat epäsäännöllinen vuoto, pahoinvointi, painonnousu, rintojen arkuus ja päänsärky. Nämä vaikutukset ovat yleensä ohimeneviä ja niitä esiintyy etenkin hoidon alussa. Muita yleisiä ovat olleet hermostuneisuus, silmien ärsytys piilolasien käytön yhteydessä, näköhäiriöt, akne, migreeni, turvotukset, erilaiet vuotohäiriöt, sukupuolisen halun muutokset, masennus ja ärtyneisyys. Veritulppien riski on hieman lisääntynyt ehkäisypillereiden käyttäjillä. Lääkäri arvioi kunkin naisen kohdalla riskin suuruutta.
      Raskaus ja imetys

Valmistetta ei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
      Säilytys

Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
      ATC-koodi

G03AA10
      Tuotetiedot päivitetty

02.11.2007

• Eh?

että jos vastataan, niin vastataan myös kysymykseen. Luin kyllä pillereiden käyttöohjeet läpi kokonaisuudessaan.
        Jos ihmettelit miksen kysynyt lääkäriltä asiaa, niin puhuin hänen kanssaan vain puhelimessa ja hänellä oli kiire, kysyin vain tärkeimmät asiat.

• ............

mutta olisiko muka merciloneja, kun niitä vieläkin saa ja itse niitä syön, joten...

• Eh?

toki sitten jos ne olisi vain vastaavia kuin Mercilonit koostumukseltaan...mutta en ymmärrä miksi lääkäri olisi mulle ne silloin määrännyt.

• gen.sub-valmisteita
        Eh? kirjoitti:

toki sitten jos ne olisi vain vastaavia kuin Mercilonit koostumukseltaan...mutta en ymmärrä miksi lääkäri olisi mulle ne silloin määrännyt.

näkeehän sen jo täältäkin: http:://www.yliopistonapteekki.fi

Eipä ole tuolle rinnakkaisvalmistetta, eli on ihan omansa!

• ::mari::
        gen.sub-valmisteita kirjoitti:

näkeehän sen jo täältäkin: http:://www.yliopistonapteekki.fi

Eipä ole tuolle rinnakkaisvalmistetta, eli on ihan omansa!

Itse asiassa on harmonet -merkin rinnakaisvalmiste. Itse söin muutama vuosi sitten harmonet merkkiä, ja nyt uudestaan pillerit aloittaneensa ehdottivat tuota gestinylia. Sama tuote, halvempi versio.

• farmaseutti33

EI, se ei todellakaan ole Harmonetin rinnakkaisvalmiste, asia selviää mm. täältä:
      http://www.yliopistonapteekki.fi

Tässäpä infoa joka tulee CESTINYL-pillereiden kohdalla:
      Reseptilääkkeet (9)
      Tuote Hinta Tarjoushinta Vastaavat tuotteet Lääke-
      korvaus
      Tuote on lääke GESTINYL 20/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 3 x 21 fol
      Stragen Nordic 16,21 €
      0,26 €/kpl
      Tuote on lääke GESTINYL 20/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 6 x 21 fol
      Stragen Nordic 30,86 €
      0,24 €/kpl
      Tuote on lääke GESTINYL 30/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 3 x 21 fol
      Stragen Nordic 18,04 €
      0,29 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 20/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 21 fol
      Ratiopharm 7,61 €
      0,36 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 20/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 3 x 21 fol
      Ratiopharm 19,96 €
      0,32 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 20/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 6 x 21 fol
      Ratiopharm 38,25 €
      0,30 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 30/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 21 fol
      Ratiopharm 8,15 €
      0,39 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 30/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 3 x 21 fol
      Ratiopharm 19,86 €
      0,32 €/kpl
      Tuote on lääke GESTODILAT 30/75 MIKROG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 6 x 21 fol
      Ratiopharm 39,26 €
      0,31 €/kpl

• ed.

Harmonetille EI ole olemassa gen.sub.valmistetta.

• xx

Vaikuttavat aineet:

Gestinyl 20 mikrog/75 mikrog: yksi tabletti sisältää 20 mikrogrammaa etinyyliestradiolia ja 75 mikrogrammaa gestodeenia

Harmonet: Yksi tabletti sisältää 20 mikrogrammaa etinyyliestradiolia ja 75 mikrogrammaa gestodeenia.

Eli siis molemmat samanlaisia yhdistelmäehkäisyvalmisteita. Nämä eivät ole vaihtokelpoisia apteekissa, vaikka sisältävätkin samat vaikuttavat aineet, koska eivät kuulu vaihtokelpoisten lääkkeiden piiriin.

• vammaneretu

mullekin määrättiin noita gestinylejä, mutta en ole vielä alottanut niitten syömistä... mitä teille kaikille on tullu haittavaikutuksina? oon tosi vainoharhane joten yrittäkää rohkasta mua :P

• Erikazz

Minä söin Gestinyliä 4kk ja sain laskimotukoksen. Ei enää yhdistelmäehkäisypillereitä, ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe